Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Aantal PUBG-spelers daalt voor het eerst sinds een jaar onder miljoen op SteamDB

Cijfers van SteamDB tonen dat het aantal dagelijkse spelers van de game PlayerUnknown's Battlegrounds recentelijk voor het eerst sinds een jaar onder de 1 miljoen is gedaald. Er is een dalende trend te zien sinds het begin van dit jaar.

De SteamDB-cijfers tonen dat de game het bijna precies een jaar heeft volgehouden om dagelijks meer dan 1 miljoen spelers te trekken. Het hoogtepunt was rond de jaarwisseling, toen er kortstondig ongeveer 3 miljoen spelers gelijktijdig online waren. Sindsdien is er een gestage daling te zien, waarbij het aantal spelers ook op andere statistiekensites langzaam afneemt. Het is moeilijk om deze trend af te zetten tegen concurrent Fortnite, waarvan het aantal spelers bijvoorbeeld niet via Steam te volgen is. In februari wist Fortnite wel de piek van PUBG te overtreffen.

De game haalde op 8 september van vorig jaar voor het eerst 1 miljoen gelijktijdige spelers. Volgens de statistieken van SteamDB zorgde de release van PUBG Mobile in maart voor een korte dip in Steam-spelers, waarna de aantallen zich weer herstelden.

Een maand geleden maakte de ontwikkelaar van PUBG een campagne bekend onder de naam Fix PUBG. In een periode van drie maanden wil het bedrijf bugs wegwerken en tegemoet komen aan de verbetersuggesties van spelers. De campagne moet ook de prestaties van de game ten goede komen.

Inmiddels zijn er meer games uitgekomen die voorzien zijn van een battle royale-modus, waarin spelers het tegen elkaar opnemen tot er nog maar één over is. Zo kwam maandag bijvoorbeeld een test voor een dergelijke modus voor Call of Duty: Black Ops 4 uit voor PlayStation 4-bezitters.

Grafiek van SteamDB

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

11-09-2018 • 12:55

95 Linkedin Google+

Reacties (95)

Wijzig sortering
Wat ik altijd opvallend vindt is dat ik veel mensen hoor klagen over hackers. Ik speel PUBG bijna dagelijks, maar heb echt een enkele keer hackers ervaren. Heeft dit te maken met de spel modus? Ik speel bijna alleen maar Squad, beetje duo en zelden solo. Lags in de server komen wel eens voor en echte bugs ook nog maar zelden.
Ik herken me ook niet (meer) in de vele hackers. Dat ligt al weer maanden achter ons.
Ik speel bijna dagelijks en ben al in geen tijden meer een hacker tegengekomen (ik speel solo duo en squad).

Kortom geloof dat mensen die nu nog veel zeuren zijn afgehaakt maar wel hun ervaring van maanden geleden doen overkomen als dat dit nog steeds zo is.
Niet waar! Vorige week nog eentje... Die klootviool zat in een berg?!? Ik kon hem daarom niet zien maar hij kon mij gewoon zien en afknallen...

Wat ook super slecht is, random kicks naar Windows bij het laden van de map... Omdat je een minuut hebt kom je er wel weer bij, maar toch wel slecht...

[Reactie gewijzigd door BasZer op 11 september 2018 17:40]

ik heb zelf ook geen hackers gezien, ik speel sinds pas sinds een aantal maanden. Ik vind het wel raar dat ik vaak dood ben voordat iemand me kan zien (bijv. nadat je dood bent komen ze pas achter een betonnen muur vandaan, waar je volgens mij toch echt niet doorheen kan schieten). En dat terwijl ik met 17ms speel...

Waar ik wel moe van wordt is dat de game zo verschrikkelijk vaak crasht. Meestal op het laadscherm, maar vaak ook net wanneer je bijna land met je parachute en soms op random momenten. Crashes van PUBG komen bij mij minimaal een van de twee speeldagen wel voor. En send report doe ik niet omdat die actie dusdanig lang duurt dat je niet op tijd kan reconnecten voordat je afgeknald wordt. Ik heb zelfs dat ze de steam client de nek om draaien met sommige crashes. Ook kom ik crashes tegen met GPU memory allocation errors (out-of-memory). Die komen minder vaak voor. Maar die komen voor terwijl m'n GPU nog makkelijk 3GB gddr vrij heeft... dus dat gaat ook lekker.

