Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Fortnite haalt PUBG in met piek van 3,4 miljoen gelijktijdige spelers

Fortnite van Epic Games had afgelopen zondag een piek van 3,4 miljoen gelijktijdige spelers. Daarmee is de game PlayerUnknown's Battlegrounds voorbijgestreefd. Het record van die game staat op 3,2 miljoen gelijktijdige spelers.

Epic Games maakt het spelersaantal bekend in een bericht waarin het technische uitleg geeft over de storing die afgelopen weekend optrad. Die storing werd veroorzaakt door het grote aantal spelers dat tegelijk online was. Tijdens de piek waren 3,4 miljoen spelers tegelijk Fortnite aan het spelen. De populariteit van de game is in korte tijd enorm gegroeid, doordat Epic Games een Battle Royale-modus heeft toegevoegd. Bovendien is die gratis speelbaar en zowel beschikbaar op de pc als op de PlayStation 4 en de Xbox One.

Een paar maanden geleden was de piek van het aantal gelijktijdige spelers nog 60.000, meldt Epic Games. De ontwikkelaar zegt dat de groei groter is dan alle eigen verwachtingen en dat er daarom problemen met de servers waren. Het bedrijf wil er alles aan doen om dat te voorkomen en is daarom onder andere op zoek naar meer database engineers.

PlayerUnknown's Battlegrounds zorgde vorig jaar voor een opleving van het battle-royalegenre en wist record na record te breken. Het grootste aantal spelers dat gelijktijdig online was in PUBG, staat op 3,2 miljoen volgens SteamCharts.

Fortnite Battle Royale heeft ook in totaal meer spelers dan PlayerUnknown's Battlegrounds. Dat zijn er inmiddels 45 miljoen. PUBG is zo'n 30 miljoen keer verkocht voor de pc en 4 miljoen keer voor de Xbox One. Een groot verschil is echter dat Fortnite free-to-play is en dat voor PUBG betaald moet worden.

Door

Nieuwsredacteur

198 Linkedin Google+

Reacties (198)

Wijzig sortering
Men vergeet te melden dat de 3.4 miljoen spelers van Fortnite op alle platformen samen was. Dit terwijl de 3.2 van PUBG alleen op PC (steam) is geteld.
En PUBG is speelbaar in China, Fortnite niet :Y)
wow dan is Fornite cijfers eigenlijk wel indrukwekkender dan de mega aantallen van PUBG. Ik lees dat meer dan de helft van de spelers van PUBG chinees is. Ik zou daarom de cijfers willen weten min china, dan heb je een iets beter vergelijk.
Saillant detail ook dat Fortnite Battle Royale gratis is en PUBG 30 euro kost :D

I'm not impressed.
ik juist wel, een free to play game die groter is geworden dan pubg.
moet je nagaan met hoeveel minder recources ze het voor elkaar hebben, game draaid zo soepel (pubg's grootste manko)

im impressed!!!!
Epic Games heeft natuurlijk veel meer resources tot hun beschikking. Beide games zijn gemaakt op de UE4.

Die engine is van Epic Games. Je mag verwachten dat zij dat goed voor elkaar krijgen.

Epic Games is een grote speler. Niet te vergelijken met Bluehole die zich een hoedje zijn geschrokken van het succes van PUBG.

Epic Games schrikt zich geen hoedjes meer. Die bestaan al bijna 30 jaar volgens mij.

[Reactie gewijzigd door Mit-46 op 9 februari 2018 15:12]

Desondanks is het heel knap dat ze een gratis beschikbaar spel zo succesvol hebben weten te maken.
Zeker weten!

Het is ook een game die goed in elkaar zit. Zij verdienen daar zeker credits voor!

Een andere uitgever had voor eenzelfde kwaliteit game zomaar 40 euro gerekend! :)
Inderdaad, als pubg even soepel draaide als fortnite wist ik het wel, dan speelde ik pubg vaker, een spel moet voor mij echt heel soepel spelen wil ik er fun aan hebben. ( heb een snelle pc)
gratis betekent niet dat er geen verdienmodel achter zit.....
Dat heb ik nergens gezegd.
...maar dat is wel van belang... en mag dus best gezegd worden...
Ik denk dat het al voorzichzelf spreekt dat er achter een gratis game een verdienmodel zit.

of niet?
Nee, dat spreekt niet voor zichzelf. Ik heb zat gratis spelletjes gespeeld die geen verdienmodel hadden: Bobcat (van de Rabobank), Return To Castle Wolfenstein: Enemy Territory, America's Army, komt zo 1 2 3 bij me op. Ook zat demos.

Maar het is vooral ook vaag, het mist de interessante vraag: wat is het verdienmodel?
dat ze een goed spel. hebben gemaakt dat inmiddels pubg heeft voorbij gestreeft helpt wel aan dat verdienmiddel
Nee maar je impliceert wel dat ze zonder inkomsten iets geweldigs neerzetten terwijl er wel degelijk inkomsten zijn.. Dus zeker niet gratis.
Voor mij niet van belang, het gaat mij om de game, niet om hoe ze aan geld komen om de game zo goed te maken, daar mag jij je druk over maken, ik speel het spel gewoon.
Epic games heeft niet per definitie meer resources tot hun beschikking, maar wel veel betere resources. Het is hun eigen engine en de basis game Fortnite was zo goed als af. Dus is het veel eenvoudiger voor hun om de juiste code en gameplay te implementeren terwijl ze bij PUGB nog steeds de bugs niet onder controle hebben en de game is verre van af.

