×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PlayerUnknown's Battlegrounds neemt piekmomentrecord af van Dota 2

Door , 102 reacties

PlayerUnknown's Battlegrounds heeft een nieuw record verbroken op Steam. De game had op zaterdag 1.349.584 spelers tegelijk online. Daarmee heeft het spel nu een hogere all-time peak dan Dota 2, die op een gegeven moment iets onder de 1,3 miljoen spelers had.

Met het verbreken van dit record lijkt het erop dat het afnemen van dergelijke titels er even op zit voor 'PUBG'. Wat betreft de Steam-statistieken die in te zien zijn, staat de game nu bovenaan. De game was van dag tot dag al populairder dan Dota 2 en valt met dit nieuwe record dan wellicht de populairste game op Steam aller tijden te noemen.

Toch valt er nog een record te bedenken dat PUBG waarschijnlijk niet van Dota 2 kan afnemen: volgens Steamspy heeft de free-to-play-moba van Valve namelijk 114,7 miljoen 'eigenaren' op Steam. In het geval van PUBG zijn dat er momenteel ongeveer 11,4 miljoen. Dat record lijkt veilig, al is dat hoogstwaarschijnlijk alleen omdat PUBG 29,99 euro kost en Dota 2 gratis is en na één keer proberen meteen een vaste plek in een gebruiker z'n Steam Library krijgt.

Of PUBG de populairste game van dit moment is, valt maar moeilijk te zeggen. Een andere sinds jaar en dag zeer populaire game is League of Legends. Die game is echter niet op Steam verkrijgbaar en de ontwikkelaars geven maar zeer zelden statistieken weg over hun spel. In 2014 had League in ieder geval op piekmomenten 7,5 miljoen spelers online.

Volgens de hoofdontwikkelaar van de game, Brendan Greene, is de populariteit te danken aan het simpele 'land, loot, survive'-concept van het spel. Spelers landen alleen of in teams van maximaal vier spelers ergens op een onbewoond eiland met nog ongeveer honderd andere spelers. Hierna moeten ze zo snel mogelijk uitrusting bij elkaar sprokkelen en zorgen dat ze niet alleen alle confrontaties met andere spelers winnen, maar ook dat ze binnen de almaar krimpende speelzone blijven.

PlayerUnknown's Battlegrounds kwam in maart van dit jaar uit op Steam Early Access. Daarvoor werkte de maker aan dit concept in de vorm van een Arma 2-mod genaamd Battle Royale, geïnspireerd door het Japanse boek en de film van dezelfde naam. Het spel moet voor het einde van dit jaar uit Early Access komen en rond die tijd moet het ook verschijnen voor de Xbox One.

Door Mark Hendrikman

Freelancer

17-09-2017 • 10:16

102 Linkedin Google+

Reacties (102)

Wijzig sortering
Ik vind dit persoonlijk wel appels met peren vergelijk. Zijn inderdaad beide games en je kan ze spelen op steam. Maar de games kun je onderling totaal niet vergelijken. Met name omdat Dota stukken complexer is en niet voor iedereen toegankelijk. Ook zijn de matches bij Dota een stuk langer.

Ik speel beide games nu veel, maar start voornamelijk pubg op wanneer ik weinig tijd heb of even iets luchtigs wil. Dota2 is gereleased in 2013, wat de game al een tijdje oud maakt (wanneer we kijken naar de current gamers).

Ik hoop dat ze dit vast kunnen houden, want er zit best wel wat kwaliteit verschil in tussen Dota en pubg.

Mensen die pubg overwegen kan ik het spel zeker aanraden. Als je veel gamed kun je het spel behoorlijk goedkoper maken door de kistjes te verkopen. Inmiddels heb ik al 33% van de game terug verdient door alleen kistjes te verkopen. Dat maakt de 30 euro nog toegankelijker.
klopt het is appels met peren vergelijken, maar dat is ook wanneer je de hoogste viewer aantal van youtube videos vergelijkt? :P
Dota 2 heeft jarenlang bovenaan gestaan, met some CS:GO als eerste als er een grote event was, maar naast GTA 5(dat een heel groot merk was al voor dat de game ge-released was) heeft volgens mij nog nooit een non-Valve game zo hoog gestaan. Het is dus wel een hele prestatie van PlayerUnknown en de chinese Zuid-Koreaanse team.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 18 september 2017 00:42]

Het mooie is dat Gta V zijn all time peak op 360761 spelers zit op Steam. En dat dit niet eens in de buurt komt van wat een PUBG of Dota binnenhaalt.

