Samsung brengt Galaxy S10, S10+ en S10e op 8 maart uit

Samsung heeft zijn Galaxy S10-smartphones officieel aangekondigd. De S10 en S10+ krijgen drie camera's en een ultrasone vingerafdrukscanner achter het scherm. De S10e is een goedkoper model met twee camera's, zonder gebogen schermranden.

De afmetingen van de S10+ en S10 zijn vrijwel gelijk aan die van de S9+ en S9, maar de nieuwe modellen hebben iets grotere schermdiagonalen, van 6,4" en 6,1", met een 19:9-verhouding. Het scherm loopt nu verder naar boven door en in het scherm zit een gat voor de frontcamera. Bij de S10+ is dat gat groter, om ruimte te bieden aan de twee frontcamera's. De tweede frontcamera is een exemplaar met een groothoeklens.

Zowel de Galaxy S10+ als de reguliere S10 krijgen drie camera's aan de achterkant en die hebben allemaal een lens met een andere brandpuntsafstand. De primaire camera maakt gebruik van een 12-megapixelsensor en een f/1.5-objectief met een beeldhoek van 77 graden. Daarnaast zit een camera met een telelens met een beeldhoek van 45 graden, met een diafragma van f/2.4 en eveneens een 12-megapixelsensor. De derde camera is een 16-megapixelsensor met een f/2.2-ultragroothoeklens, met een beeldhoek van 123 graden. De primaire camera en de telecamera hebben optische beeldstabilisatie.

De Galaxy S10 en S10 Plus hebben een ultrasone vingerafdrukscanner achter het oledscherm. Fabrikanten zoals OnePlus, Oppo en Vivo brachten vorig jaar al toestellen uit met een vingerafdrukscanner achter het scherm, maar die gebruiken een optische scanner, die tussen de pixels van het oledscherm moet kijken. Dat werkt niet bij schermen met een zeer hoge pixeldichtheid, daarom gebruikt Samsung een andere techniek. De ultrasone vingerafdrukscanner is ook sneller dan de optische scanners.

Samsung stopt zijn Exynos 9820-soc in de nieuwe topmodellen. Die soc presenteerde de fabrikant vorig jaar en wordt op 8nm gemaakt. De chip is opgebouwd uit drie clusters en heeft twee Exynos M4-cores, die volgens Samsung tot twintig procent sneller zijn dan de M3-cores. De andere twee clusters bestaan uit twee ARM Cortex-A75-cores en vier Cortex-A55-cores. Ook heeft de soc een npu voor het versnellen van machinelearning. Andere fabrikanten hebben al langer zo'n neural processing unit in hun socs. Huawei heeft dat sinds de Kirin 970 en Apple sinds de A11 Bionic. Huidige Qualcomm-socs hebben dat nog niet, maar in de komende Snapdragon 855 zit ook een chip voor ai-versnelling.

Het modem dat is geïntegreerd in de Exynos 9820-soc heeft geen 5g-ondersteuning, maar ondersteunt wel hogere 4g-snelheden dan het modem in de Exynos 9810 van de S9-toestellen. Het gaat om een theoretische maximale downloadsnelheid van 2Gbit/s en 316MBit/s upload. In de specificaties van de Galaxy S10 noemt Samsung een maximale uploadsnelheid van 150Mbit/s.

De Samsung Galaxy S10-toestellen zijn de eerste smartphones met wifi 802.11ax-ondersteuning. Het zijn ook de eerste clients die overweg kunnen met de nieuwe wifi-standaard. Om daar gebruik van te maken is ook 802.11ax-router nodig, daarvan zijn er inmiddels een aantal te koop. De maximale wifi-snelheid van de S10-toestellen is op papier 1,2Gbit/s, zowel download als upload.

Net als de voorgaande S-modellen zijn de S10+ en S10 gemaakt van glas. De behuizing is met 7,8mm iets dunner dan die van de S9-modellen, maar de accucapaciteit is met 4100mAh en 3400mAh groter. Ter vergelijking: de S9+ en S9 zijn 8,5mm dik en hebben accu's met een capaciteit van 3500mAh en 3000mAh. Er komen dualsimversies van de Galaxy S10 en varianten waar één simkaart in past. Alle uitvoeringen bieden plek aan een micro-sd-kaartje met een capaciteit van maximaal 512GB.

Naast de S10 en S10+ introduceert Samsung een derde model, de S10e. Dit is een goedkopere uitvoering, met een kleiner scherm dat een lagere resolutie en geen gebogen randen heeft. Ook heeft de S10e geen vingerafdrukscanner achter het scherm, maar een regulier exemplaar die in de zijkant van de behuizing is verwerkt. De Galaxy S10e heeft twee in plaats van drie camera's aan de achterkant, de camera met telelens ontbreekt.

Vanaf 8 maart zijn Samsungs nieuwe Android-topmodellen verkrijgbaar. Van de reguliere S10 komen er twee varianten, met 128GB of 512GB flashopslag en adviesprijzen van 899 en 1149 euro. De S10+ komt in drie smaken uit, met prijzen van 999, 1249 en 1599 euro. De duurste versie heeft 12GB ram en 1TB flashopslag. Van de S10e verschijnt één versie, met 6GB ram en 128GB flashopslag, voor 749 euro.

Tweakers kon de S10-modellen kort voor de introductie uitproberen en heeft een preview gepubliceerd.

Galaxy S10+ Galaxy S10 Galaxy S10e
Schermdiagonaal 6,4" 6,1" 5,8"
Resolutie 3040x1440 pixels 3040x1440 pixels 2280x1080 pixels
Soc Exynos 9820 Exynos 9820 Exynos 9820
Ram 8GB / 12GB 8GB 6GB
Opslag 128GB / 512GB / 1TB 128GB / 512GB 128GB
Camera 12MP, f/1.5, normaal, ois
12MP, f/2.4, tele, ois
16MP, f/2.2, groothoek
12MP, f/1.5, normaal, ois
12MP, f/2.4, tele, ois
16MP, f/2.2, groothoek
12MP, f/1.5, normaal, ois
16MP, f/2.2, groothoek, ois
Frontcamera 10MP, f/1.9, normaal
8MP, f/2.2, groothoek
10MP, f/1.9 10MP, f/1.9
Vingerafdrukscanner Ultrasoon, achter scherm Ultrasoon, achter scherm Zijkant
Besturingssysteem Android 9.0 Android 9.0 Android 9.0
Afmetingen 157,6x74,1x7,8mm 149,9x70,4x7,8mm 142,2x69,9x7,9mm
Gewicht 175 gram 157 gram 150 gram
Accu 4100mAh 3400mAh 3100mAh
Adviesprijs €999 / €1249 / €1599 €899 / €1149 €749

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

20-02-2019 • 20:30

236 Linkedin

Lees meer

Reacties (236)

