Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PUBG overweegt regiolock op servers om gameplay te verbeteren

PlayerUnknown's Battlegrounds krijgt mogelijk een regiolock, waardoor alleen spelers in de buurt een bepaalde server kunnen zien. Dat moet de gameplay verbeteren door ping terug te dringen en helpen met taalbarrières.

PUBG Corporation gaat een beperkte test doen met de regiolock om te kijken of het werkt. Nadat de resultaten van die test binnen zijn gaat de ontwikkelaar kijken of de regiolock wereldwijd van kracht wordt. Als dat gebeurt, kunnen spelers het alleen nog opnemen tegen mensen die op beperkte afstand zitten, al is het onbekend hoe groot die afstand is. Vermoedelijk gaat het per continent.

Wie een team vormt met iemand uit een andere regio, kan wel op de server uit een andere regio. Dat moet voorkomen dat de maatregel teams opsplitst. PUBG had al langer een matchmaking-systeem op basis van pingtijden. Het bedrijf zegt snel aan te kondigen of en wanneer de regiolock in zal gaan.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

26-03-2018 • 20:00

85 Linkedin Google+

Reacties (85)

Wijzig sortering
Ik wil hier graag toch wel even wat kwijt. Er wordt hier geclamed dat er veel gecheat wordt in PUBG.

Ik was afgelopen seizoen de 19de speler van Europa in Squad FPP. Mijn winst percentage ligt rond de 50.. Ik heb het hele seizoen niet 1 keer het idee gehad een cheater te hebben gezien.

Wat mij super vaak opvalt, is dat veel (en met name) jonge mensen al snel schreeuwen dat iemand cheat. Je eigen lack aan skills houdt niet gelijk in dat iemand cheat.

Ik denk dat we met zijn allen verantwoordelijk zijn voor een leuke online speeltuin. En niet iedereen maar direct als vaslspeler te bestempelen. Wanneer ik COD WW2 op start en 1 ronde iedere helemaal de moeder schiet krijg ik ook direct de cheater stempel. Hou op met het gezeik, zo veel wordt er niet gecheat in PUBG. (zeker niet in FPP).

[Reactie gewijzigd door dstyle_nl op 27 maart 2018 14:34]

Het probleem is ook deels aan de game te wijten, vaker gebeuren er rare dingen in replays, wat waarschijnlijk geen gecheat is maar gewoon bugs in de game zelf.

Soms schiet ik 20x op iemand die stil ligt en ik raak hem nog steeds niet, dan draait hij zich om en schiet hij mij meteen dood.

Dat komt gewoon door de armoeiige manier waarop deze game is geprogrammeerd.
Wat voegt een regio lock toe, wanneer er al een beperking is op basis van ping tijden? Door die laatste beperking is het toch al praktisch onmogelijk om in een andere regio te spelen, of mis ik iets?
Het is een priority systeem momenteel. Dus op een rustig moment zit je nog steeds met mensen uit het buitenland. Wat ik lees is dat met name in Aziatische landen veel wordt gecheat. Dus het lost zeker wat op.

Ik vind zelf dat PUBG grote stappen maakt. Veel mensen vergeten dat ze een early acces hebben gespeeld. Echter is er na de 1.0 veel verbeterd. (Vanaf 2 patches na die versie). Ik heb eindelijk het gevoel dat er bijna geen input latency is of lag. De replays zijn ook geen directe weergave van wat er 1 op 1 heeft afgespeeld. Dit geeft soms vreemde beelden. Af en toe heb ik nog wel eens een wat rare situatie maar dat maakt de gameplay van deze ijzersterke game zeker goed.
Heel youtube staat vol met bewijs dat er heel veel cheaters zijn in PUBG.
Daarnaast vind ik een uitspraak als lack of skills erg kortzichtig.
Hacks, macro's ed gebruiken wordt juist door cheaters als skill gezien, zeker als ze niet gepakt worden.
Een heel bekende streamer heeft hier tonnen of zelfs miljoenen mee verdient.

