Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PlayerUnknown's Battlegrounds krijgt voorlopig geen singleplayercampagne

Brendan Greene, de bedenker en maker van PlayerUnknown's Battlegrounds, heeft in een interview gezegd dat er voorlopig geen singleplayermodus wordt toegevoegd aan de game. Eerder hintte hij nog op de mogelijkheid van het introduceren van een singleplayercampagne.

De maker van de game zegt in een gesprek met Gamespot dat er 'geen middelen' zijn voor het introduceren van een singleplayergedeelte. Volgens Greene zijn er in het geheel geen plannen om een campagne, al dan niet met co-op, toe te voegen aan de game. Hij sluit de toevoeging van een campagne in de toekomst echter niet geheel uit. Eerder gaf Greene nog aan dat het fictieve eiland waarop PlayerUnknown's Battlegrounds zich afspeelt, een goede locatie zou zijn voor een interessant verhaal.

Greene maakte ook bekend dat het eerder aangekondigde vaulting-systeem, waardoor spelers met hun personages kunnen klimmen, en over obstakels en door ramen kunnen springen, vanaf volgende week beschikbaar komt om te worden getest. Oorspronkelijk was dit systeem niet in de game opgenomen, omdat Greene niet had verwacht dat PlayerUnknown's Battlegrounds zo succesvol zou worden en hij dacht dat het niet belangrijk was voor de algehele spelervaring.

Verder liet Greene weten dat er wordt gekeken naar de optie om crossplay tussen de Xbox One en de pc mogelijk te maken. Greene wil dat spelers van zowel de Xbox One als de pc samen kunnen spelen, omdat de ervaring op beide platforms dezelfde is. Hij wilde echter geen nadere details geven; het is daardoor onbekend of er ook daadwerkelijk aan wordt gewerkt. Microsoft kondigde tijdens de E3-beurs aan dat PlayerUnknown's Battlegrounds ook zal uitkomen voor de Xbox One, al is daar nog geen officiële releasedatum voor.

Het vaultingsyteem

Door

Nieuwsredacteur

109 Linkedin Google+

Lees meer

Reacties (109)

Wijzig sortering
Ik vrees bij PUBG voornamelijk echt heel erg dat ze nu al over een launch praten en dat ze dat dan ook echt binnen een paar maanden/half jaar al willen gaan doen. Begrijp me niet verkeerd ik vind de game echt geweldig, maar de game is een van bij elkaar gekochte assets zooi en het lijkt met zo extreem lastig om dat goed te optimaliseren en dat zie je ook duidelijk terug aan framerate problemen en object plaatsing (zwevende hekjes enz.).

Stel ze weten dat te fixen voor launch met de nieuwe Unreal Engine build waar ze nu naartoe aan het updaten zijn dan zitten ze nog met het naar mijn mening grote "netcode" probleem. De server is een soort van 17hz tickrate, maar aan het begin van de match en op zware momenten waar veel tegelijk gebeurt in de server gaat die naar 8 tickrate!?!? Dat is echt onspeelbaar, de combat voelt dan gewoon niet vloeiend aan en je word dan ook vaak genoeg om hoekjes doodgeschoten.

Ze hebben in de afgelopen paar maanden gewoon niets concreets uitgebracht over hoe ze optimaliseren, meer dat "we gaan nog meer optimaliseren" en de bekende spreuk van BlueHole "Bear with us".

Ik vrees gewoon dat aan het einde van de rit we blijven hangen met een game die niet super geweldig draait (je zou niet een GTX1080 moeten hebben voor de graphics van PUBG), en echt een netcode die niet stabiel is en ook zwaar ondermaats is voor een shooter...

[Reactie gewijzigd door ShatterNL op 27 oktober 2017 11:51]

in de recentere DEV-blogs geven ze aan dat ze intern met een andere build/ versie nummer werken dan de live servers. er wordt de verwachting geschept dat bij de release / PC versie 1.0 , de meest recente versie van de UT engine gebruikt gaat worden en dat hier behoorlijk wat performance updates bij in zitten....

de 1.0 versie zou dit jaar nog uit moeten komen ( met de nieuwe Dessert map)
Ja dat zeg ik toch ook :P Maar gaat een nieuwe build versie van de Unreal Engine (4.14 naar 4.16 geloof ik) alle performance problemen magisch doen laten verdwijnen? Je hebt nog steeds een bij elkaar geraapt zooitje, het ene gebouwtje hebben ze van de ene creator, het andere gebouwtje van een andere, het ene wapenpakket is van die... het gaat maar zo door. Als je alles inkoopt heb je ook niets zelf 100% onder controle :P
Waar baseer je dit inkopen op? Heb je daar bronnen van?
Dit is een letterlijk gebouw bij Mylta Power (het gebouw is eigenlijk bedoeld als complete map, maar de devs van PUBG hebben alle vegitation enz wegghaald en het neergezet):
https://www.unrealengine.com/marketplace/old-train-factory