236
211
106
2
0
71
Wijzig sortering
Wat mij opvalt is dat in de smartphone wereld ogenschijnlijk een andere betekenis wordt toegekend aan de begrippen groothoek en tele dan in de fotografiewereld.
Tweakers stelt over de S10 " . . .Daarnaast zit een camera met een telelens met een beeldhoek van 45 graden". De fotografen vinden dit maar een heel klein beetje tele, het "normale" objectief met een brandpuntsafstand van 50 mm en kleinbeeld (fullframe) formaat van 36x24 mm heeft een beeldhoek (FOV) van 47 graden. Omgerekend naar kleinbeeld formaat heeft de zogenaamde telelens van de S10 een brandpuntsafstand van 52 graden! Toch niet bepaald een indrukwekkend tele-kanon!
Berekening:
diagonaal kleinbeeld formaat : (36*36+24*24)^0,5 = 43,2666
beeldhoek : 2*BOOGTAN(( 43,2666 /2)/52,22)*(180/PI()) = 45,0

Tweakers noemt de lens met een beeldhoek van 77 graden "normaal" , op analoge wijze omgerekend heeft deze lens een brandpuntsafstand van 27 mm, in de fotografie wereld vind men dit toch echt een groothoeklens.
De derde camera heeft een beeldhoek van 123 graden, de kleinbeeld equivalente brandpuntsafstand is 12 mm, duidelijk een supergroothoek.
Zou Tweakers willen overgaan om getallen te noemen in plaats van begrippen die duidelijk aan inflatie onderhevig zijn?
Zie voor definities: https://en.wikipedia.org/wiki/Field_of_view
Klinkt leuk, maar wat standaard is in de fotografiewereld (47 graden) is blijkbaar anders dan in de telefoonwereld (77). Vandaar dat 50 graden voor een telefoon een telelens is, en 100+ graden een normale groothoeklens is en geen supergroothoeklens.

Het gaat erom wat de standaard is. De afgelopen 100 android telefoons hebben allemaal 70-80 graden als lens gehad.
De normale lens / standaard lens (ca 50mm), heet zo, omdat het overeenkomt met het menselijk oog. De mens is de standaard.

Dat kan je toch niet herdefiniëren, omdat je een dun produkt wil verkopen.

De meeste telefoons hebben standaard een groothoek lens, die zijn kleiner en passen makkelijker in een plat toestel dan een `normale` lens. Maar daarmee hebben ze geen `standaard` of `normale` lens.

Je kan beter nauwkeurig zijn en de juiste begrippen hanteren, want nu vliegt het alle kanten op bij Tweakers. Zelfde brandpuntsafstand (13mm) heet bij Samsung groothoek en bij Xiaomi ultra-groothoek.

En Tweakers maar claimen dat zo het duidelijker is, omdat een telefoongebruiker niks heeft aan telefoniebegrippen. 8)7

[Reactie gewijzigd door Jan121 op 26 februari 2019 14:48]

Ik wil niet vervelend zijn maar 50mm komt overeen met 47 graden en dat komt totaal niet overeen met het menselijk oog. Ik zie meer 120 graden dan 47 graden.

Laat ik het zo zeggen, een video op 47 graden is alsof je door een toeter kijkt en op 120 graden is alsof je er zelf staat. Ga maar eens filmen in een auto, bij 47 graden zie je bijna niets van het interieur.

Ik zit natuurlijk een beetje te stangen. De 50mm heeft misschien iets te maken van wat je scherp ziet ipv je totale zichtvermogen?
Helemaal niet vervelend.

Het gaat om de angle of view (die ook wel Field of view) wordt genoemd, en iets anders is de angle of coverage.

Volgens mij bedoel jij de angle of coverage.
In photography and cinematography, depth compression and expansion with shorter or longer focal lengths introduces noticeable, and sometimes disturbing, distortion while a normal lens is a lens that reproduces a field of view that appears "natural" to a human observer
https://en.wikipedia.org/wiki/Normal_lens

Wat overeenkomt met het menselijk oog is de verhouding tussen voorgrond en achtergrond. groothoeken hebben die kikvors-vervorming, maken wat dichtbij is te groot. Telelenzen drukken dingen samen, zo zien we het niet met ons oog.

[Reactie gewijzigd door Jan121 op 26 februari 2019 15:29]

is dit echt interessant?
voor mensen die de S10 gebruiken
is er toch 1 "normaal" (Wat normaal is telefoons voor al een tijdje)
en als ze dan de andere kiezen zien ze plotseling veel meer in het beeld (groot hoek)
en als ze dan de andere zijn, zijn ze echt 2x in gezoomd (dus Tele)

Tja dat die 2x zoom niet echt nog tele is bij echte lenzen... maar voor de gebruiker het is echt "normaal" , "groothoek" en "tele"....
Er is ook een 10 Year Galaxy Edition verkrijgbaar van de S10+ 1TB Ceramic Black edition.
Kost net als alleen het toestel zelf €1599,00, maar je krijgt hier wel een Galaxy Watch 46mm bij
(en natuurlijk nog de Galaxy Buds ter waarde van €149,00 die je moet aanvragen als je een pre-order hebt gedaan)
Is het ding dan werkelijk geheel van dat materiaal? Dat zou wel interessant zijn. Ik baal er nog steeds van dat m'n iPhone niet meer van aluminium maar volledig van glas is. Veel kwetsbaarder voor krassen en ik vind het ook niet zo mooi ogen als aluminium/rvs (maar smaken verschillen he :P). Als er meer volledig RVS of keramische telefoons komen is dat alleen maar mooi en hopelijk gaat dat dan een trend zetten.
iPhone niet meer van aluminium maar volledig van glas is
Huh? Alleen voor en achterkant. Het frame (omranding) is nog gewoon van aluminium.
Kijkende naar de huidige line-up is dit alleen met de Xr zo, de Xs en Xs Max hebben een “rand” van RVS.
Dat is waar. Maar dus niet volledig van glas :+
Ja met 'volledig' bedoelde ik het merendeel van het toestel. :) Op m'n X is inderdaad de rand van RVS, maar de volledige voor en achterkant is geheel van glas. En dat vind ik persoonlijk niet zo heel prettig.
Pin me er niet op vast, maar van wat ik nu kan opmaken uit de stof die online staat, is de achterkant echt keramisch. De randen zijn nog steeds van aluminium en de voorkant is uiteraard volledig glas. Dus niet geheel, maar dat is ook niet echt mogelijk.
Van mkbhd, https://youtu.be/t9R7xx0joOU
"A back of ceramic instead of glass". Er even vanuit gaande dat zijn informatie correct is.
Zijn er hier dan mensen die een gsm nog gebruiken zonder case? Want als je een case hebt, doet het materiaal van de achterkant er toch niet echt toe? Zolang het maar draadloos opladen toelaat (kan keramiek dat?)

