Microsoft introduceert 22 september nieuwe Surface-apparaten

Microsoft houdt op 22 september een Surface-evenement. Tijdens deze online presentatie zal het bedrijf spreken over 'Windows 11 en Surface-apparaten'. Volgens eerdere geruchten komt het bedrijf met een Surface Duo 2-smartphone en een nieuwe Surface Pro.

Microsoft zendt de presentatie op woensdag 22 september om 17.00 uur Nederlandse tijd uit. Het bedrijf toont daarbij een afbeelding van een nieuw Surface-apparaat met magnetisch toetsenbord, hoewel daarover nog geen details bekend zijn.

Er gaan al langer geruchten rond over nieuwe Surface-apparaten van Microsoft. Recent verschenen er foto's en details over een Surface Duo 2-smartphone, die onder andere zou beschikken over een Qualcomm Snapdragon 888-soc en grotere schermen dan zijn voorganger. Ook zou dat toestel beschikken over meerdere camera's, waar zijn voorganger een enkele camera had. Naar verwachting kondigt Microsoft die smartphone dan ook op 22 september aan.

Windows Central schrijft dat Microsoft mogelijk ook een Surface Pro 8 en Surface Go 3 toont. Die laatstgenoemde verscheen eerder al in Geekbench, waaruit bleek dat het apparaat vermoedelijk wordt geleverd met een Intel Pentium Gold 6500Y- of Intel Core i3-10100Y-cpu. De vermeende Surface Pro 8 krijgt naar verwachting een Intel Tiger Lake-processor, scherm met hogere verversingssnelheid en een vernieuwd ontwerp, aldus de techwebsite.

Het Surface-evenement vindt een kleine twee weken voor de release van Windows 11 plaats. Dat OS komt op 5 oktober uit, hoewel de uitrol daarvan tot medio 2022 kan duren. Naar verwachting zullen de nieuwe Surface-apparaten gebruikmaken van Windows 11, met uitzondering van de Surface Duo 2-smartphone; die wordt naar verwachting geleverd met Android 11.

Afbeelding via Microsoft

Door Daan van Monsjou

Redacteur

01-09-2021 • 18:06

70 Linkedin

Lees meer

Reacties (70)

70
64
32
4
0
29
Wijzig sortering
Als ze eindelijk met een Thunderbolt usb c aansluiting komen is het een insta-buy voor mij maar goed dat zal wel niet want ze hebben ooit gezegd dat ze dat om ''veiligheidsredenen'' niet zullen doen, jammer want zijn verder mooie apparaten...
die redenen zijn wel valide. je kan via die poort een memory dump doen en dan gaan zoeken naar secrets in memory. daarom hebben andere zakelijke devices nu vaak speciale drivers waarmee je het device eerst moet authoriseren. maar dat is en een mindere user experience en een merk als hp en veilige drivers geeft bij mij altijd twijfels

https://h20195.www2.hp.com/v2/getpdf.aspx/4AA7-5807ENW.pdf

[Reactie gewijzigd door Kaoh op 1 september 2021 18:36]

Dat is een BIOS feature bij HP en dus geen drivers. Overigens zijn de zakelijke HP devices nog altijd de best beveiligde PC'S in de markt: https://abmfederal.com/hp...u-need-to-stay-protected/
Klopt, dat is in 2017 eenmaal voorgekomen in één versie van de Conexant audio driver waarbij ze de debugging modus niet hadden uitgezet. Niet netjes maar wel direct gefixt.
Inmiddels zijn ze in staat om drivers en applicaties hardwarematig te beveiligen vanuit de endpoint security controller en te controleren op integriteit en waar nodig te herstellen. De zakelijke lijn is het enige portfolio en daarmee de enige vendor die met de volledige kritische firmwarelaag NIST800-193 compliant is waarmee zowel SMM, de Intel ME als de TB poort wordt gecontroleert op DMA attacks.
Alle drivers en firmware worden eerst door MSFT gesigned alvorens ze worden gepubliceerd, waarbij WUFB leidend en primair is.
Je bent wat kort door de bocht dus... |:(
Kom je terug op de basis vraag waar het allemaal bij start... waarom thunderbolt aansluiting..... proprietary shit. :O

