Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Analist Kuo: Apple brengt vouwbare iPhone met 8"-scherm in 2023 uit

Apple werkt mogelijk aan een iPhone met vouwbaar 8"-scherm. Dat stelt bekende analist Ming-Chi Kuo. Het zou gaan om een flexibel oledscherm van Samsung met een qhd+-resolutie. De foldable zou in 2023 uitkomen.

Kuo zei in maart al dat Apple aan een vouwbare iPhone zou werken, maar de analist bracht op maandag een rapport uit met nieuwe details, schrijft MacRumors. Kuo verwacht dat Apple in 2023 vijftien tot twintig miljoen vouwbare iPhones levert. Hij baseert dat naar eigen zeggen op de door Apple gevraagde productiecapaciteit bij schermfabrikanten.

De oledpanelen zouden exclusief geleverd worden door Samsung Display, terwijl de halfgeleiderdivisie van dat bedrijf de display driver ic's zou produceren. De schermen zouden ook gebruikmaken van de silver nanowire touch-techniek van het Taiwanese TPK Holdings, 'vanwege de verschillende voordelen daarvan ten opzichte van Samsungs Y-Octa-technologie'.

Er gaan al langer geruchten rond over de komst van een vouwbare iPhone. Naast het eerdere bericht van Kuo, ging eind vorig jaar het gerucht rond dat Apple prototypes van dergelijke smartphones naar fabrikant Foxconn gestuurd zou hebben. Analist Jon Prosser stelde in juni al dat Apple een iPhone-prototype met 'meer dan één scherm' zou hebben.

De komende jaren zullen naar verwachting steeds meer smartphonemakers telefoons met vouwbaar scherm uitbrengen. Analistenbureau DSCC voorspelde in maart dat het aantal foldables in de tweede helft van dit jaar sterk zal toenemen. Onder andere Xiaomi, Google en Oppo zouden werken aan dergelijke telefoons, zo voorspelde het analistenbureau. Volgens eerdere geruchten komt Samsung dit jaar ook met drie verschillende vouwbare smartphones.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsposter

03-05-2021 • 18:27

95 Linkedin

Submitter: TheVivaldi

Reacties (95)

Wijzig sortering
Ik dacht dat vouwbare schermen inmiddels alweer een beetje achterhaald waren en dat de toekomst oprolbaar spul zou zijn waarbij je geen last van vouwnaden hebt.
Pas als ze volop in de winkel liggen zal men een oordeel willen vellen of dat de consument er net zo blij mee is als het geflopte 3D-tv of dat we ze wel volop blijven kopen.

En oprolbaar in de broekzak?
Is that a rolled up iPhone in your pocket or are you just happy to see me?
Je bedoelt een iRoll toch?
Ik zal de rIckRoll wel kopen dan. Ook betrouwbaar, met als slogan “Never gonna give you up, never gonna let you down….. “
Nadeel van dat oprol telefoon prototype wat we nu gezien hebben is het kwetsbare scherm aan de buitenkant. Ik zou daar persoonlijk nooit mee gaan lopen.

Het kwetsbare scherm aan de binnenkant is nog steeds oppassen geblazen natuurlijk maar het is wel een factor veiliger dan dat plastic scherm van buiten.
Ik denk dat het risico een beetje overdreven wordt. Eind jaren '90 en begin jaren '00 gebruikte ik ook veel organisers. Psion's, PalmPilots enz. Later Windows CE handhelds met kleurenschermpje (Dell Axim). Die hadden allemaal een plastic laagje over het scherm heen dat er vlak boven hing, dus het was behoorlijk kwetsbaar (resistief touchscreen). Hier kon je dan een screen protector op doen maar dan reageerde het veel slechter dus in de praktijk deed ik dat nooit. Toch werden ze niet snel slecht. Wel wat krasjes hoor, maar het is een gebruiksvoorwerp, geen museumstuk.