Edit: Volgens mij is het overigens de vereiste BattleEye service die meerdere van de crashes veroorzaakt.

Ondanks dit alles speel ik het nog regelmatig en blijft het wel leuk, ondanks dat ik erg slecht ben :D

[Reactie gewijzigd door JvZ op 12 september 2018 12:28]

Zou het warme weer van afgelopen maanden daar mede verantwoordelijk voor zijn, of is dat te kort door de bocht?

(grafiek laat ook duidelijk zien dat er in de winterperiode meer gespeeld wordt)
Weet niet of het weer bij ons een rol speelt op wereldniveau. Volgens mij is het merendeel van de spelers aziatisch?

Wel zal het lager liggen maar een langzame/geleidelijke afname duidt toch meer op stoppende spelers.
"Weet niet of het weer bij ons een rol speelt op wereldniveau. Volgens mij is het merendeel van de spelers aziatisch?"

Het weer bij ons direct niet natuurlijk, maar deze zomer was het afzien in grote delen van het noordelijk halfrond. Heel Europa was warm en droog, met record temperaturen van Griekenland tot in Zweden.
Grote delen van de VS hadden er ook last van (zoek maar eens op Record temperatures Death Valley) en
ook in Japan en andere delen van Azië waren de temperaturen hoog.
Het is dus zeker niet uitgesloten dat er een verband is.

Verder is het overigens voor de hand liggend dat er zwaarder wegende factoren zijn, zoals o.a. de opkomst van fortnite, al genoemd door anderen hier.
Weet niet of het weer bij ons een rol speelt op wereldniveau. Volgens mij is het merendeel van de spelers aziatisch?
Op wereldniveau is 2018 (tot nu toe) ook een extreem jaar (in lijn om het 5e warmste jaar te worden sinds men begon met meten). Zie dit artikel van CNN.
Azië ligt net als Europa op het Noorderlijk halfrond. Dus ook daar is het zomer als het hier zomer is.

Op het zuidelijk halfrond wonen lang niet zo veel mensen als op het Noorderlijke en ze zijn over het algemeen een stuk minder welvarend.

Dus ja het zou EVT voor een (klein) deel ook met de zomer te maken kunnen hebben..
Dit denk ik ook @Technomania .

Als je van andere games dit vergelijkt krijg ik de zelfde soort matches:
Vooral CS:GO heeft een stabiele playerbase dus mooie verglijking.

https://tweakers.net/ext/...3Px/full.png?nohitcount=1

Last 30 Days 290,391.0 +6,859.7 +2.42% 519,629
August 2018 283,531.3 +10,224.0 +3.74% 454,370
July 2018 273,307.3 +6,445.0 +2.42% 426,008
June 2018 266,862.2 +4,691.4 +1.79% 420,261
May 2018 262,170.9 -26,905.8 -9.31% 454,481
April 2018 289,076.7 -65,193.6 -18.40% 523,262
March 2018 354,270.3 -28,186.8 -7.37% 672,502
February 2018 382,457.1 +426.6 +0.11% 686,588

Misschien een combi van beide.

[Reactie gewijzigd door Th0rsten op 11 september 2018 13:44]

Sowieso zijn deze battle-royale games een soort van mode-verschijnsel. Er komt een nieuwe versie, van een andere producer, en spelers stappen zo over.

Ik vind PUBG erg leuk, begrijp me niet verkeerd, en ik prefereer de setting van PUBG boven die van bijvoorbeeld Fortnite. Maar op geen manier heeft het spel dezelfde solide basis (mechanics) die een CS:GO wel heeft, en die basis is waarom mensen graag terugkomen. CS:GO zal nog jaren door ongeveer dezelfde hoeveelheid mensen gespeeld worden, PUBG is over 3 jaar doodgebloed omdat er andere games zijn die hetzelfde "beter" doen. (Fortnite etc).

[Reactie gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 11 september 2018 14:14]

Indien de mensen liever fortnite spelen hadden ze dan we al gedaan? Is immers gratis.

