Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Analist: duurste nieuwe iPhone krijgt zelfde prijs als huidige iPhone X

De duurste nieuwe Apple-smartphone van dit jaar zal ongeveer dezelfde prijs krijgen als de huidige iPhone X. Dat zegt Ming-Chi Kuo, een analist die vaak juiste voorspellingen heeft gedaan over onaangekondigde Apple-producten.

De 'iPhone X Plus' met 6,5"-oledscherm moet ongeveer duizend dollar kosten, de prijs van de huidige iPhone X, meldt Kuo volgens 9to5Mac. Voor die prijs krijgen klanten wel de eerste iPhone met dualsimfunctionaliteit. Er gingen al eerder geruchten dat er in 2018 een of meer iPhones met dualsimoptie zouden verschijnen.

De opvolger van de huidige iPhone X met 5,8"-oledscherm gaat daarmee vermoedelijk iets minder kosten dan nu, terwijl het model met 6,1"-lcd rond zevenhonderd dollar moet opbrengen. Dat is evenveel als de huidige iPhone 8. Die zou wel in nieuwe kleuren als oranje en blauw beschikbaar komen.

De modellen met oledschermen zijn duurder, onder meer omdat die schermen duurder zijn in aanschaf dan lcd's. Apple zou naar verluidt bovendien verschil aanbrengen in de camera's van de diverse iPhones. Apple zou dit jaar drie nieuwe iPhones willen uitbrengen: een rechtstreekse opvolger voor de iPhone X met 5,8"-oledscherm, een 'iPhone X Plus' met 6,5"-oledscherm en een goedkopere variant met een 6,1"-lcd.

Visuele samenvatting van geruchten over iPhones voor 2018

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

05-07-2018 • 14:22

123 Linkedin Google+

Submitter: AnonymousWP

Reacties (123)

Wijzig sortering
Breaking news: analist voorspelt dat duurste iPhone ongeveer even duur wordt als de huidige duurste iPhone!

Voor deze voorspelling hoef je geen analist te zijn lijkt mij zo.

[Reactie gewijzigd door lukjah op 5 juli 2018 14:24]

iPhone X 2017: 1000 dollar
iPhone X 2018: 850/900? dollar
iPhone X Plus 2018: 1000 dollar

Dat de prijs van een iPhone X met OLED scherm nu juist goedkoper wordt is wel nieuwswaardig, na jaren van alleen prijs verhogingen. Toch?
Ach, Apple doet net alsof oled het nieuwste van het nieuwste is, net als dual-sim. WOW, dual SIM... Ze zijn echt superinnovatief bij Apple...

Je betaalt de hoofdprijs voor technologie die totaal niet innovatief is. Ooit was het zo mooi, die iPhones. Maar nu? Te weinig vernieuwing, onvoldoende kwaliteit, te duur. Jammer.
Apple is nooit de eerste met nieuwe technologie, bijna altijd bestaat iets al langer, maar dan in andere apparaten. Apple claimt zelf ook nooit innovatief te zijn, ze claimen dat ze doen wat het beste is op dat moment dat hun het doen. Jarenlang hebben ze OLED niet goed genoeg gevonden (hoewel dit ook met de supply te maken kan hebben gehad, aangezien 100 miljoen oled schermen kopen tot voor kort ook gewoon niet mogelijk was voor Apple). Nu is de technologie klaar en steken ze het in de iphone. Die true depth camera van de iphone X werken ze al aan sinds 2014, nu pas zit het in een iphone. Dat is apple. Wachten tot iets goed werkt, en daarna pas implementeren, of ze de eerste zijn interesseert ze werkelijk niks.
Je kunt je afvragen wat beter is: een techniek als eerste uitbrengen zonder het maximale eruit te halen en de gebruikerseevaring te optimaliseren of het juist andersom te doen. Voor mij het laatste. Apple was ooit revolutionair met de iPhone niemand had dat eerder zo en zo goed gedaan maar verder doen ze eigenlijk niet veel nieuws. Wat ze dus vooral doen is dingen heel erg goed doen, en dat werkt dus duidelijk toch. Of dingen weglaten, waar ik minder vrolijk van wordt.
Dan hadden ze ook nog een paar jaar moeten wachten tot de wekker app goed uit ontwikkeld was (sorry, kon het niet laten).