Maar ik geef je gelijk, kwa zakelijke oplossingen.
Er wordt ook een nieuwe Surface Pro X verwacht, en een nieuwe Surface Book-achtig toestel. Anyways, ben zeer benieuwd. Als ze en de Pro 8, Go 3, "Book 4", Duo 2, Pro X 2, en nog wat accessoires aankondigen kan dit een van de breedste refreshes zijn voor Surface ooit.
Wanneer krijgen we een nieuwe Windows Phone?
Niet, de enige Surface telefoon die we vandaag kunnen kopen draait op Android en ik verwacht dat mochten er in de toekomst meer toestellen komen dat deze ook op Android zullen werken.
Zou meteen weer terug overstappen, maar helaas...
Ik blijf ook stiekem hopen (maar helaas, hoop is slechts uitgestelde teleurstelling)
Gezien de dikte zou ik het niet vreemd vinden wanneer het een ARM variant zou betreffen, offewel een opvolger van de Pro X.
Dan hoop ik maar dat Microsoft hun eigen chips ontwikkelt, de huidige pro x is niet echt een kanjer qua prestaties en emulatie valt serieus tegen. Wil dit een success worden moet er toch wel serieus iets moeten gaan veranderen daar bij Microsoft of we krijgen weer zo n surface RT geval er bij. ;(
Microsoft was al lang bezig met het ontwikkelen van eigen chips. Dan wel niet op ARM-basis, ook niet x86, maar een eigen architectuur, wat geen traditionele RISC of CISC zou zijn, maar iets nieuws - simpeler, sneller en veiliger met iets wat 'Explicit Data Graph Execution' zou heten.

Dit was al redelijk vergevorderd, gerucht ging zelfs dat dit bijna klaar was voor massaproductie: Windows draaide er al op, zelfs de DRM voor Windows was compatibel met deze architectuur. Gerucht ging ook dat dit tezamen met een bekende ARM-processorbouwer op de markt gebracht zou worden, maar op een gegeven moment een grote bakker van x86-chips lucht kreeg van het hele verhaal en op onbekende wijze dwars ging liggen, en het project aldus voor lange, erg lange termijn in de ijskast gelegd werd.

Ten minste is er, zo gaan de geruchten, een deel van dit product overgebleven: de naam van de eerste Microsoft-chip: de SQ1. Dit was oorspronkelijk veel meer dan een aangepaste Qualcomm-chip.

Als je de geruchten mag geloven, that is... het kan ook best zijn dat de performance van deze EDGE-architectuur niet echt om naar huis te schrijven was.

Zie ook https://www.theregister.c...osoft_e2_edge_windows_10/

[Reactie gewijzigd door NTAuthority op 1 september 2021 21:39]

Ik heb een surface RT gehad, was een geweldige ervaring. Ik heb voordelig een pro x in huis gehaald en ben stapel verliefd op dat ARM concept. Beter dan een chromebook. Met ingebouwde LTE. Jammer is de ondersteuning van software erg beperkt. Gelukkig is nu Photoshop native op ARM waar ik een gans jaar op gewacht heb en is die meegeleverde pen voor iets nuttigs te gebruiken. Hopelijk komt er nu schot in de zaak en gaan we surface producten zien die concurreren met silicon Mac s. Microsoft heeft veel te lang gewacht om ARM o sérieux te nemen. Al bij al met de beperkingen blijft het een leuk apparaat. O+
Ik gebruik de SQ2 versie en net als jij ook heel content ondanks beperkingen zoals nog steeds alleen 32bit emulatie (en drive support) en een uitermate klein aantal ARM specifieke toepassingen (Office zelfs niet....) Mooi, compact (dun) device en met 16Gb. ook lekker snel. De beloofde batterijduur haal ik alleen als ik Edge gebruik en de Webapps voor Outlook en Teams. Vooral Teams is een ramp, start traag op en verbruikt veel energie. Blijft bijzonder dat Office beter op mijn M1 Mac Mini draait dan op de Surface Pro X.

