Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PlayerUnknown's Battlegrounds krijgt op 3 augustus first person-servers

Door , 94 reacties

PlayerUnknown's Battlegrounds krijgt op 3 augustus speciale servers waarin spelers alleen gebruik kunnen maken van het eerstepersoonsperspectief. Daarnaast komen er drie nieuwe kratten, die allemaal items bevatten die zijn ge´nspireerd op de film Battle Royale.

In de patch notes staat dat de first person-modus eerst naar Europese en Amerikaanse servers komt voor de gamemodi solo en duo. Daarna al het worden uitgebreid naar andere regio's. Vooralsnog is de first-person-functionaliteit niet beschikbaar voor squads. De patch voegt ook een zogeheten FOV slider, waarmee spelers hun field of view kunnen aanpassen. Daarnaast wordt er een nieuw geweer geïntroduceerd.

De patch introduceert ook enkele nieuwe opties voor de uitrusting. Er komen drie nieuwe kratten beschikbaar, die allemaal kleding, uitrusting en cosmetische producten bevatten die zijn geïnspireerd op de film Battle Royale. Twee kratten zijn gratis te openen. De derde is een zogeheten Gamescom Invitational Crate, die alleen kan worden geopend met een sleutel, die voor 2,5 dollar moet worden aangeschaft. Het geld dat hiermee wordt opgehaald, wordt gebruikt om een evenement van de game op Gamescom te organiseren, inclusief prijzengeld en donaties aan goede doelen.

Op dit moment is het in PlayerUnknown's Battlegrounds mogelijk om te wisselen tussen first en third person. In het derdepersoonsperspectief kan de camera worden gecontroleerd zodat er bijvoorbeeld om en over muurtjes heen kan worden gekeken, zonder dat de speler zijn positie hoeft prijs te geven. Dit voordeel verdwijnt bij de nieuwe servers, waardoor het spel moeilijker wordt. Spelers hebben de mogelijkheid om te kiezen voor servers met de first person-gameplay, maar worden daartoe niet gedwongen.

Een voorbeeld van de kleding afkomstig uit de Gamescom Invitational Crate.

Reacties (94)

Wijzig sortering
Eindelijk! Third person is naar mijn mening het grootste minpunt van dit spel op dit moment.

Wel heel erg jammer van de crates waarvoor je moet betalen om ze te openen... Weer een betaald spel met microtransactions erbij...

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 26 juli 2017 07:44]

Eindelijk! Third person is naar mijn mening het grootste minpunt van dit spel op dit moment.

Wel heel erg jammer van de crates waarvoor je moet betalen om ze te openen... Weer een betaald spel met microtransactions erbij...
Lees eens goed ! Veel beter kun je niet met het opgehaalde geld omgaan imo !
Wat er met het geld gedaan wordt kan mij persoonlijk niet zoveel schelen. Het blijft een microtransaction.
Het is niet verplicht ! En wen er maar aan want micro transacties zijn de toekomst. En imo als het goed ge´mplementeerd is ook niks mis mee. Path of Exile, Warframe en juist ook PUBG vind ik juist goede voorbeelden.
Path of Exile en Warframe zijn allebei free to play. Daar horen microtransactions ook thuis. NIET in spellen waar je voor betaald om te mogen spelen.
Klopt helemaal, echter zal je de fans van het spel dat niet duidelijk kunnen maken. Zelfde als door de oneindige loading screen het spel voor aardig wat mensen nog steeds onspeelbaar is. :-(

Het spel heeft heel, heel veel potentie, maar het feit dat er niks wordt gedaan aan de gamebreaking bugs, maar alleen maar aan nieuwe features vind ik wel erg jammer.
Welke specs speel je PUBG op ? Heb tot nu toe nog nooit problemen gehad.
i5-6600
MSI 1070
16GB RAM
geinstalleerd op SSD

maar er zijn meerdere met dit problemen, allemaal verschillende specs, allemaal 0 reactie van de developer. Want stel je voor dat ze toegeven dat het een probleem is :-(
Hmm Zit op :
i7 6700k met kleine OC
MSI 1080
16GB RAM
Niet op SSD.


