Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Winnaar solodeel PlayerUnknown's Battlegrounds-toernooi maakte slechts 4 kills

Door , 53 reacties

De Koreaan Kyo-min Koo, ook bekend onder zijn bijnaam Evermore, heeft op woensdag het third-person solo-gedeelte van het eerste officiŽle PlayerUnknown's Battlegrounds-toernooi in Keulen gewonnen terwijl hij slechts vier kills heeft gemaakt in drie rondes.

In PlayerUnknown's Battlegrounds kan het zowel lonen om agressief als passief te spelen. Echter, Evermore besloot op basis van de relatief lage hoeveelheid punten die deelnemers krijgen voor kills om het conflict met zijn concurrenten zo veel mogelijk te vermijden. Hij zette erop in dat de punten die hij verdiende door telkens een van de langst overlevende spelers te zijn, hem de uiteindelijke overwinning zou opleveren. Ter vergelijking, TSM_BreaK, de uiteindelijke nummer 2, maakte 16 kills in totaal.

In de eerste van de drie rondes besloot Evermore af te reizen naar starting island, het eiland in de hoek van de kaart waar iedereen voordat de wedstrijd begint spawnt en de tijd heeft om de game te laden. Het riskante hieraan is dat dat speelzone in de game rap krimpt en spelers buiten die zone constant schade oplopen. Evermore ging uiteindelijk ook ten onder aan deze zone, maar niet voordat hij nog een enkele kill maakte. Hij werd twintigste van de 71 spelers.

In de tweede ronde herhaalde Evermore de strategie van conflicten vermijden, maar ditmaal zorgde hij dat hij netjes binnen de speelzone bleef. Hij eindigde als eerste maar heeft uiteindelijk alsnog slechts twee kills in deze ronde gemaakt.

In de laatste ronde wist Evermore het lang vol te houden, ondanks dat hij zelfs vast kwam te zitten buiten de speelzone. Nadat hij opnieuw naar starting island gegaan was, moest hij afreizen naar een ander eiland, aan de andere kant van de kaart. Hoewel hij tijdens deze lange reis de krimpende speelzone nipt voor bleef, kwam hij vast te zitten tussen wat rotsen aan de kust van het andere eiland. Evermore gebruikte zo veel en goed mogelijk de medicijnen die hij verzameld had om de schade van je buiten de speelzone begeven te compenseren. Dit lukte hem in zoverre dat hij met 1 kill op de negende plek eindigde in deze laatste ronde.

Hoewel Evermore dus in totaal slechts 4 kills heeft gemaakt, wist hij met zijn passieve speelstijl telkens zo lang te overleven dat hij onderaan de streep de hoogste scorer was van het toernooi, aldus de maatstaven van de organisatie. Hij had een score van 790, waarvan 20 punten kwamen van zijn kills.

De spraakmakende overwinning levert de Zuid-Koreaan 15.000 dollar aan prijzengeld op. Bij de uitreiking zei hij volgens VG247 dat hij simpelweg gebruikmaakte van het feit dat het scoresysteem zo zwaar tilt aan waar een speler eindigt en zo licht aan hoeveel kills hij maakt. Zijn handelingen demonstreren ook de mate van haalbaarheid van buiten de speelzone blijven.

Het PlayerUnknown's Battlegrounds-toernooi gaat nog tot en met zaterdag door, met onderdelen in first person en third-person, voor duo's en voor squads van vier. Het evenement is op Twitch te volgen. De vods van de rondes van woensdag, die Evermore speelde, zijn gelinkt in een topic op Reddit.

Opname van het perspectief van Evermore in ronde 3 - vanaf 23:10 zit hij vast

Door Mark Hendrikman

Freelancer

24-08-2017 • 19:37

53 Linkedin Google+

Reacties (53)

Wijzig sortering
Het ligt er maar aan wat je wil. Ik speel normaal ook voorzichtig. Stel je gaat schieten en andere spelers horen je, dan is er een aardige kans dat je binnen een korte tijd dood bent. Als je geen confrontatie kan vermijden, dan moet je er altijd op ingaan.