Zou goed kunnen dat doodbloed zou goed kunnen dat het zoals CS:GO blijft met ene stabieleplayer basis, zal ervan afhangen.
Geen idee, ik zat gemiddeld vaker binnen omdat het buiten gewoon te veel was en ik zal niet de enige zijn geweest (al speel ik geen pubg)
Ik betwijfel het, de battle royale genre was gewoon een grote hype in de winter en is nu gewoon langzaam weer aan het afkoelen.
Dat samen met fortnite die begin dit jaar heel populair werd zijn heel veel spelers waarschijnlijk overgestapt van PUBG naar fortnite.
Voor september zou het kunnen dat veel mensen (sowieso die ik ken) naar de open beta van BFV zijn gegaan. Nu deze vandaag afloopt, of eigenlijk is afgelopen, zou ik het niet vreemd vinden als deze cijfers weer iets omhoog gaan.

Maar 15 september is de open beta van COD, zou zo maar kunnen dat dan er weer een dipje komt :)
Nee, release van een ander spel, Scum, die in de eerste week al meer dan 300k spelers heeft.
Prima kwlaiteit spel voor ietws wat EA is. Behalve dat je soms wat lag hebt en bij wilde acties in een muur vast kan komen te zitten voelt alles zeer solide aan.

Ik ben zelf van de BF franchise overgestapt naar PUBG. Maar nu ze met PUBG steeds meer laten zien dat ze er voornamelijk een fast paced shooter van willen maken en 75% van de community alleen nog maar hotdropt in de grote steden en het spel blijkbaar alleen kunnen zien als een veredelde deathmatch met 1 leven, ook maar eens een kijkje gaan nemen bij SCUM.

SCUM gaat heel erg in detail omtent het gezond houden van jouw character in een quasi BR setting maar is in veel opzichten meer het spel wat ik verwachtte dat PUBG zou zijn. Het spel is moeilijk omdat de focus in het begin totaal niet op simpelweg knallen ligt. Een beginnend speler moet eerst eens kijken of hij een solide 1e levensbehoefte kan opbouwen zonder aan ziekte of honger te sterven.

Als je daar eerst een paar uur zoet mee bent kun je eens gaan kijken naar een eventuele confrontatie. Verlies je deze zijn de gevolgen ook vrij nadelig waardoor er toch redelijk zorgvuldig gespeeld dient te worden.

Ik kan zeker die mensen aanraden die achteraf ook vonden dat PUBG nog te veel een basic shooter is gebleven.

[Reactie gewijzigd door BenVenNL op 11 september 2018 17:06]

Met die storage boxes is ook mooi vind ik, als je dood gaat ga je gwn naar je storage boxes en heb je al je spullen gewoon, natuurlijk wat je aanhad toen je dood ging hou je, maar heb onderhand al 4 hiking backpacks in storage boxes en meer dan 10 wapens en een storage box vol eten.
SCUM is early access, is nog lang niet af, maar heeft heel veel potentie. De game is complex en uitgebreid, de map is gigantisch en de mogelijkheden eindeloos. En het zorgt voor hele spannende momenten. Totaal niet te vergelijken met Pubg, maar ook een leuke game al. Ben benieuwd hoe snel de ontwikkeling zal gaan.
Daar denken vele toch anders over ;) Gelukkig maar, zou wat zijn als iedereen dezelfde smaak had he, dan hadden we niet veel spellen gehad.
Ik heb het in het begin ook vrij veel gespeeld, 228 uur in totaal, maar de hoeveelheid cheaters en lag is enorm toegenomen. Zit je met 2 man een hoek in de gaten houden, ben je ineens dood. Geen van beide iets gezien. Kijk je de deathcam, zie je iemand de hoek omkomen en je neerknallen. Of van dichtbij met een AK op iemand sproeien en helemaal niks raken, terwijl ze jou met een pistooltje afknallen. Ik weet dat ik geen pro ben maar sommige dingen kunnen echt niet waar zijn.
Aan mijn verbinding ligt het echt niet, glasvezel van tmobile met in alle games die ik speel een ping van +-10.
Dat is geen hack maar een Lag issue. De nieuwe spellen handelt de client de hit registratie . vanwegen de groote aantal spelers. Als jij stil staat om de hoek. en komt iemand aan met een ping van 100ms dan ziet hij jou eerder (rond de 90ms) voor dat jij hem ziet (na 90ms) dan ben jij al dood.
ze moeten met een delta delay gaan werken om de delay te compenseren zodat je elkaar op hetzelfde moment gaat zien. Maar zo ver zijn ze niet. ze zijn al blij dat ze meer dan 40 man op een server krijgen.
Ik zei ook cheaters en lag, voor cheaters gaf ik geen voorbeeld, er hebben zat filmpjes op youtube gestaan over speedhacks en aimbots.
ze hebben nu al wel de tickrate van de game verhoogt naar 60,(maar nog steeds variabel) en dat helpt enorm, maar wanneer je net uit het vliegtuig springt, zijn er nog steeds dipjes naar 8 oid. vanaf 60-65 man heb je bijna altijd wel 60 en is het prima te doen, als ben ik het met de meeste eens, en hebben ze te veel aangepast om het leuk te houden, elke keer na een update de recoil weer te moeten leren is echt klote.
Het aantal spelers kan het excuus niet zijn. BF doet het al een paar versies met 64 man en de oude UT's en Q3's houden het ook vol tot 50+ man, hit detectie kan je niet clientside laten afhandelen. Dat verneukt het hele unlagged principe, of de "netcode" zoals het nu genoemd wordt wat rond Q3/ET geintroduceerd werd.

