Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nieuwe woestijnmap PlayerUnknown's Battlegrounds is speelbaar op testserver

PUBG Corp., het door Bluehole opgerichte dochterbedrijf voor PlayerUnknown's Battlegrounds, heeft beelden getoond van de nieuwe woestijnmap. De map is inmiddels beschikbaar op de testserver. De ontwikkelaar laat ook weten dat de grote PC 1.0-patch op 20 december uitkomt.

De woestijnmap genaamd Miramar is sinds vrijdagochtend beschikbaar op de testserver, waarbij spelers nog wel te maken kunnen krijgen met crashes en bugs, zo meldt de ontwikkelaar. Miramar heeft nogal wat steile kliffen die het speelveld deels begrenzen. Het gebied ligt aan zee; Miramar is ook ongeveer de Spaanse vertaling van 'zeezicht'. Het gebied is gesitueerd in een woestijnsetting in Midden- of Zuid-Amerika. Ten opzichte van de huidige Erangel-map heeft het woestijngebied meer en grotere stadjes. De nieuwe map krijgt onder andere exclusieve wapens en een exclusieve off-road truck en jetski.

De grote PC 1.0-patch van PlayerUnknown's Battlegrounds is meerdere keren tijdelijk beschikbaar geweest op testserver, maar deze update van de game komt nu definitief uit op 20 december, zo maakte de ontwikkelaar bekend tijdens de uitreiking van The Game Awards. Daarmee verliest de game op de pc zijn early access-status. Op de Xbox One komt PlayerUnknown's Battlegrounds op 12 december uit als early access-versie.

Met deze 1.0-update wordt onder meer het vaulting-systeem toegevoegd. Speler kunnen daarmee bijvoorbeeld door ramen en over hekken springen. Verder is het veranderde ballistische systeem een belangrijke vernieuwing. Afgevuurde kogels en projectielen worden meer beïnvloed door luchtweerstand. Daardoor verliezen ze meer snelheid en zullen ze eerder een dalende baan laten zien over grotere afstanden. Ook worden er killcams toegevoegd.

Een andere vernieuwing is dat de grotere vizieren van geweren nu een variabel zoommechanisme hebben, wat te bedienen is het met scrolwiel van de muis. Ook zijn er aanpassingen doorgevoerd zodat het meer uitmaakt waar een tegenstander geraakt wordt. Andere merkbare wijzigingen zijn de aanpassingen bij voertuigen, waardoor onder andere het rijden met voertuigen realistischer moet aanvoelen. Tot slot worden er serveroptimalisaties doorgevoerd.

Door

Nieuwsredacteur

90 Linkedin Google+

Submitter: TwisterX

Lees meer

Reacties (90)

Wijzig sortering
de grotere vizieren van geweren nu een variabel zoommechanisme hebben
Eigenlijk is dat game-technisch jammer, want een 8x scope is nu strict beter. Er is dus geen afweging of "interesting decisions" meer ("Games are a series of interesting decisions -- If a player always chooses the first from among a set of three choices, it’s probably not an interesting choice" -- Sid Meier). Nou heeft meer van de gear in pubg dat probleem. Bij een ideaal gameontwerp zou elk stukje gear een afweging moeten hebben: level3 vest is zwaarder en dus ren je minder hard, level 3 helm beperkt je zicht en hoofdbewegingen, scope types zijn beter long of short range. De enige afweging nu is dat het moeilijker te krijgen is, maar dat voegt nogal een random element toe.
Recentelijk vond ik in een airdrop de 15x scope, maakte alles wel een stukje makkelijker. Ik helemaal blij dat ik hem had. Ik had er wel van gehoord, maar dacht dat het een hoax was. Ik deed het op een Kar98 sniper geweer en ik werd door trage laden toch mooi afgeknald. De blijdschap was van korte duur. :+

[Reactie gewijzigd door aliberto op 8 december 2017 13:04]

Ik heb hem ook eens op m'n Kar gehad en dat was eigenlijk alleen maar vervelend. Naarmate de cirkels kleiner werden werd dat ding meer waardeloos en ben ik teruggestapt naar een 4x. Dan heb je dus een bijzonder rare drop te pakken die je eigenlijk veel voordeel op zou moeten leveren, maar kun je hem net zo goed wegdonderen. Variable zoom lost dit wel op.

