Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Samsung gaat 6,28"- en 6,75"-versies van Galaxy Note 10 uitbrengen

Volgens een Koreaanse site gaat Samsung de Galaxy Note 10 in vier varianten met twee schermformaten uitbrengen. Er zouden 6,28"- en 6,75"-modellen verschijnen, beide in varianten met lte of 5g.

De Galaxy Note 10-modellen met 6,28"- en 6,75"-schermen krijgen achtereenvolgens drie en vier camera's aan de achterkant. Dat schrijft het Koreaanse ET News, dat vaker over komende Samsung-producten publiceert. Volgens de site is het doel van Samsung om de verkoopaantallen te verhogen door verschillende modellen aan te bieden. Die strategie past het bedrijf ook toe bij de Galaxy S10. Daarvan verschenen vier varianten, al komt het 5g-model niet in de Benelux uit.

Tot nu toe ging het bij elke Galaxy Note-aankondiging om een smartphone in een enkele grootte. Met 6,28" zou de compactere Note-variant wat kleiner zijn dan de Galaxy S10+ met zijn 6,4"-scherm, terwijl de 6,75"-Note 10 dan wat groter zou worden dan de Galaxy S10 5G, die een 6,7"-scherm heeft. De 4g- en 5g-versies van de Galaxy Note 10-modellen zouden verder wat specificaties betreft niet van elkaar verschillen, volgens ET News.

Samsung Galaxy S10 5G

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

09-04-2019 • 11:04

80 Linkedin Google+

Reacties (80)

Wijzig sortering
Dat er zoveel verschillende versie gaan uit komen is prima voor de keuze. Ik ben vooral benieuwd naar welke accucapaciteit ze mee krijgen en voor welke prijs?

Tot 4 camera's wat je daarmee kan doen? Naar 5 of 7 lenzen? Ze moeten iets doen aan get zoomen en de kwaliteit verbeteren daarnaast in het donker foto waar weinig licht is.

Hopelijk krijgt de Note 10 geen cameragat of notch maar inklapbare front camera

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 10 april 2019 11:57]

Licht. Niet ligt.

Daarnaast vind ik het altijd grappig wanneer mensen roepen ''dat er zoveel verschillende versieS gaan uitkomen is prima voor de keuze". Meer keuze is niet perse beter... Apple heeft dat bewezen, en is actief bezig om dit te voorkomen. Grootste valkuil van Android is juist dat er te veel varianten zijn waardoor ontwikkeling van het OS negatief wordt beinvloed. Ik gebruik zelf ook een Android toestel ( Note 8 ) maar zie mijzelf de komende 4 jaar niet ''upgraden''. Wat heb ik aan een mobieltje wat 12 gb of meer ram heeft? Pure onzin. Mijn Note 8 met zijn ''weinig'' (vergeleken met toestellen van vandaag) ram, 6GB, werkt onwijs soepel. Ach ja.. er zullen altijd wel mensen zijn die er voor betalen.. vandaar ook ''ontwikkelingen'' zoals deze. 8)7

[Reactie gewijzigd door D.Demirel op 9 april 2019 13:42]

nee een iphone is pure onzin, 3 gb ram maar wel een prijs kaartje van een 12gb ram, ik vind zelf apple betaal je alleen mar voor het merk nog geen eens voor de hardware, dankzij apple elke mogelijke knop en aansluiting verweiderd en alles draadloos maak, minder hardware > grotere prijskaart ? dat vind ik onzin, ok android is bloated, maar als je dat niet leuk vint dan is er de google pixel of een moto die draien puur op basis android zonder extras zoals samsung sony enz...

ik ben geen fan van samsung o.i.d mar de garantie van samsung ken niemand tegenop, je ken er alles me doen , je eigen rom maken, rooten enz... samsung szal ook nooit de garantie laten vallen voor iemand die de knox verbroken heb, dat heb samsung care me zelf verteld, voor het prijskaartje en de vrijheid op de samsung blijf ik een beetje hangen bij dat merk, apple daarin tegenover sluit je op, geen vrijheid, je koopt het toestel maar is het werkelijk jou toestel? apple bestuurt nog steeds de mens via hun apparaten
Vraag jij je wel eens af waarom een iPhone met ''maar'' 3 GB ram soepeler werkt dan een Android met 12 GB ram? Optimalisatie heet dat. Dit is de reden waarom ik mijn eerste commentaar heb neergezet. Meer ram zegt absoluut niet dat een toestel perse sneller of beter is.