Dit zijn alle wapens + animaties:
https://www.unrealengine....Ironbelly%20Studios%20Inc

Speeltuintje:
https://i.redd.it/6h5hy0c4yeez.png

Is nog veel meer te vinden als je een beetje verder zoekt op reddit enz, eigenlijk is amper iets zelf van de grond afgebouwt in de game.
Oh wow, interessant zeg. Ik snap hier weinig van overigens. Het maken van een wapen kost je een weekje ofzo. Wel tof :)
Een week arbeid versus §60,- voor een (aanpasbaar) prefab model. Ik zou het wel weten...
Het hangt er maar net van af hoeveel je te besteden hebt en wat je businessmodel is... Inmiddels komt er zo veel geld binnen bij de studio dat je zou denken dat een dedicated weapon artist wel te betalen is. Je hebt daardoor creatieve vrijheid en je zorgt dat je game uniek is.

Niet iedereen zit op de centen :)
De texture van het zand in het speeltuintje is ook gratis ;) Heb m zelf ook in unreal engine
Waarom is het boeiend dat models ingekocht worden?

...

Als dat geoptimaliseerd wordt is dit spel absoluut goud.
Dat is het hele probleem, hoe ga je al die losse onderdelen die niet bedoeld zijn voor zo'n grote map optimaliseren. Ten eerste heb je ze zelf niet van de grond af gebouwd en ten tweede zijn sommige van die onderdelen dus gemaakt met de bedoeling dat het een map opzich is (neem het voorbeeld van het "trein station" in Mylta Power. Ik zeg niet dat ik verstand van game development heb, maar ik zie het met hard hoofd in dat ze alle optimalisatie nog kunnen fixen op weet ik het, 500 (? meer misschien?) objecten die ingekocht zijn.
Is een algemeen bekend feit dat alles bij elkaar gekocht is, en daarop een game gemaakt is, is ook niet iets dat ze ontkennen of dergelijks, of je er trots op moet wezen is een ander verhaal natuurlijk.
Ze kopen niet alles, word genoeg door hun gemaakt voorbeeld https://www.reddit.com/r/...ole_buys_assets_for_pubg/ en als het werk door enkele asset aankopen sneller gaat ben ik daar als speler blij mee zou je adviseren om de comment onder de reddit post te kijken.
Ik heb die post ook gelezen, daar komt 1 van mijn 3 kleine bronnetjes ook vandaan, natuurlijk is assets kopen niet het einde van de wereld. Maar, wel als je hele game bestaat uit externe assets en al helemaal als sommige van die assets al los bedoeld zijn als COMPLETE map. Hoe ga je ooit al die onderdelen samen optimaliseren als je ze ten eerste niet zelf hebt gebouwd en ten tweede niet gebruikt waar ze eigenlijk voor bedoeld zijn?
Het is ook afwachten wanneer een van de grote AAA studio's in het battle royale genre duikt. Na het succes van H1 en PUBG kan ik mij niet voorstellen dat dat niet gaat gebeuren.

Al met al is PUBG leuk, maar de de-sync, slechte optimalisatie, en momenteel Influx aan hackers/cheaters is het na een game of 2 wel weer genoeg voor mij.
Ja ik zelf zie echt kansen voor DICE met de Frostbite engine, die zijn al sinds Battlefield 3 de Frostbite 2 engine aan het verbeteren en dat zie je echt heel goed terug in Battlefield One en Star Wars Battlefront 1/2. Die games draaien geweldig, zien er geweldig uit, hebben een goede netcode en wat mij betreft zou een Battlefield: Battle Royale (wel een losstaand spel, niet een game mode in een Battlefield) prima kunnen werken!
Wat dat betreft is het jammer dat Bohemian zo achterop geraakt is.

Ze hebben gewoon niet genoeg mensen, en het geld gaat naar de verkeerde doelen.

Met de Early Access van DAYZ hebben ze 30 miljoen opgehaald. De engine is inmiddels zodanig optimaal dat deze, nog beter dan Battlefield, enorme landschappen aan kan van etterlijke kilometers≤. En toch zagen ze het niet zitten..

