Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Xbox One-versie PlayerUnknown's Battlegrounds krijgt volgende maand woestijnmap

PlayerUnknown's Battlegrounds op de Xbox One loopt wat betreft ontwikkeling ietwat achter op de originele pc-versie. Volgende maand, in mei, krijgt de Xbox One-versie echter een grote aanvulling aan content in de vorm van de woestijnmap Miramar.

PlayerUnknown, ook bekend als Brendan Greene, maakte het nieuws bekend tijdens een panel op PAX East, een gamingbeurs. Verdere details over de release van de nieuwe map moeten later volgen. Miramar is even groot als het originele eiland Erangel maar bevat meer grote, open gebieden en de steden zijn ook fors groter en gevarieerder. Ook is het aanbod wapens en voertuigen op deze map anders.

Aan de pc-zijde werkt ontwikkelaar PUBG Corp. ondertussen aan weer een andere nieuwe map met codenaam Savage, die vier bij vier kilometer groot is in plaats van de acht bij acht van de andere twee maps. Dat moet zorgen voor matches met een hoger tempo. Ook wordt er gewerkt aan War Mode, een team deathmatch-achtige spelmodus waarbij de dood van de speler niet het einde van het potje betekent. Hij kan dan opnieuw uit een vliegtuig springen boven het verkleinde speelveld. Het team dat het eerst de vereiste hoeveelheid punten haalt, wint. Wanneer deze nieuwe map en modus naar de pc-releaseversie komen, is niet bekend. De verwachting is dat ze op den duur ook naar de Xbox One-versie komen.

PlayerUnknown's Battlegrounds is een populaire zogenaamde battle royale-shooter. Honderd spelers stappen in een vliegtuig dat over een onbewoond eiland vliegt. Spelers kiezen zelf wanneer ze eruit springen en waar ze landen. Eenmaal beneden moeten ze wapens en uitrusting bij elkaar sprokkelen, binnen het almaar krimpende speelveld blijven en zorgen dat ze de last man standing worden. De game kan in solomodus gespeeld worden of in teams van maximaal vier man.

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

08-04-2018 • 13:38

58 Linkedin Google+

Reacties (58)

Wijzig sortering
Bij de War-mode hoef je trouwens niet te looten, je krijgt dan direct loot.
Uitstekend dat de focus weer ligt bij het ontwikkelen van nieuwe content in de vorm van mappen, wapens en modi. Het lijkt er toch op dat de anti-cheat inmiddels zijn vruchten aan het afwerpen is.
2 dagen terug kwam ik voor het eerst een blatant cheater tegen, door de muur heen tracen en schieten, echt belachelijk. Die AC is inderdaad volgens mij wel redelijk. Niemand word tegen gehouden echter om gewoon het spel te kopen, zijn cheats aan te knallen en dan na een ban rinse and repeat. Maar dat houd je toch met populaire spellen.
Het is niet onmogelijk, maar je kunt het cheaters ook te makkelijk maken. De grote hoeveelheid informatie die de PUBG client-side verwerkt levert naast rare situaties met smokes,

Smokes door de ogen van twee verschillende spelers,

ook enorm veel mogelijkheden op voor cheaters. Dit is een van de redenen waarom bij hedendaagse online games steeds meer server-side berekent moet worden.

Om daarnaast nog maar niet te spreken over de rare no-recoil deathcam, de lage tick-rate(vooral in het begin), wapens die nog niet gespawnd zijn of een gevecht verliezen doordat je tegenstander een hoge ping heeft(een slechte verbinding is in dit spel een voordeel).

Er is dus nog genoeg te verbeteren en wat mij betreft is deze game echt nog niet "af".

[Reactie gewijzigd door neolite op 8 april 2018 14:17]

smokes hebben ze allang aangepast en rendered allang server side toen dit aan het licht kwam.

maar een game ontwikkelaar moet altijd keuzes maken om wat ze client en wat ze server side laten renderen.

je hebt nou eenmaal altijd beperkte bandbreedte tot je beschikking niet iedereen heeft 50/50mbps.

en andere reden is ook dat hoe meer je client side belast, hoe minder je je eigen servers moet belasten en dus kosten kunt besparen of server lagg kunt voorkomen en voor deze game geld het laatste vooral ;)
Maar dit soort basis dingen zijn al generaties bekend onder de games. Beetje apart dat ze nu zelf weer het wiel proberen uit te vinden.