En heb geen probleem tot nu toe :o
Ik kan de laatste link niet openen i.v.m op het werk zijn. maar op die reddit posts zie ik een max 10 man die dit probleem melden. Er wordt in de eerste link ook een oplossing aangeboden, Die al geprobeert ?
Ik speel op een 1070 + Ryzen. Af en toe echt hinderlijke framedrops.
Ik speel zelf op een oud besie:

I7-860 geklokt op 3,34 ghz
MSI 760
8 gb RAM 1600 mhz
geinstalleerd op SSD, Samsung EVO 850

Speel gemiddeld op 50 fps met dips naar 30. Ik heb heel af en toe ook de loading screen bug, maar dit heb ik eigenlijk alleen na het spelen van een match, nooit bij het starten van een Match. Ik geloof best dat er nog irritante bugs in zitten. Maar wat ik zo ervaar zou ik deze zeker niet game breaking noemen. Ik vind het allemaal ruimschoots acceptabel voor iets dat nog in Alpha zit en maar 25 euro heeft gekost, en al helemaal met zo'n oud systeempje als dat van mij.

[Reactie gewijzigd door Crazio op 26 juli 2017 15:12]

Het is alleen appearance, oftewel je kunt nul voordeel halen uit de kisten ten opzichte van anderen. Dit is dus wel een goed systeem ipv veel pay 2 win games. Zie het als een donatie systeem.
"Twee kratten zijn gratis te openen. De derde is een zogeheten Gamescom Invitational Crate, die alleen kan worden geopend met een sleutel, die voor 2,5 dollar moet worden aangeschaft. Het geld dat hiermee wordt opgehaald, wordt gebruikt om een evenement van de game op Gamescom te organiseren, inclusief prijzengeld en donaties aan goede doelen."

Dit vind ik acceptable, 2 gratis te openen en 1 voor de mensen die toch geld uit willen geven.
Want ze hebben nog niet genoeg geld ontvangen met de verkoop van het spel? Het spel is nota bene vijf miljoen keer verkocht in slechts vier maanden tijd. Ze zouden daar makkelijk iets van kunnen organiseren op Gamescom. Dit komt wel erg gierig over. Stuur dan gewoon de volledige opbrengst van die kratten naar het goede doel...
Het is een bedrijf beste man... Ze hebben dit spel niet gemaakt met oog op "Lets donate it to charity".

Ze geven je een keuze... Paid Box, Free Box , Voor zover bekend is blijven het cosmetic items ... Ik vind dit een goede zaak. zo kan men beslissen of zij de developer nog verder willen steunen of niet.
Het blijft inderdaad een bedrijf maar dit komt bij mij erg vreemd over. Niet alleen willen ze dat de spelers voor hun Gamescom evenement betalen maar om het allemaal acceptabel te maken plakken ze er nog even een goed doel aan vast.

In het artikel staat:

"Er komen drie nieuwe kratten beschikbaar, die allemaal kleding, uitrusting en cosmetische producten bevatten die zijn ge´nspireerd op de film Battle Royale."

Dat lijkt mij meer dan alleen cosmetische items.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 26 juli 2017 08:09]

Het zou game suicide zijn als desbetreffende studio nu bijvoorbeeld Level 1 t/m 3 Armour in de betaalde kratten zou stoppen, vandaar dat ik er gewoon van uit ga dat Kleding, Uitrusting en Costmetics blijven bij handschoentjes brilletjes enzovoort.


En er staat nergens dat zij "Willen" dat wij gaan betalen voor hun gamescom evenement... Ze bieden mensen de optie om hun verder te ondersteunen.
Die ondersteuning gaat dus nu naar hun gamescom evenement.

De crate heet ook Gamescom Invitational crate, Dit zegt toch genoeg ? Jij krijgt een optie, Niet geforceerd.

ik zie hier niks mis mee.

[Reactie gewijzigd door FlashMonster op 26 juli 2017 08:16]

Het feit dat ze die krat erin stoppen zegt toch al dat ze willen dat de spelers ervoor betalen?! Als je dat niet wil stop je die krat niet in het spel... 8)7

P.s. de PUBG fanboys zijn lekker het moderatiesysteem als like/dislike systeem aan het gebruiken zie ik. Goed bezig jongens.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 26 juli 2017 08:17]

Dit komt omdat meeste opmerkingen gemaakt door jou slecht onderbouwde opmerkingen zijn die puur gebaseert zijn op het feit : "Ik zie dat ik ergens extra voor kan betalen... AH MICROTRANSACTION GAME!!!!"
en nee ik ben geen voorstander van de mensen die je een -1 geven maar ik snap dat zij hun frustratie laten zien d.m.v een -1.