Je moet er gewoon een beetje met beleid mee omgaan en er geen zand in wrijven enzo of een mes in steken. Van die idiote dingen die "JerryRigEverything" altijd doet. Ja, het kan kapot. Maar je kan het ook lang mooi houden met een beetje moeite. Het extra voordeel van een vouwbare telefoon vind ik dat zeker wel waard. Als ze niet zo ziekelijk duur waren dan had ik er al eentje gehad :)

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 3 mei 2021 20:39]

Idiote dingen? Dat soort dingen kunnen gebeuren. Ga maar eens naar het strand met zo'n telefoon; geheid dat er zand tussen komt als je niet voorzichtig genoeg bent (wat de meeste mensen niet zijn). Met een mes erin steken heb ik hem nog nooit zien doen, behalve een keer per ongeluk dan.

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 4 mei 2021 11:53]

Elke telefoon die hij in handen krijgt is kapot, dat is echt zijn ding :) Hij houdt er aanstekers tegen, krast met messen enz.

Dat van dat mes was die keer met de Samsung Fold 1. Ja, als je er met een mes in prikt dan gaat het stuk, gek he 8)7. Dat was met de Psion destijds net zo goed. Ook met een glazen smartphonescherm gaat dat niet fijn zijn.

Maar persoonlijk neem ik mijn telefoon niet mee naar het strand nee. Als ik het al doe dan heb ik hem in een full body hoesje zoals de LifeProof Fre of op zijn allerminst een ziplock zakje. Dat bedoel ik met voorzichtig zijn, iedereen weet dat zand kwaad kan voor fijne electronica. Of het nou een foldable is of niet. Dat bedoel ik met beleid ermee omgaan.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 4 mei 2021 12:51]

Hoopte ik eigenlijk ook op. Mooiere techniek.
Het kan natuurlijk beiden. Het zijn twee verschillende technieken. En beiden zullen zich doorontwikkelen. Nadelen als vouwnaden zouden op den duur tot het verleden kunnen behoren.
De eerste smartphones met LCD scherm hadden ook allerlei beperkingen: Slechte kleurweergave, beperkte kijkhoek, lage refresh rate etcetera.
Ik snap sowieso niet helemaal waarom die vouwnaad een probleem is aangezien ze in Eindhoven al bezig zijn met oprolbaar glas testen. Als het materiaal stevig genoeg is, maakt die vouwnaad niet meer uit.
Ik hoop zo dat "foldable" nog niet de toekomst gaat worden, en dus ook dat dit een rumor is en blijft. Het is al meermaals aangetoond dat het niet werkt:
  • Huawei Mate Xs
  • Samsung Galaxy Fold
  • Samsung Galaxy Z Flip
  • Motorola Razr 2020
  • MS - Surface Duo

[Reactie gewijzigd door skaars op 3 mei 2021 20:12]

Hoezo is dat aangetoond dan?

Die Huawei Mate XS werkt misschien niet maar die andere zijn allemaal prima toestellen zover ik weet.
Prima toestellen? Ze zijn overhyped en te snel (lees: niet goed uitontwikkeld) op de markt gebracht.
We zien nu ook vooral de eerste generaties van een totaal nieuwe technologie. Op een bepaalde manier is het weer het wilde westen van de eerste smartphones. Wat werkt wel? Wat werkt niet? Deze telefoons zijn bijna allemaal premium en komen met veel servicegaranties bij eventuele schermproblemen.

De Galaxy Z Fold 2 is al een heel stuk beter: https://youtu.be/QMJ2YonPS8g

Ik vind folding echt een fantastisch concept. Echt innovatie. Eindelijk weer eens iets om enthousiast over te worden. Hopelijk over een paar generaties zijn de bugs eruit en is het voor de gewone mens betaalbaar.

[Reactie gewijzigd door SierraPapa op 4 mei 2021 08:04]

@skaars

Ik heb alleen de link van de Galaxy Fold geopend. Puur omdat ik zelf de Fold heb.
Wel leuk dat je er een artikel bijpakt anno 2019. Als je het niet vind, OK. Maar de Fold 2 is zeer zeker niet overhyped en te snel op de markt gebracht. Dit toestel heb ik al in bezit sinds sep 2020. En het is nog steeds een monster van een telefoon!
“Overhyped” is niet iets waar je langs kunt staven. Dus dat valt wel af.

