Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Test van PC 1.0 komt tijdelijk naar servers van PlayerUnknown's Battlegrounds

Door , 64 reacties

De grote PC 1.0-patch van PlayerUnknown's Battlegrounds komt vanaf dinsdagochtend beschikbaar op testservers. Deze patch introduceert onder andere het vaulting-systeem, waardoor spelers kunnen klimmen en over obstakels en door ramen kunnen springen.

Deze testversie is vanaf 3.00 uur in de ochtend van 14 november uit te proberen. Volgens de maker van de game blijven de testservers minimaal een dag lang open voor spelers. Spelers kunnen tijdens deze testsessies mogelijk last hebben clients die vastlopen. Volgens de ontwikkelaar is de huidige build nog niet geheel stabiel, maar men vindt het belangrijk om spelers toch alvast de kans te geven de vernieuwingen te testen.

Naast de toevoeging van de mogelijkheid om bijvoorbeeld door ramen te springen, is het veranderde ballistische systeem een belangrijke vernieuwing. Afgevuurde kogels en projectielen worden volgens de officiële patchnotes nu meer beïnvloed door luchtweerstand. Daardoor verliezen ze meer snelheid en zullen ze eerder een dalende baan laten zien over grotere afstanden.

Verder hebben de grotere vizieren van geweren nu een variabel zoommechanisme, wat te bedienen is het met scrolwiel van de muis. Ook zijn er aanpassingen doorgevoerd zodat het meer uitmaakt waar een tegenstander geraakt wordt. De nek wordt nu beschermd door de helm, terwijl een treffer op borsthoogte meer schade toebrengt. Andere merkbare wijzigingen zijn de aanpassingen bij voertuigen, waardoor onder andere het rijden met voertuigen realistischer moet aanvoelen. Tot slot worden er serveroptimalisaties doorgevoerd.

Het team achter PlayerUnknown's Battlegrounds heeft niet gezegd wanneer PC 1.0 definitief beschikbaar komt. De PC 1.0-versie had eigenlijk al eerder op testservers beschikbaar moeten komen, maar dit werd toen uitgesteld vanwege een niet nader benoemd probleem. In principe moet deze nieuwe versie eind december verschijnen.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

13-11-2017 • 19:03

64 Linkedin Google+

Reacties (64)

Wijzig sortering
Change updates:

http://steamcommunity.com...etail/1462969633594470781

Client Optimization
Optimized terrain data to reduce memory usage
Reduced the lag issue when terrain is loading
Reduced the lag issue when multiple players are in sight

Server Optimization
Optimized server performance by adjusting network throughput

Action
Added vaulting & climbing action

Game Play
Vehicle driving balance is modified
* We are adjusting driving sounds to be more realistic. Sources of vehicle sounds will be improved.
Vehicle driving is adjusted to be more realistic
*This is an early stage of balancing. We need your feedback to improve driving.
Improved the vehicle and passenger animations

Ballistics overhaul
Projectiles fired from firearms are now affected by air drag. This means that projectiles will now lose velocity over time leading to greater bullet drop and longer travel time
Large scopes (8x, 15x) now have variable zoom that can be adjusted using the Mouse Wheel (by default)
Red dot, holo and 2x sights can now have their reticle's brightness adjusted using Mouse Wheel
Hit areas have been modified
- Neck is now protected by the helmet
- Damage to the chest area is increased
Base damage is now modified by weapon class
- The actual damage is now taking into account following multipliers
-- Base damage stat of the weapon
-- Distance traveled by the projectile (damage decreases over distance)
-- Hit area damage multiplier
-- Weapon class multiplier

Fixed the excessive aim-punch while leaning in ADS mode
Removed the blurring effect of the weapon and objects close to camera that appeared in non-ADS mode

Vehicles
Unified the sizes of all UAZ models, the number of seats decreased to 4

UI/UX
Improved the backpack capacity UI in the inventory screen

[Reactie gewijzigd door Netrunner op 13 november 2017 19:14]

Goede bijdrage over het algemeen, maar die link staat al verstopt in het artikel, onder het woord "worden" ;).
Dit geeft juist aan dat tweakers vaak meer informatie willen dan het "standaard persbericht". Wat mij betreft zou deze informatie gewoon al direct in de post mogen komen te staan, de gemiddelde tweaker en zeker PUBG speler wist allang dat het klimmen eraan zou komen.