De ontwikkelaars van PUGB hadden waarschijnlijk niet verwacht dat het zo'n succes zou worden, maar vergeet ook niet dat de game ook veel minder lang in ontwikkeling is.

Bluehole heeft zelf al geprobeerd om de Battle Royal optie in Fortnite tegen te houden, omdat ze vonden dat men bij Epic games de boel gekopieerd had. Ik denk dat dit de samenwerking tussen de bedrijven ook niet bepaald goed heeft gedaan. Al heeft Epic Games goed verdient aan de verkopen van PUGB.

Persoonlijk had ik nooit verwacht dat de game boven PUGB zou uitkomen, al is het wel free to play. Het kan ook zo zijn dat veel PUGB spelers die een beetje uitgekeken zijn op PUGB nu de Fortnite Battle Royal uitproberen.
Ik denk dat je het nieuws even terug moet lezen. Ze hebben fortnite niet proberen te stoppen. Dan hadden ze wel een rechtzaak aangespannen. Ze vonden het niet netjes dat ze refereerde naar pubg bij de aankondiging van fortnite.
Ze noemden fortnite ook een cabon copy.....
Ze dreigde wel degelijk met rechtzaken, maar wisten zelf ook wel dat ze geen poot hadden om op te staan.
Nah. Ze hebben een gestoord aantal resources erin gegooid want wat een hoop mensen (helaas) niet weten, is dat Fortite Battle Royale praktisch 100% gefund is door het oorspronkelijke gedeelte van de playerbase - PvE.

Om nog maar niet te spreken over dat ze een groot gedeelte van zowel UT4 als het Paragon team hebben opgenomen voor BR. Nee, weinig resources zou ik het niet noemen.

[Reactie gewijzigd door Seditiar op 9 februari 2018 15:47]

Nog een keertje lezen. Het woord "helaas" was gericht op het feit van onwetenden, niet dat PvE de Battle Royale game modus heeft gefund (al is dat ook nog steeds een bittere pil voor de meesten van PvE).
Waarom not impressed? Fortnite Battle Royale mag wel gratis zijn, maar het heeft echt super gameplay, draait als een trein (fps), continu updates en waarbij de developer super is qua communicatie.
Omdat als iets gratis is de drempel om het eens te proberen mijlenver onder die van een betaalde game ligt. Of dat gameplay super is, is geen argument. Kwestie van smaak, valt niet over te twisten. Dat het goed draait, mag ook wel met een mega publisher erachter die daar even een vrachtwagen geld in kan dumpen en continu updates is ook niet heel erg speciaal meer. Dat is een vereiste van een actieve game onderhouden.

Dus nog steeds, not impressed.
Guttegut, je mag ook gewoon toegeven dat PUBG ernstige gebreken heeft, grafisch ondermaats is en veel te duur is voor wat het biedt. Dat de concurrent je dan voorbij streeft (en niet alleen op spelersaantallen) is alleen maar logisch.
Ik ben het hier niet met je eens. Er zitten zeker gebreken in het spel, maar er zijn veel mensen die er veel en lang lol aan hebben, waaronder ik. Voor jou is het misschien de 30 euro niet waard, maar voor mij dubbel en dwars. Ik heb er 500 uur in zitten en speel het nog steeds met veel plezier. Overtuig mij dan maar dat het z'n geld niet waard is;)
Niets persoonlijks, maar ik vind dat de gameindustrie door dit soort supporters stukje bij beetje kapot gaat. Kijk eens naar een paar grote early access games in de afgelopen tijd en dan pak ik specifiek even PUBG en ARK. Beide spellen hebben een superleuk concept, maar een beroerde uitvoering. Beide spellen voelen net zo houterig aan als FPS voordat HL1 uit is gekomen. Er zitten gigantisch veel bugs in de games (wat dan weer te verwachten is, omdat het early access is), basisonderdelen in de game zijn simpelweg nog niet af (en dan heb ik het over dingen als hoe je character door de speelwereld beweegt, animaties e.d.) en laten we het helemaal niet hebben over de constante FPS drops (op inmiddels matige graphics), rubberbanding en andere optimization problemen. Dit zijn dingen die in mijn ogen al ver genoeg horen te zijn in een early access titel dat ze weinig frustraties opleveren. Het feit dat ik geen potje PUBG of ARK kan spelen zonder frustratie over deze onderdelen betekent voor mij dat het spel gewoon slecht is. Ik start ze wel weer een keer op als ze af zijn :).
Ik vat het zeker niet persoonlijk op;)
Ik speel PUBG inmiddels sinds maart vorig jaar, toen het net in early acces was. Ik heb de game van erg brak, zien groeien naar erg goed speelbaar. Ik ervaar (nu) zelf nauwelijks problemen: ik speel stabiel met 70-90 fps met alles max op 1080p, heb weinig last van lag of rubberbanding en mijn character beweegt zich met relatieve souplesse door de weide wereld. Ik ontken niet dat de game geen 'flaws' kent, maar ervaar het zelf nauwelijks. De gameplay spreekt me erg aan en heb er nou eenmaal veel lol in, mede omdat ik met een groep vrienden veelal speel. Ik heb geloof ik nooit één game zo intensief gespeeld (misschien WoW in begin jaren.. }> ) én er zoveel schrik in gehad. Dan kan ik voor mezelf niet anders concluderen dat het voor mij de beste game-aankoop is ooit. Of ik daarmee delen van de game-industrie support die het in jouw ogen niet verdienen weet ik niet, dat laat ik aan anderen over om over te oordelen. Ik ga in ieder geval op naar de 600 uur. Wie weet treffen we elkaar eens in een potje mocht de game ooit ook jouw hart veroveren :P
Haha, misschien moet ik er ook bij vertellen dat ik de Xbox One versie op de X speel en dat helpt ook niet mee voor zover ik lees. Ik hoor inderdaad wel steeds positievere berichten over de PC versie :).
Grafisch ondermaats? Onderbouw dat maar eens... En veel te duur? Okay :]
Er zijn genoeg mega publishers die gewoon de volle mep hadden gerekend en voor elke nieuwe map die er kwam had je ook mogen betalen. Ik zal ze verder niet bij naam noemen. Zo "normaal" is de werkwijze van Epic Games dus niet (meer). Anders hadden wij veel meer van zulke uitgevers gehad.

Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt!

Neemt niet weg dat je zeker een punt hebt wat betreft de drempel als het gaat om proberen. Ik had de game zelf nooit geprobeerd als deze niet gratis was (of heel weinig had gekost).

[Reactie gewijzigd door Mit-46 op 9 februari 2018 15:26]

"Omdat als iets gratis is de drempel om het eens te proberen mijlenver onder die van een betaalde game ligt. "

Die zin gaat juist in tegen het feit dat d'r 3,4 miljoen spelers tegelijk online zijn. De drempel maakt geen zak uit, want om zo'n piek te bereiken moet je al voorbij de drempel zijn. Daarnaast kan je een steam game gewoon refunden dus is de drempel ook eigenlijk gratis.
Mega publisher? Epic? Really?
Ja ze zijn geen kleine indie maar in publisher land zijn ze nou niet echt groot te noemen hoor...
Het feit dat het goed draait zal er meer mee te maken hebben dat het gewoon hele goede ervaren devs zijn die met hun eigen engine werken (je weet wel, unrealengine).

Verder blijft het hoe dan ook wel indrukwekkend dat ze zoveel spelers weten te trekken. Als mensen het alleen maar even uitproberen omdat het gratis is, alleen om tot de conclusie te komen dat ze het niet leuk vinden, dan kom je nooit tot zulke aantallen.
Zeker, van PUBG is het ook indrukwekkend, maar PUBG heeft weer de hype enorm mee. Hoe dan ook zijn het van beide games zeer indrukwekkende cijfers.
Ik speel overigens geen van beide, niet mijn ding :P (voordat je me een fanboy noemt of zo)
Epic, mega? In vergelijking met Bluehole? Absoluut.
Denk niet dat de prijs van pubg enigzins een drempel is voor wie het ook maar wilt proberen te spelen, je hebt al een aardige pc nodig om het te kunnen draaien, dus die 30 euro zal de drempel niet wezen.
Ook kan je gewoon je geld terug vragen als je de game niet leuk vind.
Welke drempel?
Feit dat je je geld terug kan krijgen als je de game niet leuk vind is gewoon een goed iets.

''Jij trekt toch ook niet al het speelgoed elke week van de schappen bij de Bart Smit om het vervolgens weer terug te brengen omdat je het toch niet zo leuk vind...''

goede vergelijking
20 euro als je t goed doet.
En het levert je geld op als je je kratjes verkoopt omdat je niks geeft om die cosmetische meuk :+
Dat is zeker zo! Een tijdje geleden tijdens GamesCon hadden ze speciale GamesCon kratten, sinds dat ik het spel speelde had ik nooit kratten gekocht. Toen de GamesCon kratten kwamen had ik er 7 gekocht. Uiteindelijk heb ik er 6 verkocht voor ¤5,21 per stuk. Dat is toch al ¤31,26. 1 krat bewaar ik.
Toen pas geleden de nieuwe kratten kwamen, had ik er ook 3 gekocht, met in game punten. Ik kreeg toen 2 duurdere en 1 goedkopere. Ook weer verkocht voor 2×3,83 en 1×1,44.
Af en toe ook nog is wat losse kratjes gekocht en verkocht. Uiteindelijk heb ik dus al meer dan ¤15,- verdient door het spelen van PUBG :+
Volgens mij werkt dat ook alleen maar op de PC. Aan de Xbox versie kun je weinig doen nog.
Wist helemaal niet dat fortnite gratis was.
Voor het betere gedeelte is dat ook niet zo. ;)
Ik ben ook niet impressed dat PUBG 30 euro kost. Als je de performance, graphics en smoothness van gameplay vergelijkt zou je het andersom verwachten.
Doet PUBG de statistieken van console wel bekend maken?
PUBG is er ook op de Xbox, daar heeft het al meer dan 4 miljoen spelers. (Niet tegelijkertijd, maar toch ook niet een insignificant aantal :) ).
toen PUBG de peak van 3,2m bereikte, was PUBG nog niet op Xbox verkrijgbaar

correct me if I'm wrong
Dit is niet waar :
PUBG is zo'n 30 miljoen keer verkocht voor de pc en 4 miljoen keer voor de Xbox One
En wat is daar precies niet waar aan? Begin dit jaar waren er 27.9 miljoen copies voor de PC verkocht en recent 4 miljoen copies voor de Xbox One verkocht (link en link). Dat komt toch wel redelijk overeen met de zin die je daar dikgedrukt en onderstreept onjuist verklaard...