Daarnaast wat betreft de telefoon. Eerst was groter en nog groter iets waar Apple niet aan wilde. En nu worden de telefoons met een groot tempo elk jaar groter.
Wat is er met de wekker app? Ik gebruik die dagelijks en nog nooit ergens last van gehad?
Er zijn wat problemen geweest met de wekker app.:
https://www.iphoned.nl/nieuws/ios-9-1-wekker-uit/
https://www.iculture.nl/n...kker-gaat-uur-te-laat-af/

Sorry hoor dat ik jullie tegen het zere been stoot met mijn opmerking. Was puur op reactie dat Apple iets goed uitontwikkeld voordat ze het op de markt brengen. Samsung heeft al ruim 7 jaar OLED schermen in een deel van de telefoons zitten.
lekker dan, ik ben dom, omdat ik heel doelbewust kies voor een uitgekristalliseerd idee/systeem en daar voor wil betalen..... zal het wel niet berijpen.. ik is ook dom...
hoezo gek? tis de beste verkopende telefoon, daar zitten ja, fanboys tussen die tegen alles het moeten hebben, er zijn gaan voor het eco systeem, er zijn die gaan wat dan ook... dat jij dat niet wil (jouw persoonlijke reden) prima... .. zal het wel weer niet begrijpen, daar ik nu dom en gek ben...

ps: niks dappers aan... ik wil persoonlijk het beste wat bij mij past...

[Reactie gewijzigd door Martinus op 6 juli 2018 15:31]

Het is een virtuele sim en een normale sim. Ik denk niet dat een andere smartphone dat heeft.

En ik vind FaceID nog best wel innovatief in een smartphone. Na bijna een jaar heeft geen enkel ander toestel zoiets veiligs. Al vind ik hem wel heel traag vergeleken met mijn OnePlus 5T, maar die is met een foto te unlocken.. En heb je het niet opgemerkt dat alle toestellen met een notch nog een dikke 'kin' hebben? Die van de iPhone niet: Daar is ook een reden voor, zoals in de link uitgelegd.

Innovatie is niet altijd te zien. En ik vind dit niet innovatie, maar hele goede afwerking.
En ik vind FaceID nog best wel innovatief in een smartphone. Na bijna een jaar heeft geen enkel ander toestel zoiets veiligs.
Maar ook weer niet als eerste of beste. Wel de best verkopende.
Windows 10 Mobile had met Hello de eerste succesvolle, secure implementatie, en dat was ruim anderhalf jaar vr de X.
Ja das waar.

Zo lang miljoenen mensen 1300,- over hebben voor een smartphone zullen ze alleen maar duurder gaan woorden, en dat is erg triest, want de rest zal dan ook dat doen (andere merken).

Ik kan het niet begrijpen dan iemand zo enorm veel geld over hebben voor een smartphone, ik zelf ga niet meer betalen dan +/- 400,- doe ik nu al jaren.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 5 juli 2018 18:39]

Ik ook, en ben zeer tevreden met mijn iPhone SE.
Ik ook wel, alleen is dit mijn eerste smartphone ooit.
Gebruik eigenlijk veel te weinig op dat ding, ik zou aan een goede future phone genoeg hebben wanneer ik daar spotify en whatsapp op kan draaien en een beetje kan browsen, liefst met een qwerty (toetsen)
Lange accu duur en klaar, wanneer ik daar echt een leuke en redelijk goede tegenkom wanneer m'n Iphone SE op is, is dit ook gelijk mijn laatste smartphone geweest.