En opzich werkt dit in heel veel games zo, en goed ook. Rare drops/moeilijk te krijgen items bieden meer voordeel. Is best wat voor te zeggen.

[Reactie gewijzigd door The Realone op 8 december 2017 13:43]

zeker game-technisch jammer. Maar het lijkt me wel dat als je weer uitzoomt en weer opnieuw inzoomt, je opnieuw moet scrollen om naar bijv 4x te gaan waardoor er toch wat tijd verloren gaat en het een nadeel is tov gelijk 4x zoom hebben
Dat is niet zo hij blijft op de zoom dat je als laatst gebruikt.
vraagje:
Je kan in PUBG je zero'ing van je scope aanpassen... doen mensen dat ook echt daadwerkelijk of is het sneller/efficiënter om gewoon op gevoel te mikken en te corrigeren aan de hand van waar je de kogel ziet landen?
Bij de 1.0 versie is het aangepast en word het moeilijker om te schieten op afstand vooral met ar's ,maar tot nu toe is schieten met guns redelijk recht tenzij je extreem ver gaat schieten
Ja, dat staat in der daad in dit artikel.. echter is dat geen antwoord op mijn vraag. ;)
Als je recht schiet is zeroing niet nodig natuurlijk
Over de scopes vind ik dat je gelijk hebt , maar over de armor niet aangezien je daarvoor wel de beter loot plekken moet pakken en dus een groter risico neemt om dood te gaan. Armor level 3 zit ook redelijk vaak in care packages.
Andere leuke update in 1.0 is dat je de felheid van de red dot / holo sight kan aanpassen dmv je scrollwheel. Superhandig in sommige situaties waar het vrij donker is.

Ik kan in ieder geval niet wachten totdat ik vanavond de nieuwe map kan ontdekken.
Iedereen speel maar lekker de testmap, zo zijn de huidige servers minder gevuld waardoor ik eindelijk wat makkelijker kan winnen :+

In 3 maanden tijd heb ik nog maar 3 Chickendinners behaald. 1e was pas exact bij 100 uur.

[Reactie gewijzigd door aliberto op 8 december 2017 12:48]

Speel in duo's of squad met vrienden. Ik heb hierdoor veel meer plezier met de games die ik speel, en chicken dinners zijn dichter in handbereik.

Ookal vind ik solo ook grappig af en toe, gewoon bij school droppen en je hebt zekerheid van kills.
Ik speel ook alleen maar duo of squad. Wat wel jammer hier is, is dat je om een 1 of andere reden extreem veel minder credits krijgt aan het einde van een game. Gister met 4 man squad, wij gingen als laatste dood, kregen 90 credits. Als je solo speelt kan dit oplopen tot 1000+ credits per game.
Klopt, maar het gaat mij niet om de credits maar om de game zelf. Want in principe heb je helemaal niks aan de credits behalve dat je een loot box kan openen, waar toch waardeloze clothes items in zitten.
Wacht even hoooooooo, dit is niet waar ik heb met mijn maat ieder destijds 7 van die invitational crate's gekocht en niks mee gedaan. tot dat ik er achte kwam dat die kisten gewoon ¤ 7 per stuk waren. toch even lekker 50 euro verdient met niks. daarna die ¤ 50 eruo wel weer verneukt aan cod WW2.
Dat is waar, ik geef er verder ook niet heel veel om, maar ja, als je ze dan toch krijgt dan vind ik dat de belonig wel iets omhoog mag.

Tip overigens: Ik heb nog nooit 1 loot-box uitgepakt. Ik gooi ze direct op de steam market. Kost 0 moeite en per crate krijg je ong. 50 cent. Heb inmiddels bijna de aanschafkosten van de game er uit, puur door het te spelen!

[Reactie gewijzigd door SaintK op 8 december 2017 19:01]

Dat is niet helemaal slim, voor de dingen die je er uit krijgt kun je vaak al meer vangen dan ¤0,50. Regelmatig dat ik tussen de ¤2 en ¤10 aan spullen kan verkopen.

