×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'Tencent investeert in ontwikkelaar van PlayerUnknown's Battlegrounds'

Door , 54 reacties

De Chinese internetgigant Tencent heeft naar verluidt geÔnvesteerd in ontwikkelaar Bluehole Studio, de ontwikkelaar van het populaire PlayerUnknown's Battlegrounds. Het is niet duidelijk hoeveel er is geÔnvesteerd; geen van beide bedrijven heeft officieel gereageerd.

Volgens Yicai Global, een Engelstalige website van het Chinese Shanghai Media Group, wilde het Chinese Tencent in eerste instantie ontwikkelaar Bluehole in zijn geheel inlijven door alle aandelen te kopen, maar het Koreaanse Bluehole zou dat hebben geweigerd. Een bron met kennis van de deal zou dat hebben bevestigd.

Deze vermeende interesse in Bluehole Studio kan onder andere te maken hebben met de indrukwekkende groeicijfers van de game. Onlangs bleek volgens Steam Charts, een onofficiële website die de activiteit van spelers bijhoudt, dat PlayerUnknown's Battlegrounds meer dan 600.000 spelers had tijdens een piekmoment; in juli lag dat aantal nog op 481.000. Het gemiddelde aantal spelers steeg in juli met 63 procent.

Daarnaast past de investering in PlayerUnknown's Battlegrounds bij Tencents interesse in e-sports. In juni bleek dat het bedrijf in de komende vijf jaar 13 miljard euro steekt in de Chinese e-sportsmarkt. PlayerUnknown's Battlegrounds zal op de Gamescom-beurs in Keulen zijn eerste e-sportstoernooi krijgen, waarbij grote e-sportsorganisaties zoals Cloud9 en Team Liquid meedoen.

Op Twitch wordt de game veelvuldig bekeken; in juli zou er in totaal 60 miljoen uur zijn gekeken, waarmee alleen League of Legends en Counter-Strike: Global Offensive nog populairder waren op Twitch. Mede gelet op de stevige groeicijfers van de game en de grote populariteit van de game, ook op videoplatforms als Twitch, heeft de shooter de potentie een grote e-sportsgame te worden.

Daarnaast is Tencent bezig een groter speler te worden in de mondiale gamemarkt. Het bedrijf is eigenaar van Riot Games, de maker van League of Legends, een van de grootste e-sportsgames. In juni was er het gerucht dat Tencent de Angry Birds-maker Rovio wil overnemen voor 3 miljard dollar. Ook bezit Tencent een minderheidsbelang in Activision Blizzard en een meerderheidsbelang in de Finse mobiele gameontwikkelaar Supercell. Volgens het in Amsterdam gevestigde dataonderzoeksbureau Newzoo bezat Tencent door dit meerderheidsbelang in de ontwikkelaar van Supercell in 2016 in totaal 13 procent van de wereldwijde gamemarkt.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

15-08-2017 • 10:13

54 Linkedin Google+

Reacties (54)

Wijzig sortering
Nogal tegenstrijdige berichten lees ik zo hier en daar op het internet ^_^
https://esportsobserver.c...s-battlegrounds-bluehole/
UPDATE 15/08/2017: After The Esports Observer contacted Bluehole Studio Inc, the company officially commented: “These reports are not accurate. Tencent didn’t make an investment into Bluehole.”
Een e-sports toernooi op gamescom al? Hoop ik dat ze niet al te veel last krijgen van obscure bugs of glitches of vreemde langs bij gevechten :+

Het zou geen kwaad kunnen het spel iets stabieler te maken voordat er dit soort dingen georganiseerd worden, lijkt me.

[Reactie gewijzigd door MaartehhM op 15 augustus 2017 10:20]