[Reactie gewijzigd door willemg2 op 9 februari 2018 13:43]

Het staat in de tekst dat er op de xbox 4M copys zijn. maar volgensmij had ik op iets anders gereageerd. ;)
Gelijktijdige spelers
Dat is waar ik op doelde: Zijn hier statistieken voor? :P
Dit staat wel beschreven in een zinnetje in het artikel:
"Bovendien is die gratis speelbaar en zowel beschikbaar op de pc als op de PlayStation 4 en de Xbox One."

Zelf vind ik dat hier de nadruk meer op gelegd moet worden, aangezien dit wel cruciale informatie is. 3,2 miljoen speler op 1 platform, Steam, is een vele betere prestatie dan 3,4 miljoen spelers op PC, PS4 en XBone gecombineerd.
idd. En die 3,2m was puur PC. de peak was behaald voordat PUBG uitkwam op Xbox
Men vergeet dat de helft van de pubg spelers in china zitten, en de cijfers van fortnite zit geen 1 chinese speler bij ;)
Waarvan 75% bot was op dat moment? Meen me iets te herinneren dat er toen een enorm bot probleem was...
Grootste onzin, want je krijgt niet eens meer punten als je AFK bent. Dat was alleen in het begin een probleem met zo'n 10 mensen per match, wat eerder 10% is dan 75% :')
Men vergeet ook dat een groot aantal spelers sinds de 1.0 versie van PUBG niet meer kunnen spelen door een hoop bugs en luie developers. Veel mensen waaronder mezelf hebben last van zogenaamde mid-game crashes. Hoe verder je bij het eind komt, hoe groter de kans dat het spel crashed. Sinds de 1.0 versie heb ik al geen enkel potje meer af kunnen maken. Enorm veel reports op het forum, geen enkele fix of reactie van een developer.
En ouderdom van hardware ligt het niet aan, het gebeurt op verouderde systemen en op top of the line current gen systemen.

[Reactie gewijzigd door Tim_ofzo op 9 februari 2018 15:05]

En over welk van de twee spelen heb je het dan precies?
PUBG, bovenstaande bericht aangepast voor de duidelijkheid.
Ik denk dat je wat harder moet schreeuwen. Dit is de eerste keer dat ik er van hoor. Ik heb sinds 1.0 welgeteld 1 crash gehad. En in mijn Gaming community van ongeveer 200 man waarvan er 100 man echt actief iedere dag pubg spelen heb ik er ook niks over gehoord.

Ik denk zelf dat het om een kleine groep spelers gaat dan ipv een grote groep
Men vergeet te melden dat de 3.4 miljoen spelers van Fortnite op alle platformen samen was. Dit terwijl de 3.2 van PUBG alleen op PC (steam) is geteld.
PC heeft ongeveer 30 miljoen spelers totaal, dat is minder dan 10% wat dan vertaald naar concurrent players. Op Xbox One zou het totaal aantal spelers over de 4 miljoen zijn, als je daar ook minder dan 10% concurrent players zijn EN de pieken zijn op dezelfde momenten dan zou PUBG zo rond de 3.6 miljoen concurrent players uitkomen. Ik vermoed dat we binnen kort die info vast te horen zullen krijgen als dit waar is, de PUBG Corporation lijkt me wel dat type...
Het is 4 miljoen keer verkocht op xbox one. Dat zijn niet 4 miljoen actief spelers.

30 ÷ x = 3.2 active players op pc. Doe het zelfde bij 4 miljoen spelers van xbox one dan kom je niet uit op 3.6 miljoen actieve spelers.

Maar wat maakt het uit. Fortine is hard aan het groeien. Ik persoonlijk ben wel fan van meer de zelfde type games die zo groot zijn. Het hoef niet een tegen de ander zijn. Geniet van beiden
Lezen is ook een vak...
Steam (al 3.2 miljoen concurrent players) + xbox concurrent players zou over de 3.6 miljoen zijn. Dus ruim 0.4 miljoen concurrent players op de xbox...
:) :) :) :)

[Reactie gewijzigd door nereuss op 17 februari 2018 14:37]

Dat staat er dus absoluut niet..... Plus ik zie bij streamers dat FN toch echt beter aangeschreven wordt plus meer gestreamd.....
Zelfs dan nog heb beide flink gespeeld en de rede is simpel fortnight zit gewoon vele malen beter in elkaar, de actie is ook veel beter.. ben iets minder van de style maar de fun factor is vele malen hoger
Vindt het ook grappig dat "men" vindt dat deze games vergelijkbaar zijn.
Ze zijn in zo'n beetje alle concepten anders en geheel niet vergelijkbaar qua gameplay.
behalve dat het beide "Battle Royal" heet zegt ruk.

Appels, peren?
Maar Fortnite BR is wel cross-platform te spelen :)

Ik speel dagelijk Fortnite BR, ze doen erg goed hun best al moet ik zeggen dat sommige updates beter zijn dan anderen. Zo heb ik al ervaren dat op PS4 het beeld opeens een rand mistte waardoor ik laatste slot van me inventory en compas niet meer kon zien, het rennen/bewegen was niet soepel, over-powered wapens of bugs met bijvoorbeeld een shotgun warmee je kon snippen.
Al met al een zeer goede game, geniet nog elke dag. Bugs worden doorgaans snel opgelost en soms leuke "event" speelmodi.
Het spel mag dan wel gratis zijn maar doormiddel van de BattlePas of andere in-game aankopen verdienen ze er genoeg aan vermoedt ik, heb er zelf ook al geld aan uitgegeven waarvan ik ook PUBG had kunnen kopen. Voordeel is wel dat het geen pay-to-win is, enkel skins etc.
Echt geweldig dat battle royale zoveel nieuwe mensen aantrekt!