Bron: http://steamcharts.com/
Ik vermoed ook dat het grootste deel van de GTA V kopers online niet eens aanraakt. Tenminste, is natuurlijk anekdotisch, maar als ik om mij heen kijk heeft vrijwel iedereen GTA V in huis en online hebben ze hooguit een keertje geprobeerd en een enkeling heeft het een tijd echt serieus gespeeld.

Een game zoals GTA V is in mijn mening toch primair een single player game. Dusja, 360.761 vind ik best veel (meer dan ik had verwacht).

Dus dat zijn wel appels met peren vergelijken want wat zegt het nou? Dat de ene game populairder is dan de ander? Niet echt. Het is leuk om dat soort cijfers te vergelijken om aan te geven dat PUBG het erg goed doet. Maar dat ze meer scoren dan GTA V vind ik dan juist vrijwel niks zeggen.
Een vrij late reactie maar om je even te corrigeren je hoeft steam games niet online te spelen om meet te tellen aan de total player count. Dit telt voor iedereen die op dat moment de game aan het spelen is op steam met een internet verbinding. En ik denk dat er anno 2017 toch nog vrij weinig mensen zonder een internet verbinding een game spelen.

Ook denk ik dat vooral in verband met de late release op pc, Denk ik dat uiteindelijk de meeste mensen toch al het verhaal op console hebben gespeeld Al is dit wat ik in mijn persoonlijke omgeving heb gemerkt heb hier geen cijfers bij.
Dit komt waarschijnlijk omdat GTA geen steam game is. Je kan via Social Club de game los van steam spelen en dit zorgt ervoor dat de all time peak 360761. In werkelijkheid ligt dit dus veel hoger.
Ik denk persoonlijk dat de meeste mensen die GTA op pc spelen het toch echt wel via steam hebben gekocht en niet van rockstar.
Nou nee, de meeste keysites verkochten namelijk niet de steamversie. De "goedkope" aanbiedingen waar voornamelijk voor de social club. Daar was de game ook iets goedkoper dan op steam.
Wow... Ik dacht dat ik een haartje op me scherm had en probeerde het eraf te vegen..

:z
Dat is de bedoeling. :+ het is eigenlijk gewoon een simpel getrokken lijntje in paint :P

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 18 september 2017 23:43]

De games mogen dan wel veel verschillen en Dota2 mag dan wel iets complexer zijn, maar het is wel gratis te spelen. Des te knapper vindt ik het van PUBG om dit soort aantallen te bereiken. Misschien moet ik het spel dan toch maar een keer oppakken :)

Ik heb zelf jaren erg veel Dota2 gespeeld, terwijl ik nooit een soortgelijk spel gespeeld heb, maar het is best snel te leren. Al kost het veel tijd om er ook daadwerkelijk goed in te zijn. Maar de matchmaking is naar mijn mening aardig goed, al kan 1 persoon je hele spel verprutsen. En hierdoor is de vriendelijkheid vooral op hogere niveau's erg laag, mensen zijn snel geërgerd of kunnen helemaal niet communiceren.

