×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PlayerUnknown's Battlegrounds behaalt op piekmoment 1 miljoen spelers

Door , 122 reacties

Playerunknown's Battlegrounds heeft nu op zijn piekmomenten iets meer dan een miljoen spelers tegelijk. De multiplayershooter heeft nog slechts één record om af te nemen van een andere Steam-game: de all-time peak van Dota 2 die op net iets minder dan 1,3 miljoen spelers staat.

De cijfers vallen onder andere te zien op SteamCharts. Hoewel Dota 2 de recordpiek van 1,3 miljoen spelers nog in handen heeft, is Playerunkown's Battlegrounds, ook wel bekend als PUBG, nu al van dag tot dag de populairste game. Zo heeft op het moment van schrijven Dota 2 620.000 spelers en PUBG 820.000. Sinds een kleine twee weken heeft Battlegrounds dat record in handen. Sinds eind juli is het de meest populaire non-Valve-game op Steam, een record dat daarvoor van Fallout 4 was.

Wellicht dat de all-time peak van Dota 2 voorbijgestreefd wordt wanneer de volgende update voor PUBG gepubliceerd wordt, wat ergens in de komende week moet gebeuren. Deze zal leaderboards voor de first-person-modus, mistige weersomstandigheden en een nieuw wapen introduceren.

Playerunknown's Battlegrounds maakt een explosieve groei door sinds zijn release op Steam Early Access in maart van dit jaar. In totaal zijn er meer dan tien miljoen spelers. Ergens in het vierde kwartaal van 2017 moet het spel uit Early Access komen. Intussen wordt er ook gewerkt aan een Xbox One-versie, die ook dit jaar verkrijgbaar moet zijn.

Door Mark Hendrikman

Freelancer

09-09-2017 • 09:59

122 Linkedin Google+

Reacties (122)

Wijzig sortering
Ik denk dat men meer zit te wachten op de patch met de nieuwe (desert) map. De update die hierboven beschreven wordt brengt an sich leuke dingen met zich mee, maar men kijkt vooral uit naar nieuwe content, want dat is nog wat matig. De nieuwe wapens zijn meestal wapens die je alleen kunt krijgen vanuit lootcrates dus de kans dat je het beste wapen voor jou krijgt uit zo'n crate wordt steeds kleiner, als je het al overleeft.

Ook mogen ze wat mij betreft de bug in het hoofdmenu fixen, zodat die lelijke refresh button weg kan omdat anders de Play knop niet reageert.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 9 september 2017 10:17]

De Tommy Gun halen ze uit de loot crate binnenkort (zal gewoon te vinden zijn met kleiner magazijn) en de nieuwe Mini-14 zal geen crate wapen worden.

Desert map waarschijnlijk eind dit jaar. Hoofdmenu krijgt een redesign dus dat zal ook verbeteren.

Daarnaast nog veel meer andere verbeteringen die in aantocht zijn. Er werken nu ruim vier keer zoveel developers aan de game dan toen hij in early access uit kwam.

[Reactie gewijzigd door Tsurany op 9 september 2017 18:58]

weet je wat het extra speciaal maakt dat pubg dota voorbij steekt?

dota is een GRATIS spel waar je ('als je goed bent) geld mee kan verdienen als pro-gamer... pubg zit nog volledig in z'n kinderschoenen en heeft nu al zowat elk record gebroken dat er is op game-gebied...

Ik blijf iig dagelijks m'n paar potjes spelen want het spel is zo goed in het brengen van voldoening dat je er gewoon verslaafd aan wordt... al duren potjes gemiddeld een half uur ofzo...
Vooral het springen&klimmen kijk ik naar uit.

Het mistige weer kan ik missen als kiespijn, zoals het harde regengeluid. Ik leave altijd zo snel als ik regen zie/hoor, het harde volume en in zo'n slechte loop is erg naar.
Ik ben het helamaal met je eens. Een potje met regen leave ik ook gelijk, ik word er letterlijk doof van. Maar zo zijn er wel meer geluiden die te hard klinken zoals het vliegveld waar je uitspringt en het overvliegen voor het supply crate. Ook het zweven in de lucht nadat je gesprongen bent en het uitklappen van de parachute doet pijn. Valt dat niet te tweaken net zoals de graphics met reshape?
Een tip voor iedereen. Eens je in de lobby bent druk op "ctrl+m". Dit mute alles ingame. Eens geland zet je het weer aan met dezelfde combinatie.