Foto's maken doe ik er amper mee, daar heb ik een camera voor en is dus niet belangrijk voor mij.
Das de bedoeling.
Allemaal relatief. Er zijn ook verschrikkelijk veel mensen met voldoende geld waarbij het niet zo uit maakt of ze 400 of 1000 uitgeven voor een phone.
Helaas mee eens.

Na bijna tien jaar nu over op een mooie Oneplus 6 met 256 GB en een Oledscherm, maar die was in de 600 range. Ik krijg vooralsnog geen spijt van de overstap, en moet zeggen dat het me heel erg meevalt, na tien jaar iOS
Nou Apple kennende gaan ze andere functionaliteit uit de goedkopere OLED iPhone slopen, zodat het plusmodel weer meer premium wordt. Nu ook al jaren aan de gang.

Reken er maar op dat je voor die $100 $150 minder ook een camera minder gaat krijgen of zoiets dergelijks.

Mocht het tegendeel worden bewezen, dan zou ik m'n iPhone X direct verkopen voor waarschijnlijk nog een hoop centen en een relatief klein bedrag hoeven bij te leggen voor een vernieuwd model.
Dat voor een App machine. Geweldig en dan te bedenken dat mijn dochter BlackBerry aurora gewoon het zelfde kan en meer met een betere batterij en gsm Wifi bereik. Dit is dan een toestel van 160 euro. Tuurlijk geen oled scherm of lighting port en ios.
En met de fiets kun je net zo goed naar de bakker als met een dikke mercedes
En toch blijven mensen Mercedessen kopen.

Belachelijk, ze zouden Mercedes gewoon moeten verbieden!

Omdat mensen hier niet heel snugger zijn, zet ik het er maar bij: het bovenstaande is sarcasme...

[Reactie gewijzigd door dycell op 6 juli 2018 13:37]

Dat is niet helemaal wat er wordt gempliceerd vriend ;).

iPhone X is nu 5,8", maar er komt een soort X Plus erbij in het assortiment voor de prijs van het huidige "kleine" model. Dus het productportfolio breidt uit en het vervangingsproduct wordt goedkoper dan het equivalent in de huidige line-up.

Los van of het echt zo is, is het wel degelijk meer dan alleen wat jij stelt n is het m.i. wel nieuws.
Het is dan wel het plus model. Dat betekent dat ze wel degelijk in prijs zijn gedaald.
Het zou voor het eerst zijn dat de directe opvolger van een top-spec iPhone goedkoper is geworden sinds 2007. Dus wel enigzins nieuws ja.
Als je het woord "analist" hoort moet je je afvragen waar precies de uitgebreide analyses te lezen zijn. Als die er niet zijn, dan weet je genoeg over de betekenis van het woord in die context: het equivalent van waarzegger.
Analisten als Ming-Chi Kuo en reportersbureau Bloomberg maken uitgebreide analyses over grote techbedrijven. Dit doen ze aan de hand van bronnen binnen die bedrijven, binnen productiebedrijven en dergelijke. Aan de hand daarvan brengen zij verwachtingen en "nieuws"uit over Apple en soortgenoten.
Ze gaan die analyses inclusief bronnen natuurlijk niet uitbrengen, want vooral Apple jaagt als een malle mensen die dingen over het bedrijf en de producten lekken.
Over het algemeen hebben Ming-Chi Kuo en Bloomberg erg goede bronnen, en zijn hun analyses dus best wel betrouwbaar.
Breaking news: analist voorspelt dat duurste iPhone ongeveer even duur wordt als de huidige duurste iPhone!

Voor deze voorspelling hoef je geen analist te zijn lijkt mij zo.
it is funny cause it's true 8)7
Zeker? Het zou nochtans de eerste keer zijn dat dit gebeurd.
Ik vind de prijs nog het minste nieuws. Nee, de eerste dualsim voor IPhone na al die jaren, bizar dat ze dit nu pas implementeren.
Als je alles moet implementeren dat 1 van de 100 andere Android fabrikanten in 1 van hun modellen hebben gestopt krijg je een letterlijke koelkast die ook nog eens onbetaalbaar is.