Zoals ik eerder ook al had genoemd, ik gebruik zelf ook een Android toestel. Maar feiten zijn feiten. Apple heeft nou eenmaal beter geoptimaliseerd hardware, omdat ze minder varianten hebben qua hardware. Maak het wel zo makkelijk om efficient te programmeren. Android kan daar best wel wat van leren vind ik.

Android biedt uiteraard meer vrijheid. Daar ben ik ook wel van. De #1 reden waarom ik niet wil switchen naar iPhone. Ik wil vrijheid, maar ook geoptimaliseerde gebruik van de hardware in mijn broekzak.

Thirdworld problems.
Define, soepeler?
Sneller is het iig niet namelijk.
" Thirdworld problems. "

Bedoel je niet First world problems ;) ?
Mensen die een nieuwe phone kopen, doen alles om hun aankoop te verantwoorden, mensen die geen nieuwe phone kopen doen alles om hun oude phone te verantwoorden.

Waarom ? Het is maar een ding, niet een deel van je persoonlijkheid.
Ik hoop met je mee man, over die camerapukkel
De Note serie is een beetje onzin geworden na de verbreedde Samsung Galaxy S lineup. De Note serie differentieerde zich voornamelijk op schermgrootte, accu en het pennetje. Nu is alleen nog maar dat pennetje het geval want de S serie heeft tegenwoordig ook grote schermen en accu's.

EDIT: Ik zie dat ik niet de enige ben die dat is opgevallen

[Reactie gewijzigd door Jvann op 9 april 2019 11:20]

De Note serie is een beetje onzin geworden na de verbreedde Samsung Galaxy S lineup. De Note serie differentieerde zich voornamelijk op schermgrootte, accu en het pennetje. Nu is alleen nog maar dat pennetje het geval want de S serie heeft tegenwoordig ook grote schermen en accu's.

EDIT: Ik zie dat ik niet de enige ben die dat is opgevallen
Helemaal mee eens. Alvorens de plus versies had je de normale galaxy S of een galaxy Note, eerlijk gezegd had ik wel verwacht dat de plus versie de note lijn zou vervangen zeker na het drama van de note 7
Bij de Note 8 is het al niet meer het geval dat de accu's groter zijn, integendeel zelfs: de S8+ heeft een accucapaciteit van 3500Mah tegenover de 3300Mah van de Note 8.
De Note 9 heeft het beter voor elkaar met een 4000Mah accucapaciteit tegenover de 3500Mah van de S9+.
Ben benieuwd of in de aankomende Note 10 ook een sterkere accu word gebruikt dan in de S10+.

