Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PUBG brengt update uit om lag op te heffen en deelt 1,5 miljoen bans uit

Het ontwikkelteam van Playerunknown's Battlegrounds heeft update #1 van pc-versie 1.0 aangekondigd. Met de update maakt het team een begin om de lag-problemen die veel spelers ervaren op te lossen. Er zijn verder inmiddels 1,5 miljoen bans uitgedeeld voor het spel.

Volgens het ontwikkelteam zijn er meerder oorzaken aan te wijzen voor de lag-problemen van de afgelopen weken en zal het oplossen en verbeteren continu werk vereisen. Onder andere zouden de problemen te herleiden zijn tot een upgrade van de game-engine en de toevoeging van nieuwe content.

Met de #1-patch heeft het team inefficiŽnties van de serverinfrastructuur weggenomen en gameservers geoptimaliseerd en verder onderzoek moet uitwijzen in hoeverre dit gaat helpen. De patch bevat daarnaast enkele bugfixes, onder andere voor crashes bij replays en voor problemen waarbij spelers onverwacht stierven na een val.

Het spel wordt daarnaast geplaagd door een grote hoeveelheid cheaters. BattleEye, de anti-cheatdienst die PUBG inzet, maakt bekend dat er sinds maart 1,5 miljoen bans voor het spel zijn uitgedeeld.

Door

NieuwscoŲrdinator

169 Linkedin Google+

Reacties (169)

Wijzig sortering
Dus ťťn op de 20 spelers heeft dus gecheat? Dat is toch wel bizar hoog. Goed om te zien dat ze er wat aan doen.

30 miljoen spelers (nu nog meer denk): nieuws: PlayerUnknown's Battlegrounds heeft wereldwijd 30 miljoen spelers

[Reactie gewijzigd door SPOXYWOXY op 29 december 2017 11:20]

Nee niet 1 op de 20. Er zijn zat gebande mensen die gewoon een 2e account aanmaken en dan opnieuw pubg kopen en opnieuw cheaten
En dat kunnen ze heel makkelijk, gezien de game ook weer geld oplevert. Haal dat element eruit en je Cheaters zijn weg.

[Reactie gewijzigd door cmegens op 29 december 2017 12:17]

Haal de rewards uit de game en mogelijk heeft het een effect op de hoeveelheid cheaters. Opzich een leuk idee. Maar ik zie in Overwatch ook nog genoeg cheaters, en daar kan je geen echt geld verdienen. Met 30 miljoen spelers blijven er dan voldoende over die het leuk vinden om 1e te worden mbv een cheat/bot/whatever of om hoog te ranken in de leaderboards.

Voor wat betreft cheats en bots snijdt het mes overigens aan twee kanten. Een grote banronde als deze zorgt ook weer voor money in de pocket van de developer. Als de cheaters gewoon de game weer opnieuw kopen. En het geeft ze bragging rights mbt de hoeveelheid verkochte exemplaren.

Waar zit de gouden grens tussen tevreden spelers met cheat-detectie, en de hoeveelheid geld die het niet fixen van de code oplevert in extra verkochte exemplaren?

[Reactie gewijzigd door PizZa_CalZone op 29 december 2017 12:44]

en daarom vind ik dan ook dat als ze serieus cheaten willen verminderen in hun games ze best wel iets pro-actiever kunnen zijn en ook IP of MAC adressen moeten bannen.
Helaas zijn oplossingen als dat een technisch probleem en niet echt haalbaar. DHCP, OSI model, spoofing.
1 minuut later kan je weer spelen als je een beetje handig bent.

[Reactie gewijzigd door PizZa_CalZone op 29 december 2017 13:07]

Elke extra protectie is weer een laag tegen de "normale cheater".
D'r zijn legio ventjes van 14 die op internet wat vage hacks downloaden, die zullen minder snel gaan spoofen.

Serversided cheats afvangen werkt het beste, maar de servers van PUBG kunnen de normale workload al amper aan, laat staan als ze uitgebreide cheat-detectie willen doen.

Mensen die sneller bewegen dan toegestaan/teleporten is makkelijk te detecteren, superjump zou ook niet moeilijk moeten zijn...
Het spel is echter wel zo glitchy dat je in theorie veel false-positives zou hebben.
Spoofen is the least of your worries. Het gaat me niet om het detecteren van cheats, maar dat de oplossingen die voorgesteld werden om te bannen gewoon technisch niet kunnen.

Met IP bans kan je zomaar een router bannen.
Een IP wat vandaag van jou is, is misschien morgen wel van iemand anders...
Mac adres blocken? Die komt niet verder dan je router...
Een VPN? 2e internetaansluiting?

Overigens zijn er betere manieren om een unieke string uit je hardwareconfig te trekken, je installeert immers een stuk client software.

[Reactie gewijzigd door PizZa_CalZone op 29 december 2017 15:00]

Opties voor bannen, dat gaat eigenlijk gewoon heel simpel op account.

Als de kans om geband te worden maar groot genoeg is, koopt men voor een spel van 20eu niet snel een nieuw account om te cheaten.
Dat is wat ze nu doen, en het is middelmatig redelijk effectief zo te zien.

