Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Test PC 1.0 PlayerUnknown's Battlegrounds loopt vertraging op

Een onverwacht probleem heeft tot uitstel van de test van PlayerUnknown's Battlegrounds PC 1.0 geleid. Niet bekend is wanneer de test voor de versie plaats gaat vinden en of het uitstel invloed heeft op de uiteindelijke release.

De makers van het spel specificeren niet om wat voor probleem het gaat. Wel is het duidelijk dat er woensdag een 'onverwacht' probleem plaatsvond, dat donderdag nog niet gerepareerd kon worden. "Als de testservers in werking gezet worden, gaan we ze voor een lange tijd draaiende houden en het is cruciaal dat ze in een stabiele omgeving werken", aldus het team achter het spel.

De test voor PC 1.0 is daarmee uitgesteld. Zodra het probleem verholpen is, maakt het ontwikkelteam een nieuwe planning voor komende testen bekend. De PC 1.0-versie moet eind december verschijnen. Niet bekend is of het uitstel van de test invloed heeft op deze releaseperiode. De versie gaat onder andere het vaulting-systeem bevatten, waardoor spelers kunnen klimmen en over obstakels en door ramen kunnen springen. Daarnaast zijn er aanpassingen op het gebied van het rijden van voertuigen en ballistiek, en vinden er serveroptimalisaties plaats.

Door

Nieuwscoördinator

46 Linkedin Google+

Reacties (46)

Wijzig sortering
Beter iets langer wachten met online gooien en dat het dan stabiel is dan snel snel half werkend product leveren.

Denk dat meer mensen het zelfde denken, zijn al te vaak updates geweest die later weer gepatcht moesten worden

Moet wel bekennen dat ik met smart zit te wachten op vaulting, zo vaak dood gegaan doordat je net achter een stom hekje blijft haken terwijl je er normaal gesproken eenvoudig over had moeten kunnen springen/ klimmen.
Idd, vaulting is echte een must. Of die hekjes weg, mij maakt het niet, maar nu is het idd vaak zo dat ke wat lullig tegen een hekje van pakweg 50cm hoog staat te trappelen. Bij vaulting hoort ook door vensters springen en daar kijk ik ook wel naar uit. Al een paar keer gehad dat ik gewoon niet snel genoeg een wapen had maar wel in een huis belandde waar iemand met een flinke blaffer al rondliep. Je verschransen in het badkamertje en hopen dat je niet opgemerkt wordt is wel lullig aangezien je irl via het raam zou kunnen ontsnppen.
Voor nu: Crouch en Jump exact op hetzelfde moment om uit een raam te springen ;-)
Echt? Damn... had ik dat geweten... Typisch gevalletje van RTFM wss. ;-)
(/me gaat zich ergens in een hoekje zitten schamen nu...) ;-)
Het is wel even oefenen, het is fifty fifty bij mij... (lukt vooral niet als je het echt nodig hebt, haha)
Kan iemand mij uitleggen waarom dit spel zo mega populair is?
Ik ken het spel niet, maar heb de laatste tijd op t.net er genoeg over gelezen:

-Op Steam haalt het een record kwa spelers
-De ontwikkelaars nemen niet eens eigen designers in dienst en kopen gewoon standaard wapens en items voor de scenery, ondanks dat het spel nu veel geld oplevert
-Er zijn multiplayer problemen, registratie van de kill op client side, multiplayer server performance etc...
-Extreem veel negatieve reviews in het begin vanwege dat de ontwikkelaars streamers het hand boven het hoofd hielden (of houden?)

Op basis wat ik lees krijg ik het idee dat het een half af ontwikkelde game is die extreem verkoopt.
En als ik hier op t.net de comments blijf lezen, zie ik overal wel weer nieuwe hoog gewaardeerde kritiek.
Dus wat maakt dit spel met genoeg problemen nou zo extreem populair? :?

[Reactie gewijzigd door mmjjb op 2 november 2017 21:20]

Het is het concept wat deze game zo populair maakt. En deels is het natuurlijk ook de hype. Ik speel het zelf niet, maar volg wel een paar gamers via Twitch. Dat zijn vaak ontzettend spannende potjes. Zelfs om ze te zien. Dat ze geen eigen designers hebben vind ik een beetje irrelevant. Ik denk dat ze zich vooral focussen op de gameplay, niet op de fluff. Problemen qua performance -> daar is het een beta voor. Negatieve reviews in het begin -> what's done is done.