Dat ze fragiel zijn is ook niet echt iets wat bewezen hoeft te worden lijkt mij. Dat is een gegeven en bij elke koper heus wel bekend.

Dat iets niet werkt is hiermee absoluut niet aangetoond. Alleen dat het juist prima werkt als je wat voorzichtiger bent dan normaal gebruikelijk.
Het is al meermaals aangetoond dat het niet werkt:

Ik ben heel voorzichtig in wat ik nu ga zeggen omdat ik besef dat er op de forums iPhone bij mn naam staat en daarmee overkom als fanboy.... Maar ik durf wel te stellen dat Apple met de grote ontwikkelingen zoals dit altijd hopeloos later is dan alle andere fabrikanten. Maar dat zij het wél pas doen als het Apple-waardig is. Zo niet, zal het nooit uitkomen en bij een proto blijven.

[Reactie gewijzigd door Dennisdn op 4 mei 2021 07:08]

Ditto hier: ik heb ook wel eens bedenkingen bij wat Apple doet, maar wat betreft producten pas op de markt brengen nadat ze ook echte bruikbaar zijn, heeft Apple nog steeds een enorme reputatie op te houden, ik zou zeggen: beter dan zo ongeveer elke andere grote speler op de markt.
Wil niet zeggen dat alles lukt, zoals de HomePod, maar t.o.v. de huidige foldables verwacht ik wel een rijper product. Of het ook robuust wordt: de glazen schermen lijken er speciaal op gemaakt bij het minste of geringste te versplinteren - leuk voor de omzet, dus ik ben benieuwd of Apple een poging doet die vouwbare schermpjes fatsoenlijk te beschermen tegen indringend vuil en krassen e.d.

Ik laat me graag verrassen!
"Goed gepikt..."
Dat is vaak zo bij Apple. Echt innovatief zijn ze zelf niet meer.
Een betere C(G)PU - camera - ... dat kan iedereen

Ze brengen pas jaren later een gelijkaardig product op de markt.
Dan hebben ze meer tijd om het beter uit te werken, dat is op zich wel slim natuurlijk zoals je al aangaf

De Oppo X 2021 ziet er enorm cool uit, maar dat is geen vouwbaar scherm natuurlijk. Stel je voor dat je scherm 3x zo groot kan worden dan verander je je smartphone naar een volwaardige tablet
Je gaat me toch neit vertellen dat Apple na 10 jaar pas met OLED kwam omdat het toen pas "Apple" waardig was?
OLED vind ik dan ook niet echt een hele spannende ontwikkeling. Apple waarschijnlijk ook niet.
Dat het nu niet werkt betekent niet dat het over 2 jaar (of meer) ook niet kan werken. ;)
Stilstand is achteruitgang!
Ben het helemaal met je eens dat stilstand achteruitgang is. Maar we (de fabrikanten) moeten ons niet laten verleiden om te gaan innoveren voor het innoveren. Deze geforceerde instelling brengt weinig goeds met zich mee.

Zoals hierboven al gezegd kan je er redelijkerwijs van uitgaan dat Apple een solide product op de markt brengt, waarbij ze hun goede naam niet te grabbel gooien. Dus ik laat me in die zin wel verrassen met waarmee ze gaan komen.