Alles waarbij je een tactisch voordeel kan halen, wil je niet client side berekend hebben. BF3 kon dit allemaal al prima over de 128kb max die de PS3 en Xbox 360 toelieten. Echt geen 50/50 voor nodig.
Smokes zijn technisch gezien een raar voorbeeld omdat deze inderdaad via de client gerendered worden. De server zegt welke kant dit op dient te gebeuren en dan zou het in principe klaar moeten zijn, als dit voor alle spelers dezelfde kant op is. Hier zat blijkbaar iets fout en dit hebben ze inderdaad inmiddels gefixt.

Waar het echter wel een heel mooi visueel voorbeeld voor is, is hoe belangrijk het is dat alles wat een in-game voordeel "kan" opleveren voor iedereen exact gelijk is en daarnaast server-side bepaald is.

Die opmerking over 50/50mbps is een beetje raar, in 2004 bracht Novalogic de game Joint Operations typhoon rising uit met een spelers limiet van 64. Laten we rustig stellen dat de internetsnelheden destijds niet eens in de buurt kwamen van 50/50mbps.
de 50/50 wilt ik alleen mee aankaarten dat het niet vanzelf sprekend is en dan een developer hier rekening mee moet houden bij het maken van een game
graag zo min mogelijk data versturen met zo weinig mogelijk lagg.
Niks rendert server-side. De server heeft geen grafische client. Ze hebben de rendering in de client dus gefixt.
daarmee bedoel ik natuurlijk dat de aansturing vanuit de server komt niet dat het grafisch gerenders wordt.. server side rendering dus.
Nee. Het woord "renderen" kun je gewoon niet zo gebruiken. De berekening wordt aan de server-kant gedaan, en de client rendert dit.
Er is dus nog genoeg te verbeteren en wat mij betreft is deze game echt nog niet "af".
PUBG zit daarom ook gewoon in het preview programma, is daar speciaal voor bedoeld.
Op Xbox zit de game inderdaad in het preview program. Echter gaat mijn opmerking nog steeds op voor de pc versie, welke de early acces(steam zijn alternatief) inmiddels heeft verlaten.

Trouwens gezien de marketing rondom Xbox inclusief Pubg mag je als consument een volledig spel verwachten. Meeliften op de populariteit van het spel terwijl het verre van compleet is, vergeleken met de pc versie.
Je weet dat het filmpje dat je linkt een oude is, toen de game nog alpha was? Volgens mij is dat van de video die je linkt allang en breed opgelost.
Je bedoeld de anti-cheat patch die teruggedraaid is omdat veel spelers performance issues kregen? Na die patch is er, naar mijn weten, geen nieuwe anti-cheat patch geweest, maar men is sinds de launch heel summier met changelogs in mijn ervaring.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 8 april 2018 19:50]

Al kom je nog steeds spelers tegen die op 250m afstand al rennend met een enkel hipshot zonder sights head shots scoren. Het is echt nog veel te vaak dat ik denk "ja hoor, tuuurlijk".
Zijn de prestaties al speelbaar genoeg op de Xbox versie? Ik overweeg 'm te kopen als er nieuwe maps komen maar ben bang dat het nog te haperig speelt en dergelijke.
Niet doen. Ik heb het spel gekocht toen het uit kwam. En de prestaties zijn zo belachelijk dat het als onspeelbaar bestempelt kan worden.

Niet kopen!
Dan heb je de laatste tijd niet gespeeld. Stukken beter geworden, zeker op de X. Daarnaast voor 2 tientjes, zelden zoveel plezier gehad!
Ik heb het ook op de Xbox One X en verre weg van echt speelbaar. Framerate onder de 30 noem ik niet speelbaar.