Voor van die e-sports staat de server direct achter de schermen in de plaats van ergens in de wereld, dus je zit op dezelfde switch als de server = minder lag.
Bovenstaande opmerkingen gaan denk ik meer over de bugs in PUBG, niet zo zeer over een keer wat (internet) lag wat in principe bij elk spel voor kan komen.
Ha ok. ik weet dat Valve voor tornooien een final build heeft die nog niet publiek is om eventueel lekken die ze gedicht of gecreŽerd hebben nog niet publiek te hebben.
Ik vraag me dat eigenlijk sowieso af bij e-sports games, zeker die waar miljoenen in prijzengeld omgaan. Die games moeten toch veel secuurder en stabieler ontwikkelt worden? Enige input-lag is voor een gewone game af en toe geen probleem, maar op competatief niveau is het moordend. Zouden die games voor e-sports ook aparte uitgaven/builds hebben?
Zouden die games voor e-sports ook aparte uitgaven/builds hebben?
Vaak wel ja. Verschillend van kleine dingen zoals cinematics die uitgezet zijn tot grotere zaken, zoals bepaalde bugfixes die intern bijvoorbeeld al getest zijn, maar nog niet live voor het grote publiek. Of zelfs aanpassingen aan bepaalde maps etc.. om de speelbaarheid op zo'n toernooi beter te laten verlopen.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 15 augustus 2017 10:49]

Het komt helaas best wel eens voor dat er een toernooi gehouden wordt rond een game die daar nog niet klaar voor is. In het verleden ging een game pas een rol spelen in e-sports wanneer dat spel zich had bewezen in competitieve cirkels en zwaar was doorontwikkeld. Nu worden games geÔntroduceerd als e-sport-game, ongeacht of ze daar geschikt voor zijn, gepusht door de uitgever (top down) en niet het publiek (bottom up, organisch). Zo waren er grote problemen met Street Fighter 5 en recent nog met een For Honor-tournament (waar vooral exploits, glitches en heel eenzijdige moves te zien waren omdat het spel zich niet goed leent voor competitief spel op hoog niveau).

Oftewel: e-sports is hot, en iedereen wil er een graatje van meepikken. PUBG heeft een hoop bugs, beperkingen en problemen die je als liefhebber prima kunt accepteren, maar wel de kop opsteken wanneer dingen officieel worden, met grote prijzen. Dan zul je zien dat de winnaar gebruik maakt van de "onder water schieten" exploit of de nummer twee net door een glitch uitvalt, waardoor het effect voor het kijkend publiek niet positief is. Dezelfde exploits en bugs zijn natuurlijk wel beschikbaar voor alle spelers / teams, dus dat zou je gebalanceerd kunnen noemen, maar dat neemt niet weg dat het voor veel flauwe situaties kan zorgen.
Hoop ik dat ze niet al te veel last krijgen van obscure bugs of glitches of vreemde langs bij gevechten :+
Maar dat is toch deel van de game experience! En 24fps geeft een mooie cinematische ervaring... ;-)
Zo heb je nog nooit van de tent gehoord, zo steekt ie ineens z'n kop op in het nieuws. Interessante video over de handelswijze en scope van Tencent als een van de grootste gamebedrijven: https://www.youtube.com/watch?v=mnM3YLcIJLg
dat is vrij schrikwekkend eigenlijk als je denkt dat ze bijna elke gamer op aarde kunnen bespioneren.
Dat doen die grote Amerikaanse game bedrijven al jaren met jou toestemming! Maar omdat het hier opeens gaat om een Chinees bedrijf is het opeens extra 'eng!...
Het is vooral zorgwekkend dat Tencent een groot deel van de overgenomen games/concepten volledig ombouwt naar een pay-to-win / pay-to-progress systeem. Veel desktop games krijgen steeds meer het progressiesysteem van f2p mobile games, kijk maar wat ze bijv. bij Fortnite en Paragon gedaan hebben nadat ze een meerderheidsbelangen in Epic Games hebben verkregen in 2013.
Ik volg tencent al een tijdje en niet normaal hoe hard en snel dat bedrijf om zich heen grijpt. Hebben ook overal een vinger in de pap, niet alleen op dit gebied. Noem een groot bedrijf en tencent lijkt er wel bij betrokken. Ook zoiets als dit verbaast mij niets dan weer niets. en benieuwd waar dit heen gaat want persoonlijk lijkt het me slecht ťťn zo'n grote speler.
Het is zeker goed dat PUBG steeds populairder wordt. En ik denk qua e-sports dat het ook wel een hit gaat worden. Als ik dan meerdere mensen spreek over bijv. Overwatch e-sports, dan stemmen wij daar allemaal op in dat Overwatch behoorlijk saai is om te kijken. Natuurlijk bevestigd de aantal Twitch views dit natuurlijk ook.

