×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PlayerUnknown's Battlegrounds komt naar Xbox One-consoles

Door , 57 reacties

PlayerUnknown's Battlegrounds komt later dit jaar naar de Xbox One. Daarnaast krijgt de game in de daadwerkelijke releaseversie een update om gebruik te maken van de extra mogelijkheden die de Xbox One X biedt.

Brendan Greene, maker van de game, maakt dat nieuws bekend tijdens de Xbox-persconferentie in het kader van de E3-gamebeurs in Los Angeles. De game zal exclusief voor de Xbox One uitkomen. Ook valt uit Greenes woorden op te maken dat gamers niet hoeven te wachten tot de ontwikkeling van de game klaar is voordat ze hem kunnen spelen: net als bij de Windows-versie is het mogelijk om de game al voor release te spelen.

PlayerUnknown's Battlegrounds is een zogenaamde battle royale-game, waarin spelers met 100 tegelijk op een groot onbewoond eiland gedropt worden en ervoor moeten zorgen dat alleen hun team, bestaande uit maximaal 4 spelers, overleeft. Het is in de matches zaak om zo snel mogelijk wapens bij elkaar te sprokkelen en te zorgen dat spelers niet buiten de almaar krimpende speelzone komen. De game geniet momenteel veel populariteit. Hoeveel de game gaat kosten voor de Xbox One is nog niet bekend.

Door Mark Hendrikman

Freelancer

12-06-2017 • 01:30

57 Linkedin Google+

Reacties (57)

Wijzig sortering
Ziet er erg leuk uit, de MS presentatie met een aantal vrienden in een XBox Party bekeken, dit spel leek ons erg leuk vanwege het muliplayer onderdeel. Lekker met een groep spelers een deel van de map waar je bevind vasthouden voor andere (niet) vrienden.... Kan me daar nu al op verheugen!
Succes daarmee, want zo werkt PUBG niet, je zal continue in beweging moeten blijven, ook met je squad van maximaal 4 personen. Het speelveld wordt almaar kleiner, dus je zult moeten bewegen.
Inderdaad, neemt niet weg dat het een onwijs gaaf spel is om samen te spelen! Ik vermaak me er prima mee met vrienden.

@Bullet NL: Je kan het vergelijken met H1Z1: King of the Kill (weet niet of je die kent?), alleen vind ik die niet zo goed als PUBG.
Als je toevallig in het midden van de cirkel zit is het wel mogelijk om tijdelijk een gebouw vast te houden. Doen wij regelmatig ook. Alle deuren dichtdoen, vooral letten op deuren die opengaan en op voetstappen. De ander scant de omgeving. Met veel geluk kan je hier 3 cirkels lang blijven.

Alleen komt het veel vaker voor dat je nooit goed in die cirkel zit en dus moet bewegen.
Het is duidelijk dat je geen kennis hebt van hoe pubg werkt.
De afwezigheid van kennis omtrent pubg is hier wel hťťl groot de laatste dagen.
Eerst die slechte review van pubg waaruit bleek dat de reviewer wss nog geen 2 uur pubg heeft gespeeld en nu dit.

Het is een 'survival game', niet een game waar je een 'deel van de map controleert'. Je moet je verplaatsen, omdat de spelwereld verkleint. 9/10 keren is die op het einde van de match nog 2m≤ groot ergens in een veld. Buiten de 'zone' staan en je word gedood door de 'server/game'.

Hopelijk zal de ontwikkelaar wel de PC als z'n ontwikkelingsplatform gebruiken. Want heb geen zin in slechte respons/feedback met muis & toetsenbord tijdens het gamen.

[Reactie gewijzigd door Qinshi op 12 juni 2017 07:25]

Dan ga je toch gewoon in het midden zitten met een groep? Of krimt het veld willekeurig.
Willekeurig. Je ziet wel vooraf een cirkel aangegeven waarbinnen je moet zijn. Eerste paar minuten zijn vrij, dus zoveel mogelijk looten. Daarna komt de cirkel die om de paar minuten krimpt. Buiten de cirkel ga je langzaam dood. Je kan wel overleven, maar hoe kleiner de cirkel hoe sneller je buiten de cirkel doodgaat.