Tevens zijn er bij pc gamen te veel factoren om echt van skills te spreken. Heb je een paar 1000 euro te besteden aan hardware dan heb je per definitie al een grote voorsprong op iemand die met een beperkter budet dezelfde ervaring probeert te krijgen.
Zolang games veel fouten bevatten en de client de afhandeling grotendeels doet is er van een gelijkwaardige strijd en skills dan ook weinig sprake.

Gamen doe je voor de fun, als ze die stomme rankings er uit zouden halen en het niet om financieel gewin zou zijn is er helemaal geen reden om te cheaten!
Gamen doe je voor de fun, als ze die stomme rankings er uit zouden halen en het niet om financieel gewin zou zijn is er helemaal geen reden om te cheaten!
Je praat nu wel heel erg uit je eigen perspectief. Als er geen stats in PUBG hadden gezeten was ik er al lang mee gestopt. Voor mij is er een drive om beter te worden, ik wil de beste worden. Ik ben competitief ingesteld. Dat drijft mij om beter te worden. Daar zit voor mij dan ook de fun in de game.

Dat er filmpjes op youtube staan zal vast, maar wat zegt dat over het percentage cheaters dat er in zitten?

Ik stoor me overigens behoorlijk aan je uitspraken, dat je zelf nou een super casual gamer bent prima. Maar met een KD van 0.67 heb je wat mij betreft in alles wat je hier zegt geen spreken.

Zie scholpat zijn stats: klik
Omdat jij een goede speler bent heb je misschien minder last van cheaters omdat je ze desondanks afknalt.

Maar ik denk dat een aantal mensen hier de spijker op de kop slaan als ze zeggen dat het aan de game ligt.
Ik heb het zzelf maar een enkele keer gespeeld. Voor mijn gevoel had ik ping 4000ms en de enemy ping 3ms. Daarnaaast ga ik niet een spel spelen dat ik niet offline kan oefenenen.
10 minuten tot je iemand tegenkomt. Aim.. DOOD. Weer lobby en wachten. Ik wil gewoon trainen in een sandbox want ik weet geen moer van alle wapens eneigenschappen en moet leren hoe ze het beste tot hun recht komen.

Quakelive forever!!
Shoot where you aim, no jitter.
Taalbarrières oplossen? Als het per continent gaat, dan barst je toch van de verschillende talen?
Lees, cheaters uitbannen
En dan met name China. Internetcafe's met standard cheats.

Edit: Je kan me wel downvoten, maar het is gewoon een feit.

“Battleye have already tweeted out that I think around 99 percent of cheats in the game right now are coming out of China” - PlayerUnknown

http://www.ign.com/articl...d-cheaters-are-from-china

https://steamed.kotaku.co...rom-china-play-1821513424

[Reactie gewijzigd door Division op 26 maart 2018 20:34]

Het helpt ook niet dat veel populaire Chineze streamers, openlijk cheaten.

In veel games is het al heel normaal om alles voorbij het voormalig oostblok gewoon te regioblokken.
Hier heb ik nog nooit van gehoord, zou je wat namen van games kunnen noemen die dat doen? Ik weet dat sommige games spinoffs maken, zoals counter-strike. Maar daar is het ook om meer te voldoen aan de eisen van de Aziatische markt zonder de main game te veranderen.
Ben zelf admin binnen een Duitse gaming community, daar staat standaard China op de blocklist. Ook is er een maxping kicker actief. 7days to die en China is een geweldige combi.. Ervaring leert dat de Chinezen die nog binnen komen (vpn's) vroeg of laat allemaal cheaten. En dat is dus na ongeveer 5 minuten spelen een inventory hebben die eruit ziet of diegene al wel 3 weken speelt.
Echter zijn het niet alleen Chinezen, ook Russen hebben hier een handje van.
Inderdaad, vooral in 7dtd kan ik eigenlijk zo goed als niet in multilayer spelen omdat ik gelijk gekickt word met een Hong Kongs op adres. Niet zo'n ramp,ik heb het vooral op single-player, maar dit geld voor zo'n beetje elk spel, en op een lokale server waar ik wel op terecht kan wil ik ik niet eens zijn, want dat is een garantie voor 1 groot cheat festijn.