Best handig :)
Ik vind de regen prima. De regen maakt dat je extra goed moet luisteren en dus altijd ook bedacht moet zijn op een aanval.
Leuk als jij koptelefoon/speakers hebt waar de bas hoger staat maar voor veel mensen is het al moeilijk om überhaupt voetstappen te horen. Voor iedereen die ik ken is regen hetzelfde als spelen zonder geluid als je buiten loopt, terwijl we best aardige koptelefoons hebben. Laatst een potje gespeeld met regen en kon niet eens horen dat iemand op mij aan het slaan was.
De headset die ik gebruik heeft juist weinig bas en hoor het alsnog prima. Al snap ik het wel, in het begin leavede ik ook als er regen was, maar paar keer in de regen spelen en je bent er dan zo aan gewend.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 9 september 2017 17:12]

Je kan er daarnaast natuurlijk ook je eigen voordeel uit halen. Ik heb nooit gemerkt dat regen zoveel invloed heeft op wat ik hoor. Je kan tijdens het Kooten inderdaad niet meer horen dat er buiten iemand loopt, maar als ze het huis binnenkomen zijn voetstappen nog prima te horen.
Dan sowieso je schoenen uit, die stappen klinken een stuk hoger, meer als regen.

Maar op houten planken is het sowieso "bonk bonk"
Dat is intussen niet meer en is gepatched, al even terug trouwens intussen. ;) Dus dat maakt niet meer uit, zowel bij droog als regenachtig weer.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 10 september 2017 11:36]

Regen is instaquit naar lobby hier
ik vind regen prima. door een bug die ik heb en geen idee hoe ik er aan ben gekomen beweegt mijn regen niet en zie ik op heel veel plekken ook gwn geen regen ^^ hoor alleen het geluid. het is dus gwn goed om je heen kijken ^^
Dan gebruik je waarschijnlijk ReShade die filters over pubg gooit om het er "mooier" (vond ik iig niet) eruit te laten zien. Bij mij stond de regen ook stil toen ik die tool gebruikte.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 10 september 2017 11:39]

aah dat zal het zijn ;)
Die nieuwe map zou inderdaad leuk zijn... maar wat ik ook prettig zou vinden is als ze die custom games voor iedereen mogelijk maken. Helemaal in combinatie met een aantal kleine(re) maps, waarin je het bijvoorbeeld met 8 man uit kan knokken :)
Ik zit te wachten tot ze movement verbeteren, dat voelt nog een beetje gek. Zeker het springen moeten ze verbeteren.
Ze zijn geloof ik wel bezig met klimmen over muren (vaulting).
Dat zou mooi zijn, nu sta je ooit bij het stomste muurtje te kloten. Ook uit het raam springen mag eenvoudiger. Nu spring ik alleen uit een raam wanneer ik zeker weet dat er niemand is. Want anders ben ik zo lang aan het kloten om er uit te komen dat ik waarschijnlijk al dood ben.

Heb me ook altijd afgevragen waarom ze dit niet gewoon overgenomen hebben uit vrijwel iedere andere shooter. Zelfs in GTA V is vaulting en springen beter gemaakt en dat spel is alles behalve realistisch. (Ik zeg niet dat pubg wel realistisch is, maar toch).
Kijk even hier: https://youtu.be/9r_ktHsfd28

Reden dat dit er nu nog niet in zit is simpel, het spel is met een veel kleiner budget ontwikkeld dan al die andere titels. Veel content is ook niet ontwikkeld maar simpelweg onderdeel van het Unreal Engine pakket of uit de Unreal market gekocht.