Oh en het maakt cheaten veel, veel easier.

Kan iemand zich nog de 'oude' CoD dagen herinneren? Host worden dankzij betere ping, torrents aanzetten en knallen maar! En reken maar dat dit dus ook in PUBG gebeurd als ze op deze jaren 80 manier van hitdetectie werken.
Dat is geen hack maar een Lag issue.
Veel spelers tegen gekomen in het spel, die goed gebruik kunnen maken van deze issues, je zit iemand op te wachten omdat je 'm hoort naderen en ineens ben je dood. Of je springt achter een muurtje en je gaat dood achter dat muurtje. Verpest vaak de sfeer enorm. De sleutels die je overal tegenwoordig voor moet aanschaffen om iets te openen voor 2,50 helpt daar ook zeker niet bij.
Het spel heeft mij lang en veel bezig gehouden, maar de huidige koers is helaas naar de afgrond :(
Ik probeer het elke keer weer maar blijf er nu lekker bij weg. Het spel zelf is enorm leuk maar de random bugs etc is verschrikkelijk.

Denk je iemand vol te raken waarbij bloed alle kanten opvliegt zie je in spectate mode dat er maar 1/3 van zijn leven weg is en maar een paar hitpoints in je final score.

Dus kan me goed vinden in je verhaal.
Moah, lag is gewoon een ding en sproeien is sowieso het minst effectief. Per hit de minste damage. Iemand met een pistool die dat standaard op de juiste hoogte houdt hoeft maar op het juiste moment 1x te klikken voor een headshot.

Je beschrijft precies wat mijn ervaring met CouterStrike (de mod van Half-life, uit 2000) altijd was :P
Al lang niet meer tegengekomen, aantal cheaters is echt hard gezakt zodat ik er nog weinig tegenkomen.

Die AK74 is lag
Dit soort problemen zijn er al een hele tijd niet meer.
Heb er ook al behoorlijk veel uur in zitten en als ik iemand verdenk van cheaten dan kijk ik altijd even de deathcam. Maar ik ben echt nog nooit een hacker tegen gekomen. Sommige mensen zijn gewoon kneitergoed en je hebt natuurlijk ook altijd lag.
De laatste tijd voeren ze wel wat verbeteringen door, maar bij PUBG lijkt het bij elke twee stappen vooruit ook meteen een stap achteruit te zijn. Ja, ze luisteren naar de community maar implementeren nieuwe features vervolgens op een compleet scheve manier. Goed voorbeeld is de nieuwe Training Mode. Súper vet aangepakt met een speciale map bomvol dingetjes om te doen. Ook super gaaf om met vrienden te spelen. Beetje aankloten, en een beetje oefenen... maar je kunt niet met een team Training Mode joinen. Gevolg is dat je met 14 randoms zit die allemaal als kippen zonder kop rondrennen en gruwelijk veel herrie maken. No thanks.

