×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PlayerUnknown's Battlegrounds passeert Dota 2 in aantal spelers op Steam

Door , 108 reacties

PlayerUnknown's Battlegrounds heeft Valves Dota 2 ingehaald als het gaat om spelersaantallen op Steam. Het spel bereikte onlangs meer dan 870.000 spelers op het platform, waardoor het nu op nummer één staat. De populariteit van de titel neemt al langere tijd toe.

Het officiële Twitter-account achter de game maakte het nieuws recentelijk bekend op basis van statistieken van Steam zelf. Daaruit blijkt dat de game 877.844 gelijktijdige spelers telt, terwijl Dota 2 het met 842.919 moet doen. Het gaat bij deze cijfers om het piekaantal aan spelers op Steam. Dota 2 was lange tijd de populairste titel op het platform, maar werd langzamerhand ingehaald door PlayerUnknown's Battlegrounds, oftewel PUBG.

Zo was het spel eind juli de meest gespeelde titel die niet van Valve afkomstig is. Het kon zich toen nog niet met Dota 2 meten, omdat het totale aantal spelers neerkwam op bijna een half miljoen. Daar zijn in twee maanden dus meer dan 300.000 spelers bijgekomen. Hoewel het nog een 'Early Access'-versie van het spel betreft, is de online shooter erg populair. De zogeheten battle royale-game kwam in maart op Steam en is sindsdien meer dan acht miljoen keer verkocht.

In juni zei de ontwikkelaar Bluehole dat hij de Early Access-status binnen zes maanden achter zich wil laten. De release moet dan eind dit jaar plaatsvinden. Tijdens de Gamescom bleek dat Microsoft de uitgever van de titel op de Xbox wordt, waarbij het volgens de makers om een 'exclusive' gaat. Of er in de toekomst nog releases op andere consoles bijkomen, wilde Bluehole niet zeggen. Daarvoor zou het nu nog te vroeg zijn.

   Bron: Steam

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

28-08-2017 • 15:20

108 Linkedin Google+

Lees meer

Reacties (108)

Wijzig sortering
Ik blijf het verrassend vinden hoe verslavend dit beperkte spel blijft voor mij. 240 uur later en het is nog net zo interessant als in uur 1. Maar qua mogelijkheden is het spel gigantisch beperkt. 1 map, altijd dezelfde regels (al kun je tegenwoordig wel kiezen voor first person perspective naast third person perspective), en je maakt geen progressie door middel van XP of iets dergelijks. Kortom: je speelt puur voor de kick van het winnen.
Er zijn weinig spellen waar ik zo'n adrenalinekick van krijg, en waar ik na een close win nog 10 minuten van na zit te trillen van de spanning. Prachtig hoe zoiets simpels zo goed kan zijn in wat het wil bereiken.

Hoe anders is dit in concurrerende titels waar je gestimuleerd wordt door "unlocks" die je over de streep moeten halen om langer te blijven spelen. En dat voor een titel die nog in Early Access zit...

Kan niet wachten op de nieuwe map(s) en verbeteringen in de game-mechanics (vaulting, destructible environments).

[Reactie gewijzigd door Angeloonie op 28 augustus 2017 15:26]

https://twitter.com/PLAYE...ns-battlegrounds-new-maps

Een door Playerunknown zelf getweette WIP van de nieuwe desert map. Ziet er erg gaaf uit.
Klopt, is al langer bekend dat het een Desert map wordt, en de volgende map zou iets met een Winter-thema moeten zijn. Die screenshot geeft in ieder geval aan dat de progressie goed lijkt te zijn, zou mij niets verbazen als deze map volgende maand klaar is. :)

[Reactie gewijzigd door Angeloonie op 28 augustus 2017 15:49]

De map zal zeker niet volgende maand klaar zijn. Wel is bevestigd dat hij dit jaar uit komt en klaar is voordat de game officieel released. Verwachting is dus eind november.
Maar waar zit die thrill dan in? Overleven als laatst door eigenlijk te campen/looten en voor de rest niet echt veel meer? Ik heb een hoop videos gezien dat ze te lopen looten voor 20 min om vervolgens binnen 10 seconde dood te zijn.. dat zou voor mij een echte tijdverspilling zijn van die 20 min.
De thrill is de spanning dat je niet weet waar de vijand zit, en dat je weet dat het zoals je aangeeft binnen 10 seconden ineens over kan zijn.