[Reactie gewijzigd door MissBluefinger op 8 april 2018 20:24]

Hij bedoelt de Xbox One X ;)
Ik ook. Had de X verkeerd :D
Speel zelf op de One X en de performance is echt dramatisch, vooral in indoor gevechten zijn om te janken, FPS dropped wel naar 15 lijkt het, zeker aan het begin van de game is het ontzettend lastig om te aimen in de drukkere gebieden. :(
Niet doen. Ik heb het spel gekocht toen het uit kwam. En de prestaties zijn zo belachelijk dat het als onspeelbaar bestempelt kan worden.

Niet kopen!
100% mee eens.
Ik heb het gekocht maar het is mijn grootste game miskoop ooit.

Client side hit detection, geen pings tonen.
Zelfs in mijn dialup tijd had ik een betere verbinding.
Lijkt wel 1997 in PUBG.

En geen sandbox om in te trainen met wapens en je settings te tweaken, dat moet allemaal IN game doen. Of is dat inmiddels wel mogelijk?
Nee, dat is helaas nog steeds niet mogelijk. Dat mis ik ook erg.
Alleen tijdens de landing zijn sommige huizen nog een paar seconden ''lava''. Voor de rest speelt het soepel
Ik heb het spel op de Xbox One S.

Het is speelbaar en van te genieten,
maar het is zeker nog niet perfect.

Ik heb al heel wat leuke kills gemaakt.
Zeker niet doet, heb PUBG nu ca. 2 maanden in bezit en voor nu weer op de plank gelegd. spelen, winnen / verliezen, plezier hebben heeft niets met je eigen acties te maken. De stemming word 100% bepaald door de stabiliteit van de server van die dag. Ik wacht even en speel ondertussen weer Titanfall 2
Ik speelde hem op S nu op de X, dat verschil is gigantisch! Maar op de S zeker speelbaar tegenwoordig (heb hem wel op een snellere externe SSD staan) maar voor ongeveer 17 euro bij cdkeys kun je echt wel erger kopen.
Zijn de prestaties al speelbaar genoeg op de Xbox versie?
Op die woestijnmap misschien wel. :)
Miramar is in mijn optiek minder dan de eerste. Al is die map op de pc al wel sterk verbeterd.
Miramar is gewoon te groot en te open voor 100 spelers. Ze kunnen hier makkelijk 150 spelers op kwijt.
Ik kan niet wachten op de kleinere map, lijkt me een toevoeging die ze sterk nodig hebben!
Jammer dat het spel niet zo lekker loopt er zouden inderdaad minimaal 150 speler of meer op kwijt kunnen. Als je naar de tegenhanger Fornite kijkt zijn de games korter en zit er veel meer actie in omdat de map echt een stuk kleiner is. Hopelijk brengen ze dat met nieuwe map(s).
T grappige is dat Miramar precies even groot is als Erangel. Alleen lijkt de map groter omdat er minder water is op Miramar.
Ik vind dat altijd zo'n raar argument. De speelbare ruimte is toch groter dan? Dan is dus de map groter. Al heeft een map honderden kilometers aan water waar je niks kan doen, dat maakt hem niet automatisch groter.

Miramar is dus gewoon een grotere map.
Het is geen raar argument, het zou pas een raar argument zijn als het water niet te betreden zou zijn. Dit is niet het geval en er is dus even veel ruimte beschikbaar om op te bewegen op beide maps. Dat je in Miramar meer land hebt, daar heb je gelijk in.