Ik had eens iemand die alleen maar achter me aan bleef rennen met zijn wapen, terwijl ik haast geen ammo had. Op dat moment ben ik een heuvel opgelopen, snel in een bosje gaan zitten en toen hij bij mij was heb ik hem omgelegd.

Battlegrounds gaat ook niet om de kills, maar om de tactiek om eerste te worden.
Alleen jammer dat de dead zone dingen zo snel kleiner worden en random zijn, vind ik
Maakt de game meer random in mijn ogen

Lijkt me leuker als de deadzones langzaam beweegden maar dat je echt heel snel zonder een mogelijkheid om je (heal) kits te gebruiken dood zou gaan ofzo, dan heb je minder van dat idiote rennen achter de deadzone ding aan en meer doordachte taktieken on the spot
1 match zou dan wel veel langer duren denk ik, ik weet niet hoeveel mensen dat zouden willen

[Reactie gewijzigd door gamejunk58 op 25 augustus 2017 02:44]

Ze hebben juist de blauwe zone al aangepast dat het wat sneller ging, daarna weer de damage aangepast in de blauwe zone. Opzich werkt de blauwe zone nu aardig goed, behalve het feit dat je in de blauwe zone nog steeds makkelijk kunt schieten.. in mijn ogen zou dit moeilijk moeten worden gemaakt maar goed, ze werken er nog steeds aan.
heb vannacht nog een chicken dinner gehad met een squad game ...
ik had 0 mensen omgelegd; wel iemand onder vuur moeten houden zodat de rest van m'n squad het veld naar de finale kon overlopen, een sqaudmember heeft die persoon dan omgelegd tenslotte ... de twee kill die ons squad maakte waren we nog maar met 6 op de map, en toen we zagen dat die niet meteen dood ging (knocked down) hebben we die laten leven, zodat we konden zien waar z'n teammate zat ... (knocked downers hebben altijd de gewoonte om naar rteammates toe te kruipen, want die kunnen hun dan terug rechthelpen)
dus met onze squad in totaal 3 mensen omgelegd en chicken dinner gehad :)
inderdaad, daarom dat het zo populair is, ook mensen die normaal nooit winnen in games kunnen in pubg ver komen, door gewoon de hele game te verstoppen, en zo kunnen ze alsnog in online gamen een ( voor hun doen) prestatie neerzetten.
Ik zelf vind het geen bal aan hele tijd verstoppen, ik ga het gevecht aan, als ik dood ga begin ik een nieuwe potje.
En in een echte oorlog gaat het ook in de eerste plaats om overleven, ook al is het doel van de missie natuurlijk de tegenstander uitschakelen. Zodra het eerste mislukt, mislukt automatisch ook het tweede deel: de missie.
Ik ga liever confrontatie aan, op die manier wordt je het snelste beter in gunfights.
No backseat gaming.
EVERMORE was een bijzondere speler om te zien. Hij zat continue te looten in de 'blauwe zone' en was zelfs in de eerste game naar het Spawn Eiland gegaan. Ik vond dat echt een heerlijke move om te doen op een event zoals dit.

Misschien maakte hij niet de meeste kills, hij had een heel bijzonder karakter en hij maakte het beste van elke situatie. Hij speelde de game opde mechanics, niet zoals de game gespeeld hoort te worden, maar blijkbaar een zeer 'viable' manier om te winnen.
Veel mensen zouden het saai en camper noemen, ik noem het een alternatieve en leuke manier van spelen :) Zijn loot game is ook on-point.

Eindnote: Hij kon ook goed schieten. Helaas was de shootout in de eerste game te lang waardoor hij alsnog dood ging door de blauwe cirkel en in de derde game was hij vast geglitcht in een afgrond wat heel jammer was. Toen hij daar vast kwam zat hij al in de top 20 en hield het vol door al zijn meds die hij gespaart had tot plek 8.