Nu ze zoveel exemplaren verkocht hebben kunnen ze investeren in meer content, optimalisaties en verbeteringen zoals vaulting.
Zou leuk zijn als er ineens een zandstorm langs komt oid. :)
Benieuwd hoeveel daarvan de AFK-bots zijn :+
Is dit zo'n groot probleem dan in PUBG?
een soort van groot probleem, in sommige spellen zijn wel 10 mensen AFK, doordat de de ingame currency farmen, waar je kleren van kunt kopen, en die met flink wat winst door te verkopen
Hoe verkoop je kleding en hoezo maken mensen daar winst mee... Het is niet dat je er iets aan hebt toch?
Je hebt er inderdaad niets aan in de game, als in, je gaat er niet beter of anders van spelen. Het is puur cosmetisch. Je kan de kleren aantrekken als je speelt. Verder kan je ze verkopen via de Steam Market waar sommige kleren echt voor belachelijke bedragen weggaan omdat ze weinig voorkomen. Denk aan 100+ euro. Dat geld komt op je Steam account en is daar niet uit te halen, maar daarvoor kan je nieuwe games kopen enzo.
Skins kunnen ook op alternatieve marketplaces verkocht worden voor geld dat niet vastzit in een steamaccount, zoals er ook veel websites gamekeys verkopen.
Oh dat meen je? Daarvan was ik niet op de hoogte. Hoe kan je dat dan uitwisselen met elkaar uitwisselen als je het niet verkoopt via de interne marketplace van Steam? Moet je dan je Steam account verkopen o.i.d.?
Nee, Je hoeft hiermee niet je account te verkopen. Je ruilt dan jou ingame item naar een bot van de beste site. Via die website staat dan jou item te koop.

Zodra jou item word gekocht door iemand anders zal deze bot jou item ruilen naar die persoon, tegelijker tijd word het geld naar jou rekening geschreven op die website. Nu kan je ook weer via sommige site's het geld laten storten op bijv. Paypal of een directe bankrekening.
Ah juist! Bedankt voor de uitleg, daar had ik nog nooit aan gedacht en wist ook niet dat dat zo ging! +1
Edit: Reactie geld ook voor @bakakaizoku en @Unbound2147 ;-)

[Reactie gewijzigd door Kecin op 9 september 2017 13:10]

Dat soort sites hebben zgn. tradebots, steam accounts die via een API een trade met je doen. Zodra jij iets verkoopt krijg je een traderequest in steam voor dat item. Iemand die het item koopt krijgt een traderequest met dat item, en jij krijgt het geld. Het is vaak wel goedkoper dan steam. Een mooi voorbeeld van een (zeer) legitieme site die dit aanbiedt is opskins.com
Opskins.com ik heb al een ballistic mask en een grey coat verkocht voor +- 80$
Wow... Hoeveel geld hebben mensen te veel dat ze zoveel geld uitgeven voor looks....

Och ja, zolang het de gameplay niet te veel verstoord gaan ze maar lekker hun gang.
Ach, in CS:GO gaan er wapenskins voor rond de ¤1600,-... :+
1600? Soms zelfs autos en bedragen van 10k+!
Klopt! Ik had even snel in de market gekeken en de ¤1600,- was toen het hoogst :P
¤1600 is de huidige limiet van de Steam market. Die limiet is overigens ergens in dit kalenderjaar verhoogd van driehonderd en nog wat naar deze ¤1600.
En die 10.000 euro kan je dus nooit laten terug storten naar je rekening? Alleen een life-time gratis games als ik het goed begrijp?
steam heeft volgens mij een limit van 2500¤ dus dan verkopen die mensen het via marktplaats,ebay, craigslist etc.
Naja, vaak kopen die mensen weer andere kleren van de kleren die ze eerder hebben verkocht in de game geloof ik. Maar ik ben het met je eens, als je voor sommige items zoveel gewoon geld neerlegt dat gaan het vaak om mensen die het waard vinden om een speciale jacket o.i.d. te hebben. Je valt op in de laad-lobby. Maar in de game zelf is het helemaal niet handig om een felle kleur aan te hebben bijv.