Iets met between a rock and a hard place. :+
Ahh oke, als individuele community server, ik dacht dat je als complete game bedoelde.
Meestal hadden games een ping lock. Dit hadden we al met PAM mode in bijvoorbeeld CoD2. misschien heette het dan geen regio lock maar je zorgde er op deze manier wel voor dat de mensen die op je server speelden alleen uit Europa kwamen en een beetje redelijke internet connectie hadden.
Zelfs op mijn private WoW server zijn Chinese VPNs gebanned. Wat PUBG nu doet komt gewoon veel te laat; zoveel mensen al gekapt door Chinese cheaters terwijl vanaf dag 1 werd geroepen om region lock. Chinese gamers zijn synoniem voor cheaters en moeten altijd geweerd worden van 'Westerse" servers.
De Chinezen spelen wel vooral third-person. Speel je first-person dan kom je veel minder cheaters tegen. Dat is uit zichzelf eigenlijk al een soort anti-cheat functie :D

Buiten dat je in third-person natuurlijk om een hoekje kan kijken, maar daarom is het natuurlijk ook apart, want dan zit je met alleen maar mensen die dat ook kunnen.

Ik vind het in FPP servers dan ook wel meevallen. Maar met World of Warcraft destijds was er geen bal meer aan met al die Chinese goldsellers. Die liepen altijd met lijken te strooien (kwamen via een hack uit de lucht vallen, precies in de vorm van de letters van hun site, op die manier maakten ze reclame, buiten in de world chat natuurlijk). Daar hadden ze dat ook veel eerder moeten doen, dan was ik er wel langer mee doorgegaan.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 26 maart 2018 23:40]

Na ~2 uur 's nachts valt er geen FPP meer te doen vaak; dan wordt China wakker.
Maja, de meeste spelers komen ook uit China, geen wonder dat de meeste cheats ook (relatief gezien) daar vandaan komen / gebruikt worden.

https://twitter.com/Steam...charts.com%2Fapp%2F578080
Afhankelijk van wat PUBG Corporation als continent gaat beschouwen...

Noord-Amerika en Oceanië zullen toch overwegend Engels zijn.
Zuid-Amerika Spaans/Portugees.
Daar zou het een uitkomst zijn, maar voor Afrika en Eurazië/Europa-Azië zie ik er geen taalvoordeel aan.

Maar goed, als het de connectie verbetert: ja graag.
de gemiddelde europeaan kan een min of meer acceptabel niveau van engels spreken, de meeste lui achter het voormalige ijzeren gordijn not so much, vooral aziaten zullen weinig tot geen enkele vorm van engels kunnen of willen spreken. Ik zie daar echt wel voordeel voor de solo Qers voor in europa. Beter speel je het natuurlijk via een vast team of iig iets als discord waar je tenminste enige vorm van communicatie kan verwachten.
vooral aziaten zullen weinig tot geen enkele vorm van engels kunnen of willen spreken.
Behalve dat er in Maleisie, de Filipijnen, Pakistan, Hong Kong en Singapore erg veel Engels wordt gesproken, en een groot aantal inwoners van India spreek het ook (80m+).