Ik snap het wel. Voor mij is het een beetje hetzelfde als The Elder Scrolls en de Fallout franchise. Die zitten ook tjokvol bugs en rare foutjes. Maar man, die gameplay is zo verslavend
Vat dit niet verkeerd op, want ik vind het spel super leuk en ik heb er meer dan 150 uur in zitten, maar ik begin een beetje moe te worden dat men op alle vormen van kritiek reageert met "het is een beta" of "early access" terwijl de makers inmiddels al vinden dat het spel e-sports ready is en dat er talloze, onnodige functies toegevoegd worden, waaronder lootcrates, alvorens vrij heftige bugs opgelost worden ;(
Wat hebben de lootcrates ermee te maken?
Het is niet P2W, de lootcrates bevatten alleen maar kleding.
Gaat er om dat het bij een echte beta vaak om het vinden en fixen van bugs gaat, niet om het toevoegen van een systeem voor lootcrates die cosmetische items bevatten. Beta of early-access wordt tegenwoordig veel te vaak als excuus gebruikt, terwijl dit soort titels het voornamelijk gebruiken als een manier om alvast geld binnen te slepen tijdens het ontwikkel proces in plaats van pas nadat je een product hebt die je als v1.0 op de markt durft te brengen.

Ipv dat je klant bent, ben je nu vaak meer investeerder.
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om het feit dat er aan de core niks aan de game verbeterd word. Maar er wel allerlei onzin bij komt, terwijl ze nog in early acces/beta zitten.

(Ja ze zijn bezig met het verbeteren van de core, maar nu dit vertraging heeft opgelopen. Ga ik me toch afvragen of ze de tijd/werknemers die ze hebben ingezet op het pushen naar esports/het toevoegen van lootcrates. Niet beter hadden investeren in die tak.)
die lootcrates hebben de makers erg veel miljoenen opgeleverd. helaas, want de manier waarop gaat het spel kapot maken.
sinds de lootcrates er zijn, is china erin gesprongen om te gamen (lees, winnen met hacks).
er zijn daar letterlijk farmloodsen vol met spelers, die non stop spelen voor onderdak en voeding enzo.
ze proberen kostte wat kost met zoveel mogelijk man zoveel mogelijk potjes te winnen.
met de ingame currency kopen ze dan lootcrates, waarvan sommige items voor heeeeeeeeel wat geld over de toonbalk gaan. deze items zijn dan wel erg rare, maar als je zoiets als dit grootschalig aanpakt zit er erg veel winst in.
hoe maakt bluehole hier winst op? de vele extra acc die zijn gekocht om chinese farmers te laten farmen.
en dan om de zoveel tijd een banwave, en wéér extra inkomsten door new acc, want die farmers maken zoveel winst dat een new acc kopen ze niets boeit.

als ze die farmcrates nou es regiongebonden maken, dan is het zo opgelost. want chinezen farmen en werken dus, en kopen niet die dingen, maar het westen koop ze wel van ze....
Er is ook nergens gezegd dat PUBG enig vorm van P2W begint te worden. Ik zeg alleen dat niet alles te verwijten is aan het early access principe als er functies zoals lootcrates toegevoegd worden in het spel.
Je beseft dat er binnen een team meerdere subteams zijn he? Je hebt een team dat werkt aan engine-optimalisatie, maar ook teams die werken aan nieuwe maps, nieuwe features, nieuwe models, dat soort dingen. Het een sluit het ander niet uit. De verwachting is dat 1.0 veel van de huidige problemen aan gaat pakken, dus het is even afwachten.
Het trekt natuurlijk wel een scheef beeld om nu al loot crates toe te voegen om geld binnen te halen. Zo wek je ook de indruk dat ze er zo snel mogelijk aan willen verdienen om het daarna aan de kant te leggen. Zo had ik in het begin een veel beter gevoel bij de publishers dan dat ik nu heb.
Ik hoop het, ben benieuwd. :)
Dat snap ik, maar het maakt het niet anders. Het is en blijft een beta. Zodra het final is en die dingen zijn nog steeds niet gefixed, dan mag iedereen helemaal full mental gaan erover. Verder kunnen we ook weinig zeggen waarom loot crates worden toegevoegd terwijl er nog heel veel bugs zijn. Misschien zijn het wel andere teams. Misschien zitten die bugs wel op een plek waar eerst een hele hoop refactoring voor nodig is. Who knows. Ik snap dat het vreemd oogt, maar het lijkt me sterk als de developers dit bewust doen
Het is en blijft een beta. Zodra het final is en die dingen zijn nog steeds niet gefixed, dan mag iedereen helemaal full mental gaan erover.
Neen. Dit kan vanaf men er geld voor begint te vragen, want op dat moment koop je een product en is het klaar voor kritiek. Is het nog niet klaar voor kritiek moet je maar niet beginnen verkopen. Zoals anderen hier al gezegd hebben wordt het woord Beta zwaar misbruikt door gamedevs en publishers om zo maar de kritiek naast hun neer te kunnen legggen. Het is best zielig wanneer betalende consumenten van het product daar intrappen.
Wat ze trouwens tegenwoordig Beta noemen is al lang niet meer wat traditioneel een Beta was. Huidige Betas zijn gewoon wat vroeger het product in de laatste weken van productie was, maar dit wordt almaar gerekt om kritiek te vermijden.
Nee, dat is niet zo. Je bent zelf de persoon die een spel koopt dat nog in ontwikkeling is. Dat is je eigen bewuste keuze.