Battlefield is wat dat betreft wat 'klein' soms. En voor StarWars hebben ze geluk dat de meeste planeten vrijwel geen vegetatie hebben, en dus makkelijk op grote schaal te renderen.

[Reactie gewijzigd door dwarfangel op 27 oktober 2017 12:31]

Met de Early Access van DAYZ hebben ze 30 miljoen opgehaald. De engine is inmiddels zodanig optimaal dat deze, nog beter dan Battlefield, enorme landschappen aan kan van etterlijke kilometers≤. En toch zagen ze het niet zitten..
Ik zie dit toch heel anders, de engine van Bohemia is echt een rotzooi eerste klas. Natuurlijk berekent het veel bullet velocity en ziek veel physics, maar man man man wat draait die engine toch verschrikkelijk in zowel ARMA2, 3 en DayZ. Je speelt op hardware die toendestijds nog niet eens BESTOND en nog steeds zit je met je framerate te kloten die amper hoger dan 60 wil worden (als je de 60 al constant weet te halen trouwens...)

Dat is dan ook de voornamelijke reden dat Bohemia zover achter blijft, de engine is een rotzooi + ik denk dat ze gewoon in het verkeerde genre zitten om daar echt wat aan te doen. EA gebruikt bijvoorbeeld Frostbite echt voor ALLES nu, maar het heeft echt wel tijd gekost voordat Frostibte 2 fatsoenlijk begon te lopen, Battlefield 3 en 4 hadden bijvoorbeeld best wel wat crashing, stabilisatie en performance issues die ze inmiddels sinds Star Wars Battlefront en Battlefield One hebben weten te fixen.
Ben wel benieuwd wanneer je DAYZ voor het laatst hebt geprobeerd? Ik moet zeggen versie 0.62 draait echt veel beter dan tijdje terug.. veel minder framedrops, maar wel veel meer physics effect en vegetaties. Daarnaast hebben het kleurenpaneel wat getweakt, en komen ook de landschappen realistischer tot z'n recht.

Ik zie wel duidelijk wat er mis gaat met ARMA. Maar daarom heeft het DEV team van DAYZ ook nadrukkelijk gekozen voor een "eigen" hybride om afstand te doen van enkele hardnekkige ARMA-bottlenecks.
Ben wel benieuwd wanneer je DAYZ voor het laatst hebt geprobeerd? Ik moet zeggen versie 0.62 draait echt veel beter dan tijdje terug.. veel minder framedrops, maar wel veel meer physics effect en vegetaties.
Ik heb 0.62 ook nog even gespeeld inderdaad, dat is wel een verbetering op hoe het eerst was natuurlijk, maar we moeten wel eerlijk blijven en zeggen dat op de hardware die de meeste gamers nu hebben DayZ 0.62 alsnog veel te slecht draait op hardware die toen niet eens bestond. Dan is de game ook nog best wel buggy en schiet de inmiddels VIER jaar "Early Access" nou ook niet echt geweldig op...
Er zou een .63 update aan het komen zijn waarmee hij in beta gaat. In deze update word er gebruik gemaakt van een nieuwe engine. De reden ook dat het zo lang heeft geduurt. Nee ik ben geen fanboy. Al heb ik 2000 uur in de dayz mod en alle mods daarvan zitten. Standalone niet langer dan een uur gespeeld op het begin. Hoop dat ze het nu na al die tijd gaan waarmaken.
Frostbite is een zeer goede engine maar mist een hoop functionaliteit die andere studios erbij moeten maken wat vrij lastig in frostbite schijnt te zijn. Dit zorgde mede voor de problemen met ME Andromeda bijvoorbeeld.
ME Andromeda was voornamelijk het probleem dat ze een kleine nieuwe studio erop hadden gezet die nog nooit een game hadden gemaakt zo'n beetje. Ze hadden Andromeda gewoon de aandacht moeten geven van een grote betrouwbare studio die dan dus de basis zou leggen voor de volgende Mass Effect games.
Interviews met de developers gaven aan dat er totaal geen RPG achtige mogelijkheden in frostbite zaten en deze allemaal los nog erbij gemaakt zouden moeyen worden.
Klopt, en dat was dan toch ook een prima taak geweest voor bijvoorbeeld het hoofdteam van Bioware, in plaats van een kleine studio die nog nooit een game had gemaakt. De scope was gewoon te groot voor een onbewezen team, alles duid op geldbesparing in dat project zeg maar...
Het formaat van een studio zegt totaal niets over de kwaliteit ervan (of een eventuele kwaliteit). Een goed voorbeeld hiervan is Simcity 2013 waar met een redelijk groot team aan geknutseld is. Cities Skylines is door een team van 13 personen gemaakt en dat spel is duizenden keer beter dan Simcity dat door honderden is gemaakt.