[Reactie gewijzigd door PearlChoco op 21 februari 2019 09:26]

Ja ik, en dat gaat prima. Ik heb een hekel aan dunne nieuwe telefoons die voor bescherming een hoesje nodig hebben, en dan weer dikker zijn dan oude telefoons.

En wat boeit de achterkant van de telefoon als die toch altijd uit zicht is, ik snap niet dat fabrikanten zich daarover zoveel zorgen maken. Ik ken niemand die veel naar de achterkant van de telefoon kijkt, de voorkant wordt veel meer gebruikt ;)
Jazeker. Hier al bijna 4 jaar een Galaxy s6+. Zonder hoesje of screenprotector. Nog geen krasje te vinden. Heb hem elke dag bij me in mijn broekzak. Gewoon zuinig zijn op je spullen.
Ongeluk zit in een klein hoekje. Je kan zo voorzichtig zijn als maar kan, maar je kan niks 100% voorkomen. Daarnaast laat je hem niet vallen als die de hele tijd in je broekzak zit, maar juist als je m de hele tijd (in je handen) gebruikt.
Ja ik dus. :P Cases vind ik wat onhandig, lomp en veroorzaken vaak genoeg juist krassen als er iets tussenkomt. Heb een leren case voor als ik denk dat er een verhoogd risico is, zoals outdoor activiteiten of concerten, maar verder nooit zo’n onding erom. Voor en achterkant in screenprotector/folie. Veel fijner :)
Smaken verschillen natuurlijk dus daar heb ik het niet over, en ik ben zelf meer van de Androids... Maar mijn ervaring met metalen toestellen is juist dat die veel sneller krassen dan glas, vooral dat geborsteld aluminium. Glas krast ook wel maar daar valt het mij veel minder op, ik zie het meestal alleen als ik echt ga zoeken en het toestel draaien zodat het licht goed op de kras valt.
In dat gulden tijdperk betaalde mijn vader dat voor een ingebouwde ATF-2 autotelefoon, dus dan zijn de prijzen niet eens echt gestegen als je de inflatie meeneemt.. ;)
Maar toen was ons besteedbaar inkomen hoger dan nu en betaalden we nog €0,10 voor een kuub gas.
En betaalde mijn vader 2,50, zegge twee gulden en vijftig cent per belminuut. Nu bel je bij een abonnement van een 20 euro onbeperkt. Ik bedoel maar, je kan al cherry pickend overal wel je gelijk halen met een getal. :P

Wat betreft dat gas, hoe wij met (de opbrengsten van) die gasbel omgegaan zijn is in veel economieboeken opgenomen, en helaas niet als een positief voorbeeld. Dat is dan weer voorbehouden aan hoe de Noren met hun olieopbrengsten zijn omgegaan. Vroegâh was echt niet alles beter, en als er een ding constant is in de tijd, is het wel de dubieuze gave van mensen/de mensheid om de meest stupide korte termijn keuzes te maken, en er vervolgens jaren later van alles van te vinden.
Ik zal het cherrypicken eenvoudiger voor je maken.

Bijna alle fysieke producten in de markt worden beter en goedkoper.

De producten die de overheid biedt worden duurder en slechter.

De gasbel is inderdaad gewoon verkwanseld door populisten die meenden dat de geldboom tot aan de hemel groeiden.

Wij burgers kunnen geen lange termijn planning meer maken, want overijverige politici gooien om de zoveel tijd het roer om. Daar worden burgers imho ziek van.
Toen bouwden we ook nog met asbest, schilderden we de babykamer met loodhoudende verf, was roken nog gezond (volgens de reclames), hadden we geen afstandsbedieningen en was internet nog een vage jongensdroom. Ook ging je op je 70e chronisch dood van ouderdom, als je niet vóór die tijd al omkwam bij een auto-ongeluk omdat gordels niet verplicht waren.
Ja, maar dan moet je óók beredeneren waaróm dat zo is. In het geval van ziektekosten die nogal toegenomen zijn: moet je zien wat nu de levensverwachting is tov. 30 jaar geleden. Hoeveel de vergrijzing, dus uitkeringen/pensioenen/WW/WAO/noem maar op toegenomen is. Hoeveel ouderenzorg nu méér kost in het algemeen. Kijk naar opleidingsniveau, werkgelegenheid - álles.

Natuurlijk neemt het besteedbaar inkomen af, maar daar staat grotere welvaart tegenover voor 'de groep'. Ik zou er niet zoveel mee zitten om 100 euro in de maand minder te krijgen als dat betekent dat ouderen erop vooruit zouden gaan.

Nu is dat laatste wel wat idyllisch natuurlijk.... helaas.... maar goed, een computer kostte vroeger ruim 2000 gulden. Een meer dan fatsoenlijke computer nu koop je voor 500 euro. Voor thuisgebruik dan. Ja, benzine is duurder - maar daar moeten we tóch al vanaf. Electronica wordt snel goedkoper en bereikbaarder, entertainment over het algemeen wel. Ik denk dat het ongeveer break-even is.

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 21 februari 2019 12:22]

*Een computer die in je zak past. De processor in deze "telefoon"is minstens 10x zo snel als de computers die je destijds kon kopen. Niet echt zo slecht toch?
En hoeveel florijnen zijn dat?
6598 dubloenen! Ongehoord! Jan Pieterszoon Coen zou zich omdraaien in z'n graf als hij zou horen dat mobiele telefoons zo duur zijn geworden.
De prijzen van Samsung begint nu echt de pan uit te rijzen...het begint steeds logischer te worden waarom ze al sinds 2014 marktaandeel verliezen. Deze hoge prijzen zullen daar zeker niet aan bijdragen. Er zijn zo ontzettend veel android telefoons die min of meer hetzelfde bieden voor ruim 300 minder...sommige zelfs tot 500 minder.
Als je nu een t-mobile abbo neemt voor 17,50 krijg je een S10 (middelste versie dus) voor 720 euro (in 24 maanden) PLUS die gratis earbuds van 149. Is toch niet slecht.
Vind het vrij apart, die korting meteen na introductie. Bij Tele2 is die nu al €696 bij een abonnement met ook de Galaxy Buds.
Ik ook, maar ik zou zeggen, doe er je voordeel mee :)
Ik had mijn abonnement over laten zetten naar sim only waarbij je de optie had om elk moment weer open te breken en te verlengen met toestel erbij. Nu nog beslissen welke, de S10 of de plus :)
waar heb je dat gezien voor die prijs bij tele 2? heb je toevallig een link voor me? goedkoopste kon ik vinden voor ong 760€ met een tele 2 aanbieding
Bij mobiel.nl betaal je 552 euro voor de s10 met een kpn abonnement!
https://www.mobiel.nl/sma...%7Cpv-4133#met-abonnement
Ik betaal nu bij tmobile 16,00 en heb 700 betaald voor de s9 PLUS, ik kan me ook herinneren dat er toen ook een actie was, weet alleen even niet meer wat het was. Het is gewoon weer flink stuk duurder geworden ook al lijkt het op het eerste gezicht maar 50 euro
Was dat ook op het moment van uitkomen of later?
4 weken na release date, maar het contract was eerder afgesloten.
:O De S9 kostte bij introductie ook €849,- De S10 is vijftig euro duurder en daarvoor krijg je dubbel zoveel RAM, dubbel zo veel opslag, een groter scherm en meer high tech snufjes.
Dat heb ik misschien gemist omdat ik de galaxy s9 plus bij tmobile 1 maand nadat hij uit was kon kopen voor 700 euro, als ik dan nu 1000 zie leek dat voor mij dat er ineens 300 bij was, ondanks dat er in het artikel 50 stond. Is toch iets psychologisch die prijzen
Maar de S10 zakt ook in prijs snel na de release. €700 na een maand of 4, t misschien. (Nee dat blijft er dan over bedoel ik natuurlijk)