Tencent ziet natuurlijk het grote plaatje, dus ze willen hier natuurlijk graag een deel van hebben.

Ondanks dat ik een groot fan ben van PUBG, denk ik dat PUBG nog niet klaar is voor e-sports. Er zitten nog teveel bugs en ongewenste dingen in die het spel daar zeker nog niet klaar voor maken. Er zijn nog talloze bugs zoals het ontploffen van auto's als je ergens tegen aan rijdt, je niet iedereen ziet vliegen als je uit het vliegtuig springt, bug dat je door alle huizen heen kan kijken etc. Dat is natuurlijk niet zo heel gek, maar dat ze bijv. van 23 t/m 26 augustus al een PUBG Invitational gaan doen is wel heel erg snel (bron: http://www.esports-news.c...ttlegrounds-invitational/). Persoonlijk vindt ik het ook wel te gek dat je dit al gaat doen met een Early Access spel.

Natuurlijk zijn er ook genoeg games die wel zonder bugs gespeeld kunnen worden, maar als je verliest door een bug, dan is dit wel heel erg zuur...

[Reactie gewijzigd door Diigii op 15 augustus 2017 10:40]

Iets waar ik me bij pubg enorm aan erger is het feit dat de graphics best meh zijn maar toch menig fatsoenlijke gpu op zijn knieeen krijgt. Heb zelf de gtx1070 en een collega van me zelfs de gtx1080ti en op ultra 1080p lukt t nog steeds niet om overal minimaal 60fps vast te houden (en dan met name in appartementen, lobby en vliegtuig). De rest van de game loopt soepel maar dit zijn toch echt hekelpunten. Ik bedoel hoe kan t zijn dat mijn gtx770 van jaren geleden niet heel veel minder presteert? En waarom kan iedere andere game met betere graphics wel fatsoenlijk lopen?

Voor de rest is het een topgame, maar de bugs/glitches en sudden no reason fps drops zijn zeer irritant. Is leuk als je ineens een framedrop krijgt als je iemand tegenkomt.

Al met al een leuke game, maar er mag nog veel werk aan optimalisaties gebeuren. Overigens vind ik het zeer jammer dat het gemaakt is met de (ik dacht) unreal engine. Waarvan SLI support er nooit gaat komen. Ik denk wel dat de unreal engine beter kan presteren dan dat het in deze game doet.

Nog meer hekelpunten zijn:
- geen killcam (ben je een half uur in de game bezig en ineens poef weg, waar vandaan? Tja zoek maar uit)
- trage en veel te onoverzichtelijke inventory, inventory zou makkelijk een kwart van het scherm kunnen beslaan en de laadtijden van de inventory is slecht en zorgt zelfs voor een korte fps dip (bij mindere hardware zelfs een flinke fps dip)
- geen chat behalve voice chat (dit is niet zo zeer een probleem, maar sommige mensen hebben zo’n slecht apparatuur dat het pijn aan je oren doet en dan is text chat toch een stuk prettiger)
- er is maar 1 map

Verder is het echt een topspel en heb er flink wat uren in zitten, maar de hardware upgrades die ik gedaan heb om dit spel te kunnen spelen zijn vrijwel zinloos geweest aangezien de performance ervan niet veel verbeterd is.
Iets waar ik me bij pubg enorm aan erger is het feit dat de graphics best meh zijn maar toch menig fatsoenlijke gpu op zijn knieeen krijgt. Heb zelf de gtx1070 en een collega van me zelfs de gtx1080ti en op ultra 1080p lukt t nog steeds niet om overal minimaal 60fps vast te houden (en dan met name in appartementen, lobby en vliegtuig). De rest van de game loopt soepel maar dit zijn toch echt hekelpunten. Ik bedoel hoe kan t zijn dat mijn gtx770 van jaren geleden niet heel veel minder presteert? En waarom kan iedere andere game met betere graphics wel fatsoenlijk lopen?
PUBG krijgt die GPU's helemaal niet op hun knieŽn, of zie jij dat die op 100% GPU draaien? Weet vrij zeker van niet, hoewel de game niet echt geweldig loopt (60fps lock met fps-dips naar 40fps) komt bij mijn GTX1070 nog niet over de 50% load, op geen enkel moment, totaal niet op zn knieŽn dus ;)

Het probleem is gewoon dat het nog niet af (nog steeds early acces/alpha) is en nog niet volledig geoptimaliseerd.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 15 augustus 2017 12:17]

Wel apart dan, mijn gtx 1070 zit toch echt op 100%.
Settings: alles ultra behalve shadows en foliage op low en dat op 1080p zonder up of downscaling.