Helaas is pubg nog steeds niet optimaal, gta v is veel mooier, heeft veel meer physics en dergelijke maar draait toch vele malen beter. Helaas is pubg dan ook zeer cpu intensief (en een i5 ouder dan skylake just doesn’t cut it). Ik heb twee testsystemen, beide hebben 24gb ram (1600mhz) en een gtx1070.
Systeem 1 heeft een 1e generatie hexacore i7 (980x) en het tweede systeem een i5 (4690). Het eerste systeem die dus jaren ouder is draait het spel zeker met 15/25 frames meer dan de i5 (ondanks dat de i5 4 jaar nieuwer is). PUBG kan namelijk gebruik maken van 6 cores (had ik begrepen) of in ieder geval 6 threads. Daarnaast is de i7 iets hoger geclockt, maar normaal gesproken moet de ipc van de i5 dat goedmaken.

Helaas heeft dit spel (en cities skylines) me overgehaald om binnenkort een nieuw systeem te bouwen met een 8700k. Als ik de benchmarks moet geloven gaat me dit een performance boost tot wel 20fps geven. (En 20fps is stiekem best veel).
Ik heb Star Wars niet gespeeld, maar stabiliteit en netcode vindt ik bij BF1 niet goed momenteel.
En hebben ook cheaters in elke server, lijkt mij iig belangrijk dat er een hele goeie anticheat komt dat kan je bij dice wel vergeten die doen daar niks aan...
Daar zit ik ook al op te wachten ja. Zal me niks verbazen als zoiets al in de maak is. Lijkt er meer op dat BlueHole te weinig mankracht en expertise heeft. Het spel is eerder populair door het concept van het spel, niet door de daadwerkelijke uitwerking ervan. En door het gebrek aan concurrentie vooralsnog.
Ghost recon battle royale lijkt me zelf heel sick
Ik vrees bij PUBG voornamelijk echt heel erg dat ze nu al over een launch praten en dat ze dat dan ook echt binnen een paar maanden/half jaar al willen gaan doen.
Natuurlijk gaan ze dat binnen max een paar maanden doen.
Zie : http://steamcharts.com/app/578080

Zoals dat aantal groeit keldert het ook weer hoor. Dus over een half jaar hebben ze wellicht nog maar een kwart miljoen spelers terwijl ze nu 1 miljoen spelers hebben.

Dat zijn gewoon 750.000 gemiste sales (nou ok iets meer omdat ik hier appels met appelsap vergelijk, maar je snapt hopelijk wat ik bedoel).

Als ze het nu uitbrengen dan hebben ze zo ongeveer de meeste verkopen, een half jaar wachten met uitbrengen betekent simpelweg minder verkopen.
Als het spel van early access naar release gaat, hoef je het niet opnieuw te kopen.
De miljoenen mensen die het spel nu al hebben, zijn dus al sales en kunnen nooit gemist zijn.
Ik denk wbt zwevende objecten en gekkigheid, het o.a. Bijdraagt aan het succes van deze game. Dit zag je ook terug in CS, al die rare momentjes zorgen ervoor dat er veel aandacht is voor de game en maakt het soms echt lachwekkend om naar te kijken.
Dat gezegd te hebben, vind ik, dat deze game helemaal niet al deze aandacht verdient. Een dergelijk slecht geoptimaliseerd spel, dat door gruwelijk veel mensen wereldwijd gespeeld wordt, is nou niet echt een goede trend voor ons als users. De drempel om een slecht geoptimaliseerd spel uit te brengen wordt steeds lager. Daarnaast is de huidige structuur m.b.t. early access echt om te janken, waarbij er gewoon al micro transacties in de games zitten.

Eigenlijk mis PUBG zoveel, waardoor het spel eigenlijk een dikke flop had moeten zijn; maar toch is het aangeslagen en iedereen raakt er verslaafd aan. :Y)

Sommige games worden met opzet in early access gehouden om zo heel vaak updates te kunnen uitbrengen die bv. ook de hele game kunnen aanpassen (Lees: Rust); Daar heb ik dan geen probleem mee.
Ik (en veel andere spelers) zetten de graphics settings dan ook op low. Niet alleen voor betere framerates, maar om je ziet ook veel beter waar andere spelers zijn. Al dat gras wil je helemaal niet hebben op competitief niveau, dat lijdt alleen maar af.
Als iemand die graphics wel een belangrijke toevoeging vind, vind ik dat wel een beetje cheaten :p Ik weet dat 't kan, maar doe er niet aan mee.