Het idee om hardware te bannen is wat controversieel. Maar mogelijk wel effectiever. Dan moet je een nieuw apparaat kopen om weer te spelen. Maargoed... ook dat is te faken met o.a. virtuele hardware.

[Reactie gewijzigd door PizZa_CalZone op 29 december 2017 15:11]

Het is middelmatig effectief omdat de cheat detectie niet sterk genoeg is.

Als je weet dat de kans klein is om gepakt te worden, koop je het spel eerder opnieuw om te cheaten.
Ik neem mijn woorden terug, 1,5 miljoen banned accounts is een groot percentage van het aantal verkochte exemplaren. Maar inderdaad, er is nog genoeg te verbeteren mbt cheat detectie. Je hebt tegenwoordig een phone-app waarop je de locaties van andere spelers kunt zien.

Ik heb tevens een tijdje terug een website gezien die je kunt koppelen aan je game account zodat hij metrics kan bijhouden van je playstyle. Dit was dacht ik toen toegestaan door de developers. Er waren aardig wat spelers die hier gebruik van maakten, zo kon je zien wat je travelpath was door de map heen, hoeveel kogels je raak schoot, waar je een voertuig hebt gespot etc. Wanneer genoeg spelers op die manier live hun gegevens uploaden, heb je niet eens toegang nodig tot de gameclient om een cheatmethode te hebben.

[Reactie gewijzigd door PizZa_CalZone op 29 december 2017 15:30]

Je bedoelt zoiets als:
Hash je systeemconfig bij 1e installatie en stuur naar de PUBG servers.
Zodra je dan gebanned bent en je probeert met een nieuwe key het spel opnieuw te activeren/installeren dan ziet ie dat je hash al voorkomt in de database en wordt je installatie geweigerd?

Dat is beetje hetzelfde als IP/MAC bannen (wat te spoofen is), en dit is uiteraard ook te spoofen.
En een (verborgen) config op je systeem zetten is ook makkelijk te omzeilen natuurlijk want dat ding is binnen een dag gevonden door de mensen die zulk soort hacks maken... hell, waarschijnlijk updaten ze hun hack.exe's wel om die bestanden te verwijderen voor je. :+
Mac adres blocken? Die komt niet verder dan je router...
ipv6

Maar je hebt gelijk, technisch gezien niet haalbaar.
Vind dat geen acceptabel excuus: servers kunnen het niet aan. Anno 2017, schaal je die binnen 5min op. Financieel zit het volgens mij wel goed met die game. Super dat ze die ban ronden houden, zou het liever wat directer zien; immers als speler met 60kmpu over slachtveld schieten = cheater, prima te detecteren en eruit te mieteren.
immers als speler met 60kmpu over slachtveld schieten = cheater, prima te detecteren en eruit te mieteren.
Dit vind ik, voor een game waar nog de nodige punten op zijn aan te merken, vrij kort door de bocht. Eens dat er hard moet worden opgetreden, maar wat als het slechts een glitch/bug was?
Feit is, dat er geen bug/glidge is waardoor je over de map teleporteert anders dan cheats is. Nodige aan game dev. gedaan, om te weten dat prima te detecteren en te blokkeren valt. Begrijp me niet verkeerd, speel graag pubg, maar het theaters verhaal in deze wordt niet echt direct aangepakt
Ik weet het niet hoor. Hoe weet jij dat zo'n supersnelle speler niet al na 5 potjes geband wordt? Misschien doen ze er wel veel aan maar zijn er gewoon te veel cheaters.
Dat is helemaal geen feit. Ik heb namelijk weleens in een game gehad (World of Warcraft) dat wanneer ik aan het spelen was ik ineens 4x sneller liep dan normale spelers en sneller aan het casten was. Het bleek uiteindelijk wel een bug/glitch te zijn die schijnbaar bij mij als een van de weinige spelers dit effect had.

Ik ben het echter met je eens dat dit in de meeste gevallen geen bug/glitch is.
Het gaat eigenlijk altijd over geld/tijd/prioriteit/denkwijze.
Het is inderdaad onacceptabel.
De meeste cheaters kunnen dat niet, een ip ban zal 80% uitbannen ...
met dynamische ips ben je vandaag geband en morgen je buurman. dat werkt dus voor geen meter. en zoals al gemeld, misschien ban je dan plots een heel huishouden of bedrijf.
Ja en wie heeft tegenwoordig nog dynamische ips ?
Vrijwel iedereen met een *DSL/kabellijn. Dat je in principe tijdenlang hetzelfde IP kan houden betekent niet dat het niet dynamisch is.
Dan kan ook zijn effect hebben. Leg maar eens uit aan je ouders waarom je 2 broers ook niet meer kunnen spelen :D
Maar de HWID dan? Met HWID ban zou je toch aanzienlijk cheaters kunnen verminderen?
Heel veel cheaters gebruiken een VPN voor ze gaan cheaten, dan wordt hun eigen IP buiten beschouwing gelaten omdat ze alleen het IP adres van de VPN zien. Hardware bans/MAC bans zijn ook heel makkelijk te omzeilen door HWID's te spoofen.
Op MAC-adressen verbannen gaat niet, verdiep je even in het OSI-model en netwerken en je snapt waarom.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 29 december 2017 15:42]

Gaat wel hoor - je vraagt via de game code het MAC adres van de NICs op die in de computer zitten en je stuurt die mee met de aanmeldgegevens.