Ik kan geen vergelijking maken in kwaliteit, maar Dota2 is natuurlijk al weer paar jaartjes uit. Als je dan appels met peren vergelijkt is het dit wel. Ik ben met Dota2 begonnen toen het net uit was en er is sindsdien wel heel veel verandert.
Appels met peren vergelijken? Het zijn beide Steam games en PUBG was zaterdag dus de game met het meeste aantal spelers tegelijkertijd op Steam ooit. Complexheid van een game heeft daar helemaal niets mee te maken.
Ze vegelijken games op het Steam platform. Beide zijn games, beide zitten op Steam. Snap niet waarom er dan appels met peren worden vegeleken. Als je zo specifiek wilt gaan kan je nooit niets vegelijken omdat er altijd verschillen zijn tussen games.
"Toch valt er nog een record te bedenken dat PUBG waarschijnlijk niet van Dota 2 kan afnemen: volgens Steamspy heeft de free-to-play-moba van Valve namelijk 114,7 miljoen 'eigenaren' op Steam. In het geval van PUBG zijn dat er momenteel ongeveer 11,4 miljoen. Dat record lijkt veilig, al is dat hoogstwaarschijnlijk alleen omdat PUBG 29,99 euro kost en Dota 2 gratis is."

Ik heb zelf ooit Dota2 1 uurtje gespeeld. Nu ben ik dus "eigenaar" van het spel terwijl ik het al 2 jaar niet heb gespeeld en ook niet van plan ben het ooit nog te gaan spelen. Vrij zinloos record dus.

Natuurlijk hebben F2P spellen zo'n hoge unieke playerbase.
Precies, ik heb ook wel een DotA 2 gespeeld, puur omdat ik voor de beta een uitnodiging kreeg. Daarna niet meer aangeraakt.

Maar goed, deze discussie speelt ook bij MMOs - "500 miljard geregistreerde accounts!!!!11". Maar zijn dit actieve accounts, spelen deze accounts daadwerkelijk het spel, hoe vaak loggen ze in, et cetera.

Daarnaast het feit dat DotA 2 gewoon F2P is en het dus niet uitmaakt hoeveel "eigenaren" er zijn (Zal vast een cash shop in het spel zelf zitten, geen flauw idee).
Heb zelf ook Dota 2 gekregen in Steam maar heb geen idee van wie of hoe. Aangezien ik het niet speel heb ik toen contact opgenomen met support om het uit mijn game lijst te krijgen.

Ik vraag me dan ook af hoeveel van die 114,7 miljoen eigenaren het ook nooit spelen en niet de moeite hebben genomen om het uit hun lijst te laten halen.
Inderdaad. Ik heb ooit een keer gratis WoW gespeeld en heb nu dus een account. Heb echter al 10 jaar niet ingelogd. Blijkbaar hoor ik dan nog steeds bij de playerbase...

Ps. Ik vond star wars The old republic een stuk leuker om te spelen maar ook die heb ik al 5 jaar niet gespeeld
Nope, Blizzard geeft meestal het aantal actieve spelers aan, niet het totaal aantal accounts. Of ze vertellen hoeveel unieke spelers er maandelijks inloggen.
Valve overigens ook. Deze statistieken komen uit de back-end en zijn achterhaald via de API (gegokt) door SteamSpy (een third party hobbysite).
Mijn ervaring is juist andersom. Bij Hearthstone geven ze aan hoeveel spelers er in totaal hebben gespeeld, niet hoeveel er actief spelen. Bron

Als je dan bedenkt dat Blizzard ieder spel speciale items geeft wanneer je iets doet in een ander spel, zo krijgen WoW en HotS spelers bijvoorbeeld mounts als ze bepaalde dingen doen in HS en andersom, dat hierdoor de totale hoeveelheid spelers absoluut niet laat zien hoeveel mensen werkelijk dit spel spelen of uberhaupt weleens gespeeld hebben omdat ze werkelijke interesse hebben in dit spel.
Blizzard heeft bij WoW lange tijd gesproken over unique accounts en active subscribers. Dus als je het één keer hebt gespeeld hoorde je wel bij de eerste, maar niet bij de tweede groep.

Een paar jaar geleden zijn ze daarmee gestopt, wat natuurlijk helemaal niks te maken had met de dramatische afname van het aantal active subscribers maar met het "feit" dat er betere maatstaven waren gevonden voor het succes van de game. :P
Ik kan wel aanraden SWTOR weer eens op te starten dan. Er is een hoop gebeurd in die jaren (ten goede imo).

5 jaar geleden was het een heel ander spel.
- soort van. Blijft een MMO over Star Wars natuurlijk maar je snapt wel wat ik bedoel als je het weer eens test.