Ik zeg daarmee niet dat je maar geen kritiek moet hebben. Daar is het immers een beta voor. Maar iets afschrijven is een ander verhaal
Vanaf je een product op de markt brengt voor een prijs ben je vatbaar voor kritiek. Dat je het een Beta noemt doet daar helemaal niets aan af, mensen hebben het gekocht en kunnen daarom vrijuit hun kritiek uiten en zolang die kritiek redelijk is, is die ook geldig. Het blijft een misbruikt excuus van devs/publishers, hoe je het ook draait of keert.
Daar is ook de waarschuwing voor op de Store-pages.
Deze game in vroegtijdige toegang is nog niet voltooid en kan mogelijk wel of niet veranderen. Als je niet staat te springen om deze game in de huidige staat te spelen, kun je beter afwachten hoe het spel zich verder ontwikkelt.
Het is meer bedoeld als betalen voor vroegtijdige toegang (vandaar ook de naam) tot de game dan betalen voor een game met daadwerkelijk toereikende kwaliteit en kwantiteit voor de prijs. Ik vind het hele concept erg interessant en het kan veelbelovende ontwikkelaars en games in vroege stadia financieel helpen, maar het is en blijft een beetje het Wilde Westen. Zoals in de quote staat: mogelijk is, wordt of blijft het allemaal totaal ruk. Je bent gewaarschuwd.

Desalniettemin is je feedback ook welkom, maar op het moment dat je stelt dat 'het er al in had moeten zitten want ik heb betaald,' dan gaat het mis. Nee. Nogmaals: de waarschuwing was er.

Als de ontwikkelaars het idee hadden dat de game af was en ze klaar waren voor alle kritiek van gebruikers, dan zouden ze het ook niet op Early Access zetten, dan gaat het gewoon de Store in.

[Reactie gewijzigd door Mark_88 op 3 november 2017 13:09]

Wat als ik je vertel dat een ontwikkelteam verschillende taken heeft, waarbij er iemand bijvoorbeeld werkt aan lootcrates en een ander team op performance issues en bugs. Het is vaak niet dat een heel team werkt aan wat jij of de ontwikkelaar belangrijk vind.
Het is (met alle respect) vooral hype, en dat zorgt er ondertussen voor dat het ego van de developers ook een beetje te groot aan het worden is. (zoals de genoemde e-sports claims etc, terwijl je nog nauwelijks een bocht kan nemen in een voertuig zonder weg te vliegen)

Heb ergens een paar maanden geleden geroepen dat het 'dayz zonder zombies' is, en daar sta ik nog steeds achter, het word ondertussen helaas/gelukkig wat duidelijker dat het inderdaad die kant op lijkt te gaan ('indie' game die met enorm veel hype heel veel geld ophaalt en vervolgens zelfs de basis doelen niet waar kan maken, waarna men op een gegeven moment de handdoek in de ring gooit)
Zoals eerder gereageerd is het concept wat erg verslavend werkt. (Bij mij en me kameraden tenminste)

Het is echt de manier waarop je in het begin geluk moet hebben en daarna begint de spanning op te bouwen.

Je begint een paar kills binnen te harken en je wapens en gear daarmee te optimaliseren. Echt het gevoel dat je aan get voorbereiden bent op de end game.

In de end game is iedereen heel tactisch bezig en begin je de spanning vaak te voelen. En als het dan allemaal lukt met teamwork en je weet te winnen geeft dit een kick, dit werkt erg verslavend vind ik zelf en het telkens weer willen winnen in combinatie met de opbouw van spanning die naar verloop van tijd niet meer te houden is maakt het voor mij een leuke uitdagende game.