Maar mooi spel voor een console. Zo zijn iig de graphics voor iedereen gelijk (draw distance, foliage, etc.). Je ziet op PC vaak mensen met zo laag mogelijke graphics (alles op low) spelen, zodat de tegenstander meer opvalt in het landschap. Daardoor ziet het er niet uit (zoals bij Twitch streamer Summit1G). Een gelijk speelveld is in competitieve games altijd welkom, denk ik zo.
voordat ze foliage een minimum gaven was het pas echt erg, alle velden waren gewoon voor iedereen kaal.

als je weer eens een cirkel bij pochinki had waren het kale vlaktes voor iedereen, nu kan je tenminste gewoon kruipen :+

neemt niet weg dat de aanbevolen setting nog steeds very low is vanwege de draw distance van bomen.....
Ja de cirkel wordt steeds op een locatie binnen de vorige cirkel gespawned. Waardoor het midden dus steeds wijzigt. Daarnaast in het midden zitten is niet altijd beste optie als dat midden in een open veld is en je dus 360 graden om je heen moet checken :P
Ah oke, dan lukt dat niet. Dan maar gewoon met de helft een team vormen :D
dat werkt dus echt niet, behalve dat je niet kan zien wie er buiten de andere 3 wel bij jou horen moet je ook nog genoeg wapens verzamelen, als je met 8-12-16-etc man op een bepaald punt land vind je nooit genoeg wapens/ammo om nog te kunnen winnen + je moet telkens uit gaan vogelen of je moet schieten of niet (en de tegenpartij zal daar geen moeite mee hebben)
Dit mag niet.

Je kan met 1-2 of 4 man spelen. Samenwerken met meer personen is niet toegestaan. Dit om te voorkomen dat mensen met meerdere squads in een game proberen te komen om zo een (enorm) oneerlijk voordeel te halen.

Later lijken wel 8 man squads nog te komen, aangezien dit al in de "custom" versie (alleen voor partners momenteel).
1-2-3 of 4 man ;)

Je kan ook auto matchmaking uit zetten als je maar met zijn drieŽn bent.
Ja, fair enough. Maar dan speel je wel tegen 4 man squads, en ben je gewoon 1 player down :p
Ik ben persoonlijk liever 1 man down vanaf het begin, dan dat ik moet spelen met iemand die ik niet kan/wil vertrouwen.
Zo werkt het inderdaad niet
pubg is een stuk bekender geworden dan h1z1. al zie ik in h1z1 toch veel meer potentie. maar doordat daybreak veel bugs naast zich neer hebben gelegd kon pubg boven h1z1 uitstijgen en dat is natuurlijk terecht!

alleen zelf gaat voor mij pubg te langzaam (weinig actie), ik blijf daarom gewoon lekker h1z1 spelen ^^

[Reactie gewijzigd door erwinwernars op 12 juni 2017 04:30]

Voordat ik je bericht helemaal had gelezen wist ik al dat je een h1z1 speler was. Maar als het op potentie aankomt dan heeft pubg imo echt veel meer, feit alleen al dat het op de nieuwe unreal engine 4 gemaakt is doet het al boven alle andere uitstijgen.
omdat de game zo sloom gaat gaan mensen er denk ik snel aan ergeren. en op het gebied van esports denk ik niet dat mensen daar de heletijd zon gameplat willen zien. maarja 1 groot voodeel bij pubg ze luisteren naar de community dat doet h1z1 nu net pas xd

hoop dat de 2 games allebei grote games mogen gaan worden. de tijd zal het ons leren.
De game mode in h1z1 is playerunknown ook bij de ontwikkeling geweest. Hij is weg gegaan omdat hij niet blij was hoe het verder ontwikkeld werd.

Zelf vind ik pubg, stukken leuker. Ookal heeft het heel wat irritaties. Helemaalde desync problemen. Maar het is een iets meer realistisch. Ik zie h1z1 als een arcade shooter.
realistisch maakt mij eigenlijk niet uit. dat de wapens anders schieten vindt ik eigenlijk ook wel weer leuk net als de snelheid van de game.

ja desync is eigenlijk het probleem bij heel veel shooters. Dat is heel lastig op te lossen.
Staat niets over crossplay, zal dit beschikbaar zijn ?
Er is niks over gezegd, maar ik durf voor 99% te wedden dat dit niet beschikbaar zal zijn, dezelfde reden dat call of duty, overwatch, en andere shooters niet crossplay zijn.
Een console heeft aim assist nodig om spelers te kunnen raken, met muis en toetsenbord ben je van nature veel sneller en accurater.
Maar je kan tegenwoordig veel games met toetsenbord en muis spelen op de PS4 :P
Ik mag hopen dat aim assist dan wel uit staan als je een toetsbord en muis aansluit.
Aim assist is werkelijk puur voor de mensen die hier graag gebruik van maken, ik vond het maar lame.
Nee het is met een controller vrijwel noodzakelijk, een goede implementatie merk je niet veel van maar een analog stick is gewoon niet precies genoeg om snel te kunnen richten.
probeer maar eens gta 5 first person te spelen met een controller zonder aim assist, oh dan ga je het wel merken.
Ja dat vroeg ik mij ook af.
Zou de playerbase wel ten goede komen, zoals bij zoveel andere spellen ook...