Je kunt beter naar Rusland, Zuid-Amerika en Afrika kijken, en niet alle Aziatische landen over een kam scheren. Veel zijn door Europa veroverd geweest, en hebben onze talen meegekregen.
Indiërs verstaan is anders ook vaak een vak apart, ook al is het Engels wat ze ongeveer spreken. Geen idee hoe dat bij andere Aziatische landen is, maar Indiërs in een game proberen te verstaan lijkt mij niet echt fijne vrije tijdsbesteding. Verder niks tegen ze hoor, maar hun accent maakt het vaak gewoon lastig, moet vaker me volop concentreren om ze te begrijpen in een voice call en daar hebben mijn collega's net zo last van. En dat zijn dan hoogopgeleide Indiërs die voor een Engelstalig bedrijf werken.
Ik begrijp wat je zegt :D het helpt als ze wat langzamer Engels spreken.
Het gaat ook om het willen, dat doen ze vaak ook niet, omdat de taal zo anders is dan hun moedertaal, zelfde geldt voor de cyrillic/slavisch sprekende mensen. ZA heb je gemiddeld meer lager opgeleide mensen die vrijwel geen enkel woord engels spreken wat je in de praktijk in een game kan gebruiken, dat is ook zeker zo maar die heb je ook vrijwel niet in pubg in je team oa door tijdzone.
Ik heb zelf toch nooit meer en random team dus voor mij is alleen de ping echt van belang en die chinezen met hun bs hacks.
Cyrillisch sprekend :D

Dat is een schrift, geen taal. En Slavisch is een taalfamilie, ook al geen taal.

Toegegeven, Cyrillisch is ook een issue, maar dan in chat.
wauw, je bent vast geweldig leuk op een feestje.... :O
Ik ben naar HK geweest en slechts weinig mensen spreken daar engels.
Had ik niet verwacht.
Als je de stad uit gaat is het nog minder.
Weinig? Vrijwel alle jongeren spreken Engels, dan heb je nog de enorme berg expats, Filipino's die vaak goed Engels spreken (de reden waarom ze populair zijn als maid omdat ze dan de kids kunnen leren).
Alleen de oudere generatie heeft vaak moeite met Engels. (of gewoon geen zin om Engels te spreken).
(en de mainlanders die vaak geen engels spreken)
Dat zal vies tegenvallen.
Ik woon zelf in SEA, op de world of tanks server kom je niet ver met Engels zeer zeer zelden krijg je een respons te zien in de chat, niet te vergelijken met de Europese server.

SEA is meer dan Maleisië en Hong Kong. Indiërs ben ik online nog nooit tegengekomen. Vietnam en Thailand daarentegen....
Je hoeft in Frankrijk anders ook geen engels proberen te spreken ...
Dat lukt anders prima. Zolang je je portemonnee trekt. De meeste Franse willen geen Engels spreken. Dat is wat anders
Dat lukt anders prima. Zolang je je portemonnee trekt. De meeste Franse willen geen Engels spreken. Dat is wat anders
Lang geleden ?
Dat was inderdaad vroeger wel zo, maar de gemiddelde Framboos rond de 40 heeft het gewoon op school gehad.
Het nationalisme qua taal is echt wel voorbij daar.
( zodra het iets oplevert, is het verbazingwekkend te zien hoe snel ze de taal spreken )
Iemand die spelletjes speelt zal vaker engels kennen dan de gemiddelde fransman
Nou, zie deze link:
Edit:
*link -> commentaren in de link

[Reactie gewijzigd door Cheetah_777 op 26 maart 2018 20:35]

Kun je al je eigen en andere spelers hun ping zien?
Want volgens mij heb ik die paar keer dat ik heb gespeeld ping 300 of hoger gehad.
Nee, maar je ziet ze leggen en je kan ze niet raken. In pubg is de hitregistratie clientside en als je een hoge ping hebt ben je dan lastig te raken.