Persoonlijk zou ik het helemaal niet erg vinden om een stuk langer artikel te lezen, maar die wel iets dieper op de materie ingaat.

[Reactie gewijzigd door wessel145 op 13 november 2017 19:41]

Nogmaals: als je op die link klikt, kom je uit op de volledige changelog. Ze kunnen moeilijk een hele waslijst in dat artikel proppen, maar ik snap dat het niet helemaal duidelijk is.
Ik zie het probleem niet zo. In de meuktracker wordt het al zo gedaan. Een (verkort) lijstje met de belangrijkste veranderingen is misschien wel een stuk duidelijker dan een langere tekst zoals in dit artikel.
Ik vind het zo wel prima, change logs kan je zelf ook wel extra opzoeken.
Wat overigens nogal vreemd is, je zou het eerder onder "officiŰle patchnotes" verwachten.
dit zijn niet de officiele patchnotes, want het spel is officieel nog niet gepatched ..
dit is de testserver .... dat is een aparte branch/versie waar nieuwe dingen eerst altijd op getest worden.
Je moet die client als user ook apart downloaden als je erop wil (nog eens de volle 8gb)
Ter overvloede: de test server-client is een aparte download in je Steam Library.
Dit had wel in het artikel gemogen, goede tip!
Zoals een gebruiker op Reddit aangaf: binnenkort met de VSS in een hoek van 45░ schieten om iemand op een afstand van 300m te kunnen raken :p
Ook wel realistisch, gezien deze gebruik maakt van 9mm munitie.
Bullet drop was al genoeg, het hoeft natuurlijk niet 100% realistisch te zijn, of zou je ook een redbull drinken om je hoofd te repareren van een schotwond? :P
Waar spelers zoals ik vooral in ge´nteresseerd zijn (uit de patchnotes):

Client Optimization

Optimized terrain data to reduce memory usage
Reduced the lag issue when terrain is loading
Reduced the lag issue when multiple players are in sight


Server Optimization

Optimized server performance by adjusting network throughput

Laten we hopen dat ik nu wel 140 fps kan halen met mijn GTX1080 en 7700K... :)
Op low settings misschien, maar high of ultra zeker niet
Op low settings in combinatie met Ultra view distance haal ik ook maar net amper 60 FPS met mijn i7 7700k en mijn R9270x. Ik zou het fijn vinden als er iets meer gedaan werd aan optimisatie voor oudere GPU's. Arma 3 online in een multiplayer sessie tik ik 90ish FPS aan op high terwijl de Arma engine berucht is om het feit dat het een zware engine in vergelijking met de Unreal engine..
Ik zit met mijn 1070 op high settings, ultra view, 2560x1440 reso en reshade (kost ook zo 8 tot 10 fps) vaak rond de 50-70fps

Arma 3 is ook erg afhankelijk van de server waar je op speelt

[Reactie gewijzigd door fifty_seven op 14 november 2017 08:35]

Klinkt goed Fiddy Seven, (sorry had to do it). Ik moest maar eens gaan sparen voor een GPU upgrade! :>
" Spelers kunnen tijdens deze testsessies mogelijk last hebben clients die vastlopen. Volgens de ontwikkelaar is de huidige build nog niet geheel stabiel,"

Is er dan ook ergens een stabiele build van PUBG? Waar kan ik deze vinden?
'Early Access Game' oftewel die bestaat nog niet.
Ja alle patches die op de normale game client uitkomen worden gezien als stable builds. Net als bij Dayz, experimental (test server) en stable (normale game)

[Reactie gewijzigd door fifty_seven op 14 november 2017 10:14]

ja, de gewone build is de stable ..

