Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Apple brengt in 2018 drie smartphones uit met iPhone X-ontwerp

Door , 233 reacties, submitter: AnonymousWP

Apple gaat in 2018 drie nieuwe smartphones uitbrengen die zijn gebaseerd op het randloze ontwerp van de iPhone X. Dat beweert de analist Ming-Chi Kuo. Het gaat om drie toestellen met verschillende schermafmetingen.

Ming-Chi Kuo stelt dat Apple allereerst komt met een 6,5"-toestel dat net als de iPhone X is voorzien van een oledscherm. Daarnaast zal Apple volgens de analist nog een toestel met een oledscherm op de markt brengen, al is het scherm van deze met een diagonaal van 5,8" een stuk kleiner; dit zal mogelijk de opvolger van de huidige iPhone X worden. Qua schermresolutie zou het bij deze twee toestellen nog steeds gaan om 2436x1125 pixels, de resolutie van de huidige iPhone X.

Tot slot wordt er ook nog een derde toestel geïntroduceerd, een 6,1"-exemplaar dat in tegenstelling tot de andere twee is voorzien van een lcd. Volgens de website MacRumors, die uit een rapport van de analist heeft geciteerd, is het toestel met het 6,1"-scherm bedoeld als midrange-model, en zijn de andere twee smartphones bedoeld voor een hoger marktsegment.

De analist verwacht dat dit goedkopere toestel met een lcd tussen de 649 en 749 dollar zal gaan kosten. Hij deed echter geen voorspellingen over de prijzen van de andere twee toestellen. Verder noemde hij geen concrete periode of datum voor de release van deze smartphones.

Ming-Chi Kuo heeft vaker accurate informatie gegeven op basis van bronnen in de leveranciersketen van Apple. De doorgaans goed ingevoerde analist kwam bijvoorbeeld voorafgaand aan de introductie van de iPhone X met juiste informatie over de specificaties van dit toestel, dat nu ruim een week beschikbaar is.

Eerder kwam de analist met de voorspelling dat Apple de hardware voor Face ID op de iPhone X, onder meer de dotprojector en infraroodontvanger, ook volgend jaar zal gebruiken voor nieuwe modellen van zijn smartphone. Of dit ook daadwerkelijk het geval is voor de drie mogelijke nieuwe smartphones met het iPhone X-ontwerp, is niet duidelijk.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

13-11-2017 • 20:05

233 Linkedin Google+

Submitter: AnonymousWP

Reacties (233)

Wijzig sortering
Ik hoop dat deze beste man er naast zit.. zelf wil ik graag de:
iPhone SE(X) :+

Opvolger van de iPhone SE met een bezel loos OLED scherm met vormfactor van de SE.

Inclusief FaceID 2.0 en de A11 chip of A10 mag ook.

Prijs onder de iPhone 8 met 64 of 128GB.

Take my money!

[Reactie gewijzigd door Evernote op 13 november 2017 22:32]

Tsja, maar waarom zou Apple goedkope snelle toestellen gaan maken als extreem dure snelle toestellen net zo hard verkopen?
Tsja, maar waarom zou Apple goedkope snelle toestellen gaan maken als extreem dure snelle toestellen net zo hard verkopen?
Naast ander reeds genoemde redenen: India.
Een extreem grote afzet markt waarbij toestellen die duurder zijn dan de SE gewoon bijna niet verkocht krijgt vanwege het gemiddelde inkomen.

EDIT: reactie op @aval0ne
Wat een onzin. India heeft niets speciaals ten opzichte van andere martkten. Er zijn genoeg mensen in India die een iPhone kunnen betalen.
Niets bijzonders aan India? Het is sinds ~2015 de snelst groeiende economie die nog harder groeit dan China
Dat gepaard met meer dan 510 miljoen werkende maakt het echt wel een belangrijke markt, probeer ergens anders maar zo een grote markt te vinden binnen n regio. (je hoeft het hele politieke spel maar 1x te spelen).