En chinezen zijn oververtegenwoordigd in de cheatstats, dus dat is een extra reden
Ah, daarom lijkt het dus alsof ik met een aardappel schiet in PUBG Xbox.
"hitregistratie clientside"

Are you kidding me.
Dat is echt zwaar triest ik wist niet dat games dat nog doen.
Niet mogelijk nee. Maar ik vind het een goed idee. Ik speel vaak in een team met een Chinees of Rus die geen engels spreekt - hatelijk irritant.
Hier wordt al bijna een jaar om gevraagd en dit is de reden dat ik gestopt ben. Al die hackende Chinezen wil ik niet tegenkomen
Hier wordt al bijna een jaar om gevraagd en dit is de reden dat ik gestopt ben. Al die hackende Chinezen wil ik niet tegenkomen
Die kom je wel tegen omdat VPN en china een algemeen iets is.
Jammer je zou hopen dat die internetcensuur in China nog ergens goed voor was.
Wel grappig dat spellen van ~10-20 jaar oud prima van regio locks voorzien kunnen worden door de community (dankzij self-hosted dedicated servers), maar dat dat vandaag de dag niet meer kan. Het zelfgenezende karakter van een community met autoriteit/middelen is helaas weg, wat de duurzaamheid van spellen onder druk zet.

Nu zit men ontwikkelaars te smeken voor basale functionaliteit. Qua multiplayer zijn wij er niet echt op vooruit gegaan.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 26 maart 2018 21:38]

Ik heb hier altijd een beetje een dubbel gevoel bij. Voor casual ben ik het volledig met je eens en is het gebrek aan dedicated servers een erg gemis. echter voor ranked en dus met matchmaking kan ik het me goed voorstellen dat dat juist erg lastig te doen is zonder dit centraal te regelen.

Daarnaast is PUBG misschien ook wat te zwaar voor de doorsnee gameserver. Gezien de Amazon servers van PUBG er nog steeds heel veel moeite mee hebben.
Bij andere spellen die dat doen zie je dat mensen via VPN gaan verbinden, wat de latency alleen maar verslechtert.
huh wat?
Hops toevoegen aan de route verlaagd de latency?
Hops zijn niet de enige factor in een netwerk die invloed hebben op latency.

Zo kan je beter 10 hops maken via een partij met een goed netwerk en goede peering agreements, dan 3 hops op een zwaar congested netwerk omdat jouw ISP slechte peering agreements heeft.

Een beetje moderne en globale VPN-provider zal in verreweg de meeste gevallen een veel strakker netwerk leveren qua performance, dan de gemiddelde low-budget ISP.
Als je een provider zoekt zonder goedkope peering agreements, kies dan alles behalve Ziggo. Zo ver ik weet is het onze enige provider die zelfs nationaal verkeer loopt te routeren via London en Frankfurt.

Bij alle andere providers maakt het geen bal uit en volgt je VPN zeer waarschijnlijk +/- dezelfde route het internet over zodra het je provider verlaat. Want de meeste providers gooien alles direct het internet op via de AMS-IX, welke de rest van de route verzorgt.

Betwijfel of er VPN diensten zijn die sneller jou packets vanaf de AMS-IX het internet op gooien dan een budget DSL provider. Sterker nog: Provider > AMS-IX > Internet > VPN provider > AMS-IX > Internet zal amper tot nooit sneller zijn dan Provider -> AMS-IX > Internet... Tenzij je natuurlijk klant bent bij Ziggo.
Ziggo had in 2017 een marktaandeel van >40% in breedband internet verbindingen. De kans dat iemand klant is bij Ziggo (en slechte peering heeft) is dus aanzienlijk.

Het overgrote overgebleven deel hoort thuis bij KPN, die een eigen ix hebben: NL-ix. De meeste kleine providers zitten op het netwerk van KPN Wholesale, dus jouw opmerking over AMS-ix lijkt mij een beetje scheef.

De meer serieuze VPN aanbieders hebben tegenwoordig eigen peering agreements, die aanzienlijk beter kunnen zijn dan die van een ISP. Een voorbeeld hiervan is het secure core principe van protonvpn. Hiermee krijg je access in bijvoorbeeld de US, maar verlaat jouw traffic de (encrypted) VPN tunnel in Ijsland, Nederland of Zwitserland.