Niet elk model bij de concurrentie heeft ook dual sim dus hoezo is het bizar?
Inderdaad. Hoe veel Android telefoons in Nederland verkrijgbaar hebben gn dual-SIM versus die het wel hebben?
Even een heel snel, oppervlakking onderzoek.... Van alle smartphones in de pricewatch verkrijgbaar na 05-07-2017 hebben er 498 dual sim en 167 single sim. Nu geven deze cijfers niet meer dan enkel een indicatie maar het aandeel is toch wel aanzienlijk.

EDIT: zie nu dat jij het over Andoid had, daar is het 437 dual vs 118 single.

[Reactie gewijzigd door Superkanjo op 5 juli 2018 21:51]

Interessant, had ik niet verwacht. Er zal ongetwijfeld ook aardig wat grijze Chinaphones tussen zitten maar dat maakt niet zo veel uit, veel bekende telefoons op de eerste pagina.

@Dark_man hij heeft toch gelijk

[Reactie gewijzigd door BikkelZ op 5 juli 2018 22:56]

Niet elk model bij de concurrentie heeft ook dual sim dus hoezo is het bizar?
Ik bedoel ook meer dat nu pas de eerste iPhone met dualsim er is. Dat vind ik gemiste kans. Misschien had ik het anders moeten zeggen. Ik snap dat niet elk model van de concurrent dit heeft, maar ik had het van IPhone eigenlijk al jaren geleden verwacht. Maar blijkbaar zijn (geen) jack ingangen en (geen) headphone touwtjes belangerijker geweest.
Ik heb dual-sim toch altijd onhandig gevonden in de huidige implementaties. Alle keren dat ik het heb gehad op telefoons bekruipt me het gevoel dat het handiger zou moeten kunnen. Misschien dat Apple er nog niet een no-nonsense oplossing voor heeft gevonden en dat het daarom nog niet aanwezig is..
Waarschijnlijk met eSIM. Ik vermoed dat het daardoor al een stuk werkbaarder wordt.
Duurt ook niet lang meer tot de SIM verdwijnt.
1 van de 100? Ik denk dat meer dan 50 procent tegenwoordig dual sim standaard heeft. Zeker voor zakelijke mensen is dit super handig! Of voor op reis buiten de EU. Je koopt daar een sim maar bent toch nog bereikbaar voor familie. Niets dan voordelen. Ik geef Krfstk groot gelijk dat hij het bizar vindt dat ze hier nu pas mee komen.
Hoe kom je erbij dat 50 procent dat heeft?

Dat is verre van zo.

Het is helemaal niet bizar, er worden zoveel dingen genoemd die willekeurige fabrikanten toevoegen en vervolgens vraagt men van Apple om dat allemaal in 1 iPhone te stoppen.

Beetje vreemd om dat dan te bestempelen als bizar.

Want jij hebt misschien het idee dat het gewilde functionaliteit is maar zoveel mensen gebruiken dat helemaal niet hoe handig het ook is.

En als het percentage mensen die het nodig heeft te laag is dan voegt Apple het logischerwijs niet toe.
dual e-sim kan allang :) en kost geen extra ruimte.
Dual e-sim kan nog niet in NL.. daarnaast: 2 kost ten alle tijde meer ruimte dan 1..
In het geval van software (e-sim) hoeft dat niet per se een fysiek extra slot te zijn. Afhankelijk van de implementatie hoeft het geen extra ruimte in te nemen.
Voor er verdere informatie over hoe apple het probleem op gaat lossen blijft het speculeren.
Niet echt bizar, zat mensen kochten twee iphones.
Jammer dat ze een 6.5" model nodig hebben om het passend te kunnen maken :+
Jammer dat de kop het enkel over de prijs heeft terwijl het echte nieuws inderdaad eronder staat
Mm ik moet dat nog maar zien hoor, dual Sim geruchten zijn er al sinds de 5 en komen tot nu toe nooit uit.