Maar er zijn ook moment dat ik het spel wel kan vervloeken omdat alles tegen zit of je dood gaat door stomme bug die al gefixt had moeten worden
Voornamelijk de gameplay, het is gewoon een leuk spel :P

Ik had graag gezien dat er een grote professionele studio erachter zou gaan zitten om het spel wat beter te maken, nu is het meer een game gemaakt met Unreal Engine door een paar modders (waar een kern van waarheid in zit).

En je zou zeggen dat ze wat meer investeren in graphics en performance aangezien ze zo enorm veel verdienen op dit moment.
Dus wat maakt dit spel met genoeg problemen nou zo extreem populair?
Als ik alleen al kijk naar een streamer die het speelt voel ik al de spanning en adrenaline. Moet je nagaan als je speelt. Ja ik snap wel waarom dit Battle Royale gebeuren zo aangeslagen is.
Ze waren de eerste. Dat vooral. Er zullen ongetwijfeld betere games komen volgens jaar die er strakker uitzien met betere performance en features en vooral een beter presterende UI.

Ikzelf heb het spel na een paar maanden ook gekocht omdat al mijn vrienden het ook speelde. Ik vondt het leuk voor een week.

Speel het nu alleen nog of met een groep vrienden of als er een update uitkomt om ff te kijken.
Ik heb nu een tijd PUGB en ben overgestapt naar Fortnite battle royale. misschien een beetje afgekeken van PUGB. maar echt dat spel loopt zo lekker, die lui van Epic zijn dag en nacht bezig om gameplay bugs eruit te halen. Er komen gewoon op dit moment 2-3 x update in de week in vorm van balance/gameplay.
Omdat het free to play is en afgelopen zondag gewoon al tegen 900k mensen zat die tegelijk actief waren heeft t er ook even uit gelegen, maar tja wie kan dat kwalijk nemen. (free to play en enorm opgeblazen)
Het spel is ook niet grafisch zo zwaar ( je moet er beetje van houden lichtelijke arcade/bouw systemen in het spel om gebouwen te maken terwijl je met 100 man bezig bent) maar potato systemen kennen dit spel werkelijk goed draaien.
Zo zie je duidelijk het verschil tussen een klein bedrijf en een bedrijf dat zich al gevestigd heeft.
Of zal het meer te maken hebben met de engine en fortnite een betere basis heeft? het spel is natuurlijk al wel jaren in ontwikkeling.
Ik weet niet of je het kunt toeschrijven aan een klein bedrijf. Gezien de interesse in de game is het waarschijnlijk erg snel gegroeid en is op dit moment verre van klein. Denk dat het meer gebrek van kennis is, en dit speelt al vanaf het begin van de ontwikkelingen van de game. Het is meer een mod niveau dan echt een standalone game en ik ben bang dat het zo blijft.

Ik vermaak me uitstekend met de game, lekker 1 of twee potjes en dan ben ik er ook wel weer klaar mee. Er zitten inderdaad erg vervelende bugs in de game die ze er blijkbaar niet goed uit krijgen. Naar mijn mening hebben ze gewoon niet de kennis en kunde in huis om dit op te lossen. Hoop dan ook dat ze wat goede mensen kunnen aantrekken die de game naar een beter niveau kunnen tillen. Als dit niet mogelijk is, hoop ik dat er een goede studio het concept pakt en er wat moois van maakt.

Men moet ook niet vergeten dat het ontwikkelen van een game normaal 2 tot 3 jaar duurt, of zelfs langer. Misschien hebben ze de game gewoon te vroeg uitgebracht met een basis dit gewoon niet goed genoeg is. Grootste probleem met de game is dat de ontwikkelingen veel te traag gaan, gevaar is dat iedereen straks uitgekeken is op de game voordat die überhaupt klaar is en uit de beta komt.
Vindt fortnite te cartoony eruit zien, iig niks voor mij.
Ik vind Fortnite veel minder competitive dan PUBG, bij Fortnite heb ik die druk aan het einde van een match niet. ik mis de adrenaline een beetje.
Nu is t voor ieder ze eigen mening natuurlijk maar die spanning en adrenaline heb ik echt wel in fortnite, heb beide spellen genoeg gespeeld om dat te weten.
Met een team van 4 tegen 2 of 3 andere teams van 4 een soort finale spelen met bouwen, schieten, snipen, leuk joh. en schreeuwen door die microfoons heen om te zeggen waar iedereen is en loopt en bouwt. een game zonder voertuigen is ook weer een keer leuk. de map is zo ingedeeld dat t leuk is om overal rond te lopen. en dat t geen 15 min wandelen is om van ene kant naar andere kant te komen.