[Reactie gewijzigd door Ootje70 op 2 september 2021 08:48]

Als ze en de Pro 8, Go 3, "Book 4", Duo 2, Pro X 2, en nog wat accessoires aankondigen kan dit een van de breedste refreshes zijn voor Surface ooit.
Ik ben vooral benieuwd naar een Surface Book 4 en mogelijk AMD hardware hierin.

Al langer opzoek naar een krachtige laptop waar je ook op kunt tekenen en eventueel nog een gamepje spelen. Dan kan ik zowel mijn oude laptop en Wacom vervangen.
Destijds kwam de Surface Book 2 als een van de betere naar voren.
Geen Surface Book 4??
Er wordt een opvolger voor de Surface Book 3 verwacht, maar men is niet zeker dat het een Book 4 gaat zijn. Het gaat een nieuwe form factor zijn, dus dat kan mogelijk betekenen dat ze een nieuwe naam kiezen. Laptop Pro en Laptop Studio is al door enkele gecoined.
Als het een 3:2 wordt dan zal ik het laten passeren. Als het een breedbeeld wordt, dan moet ik deze morgen hebben. Ik heb nooit die 3:2 begrepen voor een 15" scherm. Ik heb graag twee documenten naast elkaar, en dan heb ik het liever toch iets breder. En dan nog liefst in 17" :9~

[Reactie gewijzigd door grrfield op 2 september 2021 00:00]

Het gaat een nieuwe form factor zijn, dus dat kan mogelijk betekenen dat ze een nieuwe naam kiezen. Laptop Pro en Laptop Studio is al door enkele gecoined.
Weet je ook wat ze doen met de nieuwe form factor? Of met welk doel?
Heb destijds wat specifieker naar de Book gekeken als tekenlaptop, dus hier ben ik het meest benieuwd naar.

Tenzij er betere alternatieven zijn natuurlijk. Moet deze zoektocht weer eens aanslingeren.
Als ze ook wat aan de beschikbaarheid gaan doen. Pff wat zijn die dingen vaak slecht te leveren / in te kopen
Het houdt me nog steeds tegen je kan de onderdelen niet upgraden... En dat is vervelend.
Ik heb inmiddels de Surface Book 2 voor meer dan drie jaar en ben er aardig over te spreken. Merk alleen dat ik van features zoals het touchscreen en tablet gebeuren geen gebruik van maak. Ik zou zelf dus niet snel een Surface Book variant meer aanschaffen.

Ik hoop echter dat ze een nieuwe Surface Laptop uitbrengen met een 32 of 64 GB variant, 1 TB opslag en met voor een AMD CPU.

Twijfel er alleen erg over aangezien ze in januari pas de 4 hebben uitgebracht. De reden waarom ik de 4 nog niet heb gekocht is omdat deze met bovenstaande configuratie enkel in zwart komt, en volgens reviews is dat enorm aantrekkelijk voor vingerafdrukken en daar erger ik me kapot aan :)
Kun je er niet iets van een dbrand skin op plakken?
Dat heb ik met mijn pro x ook gedaan. Zo’n ding pakt vingervlekken en is bijna een spiegel. De achterkant is bij mij puur zwart zoals een RT. Ook niet echt bevorderlijk om alles netjes te houden. Ik kan zo’n skin wel voor ieder stuk tech wat je bezit van harte aanbevelen. :Y)
Ik heb inmiddels de Surface Book 2 voor meer dan drie jaar en ben er aardig over te spreken. Merk alleen dat ik van features zoals het touchscreen en tablet gebeuren geen gebruik van maak. Ik zou zelf dus niet snel een Surface Book variant meer aanschaffen.
Ik heb nu ook alweer een jaartje of anderhalf een Surface Book 2, om mijn toch wel erg verouderde 1st gen Surface Pro te vervangen, en ik beaam je stelling over de tablet mode. Die gebruik ik vrijwel nooit. Één keer serieus gebruikt als een soort digitale pictionary, door het scherm te mirrorren naar mijn TV en op het scherm zelf te tekenen :P

