×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PlayerUnknown's Battlegrounds is meer dan tien miljoen keer verkocht

Door , 87 reacties

De Zuid-Koreaanse ontwikkelaar Bluehole maakt bekend dat er meer dan tien miljoen exemplaren van PlayerUnknown's Battlegrounds zijn verkocht. Daarmee behoort de game tot de best verkochte pc-games ooit.

Het nieuwe verkoopaantal is bekendgemaakt in een persbericht en in een tweet. Bluehole merkt in een e-mail ook op dat de game in het afgelopen weekend 970.000 gelijktijdige spelers telde op Steam. Daarmee is het de meest gespeelde game op het platform van Valve. Lange tijd stond Dota 2 op de eerste plek. Eind augustus was PlayerUnknown's Battlegrounds voor het eerst populairder en de game heeft sindsdien een grotere voorsprong genomen op de moba van Valve.

Met tien miljoen verkocht exemplaren kan de game zich scharen onder de best verkochte pc-games ooit. Andere games die vergelijkbaar zijn verkocht volgens Wikipedia zijn bijvoorbeeld Half-Life 2 en Garry's Mod. Er zijn maar een klein aantal pc-games waarvan meer exemplaren zijn verkocht. Minecraft staat bovenaan met 26 miljoen exemplaren.

PlayerUnknown's Battlegrounds is sinds 23 maart te koop via Steam Early Acces. Voor de vroegtijdige game moet 30 euro betaald worden. Al snel groeide de populariteit van het spel, eind juni waren er al vier miljoen exemplaren verkocht. Tijdens de afgelopen gamescom werd er een groot toernooi gespeeld met het spel. De Koreaan Kyo-min Koo wist het singleplayerdeel van het toernooi te winnen en maakte daarbij slechts vier kills.

Tegen het eind van dit jaar komt PUBG ook uit voor de Xbox One. Ook dan zal het nog gaan om een vroegtijdige versie. Microsoft gaat de game zelf op de console uitgeven. Begin 2018 moet de definitieve versie van het spel uitkomen voor de Xbox One. Ook de pc-versie moet tegen die tijd het vroegtijdige stadium zijn ontstegen.

Work in progress-afbeelding van een nieuw woestijnlevel voor PlayerUknown's Battlegrounds

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

05-09-2017 • 17:25

87 Linkedin Google+

Lees meer

Reacties (87)

Wijzig sortering
Ik zit nog te twijfelen of ik het zal kopen of niet. Shooters spreken me in het algemeen niet heel erg aan maar dit ziet er erg leuk uit en hou ik wel voorzichtigheid in een game. Sowieso is mijn reactie vermogen niet meer wat het was :p

Enige deel is dat niemand van mijn maten het spel speelt en om dit alleen te spelen lijkt me een minder succes..
Er is een discord waar veel tweakers op zitten en waar je altijd wel een squad kan vormen.
Discord is via deze link te vinden: https://discord.gg/0ezBMpYOe80zlpeP :)

Nog steeds dagelijks tot wel 10 squads actief!

[Reactie gewijzigd door Angeloonie op 5 september 2017 17:56]

Gewoon doen! Op de tweakers discord zijn zat mensen om mee te teamen!
Ik zou het doen! Eerst zat ik ook te twijfelen of ik PUBG leuk zou vinden (ik houd zelf wel van shooters).

Elk potje dat je speelt is erg spannend in vergelijking tot andere games. Je kan zonder dat je goed bent in schieten aardig ver komen in het spel als je je verstand gebruikt. Door het spel veel te spelen leer je steeds beter te schieten ;)
Ook leuk in je uppie. 1 mans servers zijn er ook waardoor je niet in het nadeel bent.
Gewoon doen :) heb het ook gedaan en ben zeker niet teleurgesteld (integendeel!!). Een goed besteedde 27,50 euro (toen nog). Gekocht via deze v&a. Snel én betrouwbaar :)

[Reactie gewijzigd door MrAndy9797 op 5 september 2017 17:55]