Ming-Chi Kuo is van het type “schiet met hagel en je raakt altijd wel wat”, daardoor zit hij wel eens goed maar ten tijden van de 7 en X zat hij er een paar keer gigantisch naast.
Het is apple’s strategie om features over een lange tijd uit te smeren. Zo houden zij hun producten interessant, geeft betere garantie op inkomsten voor apple, focus ligt meer op kwaliteit dan kwantiteit en naar mijn idee creert het een “altijd nog net iets meer willen” bij de doelgroep.

Net zoals een wortel aan een stok voor een ezel houden terwijl je er op zit :9

[Reactie gewijzigd door Mic2000 op 5 juli 2018 21:06]

Hopelijk krijgt de 6,5" - buiten dual-sim - geen extra opties (bijv. betere camera) t.o.v. de iPhone 5.8" Oled. Op die manier worden consumenten die een kleiner formaat iPhone willen niet achtergesteld, zoals bij iPhone 7/7P of 8/8P.
Toen het nieuws kwam dat iOS 12 zou draaien op alle apparaten waarop iOS 11 draaide, was ik erg blij. Ook oude apparaten iets langer in support!

Tot ik bedacht welke apparaten anders uit de line-up zouden donderen:

huidige line-up, op basis van cpu.
A9: 6s, SE
A10: 7, 7+
A11: 8, 8+, X

Normaal gesproken zou er in de nieuwe line-up een A12 zijn met nieuwe telefoons en de A9 telefoons zouden uit de verkoop gaan.

Mijn verwachting, met iOS 12 en het verlengen van support voor bepaalde toestellen met een jaar langer blijft de A9 SE voorlopig in de verkoop. Als je een kleine factor iPhone wil, blijft de SE voorlopig je enige optie. Een SE2 zal pas in de volgende cyclus komen...

Overigens vind ik de iPhone line-up echt waardeloos en ondoorzichtig aan het worden. Hij lijkt vooral gericht om bepaalde price points aan te tikken, in plaats van dat het technologie gedreven is en de "goed, beter, best"-filosofie volgt.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 5 juli 2018 14:50]

Je vergeet de A8 (iphone 6), deze gaat straks ook mee aangezien deze ook IOS 11 draait.
Nee, die vergeet ik niet, want die is niet meer in de verkoop. Die (en ook de 5S) hebben baat bij een extra jaartje support, dat wel. Maar het gaat hier specifiek om dat na laatste datum verkoop Apple nog een tijd lang support wil bieden.

Mijn argumentatie is niet waterdicht, want de 5C is ook nog langer doorverkocht op de zakelijke markt, met kortere tijd support, maar ik verwacht dat Apple juist dat scenario wil voorkomen.
Nee, die vergeet ik niet, want die is niet meer in de verkoop.
Wordt nog gewoon nieuw verkocht hoor. En niet alleen oude voorraad. Wellicht dat de Nederlandse markt er niet meer zo om zit te springen?
Wel degelijk alleen oude voorraad. Apple.com/iphone is leidend voor welke producten nog geproduceerd worden. Het “oudste” model is dan de 6S.
Waar baseer je dat op? Dat de Amerikaanse versie van het B2C website leidend zou zijn? Lijkt me onzin namelijk of kan je dit onderbouwen?