Maar het touchscreen en de pen vind ik toch wel erg fijn om erbij te hebben. Ook de stand waarbij je het scherm omgekeerd weer op het toetsenbord klikt gebruik ik wel vaak, bijvoorbeeld om een filmpje te kijken in bed of in de keuken terwijl ik de boel aan het opruimen ben. Of zoals nu, waarbij ik 'm gedockt heb aan een groter 4k scherm en muis+tobo, waardoor ik het eigen scherm als kleine 2e monitor gebruik.
Ik heb ook een SB2, sinds pakweg een jaar. Overgestapt vanaf een pro 4. Misschien dat het met die overstap te maken heeft, maar ik gebruik de tabletmodus vrij regelmatig. Op het werk om dingen makkelijk te laten zien, om te schrijven en privé om series of tv te kijken. Of soms om wat te browsen. Kortom, ik ben juist fan van het concept om zo'n giga tablet er bij te krijgen, zonder dat het een ander device is. Op het totaal gebruik gaat het om weinig tijd, maar de optie vind ik heel prettig.
Hoe is jouw/jullie ervaring wat betreft performance eigenlijk? Voelt het lekker vlot en is dit ding beefy genoeg om een redelijk game'pje op te spelen? Of valt dat een beetje tegen?

Niet dat ik de Book daar primair voor zou gebruiken, maar het zou een leuke bijkomstigheid zijn.
Ding is er duur genoeg voor in ieder geval :P
Moet zeggen dat ik m voornamelijk voor werk gebruik, software ontwikkeling dus.

Heb daarbij wel het idee dat hij aardig moeite heeft met opstarten (sln is overigens gigantisch, en ReSharper helpt daar niet bij) met ongeveer 2min. Zou best kunnen zijn dat ik m keer moet opschonen.

Gamen doe ik dus niet echt, maar heb wel het gevoel alsof hij dan aardig zou thermal throttelen. Durf dit te zeggen omdat ik mij dit vaag herinner, maar weet de situatie niet meer helemaal precies.

Heb momenteel een platinum, 16GB, 256GB SB2, geen idee van videokaart of processor zo uit mijn hoofd. Maar volgens mij een i7 (8e gen??) en een GTX 1060.
Ik had tot dit jaar nog een i7 4770K desktop, in mijn SB2 zit een snellere CPU :+.

Ik heb de 13,5" variant met een core i7 en een Geforce 1050. Het is geen gamelaptop maar hij is snel zat voor de meeste dingen. Echt gamen doe ik wel op de desktop, maar mijn dochter speelt er weleens Sims 4 op en af en toe speel ik Roblox of Minecraft met haar (ik op de SB2 en zij op haar tablet), dat draait allemaal prima.

Het is wel aan te raden om 'm aan de lader te hangen als je gamet.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 2 september 2021 18:24]

Thx! (ook @Lt.Kraken )

Verwacht deze uiteindelijk ook meer allround te gebruiken. En iets specifieker voor het tekenen, waar deze ook wel voor werd geprezen.
Gamen is dan iets meer bijzaak, maar het is goed om te weten dat je er in ieder geval iets mee kunt. Dedicated videokaart is wel echt een stuk beter dan die Intel troep. En het is geen Switch, maar wel een stuk mobieler dan zon grote Desktop :P

Erg benieuwd of in september dan ook de Book 3 opvolger wordt aangekondigd.
Was er een Ryzen met 32gb of 64gb en 1TB?
Laatst ook naar gekeken, specifiek omdat ik voor het eerst zag dat er AMD hardware in zat (hoop dat dit ook bij de Book opvolger komt, want ik ben juist specifiek opzoek naar die touch functie).