Verder over het krat, Het geeft mensen de optie om ervoor te betalen, Het evenement zal denk ik ook wel doorgaan zelfs als niemand dat krat haalt.

Ook al is het spel 4 miljoen keer verkocht... Het is een nieuw bedrijf, niet zoeits als Blizzard die even een paar miljoen ergens tussen de bank gleuf heeft liggen.
Slecht onderbouwd? Ik ben tegen microtransactions in spellen die niet gratis zijn. Wat is daar slecht onderbouwd aan? We hebben al betaald voor het spel zelf, het is toch van de gekken dat we nog extra moeten betalen voor cosmetische meuk. Als dit een free to play spel was hoorde je mij nergens over.

Ik snap niet dat mensen dit accepteren als normaal tegenwoordig.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 26 juli 2017 08:27]

Je vergeet dat deze game continu geŘpdate word. Het is niet even uitbrengen en niet meer naar kijken. Het blijft de makers continu geld kosten en dat moet terugverdiend worden.
Dat klopt, het is een early access game. Dat zijn ze ook verplicht. We hebben nog niet gekregen waarvoor we in eerste instantie betaald hebben omdat het spel nog niet af is.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 26 juli 2017 08:39]

Je hebt betaald om toegang te krijgen tot de early access... Als de game nu stopt, Jammer dan.
Nee, je koopt bij Steam Early Access het uitendelijke spel, je krijgt alleen vroegtijdig toegang.
Early access is vroegtijdige toegang tot een spel kopen. Zie het als een kickstarter... Het spel kan nogsteeds kapot, de developers kunnen failliet , Daar gaat je spel.
Dat klopt uiteraard maar het principe van Steam Early Access, zoals het ook op de site van Steam zelf staat, is dat je het volledige spel koopt en dat je vroegtijdig toegang krijgt tot de huidige speelbare versie. De ontwikkelaar moet het spel gewoon afmaken en je mag verwachten dat dit ook gebeurd.

Het is niet zo dat je alleen betaald hebt voor het onafgemaakte spel wat er op dit moment is.
De ontwikkelaar is niet verplicht het spel af te maken.

Je koopt het spel in zijn huidige staat en er bestaat de kans dat de ontwikkelaar de handdoek in de ring gooit.

"Its up to the developer to determine when they are ready to 'release'. Some developers have a concrete deadline in mind, while others will get a better sense as the development of the game progresses. You should be aware that some teams will be unable to 'finish' their game. So you should only buy an Early Access game if you are excited about playing it in its current state."

http://store.steampowered.com/earlyaccessfaq/
Je hebt ook niet de volle prijs betaald omdat het early acces is ook.
"
Slecht onderbouwd? Ik ben tegen microtransactions in spellen die niet gratis zijn. Wat is daar slecht onderbouwd aan? We hebben al betaald voor het spel zelf, het is toch van de gekken dat we nog extra moeten betalen voor cosmetische meuk. Als dit een free to play spel was hoorde je mij nergens over.

Ik snap niet dat mensen dit accepteren als normaal tegenwoordig.
Je moet niks, Cosmetische meuk , je zegt het zelf al. Is helemaal niet nodig, is voor de mensen die wat extras willen. Als wij allebei naar de subway gaan , halen hetzelfde broodje , na betalen bedenk jij je dat je er toch wel graag nog wat extra bacon op wil, betaal je ook gewoon extra toch ?

[Reactie gewijzigd door FlashMonster op 26 juli 2017 08:32]

Als je een auto hebt en je wilt iets veranderen bv: het spuiten naar een andere kleur, dan is het ook niet gratis?

Cosmetisch, extra content, niet gratis. Beter kan ik het niet uitleggen. Ik begrijp je maar IRL gebeurt het al.
Het wordt geaccepteerd omdat dit 0,0 impact heeft op de gameplay. Sterker nog, laat mensen lekker betalen om in een felroze rokje rond te rennen, zijn ze voor mij beter te spotten.
Je moet het niet kopen!!!!!