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 20 februari 2019 22:06]

Het toverwoord is “min of meer”. Om over mijzelf te spreken bijvoorbeeld, ik kan min of meer hetzelfde als Epke Zonderland in de gymzaal.
Eerder min dan meer ;)

En nee. Een Android toestel van €300 kan niet wat de S10+ kan. Gewoon nee.

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 20 februari 2019 22:04]

Hopelijk niet, maar de vraag is: heeft een S10+ voldoende extra's om de meerprijs tov een goed 300euro android toestel te rechtvaardigen? Gewoon nee.

Nu de schermen bijna de volledige telefoon zijn, snap ik niet waarom ze de telefoon niet terug kleiner maken. Ik denk dat veel mensen liever een toestel hebben zoals de S10e: het scherm is even groot als een S9, alleen zijn de specs niet super en dat is dan weer jammer.
Dit zijn adviesprijzen, zeker in combinatie met een abonnement zul je goedkoper uit zijn. Net even gekeken bij Tele2 en daar rekenen ze € 624 voor de S10e en € 696 voor de S10. Die laatste is dus ruim € 200 lgoedkoper dan de adviesprijs en dan krijg je er ook nog een setje wireless Galaxy Buds bij die zojuist zijn aangekondigt voor € 150. Daarmee is de S10 dus in feite goedkoper dan de S10e en is die prijs vergelijkbaar met mijn die van mijn S7 3 jaar geleden. Deze koste toen ook ruim € 600 met Gear VR headset.
Ik was bang dat de prijzen hoger zouden zijn, de S10e is relatief goed geprijsd voor een high end, het is wat kleiner dan de S9, heeft maand een fhd+ scherm, maar ik gok dat de grote hoeveelheid gebruikers van de S8 en S9 hun toestel op de FHD+ modus hebben gelaten en niks merken kwa beeld kwaliteit.

Vind persoonlijk de S10 een interessante toestel, wegens de camera en ik moet zeggen dat kwa uiterlijk, One UI heeft iets die mijn aandacht neemt, ziet er sowieso beter uit dan stock en is niet zo beperkt kwa functies zoals stock. Maar ik vind het zo jammer dat de software upgrade beleid van Samsung (en eigenlijk van meeste OEMs inclusief Google) nog steeds niet op een niveau is die ik acceptabel zou noemen, 2 major OS upgrades en 3 jaar van Security patches voor toestellen die tot 1500€ kosten vind ik nog wat aan de korte kant.

Maar misschien is de S10 het toestel die mij weer naar Samsung gaat brengen, vind ik daarnaast ook leuk dat ze problemen oplossen die Google niet kan/wilt, zoals de integratie tussen tablet en telefoon bij krijgen van een oproep, iets dat tot nu de ecosysteem van Apple apart zette komt eindelijk naar Android, vloeiend Integratie tussen alle je apparaten.
Goed verhaal. Ik ben het helemaal met je eens qua updates. Dit zou een jaar of 4 moeten zijn. Minimaal eigenlijk, bij prijzige toestellen.

Ik zie veel mensen over de prijzen vallen, ik vind het reuze meevallen eigenlijk. Als we enkel en alleen naar de hardware kijken, zijn deze toestellen echt subliem. Geen ander toestel nu op de markt is zo compleet als deze jongens. Je mist bij iedere concurrent wel weer iets vergeleken met deze samsungs. Bv de headphone jack, ip68, stereo speakers, microsd/dual sim, zulke goede camera's. Uiteraard is het veel geld, maar ik ben al een beetje fan van de s10e. Die is over 3 maanden 650 euro. Dan heb je echt een absoluut topproduct voor dat geld.
De S10e heeft een minder scherm dan de S8 en S9 en is respectievelijk 350 en 250 euro duurder. Bovenden zit de vingerafdrukscanner aan de zijkant terwijl we met z'n allen al zo lang wachten op onder het scherm.

Ik had liever een S10e gezien met de specs van de S10 en dan een niet afgerond scherm. Die S10e wordt echt in de markt gezet om de S10 te verkopen,, want ach voor 150 euro meer heb je quad hd en ultrasone fingerprint dus die leg je ook maar even extra bij. Dit is weer typisch die popcorn pricing strategie.
Wil jij echt 1440p? Ik zie het verschil echt niet meer boven de 400ppi. 1080p is alleen maar beter voor de accuduur. Een scanner aan de zijkant werkt net zo goed, misschien wel beter dan 1 onder het scherm. Tuurlijk, niet zo futuristisch, maar qua functionaliteit is het gewoon goed.
Ik zeg niet dat ik het hoef maar het kan in sommige situaties handig zijn (bijv VR). Punt is dat je iets nieuws op de markt brengt wat op sommige specs een achteruitgang is tov de vorige modellen maar toch meer kost, dat is toch wel vreemd?

Maar ik zeg al dit is gewoon strategisch, Samsung hoopt gewoon dat iedereen 150 euro bijlegt voor een S10.
Bij VR vind ik zelfs QHD te weinig, ik heb nog last van de pixels, daarnaast is mobiel VR zo niche dat ik twijfel of dit een deal breaker zou zijn.

Daarnaast is de S10e net wat kleiner + een capacitieve fingerprint scanner werkt nog altijd beter dan de onder display technologieën die nu bestaat.

De ultrasonische sensor van de S10 zou beter moeten zijn dan de optische sensor van andere toestellen, maar screen protectors wordt weer problematisch.

Ik denk dat de S10e wel goed gaat verkopen, als iemand de S10 koopt over de S10e puur omdat ze denken dat de S10e niet premium genoeg is, is zeker niet goed geïnformeerd.
Dat is het ook inderdaad. De andere toestellen zijn goedkoper, vaak ook fantastische apparaten, maar ze missen altijd wel IETS dat de Galaxy wel heeft. Die zijn altijd compleet.
Wat ik mij nu oprecht afvraag. De prijzen van Apple zijn ondertussen al bizar hoog en de enige manier waarop je daar naar een goedkoper segment kan is door een ouder model te kopen. De grote vraag is dan ook is de prijs bij Apple gerechtvaardigd? Veel mensen vinden van niet, maar Apple heeft geen iOS concurrentie dus ze kunnen er redelijk mee weg komen.