Het gaat om de juiste tactische keuzes maken, goed positioneren, vooruit denken, soms inhouden, coördineren met je teammates. Het is heel intens om constant op je hoede te moeten zijn, de vijand kan overal zitten. Je moet er vanuit gaan dat je nooit veilig zit, en dat geeft een immens gevoel van onrust en druk om alert te blijven.

De spanning als je bijv. nog met 2 man over bent tegenover 10 andere spelers, en dan weet te winnen is echt ongekend. Zo'n game als deze, waar je uiteindelijk alleen overblijft tegen anderen is voor mij echt retespannend en geeft mij echt een kick om er een win uit te slepen. Dat je de juiste keuzes maakt en iemand anders weet te outsmarten is gewoon een heerlijk gevoel.

Zelfs verliezen is soms niet erg, ja ok als je als een van de eerste 10 teams dood gaat is het wel klote, maar zelfs als je in de top 10 dood gaat heb je vaak nog wel een gevoel van voldoening. Je hebt je best gedaan en je hebt het aardig ver weten te schoppen, en dat gevoel geeft je brandstof om de volgende game nét wat beter te spelen, of net wat andere tactieken te gaan proberen.

[Reactie gewijzigd door Angeloonie op 28 augustus 2017 15:59]

Dit had ik dus ook een keer. Een teamgenoot van me werd gedood en ik ging even schuilen in het huisje in de buurt. Het was een klein huisje met een woonkamer en een badkamer. Ik ging even in de badkamer zitten om te healen. Ik deed de deur dicht en ik healde me tot het balkje weer vol zat. Ondertussen stond ik precies midden in de grote witte cirkel, dus ik besloot om even te wachten in de badkamer tot ik wist waar ik heen moest gaan.

Opeens deed een enemy de deur van de badkamer open. Je voelt dan gewoon die spanning oplopen... Heeft hij mij gezien? Moet ik nu schieten? Ik stond achter die deur als hij open zou gaan, dus hij had mij net niet gezien. De keuze die ik hier heb gemaakt was goed, omdat ik anders dood kon gaan, of dat zijn teamgenoot mij had gedood, mocht hij nog leven.

Je weet gewoon echt nooit wat je kan verwachten in PUBG en dat maakt het gewoon zo spannend. Je bent gewoon geen enkele minuut zeker van je leven.
Zoals al eerder aangegeven kan je inderdaad kiezen hoe je het spel speelt. Voorheen was ik ook meer van het Loot and Hide principe. Dan ben je vooral aan het wachten en heeeel goed aan het luisteren, zijn er voetstappen, worden er deuren open gemaakt, auto's, etc.

Tegenwoordig speel ik in de early game veel agressiever met het principe "laat anderen maar voor me looten" in mijn achterhoofd. Dus early ga ik vooral op jacht, eindig 50% van de tijd niet goed voor me of me team-mates. Late game (laatste 15 of zo) speel ik wel weer voorzichtiger.

Ik vind het gewoon geweldig dat, ondanks dat ik niet vaak chicken dinners haal, als je iemand afknalt dat het door jou komt dat zijn spel op dat moment stopt. Klinkt misschien een beetje alsof ik een lul ben, maar goed, zo werkt het wel in m'n hoofd. Zelfde als dat wanneer mijn team wordt gesloopt door een ander team, dan vind ik het geweldig om minimaal 1 andere speler van het andere team af te slachten zodat hun game in ieder geval niet perfect is :p.

Maar goed ieder zijn eigen speel stijl en mening uiteraard.
Ik snap precies wat je bedoeld, ik vind het leuk om solo in een duo of fives te gaan, en als ik dan 1 iemand kill is me missie al geslaagd, door mij is iemand ze potje klaar en moet die wachten tot ze maatjes dood zijn tot die weer kan spelen :P
Haha ja precies dit :p
Iedereen heeft zijn eigen speelstijl. Je kan er voor kiezen om flink uit de route van het vliegtuig te laden en de eerste twintig minuten rust te hebben of je kan er voor kiezen om midden in een populair gebied te landen wat ruim binnen de route van het vliegtuig ligt. Dan start je gelijk met veel acties.