Cpu hangt op 50/60%. Ik vind het dan ook zeer vreemd dat het bij jou wel schijnt te werken want mijn collega met zijn 1080ti heeft ook geen vaste 60fps en op sommige stukken daalt hij ook onder de 60 bij hem.

Ik moet wel zeggen dat het vele malen beter loopt dan een aantal weken geleden, maar het kan zeker beter en een gtx1070 moet het spel op 1080p met gemak aan kunnen.

Edit: als ik niet in appartementen zit haal ik ook de 100fps met deze instellingen, ga ik naar georgopol dan is 40fps eerder normaal dan uitzondering. Dat is wat ik ermee bedoel. Buiten is er niets aan de hand en normale dorpjes zoals pochinki enzo hebben er ook geen last van, het is enkel bij grote appartementen, lobby en vliegtuig. En op stukken waar veel loot ligt.

Overigens is mijn gtx1070 overgeclockt naar 2180Mhz en memory naar 9000mhz overgeclockt (dus +100mhz op clockspeed en +1ghz op memory, uiteraard met en zonder oc getest)

[Reactie gewijzigd door jimzz op 15 augustus 2017 16:18]

Ik moet wel zeggen dat het vele malen beter loopt dan een aantal weken geleden, maar het kan zeker beter en een gtx1070 moet het spel op 1080p met gemak aan kunnen.
Ik heb het spoel 2 maanden terug voor het laatst gespeel, dus zou goed kunnen dat de situatie ondertussen wel anders is, elke week een update. Maar ik mag niet hopen dat mijn 1070 dan ineens onderuit gaat wat ie eerst bij lange na niet deed.

Ik heb ook maar een 2600k@4.5Ghz, mogelijk dat die eerder bottleneckt dan bij jou waardoor mijn dips daar door komen?
Ik heb 4 systemen getest, een i7 980x op 4,3GHz, een i5 4590 op 3,7GHz, een i5 4690K op 4,2GHz en een i7 6700K op stock speeds, alle systemen presteren nagenoeg gelijkwaardig, waar de hoger geclockte processors het net iets beter doen. Uiteraard is alles met gelijkwaardige setups getest (allemaal dezelfde Asus GTX 1070 OC 8GB, 24GB ram op 1600 met uitzondering vd 6700K die op 2400mhz draaide).

Ik begrijp nu overigens wat je bedoelt, want twee maanden geleden was het bij mij ook het omgekeerde, toen piekte mijn CPU continue op 100% en mijn GPU maar voor de helft usage (net zoals jij omschreef). Ach ja het is zeer goed speelbaar nu en het is alleen maar beter geworden, nu nog die “steden” fps fixen en alles is prima.
Mijn 1080 Ti heeft het ook zwaar op 4K en zelfs op 1440P. Op high met aa uit is het allemaal wel te spelen, maar verre van ideaal. Dit spel is gewoon nog een Alpha/Early Access en ik vind het gekkenwerk dat er nu al events van komen.

Dat laat wel zien hoe de gemiddelde gamers steeds minder druk maakt om spellen die niet af zijn en dus niet optimaal draaien.
Dit bedoelde ik dus in bovenstaande teksten, zelfs de 1080ti heeft het er zwaar mee. Terwijl de graphics nou niet echt je van het zijn. Sterker nog het grafische niveau van dit spel vind ik zeer vergelijkbaar met een spel als Morrowind (Elder Scrolls). Maar goed er zit shot in de roos, want het wordt wel steeds beter.
Qua performance heb je helemaal gelijk in! Vooral als deze game echt de e-sports markt wil veroveren, dan zullen ze hier toch echt iets aan moeten doen. En ik neem aan dat dat ook wel gaat lukken met de Unreal Engine. Ik moet al wel zeggen dat het al stukken beter loopt dan enkele maanden geleden, maar zeker nog niet goed genoeg. Het zou zelfs mooi zijn om 60-100 fps te halen, vooral omdat er ook genoeg gebeurd in de wereld.