Daarnaast als je kijkt naar het gemiddelde netto inkomen is dat ongeveer $1,284 per jaar, (het gemiddelde bruto inkomen per week ligt in de VS al op $859). Het gros van die werkende moet dus echt al jaren geld opzij gezet hebben om een iPhone te kunnen kopen, laat staan een van de high end modellen. Dat is ook d reden geweest dat Apple eerst refurbished iPhoneSEs wilde verkopen in India, om de prijs omlaag te krijgen. (wat het uiteindelijk niet zomaar mocht doen)

Je hebt dus een markt met een gigantisch aantal potentile klanten waarvan het gros nu nog niet een iPhone kan betalen, over 10 jaar zal dat waarschijnlijk echter wl het geval zijn als de groei doorzet. Als Apple dan meteen de eerste introductie in smartphone land kan zijn voor de meeste dan heeft Apple er echt een gigantisch aantal klanten erbij.

Voordat je dit dus onzin noemt zie ik graag tegen argumenten met bronnen.

[Reactie gewijzigd door Donvermicelli op 14 november 2017 21:58]

Een SE is in India nog steeds erg duur. Een SE(X) (never mind de afkorting ;) ) is onbereikbaar.
Wat een onzin. India heeft niets speciaals ten opzichte van andere martkten. Er zijn genoeg mensen in India die een iPhone kunnen betalen. Als Apple echt een budget toestel zou willen maken dan zal het voornamelijk voor de thuismarkt zijn.
Het is nog maar de vraag of de extreem dure iphone X zo super gaat verkopen als voorgaande modellen.
De iPhone 8 Plus verkoopt alvast meer dan de gewone iPhone 8.
Dat is omdat steeds meer iPhonekopers doordrongen zijn van het feit dat een groter scherm erg veel plezieriger is en er graag die extra centen er voor over hebben.
Ik heb anders juist bewust een SE gekocht omdat ik niet zit te wachten op de hele dag rondlopen met een tablet in m'n broekzak. Zoveel meerwaarde biedt zo'n groot scherm nou ook weer niet voor wat ik met een telefoon doe (bellen, sms'en en tweakers lezen).
Voor jou misschien niet, maar de verkoopcijfers wereldwijd laten een ander beeld zien.
Misschien heeft dat er mee te maken dat de 'small' range al tijden niet meer is vernieuwd. de SE heeft iPhone 6S internals, met een paar missende dingen zoals 3D touch. De SE loopt dus eigenlijk 2.5 generatie achter. Als er een SE(X) of SE 2 uit zou die echt wel goed verkopen hoor.
Hoop doet leven maar ik denk dat je gedachte kansloos is.
Een mobieltje is een statussymbool. Dus mensen laten graag zien dat ze zo'n duur toestel kunnen betalen, en ondertussen dik achter lopen bij het betalen van overige facturen.
In mijn omgeving is een mobieltje absoluut geen statussymbool, maar puur een praktisch apparaat / gadget.
Zal aan je omgeving liggen denk ik.
Extreem dure toestellen verkopen niet net zo hard. Ze hebben minder verkopen nodig met deze duurdere toestellen om dezelfde omzet doelen te halen.
Omzet is ook niet zo van belang. Winst is wat telt.
vendor lock-in, zodra iemand een goedkoper model koopt bestaat er kans dat die bij zijn volgende release/aankoop voor een high end model gaat van hetzelfde merk.
Zijn er al verkoopcijfers bekend, ik vraag mij af of de x echt zo goed verkoopt.
Een bezel"loos" 5(S)-formaat iPhone is waar ik al jaren op hoop en wacht...
Zelfs zonder FaceID en/of OLED zou ik die iPhone SEX :+ al kopen. Die steeds maar groter wordende telefoons :(

Met 5,8", 6,1" en 6,8" lijkt dat alleen nog ver weg dus laat Ming-Chi Kuo er maar lekker naast zitten. :D

Er is al weinig keuze bij iOS, laat staan voor kleine telefoons.