Ook kan je zelf kiezen tussen rustig en conflict ontwijkend spelen of juist vol de aanval inzetten op alles wat geluid maakt. Je hoeft namelijk echt niet 20 minuten te looten, dat is een keuze die je zelf maakt :)
Klinkt net als DayZ op deze manier.

Ik denk dat de thrill ligt in de verschillende speelstijlen die je er in kwijt kunt. Je kunt dus Loot & Kill spelen, maar ook Hide & Survive. Door af te wisselen en andere delen van de map te starten kan het een afwisselend spel blijven die spannend blijft.

(Tenminste dat hoop ik.. vandaag gekocht om uit te proberen. En direct een heel nieuwsartikel dat het bovenaan staat.. al die invloed waarvan ik niet wist dat ik het had :+ )
Wat het met DayZ is, is dat je daar VEEEEEL langer vaak bezig bent om je loot bij elkaar te sprokkelen en dus je loot naar mijn mening meer waarde heeft. Daarnaast kun je daar ook veel langer van genieten als je character lang blijft leven. Met PUBG weet je vooraf: hetgeen wat ik binnenhark is aan het einde van dit potje toch weg.

Maar beide hebben inderdaad wel een hoge mate van adrenaline-rush!
Inderdaad, bij Dayz had je ook dat je andere spelers veel minder tegenkwam en als dat gebeurt, giert de adrenaline ook door je lijf. Daarnaast heb je ook wat te verliezen, als je respawnt begin je weer met niets.

PUBG is zo'n beetje de sweet spot tussen DayZ en Call of Duty.

[Reactie gewijzigd door xoleum op 29 augustus 2017 21:22]

Het feit dat geen een potje hetzelfds is qua locatie en dat je nooit weet waar de volgende circle tick zal vallen is voor mij altijd geweldig. Brainstormen hoe je de volgende circle moet benaderen is ook altijd kicken en als het werkt is het heel bevredigend.


Na 150 uur dezelfde map blijft het keer op keer anders t.o.v. andere shooters die vrijwel allemaal lineair zijn!
Ik speelde het laatst ook keer bij een vriend, die zei dat ook tegen mij dat ik niet genoeg gear had, maar had er wel genoeg van na 5min zoeken. Ik wil graag veel en snel actie, daarom ben ik ook van de snelle FPS. Vervolgens had ik een auto en ging ik achter andere auto aan, die stopte opeens en wou ergens heen rennen om te campen volgens mij, maar daar had ik geen zin in dus stopte voor hem en pakte de shotgun en knalde hem neer. Vervolgens werd ik gelijk gepakt door een sniper, niet mijn type game ;) Maar die vriend vond het wel grappig, had niet gedacht dat ik iemand zou afschieten met zo weinig gear.

Opzich een leuke game, alleen ik heb er geen geduld voor, net zoals ik geen geduld heb voor games zoals CounterStrike. Ik wil graag rambo spelen :P Dat is mijn thrill.

Dit was een filmpje die ik laatst zag, moest ik wel om lachen. Overigens was dit wel een leuk filmpje die ik zag van de game. https://www.youtube.com/w...yzeasoBw&feature=youtu.be

[Reactie gewijzigd door Zenix op 28 augustus 2017 19:15]

Ik vond er vrij weinig aan, heb er ook spijt van dat ik H1Z1 gekocht heb toen.

Geef mij maar 5x5(CS:GO, cod1,2,4) shooter of 1x1(Quake/UT)


Veel interessanter dan dit.
Ikzelf speel het spel momenteel niet meer. Heb het een weekje gespeeld toen ik het had gekocht en nu af en to eens een potje na een update.

Begrijp mij niet verkeerd. Het spel is leuk en zeer gaaf maar de reden voor mij om niet te spelen momenteel is juist vanwege het gebrek aan progressie.

Precies zoals jij net ook beschreef. Ikzelf wil iets terug zien van al die uren die ik in het spel steek en dat is op dit moment nog niet aanwezig.

Dat terzijde, grote kans dat ik meer ga spelen als die vaulting mechanic er is en meer maps en een manier om snel een nieuw potje te spelen.

Nu wordt je helemaal naar het begin gegooid en moet je weer een keuze maken en dan weer laden etc...