Of de lasersight dan! Hele vette toevoeging, behalve dat alleen jij het kan zien. Dat is niet hoe een laser werkt! En zo zijn er nog wel meer dingetjes dat je denkt 'ja, gaaf idee maar de uitvoering is allesbehalve goed'. Het is het steeds nét niet en dat nekt ze gewoon. Alsof je een goede architect een huis laat ontwerpen en dat vervolgens laat bouwen door wat Oostblokkers die je in een steegje gevonden hebt. Grote kans dat er daarna nog flink wat tijd nodig is om alles fatsoenlijk af te ronden. Dat is precies wat PUBG is. Goede ideeën, slechte uitvoering.
ik vind de lasersight opzich nog niet zon slechte toevoeging, omdat het een plek van je grip inneemt en hij daarom slechter te gebruiken is terwijl je ads't. Tuurlijk het is niet realistisch, maar het is ook geen sim. Ook wordt de lag die veroorzaakt wordt door een laser die heel snel heen en weer schiet er ook niet beter op
Die laser is natuurlijk omdat anders iedereen makkelijk kan zien waar je zit.

Die trainigs mode werkt goed voor wat ze beoogde, dat ze nog kunnen verbeteren doen daar niks van af.
In het echt zie je zo'n laser toch ook? Waarom moet ie dan onzichtbaar gemaakt worden?
Het bevorderd hip-spray wat natuurlijk als muziek in de oren klinkt voor de noobs onder ons maar deze toevoeging hadden ze wat mij betreft wel weg mogen laten.
Maar als de laser zo'n 10 á 20 meter goed te zien is moet het geen issue zijn. De mogelijkheid om de laser aan/uit te zetten zou dan ook tot de mogelijkheden moeten behoren.

Ze kunnen beter hun aandacht besteden aan hun server(s) om die optimaal te laten draaien. Soms schiet je een hele magazijn van dichtbij leeg op iemand en die kan rustig omdraaien en jou neerschieten puur omdat het merendeel niet registreert.

Training mode zou soort van custom match moeten zijn dat je zelf kunt bepalen wie erin zit. Solo of met vrienden. Samen met randoms motiveert mij nou niet echt om het uberhaupt uit te gaan proberen.
Nogmaals : zo ziet iedereen waar jij zit ze moeten gewoon die straal volgen met als gevolg dat dit compleet nutteloos zou zijn omdat dit voor CQC is .

En daarbij: alsof een pan echt kogels stopt dit is gewoon voor gameplay redenen.

Hetzelfde voor die trainigsmode doet wat het moet, dat je dit met vrienden ook zou kunnen is maar bijkomstig en kan in een volgende release gerust zitten.
Volgens mij is dat enkel in Hollywood zo, een lazer kan je niet zien enkel het puntje en als je er direct in zou kijken, de straal kan je enkel in de mist of rook zien.
Hangt ervanaf welke kleur (golflengte) die heeft. Is die in het zichtbare gedeelte ->je kan dit zien (denk laserwaterpas of zoiets) daarbuiten kan je dit niet zien behalve als het door iets komt dat het licht verstrooid en wat zichtbaarder maakt.
In mn lazer waterpas kan ik toch echt de straal niet zien hoor, tenzij het zeer stoffig is. licht zie je enkel als het weerkaats wordt dus het puntje op de muur.
Als je beide in een gebouw zit waardoor de laserstraal alleen binnen zichtbaar blijft (tenzij je uit een raam gaat mikken) kan het wel nuttig zijn want je hoeft niet te ADS'en maar gewoon heup sproeien.

De pan is van bovennatuurlijk materiaal gemaakt waardoor deze 100% kogelwerend is, gameplay staat daar volledig buiten.

Ik heb gelukkig die trainingsmode niet nodig. Eventjes gedaan maar was ook gelijk weer vertrokken om maar gewoon weer uit het vliegtuig te springen.
Ik denk dat dit vrij weinig van doen heeft met nieuwe games, concurrentie van andere games, etc.

Als je amper nieuwe content maakt, bugs continue in het spel laat zitten, nog steeds belabberde performance levert op je servers (vooral in squad games) en je alleen maar bezig houdt met events, achterlijke ingame cosmetics, etc. Ja, dan loopt je publiek vanzelf de deur uit.

De paar stuiptrekkingen die ze nu hebben met "fix pubg" lost ook weinig op. Het doet me denken aan het rijmpje over het fixen van bugs. Los er 1 op, krijg je er 3 voor terug.