We hebben nu 3 redelijke battle royale games
- PUBG <--- Realistische game en wat meer tactisch en minder rush dan de andere twee br games.
- Fortnite <---- Korte games en als je houdt van cartoon geweldige game!
- H1Z1 <---- Heeft een erg mooie en goede ranking system, dus echt voor de competive players!

Ik zit met smart te wachten op een echt goede battle royale game die goed geoptimaliseerd is en grafisch ervan afspat, die is er helaas niet.

PUBG heeft voor mij nog wel het nadeel dat er maar 100 mensen in een vet grote map wordt gequeued. waarvan vaak 10-15 mensen al in de pre-lobby leaven. Hoop echt dat ze deze cap naar 150 brengen!
150 mensen is een ontzettend slecht idee.
Zeker nadat er laatst een patch is geweest waardoor je minder ver van het vliegtuig kan droppen.
Het grootste probleem bij PUBG is dat er veel te veel mensen proberen op military base oid proberen te droppen. Hierdoor blijven er vaak maar 50-60 mensen over na de eerste circle.
Mensen spelen alleen nog maar high risk-high reward. Die mentaliteit was ooit veel minder en omdat mensen verder konden droppen konden zij ook gewoon naar een klein hoopje huisjes een stuk verderop.
150 mensen op een map zou inhouden dat het alleen in het begin een grotere slachtpartij wordt en daarna de match weer verder zal gaan met wederom die 50-60 mensen.
Range weer vergroten, misschien zelfs 2 vliegtuigen.

Dit als 'nieuwe/uitgebreidere' modus toevoegen.
Het waren in den beginselen 2 vliegtuigen, hebben ze terug gebracht naar 1 vliegtuig omdat mensen die in het "eerste" vliegtuig zaten een tactische voorsprong zouden hebben.
Tjsa als men meerdere vliegtuigen noemt bedoelt men natuurlijk niet die twee vliegtuigen die achter elkaar vlogen, maar 2 of 3 vliegtuigen die random vanaf een andere richting komen. Dat zou al veel meer spreiding opleveren.
Ik zit met smart te wachten op een echt goede battle royale game die goed geoptimaliseerd is en grafisch ervan afspat, die is er helaas niet.
Niet helemaal een battle royale game (al heeft het wel elementen ervan geleend), maar kijk eens naar Escape from Tarkov.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 9 februari 2018 13:44]

"die goed geoptimaliseerd is"

Escape from Tarkov draait op de Unity engine, en deze heeft echt zware limitaties als je het hebt over performance.

Zie deze video voor uitleg:
https://www.youtube.com/watch?v=KfnG5WuMQbk
Ik ga Fortnite maar eens even installeren op de PS4, hoor er veel goede verhalen over. Is het proberen wel waard als het toch gratis is.
Ik vind het zelf jammer dat het een gratis game betreft. Hackers hebben daardoor namelijk niks te verliezen, ze registreren zo weer een ander account :(
Klopt pubg heeft heel veel last van hackers, dit komt doordat de game immens populair is geworden op het PC platform. Daar wordt nu gelukkig wat aan gedaan!

Zelf kom ik niet zo vaak overduidelijke hackers tegen, dat ik nooit door een hacker ben gekild wil ik niet zeggen ;)
Heb je al wel is gehad dat er iemand hele tijd naast je loopt, of voor je, maar je ziet hem niet.
Heel erg creepy, is een invisible hack.
nop heb ook nog maar 314 uur in de game zitten!

in h1z1 1300 uur dusja xD
Ik speel PUBG dagelijks en ben 1x een cheater tegengekomen. Waarschijnlijk speel je in 3rd person?

First person kom ik echt 1 cheater tegen per 100 games ofzo
De meeste competive players spelen niet graag third person.
Ik hoop dat DICE met een strakke FPS Competitive Battle Royal game komt.
Vergeet die 150 mensen maar, als ze het spel al niet soepel kunnen laten draaien op 100 spelers.
Kans zal groter zijnn dat ze naar 75 spelers gaan...
75 is een goed idee als ze de map dan ook 25% kleiner maken :)
Zie idd wel gebeuren dat het naar 75 spelers gaat aangezien ik niet altijd meer in een volle server kom op pc.
Persoonlijk vind ik de map-size in combinatie met het aantal spelers best goed. Als je zodra de game begint met mensen wilt vechten drop je in bijvoorbeeld School. Wil je even looten en dan redelijk snel met mensen vechten? Drop dan in bijvoorbeeld Pochinki. Wil je liever overleven tot het eind? Drop dan in 1 van de vele rustige plekken.

Ik moet wel toegeven dat ik de game nooit alleen speel en ik me kan voorstellen dat mid-game dan erg saai kan zijn. Extra spelers zijn hier alleen niet de oplossing voor ben ik bang, het enigste wat je dan doet is het saaie gedeelte verder uitstellen.
Tja, Fortnite is wat vriendelijker in dat de games korter zijn, dat het meer met tactiek te maken heeft tov aim, en dat het spel gewoon stukken beter draait. Dit nieuws is voor mij niet verrassend :)
Ik heb PUBG een paar keer geprobeerd, in beta en daarna en het voelt gewoon vreselijk slecht aan het hele hit detection en weet ik wat.

