Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PlayerUnknown's Battlegrounds krijgt een zombiemodus

Door , 62 reacties

PlayerUnknown's Battlegrounds krijgt een zombiemodus. Dat heeft de maker, Bluehole, bekendgemaakt. Het gaat om een modus waarbij spelers in de huid van zombies kruipen; de zombies worden niet aangestuurd door de ai.

Bluehole maakte het nieuws bekend in een tweet, waarin een korte clip is te zien met een eerste blik op wat zombieanimaties. In de video is onder andere een groep zombies te zien, zien we hoe zombies een aantal menselijke spelers verschalken en zien we een speler een Kalasjnikov tegen een zombie gebruiken. Het is nog niet duidelijk wanneer de nieuwe zombiemodus in PlayerUnknown's Battlegrounds verschijnt.

De zombiemodus zal een aparte gamemodus worden. Het idee voor de introductie van zombies ontstond toen een aantal streamers hun kijkers uitnodigden met een ronde van PlayerUnknown's Battlegrounds mee te doen en net te doen alsof ze zombies waren. Vier streamers speelden de rol van overlevenden, terwijl de rest zich voordeed als zombie. De zombies konden geen vuurwapens of uitrusting gebruiken, ze konden enkele vanaf korte afstand aanvallen.

Er worden meer nieuwe toevoegingen in PlayerUnknown's Battlegrounds geïntroduceerd. Maandag maakte Brendan Green van ontwikkelaar Bluehole bekend dat er op termijn een systeem wordt toegevoegd waardoor spelers met hun personages kunnen klimmen en over obstakels en door ramen kunnen springen. Wanneer dit wordt geïntroduceerd is nog onbekend.

PlayerUnknown's Battlegrounds is een zogenaamde battle royale-game, waarin spelers met 100 tegelijk op een groot onbewoond eiland gedropt worden en ervoor moeten zorgen dat alleen hun team, bestaande uit maximaal 4 spelers, overleeft. Het is in de matches zaak om zo snel mogelijk wapens bij elkaar te sprokkelen en te zorgen dat spelers niet buiten de almaar krimpende speelzone komen. De game geniet momenteel veel populariteit.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

14-06-2017 • 07:37

62 Linkedin Google+

Reacties (62)

Wijzig sortering
Ik zit zelf iets minder te wachten op de zombie mode, omdat ik waarschijnlijk al teveel van deze spellen heb (o.a. DayZ). En daarnaast zijn er nog genoeg performance problemen die opgelost mogen worden, maar alles op zijn tijd natuurlijk. H1Z1 had ook zo'n periode van geen "echte" nieuwe updates uitbrengen, waarbij ze alleen nieuwe skins en crates uitbrachten. Maar ik ben wel erg benieuwd naar de nieuwe functionaliteit om over obstakels te springen. Wat ik begrepen heb van o.a. YouTube/Reddit is dat dit een soortgelijk systeem gaat worden als in Battlefield. Dus dat als je bij een obstakel staat, en je klikt op de jump toets, dat je met een animatie over het obstakel gaat.

Ook gaan ze de manier van springen nog aanpassen. De manier die nu in PUBG aanwezig is vinden de ontwikkelaars niet goed/realitisch. Voor de mensen die er bekend mee zijn weten waarschijnlijk dat je al springend de muur om kan rennen en tijdens het springen kan je gelijk schieten. Ik kan me niet herinneren dat dit systeem in veel andere online games aanwezig zijn, maar ik snap best dat dit niet realistisch over komt.

Hieronder een lijst met features waarover ze ooit gesproken hebben en die ze willen implementeren:

- Vaulting and Climbing such will be added.
- Jumping will be reduced to realistic levels when vaulting system introduced.
- Flash Hider will be useful since they will add some more light on gunshots.
- Austrailia Servers are to be added.
- Field-of-view modifiers.
- Streamer Features.
- Grass is being changed to have no effect on gameplay.
- Server stability improvements.
- Positional Audio improvements.
- Server clunkyness is being worked on hard.
- Foliage distribution is being adjusted.
- Footsteps while crouch-walking should be removed.
- More Death Screen stats.
- Physics and vehicles will be improved.
- Full controller support will be implemented going forward.
- Play again button is being talked about.
- Bullet drop will be worked on.
- No rejoin function on crashes.
- Window opacity and transparency to receive adjustments.
- UI Improvements.