Het is maar hoe ver je erin wilt gaan. Maar zoals veel mensen het hier begrijpen gaat het inderdaad niet - want je MAC adres komt inderdaad niet verder dan je eigen router als je je het netwerkverkeer gaat gebruiken om bans uit te delen.
Ja, dan zijn het calls vanuit de server naar de client. Op netwerkniveau gaat zoiets echter niet werken.

Echter is dat geen logische manier van bannen; spelers moeten dan eerst connecten met de server, vooraleer de check plaats kan vinden.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 2 januari 2018 14:03]

Maar verbinden naar de server doe je toch vooraleer je een game start. En bij het huidige systeem van bannen gaat het ook zo - je verbindt/probeert te verbinden met de server, de server ziet je unique account ID, en stuurt een njet terug.
Het is toch gemakkelijker om Łberhaupt de verbinding te weigeren, als een speler verbannen is? ;) Verbinding maken moet je sowieso. Zonder connectie kun je natuurlijk niet spelen. ;)
Alleen ranked kunnen spelen op Steam accounts waar al veel games op staan is het enige waar je de meeste mensen echt mee kunt pakken.. Je maakt niet "even" een Steam account met tientallen games omdat je dan kunt cheaten in 1 andere game.
Bannen op MAC is geen optie. Dat adres draagt niet verder dan binnen het netwerk van je ISP en ook dan draagt het niet verder dan hoogstens enkele fysieke apparaten.
how about een stukje code in de lokaal draaiende game die het MAC adres opvraagt en meestuurt met aanmeldgegevens? ;) Het is echt soms maar een kwestie van creatief zijn...
Dat is totaal onlogisch. Op die manier moet je alsnog eerst connecten, terwijl je eigenlijk geen resources aan zoiets wil verspillen.

Is ook redelijk simpel te omzeilen door een nieuw MAC-adres in te stellen of te spoofen.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 2 januari 2018 14:25]

Vanaf dacht ik Windows 7 kan je niet zomaar elk MAC spoofen. Deze gespoofde MAC adressen moeten een bepaalde prefix hebben of de wijziging wordt gewoon niet toegepast. Ook *daar* kan je op checken . En alsof het huidige bansysteem niet als dusdanig werkt.

Maar ik zou het dan ook gewoon met een combinatie doen. Je bant het MAC, het unique account/cliŽnt ID, en eventueel het serienummer van het moederbord.

Een menig tweaker kan er dan nog omheen maar het gros van de spelers denkt bij MAC adres aan een Apple product . Het mag dan misschien geen waterdichte oplossing zijn, het zal alleszins meer en groter impact hebben dan het huidige systeem.

Door de cheaters en de in mijn ogen verkeerde focus van BlueHole/pubg corp als het aankomt op features en updates ben ik al even weg van PUBG. En zoals ik het zo hoor gaat het nog niet beter dus dan houden we ons maar bezig met Star Citizen 3.0...
Ik ben er vrij zeker van dat er met OW ook echt geld verdiend kan worden. Taobao (Chinese eBay) staat vast vol met battle.net/OW accounts die x levels, rank of skins hebben :p
Haha, niet over nagedacht. Mja op die manier is er in bijna elke populaire game wel geld te verdienen.
Het mes snijdt aan twee kanten... roep dat eens bij Massive, verantwoordelijk voor The Division. Die weten dat dat niet zo is. Die playerbase is binnen enkele maanden verdampt als je cheaten niet actief bestrijdt. Uiteindelijk is het funest voor het spelplezier en dus het vertrouwen in het idee dat je zelf die game gaat blijven spelen. Dus op de korte termijn zal er vast een business case te schrijven zijn, maar onderaan de streep moet je alles doen aan detectie en handhaving, anders ga je verliezen.
Sorry maar moest toch even een comment plaatsen jij denkt dat er veel cheaters in overwatch zijn? Dan moet ik je echt teleurstellen die zijn er amper. Zelf heb ik in 2 jaar tijd 1 verdacht geval gezien waarvan ik het eigenlijk niet zeker wist. Maar ow heeft een van de beste anti cheatsystemen en dat is ook wel te merken.
Ook bij overwatch zijn er flinke ban waves geweest, vooral in China. Zoek naar eens terug in de OW reddit.

Dat het bij lange na niet zo'n extreme verhouding is als bij pubg dat klopt :)
Je kan ook een ban krijgen voor iets anders dan cheaten, lijkt mij.
Dat kan, maar dan wordt je niet door BattlEye verbannen. ;) Dat is puur een anti-cheat systeem.
Dus ťťn op de 20 spelers heeft dus gecheat?
Nee, er zijn 1,5 miljoen bans. Of dat verschillende personen zijn weten we niet. Of die mensen ook allemaal terecht zijn verbannen weten we ook niet. Of er mensen zijn die vals spelen maar niet verbannen zijn weten we ook niet.
Definieer cheaten, er was een moment dat sommige .ini files gingen aanpassen of de 'crouch-jump' in het config scherm ging gebruiken... was dat ook cheaten?