OT: (Zelf heb ik de Note 8 en die gaat niet langer dan een halve dag mee op een volle accu dus hopen op een hele verbetering met de aankomende Note 10)
Apart, ik heb ook een Note 8 en ik heb volgens mij nog nooit een dag niet gehaald. Wellicht gewoon het gebrruik...? Waardoor ik minder verbruik dan anderen is dat ik weinig doe met social media (alleen Whatsapp en een beetje Insta), maar ik verbruik veel door constant crypto-koersen te checken, m'n scherm staat altijd op max brightness en heeft een lange time-out voor hij dimt, en ik heb een live achtergrond.
Haal hier rustig 1,5 en vaak ook 2 dagen...
Ik heb 2 telefoons en gebruik mijn Note 8 alleen voor Whatsapp, Facebook en Instagram. Verder doe ik er helemaal niets meer mee. (scherm staat altijd op 1/4, time out staat op 2 min en ik heb ook geen live achtergrond)..... Mijn telefoon is vanochtend om half 10 uit de lader gehaald en staat op moment van schrijven op nog maar 43%
Misschien ff langs een Samsung Store gaan en je batterij capaciteit laten checken? Zodra dit niet meer voldoet wordt het voor nop voor je vervangen mits in de garantie.
Onder 'apparaatonderhoud' kan je meer zien over welkek apps het meeste batterij gebruiken. Misschien geeft dat nog clues? En anders misschien inderdaad een brakke batterij. Of een gekkigheidje, je zou eens terug kunnen gaan naar fabrieksinstellingen.... In elk geval moet het wel kunnen om ruim een dag met je batterij te doen. De Note 8 is wat dat betreft de beste Note die ik tot nu toe heb gehad (heb de Note 1, 2, 4, 7 (Fan edition) en 8 gehad).
Bij apparaatonderhoud zijn geen gekke dingen te zien. Meeste verbruik komt van de Play Store...

Ik had juist de Note 8 aangeschaft omdat ik voorheen een Note 3 heb gehad die op een volle batterij 3 dagen meeging. Vandaar dat ik goede hoop had bij de Note 8.

Ik ga de telefoon maar eens opnieuw instellen en van daaruit verder zoeken, mocht het dan nog niet opgelost zijn word het een bezoekje aan de Samsung Store.

[Reactie gewijzigd door Benniedeleest op 10 april 2019 13:17]

Google Play Services staat bij mij op de derde plek met 26,2%.
Samsung moet toch iets veel mensen zeurden over de grote van de Note (zeker ten tijden van de Note 3 bijvoorbeeld) nu is het in middels heel gewoon om een grotere telefoon te hebben en snappen ook de wat tragere mensen dat meer scherm zeker niet vervelend is.

De grote verschillen zit hem in de hardware die vaak bij een Note model net even wat beter is dan bij de S modellen maar ook hier heeft Samsung de twee modellen steeds dichter naar elkaar toegebracht.
Ik hoop hele erg dat Samsung eindelijk weer een Note uit brengt zonder dat belachelijke gebogen scherm van ze. Het is een gimmic die helemaal niets toevoegt aan de gebruikers ervaring en eerder lastig is dan nuttig.
Dat klopt helemaal. Ik heb zelf de Mate 20X en dat is met een 7.2" oled scherm én daarbij heb ik de Stylus M-Pen dat opgeladen kan worden via de usb-c kabel en heb ook de smart cover view. Wat Samsung nu doet is echt overdrijven, 4 varianten van de S10 en nu zelfs 2 varianten van de Note10?? Wat Huawei heeft gedaan is veel beter bedacht.
Hoe bevalt de 20X? Wil hem ook gaan aanschaffen maar twijfel wat omdat hij wel in mijn broekzak moet passen en makkelijk in een hand vast te houden.
Het bevalt mij uitstekend! Ik ben bang dat er geen telefoon zal komen dat even goed of beter is dan de 20X en ben ook gek genoeg om er een extra aan te schaffen maar tegen de tijd, zal de nieuwere Android versie wel komen. Maar naast die genoemde specificaties heeft de 20X een stereo luidsprekers en dat is echt goed te horen ook en ook geweldige geluid en erg luid ook. Verder heeft het veel vrijheid qua thema's, fonts en achtergronden. Wel zijn veel thema's niet gratis maar je moet net zoeken wat je wil en zijn ze wel het waard, ook de fonts. Dat van in broekzak moet passen en vast te houden met een hand is voor ieder persoon verschillend. Ik heb er zelf geen probleem mee want afhankelijk welke kleding ik draag, heb ik wel vaak een kleine schoudertas waar ik o.a. mijn ID en papieren meeneem. En anders heb ik ook een hoodie met buikzak(?).