Het is specifieke Gamescom kledij die wordt verkocht voor hun Gamescom event... Als iemand die stomme kledij wil dragen in-game en ervoor wilt betalen, mij goed, maar je bent niet verplicht.

De gewone (meer realistische) kledij is gewoon gratis dus wat is het probleem? (Was net hetzelfde met die twitch merchandise, daar betaalde je onrechtstreeks ook voor, dmv registratie op twitch)

Pubg wordt voor de lol gemaakt, maar natuurlijk ook om geld te verdienen. Je kan zelf kiezen op hoeveel geld ze recht hebben. En sorry, maar ik heb voor die 25 euro al veel meer uren op dat spel gespeeld dan op de meeste zogenaamde AAA games (die nog meer commerciele brol door je strot proberen te rammen )
Je bedoelt uitrusting als wapens?
Ik weet niet wat ze daarmee bedoelen, het kan van alles zijn. Helmen, vesten, rugtassen etc.
Jongens hou even op met die -1, slaat nu nergens meer op hij geeft hier gewoon antwoord.


@raro007 Er zal hoogst waarschijnlijk geen wapens / Armour / Backpacks etc in zitten, ga er tot nu toe van uit dat het cosmetics blijven. Extra dingetjes die geen advantage geven.
Het zullen zeker geen wapens of andere uitrusting zijn die een impact op de gameplay hebben. 1 van de dingen waar de Dev's (en met name Player Unknown zelf) zich keihard voor maakt is dat ten aller tijden, iedereen, op het begin op gelijke gear begint.
Gegarandeerd enkel cosmetisch van aard. Anders is het spel ten dode opgeschreven als het pay2win wordt. Dus je hoeft je niet zo druk te maken over die ene microtransactie, je bent het en niet verplicht en je wordt er niet beter van. Je kunt dus niets verliezen als je het niet doet en enkel mensen gelukkig maken als je t wel doet. Lijkt me geen discussie waard dacht ik zo.
In een spel waar zien en (niet) gezien worden zo belangrijk is kan cosmetische DLC wel degelijk van invloed zijn.
Het lijkt me dat het geen limited edition spul is, en no offense, maar een zwarte broek, of een zwarte broek met een bruine streep is niet te zien hoor. Het is nu gewoon zeuren om t zeuren. Als het nu echt een voordeel oplevert ok, maar kleding ligt ook gewoon in game op de grond.
Het zijn speciale outfits, niet anders te krijgen.

Je krijgt slechts 1 item per krat en je kunt duplicaten krijgen.

Het is ook weer een geval van een liegende developer. Men had gezegd geen microtransactions te introduceren totdat de game uit Early Access was.

Zie hier bijvoorbeeld: https://www.reddit.com/r/...s_and_crates_are/dkpxj7y/

Erg jammer dat niet een developer nog te vertrouwen is tegenwoordig.
Puur cosmetisch gelukkig.
Net als CS:GO

Daarbij kan je de dingen die je gratis krijgt verkopen, vaak voor 1 cent maar toch.
zo heb ik een camo jacket voor bijna 2 euro verkocht.

kan je weer iets leuks mee kopen van een spel tot aan een key in PUBG
Puur cosmetisch. Totdat het spel meer over cosmetische items gaat dan het spel zelf, dan krijg je TF2 praktijken en bloed het langzaam dood.
Niet enkel voor dit spel, maar voor het hele genre. Het is dom dat je in een 'tactische' survival shooter achter hoeken kan kijken, zonder jezelf prijs te geven.
Maar zolang iedereen dit kan is het toch ook niet onoverkomelijk?
Had je dan liever gehad dat we terug gaan naar het Capcom tijdperk van de super nintendo?
Voor elke kleine update een nieuwe game uitbrengen waardoor je 6 verschillende Street Fighter 2's op de markt hebt?