En als console spelers niet met pc spelers willen spelen dan kan er neem ik aan toch wel een optie ingebouwd worden die een keuze toelaat tussen alleen xBox of xBox en pc?

Ik denk dat er toch echt wel mensen zijn die voor spellen als dit een keyboard en muis voor de xdoos hebben aangeschaft.
Nu is dit bij uitstek een multiplayer-game, maar ik ben echt een singleplayer en deze game lijkt me echt wel heel tof.
Kan iemand vertellen of de Xbox One versie ook een (fatsoenlijke) SP-campagne krijgt?
PUBG heeft geen singleplayer ;)
Dankjewel voor je reactie. Ik had al een vermoeden, maar vind het toch een gemiste kans. ;)
Ze hebben aangegeven dat ze zitten te denken over een solo campaign, nog niet beloofd maar het lijkt er wel aan te komen.
Ik zou niet eens weten hoe ze in een game als deze een single player zouden kunnen stoppen zonder dat het een hele andere game is. Het is nou niet echt een concept waar je een single player omheen kan bouwen.

Edit: maar laat ze eerst maar eens de game zoals het nu is fixen. Want de desync is echt buiten proporties. En dan de irritatiesvan de ramen in huizen op irritante hoogte dat je niet gehurkt kan schieten. En als je staat is er altijd zo'n irritante metalen constructie die precies opdoe hoogte zit. Het springen over muren is erg irritant.

En dan nog dat de systeem eisen veel te hoog zijn om een fatsoenlijke (30+ fps) te halen.

[Reactie gewijzigd door lever op 12 juni 2017 08:53]

Met je eens hoor, alleen ze hebben verschillende afdelingen voor SP en MP en voor de verbinding etc.. dit is wel een van de betere ontwikkel groepen die ik ooit heb gezien, transparant.. eerlijk.. wekelijkse en desnoods dagelijkse updates. Luistert naar de community. Alleen maar duimpjes omhoog voor hun.
Ik zou niet eens weten hoe ze in een game als deze een single player zouden kunnen stoppen zonder dat het een hele andere game is. Het is nou niet echt een concept waar je een single player omheen kan bouwen.
Zou goed kunnen hoor, ik ben er niet genoeg in thuis en misschien is ik iets.
Als de AI goed is, zie ik vooralsnog niet in waarom het dan een heel andere game zou worden?
Volgensmij kun je wel een eigen server aanmaken en met vrienden spelen?
Ik weet dit niet zeker, want ik heb me nog niet verdiept in custom games.

Maar zoals hierboven al gezegd heeft het spel geen single player
In persconference wordt er gesproken over een 'Launch exclusive' volgens mij is het nog niet uitgesloten dat op een ander datum of misschien volgend jaar deze game ook uitkomt voor PS4.
Launch exclusive houdt voor MS in dat het spel bij lancering exclusief is voor de Xbox. Bij console exclusive gaat het ťcht om exclusiviteit.
Dan klopt dit artikel toch niet helemaal?
De game zal exclusief voor de Xbox One uitkomen.
Zou dus "Bij release, mogelijk later wel op andere consoles maar dat is niet bekend gemaakt." of iets dergelijks aan toegevoegd worden.
Klopt, het artikel klopt ook niet. Hij is namelijk niet als console exclusive maar launch exclusive aangekondigd.

Zelf heeft PlayerUnknown al bevestigd dat hij gewoon naar de PS4 komt: http://www.pushsquare.com...ll_come_to_ps4_eventually
Op andere nieuwssites wordt inderdaad ook vermeld dat PUBG mogelijk later wel op andere consoles komt maar dat nog niet duidelijk is.
Vraag me af hoe dit speelt. Is wel echt een PC game qua mechanics en helemaal voor die kills op een afstand. Dat met een controller zelfs met aim assist lijkt mij lastg.
De mp shooters op consoles hebben hier geen moeite mee, waarom dit spel dan wel? Denk bijv. aan BF1 of BF4.
De aim-assist zal ook een hoop helpen natuurlijk.
Om de gun physics in deze game meer als DayZ, Arma 3 etc zijn en niet arcade shooter sals BF en Cod. Het voelt echt totaal anders aan in game.
Succes om op 700 meter een bewegend doelwit te raken met aim-assist. De kogel komt pas 2 seconden later aan. Daarnaast zal je boven het doelwit moeten mikken omdat de kogel door afstand/zwaartekracht in een boogje omlaag gaat.
Is in BF4 ook zo. Hier een willekeurige sniper compilation op de PS4:
PUBG is opeens zooo ontzettend groot geworden. Leuk om dat te zien. Ik kan niet wachten om het te spelen! (zeker op een XBX)
Ze hadden al gezegd dat als de game af was op pc dat hij eerst op xbox zou komen en daarna op ps4.
Zou wel leuk zijn als ze xbox en pc samen doen :)
Op dit moment is PUBG een van mijn favoriete games op de PC op dit moment. Het Solo (alleen) spelen is wel behoorlijk lastig, maar inDuos (2 personen) of Squads (meer dan 2) is het super tof om samen te werken. Het voordeel is dat als je met meerdere personen speelt is dat je niet gelijk dood bent als je neergeschoten wordt. Je hebt namelijk nog de kans dat je vriend je overeind kan helpen.