Ik duim met je mee.
Apple heeft al gemeld dat de huidige faceID ook wordt gebruikt voor de toestellen van 2018. Ik moet mij excuseren, ik heb de bron even niet bij de hand maar zal m er moegen bijplakken!
Liever met een vingerafdruk scanner achter het scherm
DIT! (Grote iPhone SE fan hier)
Ook ik zou graag een iPhone zien in het format iPhone Se met het design / randloos ontwerp van de iPhone X. Het steeds grotere format van telefoons staat mij ook tegen.
Graag wel met de camera's front en back van de top modellen, want zoals sommige suggereren dat de iPhone 7/8 Plus beter verkoopt dan de reguliere iPhone 7/8 is in veel gevallen niet vanwege het scherm formaat, maar wel de (extra) camera.
prijs onder de iPhone 8, keep dreaming, sinds wanneer gaat de prijs van nieuwe iPhones omlaag?
De iPhone SE bijvoorbeeld. Mooi toestel voor mensen die niet de behoefte hebben aan de iPhone 8/X, maar wel een iPhone willen hebben die nog gemakkelijk een paar jaar mee kan.
Yah, take my money too.
Apple vervalt weer in de oude valkuil waar Jobs ze uit heeft gehaald: teveel keuze. Het begon met een iPhone, vervolgens kwam er een keus tussen de nieuwe iPhone en de oude met een prijsreductie. Heel duidelijk en overzichtelijk. Toen kwam de 6 met een groter scherm: goed dat de oude erin blijft keuze tussen groter en kleiner scherm. Maar toen kwam er een derde variant bij: de Plus variant. Drie verschillende schermformaten, oke nog te overzien al is het niet allemaal op hetzelfde niveau. Stap verder de SE, 6, 6s, 6s Plus en de 6 Plus - nog meer verschil maar nu rechtgetrokken. Dit jaar: de SE, 6s, 7, 7Plus, 8, 8 Plus en de X. Dat is al behoorlijk veel aanbod en voor veel mensen al moeilijker onderscheid maken. Nu komt dit bericht er nogmaals bij, dan krijg je zoiets ongeveer: SE, 8, 8 Plus, X, 8s/9 (X design), Xs, Xs Plus en nog een midrange. Waar houdt het op? Zelf begin ik het spoor bijster te raken en het alsmaar differentieren was waar ze vroeger een einde aan wilden maken. Erg jammer.

Zelf had ik liever het volgende gezien (hopelijk kan het nog steeds). 8s en 8Plus met een X design en that’s it - LCD en dan de X in het assortiment laten met een prijsreductie en dan de generatie erna overgaan op OLED.

We zullen zien, maar ik ben in ieder geval niet voor nog meer toestellen in de toch al drukke line up van Apple. Het begint op Android fabrikanten te lijken.
Jobs heeft ze er juist ingebracht, tijdens de iPhone 6 bestond hij al niet meer, plus breder inzetten voor een grotere doelgroep is heel gebruikelijk en verstandig lijkt mij, je maakt als consument altijd nog zelf de keuze, maak je veel foto's ga je voor de plus, vind je alles wel prima ga je voor de SE variant, Sony heeft toch ook niet maar 1 tv, of LG maar 1 telefoon.

Zo heb je heel simpel voor iedere doelgroep een geschikte telefoon, want mensen die het enigste toestel bijvoorbeeld de iPhone X nu te duur zouden vinden, gaan over naar een ander merk, terwijl een iPhone EX oid, dan wel weer verkocht zou worden aan dit type.

Je gaat naar Apple.com en klikt op iPhone en je ziet een overzicht van wat welke telefoon kan.
Ik vind dit lijstje nou niet zo heel schokkende verwarring brengen
iPhone X
iPhone 8
iPhone 7s
iPhone SE

Los hiervan is het nog maar een gerucht.

[Reactie gewijzigd door Distrax1988 op 14 november 2017 08:35]

Er zijn nu 8 modellen op de site van Apple, als dit nieuw klopt komen er dus nog meer varianten voor de nieuwe generatie. Stel dat de SE geen vervanger krijgt zijn het er volgend jaar weer minimaal 8, krijgt de SE wel een vervanger dan worden het er al minimal 9.
Om het in jouw lijstje even compleet te maken:
X6.5
X6.1
X5.8
X2017
8+
8
7+
7
SE

[Reactie gewijzigd door StelioKontos op 14 november 2017 10:32]