Naar mijn mening mogen ze voor hen die lagere settings gebruiken 't gras wel vervangen met een "waas" of "layer". Iets waardoor een liggend persoon op afstand (of ook met hogere settings maar meer dan 150m (waar het gras stopt te renderen :s )) nog steeds dusdanig moeilijk te zien is alsof die dus "echt" in gras ligt ;)

edit: typo

[Reactie gewijzigd door rkeet op 27 oktober 2017 14:41]

Ik vrees bij PUBG voornamelijk echt heel erg dat ze nu al over een launch praten en dat ze dat dan ook echt binnen een paar maanden/half jaar al willen gaan doen.
Ze hebben van vrijwel het begin af aangegeven de final (1.0) release in 2017 te willen doen. ;) Wordt waarschijnlijk november ergens, dacht ik. Is ook een vereiste om early access te kunnen op Steam, uitzicht geven op release. :)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 28 oktober 2017 09:52]

Ik weet dat ze dat toen al hebben gezegd, het was toen al bijna niet voor te stellen en nu een paar maanden voor "launch" is het echt duidelijk dat vele issues niet opgelost gaan worden.
Vereiste om early acces te kunnen op Steam?
Hoe werkt dat met een DayZ dan? Die zit nu al 4 jaar in Early Access?!?
DayZ heeft zelf aangegeven:
Hoelang blijft dit spel ongeveer in vroegtijdige toegang?
“At the current time the core development of the base DayZ game is projected to run between 2.5 to 3.5 years. (Putting the departure from Early Access at approximately mid 2017)”
Aldus de Steam store van DayZ page.
Ja precies, maar die is dus ten eerste al over de deadline heen en ten tweede heeft echt slechte progressie gemaakt voor 4 jaar tijd. Het zou eigenlijk fijner zijn als Early Access veel meer richtlijnen zou moeten hebben vanuit Steam met duidelijke visies en targets voor de game, dan krijg je niet zoals in Rust dat opeens de zombies eruit worden gehaald enz.
Tja, het is niet de eerste game die delayed is, wel dan? Is voor tegenwoordig meer regel dan uitzondering, helaas. Zie het probleem ook niet zo. Er staat ook een joekel van een warning boven...

Mid 2017 is natuurlijk ook nog maar net geweest, daarnaast is het een uitspraak over de verwachting waarin men ongeveer hoopt te releasen. Niet echt iets om ze dus voor op de vingers te zitten. ;)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 28 oktober 2017 15:20]

Dit is een opsomming waarom onze vriendengroep het bijna niet meer speelt. We hebben allemaal een redelijke goede pc, maar vrijwel bij iedereen zijn er framerate problemen. Zoals je al aangaf, voornamelijk in het begin van een ronde.

De game ansich vind ik gewoon super, maar door de bovengenoemde punten ben ik toch afgehaakt (voor nu).

[Reactie gewijzigd door pauluzmuller op 27 oktober 2017 12:19]

heb het idee dat die framerateproblemen eerder servergerelateerd zijn. Vooral als het erg druk is met veel andere spelers in de buurt.
Een server heeft geen invloed op framerate van een client, dat zijn twee losstaande dingen. Maar het is inderdaad zo dat de framerate flink omlaag gaat als er veel spelers bij elkaar in de buurt zijn, maar er is ook iets geks dat de game middenin het potje opeens heel erg veel frames naar beneden gaat zonder echte reden.
Dit is vrij incorrect.

De server update rate kan wel degelijk gevolgen hebben voor de framerate op client-end.
Sommige update-packets worden namelijk niet geinterpoleerd om hacking/cheating tegen te gaan. Alsook om kritieke informatie niet mogelijk fout te tonen van niet interpoleerbare data.

Bijv:
Auto-route is makkelijk te interpoleren.
Plaats naar waar iemand kijkt is dat totaal niet.

Het is dus goed mogelijk dat de client moet wachten op bepaalde packets alvorens verder te gaan.