Er zijn echter nog 2 dingen die ik nog niet heb benoemd namelijk: prijs en clamshell. Nagenoeg elke keer als Apple een nieuwe telefoon uitbrengt schreeuwt iedereen moord en brand over de dan weer gekozen prijzen. Wat gaat deze complexe technologie met de prijs doen? Daarnaast, kwestie van smaak; Ik zit totaal niet te wachten op een clamshell type mobiel. Ik wil gewoon een bar.
Ik ben het met je eens. Ze moeten het niet doen simpelweg omdat ze iets nieuws willen. Een nieuw idee moet solide uitgevoerd worden.
Maar je bent niet verplicht een foldable te kopen als je vind dat het niet werkt. Ik gebruik nu anderhalf jaar de Samsung Galaxy Fold, naast mn Iphone12. Ben zeer te reden over de grootte van het scherm en het gebruikersgemak. Beeld is perfect en het scherm onbeschadigd. Door het scherm te splitsen kan je meerdere apps tegelijk draaien. Niet een telefoon waar je achteloos mee om kan gaan, enige voorzichtigheid is wel gewenst, mede door het gewicht en de dikte in opgevouwen toestand. Ik vind het een toptoestel wat door het vouwbare grote scherm zijn meerwaarde bewezen heeft. Als ik wat meer overzicht wil of grotere doc’s wil lezen, pak ik de Fold.
De Razr is wel iets een andere vormfactor, maar ik snap dat je hem meeneemt. Wat ik echter niet snap is de Surface Duo - dat is een totaal ander opvouwbaar apparaat dan de rest. Als je het zo stel, dan is de immens populaire Nintendo 3DS ook mislukt want de Surface Duo heeft precies hetzelfde gedaan als de 3DS: 2 losse schermen.
persoonlijk gaat mijn voorkeur gewoon uit naar 4,8 tot 5 inch schermen. Die telefoon liggen lekker in de hand en kan je nog eens gewoon mee nemen.

Al die grote schermen is nergens voor nodig en dat opvouwen dan ook niet.
Opgevouwen is deze dan waarschijnlijk de helft en dus precies goed voor jouw wensen. En dan kan je wanneer je wilt er een groter scherm van maken. Ideaal!
/(12mini gebruiker)
Een foldable maakt er wel een kleine tablet van (8 inch vind ik echt ideaal) en dichtgeklapt is het wel een kleinere telefoon.

Maar ja, ik ben het wel met je eens dat het kleiner mag. Hier vind ik de sweet spot qua telefoons toch rond de 4.5 inch (16:9).
Zachte krasbare schermen met een slechte feel, scharnieren die bij een paar korrels zand ook al slecht aanvoelen.

Ik zie Apple eerder een dual scherm apparaat maken die gewoon zo nauw mogelijk tegen elkaar kunnen vouwen.
Zit hier echt iemand op te wachten? Z'n telefoon openklappen? Why?
ja hoor, kleiner formaat voor opbergen, groter bij gebruik.
Als het goed is bij gebruik, ben ik een koper!
Zit hier echt iemand op te wachten? Z'n telefoon openklappen? Why?
Yes, paraat!
Antwoord waarom is simpel, zodat je altijd je “tablet” bij je hebt.
Ik zou het best een leuk idee vinden om een telefoon op te vouwen tot de helft van de grootte, kleiner is beter voor mij, maar ik zie bij de huidige toestellen nog allerlei zaken als een lelijke vouw en kieren. Zou knap zijn als dat allemaal opgelost is in 2023.
Ik zie het ook niet gebeuren maar hè: kuo heeft het nieuws weer gehaald en als het niet klopt herinnert niemand zich zijn voorspelling en als het wel klopt kan hij “zie je wel” zeggen ;)
Was te verwachten. Vrees alleen voor de prijs dat het echt richting de 3K gaat bij Apple.
Die prijs zal me een worst wezen. Vouwbare schermen zijn veel te fragiel en kennen te veel nadelen tegenover een normale telefoon. Totdat iemand echt glas gebruikt (of iets vergelijkbaars) zal ik toch geen klant zijn
Bij Apple heb je veel minder kans dat het mis gaat, die brengen niet zo snel iets uit wat imago schade opbrengt.

En een telefoon die je open kan klappen en een veel groter scherm heeft, is wel aantrekkelijk.
Nee stel je voor dat ze een iphone hadden die heel makkelijk zou verbuigen, of schermen die heel makkelijk barsten, of telefoons die erg traag worden bij min of meer verplichte updates, of accu's die minder lang meegaan door een software bug...eh patch. Of keyboards die rot tikken, of muizen die vrijwel niemand echt ideaal vind maar ze toch met nieuwe kleurtjes door de strot blijven duwen met de laadpoort op de meest onlogische plek enz enz enz enz.