Nee, want de 7 wordt dan logischerwijs uitgefaseerd. Dusjouw lijst wordt dan:

X6.5
X6.1
X5.8
X2017
8+
8
SE

Maar ik hoop eigenlijk heel hard op:

X 5.5 (en noem dat ding alstjeblieft gewoon iPhone plus en kap met die nummers net als bij iMac e.d. Dus gewoon iPhone plus late 2018)
X 4.7 (en noem dat ding dan alstjeblieft gewoon iPhone en kap met die nummers net als bij iMac e.d. dus gewoon iPhone late 2018)
X 2017
8+
8
Apple past zich juist goed aan de markt aan, en 3 iPhones is niet hetzelfde als Android van de maand versie :)
En teruggrijpen naar de "Jobs"tijd, is nu al een beetje oud bakken, de tijden zijn drastisch verandert, en als je naar de complete lineup kijkt van Apple is in mijn ogen precies goed.

Dat ze nu een budget versie erbij hebben is gewoon heel slim, om meer twijfelaars over te halen om naar naar Apple te gaan :)
en dat de vorige generatie alsnog te koop is, laat juis zien dat deze nog steeds ondersteund wordt, ipv Android, die, als je de winkel uit loopt, al bijna niet meer ondersteund wordt :)
Wat denk je wat er gebeurd, als Apple volgend jaar alle oudere toestellen niet meer zou verkopen of ondersteunen ?
Zolang de meeste apps nog werken op Android versies van 10 jaar geleden zal dat niet zo'n punt zijn. Apple saboteert actief het ondersteunen van oude versies, dat maakt natuurlijk een flink verschil.
Je doelt natuurlijk op de overstap van 32 naar 64 Bit ?
dat is niet meer dan normaal in de computer wereld, en het is de schuld van de app ontwikkelaars dat ze hun app niet hebben ge-update, of gelijk de kans grepen hebben om opnieuw "verbeterd" te verkopen, of gelijk verplicht een abbonement :)

En je kan nog steeds de oudere apps downloaden in de app store, voor alle oudere iPhone modellen.
Onder Android kun je een apk voor verschillende architecturen uitbrengen, desnoods in een app samen (zoals de testversies van WhatsApp die je van hun site kunt downloaden). Dat is alleen nodig als je native code gebruikt trouwens.
Ben het helemaal met je eens. Apple onderscheidde zich juist altijd met 1 perfecte iPhone. Nu loopt alles door elkaar heen. Voor de iPad en Mac serie geldt trouwens precies hetzelfde. Na de iPad 4 zijn ze zomaar gesprongen op de ipad Air/Air 2 en de opvolger van de iPad Air 2 heet weet weer gewoon ‘iPad’. De iPad Pro ging naast het grote model zomaar van 9,7 naar 10,5 inch. Bij de Macs is het ook rommerlig aan het worden. Als ze met de iPhone X een nieuwe serie waren begonnen genaamd iPhone Pro. De X staat boven de ‘reguliere’ 8, wat eigenlijk een 7s had moeten zijn, net als dat de ipad Pro boven de gewone iPad staat.
Ik vind het nieuwsartikel nogal summier en klopt niet.

Opvolger iphone x:oled 5.8 zelfde res/ppi als huidige x(458 ppi)

Iphone x+: 6.5 inch oled met 480-500 ppi

3de model: 6.1 inch lcd met ppi 320-330(deze ppi gebruiken ze al sinds de iphone 4, uitgezonderd de 6/7/8 plus).

Dus zou het idd een goedkoper alternatief kunnen zijn, maar minimaal 800 euro in nl, schat ik in.

Daarnaast zou het zou kunnen zijn dat de opvolger van de X een lagere instapprijs zou kunnen krijgen dan de huidige x, en de x+ Hetzelfde prijsniveau als de huidige x.

Maar dat is wishfull thinking 8)7

Apple zou zomaar die 6.1 voor 900 euro kunnen gaan zetten in nl.