Mooi voorbeeld hiervan zijn de issies die ze ook bij CIG (Star Citizen) hebben. Daar daalt client-side framerate van 60 (bij lege server) naar 20 (bij volle server). Heeft niets te maken met het renderen. Op de shows draait namelijk alles vlotjes 60 FPS zelfs met meerdere mensen.
Hmm ik vind dat interessant, dat betekent eigenlijk wel dat het dus niet echt geoptimaliseerd is, het updaten van server naar client zou niet zo drastisch de framerate moeten aantasten, alleen locaties en informatie zou moeten worden geupdate dat kan toch niet opeens 40-50 fps kosten?
Vroegah had je met een fatsoenlijke PC en verbinding en serverside detection resultaat waarvoor je geinvesteerd had.

Tegenwoordig komen mijn snel verstuurde storm aan packets via de server niet met dezelfde snelheid aan bij iemand met ping 200 waardoor ik op mijn beeld al de hoek op ben, maar de highpinger me op zijn PC nog mooi in beeld ziet. Die schiet me op zijn PC, zijn client side detectie zegt 'raak', zijn PCtje stuurt 'dood' naar de sever, ik ben al 4 stappen verder maar wordt dood voor de hoek terug geteleporteerd.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat er in bijv BF4 spelers zijn die met opzet zorgen dat ze minder packets krijgen en versturen om meer time to kill te hebben. Constante ping jumps van 14 naar 300 en bovenaan de scorelijst staan met een score van 28/4, daar heb ik zo mijn bedenkingen bij.
"Verder liet Greene weten dat er wordt gekeken naar de optie om crossplay tussen de Xbox One en de pc mogelijk te maken. Greene wil dat spelers van zowel de Xbox One als de pc samen kunnen spelen, omdat de ervaring op beide platforms dezelfde is"

Is dit wel eerlijk dan? Volgens mij is het voor Xbox (en andere console) spelers veel moeilijker om goed te aimen en dergelijke. En dingen als auto-aim zou ook weer niet eerlijk zijn voor de pc kant.

Waarom komt het overigens wel uit voor de Xbox en niet voor de Playstation? Hebben ze soms een exclusieve deal met Microsoft? Overigens komt dit wel op een mooi moment zo net voor de Xbox One X. Als mensen van tevoren weten dat het ook op de Xbox uitkomt, kan dat toch net die extra zet zijn om een Xbox aan te schaffen.

Overigens snap ik wel dat er geen single player modus komt. Dat is ook totaal niet nodig bij dit spel, en het is waarschijnlijk de investeringen niet waard.
Die ervaring tussen console en PC zal nevernooit fair zijn. Hoe Greene de woorden laat vallen dat de ervaring 't zelfde is is eigenlijk best wel een domper. Is het een wazige PR uitspraak? Of heeft hij werkelijk geen idee dat het gemiddelde niveau op de PC zo veel hoger ligt? Wat het ook is, het creŽert geen goed gevoel bij mij.
Ik ben benieuwd hoe een shooter match tussen top console gamers (op een console) & top pc gamers (aan een PC) zou verlopen. Het zal me niets verbazen dat ze niet ver van elkaar af zijn. Heeft iemand dit ooit geprobeerd ergens ooit?

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 27 oktober 2017 11:59]

Ik kan me ooit een artikel op tweakers.net herinneren waarin top console gamers op console het tegen gewone pc gamers op pc speelden. De pc gamers wonnen bijna alles.

edit: ik moest even zoeken, maar ik denk dat dit het artikel was: nieuws: Microsoft schrapt integratie pc- en Xbox-gaming

Wel zitten er op console vaak hulpmiddelen zoals half werkende auto-aim, om het spel lekkerder te laten werken, dacht ik.

[Reactie gewijzigd door kami124 op 27 oktober 2017 12:24]

Ja, dit verschil is enorm groot. De 'skill cap' met kb+muis wat je kan halen ligt velen malen hoger. Kijk maar eens een twitch stream van een multiplatform game en vergelijk PC spelers met console spelers.

edit; Wat ik wel heb gezien bij Rainbow 6 Siege (gezien de pro leagues op Xbox opgeheven zijn geloof ik) is dat de Xbox pro teams zijn geswitched naar PC. Ze hadden natuurlijk de kennis en ervaring met het spel al en moesten alleen leren omgaan met een muis. Het duurde voor de pro's relatief niet zo lang om er aan te wennen. Maar ze gaven direct al aan dat de PC ervaring een enorm verschil is, met name als het om aimen gaat en hoe de reactiesnelheid van spelers zich directer vertaald met een muis.