Verkeer via een VPN zal zeker niet per definitie minder latency ondervinden dan conventioneel unencrypted verkeer. De stelling dat er meer hops zijn en het alleen daarom per definitie trager zou zijn is in mijn ogen (heel erg) krom. Het internet anno 2018 is een stukje gecompliceerder dan dat.
Nee het lijkt alsof het scheelt. Stel de server staat is de VS. En neem een VPN in de VS tja dan lijkt mijn latency flink verbeterd. Maar neem de latency van VPN server naar pc er bij en het is langer onder weg. Maar staat de server in Europa. Dan is een VPN in VS al helemaal een nogo.
Dat is zowel technisch als natuurkundig onmogelijk :P
Een VPN verbinding vanuit China hoeft niet door de 'great firewall' die de boel een stuk meer vertraagd dan een goede VPN. Deze setup word veel door Chinezen gebruikt die PUBG spelen.

Dus in deze context wel degelijk waar.
Nouja, hij moet natuurlijk wel door de firewall heen, maar omdat het VPN verkeer is kan het niet geïnspecteerd worden. In die zin is het inderdaad zo dat je misschien een lagere latency krijgt, maar dat is niet wat het comment dat ik op reageerde zei. Die gaf aan dat een VPN over het algemeen een verbetering oplevert van 30%, voor iedereen dus. Dat is technisch niet mogelijk, want je voegt meer apparaten toe, en natuurkundig niet mogelijk, want het signaal moet een langere afstand afleggen.
Nee, zo werkt het internet niet. De fysieke afstand tussen 2 punten heeft heel erg weinig met de latency te maken. Wij kunnen naast elkaar wonen maar als traffic van mij naar jou via Japan wordt geroute, onze ISPs slechte interconnectivity/congestie tussen mekaar hebben of een berg andere factoren kan het absoluut sneller zijn als ik naar jouw verbindt via een VPN.

De kwaliteit van de "apparaten" is ook veel belangrijker dan de hoeveelheid. 10 hoogwaardige switches achter mekaar kunnen sneller zijn dan 1 congested ouwe switch.

En dit artikel gaat natuurlijk niet over "in het algemeen" maar over cheaters, voornamelijk uit China, die VPN gebruiken. Of dat altijd 30% sneller is zoals beweerd wordt weet ik niet. Maar het is alom bekend dat het sneller kan zijn om via VPN te gamen vanuit China dan via de firewall. Games zoals Counterstrike passen zelfs hun tickrates aan voor Chinezen omdat gamen via de firewall zo pruts is en VPN "officieel" verboden is.
Dat is technisch niet mogelijk, want je voegt meer apparaten toe, en natuurkundig niet mogelijk, want het signaal moet een langere afstand afleggen.
Onzin.
  • Je gaat er vanuit dat er nergens netwerk congestion optreedt. Voor een normale ISP is dat globaal praktisch onhaalbaar en onbetaalbaar.
  • De snelheid van een signaal in koperen kabel kan veel schelen met dat van een signaal in een fiber. (0.64c vs 1c voor CAT5e). "Natuurkundig" is dus niet alleen de afstand, maar ook het medium van belang.
Als dat zo is houdt je provider zich niet aan de netneutraliteit ;)
Afgelopen zondag rond 15 uur kon ik gewoon geen squad maken, het was simpelweg te druk en we kwamen er niet doorheen (op EU servers). Ook niet op North America, ook niet op Asia.
Na 10~15 minuten frustratie maar wat anders gaan doen.
De regio lock is zeer welkom.
Dit is een probleem wat elk weekend weer langskomt. Dan zie je weer een bericht over serverproblemen op het pubg Twitter account, maar in feite is het probleem het tekort aan servers.
Ze kennen beter de hele game opnieuw maken als ze een betere game ervaring willen geven.
In dit spel ga je vaker dood door het spel dan door je tegenstander.
Ze moeten gewoon heel de region selector uit het menu halen en gewoon de server met de beste gemiddelde ping voor de party automatisch selecteren. Iedereen kan dan nog met elkaar spelen, de gemiddelde ping van spelers is beter en geen spelers die opzettelijk op andere servers gaan cheaten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True