In mijn inziens is het inderdaad erg prettig dat het de gameplay niet verstoord, zo is het geen pay-to-win geworden en heeft iedereen even veel kans. Die kleren kopen en verkopen, prima! Je mijnt zelf dus ook coins per potje dat je doet, daarvan koop je kistjes waar random kleren inzitten. Die kistjes kosten (nog?) geen echt geld. Er was wel een tijdje een Gamescom kistje dat je gratis kon kopen maar voor 2,50 euro moest unlocken.
Camouflage kopen is anders behoorlijk pay-to-win.
In pubg ben je beter gecamoufleerd als je je kleding uittrekt
Nee, je kan dat ook simpelweg vinden tussen de wapens op de grond. De camo's die je kan krijgen of kopen via de Market zijn niet anders dan die je oppikt bij een pistool. Het zijn vooral gekke pakken zoals deze: https://i.ytimg.com/vi/3HDl8_XCRVg/maxresdefault.jpg (die gele dus)
Een Souvernir Dragon Lore AWP in CSGO ($15.000,00) laat zien dat er gekken zijn die het er voor over hebben, en dat is bij lange na niet de duurste :+
Kleding is in pubg puur cosmetisch.
Camouflage heeft in dit spel wel zeker een voordeel
Ja dat klopt, maar ik doelde meer op de kleding die erg duur is. De duurdere kleding in de Marketplace zijn vooral fluoriderende trainingsbroeken, jasjes, rokjes. Helaas kan je een Ghillie Suit niet krijgen via de kratten geloof ik, alleen via een drop.
Er is zeker wel geld aan te verdienen dat je indirect uit steam kan halen. Hier zijn hele markten voor. Er worden steam games online aangeboden en vervolgens gegift aan anderen.
Er zijn andere manieren om skins te verkopen. Voor CS:GO bijvoorbeeld heb je websites als bitskins en OPSkins. Die betalen uit via paypal. Volgens mij kan je via OPSkins ook PUBG en H1Z1 spullen en skins verkopen.
Haha, ja je zou maar twee keer in dezelfde kleren worden gezien!
En deze games kun je dus ook "gift"en, iets wat gebeurd op populaire sites zoals G2A. Op deze manier kan je dus wel echt geld verdienen.
100 plus euro items komen zover ik weet alleen uit de preorder crate.
De overige items zijn meestal nie meer dan een paar cent waard, enkele een eurotje oid.
Maw als je een game wilt kopen van die items ben je wel even bezig.
Pleated skirt komt niet uit zo'n crate en kost in de Steam Market rond de ¤140,-.
Ik had die gele pants voor ¤7,- weten te verkopen in nog geen minuut, de prijzen voor items verschillen wel enorm. Zie de Steam Marketplace. Je kunt dus echt wel sneller de game terugverdienen als je het goed doet.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 10 september 2017 11:48]

Een probleem zou ik het niet willen noemen. Genoeg games dat er niemand afk is (ik ben ga wel eens ooit afkers slaan voor de punten) en geregeld dat het lijkt alsof ze afk zijn en gewoon staan te wachten op mensen die afkers willen slaan.

Maar je hebt inderdaad ook games waar er wel mensen afk staan. Dit zijn er vaak maar een paar (vaak 1 squad of soms 2). Dit doet niets af aan de gameplay waar bij veel games afkers het spel drastisch kunnen veranderen valt het bij dit spel niet op. Als er al bots zijn voor de punten dan zou dat jammer zijn voor de markt, maar goed dat is met ieder spel zo waar je punten in geld om kunt zetten.
In quads is het de laatste tijd precies wel een nog groter probleem. Gisteren waren we verschillende potjes aan het spelen en waren dikwijls 25-30 AFK'rs, we zijn ze speciaal gaan tellen.

Ik vond het heel vreemd.
Voor zover ik weet zitten in First Person Mode gemiddeld 10 tot 20 afk bots per game, dit heb ik alleen gemerkt op de NA server & nog niet op EU.
Maar als er geen progressie is. Wat heeft botten dan voor nut?
Sinds dat marketplace nu open is & je items kan verkopen zijn mensen gewoon BP aan het farmen met bots. Hiermee kopen ze chests waar items uit komen, deze verkopen ze dan weer voor echt geld op de marketplace.

Sommige items lopen op tot ¤500, je moet maar geluk hebben dat je er eentje krijgt.
aaah. Dat verklaard de reden van botting. Doen ze er nog iets aan? Of vinden ze het wel prachtig?
Ik ga er natuurlijk vanuit dat ze er wel iets aan gaan doen, bij de volgende patch zullen de bots niet werken die op de oude patch werken, maar daar zijn zo nieuwe voor gemaakt.