Doe mij maar vrijwillige microtransacties in betaalde games en voor de rest gratis updates/expansions
Nee, ik ga liever terug naar de tijd waarop spellen compleet waren en waarbij cosmetische spullen gewoon vrijgespeeld konden worden in-game zonder elke keer te hoeven betalen. Waarbij je past hoeft te betalen voor een uitbreiding als dat ook echt wat toevoegt (de oude expansion packs).

We leven helaas in een tijd waar uitgevers en ontwikkelaars spellen in kleine stukjes knippen en die per stuk verkopen om de winst te maximaliseren.
We leven in een tijd waar ontwikkelaars en uitgevers extra aan hun product willen verdienen zonder dat niet extra betalende klanten belast worden. Als je gewoon heel eerlijk bent is dit de beste oplossing. Jij word niet benadeeld tegen over andere spelers en ontwikkelaars kunnen extra verdienen. Dit is toch een perfecte win-win situatie? Oh en nog een extra win die jij waarschijnlijk vergeet. Jij als niet extra betalende klant heeft nog eens profijt van de extra inkomen.
De content mag dan cosmetisch zijn, het is nog steeds content die je mist als je het niet erbij koopt, je spel is dus minder compleet.

Daarnaast is het spel nog niet eens af. Er worden nu dus al extra dingen verkocht terwijl het spel zelf nog niet eens af is... Ben je het niet met me eens dat dit een heel vreemd fenomeen is? Alle content die nu aan het spel toegevoegd wordt zouden we gewoon moeten krijgen.
Niet helemaal met je eens. Dit als early acces game zijnde, ok. Dan koop je namelijk het spel met de belofte dat er nog veel meer in komt te zitten (mappen, gear, cosmetica, etc). In die zin, vooruit. Kan ik mij in vinden.

Overall though, nee. Je koopt een spel in de huidige staat. daar betaal je voor. Als je daarna wil upgraden dan is het leuk en super als dat gratis vrij te spelen is, maar businesswise is het logisch dat het geld kost.

Persoonlijk, maar dit is puur mijn mening. als het je niet aanstaat, dan koop je het maar niet. je spel speelt er niet minder om. Als het pay to win word ben ik de eerste die stopt met spelen, maar de discussies die ik lees slaan nergens op. Don't like it, then don't buy it, and stop whining like a little girl.
Ik vind 3rd person juist een essentieel onderdeel. Dat maakt dit tot een game die je ook stealth kunt spelen, wat in first person toch een stuk lastiger wordt. Hierdoor verlies je dus wat van je dynamiek in de gameplay. Ben daarom blij dat het optioneel is.
Als het krat wat te openen is voor 2,5 dollar geen voordelen geeft dus super wapens of mega sterk armor vindt ik het een goeie zaak.
blijft een tof spel.
Volgens mij heeft de community gevraagd om meer hotpants en minirokjes...

Zo te zien zijn het alleen cosmetische upgrades die je kunt maken. Goed werk!
ik denk niet dat de god van battleroyale games p2w items erin gooit :+
Waarom word er over dit spel, elke keer als er maar iets bekend is, meteen uitgebreid verslag gedaan?

Ik zie dit niet bij andere games.
Dat valt ook wel weer mee; ik heb de afgelopen weken genoeg over PuG langs zien komen waar verschillende gamesites inderdaad meteen op zijn gedoken en er 'verslag' van hebben gedaan, maar dat hebben we grotendeels links laten liggen, en terecht. Maar een dergelijke grote verandering/toevoeging zoals deze first person-modus, of berichten waaruit blijkt hoe groot de game aan het worden is, lijken me wel relevant en interessant om te brengen. Het is nou eenmaal een game die erg populair is; ook onder Tweakers.

[Reactie gewijzigd door Koekiemonsterr op 26 juli 2017 07:46]

Mwah, 7 berichten in 2 maanden tijd. Vind ik persoonlijk erg veel... Daarnaast mag dit ook wel minder:
nieuws: PlayerUnknown's Battlegrounds is vier miljoen keer verkocht
nieuws: PlayerUnknown's Battlegrounds zo goed als vijf miljoen keer verkocht

Gaan we dan weer een bericht zien als we de 6 miljoen halen?
Pas maar op, straks komt er nog een bericht als de teller op 521.398 staat :P