Dit is allemaal erg traag en dat zorgt er voor mij voor dat als ik speel, ik mij alleen in een huis verstopt tot zolang ik het volhoudt (meestal red ik altijd wel de top 10) en dan uiteindelijk op het laatst te gaan knallen.

Dit vindt ikzelf dan wel weer leuk om zo te spelen, vindt een shotgun, wacht, iemand kon met gear je huis binnen, die dood je en je bent geared. :)
Het is net wat je zoekt inderdaad. Voor mij is het gebrek aan progressie juist ideaal. Je kunt nooit achter lopen op andere spelers en daardoor kun je altijd meedoen met iedereen.
De Discord community waar we met GoT op zitten is dan ook echt ideaal, je kan altijd wel iemand vinden om mee te spelen en daardoor krijg je echt het gevoel dat je het samen doet en niet met wat randoms. Ik speel dan ook weinig solo omdat het teamspel juist zo belangrijk is in dit spel.

Het joinen van games is echt niet zo omslachtig als je het omschrijft, enige dat je hoeft te doen is op Play clicken nadat je de 1e game gespeeld hebt. Ja hij moet dan laden maar daar ontkom je niet aan als je een "play again" knop zou hebben als je dood gaat/wint.

[Reactie gewijzigd door Angeloonie op 28 augustus 2017 15:51]

Ja hij moet dan laden maar daar ontkom je niet aan als je een "play again" knop zou hebben als je dood gaat/wint.
Nou daar is best wat op af te dingen, zeker gezien het feit dat er maar 1 map is. Hij hoeft heus niet alleen voor het main menu al die meuk weer uit het geheugen te gooien :). Je hebt wel gelijk dat dit los staat van een eventuele "play again" knop - het kan gewoon sowieso. Zolang je op dezelfde map blijft natuurlijk ;)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 28 augustus 2017 16:09]

Ikzelf zou het fijn vinden dat als je dood bent, en het eind scherm ziet, dat je daar "Play Again" kan kiezen en dat die dan automatisch een server zoekt met de instellingen/filters zie je in het begin hebt aangegeven en die joined.

Is een klein iets maar dat maakt het snel doorgaan naar andere server wel fijner.
Ik hou wel van spellen zonder echte progressie. De progressie bestaat eruit dat je steeds beter wordt en vaker wint.

Waar progressie toe leidt, is het gevoel dat je "moet" spelen. Als je speelt om jezelf op de schouders te kunnen kloppen dat je level zoveel bent, dan speel je niet voor het vermaak.

Zie ook Overwatch, waar het aantal throwers, trolls en burnouts nog nooit zo hoog is geweest. Mensen zijn het beu om Overwatch te "moeten" spelen om hun rank niet te verliezen, om die event skin te bemachtigen, om hun lootboxes te vergaren enz enz enz zonder dat ze veel plezier beleven aan steeds weer te moeten healen of te verliezen door een idioot op hun team en nog langer moeten spelen om dit weer goed te maken en hun lootboxes te krijgen... tot ze het gigantisch beu zijn en uit weerwraak met opzet verliezen.
Misschien beetje off topic. Maar probeer eens titanfall 2. Het eerste uur speelt het zelfde als de 1000ste. maar die kick van bovenaan staan, of op het nippertje de escape pod halen, of die ene mid-air kill met je laatste kogel :) zowel de dev's als de community zijn vriendelijk en trouw aan hun game.
Probeer eens Quake, Unreal Tournament, WarSow, Painkiller oid.

:P

De laatste frag pakken in de laatste seconde op TDM etc etc
Zelf semi-pro geweest in de UT99 en CS 1.6 scene. dus ken het ;) maar titanfall 2 heeft verassend goede mechanics. Sliden, wallrunnen, double jump, grappling, erg vloeiende gameplay.