Hij was leuk om naar te kijken, en dat is hetgene dat ik kan waarderen in zo'n event als dit :)

Edit: Blijkbaar moet ik het artikel eerst lezen, ik herhaal zo'n beetje alles dat in het artikel stond. Nevermind :')

[Reactie gewijzigd door Fordox op 24 augustus 2017 19:53]

Hoewel ik niet onder de indruk was van zijn speelstijl en het maar erg saai vond kun je het hem moeilijk kwalijk nemen. Het punten systeem zorgde er gewoon voor dat zoiets als dit mogelijk was, je kreeg namelijk 500 punten voor een win en maar slechts 5 punten voor een kill. Dus zelfs al zou je in theorie elke game +-20 man zou afschieten heb je slechts 300 punten maximaal. In een zekere zin had er wat meer nagedacht kunnen worden over de punten en over het camerawerk, dat was namelijk ook niet fantastisch te noemen (zal ook wel erg lastig zijn).
Daar ben ik het ook volledig mee eens. Hij speelde ook in op de game en de mechanics waar de game enorm op leunt, wat niet helemaal de bedoeling is. Maar dat vind ik dus de pracht in zijn spel, dat hij die tactiek heeft gevonden en goed toepast.
Events zoals dit zijn nog niet heel bekend bij PUBG waardoor ik de nieuwe onverwachte strategie juist meer aanmoedig. Op een bepaald punt bij elke E-sport weet iedereen ondertussen wat de beste strategie is en past deze toe, of counterd het met een andere strategie. Die 'macro-play' vind ik juist het mooie achter E-sports.

De Open qualificatie vind ik ook wat jammer. Iedereen die zich daarvoor heeft opgegeven moet eerst een apart tournooi spelen waarbij je MOET winnen waarbij de main game met 71 spelers nog lang niet aan de 100 zit. Een goede streamer die ik volg (Ibiza, een Nederlander die altijd in de top 10 leaderboards staat) is een keer tweede en een keer derde geworden waardoor hij niet mee kon doen. Doodzonde.

Het camerawerk is ondertussen gelukkig ietwat verbeterd, maar dat kon ik niet veel slechter nee :+

[Reactie gewijzigd door Fordox op 24 augustus 2017 20:05]

Hij speelde ook in op de game en de mechanics waar de game enorm op leunt, wat niet helemaal de bedoeling is
.
Dat is toch precies waar het om draait??
Zie het meer als gaten in een wet precies te kennen en daar je voordeel uit te halen. Heel pietje precies met nummers, zoals hoeveel schade de cirkel doet, en hoelang je ermee kan overleven met welke medicatie.
Het doel van het spel is simpel: schiet elkaar neer en wees de last man standing (Battlegrounds). Maar als je het grijze gebied goed weet te spelen kun je dus onder het schieten uitkomen tot het laatste moment.
Dit grijze gebied vinden velen niks aan waar ik het zelf heel interessant vind. Campen/confrontatie vermeiden is ook een kunst :)
Hmm with due respect "schiet elkaar neer en wees de last man standing" games zijn er al zat? unreal, doom, quake, etc. Is het doel juist niet van "PUBG" om te overleven? Daarom dat ze zoveel punten geven voor 'overleven' en niet voor 'killen' ?

Ik denk niet dat je dit al 'pietje precies met nummers' mechanics kan noemen; dat is meer van toepassing op Starcraft 2 met timings en build orders.

Vind 't juist goed van Evermore hoe die gewonnen heeft.
Het grote verschil met die anders shooters die je noemt is dat je geen respawn hebt. Zou je die games ook maar met 1 spawn spelen, dan krijg je een soortgelijke game-mode (al blijft de gameplay zelf natuurlijk wel gigantisch anders). Dat is puur die overlevingsfactor, want je krijgt maar 1 poging. Als je ongelimiteerd kan respawnen, of als de rondes zoveel korter zijn dan speel je al een stuk minder voorzichtig en gaat het toch meer om het binnenharken van een aantal kills (of behalen van objectives, afhankelijk van de mode).

Dit is wel micromanagement en mechanics-exploit, misschien niet zoveel als bij SC2, maar zeker wel vergelijkbaar. Heel knap en vet hoe hij dit gewonnen heeft, ben er zelf ook wel van om een spel proberen te 'breken' binnen zijn eigen regels. Maar ik snap ook wel dat dit niet echt de bedoeling is.