[Reactie gewijzigd door Halo_Master op 13 november 2017 21:11]

Ik hoop op een iPhone SE model in de stijl van de X.
Kan je gerust vergeten, te kleine markt voor.
Op zich logisch, als je een kleine smartphone wilt dan moet je gewoon je SE houden, die kan alles.
Als je scherm te kort komt dan koop je gewoon een 6S.
Ik denk juist dat daar geen kleine markt voor is maar een hele forse. Ze kunnen alleen niet rechtvaardigen dat er dan 1000 euro voor gevraagd zal worden en zijn bang dat de nieuwe SE de andere lijnen gaan kanibaliseren. Er is een forse groep overgestapt van Android naar de SE, juist vanwege het kleine formaat met goede hardware. Als Apple dit laat liggen stappen veel daarvan net zo makkelijk weer terug. Waaronder ik. Ik ben een enorme fan van dit formaat.
Nee, hoe kom je daar nou zo snel op, ben je marketing expert? Een 6S loopt sneller leeg qua accu, heb ik niets aan. De SE is er juist om een gat te vullen, dat gat komt er vanzelf weer als ze niet iets soortgelijks neerzetten.
Kijk eens naar de verkoopcijfers, die zeggen genoeg.
"hij moet wel in me broekzak passen" is inmiddels 5 jaar geleden en sindsdien willen ook Apple users gewoon een scherm hebben waar ze wat mee kunnen.
Je hebt niks aan dikke camera's, snelle cpu en alles als je op priegel low res schermpjes moet blijven gluren.
Natuurlijk zijn er mensen die het Iphone 4 formaat fijn blijven vinden maar er zijn ook mensen die aan een Nokia 3310 genoeg hebben.
Nee, de gemiddelde Iphone user heeft inmiddels al jaren een groter formaat omarmt en gaat echt niet terug.
Het is dan niet rendabel om X achtig toestel te gaan maken in een kleiner formaat.
Vergeet niet dat de X ansich best compact is in de wereld der flagship phones.
Het is naast het formaat ook de prijs. De iPhone SE is het enige toestel op de markt met een kleine formfactor en hardware waar je U tegen zegt (mega snelle SOC, superrappe opslag, allerlei extensies in de vorm van gyro gps en motion co processors). Voor die prijs is er geen enkele smartphone die dat gat kan vullen.

Daarnaast. Met het design van de X kan je dus het chermvan de 6S ogeveer in die SE formfactor krijgen dua heb je niet meer dat priegelige scherm.
1 op 10 verkochte iphones is een SE, dat is zeker geen kleine prestatie, zeker niet als deze weggenomen worden bij de concurrentie. Heb je een bron?

Waarom zou iemand met een kleiner toestel geen goede foto's willen kunnen maken? Ook je CPU verhaal is niet geheel waar want ook SE gebruikers willen video's en foto's kunnen bewerken om te kunnen delen.

Ik ben zelf overgestapt van Android naar iPhone vanwege de SE, over 1-2 jaar (dan heb ik hem 3-4 jaar) wil ik ook weer een nieuw toestel die voldoet aan nieuwe standaarden en features. Als Apple dan weer een soortgelijk toestel zou uitbrengen dan blijf ik ook weg bij Android. Zelfs een toestel zoals de experia compact vind ik al een maat te groot.
Ik denk dat Apple veel kan winnen met een iPhone SE met de X ontwerp, dan hebben ze een markt te pakken voor goede kleine telefoons, die vraag is er namelijk ook als je ziet hoe hun SE verkoopt.

Dan kun je met ce huidige LCD schermen ook wegkomen gezien de prijs bescheiden is.

[Reactie gewijzigd door Jeffrey88 op 13 november 2017 22:04]

Ze zijn naar verluid bij Apple niet zo blij met het 'succes' van de SE. Als hij mensen zou weglokken van Android zou het prima zijn, maar in de praktijk kannibaliseert het vooral de duurdere iPhones en daar schiet Apple weinig mee op.
Die vlieger gaat niet op. Als de consument de duurdere iphone te duur vindt dan gaan ze die niet opeens kopen als het goedkope model verdwijnt.

Ze hebben ook een Ipad 2017 op de marktgezet terwijl hun pro modellen veel meer opbrengen, ze hadden de pro 9,7 op de markt kunnen houden voor 450\500 i.p.v het 375 kostende 2017 model.