Of het feit dat je de mogelijkheid hebt om een "holo-pilot" in te zetten. gebruikt geen hond totdat iemand een compilatie maakt en laat zien dat je de match er mee kan ownen.
https://www.youtube.com/watch?v=ouYW6Ge8etM

deze is ook briljant. Met een "gravity-star" iemand zijn eject om zeep helpen :Y)
https://gfycat.com/RecentWindingAmethystsunbird
Ik vind het ook een leuk spel. Alleen erg moeilijk en kan soms frustrerend zijn.
De spanning wordt mij soms ook iets te veel en loop ik als kip zonder kop rond. En trillen van spanning is herkenbaar maar wordt soms ook teveel. Begin nu af en toe wel gevechten te winnen en dan is het best leuk, Maar een chicken dinner is nog erg ver weg. Dat je soms afgeschoten van heel ver van een sniper zuigt ook. Besturing en het schieten ligt mij niet zo en is erg wennen, Een BF4 beweegt spoeler en schiet gemakkelijker. Maar ik hoorde dat een shooting range erbij zal komen.
Ik herken het gevoel. Gisteravond nog in first person... *trillende handjes*

De game kan ik als enorm prettig ervaren en soms al een regelrechte tegenvaller. Soms speel ik een paar potjes, waarvan ik achteraf denk... was dit het? Eindelijk heb je de Kar98k in handen, waarna je op een lullige manier doodgaat. Je kunt alles baseren op skill, soms is het gewoon erg frustrerend. Vooral toen de game nog zijn stabiliteit issues had. Nu is het een een stuk minder. :)
Precies hoe jij het zegt. Elke game begin je weer met frisse moed. Geen grind voor unlocks welke de speler die al meer tijd in het spel kan steken nog meer voordeel geeft.
Ik ben tevens in mijn bescheiden aantal spel uren nog nooit doodgegaan met de gedachten 'Dat was onbalans! Dat ligt aan het spel.', je kunt het spel eigenlijk nooit de schuld geven.

Er is geen partij met een gegarandeerde goede uitgangspositie, er zijn geen stacked teams. Alleen wapens moeten misschien nog wat getweaked worden maar verder is alles altijd prima in balans.

Heerlijk.
Ik deel je verbazing. Met nog 10 man over stijgt de spanning exponentieel, en inderdaad. Na een (net niet) winst geeft het een goede kick:).
gek genoeg heb ik dit allemaal niet wanneer ik een pubg spelletje speel, vindt het te makkelijk om te winnen. Heb elke dag wel een winnetje te pakken. Terwijl ik niet eens zoveel uur in de game heb zitten.

Ik mis in dit spel toch echt nog wel de actie, die ik gewend ben van H1Z1. Kan er misschien ook door komen doordat ik zo weinig pubg heb gespeeld dat ik nog niet precies weet hoe en waar mensen rijden. Dit weet ik wel in H1Z1 ^^
Als een complete noob die dit spel gaat kopen door de reacties onder dit artikel:
Wat zijn jullie tips en tricks voor een absolute beginner, dingen die jullie door schade en schande geleerd hebben te doen en te laten?
Ben benieuwd.. Vanavond maar eens aan beginnen!
Begin lekker in duo's joh !
Verder geen tips, gewoon uitdokteren.. goed ip de cirkel letten !
Precies gewoon spelen en genieten. Niet snel opgeven als je heel VEEL verliest. Voor mij is de spanning het leukste aan het spel. Winnen is natuurlijk geweldig maar verwacht er in het begin weinig van. En inderdaad duo of squad spelen met mic. Je kan veel leren van je teamgenoten. Ik ben ook nog een noob maar het spel blijft fantastisch.

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 28 augustus 2017 20:22]

Is Siege dan niets voor je? Sinds ik dat speel biedt geen enkel ander spel mij eenzelfde 'rush'. Aangezien ik alleen op de PS4 kan ik het helaas niet vergelijken met PUBG maar vermoed dat ook het tactisch element daarin alles zo spannend/verslavend maakt.
Siege is inderdaad op dit moment wel de beste onder de "normale" shooters. Maar pubg heeft iets wat andere shooters saai maakt :D
Moet je nagaan: vroeger zaten de meeste spellen zo in elkaar. Quake 1,2,3 of UT2004 waren puur skill based games. Geen unlocks maar zorgen dat je domineert door ‘resouce’ controle. Geen revival of Health regeneration maar sudden death. Bloedsnelle actie (volgens mij nog steeds veel sneller dan de meeste huidige games) waarbij je trillend voor je scherm zat na een match van 15 min.

Adrenaline kickt in wanneer je hoorde “you are in the lead!” en agressie slaat toe wanneer je hem verliest. De spanning uit die tijd kost me vast een aantal levensjaren maar hij was het wel waard.
Ik heb recentelijk Toxikkk gespeeld een erg goede FPS game met de basis in frag like 99.