T is natuurlijk wel zo dat je dan gegarandeerd die ¤0.50 hebt
Hoe vaak komt het gemiddeld voor dat je die bedragen hebt? Maakt het ook nog uit voor welk aantal credits je de lootbox hebt "gekocht"?
Ja dat klopt, maar 30 cent haal je er zeker uit. Vandaar dat ik al zei als je garantie wilt dan is lootboxes verkopen de beste optie.
Ik heb uit de ongeveer 20 lootboxes die ik heb gekocht, 3 keer de checkeboard shirt gekregen, die rond de 6 euro waard was(is?). Dat vond ik niet zo erg
Het is moeilijker om 1e te worden in een solo game dan in een duo of squad game 100 > max. 30 teams
In mijn ervaring is het juist veel moeilijker om in teamverband het spel te winnen. Meestal red niet je hele team het tot het einde en dan sta je vaak in je eentje of met 2 man tegen nog teams die eventueel wel in tact zijn.
Als ik in m'n eentje speel kan ik op m'n gemakje zonder enige communicatie of samenwerking rondsneaken en mensen afschieten tot het einde.
De tactiek is ook om safe te landen, loot krijg je altijd wel. zo overleef je het veel makkelijker om met z'n 4e over te blijven en is de kans heel groot dat je wint. Zelf heb ik lange tijd in squads in de top 250 EU gestaan door deze tactiek. Je hoeft hier niet heel goed voor te zijn als je maar slim speelt.
parachuten ... nog steeds niet opgelost voor azerty, ondanks dat ze nu wel zgn keybinds hebben toegevoegd, maar bij mij werkten ze daarstraks nog altijd niet na het instellen en moest ik weer met de wasd werken ipv de zqsd (jah, voor NL'ers geen probleem natuurlijk, die hebben qwerty, maar wij belgen hebben franse adoptie op dat gebied)

nieuwe map brengt ook een deel nieuwe gebouwen met zich mee... heb al een paar leuke soorten appartementsgebouwen ontdekt met véél ramen; zalig om vanuit te snipen enzo
Bekend probleem. Ik speel zelf met de pijltjes toetsen en alles er omheen, maar als ik uit een vliegtuig spring dan moet ik ineens wasd gebruiken om rond te vliegen.
En het feit dat je in voertuigen (als passagier) voortaan kan healen!

Volle patchnotes en eigen verhaal over road naar 1.0 zijn hier te bekijken:
https://steamcommunity.co...etail/1479860425922776589

Paar quote's:
Breaking all kinds of videogame records was a very exciting experience, especially for a small team like ours, but it also meant that we had some very serious stepping up to do. We had to grow as a company and we had to do it very quickly. We hired new people, made opened new departments within the company and finally even separated from Bluehole into PUBG Corporation to better focus on PUBG.
Investigating and fixing server/connection issues is currently one of our top priorities. We know how upsetting it can be when you’re facing these issues in-game, as it means that you’re unable to use your skills and enjoy the game. We are looking into ways of tweaking our server settings to alleviate this problem.
Most importantly, we want you to know that this is just the beginning. When PC 1.0 comes out, our journey doesn’t end. When PC 1.0 comes out, the first part of our journey will be over, but only so that the next one can begin.
Test Schedule
[Phase 1]
CET: December 8th 11:00AM - December 10th 11:00AM
EU - SOLO & DUO & SQUAD, First-person / Third-person
Added 3 new vehicles:
*Added Van. Van is a six-seat vehicle. It has low maximum speed and driving force but it has the highest HP in the game. Therefore, the Van can be useful in various tactical situations
*Added Pickup. Pickup is a four-seat off-road vehicle and designed to be well adjusted for Miramar’s bumpy terrain. Pickup is the most all-around vehicle in the game and suitable for various playstyles
*Added Aquarail. Aquarail is a two-seat water vehicle. The player in the passenger seat can user their weapons. It has good cornering and high mobility so you can expect Aquarail to do well in guerrilla tactics.
*Motorcycle and Buggy are also available in Miramar. They have different skins compared to their Erangel cousins.

[Reactie gewijzigd door TwisterX op 8 december 2017 13:07]

Ik hoop echt dat "network lag detection" hiermee verleden tijd is. Veel vrienden van mij hebben dit probleem en worden meermaals per sessie er uitgegooid.
Voor mij als kleurenblinde ook handig, dan zie ik de red dot tenminste altijd.
Toch kun je zeggen wat je wil.. maar dit is een van de weinige games die tijdens hun "Early-Access stage" ook daadwerkelijk goed geluisterd hebben naar de spelers.