Maar ik snap je punt wel hoor. Maar eerlijk is eerlijk, de maps zijn precies even groot.
Hoe meet je de grootte van een map?
Men geeft aan dat beide maps een oppervlakte hebben van 8 bij 8 kilometer. Dan zijn ze inderdaad even groot.
De aanstaande map "Savage" is een kwart ten opzichte van Erangel en Miramar, omdat die 4 bij 4 kilometer.

https://pubg.gamepedia.com/Erangel
https://pubg.gamepedia.com/Miramar

Ja, Erangel heeft meer water, maar dat doet niets voor de totale oppervlakte voor de map. :)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 8 april 2018 20:29]

Ik snap je punt maar maps zijn even groot :)
En toch is Miramar ook wel een leuke map, juist omdat de kans kleiner is dat je anderen tegen komt. Een paar van m'n leukste gevechten heb ik op die map meegemaakt.
Ik heb af en toe nog een crash. Reboot van de Xbox help daarin. Heb echt super veel fun gehad al met dit spel! Ik zou hem graag op de pc spelen maar krijg snel RSI klachten. Op de Xbox niet dus ik neem de kleine glitches voor lief. Ik zou het wel op prijs stellen als er wat meer doorontwikkeling komt net als op de pc versie.
Je kunt ook een controller aansluiten op je PC. Je hebt dan helaas wel verschrikkelijk veel nadelen (want op de PC heb je geen aim assist en werkt de interface met een controller maar matig). Maar wellicht zou je het eens uit kunnen proberen. Als je een xbox one s controller hebt kun je zelfs via bluetooth de controller aansluiten (en met een kabeltje werkt het uiteraard ook)
Bedankt voor het meedenken. Ik denk dat je met een controller op de pc echt afgeslacht wordt. Op de Xbox heeft iedereen hetzelfde nadeel, dat maakt het een stuk “eerlijker”.
Klopt helemaal, maar het werkt wel. Je zou het eventueel enkel kunnen gebruiken tijdens het besturen van een voertuig (iets wat ik bij GTA V wel ooit deed, omdat vliegen simpelweg eenvoudiger was met een controller).
Steam controller - een trackpad ipv joystick om de muis aan te sturen werkt best prettig na een korte gewenningsperiode.
Ik vind de woestijn map nog altijd minder leuk dan de eerste map.
Vooral het feit dat je van mijlenver kunt gespot worden op die woestijn map en er bijna geen vegetatie is (wat logisch is, in een woestijnachtig landschap).

Hopelijk word de volgende map gelijkaardig aan de eerste map.
Vorige week kon je gratis seriecode ophalen voor de closed beta: Codenaam Savage, 4x4km map.

https://mapbeta.playbattlegrounds.com
Ik hoop dat de nieuwe junglemap ook gauw komt.. Ziet er goed uit en heel wat anders dan de bestaande maps (kleiner maar veel dichter begroeid).
Mooie opmerking hoor ;) Geeft direct één van de problemen weer in de huidige maatschappij. Mensen gaan tegenwoordig net iets teveel van zichzelf uit...
Ik denk dat je je feedback beter kan leveren via de feedback optie rechtsboven, of via deze link:

Geachte Redactie

Dan heb je meer kans dat het ook daadwerkelijk wordt gelezen door de auteur/redactie.

Voor de rest, tja... Ik zat gisteren toevallig bij iemand thuis en zijn kinderen hadden Fornite op de PS4, maar toen ik zei dat ik liever PUBG speel wisten ze niet waar ik het over had.
Maar ergens is dat ook logisch. Veel kinderen/jeugd hebben enkel een playstation. PUBG is daar niet op te spelen. Een PC is voor de jeugd van tegenwoordig maar een onhandig en lomp ding (en bovenal duur).

Mijn collega’s zijn wat jonger en geen van allen gamed ooit op de pc. Sterker, ze kijken me zelfs raar aan dat ik uberhaupt nog een pc heb. Maar als ze dan eenmaal zien wat het daadwerkelijk is (triple monitor, gtx 1080ti etc) en een spel spelen, staan ze wel allemaal verbaasd te kijken dat het zo soepel draait allemaal (en dat een pc natuurlijk 100x sneller is dan een console met hdd’s).
Veel jeugdigen spelen tegenwoordig gewoon op een pc hoor, ligt meer aan jou omgeving, lomp en onhandig lol.
Dat lijkt misschien zo in onze “game bubbel” maar dat is natuurlijk niet zo.

Ik heb gister nog aan iemand (32) het principe van een Battle Royale mode moeten uitleggen toen hij zag dat ik Fortnite zat te spelen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True