Je kan van alles vinden van Android als OS, maar als je een goed toestel wil hebben -uitgaande van de gemiddelde gebruiker- dan is er voldoende keuze en zit je niet vast aan Samsung en de bijbehorende prijzen als je wel een nieuw toestel wilt.

Jij zegt:
Als we enkel en alleen naar de hardware kijken, zijn deze toestellen echt subliem. Geen ander toestel nu op de markt is zo compleet als deze jongens. Je mist bij iedere concurrent wel weer iets vergeleken met deze samsungs. Bv de headphone jack, ip68, stereo speakers, microsd/dual sim, zulke goede camera's. Uiteraard is het veel geld, maar ik ben al een beetje fan van de s10e. Die is over 3 maanden 650 euro. Dan heb je echt een absoluut topproduct voor dat geld.
Maar voor een gemiddelde gebruiker kan ik mij niet voorstellen dat de zaken die jij noemt nu zo bepalend zijn dat dit de prijs van het toestel rechtvaardigt.

IP 68? Leuk als je badmeester bent o.i.d.
Micro SD? Waarom moet het Micro zijn?
Dual Sim? Lijkt me voor de gemiddelde gebruiker niet zeer relevant.

Ik vraag mij dus af of dat Samsung zichzelf niet uit de markt prijst gezien de aanwezige concurrentie waarbij de enige echt bepalende feature dan de camera zou kunnen zijn. Maar ook daar is de vraag of dat bepalende is voor de gemiddelde gebruiker met zulke prijzen.
Ik lees in het artikel dat er een S10 met én zonder Dual-sim komt. Klopt dat?

Ik wil graag een dual-sim versie hebben, en sta op het punt om de S10 te pre-orderen..mag ik er dan niet van uit gaan dat die dual sim heeft als dat niet specifiek in de naam van het model staat?

Op de site van Samsung staat bij specificaties dat 'de s10' dual sim ondersteund...
Er lijkt inderdaad een S10 Dual Sim SKU op de markt te komen (waarschijnlijk omdat daar vanwege de grotere body nu plaats voor is).

Let bij de aanschaf wel op dat er S10 zonder Dual Sim functionaliteit en S10 met Dual Sim functionaliteit worden verkocht. Je bent dus expliciet op zoek naar de "Galaxy S10 Dual Sim", niet de "Galaxy S10" AFAIK.

Op de Galaxy S10+ zal Dual Sim functionaliteit overigens weer in het standaard pakket aan features zitten.

[Reactie gewijzigd door mindcrash op 21 februari 2019 12:42]

https://www.t-mobile.nl/s...-s10-128gb-blauw/22009483

Netwerk
Single- of dual SIM: Dual SIM
Ik ga er vanuit dat het dus Dual SIM is. Zo niet, vragen we gewoon om de goede versie.
Voor de zekerheid maar even een screenshot gemaakt.
Voor de beste prijs kwaliteit verhouding moet je geen s10 kopen, daar ben ik het met je eens. Als je de allerbeste hardware wilt, met alles erop en eraan, dan moet je wel een s10 kopen. Of het slim is van samsung om de 1000 euro aan te tikken, geen idee, we gaan het zien. Boeit mij opzich niet heel veel, ik heb geen samsung aandelen. Al hoop ik stiekem wel dat apple en samsung keihard op hun bek gaan met deze prijzen. Want dan is er een kans dat ze een 200 euro van hun prijzen afhalen, en hun oude prijzen weer oppakken.
IP 68? Leuk als je badmeester bent o.i.d.
Of als je in bad je telefoon gebruikt. Of als je wil dat je telefoon een dunk in de WC overleeft...

IP68 is voor mijn vrouw echt een must. Ben wel klaar met vervangende telefoons kopen :( :D
Het probleem van prijzen is dat mensen sowieso altijd de verkeerde vergelijking doen, je krijgt gelijk de standaard reactie "ja maar de Pico F1 kost maar..."

Ik kan hier weinig mee, en ik wil de Poco niet minder doen, voor veel mensen is dat een prima toestel, inderdaad met een leuke prijsje, maar ik heb iets meer nodig dan de laatste SoC, sterker nog, de snelste SoC is iets die best wel laag staat in mijn prioriteit lijst, komt alleen toevallig voor dat de andere specs die ik wel interessant vind altijd gepaard staan met de laatste SoC.

Scherm is een ding, er zijn veel toestellen met AMOLED schermen en hoge PPI, maar weinig van die toestellen hebben diegene die ik echt belangrijk vind, en dat is hoge helderheid om buiten onder vel zonlicht je telefoon nog te kunnen gebruiken. Alleen LG met de G7 heeft iets beter, maar dat is een LCD, wat geen probleem zou zijn als dat Notch niet er was.

En zo kan ik gewoon dingen noemen die ik niet in een "flagship" killer kan vinden en die het geld voor een premium toestel wel waard maken.

Daarnaast zoals je zegt, in tegenstelling tot een OnePlus die gedurende zijn kort leven in de markt altijd het zelfde prijst behoudt en kort voor de nieuwe release de productie gestopt wordt, met een Galaxy toestel, kun je paar maanden na de lancering voor een lagere prijs vinden en Samsung heeft vaak van die cashbacks en cadeaus aanbiedingen.
Goed verhaal. Ik ben het helemaal met je eens qua updates. Dit zou een jaar of 4 moeten zijn. Minimaal eigenlijk, bij prijzige toestellen.
Allereerst, ja ik weet het, wij zijn heel luxe met telefoon beleid. Ja ik weet het, er zijn mensen die makkelijk 5 jaar halen met hun telefoon. YMMV.

Wij hebben een beleid van piepen (dus als je niks zegt ga je lekker door), waarbij je eens in de drie kaar een nieuwe iPhone (goedkoopste model met 1 storage upgrade)of eens in de twee jaar een nieuw Android toestel (wisselt nogal, meestal Samsung Middenklasser) kan krijgen.

Bij (de goedkopere) iPhones zien wij eigenlijk dat het wel klaar is na drie jaar omdat dan de software updates te zwaar worden. Het zou heel goed kunnen dat het met snellere modellen minder dwingend is, maar we merken het aan de klachten bij het koffiezetapparaat

Bij Android halen de meeste mensen met een duurdere Samsung (onder de 400,_) de drie jaar ook nog wel, maar met Motorola modellen hebben we een mindere ervaring (ik snap niet helemaal waarom, lijkt me qua specs niet zo'n enorm verschil). Ik ben niet zo kritisch en deed vier jaar met een S4, maar was dan wel aan mijn derde accu (en was het ook echt wel een feestje met de vervangende A5 2017).