Ook een van de weinige games overigens die daadwerkelijk Early-Access verlaat haha.
Ja maar vraag niet hoe het uit Early Access is gekomen... Er is nog steeds weinig consistentie.
Dan praten we nog niets eens over de vele crashes die door het spel geteisterd wordt of dat een server er ineens mee ophoudt.
Van beide totaal geen last. Terwijl een maatje van mij om de haverklap er uit crashed
Uit early acces is gekomen? Het is nog steeds early acces
en het komt dus 20 december uit de early access. Dat is dus volgens de belofte die bluehole vanaf het begin al heeft gedaan.
Niet helemaal. Want ze zouden eerst de full release met 6 maanden doen. Dit is al uitgesteld. Op 23 maart is de game in early acces gekomen. Evengoed vind ik het nog snel gegaan. Kijk bijvoorbeeld naar Dayz. Die hangt al jaren in early acces
Nee inderdaad niet op de dag nauwkeurig. Dat er wat vertraging komt valt nog wel te verwachten, maar ik vind dit zeker zeer netjes. Overigens hebben ze al vrij snel aangegeven in het hele traject dat het einde van het jaar zou worden.
Ik kijk ernaar uit consistent door een raam te kunnen springen. Pro's die erover klagen dat er nu minder vaardigheid nodig is, beseffen niet dat er een ongelijk speelveld was op deze manier. Ofwel is het de bedoeling dat je eenvoudig door een raam of over een muurtje kan springen, ofwel is het dat niet.

Door ervoor te kiezen dit wel toe te laten en ook toegankelijk te maken voor iedereen, geeft Bluehole aan dat ze de skill gap willen vastleggen op game sense en behendigheid met de wapens zelf; niet op hoe goed iemand kan bukken terwijl hij springt.

Bravo

P.S.: Ik kan het niet meer terugvinden op Reddit, maar ik had ook gelezen dat de zeroing distance voor 7.62mm ammo wapens nu correcter zou zijn. Schoten vanop/naar een helling onder 100m zeroing ook. Dus minder mysterieuze schoten boven iemands hoofd op korte afstand :)
Pro's die erover klagen dat er nu minder vaardigheid nodig is, beseffen niet dat er een ongelijk speelveld was op deze manier.
Sorry, maar waar slaat dat nou weer op. Jij kunt toch ook C en SPACE indrukken? Hier is niets ongelijk aan, maakt alleen zoals je aangeeft de skillgaps tussen mensen wat groter. Overigens zuig ik als een tuinslang in PUBG, maar zelfs ik krijg dit gewoon consequent voor elkaar.

Ik ben trouwens ook blij met het vaulten hoor, lijkt me gewoon leuker en interessanter om overal op te kunnen klimmen etc, en zoals je aangeeft, het verlaagt het skill plafond van de game, dat is waar de casuals (jij en ik) van houden, maar Pro's natuurlijk niet.

verder, nieuwe map, nieuwe revolver, nieuwe vehicles, nieuwe bootjes (jetski's). Vanavond toch maar even die test versie installeren :D
Wat heb jij liever dat de vaardigheid van iemand bepaalt in een shooter? Hoe goed hij schiet en zich van zijn omgeving bewust is, of hoe goed hij haasje over kan spelen met muurtjes en ramen?

Bij mij lukte die crouch-jump overigens niet altijd van de eerste keer, waardoor ik al potjes verloren heb omdat ik vast zat in een raamkozijn of een kamer met een granaat erin. Dus ik ben echt blij dat ze van die onnodige skill gap zijn afgestapt.
Waarom niet beide? Ik heb ook een langere tijd gewoon niet afgeweten dat crouch jumps uit ramen een ding was en toen zat ik al +- 200 uur in het spel. Tot dat je leert wat er precies gebeurd is wanneer men het bij jou flikt.

Die kennis is inderdaad een onderdeel van het geheel om een beter speler te worden, dat die kennis destijds niet gedeeld werd is 1 ding, maar naar mate populariteit in het gebruik ervan stijgt, meer bekend werd.

Vanaf dat moment heb ik dit lopen oefenen en het is helemaal niet moeilijk, enkel een toetsencombinatie van spatie + c. En het grappige ervan is, er zijn technieken waarbij deze 'glitch' gebruikt wordt, maar de speelstijl in het spel ook drastisch veranderd, puur omdat men niet verder experimenteert met deze bevindingen.