Maar ik dacht dat alleen de 32gb in combinatie met Intel er was. En 64gb heb ik helemaal niet gezien.

Wil denk ik de prijs ook niet weten van een Ryzen 7, 64gb en 1TB :P
Nee, er is nog geen 64GB variant, maar hoop er wel op. Die prijs zal vast en zeker ook niet meevallen, haha.

Maar er is idd enkel een 32gb variant met intel op 15", kleur zwart
Als de surface pro 8 een redesign krijgt, dan zal dit wel hetzelfde ontwerp krijgen als de Surface Pro X. Dat kan haast niet anders. De Surface Pro ziet er echt ouderwets uit in vergelijking met de (eigenlijk ook wel ouderwets) Surface pro X.
Hoe is de Surface Pro X "ouderwets"? Wat wil je nog? Nog minder rand om hem aan vast te houden?
Hij wilt misschien een surface neo. Die had ik ook willen hebben maar zit bij Microsoft in de koelkast. ;(
Hier helaas zeer slechte ervaring met de Surface Pro 7 (i5/8gb/250gb).
Wat een slecht product is dat zeg. Die Surface Dock en compatibiliteit met monitoren al helemaal.

Al bijna 3 maanden bezig om met Microsoft het 640x480 resolutie probleem met mijn HP 27” monitor te verhelpen maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Waar-de-loos.
Same here met Surface Pro 7

Kom je terug na lunch werkt 1 beeldscherm met Surface dock vaak niet.
Na standby duurt het lang voordat de ethernet verbinding weer terug is.

Ding wordt gloeiend heet, en throttling gebeurt daardoor te vaak.

Nee een waardeloos apparaat is het!
Gelukkig zijn we dan niet de enige met deze problemen.
Apparaat wordt inderdaad gloeiend heet en throtteling begint soms al na 1 minuut Teams gebruik waardoor je er haast niets meer mee kunt doen. …

Bij ons is er een hele grote dikke streep door heen gezet en gaan met plezier terug naar HP.

[Reactie gewijzigd door MarkieNL op 2 september 2021 09:11]

Die surface laptops zijn zo duur met de reparatie.
Wij hebben er zo veel moeten weg gooien omdat niet te repareren waren.

Sommige gebruikers deden er maar 2 weken mee.
Zou ze omdat ze niet te repareren zijn niet aanraden.

De 7pro+ heeft wel een mooie optie om de ssd te vervangen of vergroten.
Niet te repareren, dat is toch meestal met alles zo. Vastgesoldeerde en gelijmde technologie. Dat heb je niet alleen met een surface. Ik daag je uit om je smartphone eens uit elkaar te halen en hem heelhuids terug in elkaar te krijgen en hopen dat ie het nog perfect doet. :?
Binnen 2 weken moet reparatie toch binnen garantie mogelijk zijn. Gebruik zelf al jaren Surface tablets en nog nooit 1 probleem gehad. Dat zou dan met de laptops anders moeten zijn.
Blijkbaar heb jij er nog niet mee gewerkt. Goedkoop neen, maar ze werken wel heerlijk moet ik toegeven. Jij hebt toch niet toevallig een iPhone waarmee je deze reactie hebt geschreven 🤣.
Maken minder lawaai? De overgrote meerderheid van de volledige Surface lijn maakt geen lawaai want... geen actieve koeling... Als je niet weet waar je over praat, zwijg dan gewoon.
Dit dus. En daarnaast heeft de surface lijn, als weinige op de markt consistent altijd een FHD (lees: 1080P dus) webcam die goede prestaties levert. Met altijd hogere resoluties dan 1080P ( op de 13 inch Surface laptop 4, 13 inch is dat 2256 x 1504) met 3:2 schermen. Heel erg prettig. En dan heb ik het nieteens over de behuizing gehad dat in lijn loopt met wat Apple aanbied.