Dit maar eens proberen dan, en anders hou ik het wel gewoon bij "oldskool" fps shooters. hehe
Exactly, in de beta. het spel is sinds de 1.0 release significant vooruit gegaan in prestaties, e.g in de beta haalde ik op high 40-50 fps en momenteel haal ik met gemak een steady 75 fps :) Ja er zitten nog een heleboel dingen in die niet in orde zijn maar het spel is nu zeker wel goed te spelen ten opzichte van de beta.
"in beta en daarna".. Meer om aan te duiden dat ik het al een tijdje volg/meeloop. :P
Dat je goede fps heb is leuk, maar bij een shooter zijn er nog wel wat meer dingen die roet in het eten kunnen gooien en daar ligt mijn probleem met het spel. :)

[Reactie gewijzigd door Cogency op 9 februari 2018 13:50]

Het is ook gratis...
Dus?

Smite is ook gratis, staat ook achter betaalde mobas.

Evolve was ook gratis, dead by daylight niet en heeft ook meer spelers.


Gratis zegt vrij weinig over de player base tegenwoordig
Ik durf de gok te wagen om te zeggen dat als PUBG gratis zou zijn, het nog vele malen meer spelers zou hebben dan Fortnite...
Bijv Overwatch zou ook veel meer spelers kunnen hebben als het, misschien niet gratis, maar igg 1/2 zo duur was. Kinderen hebben een klein budget. Als zij kunnen kiezen tussen 3 maanden zakgeld sparen voor 1 game of een andere gratis game spelen en elke week een nieuwe item kunnen betalen, dan heb je het moeilijk als developer om een dure game in de markt te zetten
Des te meer reden om gewoon poen te dokken voor een game, zodat die kinderen wat meer buiten de deur blijven.
Ja want die 30 euro is een grote drempel voor mensen die toch al een dure pc hebben wat je nodig hebt om uberhaupt pubg normaal te kunnen spelen.
In mijn steam friendlist heeft bijna iedereen pubg. Fortnite wordt een heel stuk meer gespeeld.
Fortnite is ook niet op steam ;)
klopt, mijn steam friendlist is dan ook tegenwoordig op Discord te vinden.
Er is anders genoeg mis met de game om te zeggen "nu even niet meer, ik wacht wel op patches"
Evolve was niet gratis maar is gratis geworden.
Achter welke betaalde moba's staat smite?

Zijn er uberhaupt nog betaalde moba games?
Dat niet alleen, de cijfers van Fortnite zijn van alle platformen waarop het te spelen is tezamen. De 3,2 miljoen spelers van PUBG zijn alleen spelers van de PC-versie van de game, wat te volgen is op Steam. De PUBG-spelers op de XBOX One komen daar nog bij.
Ik speel beiden, en vind het zelf 2 verschillende spellen. Zoals je al aangeeft speelt Fortnite veel tactischer, ook vindt ik de omgevingen in Fortnite leuker. Maar PUBG is veel spannender dan Fortnite, en er zit meer variatie in. Ook vindt ik PUBG veel weer leuker met vrienden, omdat teamwork en flanken beter uit de verf komt. Helaas geeft PUBG mij nog steeds het gevoel dat het niet af is, en dat de controls niet helemaal lekker werken. Maar dit is waarschijnlijk de engine, en niet iets waar PUBG iets aan kan doen.

[Reactie gewijzigd door JackJack op 9 februari 2018 13:49]

Fortnite en PUBG draaien beiden op Unreal Engine 4. Verschil is alleen dat UE natuurlijk door Epic gemaakt is, dus zij weten wel precies hoe ze er het beste mee kunnen werken. Maar het is in ieder geval niet echt correct om eventuele problemen van PUBG maar aan de engine te wijten :)
tactiek tov aim? that doesn't make sense :?

edit: ik begreep heb verkeerd ik dacht dat je Fortnite meer een "aim" game vond dan PUBG.

ik ben zelf geen Fortnite fan daarentegen wel een pubg speler

[Reactie gewijzigd door Renzema op 9 februari 2018 13:39]

Fortnite heeft veel meer bullet spread. Ook is het alleen maar 3rd person waar ik persoonlijk PUBG als first person game zie. Het bouwen en high ground hebben werken hand in hand en maakt dat aspect belangrijker etc.

Ik denk dat het verschil op de PC voornamelijk groter is, gezien je binnen 3 tellen een gebouwtje neer kan zetten (ik neem aan dat het op de xbox een stuk trager gaat :P )
Ik zie mensen in mijn team aardig snel deployen. Helaas ben ik er zelf niet handig genoeg mee en heb ik altijd ruzie met het bouwen. Vaak kan ik niet bouwen op plekken waar het wel zou moeten kunnen en dat soort ellende. Vind het een heel leuk spel die toegankelijk genoeg is, maar solo is door mijn beperkte bouw skills wel een beetje uitgesloten, terwijl het spel zelf wel leuker is want iedereen is een stuk defensiever bij solo mode.
Gewoon oefenen. Ben een keer eerste geworden, had amper iets gebouwd. Het is ook weer afleiding.
Speel het overigens niet meer hoor, dijk van een game maar net als bij overwatch iets teveel van het goede qua snelheid.
Focus op agressief spelen, bouwen - zeker op console - is bijna niet nodig. Tenzij je iemand gaat pushen, ramps neerzetten zodat je hoger komt dan dat hij is en hij je in je push niet kan raken.
Ik bouw nooit hele forten en zit over de 100 wins netjes verspreid over solos duos en squads. Ook heb ik zowel op PC als PS4 gespeeld. PC word inderdaad sneller gebouwd, je kan dit echter dus door een zootje ramps neer te zetten vrij snel counteren. En anders heb je nog 'splodes
Grappig dat Battle Royale zo populair is.