Wist je dat je met crouch jumpen op daken kan komen die normaal gesproken niet bereikbaar zijn? Waarschijnlijk niet, in mijn 400+ uur heb ik het nog nooit iemand zien doen. Ja, daarmee ben ik bevoordeeld, maar wie zou dit niet doen wanneer je speelt om te winnen?

Door over een dak te klimmen bij een gebouw met 2 balkon uitgangen, kan je jezelf van de ene kant, naar de andere kant van het gebouw verplaatsen zonder dat je daar direct in line of fire komt wanneer het gebouw bestormt wordt door mensen. Daarmee kan je mensen echt flink mee verwarren.

Persoonlijk vind ik dat gewoon goed gebruik van de ruleset die het spel je gegeven heeft. Iedereen zou het kunnen doen in theorie. Dat niet iedereen er voor kiest of van af weet is een ander verhaal. Een vecht spel leer je ook niet in 10 uur. Voordat je alle nuances leert ben je honderden uren verder. En dat is gewoon precies wat crouch jumping is, een nuance. PUBG leert je niet hoe je het moet spelen, daar ben je zelf vrij in. Het feit dat er geen restrictie in crouch jumping is gemaakt ligt aan de developer. Want dat had volgens mij makkelijk gepatched kunnen worden.

[Reactie gewijzigd door Robe90 op 8 december 2017 15:05]

Of het je wel of niet lukt is beside the point. Wat mij betreft is het gewoon cheaten. Het zit nog niet officieel in het spel, maar een hoop mensen halen er wel voordeel uit.
Dan nog de mensen die, misschien door een handicap bijvoorbeeld, de c en space knop lastig kunnen indrukken.
Of mensen, zoals ik, die liever crouch op ctrl hebben. Maakt het al iets lastiger om te kunnen crouchjumpen.
Klopt, een normale speler had een heel groot nadeel aangezien heel veel gebouwen maar 1 deur hebben om naar buiten te gaan. Als je dan de ramen niet kan gebruiken van je eigenlijk 'doomed'.

Top dat ze dit nu hebben ingebouwd, dat zorgt ervoor dat nieuwe spelers een eerlijker voordeel hebben.

EDIT: Ook fijn dat het niet meer mogelijk is om een 8x scope op een M16A4 te plaatsen, deze was naar mijn idee veelste overpowered met een 8x.

[Reactie gewijzigd door Landon op 8 december 2017 12:16]

x8 scope vond ik sowieso nooit fijn. Die heeft naar mijn gevoel een afwijking bij het schieten, gebruik liever de x4 scope
Ik vind het overigens wel extreem jammer dat er een Kill cam optie in komt en hoop dan ook dat deze uit te zetten is. Dit is funest in squad/duo games aangezien je eerst iemand met een silencer neer kon halen zonder dat deze een idee had waar het vandaan kwam. Als hij dit nu kan zien dan kan hij direct vertellen wat je positie is en is daarmee de silencer nutteloos...
De killcam wordt in DUO en SQUAD pas beschikbaar nadat de hele DUO/SQUAD dood is. dus wat jij zegt is helaas niet echt van toepassing. Bluehole is natuurlijk niet compleet achterlijk
Daar heb he natuurlijk niets aan. De kill cam moet je uit kunnen zetten op server niveau, niet alleen voor jezelf ;)
volgensmij heb je er wel wat aan.... want Serverside staat deze aan... alleen in je eigen client moet je hem dus aanzetten. ( onlogisch? pretty much yes......)

[Reactie gewijzigd door Pablo op 8 december 2017 14:35]

Het argument dat werd gegeven is dat de kill cam een voordeel oplevert in squads als nog niet iedereen dood is (hij wist niet dat het dan nog niet werkt), en werd de hoop uitgesproken dat je het uit kon zetten. Dan heeft het niet veel nut om hem alleen op jouw client uit te zetten, want dan heeft de rest er nog steeds voordeel van.
Wat wel zo is, is dat je nu in een animation terecht komt waarin je kwetsbaar bent. Ook breekt nu het glas. Het "stealth" element van deze acties is dan ook volledig weg.