Kortom, nee, er is niet veel minder kans dat het mis gaat. Apple heeft z'n eigen lading fails en doet niet veel onder voor andere merken wdb.
Ik heb samen met mijn vrouw al vanaf de 3G iedere twee jaar een nieuwe IPhone, mijn twee kinderen krijgen die daarna, en vervolgens verkoop ik die.
In al die tijd een keer na iets van vier jaar voor 20 euro een nieuwe home knop bij een versie 4 en een keer binnen garantie van t-mobile een kapotte batterij, die volgens hun alleen de chip betrof en waar ik daarna zelf een heb laten inzetten voor de verkoop.
Dus 3G , 3GS, vier en vier s , een vijf, een 6 en 6s een 7 plus en een x , xs en xs Max.
Ik zou willen dat alle apparaten die ik kocht xmzo goed waren.
Wat is u ervaring? De media?
telefoon reparateur geweest.......80% van onze klanten waren iphone gebruikers (oke dit is een paar jaar terug). Terwijl ze maar een minderheidsaandeel van de markt hadden.

Ken er zelf ook genoeg, mensen die problemen hebben met hun iphone of mac maar het wegwuiven met liefde. Heel apart.

Weet nog goed dat de helft van de mensen op de kunstacademie een mac hadden met GPU problemen. Nog zo'n gevalletje.
Wat zegt het dat 80% van je klanten met iPhones kwamen? Daar zit niet echt een onderbouwing bij?

Hoe komt het dat zoveel iPhones in het reparatie circuit komen? Oude modellen waar nieuw leven in geblazen wordt? Androids die je niet ziet omdat dezelfde oude modellen in de prullenbak belanden?

Volgens mij is er een grotere markt in tweedehands Apple spullen. En dus zullen we ook meer reparaties zijn, niet omdat Apple zoveel slechter is.
Zo kan je alles recht lullen wat krom is :) iPhones gingen gewoon makkelijker stuk, was onze analyse. Samsungs waren robuuster, kwamen meestal na een val of waterschade bij ons. iPhones 101 verschillende euvels. Als je ze van binnen ziet ook geen wonder. Enfin, punt blijft dat Apple net als andere fabrikanten reeksen met issues heeft gehad in z'n apparaten. Het is niet een magisch bedrijf oid wdb.
Ik heb al 11 jaar iphones maar echt werkelijk nooit echt problemen gehad. Ja een keer een home button zelf moeten vervangen.
Ze werken altijd snel, zelfs nog van jaren oud. Updates tot in de eeuwigheid.
Nee sorry om mij heen hoor ik ook nooit iphone problemen. De enige die na 1 a 2 jaar zitten te hopen op eindelijk een verlenging van een abbo zijn de samsung mensen om mij heen. Altijd wat met die telefoons.
Ik snap dat jij iphones veel hebt moeten repareren. Android eigenaren gooien de telefoon weg omdat ze niks waard zijn in de 2ehands markt
Het was niet mijn bedoeling om alles maar recht te lullen. Maar ik vraag me af of de markt voor tweedehands Apple spullen niet veel groter is. En je daardoor dus ook meer Apple devices tegen komt in je repair shop.
Mijn dochter had kapotte oortjes, zo vervangen.
Mijn zoon had ze Van jbl, al stuk binnen een week, nieuwe stuk binnen 1,5 jaar.
Case met batterijen maakte raar geluid, batterij opgezwollen.

Ik heb zelf ook ooit hardware gerepareerd, computers en monitoren, tandon en Philips.
99% van de klachten zijn ontwerp fouten, en als je daar werkt lijkt het veel, maar hoeveel zijn er verkocht?