dit is de TESTBUILD van de TESTSERVER

dat is een compleet andere download/game
lol ... dus jij vind dat dit spel eruit ziet als DOOM of wolfenstein3D? spellen uit de jaren 90 ...

het spel ziet er enorm goed uit voor z'n massive omvang per map ... de meeste gpu's hebben nu al problemen om het op een deftige fps te tekenen wanneer ze alles op max zetten... enkel de 1080 enzo kan dat nog aan, maar die hebben maar een kleine minderheid van de gamers, en daarmee zou je dus meteen een pak gamers uitsluiten...

en bugs? welke bugs (gamebreaking) heb je het dan over? ik speel pubg nu al een redelijke tijd en heb totnogtoe geen last gehad van bugs die het spelen onmogelijk of onwenselijk maakten...

ik snap anders wel dat jij een pc hebt die wellicht niet krachtig genoeg is om het spel te draaien, en uit jaloezie ga je dan maar wat vitten op het spel... ach ja, haat en liefde liggen dicht bij elkaar ...
Zo denk ik ook over de bugs van pubg hoor. Ga maar eens Dayz spelen. Dat spel zit nu al jaren in early acces. Daar heb je pas bugs en gaan de updates traag. Vind pubg allemaal wel meevallen
Noem "al die bugs" eens op dan? want van zoveel heb ik er geen last.

En dat het er niet uit ziet. Reshade al eens geprobeerd met een aantal shaders ingeschakeld?
Door ramen kunnen springen? Ooit naar een stream van Shroud gekeken? Hij draaide zijn hand er vanaf het begin af aan al niet voor om
door een raam springen is een bug? Uhm nou nee
Ah, er vallen genoeg bugs te zien in de vele YouTube videos en Twitch streams (die niet eens specifiek de bugs proberen te tonen, gewoon tijdens normale gameplay videos/streams).
ok dat zou best kunnen maar dan weet ik nog niet welke bugs je bedoeld ;)
- dmg van kogels trekken zich niks aan van armor
- motoren die de lucht invliegen na een klein drempeltje/terrain
- dmg wat niet geregistreerd wordt
- objecten die niet gerenderd worden
- deuren die open of dicht lijken maar andersom het geval is. dus deur open voor jou maar dicht voor een andere speler.
- geluid bugs

en zo zijn er nog wel wat
Early Access excuus. Wat een verrassing. Je beseft dat dit artikel over de release versie gaat? En dat al de bugs die er nu nog inzitten er onmogelijk uitgehaald kunnen worden tot volgende release?
En ik blijf erbij, het moment dat je het verkoopt (en al zeker wanneer je er microtransactions in gestoken hebt on top of that) ben je 100% vatbaar voor kritiek. En daar moeten ZIJ dan maar mee dealen.
Wat minder oogkleppen aub, je doet er niemand een plezier mee behalve de devs.

FF overlopen... een PC Early Access game, alles gekopieerd van elders, met het geld van de backers van een PC Early Access game ff lekker een console port starten nog voor het af is voor pc, microtransactions inbouwen nog voor release terwijl ze net het tegenovergestelde beloofd hadden, mensen beschuldigen van streamsnipen en daarvoor bannen terwijl dat helemaal hun taak niet is, maar bugs fixen? Ho maar, het is wel nog "beta" he jongens!
En dan nog ff lopen bitchen wanneer iemand anders hun gekopieer kopieert...
Is geen excuus, is een feit. In early acces games kunnen fouten zitten en dat word ook aangegeven. En tuurlijk mag je kritiek uiten op een game. Ik geef alleen aan dat je met early acces verhoogde kans hebt op fouten en dat de koper dat van te voren weet

Maar ik zie je nu al 2x schrijven over al die bugs die er nog in zitten. Als ik dan aan je vraag, welke bugs dan allemaal dan reageer je niet

En nee dit artikel gaat over de patch voor de test servers van de game

[Reactie gewijzigd door fifty_seven op 14 november 2017 12:24]

Test servers voor de release versie van het spel. Dus het zou er bijna moeten zijn, dat had het al moeten zijn maar werd al eens uitgesteld.