Vergeet overigens niet COD 1,2,4 :)
Is er al een e-sportsbeweging van PUBG? Misschien toch maar even op de kop tikken binnenkort, lijkt me een heel leuk spel na flink wat streams te hebben gezien. En nu er First-Person-Only servers zijn, helemaal tof!
Ja, er is een tournament gaande.
After finally finding a decent spot to climb from, he got stuck in the rocks – a bug Battlegrounds players are very familiar with. Even then, he kept on healing and healing until he used up all of the available healing items.

He finished at number nine, and this is the game that got him the $15,000 chicken dinner.
https://www.vg247.com/201...lling-his-way-to-the-top/

Hier is een stream van de POV van de winnende game van het tournament terwijl-ie vast zit in een steen:

https://youtu.be/lskLpXHd0kw?t=23m0s

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 28 augustus 2017 15:32]

Dat is wel heel selectief citeren. Het was een competitie bestaande uit drie matches en de winnaar zou de speler zijn die het beste zou presteren gedurende deze drie matches. In totaal deden 80 spelers mee.
De winnaar, Evermore, heeft een van de drie matches gewonnen en heeft in de andere twee matches telkens vrij hoog geëindigd, namelijk de 20e en de 9e plek.
Het punt is dat iemand die effectief een potje hide-and-seek speelde en vast zat in een steen door een bug in de map de game gewonnen heeft. De game is overduidelijk nog niet klaar voor tournaments.
Dan heb je het nieuwsbericht niet goed gelezen of niet goed begrepen. Hij heeft gewonnen omdat hij consistent gespeeld heeft gedurende drie matches. De methode waarmee punten toegekend werden was vooraf duidelijk, lang in leven blijven leverde meer punten op dan veel tegenstanders dood schieten.

Hij heeft er in zijn strategie dus voor gekozen om de focus te leggen op zo lang mogelijk in leven blijven door gebruik te maken van allerlei geneesmiddelen. Het vast zitten in de steen is niet relevant, als hij nooit een poging had gedaan om naar boven te klimmen was hetzelfde gebeurt. Als hij bovenaan plat was gaan liggen ook.

Waar het mis is gegaan is de manier van punten toekennen. Als je naar het totaal aantal punten over drie matches heen gaat kijken en de meeste punten toekent aan in leven blijven in plaats van tegenstanders doodschieten kan het zo zijn dat een speler die consistent hoog eindigt door conflicten te ontwijken een betere score gaat halen dan de speler die tweemaal hoog eindigt en een keer vroeg dood gaat in een conflict.

Maar wat jij vergeet is dat hij een van de drie matches daadwerkelijk gewonnen heeft. Als hij dat niet had gedaan dan had hij ook nooit zo hoog geëindigd. Die win leverde hem 500 punten op van de in totaal 790 punten die hij heeft gehaald. Wat ook op valt is dat geen enkele speler meer dan eens in de top drie heeft gestaan gedurende die matches. Dus de winnaar zou altijd al de speler zijn die een van de drie matches zou winnen. Het was enkel de vraag welk van de drie spelers het beste zou presteren in de andere twee matches.

Kortom, het heeft niks met de game zelf te maken maar puur met de manier waarop scores uitgedeeld werden in dit toernooi.
PlayerUnknown zelf heeft al indirect aangegeven dat het tournament wat kinderziektes had, maar dat ze er wel veel van hebben geleerd. Ik verwacht dus ook dat toekomstige e-Sports evenementen van PUBG wat 'eerlijker' zullen zijn :)
Mwah, het is gewoon slim om niet head first de actie in te gaan, zo is het in het echte leven ook. Bij een oorlog tussen 3 zal degene die zich het laatste in het gevecht stort waarschijnlijk als overwinnaar uit de bus komen.
Ligt het aan mij of wordt die kerel 9e en niet 1e (dus hoezo is het winnend?).
Hij is 9e geworden, die match. De andere 2 matches werd-ie 20e en 1e. Daarmee heeft-ie gewonnen.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 28 augustus 2017 15:39]

Die is er, maar is nog wel heel erg pril. Het spel leent zich er op het moment nog niet erg goed voor, voornamelijk door de bugs die er nog in zitten en de beperkte opties voor het `casten`. Ik meen dat Bluehole al gezegd heeft hier tijd te gaan steken.
Weet er iemand of er ondertussen nog veel performance issues zijn? Ik twijfel nog steeds om deze te kopen.
Ik heb een 780 Ti, maar ik lees regelmatig dat er mensen zijn die zelfs met een 1080 amper 30 fps halen.
Er zijn diverse updates geweest de afgelopen 3 maanden die de performance aanzienlijk verbeterd hebben. Ook is het spelen met de instellingen, want niet alles werkt voor iedereen goed.