Uiteraard zou vier jaar beter zijn, maar er is wel een klein beetje een kanttekening bij te plaatsen. En dat geld dus ook met iOS. Het is heel fijn dat de updates blijven komen, maar om nou te zeggen dat de hogere prijs iPhones economisch beter zijn door de langere levensduur is mij niet helemaal duidelijk. Ook een iPhone wordt op een gegeven moment gewoon te verouderd.
Sterker nog: op mijn Samsung S9+ gebruik ik de laagste resolutie-instelling. Want ik merk het verschil nauwelijks (naast elkaar zie ik het, dagelijks gebruik niet) en het scheelt mooi accu. Net als dat ik standaard de CPU-snelheid verlaag (70% van max). Dat verschil merk ik echt niet in dagelijks gebruik.

Updatebeleid is inderdaad jammer. Maar heel eerlijk: Ik heb een telefoon nooit langer dan 2 jaar :+
Ik zou sowieso liever hebben dat ze geen OS upgrades doen na release, en enkel nog security patches zouden doen. OS upgrades voegen eigenlijk weinig toe terwijl ze heel veel werk kosten voor de fabrikanten. En de features die toegevoegd worden zijn vaak door fabrikanten op een andere manier al geimplementeerd in het oude OS. Dus doe maar 4 jaar security updates, en geen OS updates O-)

Voor mij is de camera in een telefoon het belangrijkste. En een wide-angle is niet iets wat ik mis. Dus ik zal het wel bij de S9+ houden verwacht ik. Grotere accu (langere accuduur) was fijn geweest, maar ik laad de telefoon toch draadloos op als ik aan het werk ben. Dus ik hoef maar 16 uren (waarvan 8 uren s'nachts slapen) zonder stroom te kunnen. Dus ik red het makkelijk op een dag, ongeacht gebruik.
Ik ben wel van het beleid, alles gebruiken wat de telefoon kan, dus niks uitzetten of limiteren, maar de punt was dat de FHD+ scherm geen deal breaker zou zijn inderdaad, en zoals je zelf ervaart zie je nauwelijks verschil.

Ik moet zeggen dat de upgrade naar One UI voor de S8 en nieuwe toestellen wel toegevoegde waarde heeft in mijn ogen, daarnaast het upgraden van Android framework heeft ook impact voor dingen die onderwater gebeurt, maar een jaar extra van Security patches (kan ook per kwartaal zijn in de laatste jaar) zou handig zijn.

Ik vind de grote hoek lens juist interessanter dan alle andere soort van dual/tri camera combinaties.

Accu moet nog getest worden, je hebt namelijk te maken met een nieuwe SoC die misschien zuiniger is.
Tja iets aanzetten wat ik niet merk vind ik zonde :+ enige wat ik merk is dat de accu er sneller doorheen gaat :9 Maar goed, YMMV. Mijn ogen zijn ook niet 20/20 vision.

One UI is inderdaad een fijne update. Maar had volgens mij ook prima gekund zonder Pie update :Y)

idem met groothoek: dan kan ik ook een klein panorama maken. En ik (persoonlijk) heb nauwelijks een grotere hoek nodig dan de standaard lens, die al vrij groothoek is. Enkel voor landschappen kan ik mij het indenken. En zelf dan.... Maar zoals gezegd: YMMV.
De groothoeklens met 123 graden is het equivalent van een 12mm lens. Dat is echt HEEL wijd, waardoor objecten verder weg, NOG veel verder lijken. Dat effect gebruik ik maar weinig persoonlijk.

Ik had liever een 1x (20mm equiv.) , 3x (56mm) en 10x (200mm) lens-combo gehad. Dus méér zoom. Ideaal voor portretfoto's, en foto's waarbij je niet dichterbij kan komen. Zelf al had er een 5x "zoom" op gezeten had ik hem zeker gekocht _/-\o_
Want momenteel de enige reden dat ik nog een losse camera heb is vanwege de 10x zoom die die camera heeft. Als ik dat allemaal in een smartphone had, dan zou ik de mindere kwaliteit tov een 1" sensor voor lief nemen.
Ik ben het deels eens met je opmerking over het update beleid. Als ik Samsung vergelijk met andere merken (bijvoorbeeld de Lenovo van mijn vrouw) dan is Samsung een heilige. Gisteren nog een patch kunnen downloaden, mijn vrouw hangt nog op november 2018.
Ik volg je volledig. Ben op dit moment al een aantal jaren blijven hangen op de Apple iPhone6S+ en op zich nog heel tevreden, heb wel alreeds 2x de batterij moeten vervangen. Na al die jaren werkt het toestel nog perfect en kan ik mezelf maar geen excuus aanpraten om een nieuw toestel aan te schaffen.

De Samsung Galaxy S10 is het eerste toestel in jaren die me effectief stapje voor stapje aan het verleiden is om toch eens een nieuw toestel aan te schaffen! Enkel het updatebeleid doet me huiveren, mijn iPhone krijgt nog steeds netjes alle updates en zou in principe npog makkelijk een jaar of 2 mee moeten kunnen.
even 1 vraag over dat update beleid

Wie doet het in de Android wereld echt veel beter dan?

Google zelf ook niet echt... Nokia misschien? (moeten we nog maar afwachten)

Ik heb nu nog de S7 Edge, paar dagen geleden een update gehad en zit op februari 2019.... (ja nog wel op 8.0)

Dus kwa update beleid is het op dit moment prima om samsung te hebben zeker als je dus gewoon hun high end koopt..
Dus als ik het goed begrijp heeft de s10e een full hd scherm in plaats van een qhd scherm zoals de galaxy s7 van 3 jaar terug zelfs al heeft welke voor 300 euro te koop is. Waarom dan 750 neerleggen voor een downgrade. Kan je beter een s8 aanschaffen voor 400.
Omdat de prestaties hoger zijn wellicht voor al het andere. Apple heeft laten zien dat het met een relatief lage resolutie (iPhone Xr) zat mensen blij houdt (en eerlijk is eerlijk: toen ik het scherm zag viel het mij ook behoorlijk mee, had het veel erger verwacht.) - mede omdat de prestaties van het toestel bijzonder goed zijn en de lijsten aanvoert. Dus als men fullHD ruim voldoende vindt of het verschil nauwelijks ziet, maar de prestaties liggen wel meer dan het dubbele hoger dan de s7: dan kan dat voor velen erg interessant zijn natuurlijk en is het alsnog gewoon een upgrade.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 20 februari 2019 20:57]

Hogere resoluties hebben weinig zin, ook al zit je met je neus dicht op het scherm. De waanzin om steeds hogere resoluties en pixeldichtheden te halen komt enkel voort uit spec-drang. Het gaat alleen maar ten koste van je accuduur: meer OLED pixels die licht moeten geven of fellere backlight voor LCD én meer rekenkracht nodig voor simpele taken...