Ik heb een PC die beide spellen redelijk kunnen spelen, een vriend van mij speelt op wat oudere pc en die heeft behoorlijke irritatie om in een druk gebiedje een gevecht te houden met +- 10-15 mensen.
in fortnite loopt zijn 7 jaar oude pc gewoon prima.
Tuurlijk ziet het er een beetje cartoony uit, maar het spel gaat nog groter worden dan PUGB omdat t gewoon pakweg gratis is met betere support om de game goed draaiend te krijgen.(op slechtere pc's waardoor mensen met oud spul ook gewoon competitief een leuk potje mee kunnen doen zonder lag.) In combinatie met talloze updates en behoorlijke streamers die over aan t stappen zijn.

Op dit moment loopt de battle royale zo goed, het is echt aan te raden om te proberen. en dan de eerste paar potjes even door het cartooney heen te kijken.
ik heb ook beide gespeeld, en voor mij persoonlijk is Fortnite de casual game, en PUBG de game waar ik echt intense ervaringen heb.
Dit is uiteraard voor iedereen anders, en dat is het mooie aan deze games
Fortnite is da ook gemaakt door dezelfde mensen van de pubg engine dus die hebben wel een voorsprong in het optimaliseren ervan. Hoe dan ook hb je gelijk dat fortnite veel beter draait.
Heb er al weer zon 300 uur inzitten.
Wat het een sterk concept maakt is dat je de omgeving op een gegeven moment echt goed kent.
Maar dat je nooit zeker weet of en wanneer je deze kennis kan gebruiken.
Omdat het speelveld random word bepaald door de circels.

Hierdoor blijft het (voor mij) nog steeds erg uitdagend en elke keer weer verrassend.
De ene keer land ik en ben ik binnen een minuut dood de andere keer land ik op exact dezelfde plaats vind hetzelfde soort gear en haal ik een chicken dinner (Winst van de ronde)

Dus en vaardigheid en geluk bepalen de uitkomst. Waarbij dit in tegenstelling tot andere games veel meer in balans blijft luck<>skill. Oh ja en ik moet zeggen dat ik niet echt tegen grote performance issues aanloop.Zeker niet als ik het vergelijk met bijvoorbeeld een alpha als DayZ.

Meestal erg fijne gameplay met eens in de zoveel tijd een gek bugje bijvoorbeeld een auto ongeluk tegen een stalen graspriet.
Vreemde prio bij deze developer.. Laat ze maar iets aan performance doen.. En bugs doen, zoals de bochel bug is wel grappig verder, hangen in boom en dak met para, het gekke parkeren van voertuigen... daarna de levels updaten
Lees je wel de patch notes of praat je gewoon de meute na? Ze verbeteren met vrijwel elke patch de performance.

Van de week nog een .ini hotfix uitgevoerd waarmee mensen vrijwel een soort wallhack konden nabootsen, maar daar hoor je dan niemand over.
Ben er zelf persoonlijk alweer een beetje op uitgekeken. Heb hem al een maand niet aangeraakt en als ik het alleen speel is het wel effe leuk voor een paar potjes, maar daarna ben ik er ook wel klaar mee. Nu achteraf gezien is PUBG erg overhyped en heb ik het gevoel dat het hun kop gaat kosten.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 2 november 2017 23:11]

Spel is het mooist met een team van bijv. 4
Ik speel het ook met anderen als ik het speel, maar ik kan het ook prima even alleen spelen, dat is geen probleem. Alleen ik heb het gevoel dat de hype rondom PUBG ergens eind volgend jaar wel weer zo goed als over is.
De hype begint er langzaam vanaf te gaan, maar het blijft leuk om wat te spelen... en normaliter zou ik het allemaal niet serieus nemen, maar als je bij de laatste vijf zit wordt het toch echt wel spannend :)

Ach het kostte ¤30... er zijn avonden dat je zoiets uitgeeft aan de bar en dan heb je een avond lol en een ochtend koppijn. Hier heb ik al veel meer uren plezier van, vind het het in ieder geval het geld wel waard geweest.
Klopt als een bus, neemt niet weg dat t toch leuk blijft, op gegeven moment merk je dat je langzaam beter wordt en je potjes worden dan spannender. Heb je vriend(en) om mee te spelen zou ik t toch aanraden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*