Een goed systeem zal zijn dat als mensen afk zijn voor een bepaalde periode, bijvoorbeeld als de eerste blue zone komt, dat ze dan gekicked worden & als ze dit vaak genoeg doen een suspension / ban krijgen.
Dat lijkt voor nu een prima oplossing.
Tja er zijn zat redenen te bedenken waarom iemand afk is (of meerdere). Bijvoorbeeld een squad dat niet geheel geconnect is en denkt we starten een nieuwe. De characters blijven dan wel gewoon in de game (en het team dat weg is krijgt er ook geen punten meer voor). Een computer crash, game crash, server error, noem t maar op. Ik denk echt dat botting wel meevalt in deze game (eu servers dan, de rest weet ik niet). En als de eerste blauwe cirkel komt dan gaan ze vanzelf al dood.

Ik denk niet dat het dus veel zin heeft om dit actief te gaan bestrijden. Ten eerste worden veel afkers binnen een paar minuten al doodgemaakt en als ze niet doodgemaakt worden gaan ze na 6 minuten wel dood. Dat is goed voor zo’n 25 a 30bp. Moet je veel farmen wil je een paar kistjes kunnen openen (en zeker omdat ze iedere keer duurder worden). Als je de loading screen en lobby meetelt in iedere game dan ben je als je dus niet meteen neergeslagen wordt zo’n 10 minuten bezig per game. Zou betekenen dat je zo’n 180bp per uur zou farmen door afk te staan. En dat is echt niet rendabel als je bedenkt dat de meeste gpu’s en zelfs veel cpu’s voor dit spel op 100% draaien. Denk dus niet dat botten nut heeft.
Ik denk echt dat botting wel meevalt in deze game (eu servers dan, de rest weet ik niet).
Als je zoekt bij Reddit zijn er genoeg mensen die in 1 game 15 tot 20 bots tegenkomen, dit valt inderdaad op EU enorm mee, maar op NA zijn er per game wel een paar.
Zou betekenen dat je zo’n 180bp per uur zou farmen door afk te staan. En dat is echt niet rendabel als je bedenkt dat de meeste gpu’s en zelfs veel cpu’s voor dit spel op 100% draaien. Denk dus niet dat botten nut heeft.
Ik denk dat bijna 90% van de mensen die botten op PUBG hun computer dag en nacht aan hebben staan (niet goed voor de energie rekening uiteraard :9).
Hierdoor zouden ze dus 24/7 180bp per uur mee kunnen verdienen MITS jouw berekening goed is uiteraard.

180 bp x 24 = 4320 BP
7 x 4320 BP = 30240 BP per week.
Hier kan je ongeveer 6 kisten mee kopen in 1 week
6 kisten is 22800BP als je dat in 1x keer koopt.
Aangezien je dan nog een goeie 7k overhoud, heb je de week erop 37k, hiermee kan je de week erop weer extra kisten kopen.

Het is misschien totaal niet efficiënt, zoals jij ook al zei, maar als je geluk hebt met kisten kan je wel items krijgen die ¤300-¤500 waard zijn.
Klopt, maar als ze er 6x combat pants uit krijgen hebben ze dus nog geen ¤0,50 cent aan verdiend. Ik zou het niet rendabel vinden ookal betalen ze niet zelf voor de stroomrekening. Maar goed zoals ik al zei, het zal ongetwijfeld gebeuren, net zoals in iedere game waar je echt geld mee kunt verdienen, maar vooralsnog vind ik de schade die anderen ervan ondervinden nog minimaal.