Als je er een wil aanschaffen, moet je niet de Chinese versie kopen wat de EVR-AL00 is, anders zit je met chinese apps en google stuff dat niet helemaal goed werkt. Ook niet de internationale versie. Het beste is de Europese versie, EVR-L29. Ik heb de mijne gekocht van een Duitse eBayer.
Mee eens. Vroeger had je nog een betere camera, snellere soc en dan het grotere scherm, pennetje en accu. Maar nu lijkt daar weinig van over. Soms is de cam iets beter soms scheelt het eigenlijk niets. Ik zie de meerwaarde niet echt meer of je moet echt heel graag een pennetje willen.
Met Draw something was het super handig verder gebruikte ik het niet veel toen ik mijn note 1 tm 3 had.
klopt, b.v galaxy s6 e+ is een note 5, galagy s9 is een note 9 , ze hanteren de zelfde firmware sm-g960, ik be neen beetje bij galaxy s blijven hangen vanwegen de prijs ,
Nou Jvann, klopt niet helemaal, want de accu is, naast een stylus, doorgaans altijd meer qua capaciteit, dus ook het geval bij de aankomende Note 10. De S-line toestellen zijn idd groter maar de Note 10 wordt groter, wat dus, wat dit betreft, ook een verandering is en voor velen een positieve. Als we de geruchten mogen geloven is er e.e.a. in het verschiet, zoals aangaande de front camera, deze zal misschien in de srtylus verwerkt worden of zelfs onzichtbaar verwerkt worden in het scherm (geen gaatje meer nodig in het scherm). Dus niet zo simpel als jij stelt.
Eens, maar... als die camerapukkel niet in een note scherm zit is de waardering voor de note bij mij accuut weer omhoog geschoten
Ik ben benieuwd! De S en Note series zijn de afgelopen jaren steeds meer naar elkaar toe gekropen, en zo wordt het weer een echte Note die zich onderscheid van de rest. Ik vrees wel dat de prijs hiermee weer gaat stijgen...
want? de hardware is op het scherm na eigenlijk gelijk (zoals bij elke note tot nu toe) het verschil zit hem in de S-pen..dat maakt t een note
meestal zitten er nog een paar verschillen in. De note 9 heeft bijvoorbeeld meer RAM. Ze hebben in dat tussenliggende half jaar net een paar dingen kunnen optimaliseren.
Dat klinkt erg ironisch: de S-pen maakt dat het een Note is en geen S 8)7
Het klopt uiteraard, maar ik moest er om gniffelen
Klopt, maar in de begindagen van de Note was naast de S-Pen het grotere scherm een USP. De laatste jaren is dat scherm ongeveer gelijk getrokken met de Plus varianten van de S toestellen. Meer speciale features voor de Note serie vind ik top.

[Reactie gewijzigd door brick5492 op 9 april 2019 11:36]

Die mening is zoooooo 2017 :+
Maar zonder gekheid. Dat nieuwe OS van ze is best clean geworden hoor! En t ziet er goed uit. Ik was ook zeker geen fan van samsung, maar sinds de S9 vind ik het eigenlijk best ok.
probleem met telefoons is dat je in 2 jaar een mening krijgt...en je volgende telefoon weer 2 jaar meegaat...als dat geen Samsung is en je bent dan tevreden...dan neem je dus daarna geen Samsung meer..hadden ze maar eerder moeten ingrijpen in hun software.
Ik reageer op de huidige sutuatie, daarbij zijn er (niet vaak i know) software updates. En als je de software niet fijn vind kan je altijd rooten en een andere rom flashen. Duurt een dagje research en bezig maar dan kan je alles erop zetten wat je wilt.

Plus, de meeste mensen bestelle gewoon een samsung, ondanks dat ze geeen idee hebben wat de nieuwe allemaal voor nieuwe features heeft. Het grootste gedeelte gebruikt al die nieuwe dingen niet eens. Die zetten hun oude telefoon over op de nieuwe and thats it. Niemand van het gewone volk kijkt revieuws op yt of tweakers en dus kopen ze wat ze mooi vinden, niet wat ze fijn vinden want ze hebben geen referentie.