Bron: https://pvplive.net/c/tim...egrounds-timeline-updates

Op deze website vind je nog meer informatie, waarbij o.a. features die nooit naar PUBG zullen komen.

Edit: Ik zag dat op het forum (credits aan Bram98) al een filmpje te vinden is m.b.t. de verbeteringen rondom het klimmen. Link: https://www.youtube.com/watch?v=fezKaCu9_JY

[Reactie gewijzigd door Diigii op 14 juni 2017 10:34]

Is deze game ook leuk als je geen vrienden hebt die het spelen?
Het is zelfs leuk als je helemaal geen vrienden hebt!

Kijk eens in dit topic: [PC] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds

En kom eens op deze discord server: https://discord.gg/0ezBMpYOe80zlpeP Hier zitten voornamelijk tweakers die spelen :)

edit: @prestige93 was iets sneller!

[Reactie gewijzigd door beany op 14 juni 2017 08:47]

Zeker! Ik moet eerlijk zeggen dat ik de solo games een stuk spannender en leuker vind dan de duo of squad game modes. Deze zijn leuk voor 'de fun' maar verliezen na een aantal games al hun charme.
Er is ook een tweakers discord kanaal waar hoopjes mensen met elkaar in Squads samen spelen! ;)
Kom eens kijken in het Tweakers forum of wandel een keer binnen op discord:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1763389

s'Avonds zijn we gemiddeld met 6 - 10 volle teams van 4 dus mensen genoeg om mee te spelen!
Er is een Tweakers Discord waar genoeg mensen met je willen spelen :9
Solo is zeker wel leuk maar in een squad is het toch beter.
Met deze game heb je zo vrienden gemaakt! :) Bovendien zit er gewoon een matching systeem in, dus je komt gewoon mensen tegen.

[Reactie gewijzigd door cmegens op 14 juni 2017 10:39]

Redelijk, maar zelf ben ik van mening dat het met vrienden toch wel een stuk leuker (en soms chaotischer) wordt. Het wordt wat tactischer en je moet rekening houden met je maten.

Solo is tof, maar persoonlijk zou ik toch de Tweakers discord/forum gebruiken om wat mensen te leren kennen die het spelen ;)
Dit gaat erg leuk worden. Ben benieuwd over het aantal normale spelers vs aantal zombie-spelers.

Edit: Game of the Year in wording, wat betreft populariteit?

[Reactie gewijzigd door Neckreth op 14 juni 2017 07:45]

Hoewel het spel erg leuk is, mag van mij voor een Game of the Year het spel wel wat meer af zijn.
Het ligt niet bij het 'meer af' zijn. De stempel is gewoon te vroeg gedrukt. Je kan niet echt een af spel verwachten dat slechts 3 maanden in early access beschikbaar is...

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door MrAndy9797 op 14 juni 2017 11:08]

het ligt eraan wanneer de dev besluit early acces te doen. Sommige games zijn in early acces puur als een betá om de laatste bugs eruit te halen.
Volgens mij is dit een van de beste voorbeelden van hoe Early Access is bedoeld. Ze krijgen geld, genieten van populariteit en het spel wordt door een grote groep gespeeld. En daar krijgen ze feedback van, en elke week(?) brengen ze weer een update uit, zodat er meer content wordt toegevoegd. Volgens mij een prima opzet
Dat is ook precies wat Minecraft destijds leuk hield; door telkens nieuwe dingen te introduceren had je iedere week zoiets van: "cool.. wat hebben ze deze week gemaakt of gefixed?". Hetzelfde als met Factorio nu, alhoewel ze daar ook bijna naar release van 1.0 gaan.
Eens kijken of het nog GOTY materiaal is wanneer we rondlopen in het spel en om de zoveel uur een crate tegenkomen waar we een key voor moeten kopen om hem te openen...