Ik heb hem ook gekocht, helaas is mijn pc net te traag en word ik daardoor als een lammetje afgeschoten, zonder te vechten ben ik al wel een keer 2e geindigd maar ja, bij het gevecht zie ik alles te traag langs komen.
Heb je al wel met je settings gespeeld? Ze hoeven niet zo hoog te staan om een prima ervaring te krijgen.
Wat zijn je specs als ik vragen mag.
Ik speel op een 2600k and een amd 7950 3gb en heb rond de 60-80 fps ( 5 jaar oude pc), met textures op high en de rest op low.
Je kan hem ook zelf kopen op die manier hoe deze beste verkoper eraan gekomen is, dan kost de game aanzienlijk minder, ik zal niet op details ingaan.
Nu maak je me nieuwsgierig?
Wellicht via een Russische VPN oid?
ja maar mag je hier niet bespreken.
ik leg het ook niet uit...maar het is geen geheim dat ik heb gehoord dat bekenden zo wel eens een game aangekocht hebben...
sowieso apart dat eenzelfde product in een ander land, digitaal, een andere prijsstelling heeft...los van belastingtechnische zaken...en apart dat je het dan niet via een andere weg aan zou mogen kopen...
maar dat is mijn mening
Vind het een geweldige game, super spannend en steeds beter geoptimaliseerd.. Echter ik merk een gigantische toename aan cheaters.. helaas prijs van de populairiteit.. maar het begint echt ernstige vormen aan te nemen
Hoe bemerk je deze cheaters dan? Ik heb wel t idee dat sommige mensen een stuk accurater schieten dan ik, maar dat kan ook stuk gewenning zijn... Maar het zonder kill-cam en/of richting aanduiding waarvandaan je geraakt bent door een schot is het moeilijk te zien of er nu wel/niet gecheat wordt.
Mensen die precies weten waar je zit.. ik zou dit filmpje is kijken: https://www.youtube.com/watch?v=cMwwVZ9UxkA
Ik zie het niet echt als een shooter. Het is een survivalgame. De keren dat ik schiet is (zeker als ik solo speel) heel erg weinig. Zo lang mogelijk in leven blijven en alleen op het laatst (kleinste cirkels) proberen te schieten en daardoor te winnen is wanneer ik vooral schiet.

Je kunt het proberen en als het niet bevalt refund aanvragen.

Samen spelen ook leuk, dus kom gerust op de discord kijken (iemand anders noemt al het adres).
Je moet deze game echt als een tactical shooter benaderen. Het is geen sinds vergelijkbaar met CoD of BF. Het tempo ligt erg laag en je bent vaak meer aan het exploren/looten dan dat je combat voert. Mijn reactie vermogen is ook niet meer dat van 10 jaar terug. Met CoD en BF kom ik gewoon niet meer mee, en om eerlijk te zijn wil ik dat ook niet meer.

De spanning in de game is fantastisch en met een leuke squad waan je je echt op het slagveld ;)
Het leuke is dat je zelf kunt kiezen hoe je het speelt. Ik zelf jaag graag om veel kills te pakken. Een 11 kills win is mij dan ook niet vreemd.
CoD4 kon je met mods ook als tactical shooter spelen. Vooral dan vond ik het erg leuk.

Ook Delta Force had bijv King Of The Hill mode.

Voel me inmiddels te oud voor shooters, als ik jonger was zou ik PUBG zeker proberen.

[Reactie gewijzigd door Jerie op 6 september 2017 22:28]

Beste game die je De afgelopen jaren hebt gespeeld.

Elk potje zit vol spanning en je hebt het gevoel dat je elk moment bekeken word haha!

[Reactie gewijzigd door Marwan1990 op 6 september 2017 11:29]

Waar doel je op dat het een expiriment is? Ja de game is early access en ja er moet nog veel gebeuren aan de game maar waarom op basis van jou reactie een game links laten liggen?

Ik denk als je shooters leuk vind dat dit spel zeker een toegevoegde waarde is aan je collectie...

Het is niet een hype dat PUBG zoveel verkoopt het is het concept, zelf zat ik al jaren te wachten op een game zoals deze maar kwam te laat achter de ArmA mod en vond Last Man Standing niet echt bijzonder.

Kortom @Tweakwondo ik zou deze game echt aanraden, voor het geld is het zeker de moeite waard.