Er zijn teveel bugs om op te noemen, maar wanneer iemand er dan toch opnoemt ontken je ze. Waarom dan nog er om vragen?
Ik ontken zijn genoemde bugs niet. Ik geef mijn ervaring met zijn genoemde punten of vraag wat hij ermee bedoeld (geluidsbug ?). Of moet ik zeggen ja man dat klopt, ondanks dat ik er zelf geen last van heb?

En teveel bugs om op te noemen is ook weer overdreven. Maargoed wanneer kan ik jou game verwachten? ;)

Maar even serieus. Ik stoor mij meer aan de cheaters dan aan de bugs

[Reactie gewijzigd door fifty_seven op 14 november 2017 12:42]

Dus omdat ik geen game kan maken mag ik geen kritiek uiten of zo?

Het is mij allang duidelijk wat jij bent, valt gewoon niks mee aan te vangen. I'm done here.
Ik geef toch aan dat je kritiek mag uiten op een game. Maar als ik niet die ervaring heb die een ander heeft met een game dan ontken ik de boel? Ik geef namelijk nergens aan dat hij onzin uitkraamt, of wel soms?

Is er met mij niks mee aan te vangen of ligt het aan jou? Zie je probleem namelijk niet die je aan het maken bent
Ik reageer alleen op jou vraag wat van die bugs op te noemen.

Als jij de kogel dmg bugs, deur bugs etc etc bijna nooit mee maakt weet ik niet welke game jij speelt.

Misschien dat je het niet opmerkt maar ik heb de deur bug zeker wel om de 2 potjes.

Geluid bugs zijn bijvoorbeeld dat je jezelf nog hoort bewegen terwijl je al stil zit "dubbele voetstappen"

Voor de 1 is de regen te horen en voor de andere niet.

Etc etc. Tik ze maar in op youtube. Talloze voorbeelden te vinden en in forums.

Moet wel zeggen dat na de patch op de testserver gespeeld te hebben ik alleen maar positief kan zijn over alle verbeteringen en het spel echt een stuk beter aanvoelt ook. Hoop dat ze op deze weg doorgaan!

Maar niet mogen zeuren over een early acces game waar 30 euro voor gevraagd wordt, met microtransacties om geld te innen en in zown slechte staat is onzin.

Desync! Low tick servers!cheaters! bugs! Lag!

Laten we hopen dat het op de goede weg verder gaat
Zou goed kunnen hoor die bugs maar dan heb ik er blijkbaar geen erg in of ik stoor me er niet aan.

Deuren laat ik sowieso bijna altijd open staan achter me. En op die bullet dmg had ik trouwens nog niet gereageerd dus denk dat we toch beide hetzelfde spel spelen. Maar neem aan dat je daarmee bedoel dat je soms te snel dood ga ondanks volledige armor etc?

Regengames ga ik direct al uit dus die speel ik nooit :9

Enige geluidbug die ik weet is dat de buggy geen geluid maakt als je er in rijd. De rest hoort hem wel. Maar dat vond ik een positieve bug aangezien ik de autoherrie (schijnt sinds laatste patch beter te zijn) nogal hard vind

En dat laatste stukje uit mijn vorige comment was ook niet persoonlijk aan jou gericht maar was een algemene opmerking

[Reactie gewijzigd door fifty_seven op 14 november 2017 17:28]

Spel ziet er i.i.d. wel wat gedateerd uit deed mij een beetje aan een mindere versie van BF3 denken.
Grote bugs ben ik nog niet tegen gekomen, alleen BF2 achtig door een muur kijken etc. :-)
Het veld is te groot voor de snelheid waarmee de fightarea verkleind. Eerste keer blind erin en dan maar rennen naar een cirkel(wat je niet gaat redden lopend) Toen ik de tweede keer speelde kwam ik meer in de buurt van de cirkel terecht, uiteindelijk in de laatste minicirkel overgebleven waarbij ik gedurende het hele spel niemand ben tegen gekomen en was (blijkbaar)met drie andere over... en toen werd ons mormel wakker en heb ik het spel afgesloten. :+
Als je het spel er beter uit wilt laten zien kun je reshade instellen op de exe file van pubg. Van nature vind ik pubg er er mistig/blurry uitzien en met de reshade shaders poets je de game aardig

[Reactie gewijzigd door fifty_seven op 14 november 2017 10:20]

Op het moment is heeft het nog de status Early Acces.
Dus ergens tussen Alpha/Beta en Release zit het op het moment... en ja er zitten hier en daar nog wat bugs in. Maar dat gegeven is duidelijk bij de spelers.