En de hekelpunten die je aangeeft, deze weet ik niet of de ontwikkelaars die zelf gaan oplossen in de officiŽle servers. Maar ik weet wel dat dit spel straks naar dedicated servers gaat. Dit betekend dat je zelf kan bepalen van wat je wel en niet wil toelaten in je server.

Op dit moment ben ik bezig met een eigen community website voor o.a. PUBG. Ik ben ook van plan om eigen servers te hosten voor PUBG. Servers zoals "Regular", "Night Only" of "Snow Only" lijken mijn super tof om te hosten, aangezien wel meer mensen hier van houden. Deze features zijn ooit in het verleden al is besproken, dus deze zullen er vast wel gaan komen. Ik hoop zelfs dat het straks zo ver komt dat ontwikkelaars hun eigen functies kunnen implementeren, zoals je die ook zag in Call of Duty (bepaalde wapens, gamemode changes etc.).

Maar om ieder geval de optie killcam en chat aan of uit te kunnen zetten zie ik ook wel zitten!
Wat betreft de performance. De game is nog niet geoptimaliseerd en Unreal vraagt best wat van je systeem. Als de performance over 6 maanden nog steeds zo bar is kan ik me voorstellen dat mensen de game links laten liggen, maar het is nu nog te vroeg om de game hier op af te rekenen. Ark draaide ook jaren brak, maar was nog steeds populair, zelfs met een UI die 10x zo erg is als die van PUBG.

- Geen killcam

Best logisch gezien je je dan de locatie van de aanvaller aan je teammates door kan geven. Dead men don't tell tales. Als ik als bijv. sniper ergens goed verstopt zit heb ik liever niet dat ik meteen een heel squad op mn dak heb als ik een keer een kill maak puur om het eerlijk te houden.

- Er is maar 1 map

Er zijn al nieuwe maps aangekondigd > https://www.polygon.com/2...ds-desert-map-screenshots
De killcam kan ook op andere manieren (waarvan ik geloof ik al begrepen had dat dit er aan zit te komen).

Daarmee doel ik op killcam als je de game verlaat en niet als je nog in spectate mode zit.
Die mening deel ik ook. Ik vind het een tof spel en steek er veel tijd in, maar het is echt niet eSports ready.
het is pas eSports ready als het spel af is en dat is het nog niet, ze moeten eerst uit early acces komen voordat ze op toernooien zullen verschijnen.
Die 'door huizen heen kijken' bug, heb ik enkel ervaren in de beta first person modus. Andere bugs waren niet storend voor de gameplay naar mijn mening.
De game lijkt soms niet helemaal goed te registreren wat er gebeurt. Hoewel dit de laatste patch echt vťťl minder is geworden, merk ik het af en toe nog wel. En dan niet eens bij mezelf, maar ook andere spelers. De ene keer is het instant HS en de andere keer lijkt er geen reet te gebeuren (ondanks zichtbaar bloed). Zelfs bij streamers zie je het nog weleens, het is niet iets dat tussen mijn oren zit iig.

Ze patchen alles snel, en kudo's daarvoor. Maar met de budgetten die ze inmiddels hebben, verwacht je tripple-A niveau afwerking. Maar goed, zelfs de grote game bedrijven lijken daar schijt aan te hebben tegenwoordig.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 15 augustus 2017 19:25]

Die screenshot, iemand hier die zulke graphics bij de game krijgt? Als ik alles op ultra zet ziet het er nog niet zo uit hoor :P
Ik denk dat praktisch iedereen die graphics ook heeft. Dit is een van vele games, waarbij pracht en praal tegenwerkt. ;) Met settings op (very) low zie je tegenspelers eerder.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 15 augustus 2017 11:42]

Mwa ik heb gewoon alles op high draaien hoor mbt settings. Als ik op de pc game wil ik ook wel de grafische voordelen zien vergeleken met mijn PS4 :P

Maar als ik alles op ultra gooi krijg ik dus nooit dat water zoals hierboven in de screenshot (of bomen etc).
Is alleen in het moeras gedeelte, de zee etc is totaal andere graphics.