[Reactie gewijzigd door The_Marsmellow op 5 september 2017 19:45]

Het is niks nieuws: een simpel maar doeltreffend concept is alles wat een game nodig heeft. Daar kan geen triple-A budget of Hollywood cliché tegenop.
Welke schade? Dat jij het spel niet kan waarderen zegt meer over jouw smaak toch? Ik vind de game erg tof, omdat je het kan spelen zoals je zelf wenst. In de meeste shooters moet je een lijntje volgen en wordt je aan het handje gehouden.. Hier wordt je letterlijk gedropt en succes. Dat houdt het spannend.
Valse informatie, haha, PUBG kun je niet tot 24 september gratis spelen.

Het gaat om een contest waar je gratis aan kan meedoen tot 24 september.

[Reactie gewijzigd door Roksilis op 5 september 2017 17:40]

Ik kan niks vinden wb 'gratis spelen'
Heb je een bron / link ??
@Jaded heeft waarschijnlijk de tweet van PUBG verkeerd begrepen het betreft een contest om free copies te winnen. https://playonintel.com/
Waarbij geldt, voor de volledigheid: "Open to legal residents of the 50 US, DC and Canada (excluding residents of Quebec)"
Waar kan je gratis spelen?
Hoe komt u daar bij? kan er nergens iets over vinden...
En tot 24 september kun je gratis spelen!
Pas svp je reactie aan want je geeft nu valse informatie, tevens stel je veel mensen teleur door hen het idee te geven dat het tot 24 september gratis is.
Dit is qua gameplay toch niet zo anders als de Arma 2 Day-Z mod? Je wordt ergens gedumped zonder veel items en je moet overleven. Alleen nu proberen alleen players je dood te maken ipv zombies en players :p.

Day-z de servers waar ik op speelde ging het niet om de zombies, maar was het leuker om mensen te ambushen :P.
Grote verschil is dat rondes ongeveer een half uur duren en de alsmaar kleiner wordende cirkel er voor zorgt dat je niet uren doelloos loopt te dwalen :)

[Reactie gewijzigd door Tsurany op 5 september 2017 18:00]

Ook hierbij had je de Battle Royale mod van PLAYUNKNOWN. Die was toen al erg tof.
Hij heeft er als het ware een standalone van gemaakt.
Betere loot is makkelijker te vinden, de map is wat kleiner, deadzone groeit hoe langer het potje duurt.

Het is een beetje een spel voor DayZ bandits.
"De Zuid-Koreaanse ontwikkelaar Bluehole maakt bekend dat er sinds het begin van september meer dan tien miljoen exemplaren van PlayerUknown's Battlegrounds zijn verkocht."

Zo dan! In een paar dagen tien miljoen exemplaren verkocht!
Of zou hier bedoeld worden dat de grens van tien miljoen exemplaren begin september is overschreden... :)
Ik zal het wat duidelijker verwoorden :)
Ik neem aan dat tweede. Anders is het hoog tijd dat ik ook iets in elkaar flans wat ook maar 1% zo goed is. ;)
Wat denk je zelf ;)

Maakt 't nog geen mindere prestatie though, 10 miljoen blijft een mooie mijlpaal, zeker als je de release-datum vergelijkt met het handjevol andere games met 10+ miljoen verkopen.
Zeer begrijpelijk. Ik heb het spel kort geleden ook gekocht na het zoveelste nieuwsbericht, en het was de 30 euro zeker waard. Ook al is de map altijd hetzelfde (maar dat gaat veranderen!), je start altijd ergens anders, met andere spelers en andere loot. Als je dat combineert met 100 spelers per game en epische team-battles (squad vs. squad), dan ben je zo een paar uurtjes verder.
Oh wow. Het is een goede game, zeker. Maar zo goed? Indrukwekkend hoor
Dit bedrijf zal nu wel zwemmen in het geld. Valve heeft er ook een mooi zakcentje aan verdiend. Zoveel omzet in zo'n korte tijd is een hele prestatie. :>

Bluehole is altijd al goed bezig geweest met updates en feature implementaties bij PUBG, maar verwacht nu wel met deze cashflow dat er meer komt. En dan ook bugs pletten, want die zijn nog in overvloed.
Over 1 maand 12 miljoen?

Nieuwe stagiar aangenomen die niet wist dat er al 3 updates waren de afgelopen maand O-)?
Heb er 200 uur inzitten nu en ik kan niet anders zeggen dan dat dit het meest verslavende spel is dat ik ooit heb gespeeld. En nu weer gauw verder... :)
Toevallig, net gekocht. Tot nu toe leuk spel.