[Reactie gewijzigd door B00m3rang op 9 april 2019 14:53]

rooten zorgt toch weer voor beveiligingsrisico's bijvoorbeeld dat je bankapp niet meer verzekerd wordt door de bank
Nu nog een prijskaartje! :D
5 euro. :+

Nee maar: gok toch minstens zo duur als de Samsung Galaxy S10 of S10+.
5 euro. :+

Nee maar: gok toch minstens zo duur als de Samsung Galaxy S10 of S10+.
Als je kijkt naar de vorige edities, dan waren de note serie telefoons altijd €100,- duurder dan de S+ editie.
Dus 1199 of 1249 euro(denk het laatste) voor de duurste en grootste Note 10. :) iPhone prijzen zijn begonnen! _/-\o_

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 9 april 2019 11:25]

Al vind ik het wel veel te veel geld voor een telefoon, als ik het toch uit zou moeten geven, dan het liefst aan een galaxy note. Eigenlijk is dat ieder jaar weer de meest complete en dikste telefoon op de markt. De Note 9 ook van afgelopen jaar. Beste scherm, super dikke accu, alle functionaliteiten van de s-pen. En gewoon 128gb opslag, niet het zielige 64gb wat concurrenten doen (ahum apple). Het enige dat de note 9 mist is een verwisselbare accu. Anders had ie alles gehad wat je maar kan bedenken.

Maar vind ik alsnog geen 1000 euro waard. Geen enkele telefoon.
Het voordeel van Samsung telefoons is wel dat de prijs relatief snel zakken.
Iets het geld niet waard vinden is compleet iets anders dan het niet kunnen betalen. Dat je zo beperkt en bekrompen bent in je hoofd wil niet zeggen dat de rest van de wereld zo is.

Oh en er is nog zo iets als 128gb. Ik ben bang dat jij het volgende niet gaat begrijpen, maar let op:

De iphone 7 had 32gb, flink bijbetalen voor 128gb. Maar mensen waren net van 16 of bijlappen voor 64 afgekomen bij de vorige modellen. Die dachten dan, shit, ik heb aan 32gb waarschijnlijk niet genoeg, want ik had 64. Dus ik moet dan maar weer een hoop extra geld betalen voor de 128gb iphone 7. Apple blij, want de winstmarge op hun geheugenupgrades is veel groter dan de winstmarge op de rest van de telefoon. Okay, mensen waren over op 128gb op de iphone 7. Kwam de iphone 8 / x, deden ze 64gb en flink bijlappen voor 256gb!! Zelfde verhaal weer, mensen gaan denken, poeh 64 ik weet niet of dat genoeg is, laat ik maar honderden euro's lappen voor de 256 versie.

Er zit strategie achter, uiteraard, apple wil winst maximaliseren. Dat mag, moeten ze lekker doen, maar ik vind het kleinerend naar de klanten toe. Toen de hele industrie 32gb als standaard had, gaf apple standaard 16gb. Toen 64gb het meest gangbaar was, kwam apple met 32gb. En nu is 128gb gangbaar, zeker op de 1000 euro + telefoons. Wat doet apple? 64gb. Dat is karig naar mijn mening. Zeker als je bekijkt dat er geen telefoons zo duur zijn als de iphones.

En afschrijving, ach, de iphone x ging een jaar na release voor 700 op vraag&aanbod. 459 euro afschrijven in een jaar, poh waardevast zeg. Als je weinig afschrijving wilt neem je een goedkopere goede telefoon. Zoals een oneplus, pocophone. De afschrijving op 1000 euro telefoons is gewoon hoog, want de aanschafprijs is hoog. Er valt netto meer af te schrijven.
Leuke rant man.

Jammer dat er geen argument tussen zit.