Ik draai em op ultra rond de 130fps en heb dezelfde graphs als de foto hierboven :)
De textures zijn prachtig van het spel. Als je vlak achter iemand staat en een rugzak bekijkt zie je alle details prachtig met textures op high.
Dat de game nog niet af genoeg is voor e-sports vind ik wel meevallen. Dota2 zat vol met bugs ten tijden van zijn eerste miljoen dollar tournooi(zoals gems of truesight laat geen wards zien etc.) en is uiteindelijk een razend succes gebleken. Pubg is al vele malen stabieler als dota2 toendertijd. Komt wel goed met het gamescon toernooi denk ik.
Dota had geen bugs dat je door huizen kan clippen en daardoor kon zien waar iemand in dat huis is. Nee, pubg heeft nog wat huiswerk voordat je kan zeggen dat het stabiel is.

En een vergelijking met een totaal andere game is eigenlijk appels met peren vergelijken.
De bug waarbij je door huizen kan kijken komt alleen voor op systemen met trage hdd's. is prima omheen te werken met sterke tournament pc's.
Het is een voorbeeld van een bug. Ik denk overigens niet dat een trage hdd daarvan de oorzaak is. Maat van mij met ssd had er ook last van. ;)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 15 augustus 2017 12:01]

Ik heb een m2 SSD en heb het ook gehad hoor ;)
Mijn vraag is, waarom ging PlayerUnknown samen met (Koreaanse) Bluehole Studio? Ik zie nergens een koppeling met Arma2 BR Mod, Arma3, en andere projecten waar hij mee bezig was geen koppeling terug.
Waarschijnlijk omdat ze al een competent team hadden met ervaring binnen Unreal 4.
Hoe kun je een game competitief spelen als je gear verspreid ligt over een map en het elke keer een loterij is? Ik snap dat dit een deel van de charme van de game is, maar het blijft dan dus een lotterij waarbij diegene die de beste gear heeft gevonden een zeer groot voordeel heeft.

Edit: ik vraag me toch af waarom ik -1 krijg

[Reactie gewijzigd door MetaFrame op 15 augustus 2017 12:56]

Dat is toch met ieder spel zo? Je ziet iets of je vindt iets sneller. Of je ziet iemand sneller om/na het hoekje of jouw/zijn reactietijd. Het is geluk in alle hoeken en gaten en waar jij je bevindt ;)

@MetaFrame Het probleem is een beetje dat mensen aan een "loadout" perks gewend zijn. Neem nou het oude Crysis IA/TIA, daar vond je ook de wapens in een mapje en moest je geluk hebben. Skill is wat je nu gaat zien; ze landen en kijken al om hun heen en verstoppen ze zich in een badkuip tot de circel wat gaat krimpen. Als je 10 minuten hebt overleeft, dan weet jij qua geweerschoten waar deze zijn. Vooral in een team.

[Reactie gewijzigd door XRayXI op 15 augustus 2017 13:06]

Klopt, echter kijk ik genoeg streams om te weten dat hier ook echt wel een groot deel geluk mee speelt. Sommigen zijn na 10 minuten nog niet verder dan een pistool en dat terwijl anderen dan al een ultieme loadout bij elkaar gesprokkeld hebben. Dan het toch bij mij over als meer een kans spel dan dat het puur om skill gaat. Hoe ga je op het moment dat het competitief word gespeeld uitleggen dat bepaalde spelers in hun LZ niet konden vinden, dat word geheid gezeur en gezeik als het om geld gaat, laat staan de aantijgingen dat er gesjoemeld is.
Kijk eens naar Ibiza zijn streams. Die heeft soms 7 wins achter elkaar. Lijkt me dus geen 'kans' gevalletje, maar puur skills. Je leert ook steeds meer waar de beste kansen liggen. Spawnen bij een auto en vervolgens afgelegen gebieden looten geeft je vaak de grootste kans om als winnaar uit de bus te komen.
Dus je moet tactisch spelen en mensen met goede gear omleggen. Dat is juist het toffe aan dit spel!
op zich is het een mooie ontwikkeling dat er meer aandacht komt voor de E-sports scene. Alleen om een game competitief tegen elkaar te kunnen spelen moeten de basiselementen van een game wel goed werken. Dit is bij PUBG nog niet het geval. Laat ik als voorbeeld de Hitreg nemen. Hier moet nog genoeg aan worden gedaan wil je dit spel als competitief neerzetten.
Geweldig spel. Heb al flink wat uren gespeeld en raak maar niet verveeld