[Reactie gewijzigd door kevz op 27 oktober 2017 12:06]

Ze hebben een deal met xbox en volgens mij hebben ze ook niet de manschappen om aan 3 platforms tegelijk te werken.
Meer zelfs: het zijn vooral werknemers van Microsoft zelf die de bezig zijn aan de Xbox versie. Bluehole zelf blijft zich focussen op de pc-versie.
Xbox one Kan ook muis en toetsenbord gebruiken. Ook konden developers zelf bepalen in hoeverre ze de implementatie van muis en Tobo zouden intergereren in het spel.

https://www.google.nl/amp...s-coming-to-xbox-one/amp/

https://www.google.nl/amp...eyboard-and-mouse-support
Nog niet toch begrijp ik? Laatst net geprobeerd maar met geen mogelijkheid mijn muis aan de praat weten te krijgen. Zou wel mooi zijn voor PUBG mocht het idd crossplatform worden want anders word het toch wel een probleem om met je controller iemand met MK tegen te komen, in dit spel vooral.
Je moet een een insider zijn om er nu gebruik van te maken.

https://www.neowin.net/ne...board-support-on-xbox-one

Edit: Link toegevoegd

[Reactie gewijzigd door l99030607l op 27 oktober 2017 11:59]

Is dit wel eerlijk dan? Volgens mij is het voor Xbox (en andere console) spelers veel moeilijker om goed te aimen en dergelijke. En dingen als auto-aim zou ook weer niet eerlijk zijn voor de pc kant.
Ik vermoed dat je prima zult kunnen kiezen om een xbox-only of pc-only game te spelen. Ding is gewoon dat het fijn is als je met vrienden samen kunt spelen zelfs als het een beetje oneerlijk is.
Ik zie het wel gebeuren dat je een 'Controller-mode' krijgt (dus xbox + PC met controller) en een KB+muis modus.
Dat ze geen tijd (mede door de vele bugs in de multiplayer) hebben voor een single player versie geloof ik direct. Maar geen geld?? Game heeft toch al behoorlijk wat verkochte exemplaren, waar gaat dat allemaal naartoe dan?

[Reactie gewijzigd door bones op 27 oktober 2017 11:24]

In het originele artikel word gesproken over 'resources', in plaats van geld. Niet genoeg geld kan ik me ook niet voorstellen, hoewel je ook niet moet onderschatten hoeveel geld mensen kunnen verbrassen...
Men denkt dat je met geld wel mensen kan kopen die de game verder helpen, maar het niveau waarop de problemen zitten kan je niet met simpel tik-vee oplossen natuurlijk.
Een singleplayer modus kunnen ze extern laten ontwikkelen, maar dan heb je alsnog iemand nodig die communiceert vanuit de studio. Plus dat ze dat misschien niet uit handen willen geven.

Daarnaast zoals @Dingen zegt kan het weleens meer geld kosten dan opleveren.
Ik denk dat-ie bedoelt is dat een singleplayermodus meer kost dan ze denken dat het zou opleveren.
Lamborgini's, Hookers, Drank :P
Gaat hard dan hoor :)
Dat was ID Software, maar dan met Ferrari's :)
Aan de hardware die ze nodig hebben om het spel fatsoenlijk te draaien?
Bedoelen ze in het filmpje met ''weather'' dat het weer ook tijdens de potjes verandert? of nog steeds zo als het nu is? En weet iemand wat dat ''one last thing'' op het einde is?
dat wapen is gewoon de groza volgens mij
ah ok die ken ik niet. scope voor de groza dan? of zit dat er ook al in?
het zal iets met het wapen te maken hebben gok ik.
of de vrouw :)
Outdated filmpje volgensmij, het ging toen der tijd over de Groza, die zit al enige tijd in het spel.
Mooi, denk dat het verstandig is om de prioriteit ook niet bij de single player neer te zetten. Zorg maar eerst voor een stabielere multiplayer.
Dat denk ik ook. De meeste zullen het spel toch voornamelijk spelen voor de multiplayer (als er een singleplayer in zou zitten). Dat zie je bijvoorbeeld ook bij Call of Duty.
Sommige games hebben geen singleplayer nodig en ik ben van mening dat PUBG zo'n game is.
Single player campagne lijkt me compleet useless. Ik zie niet goed in hoe ze zoiets netjes gaan implementeren met een leuk verhaal. Het past gewoon niet bij de setting.
Als ze zoiets doen zal het waarschijnlijk extra betalende content worden die een groot deel van de PUBG spelers wel zullen kopen ongeacht positieve of negatieve reviews. Zal alleszins weer een leuke financiŽle injectie worden voor de ontwikkelaar moesten ze dit gaan uitbrengen.