Ik speel zelf met een 7700K & GTX 980 en draai tussen de 100-130 FPS.
Ik heb een i7 7700k met R9 290 1440p freesync en ik zit op 60fps.
Videokaart wordt wel erg warm, en het is al een heethoofd
Spel is niet helemaal stabiel, maar 30fps met een 1080? 8)7
Draai zelf medium/high settings op m'n gtx780 op 1080P, fps schommelt zo tussen de 50-90 fps.
Het spel loopt intussen een pak beter dan enkele maanden terug. Naast GPU is de CPU ook belangrijk.
Met wat tweaking van de settings kan je al snel 60+ fps halen (in actie rond de 40-50) met geen super setup.
Ik heb een 780 en haal tussen de 45 en 60 op medium. Moet wel zeggen dat het de afgelopen 3 maand een stuk beter draait dan tijdens de launch.
Je kan hem kopen en dan testen. Als die niet runt dan refund je hem gewoon via steam :). Ik heb een 380X en een vrij oude i5 processor, bij mij runt het op 65fps, ik leave wel alle games met regen. Alles op low en wat launch opties op steam trokken mij van 30 fps naar 65.
Mijn 770 geeft mij 60 fps op low en op de textures na ziet het er dan nog steeds oké uit, door het te kort aan vram kan ik de textures niet hoger zetten helaas. (Dit is op 1080p)
Weet niet wat die lui met hun gtx 1080 doen maar zal wel 4k zijn of zo want anders zou de gtx 1080 het op eten.

[Reactie gewijzigd door nld1st op 28 augustus 2017 15:34]

1070 tik de 100-120fps aan. gewoon je drivers blijven updaten.
Afhankelijk van je settings maar op 1920x1080 en een r290 haal ik nog 60-80 frames.(alles low behalve AA op high omdat ik anders last heb van blur)
Moet te doen zijn dus
ik draai zo rond de 70fps op high settings (dus niet max, wel 1440p) met een 6700k en een 1070. Maar ik hoor veel afwijkende verhalen qua performance.

Je kan het natuurlijk even proberen en refunden als het nodig is, let dan wel op de tijd, want voor je het weet zijn de twee uurtjes voorbij ;)
Ik heb een 980ti en de game draait hier prima. Vriendin heeft een 970 en de game draait prima. Beide 1440p
Het spel is vrij zwaar, komt door de hoeveelheid spelers en de grootte van de map. Daarnaast zijn er nog wat kleine optimalisatie probleempjes. Echter is het niet zo dat mensen met een GTX 1080 slechts 30FPS halen, dat is onzin. Op een modern systeem is het spel gewoon prima speelbaar. Ik vermoed dat een GTX 780 Ti het spel prima zal kunnen draaien mits je genoeg RAM hebt en een snelle processor.

Je kan het spel altijd aanschaffen op Steam, een ronde proberen en als het niet bevalt de koop ongedaan maken.
30fps met een 1080 is zeer overdreven. Ik speel op een overgeclockte 1070GTX op 1440P en meestal zit ik rond de 60~90fps maar ja ik heb soms dips richting de 30 als ik een bepaalde richting op kijk in 1 van de grootste steden.
Ikzelf heb een i5 3rd Gen en een 1080 en op Ultra + 1080p, zit ik grotendeels van de tijd op 90 fps.
Met de recente updates haal je inderdaad wel 60fps met die kaart. Niet op max, maar op die settings heb je ook wel nadeel ten opzichte van mensen die op overwegend Very Low spelen. Die kunnen jou dan veel makkelijker zien. Daarvoor is ook ReShade handig, overigens.