[Reactie gewijzigd door Jeffrey88 op 14 november 2017 07:13]

Als de consument de duurdere iphone te duur vindt dan gaan ze die niet opeens kopen als het goedkope model verdwijnt.
Dat kan je hopen, maar dat is duidelijk niet hoe de consumenten zich in de praktijk gedragen - anders had Apple echt wel een nieuwe SE geintroduceerd.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 14 november 2017 14:25]

Er zijn ook mensen die de SE niet kopen omdat die goedkoper is, maar omdat ze iOS willen en geen grote lap van een telefoon. Die mensen zouden in de rij staan voor een iPhone met fysiek formaat van ongeveer een SE, maar met het scherm van een 8. Alleen hier zie ik al heeel veel reacties van mensen die nu al geld naar hun scherm zitten te gooien (mezelf incluis).
Dat zijn blijkbaar niet genoeg mensen om de kannibalisatie van de 8 te compenseren.
Want? Die telefoon bestaat toch nog niet?
Ze hebben nu al een tijdje de kannibalisatie van de 6 en 7 kunnen analyseren.
Ik snap niet wat je zegt. Het lijkt alsof je zegt: De SE verkoopt te goed, en daarom gaat apple geen kleinere telefoon meer maken. (ik denk overigens niet dat het zo werkt, maar dat terzijde) En nu zeg je: Er zijn te weinig mensen die dat willen, om te compenseren dat zoveel mensen hem kopen??
:?

Anyway: Ik denk dat heeel veel mensen een kleine telefoon met redelijk groot scherm willen en hoop dat Apple dat volgend jaar best wel eens zou kunnen gaan leveren.

[Reactie gewijzigd door Prullenbak84 op 14 november 2017 14:44]

Te weinig *nieuwe* iPhone gebruikers (vanaf Android dus) tov de kannibalisatie van verkopen van de 6/7.
Ah zo. Maar als gewoon het standaard model iPhone een 4.7” scherm heeft en een 4.8” behuizing. Dan is er geen sprake meer van kannibalisatie of wat ook, want dat is dan gewoon de basis iPhone.
6.5 inch, dan zal dat dus de vorm krijgen van de huidige plus. Daar heb ik wel oor naar en sta dan ook op het punt mijn order voor de 20-27nov X te cancellen hierdoor. Temeer ook door de probleempjes die er spelen bij de huidige X. Dan is het nog wel te overzien met mijn 7+ ;)
Ik heb nog geen bestelling geplaatst maar zit nog steeds te twijfelen tussen de 8+ en de X. Nu de X met een groter scherm gaat komen maakt de twijfel alleen maar groter en komt met een derde optie: jaartje wachten.
Ben er nog niet uit.

[Reactie gewijzigd door Sumi1976 op 13 november 2017 20:23]

Dit is nog altijd nog geruchten en daarbij moet je nog een jaar wachten, eerder dan augustus/september zal de opvolger er niet zijn.
Ik weet dat het een gerucht is maar het lijkt me wel een logische.
Nog een jaar wachten zou ook kunnen omdat ik op de 6+ zit, die het nog zeer goed doet. Maar m’n vriendin krijgt altijd mijn oude toestel en die wilt graag iets groters dan haar huidige 5 (die het ook echt nog goed doet maar het kleine scherm.....
Ik ga er nog een nachtje over slapen en kijken of de X nog meer kuren gaat vertonen waardoor de keuze makkelijker wordt.
Ik vind het geen logisch gerucht dat er telefoons van die grote komen, het gaat gewoon een 8s of 9 worden volgend jaar.
Het zou wel kunnen dat ze plus formaat alleen in de X form doen, en de gewone zoals de grote als de 7/8 houden.
Maar ze gaan echt geen telefoons nu nog maken alleen met 6 inch of meer, dit red je niet eens in het formaat van de huidige gewone iPhone 7/8.
Als je de huidige 8+ qua formaat neemt dan kan er een groter scherm in. Rek het een paar milimeter op en het kan nog net iets groter.