Als men de Micropayments enkel voor visual stuff houd zoals bv in csgo dan heb ik er geen enkel probleem mee en mogen ze van mij zoveel geld ermee verdienen als ze willen, het is maar wat de zot ervoor wil geven zeg ik dan.. maar als men met micropayments ook nieuwe wapens zal kunnen unlocken dan gaat het voor mij een brug te ver want dan komt het spel in de pay2win categorie terwijl er al voor de aanschaf is betaald geweest en dan hoop ik dat hun 'market' door iedereen genegeerd wordt. Ik hoop stilletjes dat je net als in RocketLeague het ontdekken van crates ook gewoon kan uitzetten (je krijgt ze dan nog wel, maar je wordt er niet meer van op de hoogte gebracht elke keer waardoor de verleiding om te kopen ook wegvalt)

ik zou het spel enorm graag aanschaffen en spelen maar ik wacht eerst af tot er meer info is over de micropayments die men wil implementeren; zolang ik daar geen zekerheid over heb zet ik geen stappen.
Zijn er signalen dat de game last gaat krijgen van uitgezaaide pay2win micropayments dan?
Wat mij opvalt uit jouw opmerking is: 'Game of the Year in wording, wat betreft populariteit?".

Game of the Year is toch geen populariteitsprijs? De game is slechts een aantal maanden op de markt. Nu is het heel erg leuk maar ik vraag me af hoe ze van plan zijn om de game op lange termijn attractief te houden. Ergens ben ik bang dat deze hype over 3/4 maanden over is.
Ik snap je opmerking, aangezien GotY een soort artistieke award is, zoals bijvoorbeeld The Witcher III dit destijds lang en breed verdient heeft. Maar dat pubg 'spel van het jaar' zou kunnen worden in termen van 'grootste (groei in) speleraanhang, streaming populariteit en spraakmakendheid', zou nog best tot de mogelijkheden horen.
Spreek ik over populariteit? Het is gewoon een stempel die te vroeg gedrukt werd, want het spel is nog niet af. Of dat in de toekomst wel een stempel verdient, is af te wachten. Maar jij maakt op dat het gaat over populariteit, terwijl ik dat woord niet eens in mijn mond genomen heb :? Klein verschil, vind je niet? :)
Sorry! Ik reageerde op jouw voorganger!
Ik denk juist dat dit alleen maar groter word. Die studio weet wat mensen willen en dat is in deze tijd eerder een uitzondering.

Veel mega studio's hebben enorme budgetten maar verkeerde ideeen op gameplay gebied. Denk aan bijvoorbeeld Ubisoft. Pubg gaat daarom echt geen pay2win model krijgen.
Klopt, maar wel behoorlijk vernieuwend qua gameplay. Tuurlijk, er was al King of the Hill, maar dat brengt bij mij niet dezelfde spanning en adrenaline naar voren als PUBG. Voor mij is dat, de ervaring, het effect wat het op mij heeft, vaak de maatstaf om te stellen wat ik de beste game van het jaar vond. In het verleden waren voor mij persoonlijk vaak games die dat bereikten door het verhaal, de setting en de emotie die ze daarmee los maakten, zoals bijvoorbeeld the Last of Us. PUBG krijgt dat juist los door de game mechanic, het battle royale concept in een game. Dat zorgt er bij mij voor dat mijn hartslag omhoog gaat wanneer het nummer van medespelers rechtsboven naar beneden gaat. Bovendien is het erg veel lol samen hebben met onder anderen de spelers in de tweakers discord. PUBG is voor mij persoonlijk dus wel redelijk uniek omdat het deze game lukt mij op een manier te raken door het format en de setup die gekozen is.

[Reactie gewijzigd door cmegens op 14 juni 2017 10:52]

Het spel borduurt voort op een populair genre en speelt daar handig op in. Het is weliswaar verfijnd uitgewerkt, maar niet dusdanig goed om het tot GOTY te bombarderen door de hype lijkt me.
Het is de bedenker van een genre die hij zelf populair heeft gemaakt door het te licenseren aan H1Z1 na een succesvolle mod bij ArmA.