Daarnaast vind ik de titel een beetje scheef;
PUBG brengt update uit om lag op te heffen en deelt 1,5 miljoen bans uit
Dus de patch is gekomen en er wordt gebanned (a 1.5 miljoen keer)?

Oh wacht...
[...]maakt bekend dat er sinds maart 1,5 miljoen bans voor het spel zijn uitgedeeld.
Lijkt de Telegraaf wel met de sensatie koppen... |:( :X
Ik vind het ook flinke aantallen. 5% van de playerbase geband. (1,5 miljoen van 30 miljoen)

Dit is wel een teken dat het spel behoorlijk kwetsbaar is voor ehm speelwijzen die tegen de EULA ingaan.
Zoals bijna alle games van tegenwoordig en van 8 jaar terug, allemaal clientside , dit maakt cheaten makkelijk , mag hopen dat er een keer een game komt die alles server side doet.
dan kunnen we niks modden :/ aub niet

games zijn al zo uitgekleed

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 30 december 2017 08:51]

ja, laten we pubg modden!?
Ja dus er zitten gemiddeld 4 hackers in je game, moet je nagaan als je een potje wint ;)
Wat een onzin. Geef eens een berekening daarvoor?

Hypothetisch: Als de gemiddelde non-cheater PUBG voor 4 maanden speelt (16 weken) en de gemiddelde cheater PUBG voor 2 weken speelt, en ze spelen evenveel uren per dag, dan spelen non-cheaters 8 keer zo lang. Stel dat dan 1 op de 20 een cheater is, dan kom je uit op 1 op de 160 mensen die je tegenkomt cheat. Dus niet 4 op ťťn server gemiddeld.
nou 1 op de 20 mensen hacken. je zit met 100 man in een potje, waarvan er standaard 15 a 20 man leaven nu met de verschillende mappen.

80 / 20 = 4, ik zei niet dat je ze tegen kwam. Zeg alleen dat ze in je game zaten.
Klopt nog steeds niet:
  • Er zijn 30 miljoen verkochte exemplaren.
  • Genoeg cheaters kopen de game een 2e keer na een ban.
  • 1,5 miljoen gebanned sinds maart.
  • Dat zijn 1,5 miljoen verkochte exemplaren minder aan cheaters.
  • Banwaves? of allemaal tegelijk?
  • Welk percentage heeft de game opnieuw gekocht?
  • Is het misschien geografisch gebonden waar de meeste cheaters zitten en speel jij op een andere realm?
Aan de hand van deze gegevens kan je geen eenvoudige berekening doen die je vertelt hoeveel cheaters er in je potje zitten. Ik denk dat je inschatting wel eens een stuk lager uit kan pakken. Appels met peren.

[Reactie gewijzigd door PizZa_CalZone op 29 december 2017 13:23]

ik nam de berekening over van de gene waar ik op reageerde. ga er dus niet te diep op in
En ik gebruikte toevallig jouw reactie om mijn punt op duidelijk te maken, het is niet persoonlijk. Het is wat mij betreft wel van belang dat mensen ervan op de hoogte zijn dat deze berekening incorrect is. En dat het onderbuik gevoel wat mensen vaak hebben dat ze het slachtoffer van een cheater zijn best vaak onwaar is.
Mensen die alleen maar lopen te zeiken over cheaters, kunnen gewoon niet tegen hun verlies...
Kopen de game? tot voor kort werden ze gewoon 2 weken geweerd meer niet ..
Dit is niet hoe statistieken werken. Dusty heeft gelijk. Volgens jouw berekening zou iedereen een gelijk aantal potjes moeten hebben gespeeld, dan zou het 4 op 80 zijn, maar we gaan er natuurlijk vanuit dat de cheater gebanned wordt en non cheaters gemiddeld meer potjes spelen dan cheaters. Hoeveel het wel zal zijn is niet te berekenen, behalve als pubg er statistieken over uit zou brengen.
Neem je het gemiddelde dan kan je er vrij zeker van zijn dat er in bijna iedere game een cheater zit, dat is genoeg om de game voor mij te verpesten in ieder geval.
It gives me a sense of pride and accomplishment :+
maar zonder dollen, de nieuwe killcams laten soms wel heel mooi zien hoe iemand je hoofd volgt door een muur of even snel rent als een dacia..

[Reactie gewijzigd door Lion123 op 29 december 2017 11:55]

Bots spelen toch niet perse vals? 1 op de 20 spelers speelt niet volgens de eula oid is een betere verwoording denk ik ;)
Ik denk wel dat de meeste gebande accounts gewoon vals spelen.
Ondanks het nieuwe systeem zijn ze er nog steeds:
https://twitter.com/jamieanderson1/status/946453981383020549

Dweilen met de kraan open helaas.
Hopelijk blijven ze hiermee aan de slag gaan, misschien ook een automatische herkenning en een soort VAC ban tijdens de ronde al.