Mijn ervaring is dat B2C en Production bij Apple niet met elkaar praten en dat B2C dus geen idee heeft wat er waneer geproduceerd word.
https://tienda.claro.com.ar/catalogo/iphone-6-32gb wordt ook nog overal flink gepromoot met billboards dus geen restjes. Waarschijnlijk in India het zelfde verhaal.
Ik had een 6plus met defect scherm, her reageerde fout op aanrakingen, of sloeg uit zichzelf op hol. Binnengebracht voor herstelling, een splinternieuwe 6 plus in de plaats gekregen voor de prijs van het scherm: 180. Fijne service van Switch Apple store voor een toestel van meer dan 3 jaar oud. En automatisch een nieuwe batterij!
En de opvolger van de SE? Weet een van jullie dat?
SE2 is nog rumored,.
https://www.iculture.nl/iphone/iphone-se-2/
Misschien wel, misschien niet - geen echte details alleen speculatie.
Klopt niet wat je zegt. Met de nieuwe versie van iOS (versie 12) zou in eerste instantie de ondersteuning voor de 5s vervallen. Dat zou dan betekenen:
iPhone 6 - nog 1 jaar support
iPhone 6S - nog 2 jaar support
iPhone SE - nog 2 jaar support.
iPhone 7 - nog 3 jaar support
iPhone 8 - Nog 4 jaar support.

Door het langer supporten van de 5s betekend dit dat de andere iPhones ook nog een jaartje langer support ontvangen. (wat de support cycle op 6 jaar brengt in plaats van 5 jaar.)

Dat zou dan betekenen:
iPhone 5s - nog 1 jaar support
iPhone 6 - nog 2 jaar support
iPhone 6s - nog 3 jaar support.
iPhone SE - nog 3 jaar support
iPhone 7 - Nog 4 jaar support.
etc. etc. etc.

/edit: verwoording anders omdat de uitleg niet begrepen werd.

[Reactie gewijzigd door Barry_Butsers op 5 juli 2018 22:51]

De 5S is discontinued. Apple verkoopt hem niet meer. Zelfde met de 6. Kijk je kunt hem nog "nieuw" krijgen vast, maar dan kan ook met de friggin' 3GS.

Apple wil *na* het stoppen van de verkoop een telefoon nog een langere periode supporten. Tot nu toe is het (op de 5C) na, atlijd geweest "3 jaar in de verkoop + 2 jaar na einde verkoop". Dus dat als je op de laatste dag nog een telefoon koopt, dat je nog minstens 2 jaar support hebt.

Die cyclus wordt nu doorbroken en dat is niet omdat Apple erom maalt dat er nog zoveel iPad Airs in gebruik zijn. Dat kon ze met de iPad 2 niet schelen en nu ook niet. Ik kan me alleen voorstellen dat het is, omdat ze de ondersteuningscyclus voor de SE willen verlengen.
Ik zie hier geen "kleiner formaat" iPhone tussen...
De body van de SE heeft een diagonaal van 5.4" en dat wordt dan net meer dan 5.8". Hiervan gaat een deel in de breedte van het nieuwe scherm zitten. Dat lijkt me allemaal wel mee te vallen. Als je echt kleine handjes heb is de groei in breedte niet ideaal maar echt groot wordt de kleinste iPhone dus niet.
Gaat helaas gebeuren, gok ik. En vervolgens roepen alle analysten dat mensen geen kleine telefoons willen en worden ze uit productie gehaald. Is nou niet direkt mijn grootste zorg, want met mijn hammen mogen de telefoons wel een maatje groter, maar de klaagbrieven van de mensen met kleine klauwtjes kan ik wel begrijpen.
Duo sim als van 2 sims?
Of 1 build in en 1 "gewone" zeg maar?

Als we dan niets kunnen met die build-in (KPN) dan hebben we er ook niets aan

[Reactie gewijzigd door EdvanAl op 5 juli 2018 20:05]

Zover ik weet zijn er in Nederland nog geen providers die wel built-in eSim ondersteunen. Maar als er genoeg devices gaan komen, gaan ze die vanzelf wel ondersteunen.
Als Apple het in de iPhone stopt, kon ze wel eens over de dam trekken.
Het zit ook al in de Apple Watch 4G die aardig verkoopt en in de Pixel 2. Maar laten we hopen dat de iPhone de doorslag geeft. Providers zijn helaas niet echt snel.
Een aantal grote telecom providers in Europa ondersteunen al E-Sim voor de Apple Watch (zoals Deutsche Telecom en Vodafone in Duitsland), dus ik schat maar zo dat ondersteuning in NL door KPN en Vodafone niet lang meer zal duren.