[Reactie gewijzigd door m_snel op 3 mei 2021 20:50]

Weet nog goed dat de helft van de mensen op de kunstacademie een mac hadden met GPU problemen. Nog zo'n gevalletje.
Met de groetjes van Nvidia.
LOL fanboys will be fanboys. IK vind apple goed spul en heb er al veel gehad maar:
3g had haarscheurtjes (gekend probleem dat veel voorkwam) 4 werd pokketraag en onbruikbaar (weeral algemeen probleem) , 6s had batterij probleem (weeral algemeen) ,...
Sowieso de batterij die bij sommige updates (nog) slechter werd. De SE 2020 kon bij bepaalde updates gewoon bij lange na de dag niet halen als je deze wat meer gebruikte (gelukkig lijkt dat nu wel verholpen re zijn als ik mijn vrienden mag geloven). Dus ook de nieuwere modellen hadden er last van. Vgm waren er ook nog problemen met de 11 een keer.

Overigens is Android ook niet perfect. Ik heb twee bootloopende apparaten gehad bijvoorbeeld (LG en Samsung, de tweede bij lage percentages sinds een bepaalde softwareupdate, maar dat is nooit opgelost).

[Reactie gewijzigd door m1999 op 4 mei 2021 05:52]

Niet best twee stuk, in mijn gezin is niks stuk gegaan, Nokia, LG, Samsung, Windows phone en sinds kort ook een Sony . Qua laptops wel problemen met Dell
Dus 3G , 3GS, vier en vier s , een vijf, een 6 en 6s een 7 plus en een x , xs en xs Max.
Ik zou willen dat alle apparaten die ik kocht xmzo goed waren.
Wat is u ervaring? De media?
Nou, als je iedere 2 jaar een nieuwe koopt en de afdankertjes aan de kinderen geeft, en je vervangt de batterij niet als je deze verkoopt (waar ik voor gemak van uit ga want anders zou je daarover absoluut een beklagje over schrijven in je lovende post) dan weet ik de kwaliteit van de batterij van jouw verkochte iPhones. Als ze deze gaan refurben doen ze er of een nieuwe batterij in, of ze verkopen 'm as-is met alle gevolgen van dien. Qua software support zijn iPhones echt prima, vooral sinds de 5s (de 1 en 3G iig niet). Maar als je kijkt naar hardware repareerbaarheid is het slecht gesteld, en het wordt ook alleen maar minder en minder.

Wat betreft een foldable in 2023, dat duurt dus nog 2 jaar. We zullen zien wanneer deze gemeengoed zijn. Ik denk dat goede foldables een vervanging kunnen zijn voor smartphone, tablet, en niches zoals hardware keyboard of digitale camera (voor zover die niches nog relevant zijn).
Zoals je kan lezen is er een keer een batterij vervangen, maar je kan iOS gewoon kijken naar de batterij status.
Wanneer Apple het doet is het juist een feature en gebruik jij gewoon je apparaat verkeerd :+
Het mooie vind ik juist dat Apple tegenwoordig breed is met iPhone aanbod en dat er voor iedereen wel een betaalbare iPhone is. Het is uit eindelijk aan de gebruiker of ze het er wel of niet voor over hebben. Veel mensen zullen er, als de uitvoering goed gedaan is, genoeg geld voor over hebben.

[Reactie gewijzigd door tom.cx op 4 mei 2021 08:37]

Het mooie vind ik juist dat Apple tegenwoordig breed is met iPhone aanbod en dat er voor iedereen wel een betaalbare iPhone is.
Als er voor iedereen een betaalbare iPhone zou zijn, dan zou dat betekenen dat ook in de populairste prijsklasse, namelijk tussen 200 en 300 euro, een iPhone te vinden is. Helaas, pindakaas...
We hebben het over dezelfde line-up?

Het IPhone aanbod begint aan de onderkant van het High-End segment met bijbehorende prijzen en eindigt in het Top segment.

In het budget(<200) en mid-range(200-400) segment is Apple nooit actief geweest. Hoogstens de refurbished markt vanuit 3de partijen die dat nog enigszins bediend.