[Reactie gewijzigd door ReneJong88 op 18 september 2017 11:59]

Sowieso is 500 miljard vrij veel.
Dat is ruim 70 accounts voor iedere bewoner op deze aardkloot.
Kijk eens naar de reviews op Steam, dan zie je dat ook bij PUBG er zat mensen zijn die het voor gezien houden na een uur of zelfs minder, ook deze mensen hebben het spel gekocht en worden meegerekend.
Deze mensen hebben dan waarschijnlijk een Steam Refund aangevraagd en worden dan dus niet meegerekend.
Dan zou ook hun review weg moeten zijn, zou ik verwachten...
Reviews blijven staan als je een refund doet.
Anders zou dit heel hard abused kunnen worden door Publishers.
Je kan het systeem nu ook al misbruiken. Firewatch ligt deze dagen onder vuur en het is simpel om de game even te kopen, een negatieve review achter te laten en dan de game te refunden.
Inderdaad en de reviews zijn erg kleur rijk xD
Dat is toch heel simpel op te lossen?
Pew en iedereen die een negatieve review heeft achtergelaten zonder het spel te spelen, een lifetime ban geven op steam.

Maar dan loopt steam weer inkomsten mis, dus Dat gaan ze nooit doen.
Dat kan je niet maken als bedrijf.
Kan je ook een refund aanvragen met early acces games?
Jup, dat is juist 1 van de redenen dat Steam Refunds in het leven is geroepen.
(Vanwege de vele Greenlight Cashgrabs)
Bij mij stond hij gewoon plotseling in de lijst zonder dat ik er om vroeg. (Voor zover ik weet, of ik moet het in een dronken bui hebben aangeklikt ofzo :P). Een eerlijker vergelijk zou zijn om te kijken welk spel de meeste uren gespeeld is inderdaad.
Klopt. Ik zie mij zelf niet zo snel 40 euro neer leggen voor PUBG. Puur omdat het niet mijn genre is. Was het F2P geweest zal ik het ongetwijfeld geprobeerd hebben.
Je kan eens kijken naar Last Man Standing. Zelfde principe.. ik speelde dat voordat PUBG ineens populair werd. Totally F2P en nog best wel vermakelijk.. Oke, het haalt het misschien niet bij de DayZ achtige graphics (erg mooie weer- en natuureffecten).. maar om eerlijk te zijn. Als je alles op LOW-quality zet, dan win aanzienlijk in overlevingskans.

Mij is het in ieder tot nu toe pas 2x gelukt om goud te halen ;)
Ook goed. Koop ik liever GW2 PoF :) . Maar shooters is niet echt mijn ding meer
Ik ben zelf ook hooked. Wel alleen squad en duo. Na een paar potjes vind ik het echter altijd weer mooi weest. En dan terug naar cs. Hangt er overigens wel vanaf hoe de potjes gaan, er is wel veel afhankelijk van luck in pubg.
CS en PUBG zijn dan ook echt andere spellen. Als ik zin heb om even lekker in het rond te knallen pak ik CS, voor meer planning en spanning PUBG. Maar ben het met je eens dat je na een paar potjes wel weer even genoeg hebt, zeker voor een uurtje... daarna begint het toch weer te kriebelen... 'nog eentje dan' :)

De toevoeging van mist is echt wel geweldig, een heel ander speelstijl. Leuk zo'n 8x scope, maar je ziet toch niks :P