Wel leuk ook, de replay functie, maar jammer dat door de 'lag' die erin zit vaak moeilijk te zeggen is of de ander nou een rare aim had.
Tuurlijk kan je met een 2x scope een headshot maken van 300 meter afstand, maar wat lastig te zien is hoe die aim gemaakt werd. Nu lijkt het in de replay nog vaak alsof de aim 'snapt' naar iemands hoofd terwijl dat voor de speler er misschien heel anders uit heeft gezien.
Grappig om te zien, precies zo'n cheat zag ik ook in BF Hardline.
Die gast ging ook in sneltrein vaart geproned over de grond :(
'kbegrijp ook niet wat ze er zo stoer aan vinden om online te cheaten, dat is als liegen tegen jezelf 8)7
Ik denk dat een groot deel het voor de rewards doen om die vervolgens weer te verkopen op de Steam market.
Dan zou cheating niet al sinds ouds z'n enorm probleem zijn.

nee het zit hem echt wat dieper in mensen hun ego. Je ziet het in zoveel games; in overwatch waar mensen liegen om maar team af te zeiken "Rofl all gold, gg team noob", waar z'n persoon niet eens 1 gold had. In dota2, waar mensen smurf accounts maken om in hun ogen uit de 'trench' te komen. Mensen hun e-pikjes zijn nou eenmaal gevoelig en hun echte skill is niet in lijn met hun zelf beeld. Cheaten is hier een goede oplossing voor.

Of ik het zelf ooit zal begrijpen; dat weet ik niet. Ik heb in een set oude games eens cheats uitgeprobeert om die reden. Na 2 games kom je heel snel achter de logische conclusie: je verveelt je de tering. Wat is dus de reden dat mensen na e-currencies cheaten? Goed voelen, niet kunnen zijn.

Hiernaast kende ik meerdere cheaters, vaak jong en graag willend om ook zo 'goed' te kunnen zijn als zijn online peers.

[Reactie gewijzigd door jabwd op 29 december 2017 23:39]

Lange tijd zag ik het als uitdaging om dergelijke technische zwakheden te vinden.
Het zijn op een bepaalde manier oefeningen en spel op zich als ontwikkelaars onder elkaar.

Dan heb ik het niet over het vinden van je cheat via Google maar debugging en development op niveau.

Heb ook heel actief aan de andere kant van dat front gestaan en aan beveiligingen gewerkt juist om dat soort dingen de kop in te drukken.

Het daadwerkelijke spel zelf vond ik lang niet zo interessant en mij zul je ook niet tegengekomen zijn zoals je een aantal lolbroeken tegen komt die zichzelf tot winnaars roemen omdat ze ergens een of ander downloadden.
Om die winst ging het niet.

[Reactie gewijzigd door 936443 op 30 december 2017 02:56]

Het is inderdaad zeker leuk iets om te doen. ongeveer 8 jaar geleden toen ik nog lekker op de middelbare school niks zat te doen heb ik ooit een ingame plugin voor mijn xfire chat applicatie gebouwt voor xfire.

1 van de dingen die je daar voor moet doen is natuurlijk injecten en de draw loop hooken. Toen dit allemaal werkte ben ik ook eens gaan kijken naar cod4 voor de mac simple wallhackje te maken ( letterlijk puur academisch, als je dat zo mag noemen ).

Hiervoor moest ik eerst cod4 disassemblen, omdat ik geen entry point kon vinden aangezien het obfuscated was met C++. Gewoon malloc() gepakt als een base address en dan via disassemble kon ik precies op de juiste functie komen door een offset te gebruiken + malloc base address. Ontdekken hoe simpel eigenlijk zoiets werkt was voor mij een pracht ervaring. Wallhack echter nooit goed werkend gekregen, maar heb er niet heel veel tijd meer ingestoken na dat ik het verhaal hierboven had gedaan.

[Reactie gewijzigd door jabwd op 30 december 2017 16:46]

Of nog beter op market websites waar je de items kan laten uitbetalen op PayPal.
klopt kende er een paar die ik ook meteen uit de clan heb gezet puur omdat cheaten gewoon een no go is in online games. Als je het in singleplayer games doet en je er niemand mee kan benadelen boeit het niet al snap ik het dan nog niet. Meeste vonden dat ze lekker makkelijk geld konden verdienen door idd skins enz van bvb cs go te verkopen en op hun 14 al via sites te gokken op een upgrade en soms hadden ze geluk hadden ze een skin van 100 ipv 5 euro, hoe krijgen we de jeugd aan het gokken via games :S
Dat is een animatie glitch. Die zit al in Battlefield sinds BF3, en wellicht ook daarvoor. Dat zijn geen cheaters, dat is gewoon het spel dat niet snapt waar het mee bezig is. Ik speelde Battlefield regelmatig met vrienden waar dat ook af en toe bij hen gebeurde op mijn scherm. Op hun eigen scherm is alles dan normaal.
Spelen op een groot scherm kan ook helpen om bepaalde details beter te zien.