Wel vraag ik me af hoe en wat de performance gaat doen op de consoles, aangezien de performance op de PC nog best "slecht" is. Het is speelbaar, maar in sommige gebieden haal je nog steeds niet meer dan 40 FPS (en soms nog minder). De meeste streamers die je ziet spelen ook met alles op het laagste, wat ik persoonlijk jammer vindt. Het is trouwens niet alleen de performance van de speler, maar ook van de server. Ik ben heel erg benieuwd, en als ze hierin stappen maken, dan gaat het zeker goed komen.

[Reactie gewijzigd door Diigii op 12 juni 2017 08:43]

De steamers die ik volg spelen gewoon op hoog. Niks geen cheaten met lagere setting. is ook grotendeels opgelost.
Ben het met je eens dat er wel wat gesleuteld mag worden aan de performance, aangezien de FPS inderdaad vaak onstabiel is. Echter spelen velen streamers en spelers waaronder ik ook met lagere settings voor betere zichtbaarheid.

Zo kun je bijvoorbeeld door je view distance op het laagst te zetten gras minder ver laten renderen, waardoor je iemand makkelijker in een veld ziet liggen als hij ver weg is. Ook zijn er veel mensen die als launch option -sm4 gebruiken, dit zorgt ervoor dat de game directx 10 ipv 11 gebruikt. Hierdoor zie je geen schaduwen meer en komen een aantal weerspiegelingen en reflecties te vervallen.

Wat mij betreft mogen ze ook iets doen aan de performance van de servers. Vaak genoeg gebeurt het nog dat je achter cover nog wordt doodgeschoten, omdat je bij je tegenstander nog niet achter cover bent. Ook zijn smokes client side, dus als je een smoke gooit ziet iedere speler die smoke anders, dit laat eigenlijk het nut van de smoke in het niet vallen omdat je niet weet of je tegenstander je nog kan zien of niet.
Dat klopt inderdaad, dat je de settings lager kan zetten voor betere zichtbaarheid. Helaas komt het dan ook voor dat je in een veld met graan ligt, of in een bosje zit, waarbij mensen je toch goed kunnen zien van een afstand. Af en toe test ik nog wel is met de graphics instellingen, maar meestal heb ik alles op High t/m Ultra staan. Ik heb ook vaak dat ik zomaar neergeschoten wordt terwijl ik achter een muur sta. Of dat ik onder gereden wordt door een auto terwijl deze mij helemaal niet raakt.

Vorige week hebben ze al een patch doorgevoerd voor verbeterde server performance. Ik moet zeggen dat ik wel iets kan merken, maar verder zijn de verschillen niet schrikbarend. Wat ik begrepen heb is dat ze ook nog lang niet alle performance updates (voor zowel de client als server) doorgevoerd hebben. Dus ik hoop dat we in de toekomst nog grote verschillen gaan zien qua performance.
Goed nieuws voor de XBox gebruikers onder ons, maar ik hoop dat ze de developers toch wel grotendeels gebruiken om het spel verder te ontwikkelen. Hoewel het spel al veel beter is dan voorgaande vergelijkbare games zitten er nog een aantal vervelende bugs in (bijv. door de vloer van een auto vallen als je daarin injured raakt of damage krijgen bij de parachutelanding door rare collision detection) en zijn er nog veel opties om het spel verder te ontwikkelen. Het zou mooi zijn als daar ook echt wat mee gedaan wordt aangezien het weer om een 'early release'-versie van een game gaat. Het oplossen van deze issues zou natuurlijk gebeurd moeten zijn voor de XBox versie wordt gemaakt, zodat zij hier ook baat bij hebben.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*