Een game als deze komt redelijk realistisch over (zover dat kan natuurlijk met een competitieve shooter) en de immersion is echt wel tof. Echt het gevoel te hebben rond te lopen op een Battle Royale eiland. Als er dan iemand in een hoekje van de map alleen maar healthpacks zit te eten om te winnen, tsja, dan is die immersion wel weg, want het is wel een beetje lame.
Ach de spelregels maken de sport.
Kijk maar naar Olympisch schermen zoals dat nu bestaat. Ooit afgeleidt van schermen voor je leven maar nu een sport met regels die tactieken forceert die je in een echt gevecht niet kunt hanteren omdat je dan dood dan wel gewond bent.
Denk bv aan right of way in de schermsport. Deze regel houdt in dat bij een dubbele hit de speler die eerst een aanval inzette ( al is het 0.1s eerder ) een punt scoort.
Ook uit de lijn ( van de aanval ) stappen is een zeer normale techniek in schermen....niet in olympisch schermen daar mag men alleen voor en achter uit.

Kijk bv naar jijbuis kanaal v Dimicator met als trefwoord sparring. In de zwaard met beukelaar videos kun je zien dat men vooral het zwaard vd tegenstander wil controleren ( met het eigen zwaard ).
Dan kan hij jou nml niet raken ;)
Bij een echte e-sport draait alles om de mechanics. Zie het als schaken. Daarmee verslaat je de rest. Kun je niet schaken, dan moet je ook niet meedoen.
Dit zie je bij iedere e-sport, tactieken die pro players gebruiken in bijvoorbeeld League of Legends werken zelden in 'Solo queue' ofwel normale games.
Zie het het woord mechanics nu een paar keer voorbij komen maar kan het even niet plaatsen, wat bedoelen jullie ? Mechanics waar het spel op leunt?
De ingebakken methodes om regels te forceren. De regel is hier dat spelers naarmate de match vordert dichter bij elkaar moeten komen, dit heeft als doel om actie meer te concentreren, zodat potjes niet eeuwig duren omdat 2 spelers elkaar niet kunnen vinden.

De mechanic is een steeds kleiner worden speelveld is die zich random verplaatst op een grote kaart.

Buiten de speelzone loop je schade op zodat je je wel moet verplaatsen naar de actieve speelzone, in theorie in ieder geval, de mechanic hier is kapot (broken mechanic) je kan die schade makkelijk bij healen om op die manier de regels te omzeilen / te rekken, wat in dit toernooi dus de winst heeft opgeleverd.
Randinfo : Evermore is ook de (tot nu toe enige) die in Overwatch de maximum ranking score op de competitieve ladder gehaald heeft.

Wil niet per definitie zeggen dat hij de beste Overwatch speler was maar slecht was hij dus ook niet bepaald.
hij werd plek 9e btw :P
Dit is de hoofdzakkelijke reden dat ik PUBG gerefund heb. De beste strategie was wachten en in de 3rd persoon mode uit een rampje staren tot dat de circle zo klein is dat je wel moet vechten. Als ze zorgen dat passief niet zoveel veiliger is lijkt het spel mij al een stuk aantrekkelijker.
De meeste streamers en grote spelers die op dat event aanwezig zijn hebben een agressieve speelstijl en zeer veel wins op hun naam. Het is een beetje hit or mis waardoor sommige spelers niet constant hoog in de ranglijsten kwamen en daarin verschilde EVERMORE.
De meeste streamers en grote spelers die op dat event aanwezig zijn hebben een agressieve speelstijl en zeer veel wins op hun naam. Het is een beetje hit or mis waardoor sommige spelers niet constant hoog in de ranglijsten kwamen en daarin verschilde EVERMORE.
Op het moment dat er een prijs voor winnen is dan ga je meer denken aan overleven dan kills maken. Dat is het probleem.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 24 augustus 2017 20:20]

Ja dat klopt ze zouden een extra death circle moeten introduceren, als je streams kijkt dan looten ze tot er 30-40 man over zijn en gaan dan pas de blauwe cirkel in.
Op het moment dat er een prijs voor winnen is dan ga je meer denken aan overleven dan kills maken. Dat is het probleem.
Doel van het spel is toch ook overleven? Niet leuk als kijker misschien maar als je op deze manier wint ben je de beste "overlever"
Ja maar het originele doel van BR is een "a glorified Last Man Standing mode". Met andere woorden: kills maken. Als dit niet gebeurt wordt het spel wel een beetje saai, niet alleen om te spelen maar vooral ook om te kijken.
Volgens mij vertaal je Last Man Standing niet helemaal netjes, als het om kills maken ging hadden ze het wel DeathMatch genoemd ofzo. De truc bij ongeveer elke LMS is blijven leven, je kills boeien totaal niks.
Ik begrijp niet hoe jij 'a glorified last man standing mode' vertaalt naar kills maken. Last man standing; blijf als laatste over, hoe je dat doet zegt het verder niets over.