Vaulting gaat wel interessant zijn en de game dynamic aanzienlijk veranderen. Ik kan vlotjes door double windows springen wat je zo een strategisch voordeel geeft omdat slechts een minderheid van de spelers dit doet/weet/kan. Als mensen vlotjes door ramen kunnen springen gaat dit echt de dynamiek aangenaam veranderen omdat je naar zoveel meer verschillende dingen moet kijken. Zeker in FPV waar je een kleinere FOV hebt gaat dit voor stevige verrassingen kunnen zorgen.

Crossplay vind ik altijd super interessant maar ben erg benieuwd hoe ze het hele controller vs muis gebeuren gaan aanpakken. Hopelijk met geen overpowered aim assist systeem.

Pubg blijft me tot op heden nog altijd waanzinnig hard boeien. Ik lijk er maar niet op uitgespeeld en heb ondertss al 219 uur op de teller zegt Steam. Verbazend omdat het altijd dezelfde map is. Kijk erg uit naar de nieuwe maps!

[Reactie gewijzigd door JacobsT op 27 oktober 2017 11:28]

Single player campagne lijkt me compleet useless. Ik zie niet goed in hoe ze zoiets netjes gaan implementeren met een leuk verhaal. Het past gewoon niet bij de setting.
Dat vind ik wel kort door de bocht. Als verhaal kunnen ze terug in de tijd gaan en jij speelt op het eiland waar dan alles wordt uitgelegd i.v.m. de cirkel en de military bases. Content genoeg om een verhaal te beginnen.
Als ze zoiets doen zal het waarschijnlijk extra betalende content worden die een groot deel van de PUBG spelers wel zullen kopen ongeacht positieve of negatieve reviews. Zal alleszins weer een leuke financiŽle injectie worden voor de ontwikkelaar moesten ze dit gaan uitbrengen.
Als als als. Als de koe een kat was kon je ze voor de stoof melken.

*drops mic*

[Reactie gewijzigd door Wux op 27 oktober 2017 11:53]

Bij PUBG denk ik eigenlijk helemaal niet aan singleplayer onzin. Zoals ik het zie is het strikt een multiplayer last man standing ervaring, straight to the point.

Ik hoop overigens dat ze tegen de launch datum het spel wel fatsoenlijk draaiende krijgen. Sinds ik me ingekocht heb een maand of 4 geleden draait het allemaal grotendeels 't zelfde, op wat kleine content patches na...

Een voorbeeld van alleen al de netcode van PUBG: https://youtu.be/SwZ_NUruGTM
Het lijkt me ook overbodig in dit spel, het lijkt me dat ze dat ook niet echt hoeven uit te leggen. Echter doen ze het wel, en het excuus dat ze dan gebruiken is dat ze het geld niet hebben? :9

Volgensmij baadt die studio in het geld, het spel is meer dan 10 miljoen keer verkocht a $30 per stuk terwijl het een redelijk kleine studio was. Van alle mogelijke uitleggen die ze hadden kunnen kiezen, doen ze deze
Van mij mogen er wel meer maps, mods en wapens in, bijv. Javelin, TDM, of soort van Domination ofzo.

Het geluid van Auto's en Motoren moet aangepast worden deze vind ik echt slecht., net als het in de muur parkeren hier van :D

Het spel is al een enige tijd uit, en ik heb flink wat patches voorbij zien komen. Ik heb geen performance verbeteringen gezien, ook geen verslechteringen. Ik weet dat mijn GPU geen rekenwonder is, maar dit spel lijkt wel bijzonder zwaar. Ik speel UT4 met 60 FPS op Full detail (GTX 750 TI), dit spel op 31 FPS op Low, zelfde engine.

[Reactie gewijzigd door Macboe op 27 oktober 2017 11:45]

1 nieuwe map is al aangekondig en wordt gereleased bij de PC 1.0 versie, namelijk de Dessert map
andere map waar aan gewerkt wordt is een artic/snow map, waar nog geen release date voor staat.

Het spel heeft al behoorlijk wat performance updates gehad en er is merkbaar verschil tussen bijvoorbeeld begin dit jaar en de huidige staat.

Laatst heb ik op een dev blog gelezen dat ze niet met de meest up-2-date versie van de UT4 engine werken. Dit veranderd met de PC 1.0 versie (als het goed is)

De PC 1.0 versie zou behoorlijk wat performance updates met zich mee moeten brengen, althans dat idee geeft Bluehole ons....
Doe mij maar een mode waar je met 60/80 man tegen elkaar bijvoorbeeld Pochinki moet veroveren met een aantal levens, een beetje als Insurgency.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*