Nu nog het vrijgeven van custom games voor iedereen en een kleinere map om het met bijvoorbeeld 8 man uit te knokken. Af dat ooit gaat gebeuren weet ik niet, maar dat lijkt me prachtig!
Hm vind cs spannender hoor. Speel veel faceit, baal er dan toch meer van als ik dan verlies dan bij pubg. Pubg vind ik zelf toch wat meer casual wat betreft het competitieve element.Met pubg vind ik het doorgaans spannender om te kijken of ik de lootronde overleef en of ik dan nice gear heb :p
CS en PUBG zijn dan ook echt andere spellen. Als ik zin heb om even lekker in het rond te knallen pak ik CS, voor meer planning en spanning PUBG.
Dit is ook precies waarom PUBG zo goed aan slaat. Elke noob heeft spanning (met alle respect). Het maakt niet uit of je goed of slecht bent, je hebt continu die spanning. Bij CS moet je toch echt goed zijn wil je die spanning kunnen ervaren. Ik was de hoogste rang op CS voor meer dan een jaar. Dan spelen om je rang te houden tegen de andere beste van de beste is even spannend als toen ik als noob PUBG in ging (gegeven dat mijn shooter skills wel top notch zijn, maar ik nog niet eerder zo'n "battle royale" game, ik weet het verkeerde term, heb gespeeld).
Voor zover ik weet kan je dit niet (makkelijk) van anderen zien. En daarnaast word je geloof ik niet echt gematched met mensen van dezelfde rank of whatever. Dus dit is (los van streamers en een selecte groep) puur en alleen om te lopen braggen.
Het "luck" aspect is ook grotendeels afhankelijk van je speelstijl. Ik heb gisteren zes potjes squad gespeeld waarvan vier stuks gewonnen, een keer tweede en een keer vierde. Dat is niet omdat ik zoveel geluk heb ;)

Het geluk aspect zie je voornamelijk in de eerste vijf minuten bij de spelers die naar alle drukke plekken springen. Dan moet je inderdaad geluk hebben als eerste die goeie gun te vinden. Je kan er echter ook voor kiezen die drukke plekken te ontwijken, dan komt het puur aan op je combat en tactical skills.

[Reactie gewijzigd door Tsurany op 17 september 2017 12:35]

tot je verbannen word omdat een streamer je meld omdat je "harrasment" doet oid... check de reviews @ steam, bij bosjes worden mensen verbannen.
Let wel dat die Steam reviews elkaar graag napraten, de vraag is hoeveel van die gevallen op waarheid gebaseerd zijn.

Ik heb nog nooit van iemand persoonlijk gehoord dat hij een ban heeft gekregen, altijd die viavia verhalen op Reddit met amper bewijs.
Wellicht ook een leuke stat per game voor steam: Number of bans
Saltiness van community per game
Wist niet eens dat dat een ding was. Maar goed, de game zelf vind ik prima. Speel ook wel eens met streamers in cs, vervelende mensen zijn dat vaak. Doet geen afbreuk aan de game zelf...
Lijkt me echt een super gave game, heb al aardig wat momentjes op Youtube bekeken. Ik hoop echt dat deze game nog een keer voor de PS4 uitkomt - aangezien ik geen PC meer heb om te gamen. Het concept van afval-race en als enigste overblijven vind ik fantastisch!
Ik zie het ze best doen, maar er moet nog behoorlijk wat optimalisatie plaatsvinden voor ze zover zijn denk ik. Verder lijkt het me vrij stug dat ze crossplay zouden doen, gezien het belang van nauwkeurig mikken en dus het voordeel van muis+toetsenbord.
Ik kan me nog herinneren dat ik een FPS heb gespeeld op een PS3 met muis en keyboard. Dat begint nu ook mogelijk te worden met de huidige generatie consoles, dus waarom niet als mensen dat willen. Ik denk dat er voldoende spelers zijn om te kiezen om crossplay wel/net te gebruiken per speler/match.
Microsoft is daar mee bezig, officiele kbm support op xbox. En ik dacht dat het bevestigd was dat PUBG naar xbox komt.

Dus net het verkeerde platform, maar als kbm aanslaat, zie ik Sony het ze wel nadoen (zeker als je dan gaat krijgen dat xbox een 'beter' competitief platform zou zijn).