Ja, het kost een paar honderd euro duurder misschien dan een generic HP laptop. Maar je krijgt er ook wat voor terug. Mijn zakelijke latitude is veel minder in alle aspecten en kost net zoveel als een Surface laptop 4
Ik heb liever de Surface.
Helemaal mee eens, en dat als fervent Fedora gebruiker.

P.s: Het kost meer of is duurder
Als je een surface laptop aanvoelt, dan is het gewoon een MacBook met Windows qua afwerking en uitstraling. Een HP is gewoon een plastic bak.

Natuurlijk betaal je te veel voor de specs die je krijgt, maar d as well 't is gewoon hoe premium producten werken.
Je mag "premium" wel met een korrel zout nemen hoor.

Mijn i7 Surface Pro4 (2014) kwam uit de fabriek zonder werkende graphics driver
  • Ik had een Surface Dock die monitoren vaak niet herkende
  • De batterij was na anderhalf jaar dood,
  • Het scherm is verkleurd in de rechter bovenhoek en heeft verschrikkelijke backlight bleeding.
  • De kabel bij de power adapter viel bij matig gebruik (want meestal dock) uit elkaar
  • Het apparaat liep bijna altijd vast in slaapstand
  • Het keyboard reageerde vaak niet meer, en altijd tijdens meetings waarbij je hem nodig had.
Het een en ander is in de loop der tijd met soft- en firmwareupdates gepatcht, maar dit is oprecht een van de meest buggy laptops die ik ooit gehad heb en werd binnen een half jaar al vervangen met een echte laptop.

Maar als hij dan werkte was het, met name door de form factor een ontzettend fijn en flexibel apparaat. Toch zal ik er nooit meer een kopen, puur om mezelf een miskoop te besparen.
Maandagochtend gevalletje. Gewoon weer proberen joh.
Haha, ik herinner me de Microsoft medewerker die me meldde dat ze er meerdere hadden teruggekregen waarna hij zachtjes "een magazijn vol" mompelde. Mijn vervangende machine had dan ook dezelde issue.

Na contact met Intel bleek een beta driver de oplossing. Die ik meerdere keren per week mocht installeren omdat Windows Update de defecte driver bleef pushen.

Drie maanden later kwam de juiste driver mee met Windows update.

Nee... Ik skip de Surface lijn lekker :)
waarschijnlijk een opblazen accu waardoor het scherm onder druk kwam te staan. en accus zijn voor alle merken en beetje geluk met de batch of niet.
Linkje naar een HP met vergelijkbare specs met tevens een 3:2 paneel en vergelijkbare body materialen? :)
Je moet er ook niet letterlijk naar kijken, de verschillen zitten vaak in de cijfertjes, zo ook in de door jou aangehaalde artikelen. Ze vallen vaak uit in het voordeel van de Surface. Namelijk:
5 uur langere accu voor de Surface
Ruim een halve kilo minder voor de Surface
Bluetooth 5 in de Surface
WiFi 6 in de Surface (of uberhaupt ondersteuning voor de n-band die al bijna 20 jaar bestaat)
Een touchscreen in de Surface
Een IPS paneel tegenover een VA

Voor 80 euro extra is dat best een goede deal, vind je niet?
'Veel beter' is ook erg overdreven, aangezien het qua CPU & hardware specs weinig verschillen van elkaar, los van de hoeveelheid opslag wat je bij de SSD hebt. Een 10de generatie is ook niet bepaald verouderd. Je doet net alsof die dingen uit de jaren 80 komen.