Het is niet net zoals in World of Warcraft waar je op een gegeven moment onderhand verplicht was om gold te kopen met echt geld omdat de prijzen in de auction house nergens meer over gingen.
Dure artikelen zoals de trenchcoat, zitten alleen in de preorderchest...niet via de crates
Een pleated mini-skirt (Wanderer Crate) komt op dit moment op ¤149, is nog steeds veel geld voor 1 item die je uit een crate kan krijgen
Denk dus niet dat botten nut heeft.
Omdat je er veel te moeilijk over denkt. Andere rekenen het niet helemaal door of betalen zelf geen stroom, en dan kan het wel/niet rendabel zijn, maar dat maakt blijkbaar niet uit want het gebeurd toch :)
En dat is echt niet rendabel als je bedenkt dat de meeste gpu’s en zelfs veel cpu’s voor dit spel op 100% draaien. Denk dus niet dat botten nut heeft.
Als we er even vanuit gaan dat ze daadwerkelijk de game draaien zoals bedoeld is, dan zetten ze natuurlijk alle settings en de resolutie flink omlaag, en de CPU is ook wel te throttlen, dus de stelling dat de CPU en GPU overuren draaien klopt natuurlijk niet. Maar een beetje fatsoenlijke botter draait de game al helemaal niet en heeft het netwerkverkeer uitgepluisd zodat een apart programmaatje gewoon de hele tijd games joint. Doe dat op meerdere accounts tegelijk en het loopt aardig op.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 10 september 2017 04:34]

Ah ja daar had ik nog niet bij stilgestaan :p
Het rewardingsysteem aanpassen lijkt mij ook een goede. Solo levert meer BP op dan squadplay, draai dat om. Als je afk botting wil doen leverd het dan te weinig op. Afk squad botters moet ik nog tegenkomen. Laat staan dat het dan handig/makkelijk is om in squads te botten en anders heb je vier tegelijk te pakken. ;)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 10 september 2017 11:55]

Bij solo's wil dat nog wel eens een probleem zijn inderdaad (ik heb video's gezien waarbij er na de eerste paar minuten nog maar 75 spelers waren), bij duo's en squads is dat vele malen minder.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 9 september 2017 17:56]

Ik kom er zelf hooguit 1 of 2 tegen per game als ik ga zoeken, dus als je 100 mensen op een map hebt is dat vrijwel niks. Een aantal maanden geleden zag je er zo 5 of 6 die AFK waren.
Een aantal maanden geleden crashte m'n spel soms bij het opstarten.

Maar bots beïnvloeden de gameplay niet echt nadelig. Het brengt je eigen kans om te winnen juist omhoog :p
Je kan natuurlijk ook gewoon een game spelen met 99 bots. Dan weet je zeker dat je wint..
Die kans is vrijwel 0,0%.
Gisteren nog 17 AFK....

http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1130706251


Door de AFKers gaan de potjes snel `dood` waardoor je minder vaak actie tegekomt of tegenslag hebt bij air-drops

[Reactie gewijzigd door nalletje op 9 september 2017 12:36]

Ben heel benieuwd hoe t in verhoudingen staat tot non-steam games. League bijvoorbeeld, kan nergens echt statistieken vinden ervan, enkel maandelijkse spelers in 2016
Posted on 01-28-14

* Over 67 million players battle it out in League every month

* More than 27 million people play at least one game of League every day

* Over 7.5 million players simultaneously play League during daily peak hours

https://www.riotgames.com...rs-reach-new-heights-2014
Denk dat als PUBG uit Early Access komt, ze dat record wel verbreken.
Ik ken genoeg mensen die het spel al gewoon niet eens willen proberen omdat het Early Access is.
Ook vreemd, opzig is het zijn huidige prijs best waard imo zelfs voor early access. het is best polished, ik heb games gezien met full release die minder compleet waren.
Dat kan, maar het word toch geadverteerd als Early Access, en dat schrikt veel mensen af.
Record van league zullen ze nooit verbreken.
hopen dat ze een keer wat aan die stroperige game mechanics gaan doen, dat kan echt stukkken beter.
Snap niet dat ze zich zo hard focussen op nieuwe content. Ik vind de game zo half af, het speelt velen maler slechter dan h1z1
Het enige wat goed is aan h1 is de wat snellere movement en de auto geluiden.
Verder kan H1 echt niet vergeleken worden met Battlegrounds en hebben ze de plank compleet mis geslagen.