En voor PUBG lijkt mij dat ze op 1 platform tegelijk focussen en dat ze eerst naar xbox gaan. Ik hoop dat dit betekend dat het ook naar PS4 zal komen.
Gewoon weer een game pc aanschaffen man!
Als dat is omdat je graag vanaf de bank gamed: een pc + steam link ding? Kost wat maar dan heb je ook wat :).
hij komt binnenkort uit voor de xbox
"Volgens de hoofdontwikkelaar van de game, Brendan Greene, is de populariteit te danken aan het simpele 'land, loot, survive'-concept van het spel. "

Klopt niet helemaal, als dat namelijk zo was stond h1z1 aan de top en niet pubg.

maarja h1z1 maakt keer op keer verkeerde keuzes. Ik denk dat de reden vooral is dat de wapens voor 90% werken. dat is bij h1z1 met de shotgun niet het geval. en ik denk dat iedereen wel klaar is met fast shooters, sommigen willen wel eens rustig alles verkennen.
maarja h1z1 maakt keer op keer verkeerde keuzes.
Dat zal ik niet disputen, maar ik vermoed ook een flinke dosis hype en geluk wat betreft PUBG. Als ik eerlijk ben werd ik niet heel warm van de Youtube filmpjes die ik er van heb gezien (Mr.Fruit).
Sales records kunnen afhankelijk zijn van een hype, met pieken van 1,2 miljoen spelers tegelijkertijd kan je niet over een hype of over geluk spreken. Dan moet je gameplay echt goed zijn.

Vergelijk het eens met Battlefield en Call of Duty, elke keer een flinke hype maar de spelersaantallen zwakken snel af.
gameplay is bij PUBG niet altijd goed te noemen.

Vooral de mechanics lopen, springen, in auto plaats nemen hadden toch al lang onder handen genomen moeten worden.

Het is niets frustrerender dat je bijna niet over laagstaande prikkeldraad hekjes kan springen of dat je aan de kant van de bestuurder instapt en je ineens op de bijrijder stoel zit of achterin xD

Ja het is nog niet uit, maarja met 1.2miljoen spelers had dat toch al wel mogen gebeuren. De nieuwe wapens hadden voor mij nog wel een patch kunnen wachten als de andere irritatiepuntjes in deze patch waren verholpen :D
Ze zijn bezig met vaulting, een systeem waarbij je over veel kleinere objecten heen kan springen en over grotere objecten heen kan klimmen. Dat is nog in ontwikkeling en zal binnen een paar maanden klaar zijn. Zie ook het eerste stukje van deze trailer: https://www.youtube.com/watch?v=fezKaCu9_JY
Dit lijkt tegenwoordig standaard maar kijk eens hoe lang games zoals Battlefield er over hebben gedaan voor je over objecten heen kon springen? En nog werkt het niet altijd goed daar.

Helaas zien we bij jouw post dezelfde comment die je overal ziet, waarom feature B ontwikkelen als feature A nog niet af is? En het antwoord is simpel, omdat het twee totaal verschillende teams zijn die aan die features werken. Je kan niet sequentieel met 100+ man software ontwikkelen. Je hebt aparte teams met elk hun eigen specialiteiten. Terwijl ze keihard werken aan vaulting werken ze ook nog keihard aan nieuwe wapens, maps, bugfixes en performance.

Vergeet niet dat ze zelf ook overvallen zijn door het succes, je kan wel heel snel een bak met geld binnen krijgen maar je hebt niet in datzelfde tempo 100 nieuwe ontwikkelaars volledig geïntegreerd in je bedrijf die direct op volle snelheid aan de slag kunnen, dat kost tijd.
Ik weet dat ze bezig zijn met vaulting maar ze hadden wel alvast een hotfix mogen uitbrengen, want het spring element is vanaf het begin af aan al ruk en daar hebben ze nu echt wel genoeg tijd voor gehad om dat te kunnen fixen...

sowieso goede developers zijn schaars, dus nee je hebt niet zo in één keer een volwaardig team dat hoor je mij ook niet zeggen ^^ maar gewoon mijn punt die ik erboven maakt is eigenlijk gewoon bedroevend.

ze maken die nieuwe update nu zo spectaculair alleen de gamers hebben liever dat ze nu alvast over dat ene muurtje kunnen springen dan pas over 1-2 maanden met alle poespas erbij. maarja commercieel gezien is het misschien beter zo ;)
En toch als je naar menig beta game kijk hebben ze bij pubg best veel voortgang geboekt en gaat de ontwikkeling vol gas door.