[Reactie gewijzigd door !mark op 4 mei 2021 00:50]

en dat er voor iedereen wel een betaalbare iPhone is.
Waar haal je dat? Of je moet een heel oude kopen maar apple brengt gewoon goed maar duur spul op de markt.
Nah Ik heb nu een iPad Pro en een iPhone pro 12 Max. Samen toch al snel €2750,-

Als een gecombineerd product hetzelfde kost maar dan het gemak geeft van een enkel product dan ga ik dat er op zeker voor neer leggen, ook als het interne scherm dan wat kleiner is dan de iPad die ik nu gebruik.

Edit: Ik heb de galaxy fold om die reden ook geprobeerd overigens. Alleen Android is simpelweg niet voor mij, een soortgelijk product als de Fold2 maar dan met iOS zou ik voor tekenen!

[Reactie gewijzigd door Donstil op 3 mei 2021 20:13]

Waarom voel je die angst voor een prijs van richting de 3K? Het is niet dat je verplicht wordt gesteld om hem aan te schaffen.
Het is een uitdrukking, geen echte angst.
Wat is dit voor onzin. Heeft niks met angst te maken. Het zal mij een worst zijn. Zoals de andere user terecht zegt is het een vermoeden.
Want dan gaan alle andere fabrikanten Apple nadoen.
2010 belde, hij wilde z'n discussie terug.
Prijzen verschillen tegenwoording niet veel meer tussen Samsung en Iphone.
Maar heel dat vouwbaar gedoe is vooral een poging om terug met een nieuwe trend te komen.

Grotere schermen, gebogen schermen, schermen met minimale bezels, Oled schermen, snellere 120Hz schermen,.....en nu vouw of uitrolbare schermen.

Vooral veel niche gehalte maar of men hier nu echt zo zit op te wachten?
En die 200 euro extra voor die paar GB opslag. Als het scherm ook een feature word voor de rijken dan maar een 'oldskool' iphone.
Mijn vrouw maakt ieder keer voor 60gb aan foto’s, en uiteindelijk moeten ze toch verplaatst worden.
Maar heb je dat gezien bij de nieuwe ipad pro 12.9 inch. 128gb wifi kost ie 1219 euro, met 2TB en wifi kost ie 2429 euro. Alsof een 2tb geheugen chip exact evenveel kost als een volledige ipad met 128gb chip. Unreal.
Maar heb je dat gezien bij de nieuwe ipad pro 12.9 inch. 128gb wifi kost ie 1219 euro, met 2TB en wifi kost ie 2429 euro. Alsof een 2tb geheugen chip exact evenveel kost als een volledige ipad met 128gb chip. Unreal.
Voor sommige is dat lastig te begrijpen idd. Net zoals ze vallen over optionele wieltjes of een standaard.

Kijk deze video eens van MKBHD. Daar legt hij dat wel aardig uit.
Ik koop ook over het algemeen een met minder geheugen, en verplaats het naar mijn pc.
Maar ik ben het eens met de extreme hoge prijs voor een paar gb die niks kost.

Maar je bent niet verplicht die te kopen, heeft ook weinig zin, als je in een jaar 128 gb vol stopt.
Je vergeet wel dat die ook 16gb intern geheugen hebt ipv de 8gb intern geheugen van de iPad Pro 128gb.
Dan nog steeds te duur, maar als je feedback geeft wel volledig zijn.
Ah ja vergeten, klopt helemaal.

Dik apparaat ofniet die nieuwe pro. Benieuwd hoe goed het scherm is. Jammer van het beperkte OS, maar qua hardware, poh.
Idd er moet gewoon macos op kunnen draaien als je een toetsenbord en trackpad hebt aangesloten.
Daarnaast iPadOS nog flink upgraden.

Dus zonder toetsenbord en trackpad altijd iPadOS, met toetsenbord en trackpad aangesloten een keuze tussen macOs en iPadOS .
Laat ze eens innoveren op batterijduur. 3 dagen doen met een full charge Bijv.