En wat voor cpu je hebt is natuurlijk ook een factor. De game gebruikt in ieder geval alle threads netjes op mijn i7.
Zit toch echt rond de 100 FPS met mijn 1080 op 2560x1440 (effects en shadows op lowest).

Dit icm met 16gb ram en 4,6ghz 4790k.

[Reactie gewijzigd door Rzarect0r op 29 augustus 2017 02:03]

Ik heb een watergekoelde gtx1080 (@1440p) en haal 80 - 130fps na het landen uit het vliegtuig. Je moet niet uitgaan van de fps die je haalt in de starting zone/vliegtuig. View distance ultra, de rest low. Heel goed te doen =).
i5 6600k @ 4.5Ghz
GTX970 @ 1.40Ghz

Textures, effects & AA op high. Rest op low. Haal ik toch een mooie 80-120fps.
Lijkt me heel sterk met een 1080 op 30fps.
Ik heb echt geen hoogvlieger als pc en haal al steady 60-80fps 8)7 8)7
Ik haal met een 1080 iets van 90-100 fps op 3440x1440. Op fullHD moet je nog wel richting 60 gaan lijkt me.
De reacties hier onder praten met videokaartjes maar pubg belast ook redelijk je cpu. Ik haal helaas geen stabiele 60 fps (meeste van de tijd wel). Ik heb een i7 2600K en een GTX1070.

Edit: ik zie dat mensen al aangeven dat cpu net zo belangrijk is voor pubg.

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 28 augustus 2017 20:36]

Wel schandalig dat een spel dat zo populair is, zo schandalig slecht draaid, ze moeten toch onderhand genoeg inkomsten hebben verkregen om het een en ander te verbeteren?
Early access en iedere week een update. Vergeleken met twee maanden terug loopt de game al stukken beter.
Het is toch maar 1 developer, of is het team uitgebreid inmiddels.
dat zal toch niet 1 persoon zijn die aan deze game werkt, als dat zo is dan begrijp ik dat het zo langzaam gaat, maar lijkt me sterk dat 1 persoon alles voor de game maakt.
Dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat het als een project van 1 dev was gegaan.
Vond het al zo vreemd, geen idee waar ik dit gelezen heb ook.

Maar als je kijkt naar Banished of Kenshi dat zijn ook titels die met 1 dev zijn begonnen.
Overdrijven is wel een vak..
De performance was in april inderdaad niet enorm goed maar het draaide. Alleen zijn er inmiddels diverse performanceverbeteringen geweest waardoor het spel prima draait bij nagenoeg iedereen.
De all time peak is nog niet overtroffen.

Dota 2 - 1,291,328
Binnen Steam dan, want voor League of Legends hebben we geen cijfers maar het is vrijwel zeker vijf tot tien keer zoveel.
Leuk dat een TF2 en Warframe daar nog gewoon tussen staan, zijn natuurlijk niet de cijfers die PUBG nu doet, maar die 2 games zijn al behoorlijk wat jaartjes in de markt, ben benieuwd of PUBG dit ook weten vol te houden, of komt er een andere/betere waar mensen uiteindelijk op overstappen?
Zou interessant zijn om de ranking te zien van alle spellen (dus niet enkel die van Steam).
Dat geeft perspectief of de aantallen hoog zijn of peanuts.
Leuk dat het zo enorm populair word, maar nu nog de netcode optimisaties en een nieuwe snellere server rack. Het spel blijft vervelend rond de piek activitiet, je kan overduidelijk merken dat de servers het niet aankunnen. Wat vooral jammer is en wat ik bij een groot aantal moderne games had opgemerkt, is dat de server performance in directe verbinding staat met de client performance. Je kan dit zo testen door (als Nederlander) om 6-7u in de ochtend op de EU servers te spelen, rond 12:00-13:00u op Oost Amerikaanse servers, en later op de dag en avond op Aziatische servers te spelen. Je movement zal directer voelen, de framerate is een stuk beter, veel minder fps dips etcetcetc. Deze issues merk ik overigens ook bij Quake Champions en ook bij Path of Exile sinds de populariteits boost van v3.0.

TLDR; PUBG is echt een heel vermakelijk spelletje (dat was 'vroegah' ook al duidelijk met de Arma mods...) dat performance problematiek heeft door de matige netcode en servers die het niet kunnen boorwerken. Het is hopen op grote updates binnenkort 8-)