Ik ben met je eens dat het lopen springen en rijden inmiddels wel gefixed had mogen worden. Maar ze hebben tenminste de graphics inmiddels wel op orde (althans voor mij)

Dit is waar veel game ontwikkelaars pas als laatste naar kijken.
optimalisering mag nog wel een stuk beter, kan me niet voorstellen dat ik bij deze game niet richting de 144fps kan op medium settings :$

maarja momenteel is het wel boven de 60fps speelbaar daar ben ik al blij mee, want in het begin was het hopeloos :D
144 fps, tsja.... ik denk dat dat met geen enkel recente game wil. (correct me if im wrong)
h1z1 haal ik gewoon 144hertz

zelfde game als dit, dus het zou moeten kunnen ^^
Met de meeste games lukt dat zelfs, op 1080p natuurlijk dat wel.
Ik speel liever met hoge frames dan met hoge visual settings, dus ik zet alles altijd op low, in de meeste spellen haal ik dan wel de 144 fps.
klopt, de mechanics zijn echt schandalig slecht, slechtste wat ik ooit heb gezien in een game eigenlijk.
Dat niet alleen. Het is alleen nog maar aan het groeien. De meeste games zijn de eerste weken populair. En verliezen daarna hun playerbase. Pubg is sinds release aan het groeien. Dan moet heb inderdaad gewoon een goeie game neerzetten.
Gisteren eindelijk aangeschaft en ik was uiteraard 1 van de spelers vandaag! Echt een top game!
Ik heb het eerder al gezegd toen PUBG even kort DOTA2 voorbijstreefde. Maar nu ze er zo ver overheen zijn gegaan: proficat!

In het verleden zou Valve die titel/dev opgekocht hebben om zelf verder te ontwikkelen maar die tijd is voorbij. Nu kunnen ze zich dat veroorloven met de inkomsten uit het steamplatform. Maar toch, het geeft aan dat ze niet zo scherp zijn in het herkennen van potentiële hits.
Ben het aardig zat aan het worden, dat die smoke grenade client side is en niet server side en ook nog is de wind is zo vervelend en oneerlijk. Denk je voedig gedekt te zijn door smoke word je alsnog perfect geraakt, waait de smoke de andere kant op bij iedereen.
Is dit echt zo ? ? Ik gebruik ze zelden of nooit, maar daar had ik nog nooit rekening mee gehouden dat dit een mogelijkheid kon zijn.
Dat is inderdaad zo, sommige effecten zijn client side. Ik verwacht dat ze dit uiteindelijk wel gaan aanpassen aangezien het nu inderdaad wat onbetrouwbaar is.
Ow eigenlijk heb ik er nog nooit last van ondervonden, maar wel voortdurend de smoke's gebruik. maarja wanneer ik ze gebruik gooi ik er ook 3 :$ erg handig wanneer je open moet rennen in een hele kleine cirkel. Neem er altijd 3 mee en gebruik ze waar nodig.
Dat soort items zouden eigenlijk altijd server side moeten worden berekend. Niets is frustrerender dan een smoke of flashbang gooien die op je eigen scherm perfect land maar bij de andere client tegen iets aanclipt of anders gerenderd wordt. Dit was bijvoorbeeld in r6 Siege ook lange tijd nog zo, thank god dat dat veranderd is.
Ik snap alleen wat betreft de smoke niet wat het probleem is. Geef per potje een wind direction variabele op en dan kan het nog steeds client side gerenderd worden, dan gaat de rook in ieder geval wel bij iedereen dezelfde kant in. Of zie ik dat verkeerd?
Volgens mij is het ook op weg om na pokemon go de meest gehypte game te worden :+ mij lijkt het niet veel aan persoonlijk :P
Met als verschil dat het aantal players bij Pokemon Go vrij snel vrij rap terugliepen, en PUBG nu al weken/maandenlang een steady grow laat zien.
Ik heb zelf een kleine 300 uur in het spel gestopt. Maar heb het de laatste weken bijna niet gespeeld. Nadat ik Escape from Tarkov heb gekocht is PUBG op de plank terecht gekomen.
de textures zien er blurry uit :( voor de rest lijkt het me best een mooie game.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*