Graphics is niet perse wat een game goed maakt, maar Gameplay.
In iedergeval die menig heb ik en menig tweakers met mij.
en omdat de game nog niet geheel geoptimaliseerd is ( lees: Early Acces) speelt het merendeel op zo laag mogelijke graphics

De gameplay is dermate goed, dat het een groot aantal spelers trekt.


p.s. ik speel nog steeds games uit de jaren 90.
de gameplay blijft geniaal, ongeacht de graphics.
Alle aanpassingen even op een rijtje:
  • Kogels worden nu ook door zwaartekracht/luchtweerstand beinvloed, doen ook minder damage bij meer afstand
  • Alle wapens worden redelijk accuraat tot 300 meter
  • Je kan nu afstand 'zero-en' met een iron sight
  • Je kan de felheid van een red dot/holographic sight veranderen
  • Damage op lichaamsdelen wordt veranderd(nog niet op test servers)
  • Nek is beschermd door helm
  • Minder lag van veel spelers zien en tereinen die inladen
  • Vaulting en climbing is toegevoegd
  • Voertuigen hebben andere geluiden gekregen en/of zachter gemaakt
  • Bij de 8x en 15x scope kan je in/uitzoomen
Bron:
http://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/1462969633594470781

[Reactie gewijzigd door molodo1275 op 13 november 2017 19:21]

Wanneer komt dan de nieuwe map?
Begin volgens jaar volgens mij.
(Correct me if I'm wrong)
“De nek wordt nu beschermd door de helm”

Dat zijn dan rare helmen, nog nooit een helm gezien die ook de nek beschermd. :+
De level 3 helm heeft ook een gedeeltelijk nek guard dus is niet helemaal vreemd. Maar voor de normale helmen is dat idd raar :P
Dit bestaat al heel lang. Al eeuwen

Brandweerhelmen, Romeinse helmen. Samurai, en zo nog veel meer voorbeelden

Tip
Klik hier
Door ramen kunnen springen? Ooit naar een stream van Shroud gekeken? Hij draaide zijn hand er vanaf het begin af aan al niet voor om
Klopt springen en direct bukken, of een keybind maken. Prima dat door een raam springen, moet het ook stukgaan niet?
Een keybind maken daarvoor kan niet meer. Je kunt namelijk niet 2 verschillende functies onder 1 toets hangen. Dit kon een maand of 2 geleden nog wel (via een omweg) maar is er uit gepatched
Kan natuurlijk nog steeds met een macro op je toetsenbord of muis.

Maar als je het vaak genoeg doet en een beetje oefent dan gaat het 95% van de tijd goed.
Dat is waar ja, een macro is optie. Opzich als je springen en bukken tegelijk indruk tijdens het lopen (niet sprinten met shift) dan is het goed te doen
Macro op mijn muis werkt als een droom (muis moet het wel aankunnen). Het blijft nog steeds kwestie van op tijd springen (te laat of te vroeg werkt niet). Grootste probleem zijn schuttinkjes op kniehoogte die soms net te hoog zijn voor iets waar je zo overheen zou springen. Niet te vergeten betonnen muren waar de ingeslagen stukken net te hoog zijn voor spring\hurk combo (zonder aanloop) waardoor je soms on dervuur een omleidingkje mag maken.
ja dat is idd nog krom en oneerlijk. Ruit moet eerst stuk zijn voordat je er door kan springen of stuk gaan als je dat doet, net als flashbangs etc een ruit wel breken of er vanaf stuiteren


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8