Ik vind PUBG ook wel leuk, maar na een tijdje wordt het toch wel vervelend als je 15 minuten bezig bent om wapens te verzamelen en je dan dood gaat zonder ze te kunnen gebruiken :+ Dat maakt me te voorzichtig, terwijl ik in CoD altijd een goede KDR had. Ik mis erg de optie om tegen bots te oefenen want ik heb niet genoeg tijd om het spel goed te leren tegen echte spelers.
Dat ligt dan denk ik eerder aan je speelstijl. Als je 15 minuten bezig bent met gear zoeken en dan pas de actie in gaat, dan loot je gewoon te ver weg van alles omdat je op "safe" speelt

Ik heb inmiddels ruim 500 uur in PUBG zitten. En ik denk dat je dit het beste kunt doen: Land in de buurt van hotspots en ga gewoon jagen. Gewoon de eerste guns die je ziet liggen oprapen en stap op de actie af, kijk dus bij het landen goed waar anderen landen. Alle loot die je ondertussen tegenkomt is dan mooi meegenomen.

Zo kom je veel in actie situaties terecht waarbij je je tactics wat kunt oefenen en om leert gaan met de wapens. Betere gear loot je ook van andere spelers die je gekilled hebt.

Bereid je voor om wel vaak dood te gaan, maar imo is dit echt de beste manier om het te leren.
Klopt, ik jump altijd ver van het centrum, zoek dan wapens en dan een auto. De meeste kills zijn ook met de auto geweest :X

Mar dat is waarschijnlijk niet de meste manier om het spel te leren, goed punt.

Ik heb er hooguit een uur of 10 in zitten trouwens.. Heel weinig tijd om te spelen.
Het is een goede taktiek om bij de laatste 20 te eindigen, maar met de oefening van de vele deaths, ga je sneller tot nummer 1 komen dan als je zo'n tactiek blijft gebruiken.

Bij Fortnite heb je nog als voordeel dat je je ook kunt richten op goed en snel bouwen. Daar heb je in principe geen enemies voor nodig om dat in eerste instantie in de vingers te krijgen. En de coop-mode ernaast (als je de game koopt) leert je ook een hoop. Al blijf ik het jammer vinden dat de controls daarvan niet ook in de BR modus kunnen worden gebruikt.
Ik speel PUBG, het is juist leuk omdat elk spel anders is en je hebt heel veel taktieken (campen, aggresief, afwachtend, zo snel mogelijk met een auto/motor naar de zone en spelers van buiten de zone afmaken, ver buiten de zone spelen of juist in druk bezochte dorpjes spelen). Daarnaast is het als je 1 foutje maakt, het spel gewoon over. Eerst was er ook geen replay functie, dus was het ook nog best lastig om te leren van je fouten.

Niets zo frustrerend aan dit spel als je 2e wordt als je net nummer 3 hebt neergeschoten en die ander schiet jou af omdat je geen silencer hebt :(
Op den duur weet je ook wel een beetje de goede plekken. Ik heb, zeker in een squad, met fortnite altijd wel Gear voordat we een gevecht ingaan. Je moet een beetje uit de busrichting landen of tot het eind blijven zitten. Vermaak me er goed mee. De niet-afheid zit hem bij Fortnite vooral in de nieuwe wapens die blijven komen, maar vanaf dag was het al heel goed speelbaar. Als ik mensen hoor over PUBG lijkt het daar wat minder zo te gaan.
Ik heb beide games in mn library staan. Ik verkies toch PUBG boven Fortnite. Dit komt bij mij omdat ik niet van het cartoonachtige hou, maar dat is puur persoonlijk. PUBG speel ik daarbij uitsluitend in First person mode bij single player of met bepaalde vrienden. Sommigen houden er niet van, dan wel eens Third als we daarmee in een squadje gaan.

Als ik kijk naar de speelbaarheid, dan draait Fortnite wel soepeler dan PUBG. Dit ligt puur aan de game en niet mn hardware. (speel op overgeklokte i5 6600k en GTX1080Ti met 16gb ram en beide games staan op SSD)

PUBG Timmert echter wel goed aan de weg, ik heb gaandeweg steeds minder last van Lag en/of framedrops. Helaas soms nog wel potjes waarbij ik doodgeschoten word terwijl ik al een seconde achter een muurtje zit, maar dit komt niet vaak voor.
Zou CliffyB niet balen nu? Hij heeft Epic Games verlaten omdat het niet zoveel succes boekte etc. Maar nu met deze game ??
Het vertrek van Cliff Bleszinski heeft volgens mij nog wel wat andere redenen gehad.
Zelden worden alle nuances omtrent een vertrek publiekelijk gedeeld.
Ik heb Fortnite ook even gespeelt, maar eerlijk gezecht vind ik het niet zoveel aan.De map en de art-style spreken me niet aan en ook de manier hoe het speelt voelt te arcade, Het verbaasd me dan ook wel een beetje dat fortnite nu meer spelers heeft als pubg.ondanks dat fortnite gratis is,

[Reactie gewijzigd door Mitskovitch op 9 februari 2018 13:28]

Ik vind bijna alles aan Fortnite geweldig.. de vormgeving en graphics, de geluiden, de afwerking en het prijspijl. Er is daar echter een uitzonderingetje op: de 'gunplay'.