https://www.apple.com/watch/cellular/
Momenteel is de SIM tray een van de grotere onderdelen in je telefoon dus ik zou haast zeggen dat het logischer is dat het E-Sim + NanoSIM betreft. Dan heb je gelijk legacy en toekomstige markten gedekt.
Die dual sim zal wel gewone sim + e-sim zijn# dat is immers de richting dat men uit wil. Eens iedereen op e-sim zit kan je er in principe 100 sim kaarten opzetten waarvan 2 of meer tegelijk actief (aantal antennes).
Dat denk ik ook - Apple wil volgens mij niets liever dan de hele losse simkaart wegdoen en volledig overstappen op de e-sim. Ze hebben met de Apple Watch 4G natuurlijk ook al de eerste stappen gezet op e-sim gebied, ik kan me voorstellen dat ze dat verder gaan uitwerken.
Ze hebben die eerste stappen al gezet bij de iPad Pro uit 2015, die heeft namelijk al een Apple Sim, naast een echte sim slot ;)

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 5 juli 2018 20:17]

Is dat dan waarom ik een "plan" kan kiezen zonder dat er een eigen SIM in zit?
Kan er nu geen van kiezen omdat het US plannen zijn, zou leuk zijn als die hier in benelux dan ook worden uitgerold door de providers.

Hopelijk als Apple eSIM wat breeder beschikbaar maakt (nieuwe iPhone's) springen onze providers ermee in zee!
Laat ze maar flink rammen op die e-SIM standaard samen met Samsung, e-SIMs zijn wat je nodig hebt voor laptops, smartwatches en een trits aan andere mobiele devices. Heeft eerder ook geholpen om van die megagrote SIMs af te komen uit het jaar stillekes.

De eerste provider die hier e-SIM introduceert krijgt mijn geld, zo simpel is het. Maar goed het telecomkartel wil gewoon niet dat er meer macht bij de consumenten terecht komt. Je ziet vaak ook dat in het het buitenland het vaak juist een beetje de derde / vierde partij van het land het introduceert omdat ze wel moeten om te overleven.

Dat is ook bijvoorbeeld meteen de reden dat de naam van je bank verwerkt zit in je IBAN-nummer, anders zou je namelijk te makkelijk van bank kunnen switchen. Eerder moest nummerbehoud ook al afgedwongen worden bij de telecomboeren.
Ongeachte de prijs voor de duurste iPhone, Apple was altijd: Keep It Simple. Maar nu de Apple markt behoorlijk verzadigd is met verschillende iPhone's, gaan ze de laatste jaren hun iPhone product aanbod verbreden. Voor mij persoonlijk staat dit synoniem aan een stagnatie in innovatie (Want dan zou iedere iPhone enthousiast dat innovatieve model sowieso willen (zoals dit het geval was bij de iPhone, 3, 4, 5 en 6 generaties).

Keuzes genoeg nu: LCD of OLED, SIM of Dual SIM, 5,8 OLED/6,1 LCD/6,3 OLED inch modellen en dan nog de keuze in de (drie) verschillende opslaggroottes en de verschillende kleuren voor sommige varianten. Dit was met Steve Jobs waarschijnlijk nooit gebeurd (Ik zeg niet, dat het niet goed is), voor mij wijkt het een beetje af van de Apple Philosophy.

[Reactie gewijzigd door Jumpman op 5 juli 2018 15:41]

Volgens mij wordt het aanbod niet verbreed. De SE wordt vervangen door een SE2, vervolgens krijgt de 8 geen opvolger, wordt de 8 Plus vervangen door de LCD versie en wordt de X gesplitst in groter en kleiner net zoals de 8 en 8 Plus voorheen.