Het leuke aan het spel is juist om in te schatten welke gevechten je moet aangaan en welke je beter kan laten schieten. Ik vind dat dit wel leuker is als je niet in je eentje speelt, maar goed.

Het probleem is denk ik eerder dat de pro-spelers veel beter weten hoe ze snel en efficiŽnt loot kunnen vinden. Waardoor ze minder vaak tegenstanders moeten aanvallen voor betere loot. Iets wat ik zelf nog wel eens doe als ik geen geluk heb met loot. Er zit dus voor de prospelers geen grootgenoeg voordeel meer gekoppeld aan kills maken.
Die manier van spelen is ook een strategie. Ik kan begrijpen dat mensen het saai vinden en er zal ook vast wel iets tegen gedaan worden in events.
Maar toch zie ik de pracht er ook wel van in. Winnen met alleen campen en confrontatie actief vermeiden is ook een kunst opzich. Het is echt niet zo dat hij zonder skill ff het tournament wint. Ik zie het niet als een probleem.

[Reactie gewijzigd door Fordox op 24 augustus 2017 22:39]

Dit is de hoofdzakkelijke reden dat ik PUBG gerefund heb. De beste strategie was wachten en in de 3rd persoon mode uit een rampje staren tot dat de circle zo klein is dat je wel moet vechten. Als ze zorgen dat passief niet zoveel veiliger is lijkt het spel mij al een stuk aantrekkelijker.
Dat kan wel zo zijn, maar vanaf 23:09 klinkt het niet alsof hij het expres deed.
Er is firstperson mode nu. Tevens koop geen earlyaccess.
Hij kwam niet zomaar vast te zitten. Hij is er zelf gaan zitten.. Onvindbaar, en dan lekker het potje uit healen.
Hij had niet de intentie om daar vast te gaan zitten, maar toen hij daar vast kwam maakte hij er het beste van.
Als je de frustratie in zijn stem hoort (vanaf 23:10), dan denk ik niet dat dit expres was.
Al die reacties die zeggen dat ern spel als dit agressief en confronterend moet zijn ben ik het dus helemaal niet mee eens. Dit is Pubg, geen CoD of CSGo.

Niet iedereen is lucky met loot (goede gun, scope, armor)en KAN dus vrijwel geen confrontatie aan gaan, maar in pubg kun je dus ook prima winnen met voorzichtigere tactieken.

Ik snap dat mensen veel actie willen of gewend zijn, maar mij ligt de rustige tactische speelstijl meer en ik hoop ook dat dit mogelijk blijft in pubg. Voor meer actie zijn er de wereld aan andere spellen.
Raar om een toernooi te gaan spelen in een EA spel met zoveel bekende problemen. Ik vermaak me er heel goed mee hoor, maar als ik om geld zou spelen zou de frustratie me te groot zijn denk ik.
Ik had mijn post ook zo moeten formuleren, had een stukje over dubieuze streamers in mijn post geplaatst en nu gaan alle reacties daarover.
Terwijl het overduidelijk een game is die nog lang niet af is, en overduidelijk nog niet klaar is voor e-sports. *Hoewel de desync problemen op de lokale lan wel grotendeels opgelost leken.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 25 augustus 2017 13:23]

Het zal best een spannende ervaring zijn om het te spelen, maar.. jozefkriebel, wat is het SAAI om naar te kijken :X
Een van de redenen dat ik dit genre game niet speel, is dat je dus wint door niet te vechten. Als ik een half uur niets wil doen, ga ik wel lekker buiten in de zon zitten.
Balans tussen punten voor kills en de plek waar je eindigt moet nog gevonden worden. PUBG gaat geen competative e-sport opleveren als het niet spectaculair genoeg is.