Appel heeft nu al voor langere tijd 3 formaten dus zou een vervolg hierop best logisch zijn, toch?
Tuurlijk gaan ze wel met een smartphone van meer dan 6" komen. Je kan makkelijk een 6,5" display in de fysieke footprint van een 5,5" iPhone 8 Plus proppen. Juist de Plus-versies van iPhones gaan al jaren gepaard met enorm grote bezels in vergelijking met de concurrentie en is daarom het meeste toe aan een dergelijk scherm.
Velen die nu een 5,5" iPhone hebben en graag die schermgrootte willen blijven behouden, zullen de iPhone X juist veel te klein vinden. Apple wil die markt echt niet laten liggen.

Kijk maar eens naar de Galaxy S8+. Dat toestel is smaller dan vrijwel alle 5,5" smartphones op de markt en is maar ietsje hoger terwijl hij nog wel een kin en bovenkant heeft. Daar zit al een 6,3" scherm in.

[Reactie gewijzigd door Richh op 13 november 2017 21:20]

Even voor de goede orde(r), deze roddel gaat over de opvolger van de iPhone 8 & X. Het ontwerp daar van zijn ze nu langzamerhand aan het vastleggen. Maar die toestellen ga je vast pas tegen september volgend jaar zien.

[Reactie gewijzigd door Henk Poley op 14 november 2017 05:38]

Lijkt me verder ook een mooie (veilige) keuze van Apple. De ‘goedkopere’ telefoons nemen hetzelfde design aan zodat je de gebruikte onderdelen en features kunt finetunen.
De mijne komt volgende week maar de grotere variant spreekt me wel aan. Dan volgend jaar maar weer een nieuwe kopen en mss de huidige X proberen te slijten ergens. :P Heb de X bij de mediamarkt in de hand gehad maar is even wennen de kleinere maat dan mijn 6+. Dus een iphone x maatje plus zou voor mij prima zijn.
De huidige plus is 5,5 inch.... en die vind ik fors, groter hoef ik echt niet.
Dan krijgt hij dus de maat van de huidige plus, want scherm loopt tot de rand ;)
Begrijp ik goed dat 2 toestellen met een verschillend schermformaat dezelfde aantal pixels gaan hebben? Dat is nieuw voor Apple. Wordt het de iPhone 11, iPhone XI of gaan ze gewoon over op "iPhone" en "iPhone Pro"?

Tot slot: "649 en 749 dollar" "mid-range toestel" lol :D

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 13 november 2017 20:11]

Sowieso een 6,1 inch toestel voor 649-749 dollar, wat een salami, zeker omdat het om een NIET OLED scherm zou gaan, hello, anybody in there, de huidige 7 en 8 modellen hebben ook gewoon LCD en die kosten ook kat en kogel.

Apple gaat echt geen nieuw model (ahum 1 jaar oud design) toestel uitbrengen op een prijsklasse waar ze nu nog een 2 jaar oude (als je de X meetelt zelfs 3 generaties oude) 6S verkopen.

Ming-Chi Kuo kan het zo vaak goed hebben met zijn geruchten op het moment dat Apple een nieuw toestel uitbrengt, maar dit slaat kant noch wal.

[Reactie gewijzigd door SpoekGTi op 13 november 2017 22:40]

Wellicht een ex-btw foutje ergens gemaakt in de pipeline van geruchten inderdaad.
Het lijkt mij ook sterk, maar ze zullen volgend jaar toch wel *een* toestel uitbrengen dat in die prijscategorie (649-749) valt? Of zouden ze echt alleen nog voor 999 en hoger gaan?
Waarschijnlijk wordt de 7 lijn de prijs van de 6S en de 6S gaat uit productie
Vast ja, maar ik bedoel een nieuw toestel. Zoals de 8 dit jaar.
De 8 kost 809 euro (standaardprijs, winkels kunnen natuurlijk korting geven).
Tuurlijk maar dat is geen edge 2 edge screen en geen facialid uiteraard
Ze hebben nu dus geen nieuw toestel in de range die jij schrijft. Dat was alles wat ik er mee wilde zeggen.
Moest die degenererende opmerking op zijn naam nou?... respect gehalte op tweakers is extreem laag aan het worden. |:(

Zijn naam is Ming-Chi Kuo, niet Ho chi min, de stad waar je vorig zomer op vakantie geweest bent, noem jou ook geen, "he, geef eens een martini! "

[Reactie gewijzigd door Dennisjehz op 13 november 2017 21:11]

Je had gelijk aangepast
Volgens mij lees je het gesprek niet echt... Spoek geeft aan dat ik gelijk heb en dat geeft een indicatie dat het niet om een perongeluk verkeerde spelling gaat, je spelt niet iemand zijn naam verkeerd door er toevallig de Vietnamese hoofdstad van te maken.