Erg zonde imho, ze zouden beter meer energie kunnen steken in 120Hz displays.
Het gaat om de ppi, als die hoog genoeg is zal het hoe dan ook altijd scherp zijn. Maakt niet uit welke resolutie of scherm diagonaal.
De discussie over scherpheid van schermen is al lang aan de gang. Het gaat mij ook niet puur om de zinnigheid van de resolutie. Het gaat mij om het feit dat telefoons steeds duurder worden. En dat terwijl ze hier gewoon een downgrade doen op onderdelen en kostenbesparing doorvoeren, en ondertussen gewoon weer hogere marges pakken. Hetzelfde kan trouwens gezegd worden over snellere chipsets betere camera's enzovoort. Hooguit tweakers/foto enthousiasten maken hier maximaal gebruik van. De gemiddelde gebruiker merkt geen snelheidsverschil bij een paar appjes sturen en webpagina's laden.
Bij oled heeft een hogere resolutie zeker wel veel zin gehad jaren geleden. Door de pentile matrix van de OLED’s deel je een groene subpixel met 2 omliggende rode en blauwe pixels waardoor je effectie resolutie over de groene pixels 2x zo laag is.
Dit probleem is hedendaags niet meer zichtbaar door de 2k displays maar was voor mij een no buy in de tijd dat 720p/1080p schermen gemeengoed waren in de top line van Samsung

Voetnote: alles wat hierboven staat is niet meer met het blote oog zichtbaar dus beschouw ik als een non issue bij hedendaagse OLED’s
Voor VR is het wel van belang.
Klopt voor sommige kan het voldoende zijn. Ik was echter van plan de s10e vanavond te pre orderen omdat er overal werdt gesproken over hetzelfde scherm. Nu blijkt het ineens 4 generaties terug te gaan. Voor mij dus geen s10e. Hou mn s7 wel. Bij apple was het verschil dat de vormfactor van de xr hetzelfde werdt als de nieuwe toptoestellen. Bij samsung was de body to screen ration van de s9 echter nagenoeg even groot als de nu nieuwe 250 euro duurdere s10e. Wat is dan de reden om een s10e over de s9 aan te schaffen. Helemaal niets imo.
Betere camera, compact toestel met groter scherm en waarschijnlijk (veel) betere accuduur ivm lagere resolutie en zuinigere chip zijn voor mij genoeg reden.
Je bedoelt de S5. De S7 alsook de S6 hebben een QHD scherm.
Ik zeg toch ook dat updaten ten opzichte van mijn s7 naar de s10e geen zin heeft omdat deze al qhd heeft en de s10e weer terug gaat.
Oeps. Ik moet leren lezen. Je hebt gewoon gelijk.
435 ppi... cry me a fucking river.

Dus omdat je geen 1440p scherm krijgt is de s10e een downgrade? Ik zou alleen die bezels van de S7 al een reden vinden om door te gaan naar de S10e. Vervolgens krijg je ook nog flink wat extra ram, storage en een efficientere SoC en een 3.5mm jack dankjewel samsung
Je kan ook een S8 nemen ja. Probleem is alleen dat Android 9 waarschijnlijk het eindstadium is voor de S8, wellicht nog android Q...

[Reactie gewijzigd door youridv1 op 21 februari 2019 00:10]

Headphone jack zit ook op alle voorgaande s toestellen. Bezels veranderen vrij weinig aan de nuttigheid van een telefoon. Een scherper scherm wel imo. Battery life is marginaal verbeterd. Het feit dat een flagship toestel na 3 jaar een downgrade doet in schermkwaliteit terwijl de prijs hoger ligt en de s7 en s8 nog maar rond de 300 kosten vindt ik onacceptabel.
Je negeert opnieuw alle andere hardware naast het scherm en de accu.... Oost indisch doof?

Bezels veranderen voor mij best wat aan de nuttigheid van het toestel. De S7 is van hetzelfde formaat als de S10e en die heeft flink wat extra scherm ter beschikking. Tijdens webbrowsing merk ik dat persoonlijk best wel.

De s10e is exact even compact als de S7 en beter in letterlijk alles behalve scherm resolutie en nog lopen janken... Ja hij is 400 euro duurder maar jij weet net zo goed als ik dat het niet lang duurt voor de s10e hard in prijs zal zakken

[Reactie gewijzigd door youridv1 op 21 februari 2019 11:20]

Je hebt ook gelijk wat betreft de specs die overal verbeteren behalve het scherm. Alleen het feit dat de intro prijs nu stukken hoger ligt dan die van de s7 destijds die toen ook de snelste soc en beste camera etcetera had terwijl ze er nu een slechter scherm indoen vindt ik not done. Battery life is dan idd beter. Maar ze hadden echter ook gewoon een betere accu in kunnen steken wat concurrenten wel lukt in toestellen van 5.8 inch. Het is maar net welke componenten je het belangrijkste vindt in een toestel voor mij is dat scherm en audio. Vandaar dat ik eerst lg had vanwege de dac en daarna samsung. Dus dat het toestel overall beter is geworden klopt ook helemaal en heb je gelijk in.
Verschil ga je pas zien als je een vr bril opzet, de accuduur is een stuk beter met minder pixels. Ik had 1080p in mijn s9+ ook prima gevonden. Heb hem softwarematig op 1080p staan, maar is nog niet hetzelfde als echt een 1080p scherm.
Soms maken fabrikanten keuzes op basis van kosten om de winstmarges te maximaliseren. Niet omdat het beter is voor de consument. Waarom denk je dat Samsung honderden miljoenen uitgeeft aan marketing? Of dat alles nu de naam S10 heeft? Zolang we maar denken dat het een goed product is.

[Reactie gewijzigd door Fotoguy op 21 februari 2019 07:00]

Resolutie is niet alles, kleurweergave is namelijk met flinke stappen vooruitgegaan.
De financiën zijn natuurlijk altijd zo krom als een hoepel bij nieuwe topmodellen. Ik zit ook al met begerende ogen naar de S8-S9 range te gluren, ondanks dat ik een fijne A5 heb.

Maar ik moet wel zeggen dat ik het hele resolutie ding nogal overtrokken vind. Weer eens YMMV, maar zowel bij TV als bij telefoons hebben wat tests bij leken (mijn familie en vrienden) me niet overtuigd van de grote dramatische verschillen.