#edit
Wat is dat toch met dat gemin? Spelen jullie überhaupt pubg?

[Reactie gewijzigd door SaintK op 11 september 2018 15:27]

Na een tijdje worden mensen een spel zat, of er komt een tsunami aan nieuwe games aan, zoals BF 5.
Scum, een spel dat week geleden gereleased is en al meer dan 300k spelers heeft, is de reden dat PUBG minder spelers heeft.
Betwijfel het, SCUM is survival iets heel anders en nog enorm veel bugs & gameplay issues.

Zijn in essentie 2 verschilelnde games zelfs al zou men bij SCUM misschien ook een battle royal mode willen toevoegen.

[Reactie gewijzigd door k995 op 11 september 2018 15:20]

Deze game heeft battle royale in mijn leven gebracht. Hiervoor was ik er onbekend mee. Super ervaring, ondanks alle bugs etc. Heb me hier al meer dan 500 uur mee vermaakt en dat voor ¤25.
idem, maar gebrek aan content / 1001 hackers en bugs laat ik de game nu verstoffen in de steamlibrary.
gameplay/concept erg gaaf, en leuk om te zien dat er na 25jr weer eens een nieuwe gamemodus bedacht wordt :+

//edit; weet dat pubg niet de eerste was, maar zoals @Korkss ook schrijft; het is wel de game die mij met dit concept heeft doen kennis maken.

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 11 september 2018 13:04]

Behalve dan echter dat PUBG battle royale niet heeft uitgevonden, maar wel aan de grote massa heeft voorgesteld. De term battle royale heeft concreet vorm gekregen in 2000 met de japanse film Battle Royale, en werd in 2012 met de eerste hunger games film terug in de westerse wereld gebracht, met dan minecraft hunger games die het in de spelwereld omzetten. vanaf dan is de bal beginnen rollen en zijn er een paar games gepasseerd die gefaald zijn in het concept, ik kan dan bijvoorbeeld de spinoff survival of the fittest bedenken, van Ark: Survival evolved.
In 2013 kwam Bendan Greene (die ook achter PUBG zit) met Battle Royale voor ARMA 2. Hij heeft ook vanaf het begin toegegeven dat het qua opzet geïnspireerd was door de film Battle Royale. Was ook de eerste BR-game met random wapens in de map (iets dat de mod voor Minecraft niet had). Later heeft Greene gewerkt aan H1Z1 en nu dus aan PUBG. De enige andere dedicated BR-game die tussen 2013 en nu uit is gekomen was The Culling maar die is een stille dood gestorven. Bijna alle andere BR-games zijn vertakkingen van reeds bestaande games (Fortnite en ARK bijvoorbeeld) die handig inspelen (of inspeelden) op het succes van PUBG. En later dit jaar komen dan ook Battlefield en CoD met een BR-modus.

The Hunger Games is een soort van 'remix' van Battle Royale en bevat ook een aantal andere concepten. Maar ik denk dat je wel kunt stellen dat Greene het BR-genre populair gemaakt heeft, zeker voor het wat oudere publiek. Hoe populair de Minecraft-mod was weet ik niet.
Battle Royals zijn wel iets ouder dan dat hoor. Zo heeft dit boek het al over battle royal box wedstrijden uit 1743.
Games hadden vorige eeuw ook al battle royal modussen. Toen heette ze nog deatchmatches of free-for-all, maar het principe was hetzelfde. Groepje mensen bij elkaar en vechten tot er eentje overblijft.
Last Man Standing zat al vorige eeuw in games, dus echt heel erg nieuw is het niet. De toevoeging van de kleiner wordende cirkel is dan wel weer een gouden vondst.
Last Man Standing is niet genderneutraal. Dat kan echt niet meer tegenwoordig.
Tja, het BR concept en implementatie in een game is wel vooral door PUBG opgezet, wapens, grootte maps, manier van erop geraken, speelveld dat kleiner word,...

Anderen kopieren dat vooral.
Het is gewoon een heel simpel en voor de hand liggend concept. Dat krimpen van de circle daar kom je na 1 test achter. 100 man in een map dan duurt een game 10 uur. Ik vind dat het allemaal een beetje overtrokken wordt 'wat' hier door PUBG is neergezet.