Als PC speler erger ik me dood aan de gigantische spreiding tussen mijn schoten die ook nog eens niet instant-hit zijn. En aangezien in een spel als dit de gunplay 90% van het spel is (zonder skill daarin ga je echt niet winnen) betekent dat dat dit spel het niet is voor mij. (Tenzij ik een leuke streamer het op Twitch zie spelen ofzo; dan kijk ik wel even.)

PUBG vind ik in theorie interessant maar het voelt en ziet er uit als een product dat nog lang niet af is. Daar heb ik ook geen interesse in.

Jammer dat wat ik zoek er nog net niet is.
klopt hoor pubg is zeker nog niet af, al moet ik wel zeggen dat het er flink op vooruit is gegaan. En klopt ook wat je zegt, de artstyle van fortnite spreekt me dan persoonlijk niet aan, maar het gaat mij ook vooral om de gunplay die bij fortnite op pc niet te doen is. voornamelijk om die reden haakte ik ook af. ik speel af en toe potje pubg met vrienden en zitten leuke en spannende matches tussen. de rest van de tijd speel ik squad, nu helemaal met de nieuwe v10 release.
Shooting test 2 die binnenkort start heeft perfect accuracy en recoil, vraag is of deze test het goed gaat doen ivm console spelers die dan niks meer kunnen raken though (en als je goede Fortnite streamers ziet dan zie je dat het spel helemaal niet alleen om gunplay gaat, bouwen is wss een van de belangrijkste skills die je kan hebben).
Ja, bouwen is belangrijk, maar uiteindelijk moet je je vijanden doodknallen. Hoe goed je ook kunt bouwen, als je kogels geen vlees vinden win je niet. (Tenzij je vijanden als idioten buiten het oog rond gaan rennen, maar dat lijkt me iets geks om te doen wanneer er minder dan vijf mensen over zijn.)
Juist die toegankelijkheid en de relatief lichte speleisen (het spel is nog best wel zwaar voor niet-gamepc's hoor) maken het logischerwijs populairder. De hardcore fps games zijn vaak minder populair dan games die een bredere doelgroep aantrekken.
De enige reden waarom Fortnite 'meer' gelijktijdige spelers heeft is omdat het korter is, minder strategisch en gratis is. Dit speelt meer in op de massa aangezien het de enige goede Battle Royale game is die je gratis kan spelen. Persoonlijk vind ik de strategie en realisme van PUBG aantrekkelijker dan de korte snelle games van Fortnite, maar ik vind het toch wel een leuk spel om te spelen af en toe.
Fortnite is eerder meer strategisch dan minder strategisch ivm PUBG. Het hele bouw-component maakt die game veelzijdiger en diepgaander.
Dat doet me denken aan het discours dat League of Legends bedoeld was voor mensen die niet goed genoeg waren voor Dota.
Is de linux compatibele variant(Ark) van de BattlEye anti-cheat doorgevoerd?
Dat was volgens mij de enigste reden dat het niet kon draaien onder linux.
Fortnite PVP is gratis, maar staat er ook dat de spelers van de PVE(Betaalde) variant ook meegeteld zijn? Dat zou dan inderdaad ook meer verklaren. Los van alles, Fortnite is een toffe game, al spreekt de PVE variant me meer aan dan de PVP.
Heb Fortnite even gevolgd maar gauw ook weer vanaf gestapt. Speel zelf PUBG sinds de beta en ondanks dat het spel nog niet volledig is geoptimaliseerd zit het speltechnisch het beste in elkaar. Zelf vind ik de realistische vormgeving het belangrijkste.
Dat Fortnite meer gebruikers heeft vind ik niet zo bijzonder aangezien het gratis is, vraag me ook af hoeveel terugkerende en langdurige spelers het spel heeft.
PUBG kost dan wel 30 euro maar met beetje mazzel kun je het ook terugverdienen door geluk te hebben met een lootbox!
Kan jij dan jouw 30 euro teruggestort krijgen als je geluk hebt?
Niet op die manier, maar als je de crates/items verkoopt op steam, gaat je steamwallet wel de hoogte in.
Zelf iets meer dan 50 uur gespeeld, maar ondertussen wel ~15 euro aan kratjes en items verkocht.
Dat wist ik niet.

Ik vind dat toch wel een vorm van "teruggestort" krijgen. Dan wel niet letterlijk, maar toch.


Interessante info. Merci.
Gewoon veel spelen en iedere week 2 kratjes kopen voor 700 en 1400 punten en dan vingers kruizen op iets goeds.
Ik krijg niet keiharde euro's terug maar steamtegoed waarvan ik wel spellen kan kopen.

een standaard t-shirt verkoopt voor 3 cent maar een zeldzame baklava gaat voor meer als 100 euro, in begin gingen bepaalde items voor meer als 350 euro weg! (zie link hieronder)
http://cdn.gamer-network.net/2017/usgamer/pubg_market2.png

Andere steam spellen hebben dit ook, counter strike global offensive precies hetzelfde had een wapenskin verkocht voor ruim 40 euro toentertijd.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*