Uitsluiten van cheaten is niet mogelijk,
maar 1,5 mln bans lijkt me gruwelijk veel. Helemaal als je beseft dat dergelijke accounts veel grotere impact hebben op het spel.
1 op de 20 betekent dus dat er, statistisch gezien, ~5 cheaters/exploiters in elke 100 man match zit.

Dat is echt onacceptabel.
Je weet niets over het gemiddeld percentage cheaters per game zonder meer informatie dan wat hier wordt gegeven. Als een cheater dezelfde dag nog wordt gebanned, maar gewoon iedere dag een nieuw account aanmaakt, heeft 1 cheater dus misschien wel honderden bans op z’n naam staan. Dan is het lang niet zo veel als simpelweg 5%.
En als een bot 24/7 aan het cheaten is, en pas na een jaar gebanned wordt, ligt het nog veel hoger dan die 5%.

Je weet eigenlijk pas iets over het percentage cheaters door expliciet het aantal cheaters per game bij te houden. Maar dat is dan weer onmogelijk want als je weet dat iemand cheat kun je m ook meteen een ban geven, waardoor je eigenlijk alleen het aantal bans per game kunt meten, en misschien extrapoleren met het gemiddeld aantal games dat iemand kan cheaten zonder opgemerkt te blijven. Maar hoe je aan dat getal komt is dan weer een ander punt. Ik denk dat “er zijn een hoop cheaters” het meest nauwkeurige is wat je over het algemeen kunt zeggen...
Veel cheaters kopen de games met gejatte credit cards. Kopen dan een zooi keys via de keyshops en activeren ze op meerdere accounts.

Het is een vrij actieve bezigheid op Steam, je ziet het bij veel games.

Wat ook niet helpt, is dat in landen als China of Rusland, cheatende streamers echt razend populair zijn.
Van 5 (niet actief spelende) bots per match zou ik geen last hebben, van 5 cheaters wel ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 29 december 2017 13:02]

5 spelers op 100 man is 5%, nergens wordt 20% beweerd?
1 op 20 betekent ook 5%. ;)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 29 december 2017 14:28]

Er staat dat 5% van de accounts is gebannen. Niet elk account heeft evenveel uren gespeeld.
Neen er staat 1.5 miljoen dit kunnen steeds dezelfde zijn steeds weer geband na elkaar.

Ik heb nog maar 1 keer openlijk cheaten tegengekomen.
Bots 'spelen' vanwege de crates die ze verkopen die enkel cosmetische items bevatten. BattlEye pakt alleen cheaters aan die ook echt vals gespeeld hebben, met bijvoorbeeld een osd of aimbot e.d.

Botters zijn ook niet gewenst, maar worden niet door BattlEye gedetecteerd danwel verbannen. BattlEye is puur anti cheat.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 29 december 2017 14:25]

En wat denk je dat dat voor verschil gaat maken?
Dan kunnen alle bot/ cheatmakers aangeklaagd worden door gamemakers, nu is het zo dat t iig in de eu legaal is, te zot voor woorden.
Het is ook weer zo dat wanneer men vals heeft gespeeld en daardoor verbannen is, dat hun weer een nieuwe account aanmaken en een nieuwe PUBG kopie kopen.
Ik ben dusdanig slecht in games, dat ik zelfs met cheats nog verlies O-)
Aah PUBG, een spel wat liever micro transactions erin gooit en gambling websites blijft ondersteunen dan bugs/slechte performance problemen aanpakken.

En voordat de mensen gaan roeptoeteren "ja maar ik heb de problemen niet dus ze bestaan niet!". Zo werkt het niet. Zelfs toen het spel nog de constante connectie, loading screen en andere issues had werd er al gesproken dat ze werkten aan micro transactions.
Bug fixes? Die lieten vaak vele weken op zich wachten.

Een leuk filmpje over PUBG/Loot systeem:

https://www.youtube.com/watch?v=SwZNIu5qA2M

Het is gewoon de nieuwe CS:GO Scam manier geworden.
En wat is het probleem met loot boxes als het om cosmetics draait? Zover ik weet hoor ik mensen ook niet klagen over overwatch, dota of cs:go? Ik vind het eerder bijzonder dat met de officiele 1.0 release nog geen microtransacties zitten maar dat ze ondertussen wel honderden bugs en een significante performance en lag verbetering hebben bereikt.

Ik snap dat mensen bluehole om andere dingen becritiseren en dat mensen de game niet leuk vinden maar op gebied van updates doen ze het naar mijn mening echt niet verkeerd.
Het gok element stimuleerd aan kopen van deze lootboxes en ondanks dat kunnen kinderen deze nog steeds kopen. In deze kwestie is er geen onderscheid tussen cosmetisch of pay2win.
Er is geen mogelijkheid om deze lootboxes te kopen met geld in de game zelf. Wel via de steammarktplaats maar daar je kan je ook direct alle items kopen i.p.v. te 'gokken'. Er is dus helemaal geen stimulatie in de game zelf naar deze lootboxes. Andere games zijn hier veel erger in waar je in elk 2de menu je currency kan opvullen of een lootbox kan kopen.
Nog altijd hebben de PUBG lootboxes geen impact op spelervaring, je krijgt er geen voordeel van. En dat had je met BF2 dus wel extreem.
Dat is natuurlijk niet waar, want indirect heeft het wel impact op je spelervaring. De lootboxes hebben gezorgd voor enorm veel bots en cheaters, omdat er geld aan te verdienen is. Die dingen hebben wel degelijk invloed op de spelervaring.
Dat staat er toch volledig los van, het zet aan tot gokken zonder dat er enige vorm van regulatie aan te pas komt en bedrijven zoals VALVE en PUBG Corporation verdienen er goed hun boterham aan. Als je in BelgiŽ (of ander westers land) een gok product op de markt brengt dan moet dit gevalideerd zijn en moet je minstens 18 jaar oud zijn. Bij deze producten volstaat het om een muis en keyboard te kunnen hanteren, kunnen lezen is een mooie plus.
Waar heb ik het over BF2? Sorry.. maar dat is compleet irrelevant. Het feit blijft dat bugs niet/nauwelijks gefixed worden en de developer liever:

1.) VPN verkoopt in china dan goede servers neerzet
2.) Lootboxes erin gooit
3.) Bugs/problemen compleet blijft negeren.

En ja "maar het is early access, dus bugs horen er in!" ja, maar ook devs die ze willen fixen. En dat mis ik.
beetje foute logica. met jou logica;

Dan mag je niet klagen over:

Voetbal, je bent immers zelf geen prof speler/trainer op hoog niveau
F1, zelfde probleem
Mensen in de winkel
etc
etc

Dus dan moet iedereen maar stoppen met klagen :) Het feit is dat ik enkele maanden geleden het spel heb gekocht, en ik hem moest refunden vanwege een toendertijd bekend zwart scherm + eternal loading probleem.
Gister vraagt collega aan me "Ik heb het spel gekocht, en ik krijg alleen maar zwarte schermen, geluid gaat wel door. of het spel blijft eeuwig laden" En als ik dan lees dat er bij veel meer mensen deze problemen nog spelen, ben ik wel teleur gesteld.
Ik vraag me dan echt af waarom ze wel:

Lootboxes kunnen implementeren
VPN diensten gaan verkopen in china (ipv de problemen daar structureel oplossen!)

Maar blijkbaar niet een team hebben ernaast die dit soort problemen aanpakt.
Mijn vriendengroep van 15man heeft allemaal pubg sinds juni ergens, niemand heeft het zwarte scherm probleem meegemaakt. Je weet dat je early access koopt en je weet dat het komt van de developer van een van de eerste battle royale mods. Dus je weet dat er fouten zijn en je weet dat de maker zijn best zal doen het op te lossen.

Over het zwarte scherm probleem, ik heb dat ook met andere games wel gehad. Vaak bleek het te gaan om problemen met full screen of windowed borderless. Risk of rain had daarmee problemen en dat heb ik zo opgelost. Misschien iets om naar te kijken volgende keer?
Het lastige is dat het toen veel bij pubg spelers voor kwam. Je had 2 bugs:

1 infinite loading screen Na vinden match
2 black screen. Audio en alles gaat door.


Voor veel mensen kon het gefixed worden door alles naar minimum te zetten. Maar vmde rest kreeg van de developers geen antwoord, geen informatie dat ze ermee bezig waren etc.
En de fanbase? "ik heb het probleem niet dus het bestaat niet." of "haha upgrade je hardware".

Ik vond het zelf erg jammer, had wel zin in het spel maar hierdoor kreeg ik vrij weinig vertrouwen.
De game crasht af en toe , maar als je zelf alles goed heb geinstallerd drivers etc draait t wel..
Mooi gesproken, tweakers geeft star wars battlefront 2 een 5 voor de lootboxes, maar ze weten niet hoeveel aandacht ze moeten geven aan pubg. Dit systeem valt onder de wet gewoon onder echt gokken.
Het in game systeem is niet gokken. Je betaalt er geen geld voor en geeft geen voordeel/nadeel in de game.
Haat cheaters, vooral mensen lag switches :(
Het hele concept van lag switching is bizar, waarom zou je in hemelsnaam de cliŽnt authorative maken voor de positie van een speler. Okay, met veel lag zal je in een traditionele engine soms een klein beetje warpen ... maar we hebben 20 jaar zo gespeelt en met normale lag is het miniem.

Gewoon even een VPN in een derde wereld internet land als AustraliŽ gebruiken wat random latency toevoegen ... hoe moeten ze ooit detecteren dat dat een cheat is? Lag moet je door design gewoon geen voordeel geven.
Waarom je de client de positie laat bepalen (wat meteen legio aan cheats toelaat als teleport en speedhack).

Geld.

Als een server de positie van 100 spelers moet bepalen, heb je immers een grotere server nodig.
Daarnaast komen ze er gewoon mee weg, want het is "de schuld van de cheaters".
Ook is het "moeilijk" om lag qua design te benadelen, zeker voor een studio die ineens heel erg gegroeid is.
waarom zou je in hemelsnaam de cliŽnt authorative maken voor de positie van een speler
Ja, waarom zou je Łberhaupt naar de input van de speler luisteren? Laat de server maar bepalen waar iemand staat. /s

Om die specifieke vraag te beantwoorden: Als je altijd exact moet volgen wat de server je opdraagt, ben je continu aan het 'rubber-banden'. Er moet enige tolerantie zijn om het spel vloeiend te kunnen spelen.

Kort je (draadloze) verbinding verliezen waardoor je packets tijdelijk niet aankomen komt wel vaker voor, zelfs als je op bedraad internet zit. Je packets kunnen ook spontaan een andere route nemen waardoor de latency verandert (en er dus een gat valt tussen de regelmatige stroom aan informatie). Als spelmaker wil je dat zo veel mogelijk spelers je spel kunnen spelen. In de praktijk komt dat neer op dat je een verbindingskwaliteit die ver van ideaal is, ook nog moet ondersteunen.

Je wilt niet dat af en toe een kleine onderbreking in de verbinding het spel heel erg belemmerd voor deze spelers. Dat is exact wat je met een lag switch probeert te exploiten. De server beredeneert: "Tja, iedereen kan wel eens lag hebben". Iemand die te veel en te lang z'n lag switch gebruikt, zal ook van de server getrapt worden, net als iedereen met een te slechte verbinding.

[Reactie gewijzigd door Laloeka op 29 december 2017 14:22]

Gisteravond een tiental potjes gespeeld, geen enkele keer met lag :) Grote stap vooruit!

Ook qua cheaters zie ik grote verbeteringen, waar ik eerst nog regelmatig het vermoeden had uitgeschakeld te worden door cheaters, heb ik dat gevoel helemaal niet meer.
De lag is inderdaad verdwenen, wat een verlossing.

Maar hier en daar kom ik ze toch nog wel tegen helaas,ergste golf lijkt wel voorbij te zijn.
wacht maar dat gevoel komt terug ;(
Fijn dat ze de servers in orde gaan maken, de die lagg in het begin is soms zo vervelend. En die Bans? ach dat hou je in elk spel. Goed om te zien dat ze daar wat aan doen.

[Reactie gewijzigd door Defnoch op 29 december 2017 11:22]

Ja zo kan ik ook mn lag wel fixen, door 1,5 miljoen mensen van mn servers te halen :+
Dus sinds maart hebben ze 1,5miljoen accounts gebanned, en dat helpt lagg nu? Hm, logica
1,5 miljoen bans is wel bizar veel..

Heb zelf de game wel eens geprobeerd, maar het was niet mijn ding zoals meestal met low budget early access games.. Ik ben toch een sucker voor meer gepolijste high budget games..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 29 december 2017 12:18]

Hopelijk gaan de mensen van PUBG Corp de prijzen nooit verlagen van deze game, zoals dat bij CS:GO gebeurt. Cheaters kopen met een paar euro een nieuw exemplaar van CSGO en kunnen weer verder. 30 euro om weer te cheaten zal voor de meeste kiddies te veel van het goeie zijn om vaak te doen. Hopelijk blijft de playerbase schoon, al had ik bij een van mijn eerste 1.0 potjes dit.

[Reactie gewijzigd door DeX op 29 december 2017 19:09]

Heb gelezen dan de chinezen pubg keys voor veel minder geld kunnen kopen dan 30 euro, nl. aan internetcafť aankoopprijzen. Vandaar de overweldigende golf Chinese cheaters en nu de 1,5miljoen bans. Hopelijk is/wordt hier nog verder iets aan gedaan.
Er zijn ook een hele hoop false bans uitgedeeld. Ik heb er zelf ook 1tje ontvangen. Had 2 weken niet gespeeld, toen voor een uurtje gespeeld en daarna ben ik gaan slapen. De volgende ochtend kreeg ik een berichtje van steam dat ik gebanned zou zijn van PUBG. Toen ik probeerde verhaal te halen bij de devs van PUBG, Blueballs, kreeg ik geen gehoor. Erg jammer.
Toch zijn ze qua bans best wel selectief. Of iemand moet een screenrecording hebben gemaakt waarbij je aan het cheaten was of je moet bepaalde scripts of plugins gebruikt hebben. En in sommige gevallen wordt streamsnipen (bewust potjes van bekende streamers joinen en ze gaan lopen vervelen) beloond met een ban.
Ik heb het desbetreffende potje PUBG waarna ik gebanned werd opgenomen met shadowplay en dit geprobeerd naar hen te sturen. Zij wilde dit niet bekijken omdat zij zeiden "niks te kunnen betekenen"

Maar goed...
Zet het filmpje eens in het PUBG topic hier :) Ben wel benieuwd nu!
Ik heb aan je verzoek voldaan.
Gratis aimbot geprobeerd lolz
Ik ben benieuwd of er/hoeveel banns er zijn uitgedeeld voor teamkilling.
Ik ben regelmatig ge-teamkilled door een of ander snotjong omdat zijn maatjes waarmee die samen speelt dood zijn en dan gaat die voor de gein even ze teammate killen voordat die zichzelf opblaast met een granaat, als die je al niet meeneemt met een granaat( met isis muziek afspelend).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*