Tevens moet ik wel vermelden dat hij erg volwassen is dit te doen en ik hem een toffe gozer vindt, door in te zien dat wat er gezegd was eindelijk geen respect was.

Erg keurig spoek :)

Nu weer on topic ok? Dankjewel!

[Reactie gewijzigd door Dennisjehz op 14 november 2017 12:42]

Mijn voorspelling is dat er echt wel verschil in pixels gaat zijn.
Waarschijnlijk zullen ze zeggen, But wait we forgot something last year......we present you the iPhone 9.
Dat was bij de iPad Air en iPad mini natuurlijk ook al zo: zelfde resolutie, andere afmetingen.
Maar wel zelfde verhouding. En dat is iets wat hier niet het geval lijkt...
iPhone X 10.1 Puma, lijkt mij logisch :*)
Hoop op een model onder de 5.8 inch, maar dit is dan slecht nieuws. Ergens paradoxaal dat 4 inch ooit heilig was verklaard en je nu geen telefoon onder de 5.8 kan krijgen.
5.8 lijkt heel groot maar is in de breedte vergelijkbaar met een 4.7 inch, maar dan een stuk langer. Kwa oppervlakte is 5.8 van iPhone X ook een stuk kleiner dan de 5.5 van de plus omdat die laatste vierkanter is.
Welicht komt er nog een iPhone Xs :+
De iPhone X Plus -> XL O-)

[Reactie gewijzigd door Thalaron op 13 november 2017 20:42]

Ik had gehoopt dat dit een gerucht zou zijn dat mijn hoop op een nieuwe SE zou bevestigen, maar ik ben bang dat Apple dat model dood laat bloeden. Ik zit echt te wachten op een nieuwe variant daarvan.
De huidige SE is nog altijd super populair. Die reeks bloedt zeker niet dood.
Ja, een waterproof variant.
Eventueel een soort iPhone X variant. Een soort kortere, iets bredere, en dikkere SE. Dat laatste gaan ze natuurlijk nooit doen, maar ja kan natuurlijk dromen over langere batterijduur :+

Ben alleen niet zo happig op de sleetsigheid van AMOLED. Na 5 jaar zal dat er vast niet meer mooi uit zien.
Nouja die lange accuduur hebben ze sws met de SE al gerealiseerd. Dat ding doet het echt heel erg goed voor de hardware en de capaciteit van de accu.
SE scoort inderdaad zo'n 50% beter dan de iPhone 5S.

(NB: Voor de Geekbench 4 batterij zoekfunctie moet je voorlopig de URL aanpassen. Ook de titel op de pagina klopt niet.)
Mua, ik denk dat Apple nog wel eens een opvolger voor de SE zou kunnen introduceren, maar dan met het iPhone 6 ontwerp ipv het iPhone 4 ontwerp.
Pst. IPhone 5. ;) maar ik geef je gelijk alleen de k ik wel dat het er iets anders uit gaat zien. Er zijn namelijk al housings waarmee je een iPhone 5(s) of SE kunt ombouwen naar een 6 mini, maar dat wordt dan toch wat lomp en ziet er heel goedkoop uit. Ik verwacht eigenlijk een soort X mini waarbij het scherm dan toch relatief groot is. De footprint van het logicboard staat dan toch een relatief grote accu toe.
Hopen dat die met een 5,8inch qua formaat gelijk is aan de 7/8, wat ik een prima formaat vind.
Dat is de huidige iPhone X ook al. Net als de Galaxy S8 trouwens. Denk dat dat dus wel goed zit :)


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8