Daarnaast crashte de PC van break in ronde 3 wat ik kon zien op zijn stream?
De game is ook nog lang niet af. Nog steeds veel 'desync' problemen.
Dat kan in je voordeel werken, of nadeel, maar het zegt een hoop over de game. Meerdere keren raken met zwaar kaliber zonder dat er iets gebeurt (wel bloed/hit indicator), tegenstander spot je en knalt je met een simpele HS van de map.
Andersom precies hetzelfde. Een heel magazijn op me geleegd en op de een of andere manier leef ik nog, op zijn reload leg ik rustig aan en schiet een HS klaar over.

Je hebt zo'n bekende streamer genaamd "grimmmz" die echt overduidelijk aimbots/assist gebruikt. En het jonge twitch publiek is ervan overtuigd dat het skills zijn. Daarom zie je zo'n flapdrol ook niet in een tournooi natuurlijk. Al meerdere keren door de mand gevallen, maar ze blijven doodleuk doneren aan deze fraudeur.

Het is een gigantische hype, die net zo snel weer zal sterven als dat het opkwam. Ik heb weinig vertrouwen voor pubg als e-sport iig.
Vind het concept echt geniaal hoor, maar de makers ervan lijken iets te ver vooruit te kijken, en belangrijke zaken over het hoofd te zien. Zoals een goed lopende game, met consistente mechanics. Heb al aardig wat potjes gespeeld, en wat een verademing als ik dan een game speel die wel fatsoenlijk afgewerkt is. Sterker nog, kloot nu wat aan in 'Conan Exiles' ook een buggy early acces game, zelfs die speelt zoveel beter dan pubg.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 25 augustus 2017 04:27]

Hoe ben je er zo zeker van dat "grimmmz" aimbots/assists gebruikt? Ik kijk ook wel eens naar zijn streams en krijg dit idee totaal niet.
Je laat zoeits niet continue aan staan uiteraard. Maar in al die uren streamen vergeet 'ie het soms.
Op 3 minuut precies: https://www.youtube.com/watch?v=hqRlk66YB2k
Op 12:55: https://www.youtube.com/watch?v=XaTuLpRS6aQ
(op 12:03 een mooi voorbeeldje van desync, waar mijn relaas eigenlijk over ging)

Daarnaast is hij de enige die zulke belachelijke sniper kills maakt. Je ziet letterlijk NIETS, en hij krijgt het voor mekaar met ťťn schot en nog geen seconde mikken om een HS te plaatsen op 500+ meter.
Iemand met zo'n monster aim was allang een e-sport god geweest.
Bij andere streamers/clips zie je dat dit 'lucky' schoten zijn, ze missen 100x op de ene en schieten de andere met 1 schot door zijn hoofd. Waarom is Grimmmz de enige die dit consistent doet, altijd met ťťn schot, of het nu regent of 900m ver is. Waarom heeft hij telkens maar ťťn schot nodig en alle andere spelers meerdere, met uitzonderingen hier en daar. Maar dan zie je de streamers ook even opstaan en een vreugdedansje doen. Waarom is Grimmmz geen counter-strike twitch god met zo'n aim? Daar valt veel meer aan te verdien uiteindelijk.
Een dubieuze speler, zacht uitgedrukt..

En daarnaast tweakers, mijn post was niet off-topic en ik had voornamelijk kritiek op de staat van de game. Dat er legio's kinderen zijn die zich in de maling laten nemen door een misplaatst arrogant pis ventje, was maar 1 kleine alinea in mijn post.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 25 augustus 2017 13:34]

Waarom ik niet presteer? Ik presteer niet omdat ik over de 30 ben, en niet dagelijks meer dan 8 uur speel. Dit interesseert me ook geen reet, waarom zou het me iets kunnen boeien of ik goed ben in pubg ofniet?
Ik begrijp gewoon niet waarom mensen die zelf amper gamen de hele dag streams kijken en ook nog eens doneren aan dubieuze figuren zoals die Grimmmz. Zet een serie aan ofzo, kijk wat domme filmpjes, lang leven het internet.