Nee maar alle gekheid op het spreekwoordelijke stokje, je hebt op zich wel een punt. Misschien hebben we wel iets te veel berichten hierover gebracht. Maar goed, het is een erg populair spel dat vooralsnog alleen nog maar groter wordt en mogelijk ook op het vlak van e-sports hoge ogen gaat gooien. Het blijft een beetje een afweging, maar misschien is die wel iets te vaak in het voordeel van de game uitgevallen :)
Kan niet vaak genoeg langskomen, het is dan ook wel een erg leuk spel :)
Alleen jammer van de afschuwelijke gekozen naam... "PlayerUnknown's Battlegrounds" :')
haha inderdaad, ik noem het gewoon pubG anders zijn gesprekken inderdaad niet te doen "gisteren was erg leuk in PlayerUnknown's Battlegrounds, hey speel jij trouwens ook PlayerUnknown's Battlegrounds? PlayerUnknown's Battlegrounds is echt een leuk spel" :+
Toch best een logische naam. De grote man hierachter heeft PlayerUnknown als nickname en hij maakt met dit spel zijn eigen battleground.

Ik zie liever een spel met goede gameplay en een relatief knullige naam dan een kaskraker met matige gameplay, waar een marketing 'razzia' overheen gaat.

Echter, als je niet weet dat het zijn nickname is, is het inderdaad een gekke naam :)
Ok. Ik heb de hype van dit spel duidelijk gemist en zie nu alleen maar nieuwsberichten langskomen over een voor mij compleet onbekend spel.

Ik zal eens kijken wat het is :P
De Hype gemist? Maar je ziet nu alleen maar nieuwsberichten langskomen. Volgens mij ben je dan zekers wel bekend, want je zit nu op dit moment midden in de HYPE!!
Ik heb een korte samenvatting gekeken over dit spel. Komt t ook naar ps4 ? :P

*hopt op de hypetrain*

De naam vind ik wel wat tegenvallen. Gelukkig speel je een spel niet om de naam.
Omdat dit spel door veel Tweakers heel actief gespeeld wordt.
The fractured but whole is ook een game die opvallend vaak voorbij is gekomen (lijkt nu voorbij te zijn). Geen idee, ik neem aan dat populariteit bepaald of zulk nieuws de frontpage bereikt of niet, wat me an sich logisch lijkt.
Als southpark fan vanaf de eerste ''sateliet uit aars aflevering'', en als fervent gamer, kan ik me niet inleven in de ''hype'' of aantal berichtgevingen over een naar mijn inziens behoorlijk saai en onherhaalbaar spel van southpark. wellicht heb ik het mis.. maar het heeft me niet over de streep getrokken dat de stemmen en characters van southpark daar in zitten.
FF op steam kijken naar de eerste game. Ik ben er ook met vrij lage verwachtingen aan begonnen en ondanks dat het geen RPG is die ik in 1 weekend uit speel, is het wel echt een game die
A-wel lekker speelt
B- qua RPG ook zeker niet slecht is
en voor mij het belangrijkste...
C- het gewoon echt Southpark is. De stemmen, de humor, taalgebruik. etc. ontzettend entertaining om af en toe ff verder te spelen voor een uurtje of 2.
Nadat dit geimplementeerd is ... Zie ik het spel toch wel van een heel ander perspectief..

Nu zonder terrible puns... Zie er echt naar uit, altijd al gehouden van de iets moeielijkere FPS's , Denk hierbij aan Squad en Project Reality. PUBG is een leuk snel spel om even snel een potje van te spelen. First Person servers zal dit spel voor mij veranderen in een serieuzer spel.
Yup vanuit 3rd person :9 :9 :9
haha, Nee ik zal hem gewoon lekker 1st person gaan spelen :), geen beste mannetjes meer die een KAR98K en 8x scope vinden en dan ergens op een heuveltje achter een boom gaan staan.
Je mag van mij achter een boom gaan staan, Maar nu weet ik i.i.g dat ik niet gezien kan worden zonder dat ik die ander ook kan zien.
Tenzij je de verkeerde kant op kijkt natuurlijk :)

First person is leuk en aardig, maar het verkleint wel je gezichtsveld aanzienlijk. Zal voor een hoop hilarische situaties kunnen zorgen, waar je compleet langs elkaar heen loopt xD

Ikzelf hoop dat ze nog een spectator mode toevoegen, lijkt me grappig om te zien vanuit een bird's eye view.