- Op een 42"Plasma onder 2.5 meter zien we eigenlijk geen verschil tussen 1080P en 720P, ondanks dat de eerste native is en binnen de zichtbare afstand zou vallen. Dingen als judder/soap opera zijn echt veel en veel erger.
- Ik heb hier een oude telefoon van 4.8" naast me liggen voor een spelletje. Ik heb geen flauw idee of hij nou 720p of 1080P is. Zou ik moeten opzoeken. Wat ik wel heel erg merk is dat de SOC helemaal overladen wordt en dat dit echt kielekiele is.
- Ik zie geen verschil in "pixeldichtheid" tussen de S7 van mijn vrouw en mijn A5 2017. Maar haar S7 is wel soepeler, ondanks dat de A5 eigenlijk nergens hapert voelt haar telefoon supersmooth.
- Er is wel een ondergrens aan resolutie, SD content is op onze plasma echt wel goed merkbaar, en ik ga ervan uit dat ik een 10"tablet met 720P er ook direct eruit zou pikken. Maar die bekende grafiekjes van wanneer het vanaf een bepaalde afstand zichtbaar wordt zijn wat mij betreft "best case scenario's", het is niet alsof je opeens je raster van je TV ziet als je 20 cm dichterbij schuift. :+

Moet je trouwens een zelfde test doen met crop en fullframe foto's, ook geen hond die het ziet, dat terwijl dat stilstaand is en mensen dus echt rustig kunnen kijken.

Ik ben misschien een rare, maar geef mij maar een hanteerbare telefoon (+/- 70mm kan ik net eenhandig aan met mijn handjes), supersnelle SOC met een Full HD scherm en een redelijke accuduur.

Dus ja, qua prijs is er een goede reden om naar een ouder model te kijken, maar dat ze er een lagere resolutie in hebben gepropt zou voor mij totaal geen overweging zijn. Full HD SAMOLED is gewoon more than enough for me. Sterker nog, ik heb nog nooit iemand ontmoet die in de praktijk over resolutie viel.
Persoonlijk vind ik die punchhole nogsteeds een eyesore. Ik vond het ook grappig hoe ze in het unpacking event er alles aandeden om het geen gat te noemen.
Als je de hands-on ziet is die echt niet overdreven storend aanwezig. Tenzij je het graag wil
die van de S10(e) vind ik nog wel meevallen, die van de plus daarentegen is veeeel opzichtiger aanwezig :|
Vergeleken met een Notch vind ik zo'n punchhole echt een flinke verbetering. De notch is een van de redenen dat ik mijn iPhone nooit meer heb geupgrade. Dus nu de switch naar een s10
Het ziet er allemaal mooi uit, maar waarom heeft alleen de Galaxy S 10e een mooi vlak scherm (waar je beeld dus niet 'vanaf valt') :?
En de keuze om de achterkanten van glas te maken... 8)7 hoe kwetsbaar wil je het hebben?!
Geef mij maar een rvs achterkant zoals mijn S7!
De Galaxy S7 heeft een glazen achterkant. :+
Hij komt wel erg metalig over, zie de Foto van mijn S7, maar goed dat hij nooit zonder hoesje gevallen is dan...

[Reactie gewijzigd door FranjoB op 21 februari 2019 12:56]

Anders had je de telefoon ook niet draadloos kunnen laden.
Nooit gedaan, maar bedankt voor de opheldering :-).
Maar dat punt over het knap gemaakte maar in mijn ogen niet fijne kromme scherm blijft jammer.
Vanwege het Qi laden.
Vind de opstelling van de s10e achtercamera er eigenlijk niet mooi uitzien, bij de s10 en de s10+ ziet dat er meer Premium uit.
Maar als ik het goed begrijp is de s10e een budget variant, vind de prijs verschil tussen budget en s10 eigenlijk nihil.. betaal ik persoonlijk dat verschil iets meer.

[Reactie gewijzigd door dutchnltweaker op 20 februari 2019 20:44]

Dus een prijsverschil van 150 euro vind jij nihil? Dat vind ik gigantisch. En ook eigenlijk wel raar dat 750 euro tegenwoordig budget model is.

Een prijsverschil van 50 euro vind ik nihil.
Nou in de zin van budget, als je 750 euro uitgeeft aan een telefoon is die 150 euro extra niet echt veel nee.
Zeg niet dat het geen geld is, maar als je dat al uitrekt voor een telefoon valt dat wel mee.

Trouwens, met abbo kost een s10 al tussen de 650 en 700 euro.

Ik denk dat de s10 het meest verkocht gaat worden, s10e is het net niet gevoel (beetje iphone XR gedachten gang).

Snap Samsung ook niet wie ze met die s10e willen bedienen voor die prijs, als je voor wat meer een toestel hebt dat een heel stuk completer is.
De hoofdreden dat ik hem interessant vind, is dat je dan dat edge scherm niet hebt
Mee eens. Edge lost geen problemen op maar veroorzaakt ze wel.

Het is wel jammer dat de vingerafdrukscanner van de S10e niet op de voorkant zit.
Altijd slim om een iets goedkoper model in het assortiment te hebben. Dan lijkt de duurdere wat minder duur en kunnen degene die eerst naar de goedkopere keken makkelijker overgehaald worden om toch de duurdere met betere specs te halen.

Daarnaast denk ik dat er wel een markt is voor iets minder grote toestellen. Die ook nog langer met een acculading mee kunnen door de lagere resolutie.
Is een truukje dat vaker wordt toegepast in de handel: 2 modellen duurder en duurst die gaan misschien door de hoge prijs niet genoeg verkopen. Doe er een modelletje iets onder en je zult zien dat dan de middelste beter gaat verkopen. Waarschijnlijk levert dat Samsung het meeste op.
En ook eigenlijk wel raar dat 750 euro tegenwoordig budget model is.
Het is ook geen budget model, maar een goedkopere high end versie, als je een budget model wil koop je een a serie of j serie, de s10e kun je vergelijken met de iphone xr, of huawei mate 20(regular).
De 10e is geen budget model maar de minst prijzige Samsung 10. Budget phones heb je al voor dik onder de 100
Zeker bij deze gele versie vind ik het er wat minder uitzien, maar als ik op de Samsung-site kijk (https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s10/buy/), vind ik dat bij de zwarte, groene en blauwe versie van de S10e de camera er hetzelfde uitziet als bij de S10. Dus dat lijkt me geen probleem, tenzij je per se de gele wilt ;)
Hoe zit het nu met AX wifi en de certificering ervan?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de wifi alliance pas vanaf augustus van dit jaar de certificering te gaan doen (zie ook https://www.wi-fi.org/new...ertified-6-coming-in-2019)
Idd, zat zelf ook met die vraag. Ze claimen nu al de wifi-6 standaard voordat de certificering überhaupt klaar is?
S10e heeft een aardige prijs/kwaliteit verhouding, gaat goed verkopen gok ik zo. Maar die presentatie is echt te-nen-krommend zeg.
Vooral veel amazings en fantastics roepen door iemand met de persoonlijkheid van een zombie ;)

Je zou zeggen dat ze wel een of ander charismatisch figuur tevoorschijn kunnen toveren voor de presentatie. Die 2 braziliaanse youtubers ook zeg, pffff

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee