Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PlayerUnknown's Battlegrounds krijgt derde map voor de zomer

Ontwikkelaar PUBG Corp. heeft bekendgemaakt dat PlayerUnknown's Battlegrounds een derde map krijgt. Die wordt onderdeel van de vernieuwingen die in de eerste helft van dit jaar moeten uitkomen.

Details over de derde map noemt de ontwikkelaar nog niet. PUBG Corp. zegt enkel dat deze op de roadmap staat voor toevoegingen aan de game in de eerste helft van dit jaar. Wat de precieze plannen zijn wil de ontwikkelaar nog niet zeggen. In maart maakt het bedrijf bekend wat er precies op de roadmap staat.

PUBG Corp. noemt de komst van de derde map in een bericht op Steam over de vorderingen van de pc-versie van de game. De ontwikkelaar zegt dat begin dit jaar de ontwikkeling van nieuwe features op een lager pitje kwam te staan, omdat de focus werd verlegd naar het weren van cheaters.

In december zei de ontwikkelaar een maximum ping limit te overwegen, de komst daarvan is een van de zaken die is uitgesteld door de focus op het tegengaan van valsspelers. PUBG krijgt nu een experimentele methode die beter moet werken dan de voorgestelde pinglimiet. Spelers worden daarbij aan elkaar gematcht aan de hand van hun ping. PUBG Corp. zegt voorbereidingen te treffen om deze methode in een aantal regio's te proberen, de eerste test start deze week, op de testserver.

Volgens het bericht waren er ook 'andere redenen' waardoor de ontwikkelaar de roadmap voor 2018 niet bekend heeft kunnen maken. Wat die redenen zijn, maakt PUBG Corp. niet duidelijk. Wel noemt de ontwikkelaar dat er meer verbeteringen en aanpassingen op de planning staan die de gameplay moeten verdiepen en het spel realistischer moeten maken.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

21-02-2018 • 10:53

120 Linkedin Google+

Reacties (120)

Wijzig sortering
Als ze nou eerst even de net-code goed gaan fixen en alle andere bugs eruit halen alvorens ze weer een nieuwe map gaan toevoegen, is voor iedereen beter.
Er mankeert zover ik weet niet zoveel aan de 'net-code' (leuke term die tijdens BF3 populair werd.. ;( ), maar het is vooral dat de tickrate van PUBG server vrij laag is (en dynamisch): The reason why fights are a coin-flip
Ook daar is al behoorlijk wat verbetering in gekomen. Jouw betreffende link heeft betrekking op een post van 6 Mei 2017. Tegenwoordig is de tickrate na de eerste 10 minuten redelijk stabiel rond de 30 hz. (Wat voor de Fortnite liefhebbers toch al zo'n ~10hz hoger is dan Fortnite).

Tuurlijk er is nog ruimte voor verbetering, zeker in de eerste 10 minuten. Maar voor een battle royale is de tickrate van PUBG helemaal zo slecht niet als je het gaat vergelijken met de concurrenten.

https://www.reddit.com/r/...be_more_stable_in_latest/

https://i.imgur.com/YUEZjxl.png

[Reactie gewijzigd door pcartigny op 21 februari 2018 12:11]

In vergelijking met andere (serieuze) FPS'n is de tick-rate echter nog steeds vrij laag. CSGO zit normaal op 64 (alsnog meer dan het dubbele) én heeft geen snel bewegende voertuigen(!). En als je dat een beetje serieus speelt, speel je op 128 tick (~4.5x meer dan pubg). Maar goed, 't blijft een leuke spelleke :D
Je vergelijkt dan ook appels met peren. CSGO map size en playercount zijn dan ook wel een behoorlijk stuk kleiner danwel lager dan een match in PUBG natuurlijk. Het zijn compleet andere games. Vandaar dat ik ook zei dat de tickrate voor een battle royale nog zo slecht niet is. Zeker niet als je het vergelijk met in zekere zin zijn 'directe concurrent' Fortnite. Al zijn ze qua gameplay, mapsize en uitvoering ook zeer verschillend daar niet van. Maar dan zoek je het in ieder geval in dezelfde genre en als je dan tickrates gaat vergelijken (wat een logischere vergelijking is) dan zit PUBG best netjes.

Nogmaals, er is nog ruimte zat voor verbetering. Maar dat het tegenwoordig zich al redelijk stabiel trekt naar 30 hz na 10 minuten is geen slechte vooruitgang. Tis een kwestie van tijd. Al denk ik niet dat 128 tick een hele realistische tickrate is voor een dergelijke map & playercount. Laat ze eerst maar eens de dips uit de eerste 10 minuten halen, en daarna langzaam richting die 60 hz tickrate gaan, dan mag je voor zo'n game al heel tevreden zijn.
Het is zowel de tickrate als de net-code waaraan het een en ander mankeert. De tick-rate is te laag, en de net-code redeneert teveel aan de client-side waardoor cheaten een stuk eenvoudiger wordt. Dat plaatje is overigens vrij oud, de huidige tickrate is vele malen stabieler zoals te zien is, maar nog steeds veel te laag naar mijn mening.

Edit: wat @pcartigny zegt.

[Reactie gewijzigd door Brian op 21 februari 2018 12:14]

oh jawel hoor, sinds dag 1 al. Speel t al sinds t eerste uur. Hoop irritaties die er toen al waren zitten er nog steeds in. Had ook nooit final mogen worden in december, maarja denk dat ze GOTY willen winnen.
'net-code' (leuke term die tijdens BF3 populair werd.. ;( ),

de term netcode werd al gebruikt voor battlefield 1 er was hoor.
BF3 is ook een oudere game dan BF1 ^^
Zeer zeker, alleen (volgens mij) na de BF3 release werd het populair te klagen over broken netcode om online connectie/lag problemen aan te duiden.

Vanaf dat moment stoort dat mij, omdat het niet zozeer 'broken' is, maar het systeem bewust op een bepaalde manier opgezet is en dat de dingen die je ervaart een logisch gevolg daarvan zijn. Als game servers een (veel) hogere tickrate hadden en op een andere manier lag compensatie deden dan waren deze problemen veel minder aanwezig geweest. En dan is er natuurlijk nog Activision's keuze Call of Duty p2p game servers te laten hosten 8)7
zal een beetje afhangen welke games je speelt of over netcode zeuren "populair" was of niet.

netcode was een hot topic in de tijden van CS 1.3, UT, Q3. Ik denk niet dat ik het in de tijden van Q2 etc hoorde omdat mensen veelal nog op 56k modems speelden dus dan maakte het allemaal ook minder uit, laggen deed je toch
Is netcode niet iets waar ook de tickrate onder valt?
Nope, netcode is de netwerk code (vrij letterlijk); maar het wordt eigenlijk altijd bedoelt om lag/tickrate (en de compensatie daarvan) problemen aan te duiden.

De meeste mensen hebben iemand in hun viezer, schieten, en worden zelf dood geschoten; en zeggen vervolgens online dat die game een "broken netcode" heeft. Het ligt vaak wat complexer dan dat, maar goed.
Een bagger netcode schijnt normaal te zijn tegenwoordig. Vaak icm p2p. Lekker goedkoop toch? Zorg dan iig eerst dat je een matchmaking hebt die mensen rond dezelfde latency bij elkaar gooit. 0-30 ms bij elkaar. 31-60 ms bij elkaar etc. Dan maar wat langer wachten in de lobby.
Het enige wat ik hoor over pubg is een soort bullshit bingo.. fix netcode en 'alle' bugs.
Ik heb honderden uren in de game zitten (speel eigenlijk exclusief FPP). In mijn ervaring (+ 4-5 vrienden) heb ik 1 in de 20 potjes dat ik denk, mwa volgens mij zat ik al achter de muur voordat ik werd neergeschoten (maar dat is meer een gevoel dan hard bewijs).
Daarnaast ben ik heel benieuwd naar al die bugs waar ik zo vaak mensen over hoor schreeuwen, maar niemand noemt concrete dingen. Ik kan zelf even geen game breaking bugs noemen (misschien de crate drop in het water?)

Zou je er misschien een paar kunnen noemen, dan kan ik daar ook eens op letten.
Je weet denk ik dat client side games dat allemaal hebben , zeker UDP games en servers die ping balancing , tickrates ect hebben waarbij zulke onzin voorbij komen als , achter muurtje dood gaan etc.

PUBG is geen uitzondering maar de regel , vandaar dat cheats allemaal op het client side gedeelte baseren.

En er zijn idd zat bugs die game breaking zijn , waaronder no building redering die meestal ( ja ook client side bugs zijn ) , waar door renders niet worden geladen als je een game join ( zekers op low end hardware ).

En er zijn er nog meer te vinden.

Hier een paar voorbeelden.
Parachute Deploy Bug
Rock Opening Bug
Loot Bug

Ik wacht nog even met PUBG spelen totdat er meer info komt in hoever de Anti Cheat werkt , verder zullen we wel zien wat PUBG in de nabije toekomst gaat worden maar als ze geen Regio Lock doen en de verdere zaken niet op een rij krijgen dan zie ik het somber in ondanks nieuwe content.

[Reactie gewijzigd door wow7 op 21 februari 2018 12:33]

Of je iemand raakt of niet wordt in PUBG door de client bepaald. Dus als iemand met een ping van 500 (extreem voorbeeld) op jou schiet en volgens zijn/haar computer raakt kan het zijn dat op jouw scherm je al achter een muurtje zat. Dit zie je ook in de replay, want de replay laat zien hoe jouw computer er over dacht waar iedereen was. En zo kan het dus zijn dat je in de replay jouw karakter dood ziet gaan terwijl deze al achter een muur verscholen zat.

In de veel andere shooters sturen beide spelers hun idee van de wereld naar 1 centrale server en dan bepaalt de server of de kogel raak ging of niet aan de hand van data die de server heeft van beide spelers.. Dit werkt eerlijker, maar werkt op een andere manier weer frustrerender. Op jouw computer leek het dat je raakt, maar volgens de meer up-to-date data van de server niet. Ook is het zo dat de server dan continue controleert waar je bent en als dit dus niet meer klopt je terug zet (het bekende rubber banding). Wel is deze methode een stuk meer cheater-proof omdat de autoriteit die bedenkt of iets raak is of niet een computer is buiten jouw controle. Maar het is ook een hoop meer werk voor de server.

Beide manieren hebben dus voors en tegens en wekken verschillende soorten frustraties op :). In dit geval is dus voor de eerste optie gekozen, logisch want met 100 spelers wil je de server zo min mogelijk laten doen.

[Reactie gewijzigd door roy-t op 21 februari 2018 15:39]

Nouja, ik heb er nu ook een +/- 500 uur ''and countining'' uur in zitten...
Maar doe voor de grap eens een half uurtje killing floor 2 spelen, en dan terug naar Pubg.. ;-)
Dan snap je direct waarom de meeste het over netcodes en soepelheid van spelen hebben.

Bugs, kleine irritaties.. denk aan de flats op erangel base, iets ligt te dicht tegen de deur aan.. ( looten met f ipv tab/slepen ) dan krijg je het niet opgepakt zonder de deur te bewegen..

De hekken die je overal terug kunt vinden die vaak een 1way street zijn qua damage geven en ontvangen.

Met een auto/motor/buggy rakelings langs iets af rijden, er ''vast'' in te komen zitten, 2 seconden trillen en dan BOEM ( toevallig eergister nog meegemaakt )

het blijven hangen met je parachute boven/net naast een gebouw.

Server-lag aan het begin van een nieuwe ronde.. dit wordt snel minder naarmate er mensen dood gaan, maar bloed irritant op plaatsen zoals base, school, hacienda, en pecado

Een wapen die naar het plafond schiet ipv waar jij mikt..
Is PUGB niet nog steeds in Beta ? zo ja dan is het toch logisch dat er nog fouten in zitten ?
Nee, mid December is de game 'officieel' 1.0 geworden. Dat is de release dus en uit de beta.
Okay duidelijk, slechte release dan ;)
Ik heb er niet zoveel problemen mee, op het blijven hangen met de parachute en deuren die dichtgaan tijdens het looten na, heb ik niet echt iets te klagen.
Oh ik geef Gredes enkel antwoord op zijn vraag ;-)

Mochten die bugs me echt zo vervelen dan zou ik wel stoppen en een ander spel opstarten.

M.b.t. cheaters.. FPP komen wij eigenlijk verdomd weinig cheaters tegen.. en gemiddeld 1 op 15 +/- halen we chicken dinner, 1 op 7 oid zitten we in de top 10.
Ja mooi, gister vochten wij nog tegen een ander team in school waar ze allemaal met een pan in hun hoofd liepen.

Gister reden we op een motor over flak terrein en de motor vloog opeens in de lucht en wij knalde dood neer.

De developers zouden zich moeten schamen hoeveel bugs er in zitten.

PS: dit is fpp
Flak terrein, dan vraag je er ook om de lucht in geschoten te worden. :+

Zolang de developers druk bezig zijn om alles glad te strijken zie ik niet waarom ze zich moeten schamen. Kijk even wat voor verandering zij teweeg hebben gebracht in de gaming wereld.
Dat is onmogelijk sorry. Je bent ze zeker tegengekomen in 400+ uur. In fpp viel het eerst nog wel mee maar daar begint de laatste tijd ook verandering in te komen. Vooral speedhacks en aimbots zie ik regelmatig.
Hoe kan JIJ zeker zijn dat IK ze tegen ben gekomen in mijn 400 uur spelen? Ik heb er nog nooit last van gehad.
Omdat ik ze bijna ieder potje tegenkom. Zeker in tpp. Ik neem aan dat jij ook gewoon op EU speelt?

Houd de killfeed rechtsboven eens in de gaten. Als er iets staat van Jackie Chan killed playernogwat met een headshot en dat gebeurd regelmatig dan weet je genoeg.

[Reactie gewijzigd door NickyB13 op 21 februari 2018 13:56]

Ik speel alleen FPP EU, geen TPP.
ja, en dan komen er toch weer al die bf3/4 flashbacks van bans mij te binnen...

Mensen die denken dat iedereen vals speelt..
Heb je al eens naar beelden van bijv. Shroud ( cloud9 ) gekeken, hoe zijn aim is ?
Dat is er één uit vele duizenden. De laatste tijd is iedereen Shroud. Op een afstand van 400 meter 2 x headshot zonder te missen kom ik regelmatig tegen. En dat terwijl ik horizontaal ren dan. De grap is dat je inmiddels soms niet eens weet of het nou skills zijn of een cheat.
Omdat het statistisch gezien haast onmogelijk is dat je na 400 uur spelen nog geen cheaters hebt gezien.

Dat er ontzettend veel cheaters zijn is een feit (1.5 miljoen spelers gebanned - niet allemaal cheaters maar een hele hoop wel) Jij hebt er 400 uur op zitten met 100 spelers per potje. Daar moeten wel wat cheaters tussen gezeten hebben...
Nvm. Maar wel gek dat je nog nooit een hacker bent tegengekomen. Ik zou eens meedoen aan de Staatsloterij.
Ik heb laatst een report gedaan. Het fijne is dat je nu de replay terug kan kijken. Als ik mijzelf niet kan zien vanuit zijn/haar perspectief, wat zo was, dan heeft diegene IETS verandert waardoor hij/zij mij wel ziet.

Overigens is de bug die mij het meest stoort het ontvangen van damage bij het landen met de parachute. Daarvoor was het vooral de rubber banding, maar dat lijkt nu weer iets onder controle.

[Reactie gewijzigd door yade op 21 februari 2018 11:49]

Leuk al die downvotes. Toch heb je zeker een punt. Het spel is nog zeer buggy. Vasthangen in laadscherm is er 1 van. Hit detection is ook zeer twijfelachtig vaak. Hoe vaak ik niet iemand duidelijk raak schiet op 100 meter afstand terwijl hij nota bene stilstaat en 3 kogels in zijn chest krijgt zonder dat hij damage pakt is ook bijzonder.
Ach toe maar, doet me overigens niet zoveel. Als ze het niet met mijn mening eens zijn, moet je vooral minnen, daar is die functie voor per slot van rekening.
Leuk al die downvotes. Toch heb je zeker een punt. Het spel is nog zeer buggy. Vasthangen in laadscherm is er 1 van. Hit detection is ook zeer twijfelachtig vaak. Hoe vaak ik niet iemand duidelijk raak schiet op 100 meter afstand terwijl hij nota bene stilstaat en 3 kogels in zijn chest krijgt zonder dat hij damage pakt is ook bijzonder.
Vasthangen in laadscherm, man ik heb m kapot gezocht naar een fix. Dacht dat het aan mijn computer lag...
Ben benieuwd wat die fix is dan :P :P
Niet gevonden dus ;-)
Heb er sinds de laatste update minder last van lijkt wel.
Ja idd. Nog niet weer gehad
Alsof de mensen die aan de maps werken ook aan de netcode werken. Dit is meestal een heel ander team.
Berichten zoals die van Luukwa zijn juist de reden waarom ze niet aan nieuwe maps moeten werken. Puur vanuit PR perspectief.
Dus met andere woorden je product bewust minder goed maken dan potentieel mogelijk zodat mensen zonder verstand van zaken er een goed gevoel aan over houden? What a time to be alive ;-)
Ja, feitelijk wel. PR maakt of breekt een game (Battlefront II?) en is vaak vele malen belangrijker dan al het overige. Als je slechte PR hebt verkoopt je game slechter. Dan hoef je al niet meer te beginnen aan nieuwe maps.
Als er 1 game is waarbij deze opmerking nergens op slaat dan is dat PUBG wel. Pubg is een game van een kleine onbekende studio, die gewoon een game gemaakt en gelanceerd hebben zonder een PR machine erachter te hebben zitten. De game is juist als lopend vuurtje rond gegaan en geëxplodeerd omdat gamers de game graag wilden spelen, niet omdat een marketing machine voor hype heeft gezorgd voor de launch. Bij battlefront 2 was de PR ook niet het probleem, maar de greedyness van de uitgever, waardoor ze een gemankeerd spel hebben gelanceerd. Dat de PR toen backfirede maakt het nog steeds geen probleem van PR. PR maakt of breekt dus niet de game, de kwaliteit van de game en de zorg van de uitgever voor die game maken of breken de game.
Ze doen gigantisch veel naar publieke figuren die de game spelen zoals Twitch streamers. Dat is hun manier van PR. Natuurlijk is de game ook gewoon geliefd maar contact met streamers, invitationals, Twitter accounts etc... er word zeker veel gedaan aan PR echter niet met de budgetten zoals EA en Activision.
Precies. Met veel kleinere budgetten halen ze verkoopaantallen waar EA en Activision van watertanden. PR is dus niet de bepalende factor. Belangrijk is het zeker, maar niet bepalend.
Ik heb ook wel het idee dat kwaliteit de doorslag geeft, maar pr etc zal zeker van invloed zijn op de verkoopaantallen.
Netcode, het smoesje vd aimbotters/cheaters, zodra een kill verdacht leek werd dat geroepen, wij zijn niet gek en zien jullie gewoon cheaten..
De eerste map was best goed uitgewerkt. Een goede mix van cover door natuurlijke objecten of bergen en gebouwen. De tweede map was een drama. Het is een grote zandvlakte met veel te veel plekken om te kunnen campen.

Ik hoop dat ze de kritiek die deze map kreeg serieus hebben genomen en de derde map minder "camper friendly" maken. Er is niks zo vervelend als in je rug te worden geschoten uit een raam van een van de 20 gebouwen terwijl je over de zandvlakte rent en nergens heen kan.
andere map, andere tactiek.
Zijn genoeg mensen die juist de nieuwe map prefereren.


maar naar mijn mening, mag de volgende map wat kleiner, waar we nu een 8km x 8km map hebben, mag dat van mij best gereduceerd worden tot 6km x 6km, of misschien zelfs wel 4km
Hopelijk kunnen de servers en de netcode het aan :)
Lijkt me geweldig om een 4x4 km map te hebben die uit een hele grote stad bestaat, maar dan niet zoals miramar (de desert map) waar je sommige gebouwen niet eens in kan, maar ook met enorme wolkenkrabbers enzo. Dan zou er genoeg ruimte zijn voor 100 man, omdat je ook de hoogte inkan waar je weer een heel andere speelstijl voor nodig hebt.
Nieuwe map zal Adriatic map worden. Deze werd al in december 2017 genoemd en zou ergens in 2018 komen. Jammer dat de naam van de nieuwe map niet is genoemd in het nieuwsbericht.

Bron voor verdere informatie Adriatic map : https://www.pcgamesn.com/...ns-battlegrounds-new-maps

Quote:
We know a lot less about the upcoming PUBG Adriatic map, but a few details about it can be gleaned from a forum FAQ on the official PlayerUnknown's Battlegrounds site. It says the upcoming map is the same size as the original island map, Erangel, and located on an island in the Adriatic Sea. At its centre is a snowy cluster of mountains, offering the game’s millions of players somewhere they can finally wear those puffer jackets looted from all over Erangel. There will also be a stretch of Mediterranean coastline and a dense forest section of the map.

In terms of key buildings, only one has been mentioned: a massive, Soviet-era cosmodrome. Initially, Mr Unknown himself (or Brendan Greene, if you prefer) revealed to us that the cosmodrome would feature several massive buildings full of loot, but that the team have had to scale down their ambitions.

pubg new mapConcept art for Destiny's Cosmodrome.

“I see [a level designer] work on the cosmodrome, and the guy who is working on the buildings - the first round of buildings he did were massive. You could host two or three whole battle royales within these buildings. They had 50 floors, they were gigantic, but they made the area look super cool. We did have to cut them down and make them more manageable so people did not run into a building and go ‘Fuck’. So much loot, so little time.”

Sounds exciting, but Greene was keen to emphasise that “it is still very early” and the maps are continually changing. “We are still blocking out where towns will be, what the various points of interest will be. On the Adriatic map, we have this really cool cosmodrome in mind, with a ruined shuttle half-falling.”
persoonlijk geen voorstander van de gebouwen....
doe mij maar een soort van Zuid Amerikaanse jungle setting, met hier een daar een verloren Maya Tempel :)

in-door gevechten vermijd ik liever en ga liever het gevecht buiten aan.
Maarja zo heeft iedereen zijn voorkeur natuurlijk :)

Las op het forum ook een super concept, over 1 mega wolken krabber, waar iedereen op verschillende verdiepingen spawned, en de circel je forceerd om van verdieping te wisselen.
Dat concept lijkt mij dan weer super vet :)
Indoor gevechten zijn juist prima om aimbotters te ambushen ,;)
ik zelf kom raar genoeg merkbaar weinig cheaters tegen.
(wss mijn ultra lage ranking fun before score zeg maar )

Maar filmpjes van reddit en youtube laten vaak zien dat hackers heel vaak een complete uitrusting aan cheats hebben, met oa wallhack radar hack,aimbot (ookwel ESPN genoemd dacht ik) waar iedereen op zichtbaar is.
Dan maakt binnen of buiten zo weinig uit lijkt mij..... die ene milliseconde later schieten zal weinig uitmaken, helemaal niet, omdat hij jou al lang zag aankomen.
Juist ja, dus als hij de trap opkomt en wil naar boven kijken en mij dmv zn aimbot gelijk headshotten dan maakt die miliseconde net genoeg uit om zn cheaterkop vol met kogels te pompen, en als zn maatje dan zn grenade mod wil gebruiken (klikgeluid) heb je nog net genoeg tijd om ingezoomd snel de trap af te lopen en hem ook nog af te knallen ;)
Las op het forum ook een super concept, over 1 mega wolken krabber, waar iedereen op verschillende verdiepingen spawned, en de circel je forceerd om van verdieping te wisselen.
Dat concept lijkt mij dan weer super vet :)
Ze hebben het niet voor niets gehad over het modden van de game, dan zouden dit soort dingen ook gewoon echt kunnen. Ik zie de devs nog niet een andere soort "zone" maken voor zoiets.
zover ik begreep, blijft dat modden redelijk gesloten en zal het nooit modden, ala ARMA worden.
Dit heeft Brendon Green aangegeven in podcast van H3.

Wel willen ze de Custom servers op een bepaald moment open gooien voor iedereen, met wat meer opties, zodat het als modden gaat aanvoelen.

https://www.youtube.com/watch?v=5pnni35Rmag
Mij lijkt een een sneeuw map met hoge gebergtes wel tof. En dan dat je voetafdrukken achterlaat in de sneeuw die locatie kunnen verraden enzo. Hier en daar wat bergdorpjes enzo. Misschien nog wat tunnels om bepaalde stukken gebied om een andere manier te verbinden dan tot nu toe gewend.
Sorry maar ben het helemaal niet met je eens, jij wilt gewoon gebouwen, bomen of gras waar je kunt blijven campen en niemand die je ziet. Ik ben wel een fan van de tweede map en op een gegeven moment wil je toch ook afwisseling. Toevallig vorige week de game weer opgepakt en sinds de cheaters zo hard aangepakt worden gaat het stukken beter en ik wordt niet meer op de meest gekke manieren afgeschoten.

Alleen mensen die klagen hoor je over de nieuwe map, er zijn ook genoeg mensen die het helemaal geen probleem vinden en graag de nieuwe map spelen, waaronder ikzelf. Je moet juist beter nadenken waar je langs loopt, en er zijn meer dan genoeg schuil mogelijkheden.

Laat ze maar mooi nog een map toevoegen, hoe meer afwisseling des te beter.
Precies dit, die oude map voelt zo autistisch naar 400 uur..
Die wil je gewoon echt niet meer spelen.
ik meid steden als de pest op de desert map, dan is het wel leuk spelen hoor. Gewoon in de kleinere kampjes beginnen, dan even checken bij waterworks of powerplant (is er niemand, dan heb je loot, en anders heeft iemand het al heel vriendelijk verzameld voor je en verwacht hij je niet), om vervolgens juist veel gebruik te maken van terain en niet de steden in te gaan, want die 6000 ramen zijn echt een ramp inderdaad, wel realistisch... maar gameplay technisch gewoon niet leuk.
Ben benieuwd naar de nieuwe map, wat voor setting, hoe groot. Ik gok een wat kleiner level dan Erangel met sneeuw/jungle of iets dergelijks. Miramar ben ik na lange tijd steeds leuker gaan vinden, maar er zitten zeker fouten in qua gameplay perspectief. In vergelijking met Erangel is het gewoon dat je op Miramar in de midgame bijna 10-15 minuten soms geen speler/squad kunt tegenkomen omdat de map gewoon zo groot is.

Wat andere mensen ook al zeggen: Er zijn helaas veel andere issues aanwezig in PUBG, natuurlijk begrijp ik dat er verschillende teams zijn die aan andere dingen werken en het een het ander niet uit sluit, maar toch heb je het gevoel dat de balans niet helemaaal klopt. Er zitten issues in de game die al maanden bekend zijn maar waar gewoon geen vooruitgang in wordt geboekt. Netcode is ietsjes stabieler geworden, maar nog steeds dramatisch laag als je het vergelijkt met een Fortnite, of andere online shooters. Hoofdmenu heeft dan wel een redesign gekregen en is beter dan het ooit is geweest, maar zit nog steeds bomvol onlogische meldingen, navigatie en functionaliteit (resetten van First Person naar Third Person bijvoorbeeld).

Maar toch blijft het een geweldig spel, de spanning als je bij de Top 10 zit en een kans hebt op een kippen diner heb ik niet snel in een andere game :P
ik vind de spanning ook geweldig, maar ik vind dayz toch leuker omdat het niet zo gestressed is.
toch vind ik de desert map ook veel leuker dan de eerste.
Hmm ja voor mij is de lol van DayZ er wel af, te weinig voortgang in ontwikkeling, maar ik vind ook gewoon dat het Battle Royale genre een beetje de survival games heeft vervangen. Je hebt ongeveer hetzelfde principe met loot moeten vinden + de spanning, maar toch binnen een half uur in plaats van een speelsessie van DayZ van 4-5 uur :P

[Reactie gewijzigd door ShatterNL op 21 februari 2018 16:22]

hadden ze niet al eerder ( okt / nov) een keer laten doorschemeren dat ze toen der tijd met 2 maps bezig waren. 1, wat dus nu Miramar bleek te zijn en een flink wat kleinere map met wellicht sneeuw...?
kan zo 1 2 3 de dev / blog post niet meer terug vinden.

voor de rest, helemaal met je eens, er valt nog veel te sleutelen aan de game en ondankt de nodige irrataties op zijn tijd, blijft deze game keer op keer een geweldige rush geven.

( op moment van typen zie ik nu pas dat je DE Shatter bent, van die veel gebruikte loot map , waarvoor super thx !!!!
als speler heb ik zo iets; leuk ... maar beter resources aan iets anders toekennen. Want .... met 1 map is dit voldoende, immers is ieder potje anders, cirkel is anders, jump locatie is anders. Juist die wisselvalligheid en onvoorspelaarheid in de game; ieder game is toch weer anders dan de vorige - dat is juist de kracht van PUBG. Of er nu 1 map is, of 3 ... maakt mij niet uit. Liever 1 map en solide game play / netcode

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 21 februari 2018 10:58]

Dan ga je er vanuit dat de resources die ze hebben overal aan toegekend kunnen worden.
En designer kan je niet gebruiken om bugs op te lossen. Dus zo gek is deze stap niet.
Misschien moet je dan wat meer devs en wat minder mapdesigners in je team regelen. Ik ben gestopt met pubg omdat het gewoon een zooitje is geworden. Sinds de 1.0 release is het alleen maar downhill gegaan.
Ben net begonnen en snap niet waar je dit op baseert. Het spel is prima, af en toe desync maar welke shooter heeft dat niet? Dat is zeldzaam in pubg. Speel met mensen die al heel lang spel hebben en die geven duidelijk aan dat het spel steeds beter wordt.
Ik speel zelf al sinds de 2e week dat het in early access was en ik kan je vertellen dat sinds 1.0, en de 2 maanden ervoor, maar weinig tot geen verbetering is aangebracht in de game. Hoewel ze voor die tijd hele goede stappen hebben gezet in het verbeteren van de performance van de game (met name FPS) en de servers zijn er nog steeds basic dingen die gewoon niet goed werken. Neem bijvoorbeeld registratie van muisbewegingen, dit is voor een shooter extreem belangrijk en het is simpelweg glitchy. Of de early game tick rate die sinds 1.0 niet meer lijkt te zijn aangeraakt.

Alle resources zijn (kennelijk) de laatste maanden in anti-cheat gegaan, hoewel ik me niet kan voorstellen dat dit alle resources inneemt die ook aan fundamentele problemen in het spel zouden kunnen werken. Waar overigens WEL resources voor zijn vrijgemaakt zijn payed lootboxes en een payment systeem en uitrollen naar xbox. Als trouwen backer van de game is dat heel zonde, waarom alles focussen op je geldstroom vergroten terwijl de mensen die dit mogelijk hebben gemaakt nogsteeds op een ECHTE 1.0 zitten te wachten.

Wanneer je een hele lange tijd goede stappen maakt aan een imperfecte game, dan blijven mensen enthousiast en geven dan ook toe dat het spel steeds beter wordt. Lets be real, het is beter dan een jaar geleden. Maar als die vordering stopt zodra het geld binnen is voelt dat als een dikke grote middelvinger.
Kan je dat toelichten? Wat heeft het spel sinds de 1.0 release slechter gemaakt?
De ervaring wordt steeds minder, er zijn meer laggers, cheaters, de netcode lijkt steeds brakker te worden, in het begin is het vaak onspeelbaar, als in dat looten voor geen klote wil, deuren die raar openen.

en dan nog te zwijgen over shots die niet aan lijken te komen. Ik vind het een toffe game, heb er veel tijd in zitten, maar heb teveel frustraties om het nog te spelen. Erg jammer, want het concept is leuk
Zal meer aan je eigen pc liggen en het tunen can windows maar pubg zelf vindt ik juist lekkerder draaien de laatste tijd.
Met mijn PC is niets mis, de fps is prima, alleen de netcode niet.
Fps alleen zegt niks, heb je mouse acceleration uitgezet in windows? Speel je full screen windowed of juist full screen, staan er veel onnodige services in windows te draaien etc etc, dat alles heb invloed op je game(s)...
Ik vraag me ook af waar je dat op baseert, ik speel sinds de zomer, maar vind het zeker niet slechter worden. vooral de performance is goed verbeterd (nogsteeds niet 100% zeker aan het begin, maar wel beter)
Al die tijd gewerkt aan anti-cheat, valt echter nog weinig van te merken. 1/3 potjes in TPP komen er wel hackers voorbij.
Geen TPP spelen, maar FPP dus. Speel alleen nog maar FPP sinds de release en in 300 uur nog geen enkele hacker tegen gekomen. Speelt in mijn ogen ook leuker omdat iedereen beperkt is tot wat in zijn gezichtsveld is en niet over een muurtje of iets heen kan kijken.
Haha geen enkele hacker tegengekomen in 300 uur, ja tis je niet opgevallen maar op fpp zaten ze ook vol met aimbotters/ esper's...

[Reactie gewijzigd door ChAiNsAwII op 21 februari 2018 16:10]

Nou, dat is jouw ervaring. Geloof het of niet, maar zit niet te klagen over hackers als je gewoon slecht in het spel bent en daarom iedereen verdacht van hacken.
Oh, ik ben slecht of jij bent noob en ziet niet wanneer je door cheaters wordt afgeknald haha, die miljoenen bans zijn zeker voor niets uitgedeeld, meneertje komt ze niet tegen of cheat zelf en probeert hier te ontkennen dat er op grote schaal gecheat wordt..
Ik ontken niet dat er gecheat wordt, heb er zat filmpjes van gezien. Maar iedereen doet alsof het probleem groter is dan dat het is.

En zoals ik zeg, IK ben nog geen enkele aimbot/esp/teleporter tegen gekomen. Jij verondersteld dat IK er een tegen ben gekomen.
Nee ik zeg je in 300 uur ben je ze zeker tegen gekomen en vaak, wellicht heb je er niet echt op gelet, maar met 300 uur plus weet je zo langzamerhand welke shots kunnen en welke niet, anders moet je eens een reply kijken als t je een keer verdacht lijkt, dan klik je diegene aan en kijk je hoe die daarvoor speelde en rondliep, tot vorige week stikte het nl vd cheaters ook op fpp, nu lijkt t weer een stuk beter te gaan.

[Reactie gewijzigd door ChAiNsAwII op 21 februari 2018 16:58]

In jouw ogen misschien wel, in die van ons niet. Voel me zo beperkt met first person spelen. Uiteraard moet ik dan wel voor lief nemen dat er iemand achter een muurtje staat te third-viewen, maar daar zul je mij dan ook niet over horen.

Het zou natuurlijk zo moeten zijn dat TPP hackervrij of tenminste een lager gehalte aan hackers dan nu te hebben.
Van mij mogen ze eerst die netcode wel verbeteren. Maak nog te vaak mee dat ik dood wordt geschoten terwijl ik achter een steen sta (en nee wordt niet van achter neer geschoten.)
Nooit voorgehad tbh :|

[Reactie gewijzigd door Wux op 21 februari 2018 11:02]

Nooit voorgehad tbh :|
Hit registration is voornamelijk client side, dus iemand met veel ping kan jou neerschieten terwijl jij al om een hoekje bent. Voor hem ben je nog op zijn scherm te zien.
Er moet 2 airplane's zijn waardoor de groepen zijn verdeeld in 2'en en de route van de 2 airplanes moeten elkaar kruisen , want zoals het nu is heb je 2 a 3 spots waar het mega druk is , als je dropt ver buiten deze zones ben je alleen mits er 1 a 2 personen aanwezig zijn. Meestal ben je dan 15 20 min alleen je vijand is alleen de blauwe cirkel die op je afkomt
Dan kun je een voordeel krijgen op basis van in welk vliegtuig je zit. Denk dat dit niet in goede aarde zal vallen bij de anti-fanboys.
hopelijk krijgen we dit jaar ook gelijk mod-support en is die nieuwe map niet "te" groot...
Ik kan nu niet de video vinden, maar het staat mij bij dat er geen mod support komen. Dit omdat ze dan (volgens de ontwikkelaar) te veel van de game open moeten maken en zo het makkelijker maken om cheats te creëren.
Wel komen er meer mogelijkheden voor custom games.
Bij de nieuwe map zie je eerst voor 15 min niemand, en als de cirkel kleiner wordt, dan zie je opeens 5 squads.

Ze zouden moeten experimenteren met een vliegtuig die met een flauwe curve over de map vliegt. Wellicht dat dit interessant is.
Deze game kan mijn inziens prima af met maar 1 map, liever dat de game wat vloeiender speelt dan nog een map die ik helemaal moet gaan leren.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True