[Reactie gewijzigd door JackJack op 26 juli 2017 08:47]

Er komt een "replay" system. Waarbij je kunt zien wat en wanneer je iets hebt gedaan en waar andere spelers liepen. Dit is echter achteraf, dus als het potje is afgelopen.

Zie bijvoorbeeld https://i.redditmedia.com...ba78875aac59b2943b1368dd0

Voor meer info: http://www.pcgamer.com/pl...ems-in-the-coming-months/

[Reactie gewijzigd door gerwim op 26 juli 2017 09:46]

Interessant! Ziet er goed uit iig.

Ik begin steeds meer vertrouwen te krijgen dat dit genre eindelijk goed van de grond gaat komen!
Ik had het meer over : Jij staat achter een boom in third person, jij kunt mij zien, ik zou jou nooit kunnen zien. In first person als ik om mij heen kijk heb ik in ieder geval de kans om je te zien.
of het nou First person is of third person, ik let op geluid. Ik kan achter een boom staan en alsnog weten dat er iemand aankomt. Als het geluid echt goed is kan je het zo ook wel lokaliseren.
Lees het nogmaals. Gaat hoofdzakelijk om het "Hij kan mij ZIEN, Terwijl ik hem niet kan zien"

Horen is beinvloedbaar dmv Smoke granaten / covering fire etc etc. Maar zicht heb ik het meeste probleem mee dat third person zon cheap alternative is.
Spectator mode met geen of weinig delay zou game breaking zijn omdat er ontzettend veel mensen zouden gaan ghosten.
De beste feature van de game is nog steeds dat je in spectator mode tegen andere mensen kan praten. Terwijl je rond vliegt. Maakt ghosten toch letterlijk :9
Wacht, dit kan al? Sinds wanneer en hoe?

Ik kan me iets herrineren van ARMA dat je kon spectaten als koe, schaap, of vogel ofzo en dan gewoon rond kon lopen. Heb echt krom gelegen toen de tijd, echt grappig om te doen.
JackJack, Dit is in custom games mogelijk, niet in de daadwerkelijke matchmaking.
Misschien handig dat ik dat erbij had gezet. Is alleen voor custom games.
Het wapen wat aangekondigd is in de patch notes.. Iemand enig idee wat dit voor wapen kan zijn ?
De geruchten gaan dat dit de AN-94 betreft.
Dat zou heel erg mooi zijn! Ben benieuwd tnx
Ik blijf denk ik vooral third person spelen. In nauwe omgevingen blijf je nog te vaak "haken" achter van alles. Misschien dat ze dit nog aan gaan passen. Daarom vindt ik 3rd person fijner, dan kan je nog een beetje zien waar je loopt :)

Zal het best een keer proberen, kijken hoe het speelt. Maar ik verwacht niet dat dit voor mij is.
Wat ik merk bij PUBG, is dat de first person optie (naar mijn mening) niet heel soepel werkt. Ik merk dat ik het erg vervelend vind om door open velden te lopen omdat ik de manier hoe ik ren, met mijn geweer in mijn hand gewoon niet fijn, onhandig en een beetje lomp vind. Ook als ik lig wordt mijn zicht verpest door al het erg onrealistische gras. Denk aan Battlefield en Call of Duty. Zo een first person zou ik een stuk fijner vinden, alleen al aan de manier hoe de wapens eruit zien en hoe groot ze zijn. Wat dan wel echt zo is, is dat je in first person tijdens combat in kleine kamertjes wel echt een stuk fijner aimt en schiet. En first person is natuurlijk ook wat eerlijker in het opzicht van peeken. Toch zie ik mezelf niet in een first person server spelen...
aanpasbare fov in first person..?

sv_cheats 0 plz


&edit:

hoort dit niet onder t kopje software updates/ downloads of iets? of komt ie daar wanneer de patch daadwerkelijk gereleased is?

k vind t raar dat bij elke update over deze game gerept wordt,
doe dit of bij mij games, in een aparte categorie, of doe het helemaal niet.

[Reactie gewijzigd door JWL92 op 26 juli 2017 12:51]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8