Als het over 3 maanden klaar is hebben we vermoedelijk een nieuwe gamemode, meer weereffecten en 2 nieuwe maps, naast een aantal nieuwe guns en optimalisatie. Als de populariteit dan niet minder is, is dit zeker GOTY.
Edit: Game of the Year in wording, wat betreft populariteit?
Je weet niet of iets Game of the Year wordt totdat:

• Het spel als volledig verkocht wordt. Op het moment is het in early access.
• Welke andere spellen er in het jaar van verkoop van de volledige versie uitkomen.

[edit]
Uit deze dev notes maak ik op dat er mogelijk dedicated servers komen. Ik wacht minstens daarop. Helaas noemen ze ook dat er na early access microtransacties zullen komen. Het risico is daarmee dat de aandacht na early access meer gaat naar wat geld oplevert en minder naar het spel zelf.

Even op de handen blijven zitten, dus. Patient gaming is patient. :P

Sommigen schrijven dat ontwikkelaars in early access met de ontwikkeling mogen doen wat ze willen. Dat is best, maar ik heb ook het recht om het niet te kopen. Zelf heb ik liever dat vanuit early access eerst bugs geplet worden om een volledig stabiel spel op te leveren. Daarna kan men nadenken over uitbreiding. Je moet eerst een goede fundering hebben voordat je weer iets gaat toevoegen.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 14 juni 2017 08:15]

Gaat zeker leuk worden in combinatie met de aangekondigde weer effecten. Zombies in de mist :+
Denk dat het hier fout gaat bij battlegrounds. Vind het een top spel voor EA maar door al dit soort honderden toevoegingen waar niemand om vraagt toe te gaan voegen zonder er eerst voor te zorgen dat het spel gewoon goed werkt is wat het op den duur de kop gaat kosten. Buiten dat de kans dat al deze dingen echt worden waargemaakt is ook nog maar zien ! Gebeurt vaker niet als wel tegenwoordig, zeg niet dat het met battlegrounds ook zo zal gaan maar we zullen zien.
Geloof niet dat EA hier iets mee te maken heeft. Verder kan ik niet akkoord gaan met je comment - de toevoegingen onstaan duidelijk door vraag van de community, zoals je in het artikel kan lezen. Ook vind ik dat, omdat het een Early Access titel is, de developers het recht hebben om zelf hun prioriteiten te leggen in wat ze ontwikkelen. Dat een pre-release titel buggy is, is helemaal niet zo raar. Liever eerst alle features die in de final game moeten komen er allemaal in en ze daarna te optimaliseren. Als er echt gamebreaking bugs zijn heb ik ze natuurlijk ook graag ASAP uit de weg maar naar mijn speelervaring kan ik momenteel geen bedenken.
Helemaal mee eens, maar ik maakte gisteren eenzelfde opmerking.

Kreeg een lading negatieve comments er achteraan dat het nog steeds Early Acces is en men niet zo moet zeiken.
Nee, in jouw geval ging het erom dat jij je geld terug ging vragen omdat er nog bugs etc. in zaten en dat kwam nogal zeurend over omdat je dat enigszins kan verwachten als je een early access game speelt.

Daarnaast ben ik het er echt niet mee oneens dat Early Access door sommige ontwikkelaars misbruikt wordt om zo snel mogelijk geld in het laatje te brengen met games die soms zelfs nog in de alpha fase zitten. Als je het mij vraagt moet er gewoon een duidelijke roadmap zijn met de prioriteiten bij o.a. bug fixes en als er dan zoveel verzoeken komen vanuit de community voor bepaalde toevoegingen dan moeten die gewoon lekker achteraan in de rij aanschuiven.
Maar als je niet blind alles koopt wat maar een beetje populair is en een klein beetje onderzoek doet naar de game moet je jezelf daar wel tegen kunnen beschermen.
Persoonlijk spreekt PUBG mij totaal niet aan, laat staan dat ze nu ook een zombie mode gaan toevoegen daar verandering in gaat brengen (dat was 2x leuk maar dat hebben we ondertussen ook al wel gezien).
Zeik er niet over het zijn harde feiten. Er zijn genoeg game breaking bugs. Doodgaan als je uit een stilstaande auto stapt, tijdens de val vast komen te zitten en ineens ergens anders inglitchen. Vast komen te zitten en niet meer los kunnen komen, weet niet wat jij onder gamebreaking verstaat maar dat valt er bij mij wel onder!