Speelde gister nog een potje h1 en dat nieuwe combat systeem.. Bahbah..
Lijkt net of me kogels niet verder vliegen dan 10meter.
Ik spray een halve seconde met de ak en zie de kogels vanaf een meter of 5 alle kanten op vliegen...
Er zitten geen scopes in gewoon niks en het landen gaat ook nergens over..
Eens, vrijwel alles is beter in pubg, en vooral het combat system is waardeloos in h1z1. Maar ook in pubg is het schieten zo niet vloeiend het lopen en springen lijkt net alsof je op schaatsen staat en pubg is ontzettend zwaar voor je computer
Die bots zijn allemaal zwaar useless..
Zijn ook niet altijd bots kunnen ook gewoon afkers zijn die vergeten uit het vliegtuig te springen en nog ff op de wc zitten.
Ik heb zelf al meer dan tig crates geopend en het is perma troep wat eruit komt..
Beetje useless om een bot systeem op te zetten.
Ik zal zeggen ga een dagje werken en je verdient meer dan een maandje kisten openen.
PUBG is totaal anders dan andere shooters. In veel andere games heb je classes, waar je al van tevoren je wapens kan kiezen. In PUBG moet je alles zelf gaan zoeken, zonder te weten of je goede wapens gaat vinden.

Wat in PUBG anders is, is dat het elk moment van het potje spannend blijft. Als je in Battlefield wordt gedood, denk je "oke". In PUBG wil je niet gedood worden, want dan is het game over. Je gaat ook op zo'n gevoel spelen. Ga je de confrontatie aan en loop je de kans om gedood te worden, of laat je iemand doorlopen? Elk potje in PUBG is gewoon zo spannend, dat het leuk blijft om te spelen. Geen één potje is hetzelfde.

Maar zo naar je reactie te hebben gekeken heb je PUBG nog nooit gespeeld of een kans gegeven.
In battlefield 1 wil ik ook niet dood
Vraagje.. Stel ik wil dit met vrienden spelen en ik ga dood. Wat moet ik al die tijd doen? Wachten tot mijn medespelers klaar zijn of wat? En hoelang duurt dat dan?
Wanneer je dood bent is voor jou het spel over. Er zijn dan dus 2 opties, of iemand van je team spectaten, of met je team de game uit en een nieuwe starten.

Als ik met vrienden speel stellen we vaak een regel vast, bijvoorbeeld; zijn er van de 100 man nog 70 of meer levend dan gaan we er uit, zitten we onder dit getal en iemand gaat dood kijk je mee.

Een spel duurt op zijn max (dit betekend een lange game en nr 1 of 2 worden) 35 minuten. Je zal dus met een dergelijke afspraak nooit heel lang zitten te wachten!
In die tijd kun je je teammates spectaten en ze helpen strategische beslissingen te maken, zoals waar ze heen moeten, of ze voertuigen moeten gebruiken en welke richting ze uit moeten kijken. Daarnaast kan je helpen spotten; soms moet je heel goed opletten om een vijand in de verte op tijd te zien.

Potjes duren maximaal een half uur, ongeveer. In die tijd krimpt de speelzone zo sterk dat de overgebleven spelers elkaar wel moeten confronteren.

Desalniettemin is het altijd veel interessanter om levend te zijn dan dood, natuurlijk.
Je bent overigens eerst 'Down but not out', dan kan je squad je nog reviven.
Dus in dat opzicht heb je een tweede, derde of vierde kans (zolang je niet wordt gekilled terwijl je down bent)
En toch ga ik het niet kopen :+
Ik heb me laten verleiden door de hype en valt me flink tegen.
Meningen verschillen en dat mag. :)

Ik was er bij toen de game nog 'maar' 1M copies verkocht had. Ik heb mij in jaren niet zo vermaakt met een shooter.

Vooral het 'everybody is equal' aspect van de game is fantastisch. Geen dom grinden voor unlocks of 'exp.levels'. Lekker focus op ingame fun en vaak super spannend met trillende handjes aan de muis.

[Reactie gewijzigd door BenVenNL op 9 september 2017 10:35]

Steam heeft een refundpolicy, dus lijkt me geen probleem. ;)
Heb je het ook in een squad geprobeerd? Dit spel schittert wat mij betreft echt in squad modus, solo is toch minder leuk.