"Git gud son" typische uitspraak voor puberale twitch/9gag kleuters. Allemaal elkaar napraten, je zult toch eens iets zelf verzinnen. En dan mij 'triest' noemen, natuurlijk. 'Get of that streamer dick', hier een puberale uitspraak, je bent vrij hem te gebruiken.

Ik kom nog uit het CS tijdperk (1.6), ben toen regelmatig voor cheater uitgemaakt. Maar CS is een twitch game (nee niet de streaming dienst). PUBG heeft bullet-drop en travel, en mist de propere hit-registration. Maar sommige spelers hebben hier schijnbaar geen last van, en dat noem je dan skills.. Ga zelf anders eens een potje gamen, dan weet je waar je het over hebt.

Ga ik wel 'hout hakken' in Conan Exiles. Overigens spendeer ik voornamelijk mijn tijd met slaven verzamelen, bosses de pan in hakken met de clan en af en toe de raidende barbaar uithangen. Erg leuke game. Maar ik ga er vanuit dat je het wel een keer op een stream bekijkt. Want zelf gamen is zo eng.. schijnbaar..
Noemde het ook alleen als voorbeeld van een game die early-acces is, en al veel verder afgewerkt lijkt te zijn dan pubg. Zo zijn er wel meer voorbeelden.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 25 augustus 2017 13:28]

Waarom ik niet presteer? Ik presteer niet omdat ik over de 30 ben, en niet dagelijks meer dan 8 uur speel.
Slap excuus. Je denkt dat de rest die PUBG speelt wel 8+ speelt, en daardoor beter zijn? Sure, er zijn streamers die lange sessies maken en hierdoor goed zijn. Er zijn ook zat mensen bij die het casual een paar uurtjes per week spelen en gewoon beter zijn ;).
Ik begrijp gewoon niet waarom mensen die zelf amper gamen de hele dag streams kijken en ook nog eens doneren aan dubieuze figuren zoals die Grimmmz. Zet een serie aan ofzo, kijk wat domme filmpjes, lang leven het internet.
Wat valt hier niet aan te begrijpen? Als iemand daar interesse in heeft, wat is het probleem dan? Waarom is Grimmmz dubieus, omdat hij wel wat raakt? Er zijn zoveel streamers waarvan ik in eerste instantie mij afvraag hoe ze het in godsnaam doen. Maar ik kom altijd tot de conclussie dat ze gewoon beter zijn.
"Git gud son" typische uitspraak voor puberale twitch/9gag kleuters. Allemaal elkaar napraten, je zult toch eens iets zelf verzinnen. En dan mij 'triest' noemen, natuurlijk. 'Get of that streamer dick', hier een puberale uitspraak, je bent vrij hem te gebruiken.
Klopt, "Git Gud Son" wordt veel gebruikt door de PUBG streamers momenteel. Vandaar dat ik hem toepasselijk vond voor je saltyness.
Ik kom nog uit het CS tijdperk (1.6), ben toen regelmatig voor cheater uitgemaakt. Maar CS is een twitch game. PUBG heeft bullet-drop en travel, en mist de propere hit-registration. Maar sommige spelers hebben hier schijnbaar geen last van, en dat noem je dan skills.. Ga zelf anders eens een potje gamen, dan weet je waar je het over hebt.
Het zou een grotere prestatie zijn als je nog nooit een cheater was genoemd in een FPS. Dus begrijp niet hoe dit relevant is. Het spreekt jezelf eigenlijk alleen maar tegen. Mensen noemde je een cheater, maar feitelijk was je eigenlijk gewoon beter en werden ze salty. Of cheatte je echt?
Hoe kom je er eigenlijk bij dat mensen die streams kijken zelf niet gamen? Een hoop aannames en vooroordelen, en dan ben ik een troll. Gl & hf vanavond in je games. ( Of is GL&HF ook voor pubers, hadden ze dat in jouw tijd nog niet?)
campen loont, spannend hoor.
Jep campen in pubg kan zenuwslopend zijn vergis je niet.
Idd, dit vond ik een van de leukere dingen aan deze game. Je hart klopt je borstkas uit.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*