Persoonlijk was ik wel fan van de crouch jump, maar door de nieuwe functie kun je wel op plekken komen waar je eerder niet kon komen.
Dan zou het juidige crouchjumoen dus eerder bug abuse zijn, aldus jouw redenatie. Het is immers heel logisch dat het glas breekt, op het moment dat je erdoor springt, toch? ;)

Daarnaast is de game (nu nog wel dus) in early access. Wat betekent dat dingen kunnen veranderen, dus op zich geen al te groot probleem, toch? ;)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 8 december 2017 13:19]

De meeste 'pro' players gebruiken gewoon C + spatie gelijk. Makkelijke tip voor iedereen: Als je die met de zijkant van je duim tegelijk indrukt, 95% van de keren gaat het goed na een paar keer oefenen. Als het ware je duim ontspannen op C + spatie leggen en vol naar beneden drukken.

De optie om dit te doen in de keyboard interface is weg gehaald door PUBG zelf, enige wat zou kunnen is een macro op b.v. muis of toetsenbord.
Nog een tip. Gebruik de crouchjump zonder dat je sprint met shift. Dus vlak voordat je een sprong wilt maken laat je shift los en druk je daarna gelijktijdig bvb c+spatie in
leuke update ;) ook wel nice dat ze verschillende maps maken maakt het spel ook weer wat intressanter voor de spelers. :)
Ik moet zeggen, ik heb nu een paar potjes gespeeld en de game voelt veel beter aan dat de live versie.
De nieuwe map is nog wel even wennen maar de nieuwe voertuigen en wapens voelen goed aan en klinken stukken beter.

Denk dat deze map mij nog even terugtrekt de game in.
Ik vind persoonlijk de indeling van de nieuwe gebouwen niet zo heel geweldig. Veel deurtjes, weinig nuttige loot. En de loot die er is, is redelijk voorspelbaar. Voor de rest ziet de map er, daar waar ik tot hiertoe gespeeld heb, heel erg hetzelfde uit overal. Ja, je hebt wat heuvels en zo maar over het algemeen is het landschap hetzelfde. Dat was in de eerste map toch wel gevarieerder. Logisch wss, woestijnen zijn nu eenmaal niets zo divers. Zal wss een kwestie van wennen zijn.

En in dat VW-busje ben je een sitting duck. :-). Geluid en performance in het algemeen is stukken beter, dat wel.

[Reactie gewijzigd door gatlarf op 8 december 2017 18:31]

Eindelijk geen early Acces meer :P

Zoveel pro's en spelers voor een game zonder release lol! |:(

[Reactie gewijzigd door SoulEnroLL op 8 december 2017 12:35]

Het is nog steeds early acces. Dit is op de test servers dus nog geen officiele release
Weet iemand of dit spel ook ook voor de PS4 uitkomt?
concrete plannen niet.
op dit moment heeft dat te maken, dat Playstation geen platform heeft voor Early Access, wat Steam en Microsoft/xbox, wel hebben.

ik ga er wel vanuit dat als de PUBG hype blijft, er uiteindelijk ook een playsatation versie komt
Uiteindelijk, ja. Maar reken maar op minstens zomer 2018.
Laat ze ook maar die onwillekeurige framedrops aanpakken van 80 fps naar 30 fps zonder dat er wat speciaal gebeurt. Ook zie ik graag andere game modi zodat je niet iedere keer een nieuwe game moet starten na dat je één keer bent gedood. Het telkens opnieuw beginnen word saai voor korte game sessies.
Voor die framedrops heb ik totaal geen last. Fps is bij mij altijd stabiel

Dat is Battle Royale / Hunger Games. Dat is Pubg
Met welke instellingen en resolutie?
Hier ook totaal geen last van op 1440P (alles medium behalve AA en view distance op ultra) met een 8600K en 1080Ti
Ik denk dat het aan mijn instellingen ligt want ik heb alles op ultra staan. Meeste tijd zit ik zo rond de 80 fps maar random af en toe drops naar 30 fps voor 1 seconde.
Nope ik heb dan een 60hz scherm maar ik heb steady 60FPS met alles op ultra behalve AA en totaal geen drops op 1440p met mijn 1080ti
AA had ik ook op ultra staan, ik zal eens kijken of het helpt om de AA lager te zetten.
Ik heb nooit aa aan, heeft niet zo veel zin op 24" en 1440p
Ik vind AA ontzettend lelijk op 1440p 25". Alles is vaag, lijkt wel alsof ik een bril nodig heb als ik dat aan zet.
Ik weet niet waarom, maar ik heb iets tegen woestijnmap.
Moet dat niet desert map of woestijnkaart zijn?? :)