En als je zo naief bent om te denken dat apple willekeurig memory opties kiest, en dat daar niet een hele formule achter zit om zo veel mogelijk geld te verdienen, dan zou mij dat weinig verbazen.
Gelukkig maar dat Samsung en consorten filantropische instellingen zijn.
Gelukkig is er maar een beperkt aantal mensen die het 'hullie doen het ook' argument gebruikt. Veel zwakker, nietszeggender, en zieligere argumenten bestaan er niet. Jij bent er jammergenoeg wel 1 van die het gebruikt.
Back to the phablets?
Gaat nergens meer over toch... Ik begrijp er niks van dat het steeds groter moet.
Globaal gezien zullen er dus misschien wel acht varianten zijn, omdat je ook de exynos/snapdragon varianten kan onderscheiden. Dat maakt het geheel (net als bij de S10) niet overzichtelijk. Dat het verschil in SoC zorgt voor een groot verschil heeft AnandTech onlangs weer laten zien met de review van de S10+.

Link naar de AnandTech review: https://www.anandtech.com...ung-galaxy-s10plus-review

[Reactie gewijzigd door StarC op 9 april 2019 13:01]

Heb je ook de link/ bron?
Wel verrassend aangezien ik volgens meerdere sites gelezen heb dat de Note 9 de laatste zou zijn omdat de S-serie en de Note serie teveel op elkaar zouden lijken en deze zouden willen 'samenvoegen'. Hier een voorbeeld van één van de sites die dat schreven: http://www.gsmhelpdesk.nl...te-galaxy-note-smartphone

Ik ben erg benieuwd wat de Note 10 zal brengen. Even afwachten nog voor de vervanger van mijn S8+ :)
Wat ik me altijd afvraag, is er echt een meerderheid van de consumenten die tegenwoordig op hele grote telefoons zit te wachten? Zelf heb ik meerdere telefoons gehad (waaronder de note) en ik vind 4.7 inch de perfecte schermmaat. Gewoon met je duim alle hoeken uit een positie kunnen bedienen, past makkelijk in je broekzak en is prettig vast te houden. Zelf vind ik het dan ook ontzettend jammer dat high-end telefoons deze maat verlaten hebben en sommigen de 6 inch al voorbij zijn. Ben ik de enige/een van de weinigen hierin?
Ik zie persoonlijk dan weer niet in waarom iets met je duim kunnen bedienen ooit een relevant criterium zou kunnen zijn. Maar dat is het punt: anecdotes doen er niet echt toe.

Want waarom moet het een meerderheid zijn? Het enige wat de fabrikanten iets interesseert is of het er genoeg zijn om het winstgevend te maken.
Een meerderheid, omdat ook de meerderheid van de toestellen veel groter zijn geworden. Die duim is belangrijk voor mensen die de telefoon gemakkelijk met een hand willen bedienen, anders heb je er al snel twee nodig of moet je steeds je telefoon in je handpalm heen en weer schuiven.
Nou daar is je antwoord dus. Als de meerderheid het niet zou kopen zouden ze ook niet de meerderheid van hun telefoons een groot scherm blijven geven.

Ja duh ik snap ook wel wat je bedoelt met 1 duim, ik bedoel dat ik het onzin vind dat je met 1 hand bedienen belangrijk vind. Dat is precies mijn punt, wat ik persoonlijk vind doet er niet toe, noch wat jij persoonlijk vind; alleen of ze er over hun volledige doelgroep genoeg van kunnen verkopen om het de moeite waard te maken. Kennelijk zijn er genoeg mensen die een groot scherm willen om de meerderheid van de schermen groot te houden, net als er ook genoeg mensen zijn die met 1 hand willen kunnen bedienen dat ze aandacht besteden aan softwarematige oplossingen om dat dan toch vrij gemakkelijk te maken met dat groot scherm.
Dat snap ik, alleen ik als consument word ook min of meer gepusht naar de grotere schermen. Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben zijn de mensen die eigenlijk een kleinere telefoon zouden willen hebben dan ze nu hebben. Consumenten die geen keuze hadden omdat de fabrikant die al gemaakt had en zich min of meer in een hoekje gedrukt voelden om toch maar de nieuwste te kopen.