Wat vervelender is dat er ook nog een aantal kleuren zijn nu nog samen met de geheugengroottes. Hoe veel rose gold 256GB iPhone 9 Plussen moet je precies inkopen? Maar juist die kleuren en geheugengroottes waren er al onder Jobs dacht ik.

[Reactie gewijzigd door BikkelZ op 5 juli 2018 15:27]

Apple heeft jaren geleden met de iPod ook vele verschillende modellen uitgebracht.

En dat was onder de hoogtijdagen van Jobs.

En wat vind jij niet overzichtelijk aan het aanbod? Vergeleken met Android fabrikanten is het heerlijk helder overzichtelijk.
Ik mis echt een kleiner model dat de allernieuwste specs heeft. Ik zou het liefste de huidige 8 hebben zonder randen. Dan is een perfect formaat.

EDIT: scherm formaat van de 8 als buitenmaat van de telefoon.

[Reactie gewijzigd door Psychilles op 5 juli 2018 15:32]

De huidie iPhone X is nagenoeg even groot als de huidige iPhone 8, en zonder randen. Je zoekt dus de huidige iPhone X? :)
Lijkt mij dat hij het formaat van het scherm bedoelt, niet van het toestel zelf.
Idd. Dat was niet helemaal helder.
Ik kan thuis heel mooi de grotes vergelijken, een iphone 7 is echt stukken kleiner dan een iphone X, de X is niet heel veel kleiner dan een iphone 8 plus.
Eh, nee, de X ligt veel dichter bij de 7 (en 8) dan bij de Plus-modellen, zoals onderstaande link ook laat zien.
Nu alleen nog een iPhone met formaat van de SE met de specs van de X en de camera van de 8....of ben ik nu de weg kwijt?
Waarom de camera van de 8? Die van de X is het beste.
De camera van de 8 is identiek alleen heeft de X er eentje extra. Dat is op een SE niet echt noodzakelijk. Zeker ook omdat het de prijs beinvloed.
Jobs was nooit voor grote smartphones en kijk eens aan. 6.5 inch is een van de grootste in de smartphone industrie
Qua scherm zeker, maar _niet_ qua omvang!
ik ben benieuwd hoe Apple de modellen weer in de markt zet. Ik ben bang dat je weer moet kiezen tussen een model 256GB/niet dual sim of 64GB wel dual sim. of dat soort rare constructies waarbij je toch uit komt op het topmodel welke weer niet de lage GB's (dus goedkoper) is maar alleen de variant met 256/512? welke weer mega duur is.
Dat doet Apple juist helemaal niet.

1 model verschilt alleen in opslagcapaciteit.

Alleen het + model heeft een extra functionaliteit zoals optical zoom.

Je verzint nu gewoon iets.
De 'iPhone X Plus' met 6,5"-oledscherm moet ongeveer 1000 dollar kosten, de prijs van de huidige iPhone X, meldt Kuo volgens 9to5Mac. Voor die prijs krijgen klanten wel de eerste iPhone met dualsimfunctionaliteit.

er staat niet dat alle telefoons dualsim hebben. als het zo is als het er zo staat moet je dus de+ variant nemen om dualsim te hebben. dat is niet fijn
Ik denk dat dual sim in dot geval alleen niet betekend dat the telefoon twee Sim slots heeft.
n Sim slot, een een Apple Sim.

Apple wou jaren geleden al overstappen op enkel een virtuele simcard, denk dat we nu langzaam een transitie zullen gaan zien, moeten alleen de Telco’s nog mee zien te krijgen aangezien die hier nog niet aan willen
Als er een analyse wordt gegeven door mensen/bedrijven die zich bewezen hebben het achteraf (bijna altijd) juist hebben heeft het geen zin om daarna te gaan speculeren wat de specs zullen zijn al helemaal niet als dit lijkt op frustratie.
jij bent een gezellig persoon op verjaardagen of niet?


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True