Je vergelijkt hier letterlijk appels met peren. Een plastic consumenten apparaat van HP die op een aantal fronten echt mindere specs heeft - zoals materiaal gebruik (plastic fantastic) en een compleet ander scherm.
De Surface is hier echt wel de betere keus - je betaald een kleine fractie meer, maar je krijgt ook veel meer. Enigste issue wat ik zou vinden is de SSD, maar daar staat de 'premium' kwaliteit zoals het scherm, fijnere touchpad, solide behuizing en dergelijke tegenover.
Een laptop is veel meer dan alleen een CPU & hardware specs die iets zeggen over snelheden en opslag.
Hoewel ik de Surface lijn fantastisch vind, moet ik toch even nuanceren dat ze niet "een kleine fractie meer" kosten. Dat is alleen voor het basis model, want zodra je componenten gaat upgraden (meer mem of een grotere SSD), dan gaat de prijs door het dak.
Maar er is zoveel meer dan enkele specs. Tux vraagt bijvoorbeeld ook naar de beeldschermverhouding, die bij de HP slechter is of het materiaal gebruikt voor de behuizing waarbij het kunststof van de HP echt niet voor iedereen beter zal zijn. En dan hebben we het nog niet gehad over andere dingen zoals bijv. de netwerkkaart of vingerafdruklezer. Natuurlijk kan je dat allemaal niet belangrijk vinden. En dat is je goed recht. Daarom ook goed dat je keuze hebt. Maar ga niet zeggen dat de HP beter en goedkoper is voor iedereen omdat jij dat vindt.
Je geeft nu twee specs op. Volgens mij heeft een laptop toch veel meer onderdelen en features dan dat?

Je hebt gelijk. Het zijn dure apparaten, maar binnen hun klasse zijn ze wel, euh.... uniek. Zomaar vergelijken (en ik zal even grof zijn als jij) met die plastieken bakken van jou, is dus kort door de bocht.

Jij en ik, elk ons plezier.
HP en kwaliteit 👀 Als je er voor betaalt. De goedkope lijn kun je beter links laten liggen.


De lijn van Microsoft is kwalitatief bovengemiddeld. Zeker niet het beste wat te verkrijgen is, maar competitief gezien geen slechte keus.
* sapphire kijkt naar de Surface zónder actieve koeling en naar de blazende Elitebook G7 en Probook 640 G8 op zijn bureau (en de Probook 640 G4 en 5 die iets stiller zijn).

Minder lawaai dan geen geluid lijkt me sterk :?

De Surface 2017 is van mijn vrouw en gaat al bijna 4 jaar dagelijks mee naar werk en wat al niet meer (bouwplaatsen, vrijwilligerswerk, vakantie, echt.) Ding is gebouwd als een tank, goed 3:2 scherm, kreeg tijdens corona vaak de opmerking dat ze zo duidelijk in beeld was met Teams en dat voor onder de €1000 (voor de i5, 8GB, 128GB). Één van de beste aankopen in jaren vond ze!
Ha, dat "duidelijk in beeld zijn" met een Surface. Die opmerking heb ik in het laatste anderhalf jaar ontelbaar keer gekregen. Ik zie de andere kant natuurlijk niet, maar het schijnt een wereld van verschil te zijn (Surface Book 2). Ik baal er dus een beetje van dat al die anderen met een low-res cameratje zitten, want vaak was het niet om aan te zien.
Had je nu een surface pro 3 dan zou ik je nog gelijk kunnen geven. Surface producten zijn zo gevorderd dat je ze toch echt zwaar op hun staart moet trappen dat een fan overuren maakt. En de meesten zijn nu fanless. Ik zie het probleem niet waar jij op hamert.
Als je alleen naar prijs en specs kijkt dan kies je voor de partij die het meest op componenten bezuinigt. Dit zijn echt luxe producten.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 1 september 2021 18:38]

En ze zijn ook nog momendjesmaat verkrijgbaar. Ik moet elke keer weer 1-2 maanden wachten voordat ik ze binnen heb.
Als je je er niet verdiept hebt is het verstandiger om je buiten de discussie te houden!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee