Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Dota 2 heeft laagste aantal gelijktijdige spelers in drie jaar tijd

Dota 2 had in de afgelopen dertig dagen tijdens een piekmoment in totaal 842.919 gelijktijdige spelers. Sinds augustus 2014 heeft de game van ontwikkelaar Valve niet meer een dergelijk relatief laag aantal spelers gehad.

Volgens Steam Charts, een onofficiële website die de activiteit van spelers bijhoudt, was het hoogste piekmoment van 842.919 op 28 augustus. In heel 2016 waren er tijdens de hoogste piekmomenten steevast een miljoen gelijktijdige Dota 2-spelers of meer. Niet alleen de aantallen tijdens de piekmomenten laten een dalende trend zien, ook het maandelijkse gemiddelde aantal spelers dat gedurende een moment online was, staat ietwat onder druk. In september 2016 waren er gemiddeld nog 622.583 spelers, terwijl dat op dit moment nog maar op 511.499 ligt.

Mogelijk heeft de dalende trend bij Dota 2 te maken met het steeds populairder wordende PlayerUnknown's Battlegrounds. Onlangs verbrak PUBG een record van Dota 2; de battle royale-game van ontwikkelaar Bluehole had met ruim 1,3 miljoen spelers een hogere all-time peak dan Dota 2. Inmiddels is dat aantal alweer aanzienlijk gestegen: Op zaterdag waren er tijdens een piekmoment meer dan 1,5 miljoen spelers bezig met een ronde van PUBG.

De daling van het aantal spelers van Dota 2 hangt wellicht ook samen met het populaire en vergelijkbare League of Legends. Ontwikkelaar Riot Games geeft over het algemeen weinig details over het aantal spelers en brengt niet vaak officiële cijfers naar buiten, maar de maker stelt dat League of Legends maandelijks in totaal meer dan 100 miljoen actieve spelers heeft; Dota 2 kwam in de afgelopen maand niet verder dan 12,3 miljoen. In maart lag dat aantal bij Dota 2 nog op 13,5 miljoen.

Door

Nieuwsredacteur

64 Linkedin Google+

Reacties (64)

Wijzig sortering
wat een onzinnig artikel, het heeft oprecht niks te maken met LoL. Eerder met pubg, iedereen speelt nu pubg mijn hele friend list ikzelf etc. daarnaast is net the international geweest waarna redelijk wat mensen een tijdje dota burnout hebben en het even niet meer willen spelen. Verder is dota echt toe aan een goede tutorial want het spel is zo ziek moeilijk om te leren dat het de meeste mensen afschrikt en dat snap ik prima. Zelf blijf ik ook nog een tijdje pubg spelen, maar daarna zeker weer terug naar dota als het even kan.
Sommige redacteuren hebben het niet zo op Dota. Dat is uit meerdere artikelen op te merken. Bij elk nieuwsbericht over dota staat er wel iets negatiefs bij of wordt LoL er bij betrokken over hoeveel populairder dat spel is.

Zo was er laatst een artikel over Esports waarin voornamelijk LoL werd besproken. Totdat opeens matchfixing en cheaten naar aanbod kwam, toen werd er opeens alleen gesproken over Dota.

Zoals je al zei LoL heeft helemaal niks hiermee te maken. Het heeft voornamelijk te maken met te weinig content en moeilijk leercurve. Daar gaat hopelijk verandering in komen met de Dueling fates update.
. Verder is dota echt toe aan een goede tutorial want het spel is zo ziek moeilijk om te leren dat het de meeste mensen afschrikt en dat snap ik prima
Dat Dota lastig is ben ik het mee eens, maar de tutorial in Dota is echt wel goed, je word aan het handje genomen met een paar verschilende soorten heroes en alles wordt in een potje uitgelegd.

Ik denk meer dat de meeste mensen niet eens naar de tutorial kijken en meteen in een potje storten

[Reactie gewijzigd door Sinester op 26 september 2017 09:06]

Plus het feit dat er al bijna een jaar lang geen grote vernieuwingen zijn geweest in Dota, Ik ben zelf een dota 2 beta speler en speelde altijd met vrienden. Het bleef ook erg leuk omdat er regelmatig nieuwe heroes kwamen of dan wel andere dingen die een grote invloed hadden op het spel. Nu is dat er niet meer, men wilt vernieuwing om interesse te houden maar Valve geeft dat niet :(
Dota2/dota bestaat al zo lang, dat een afname me niet verbaast, dat is de levenscyclus van een spel. Ik zie niet helemaal waar de aanname vandaan komt dat dit door LoL zou moeten komen.
LoL is ouder dan Dota 2 maar heeft nooit last gehad van enorme dalen. Daarbij weet ik nog genoeg andere spellen die nog ouder zijn maar nooit dalen hebben gehad in hun levencyclus (totdat de opvolger kwam, bijvoorbeeld CS 1.6)

Ik denk dat het eerder samenvalt met het Half Life/Artifact gebeuren. Tijdens het Dota 2 world champion ship werd er een nieuwe Valve titel aangekondigd en iedereen hoopte op Half Life 3 of Left for Dead 3 (of in elk geval iets orgineels)

Maar nee we kregen een Dota kaartspel.

Toen kwam Marc Laidlaw met zijn ''Epistle 3'' en toen was het voor iedereen duidelijk dat Half Life 3 dood is. Daardoor zijn er heel wat gamers ge butt hurt en in protest overgestapt naar Hots en LoL (permanent of niet) Misschien heeft de nieuwe patch van Overwatch er iets mee te maken of trekt Pubg veel Dota 2 spelers aan maar dat betwijfel ik. (zelf ook sinds die tijd Steam niet meer aangeraakt. GoG is mijn to go platform nu)

In Dota 2 zelf is er tenminste niks speciaal aan de hand, geen onstabiliteit,''stale format'' of unbalance.

[Reactie gewijzigd door rickboy333 op 25 september 2017 19:39]

Ik heb Dota al gespeeld in de tijden van WIII, Dota 2 veel gespeeld 3000+ uur volgens steam, dat is veel voor een spel.

Ik ben overgestapt op Hots. Na release jaren teurg al meteen even gespeeld, maar mijn clubje bleef nog dota2 spelen dus ook ik. Echter vind ik Dota2 nu gewoon niet meer leuk ten opzichte van Hots. Of, ik vind Hots gewoon leuker.

Met Dota2 ben je erg afhankelijk van hoe er gekozen wordt en hoe men speelt met welke items enz. Het kan heel vaak gewoon vervelend worden omdat de verhoudingen scheef zijn.

Met Hots is het leuker spelen, afwisselende maps met verschillende objectives, allemaal nieuwe heroes om onder de knie te krijgen, gelijk levelen, geen items. Daarnaast ook skins die normaal te verdienen zijn met loots, een hero level, je kunt heroes kopen met gold die je kunt verdienen, het is allemaal leuker dan bij Dota2.
Same here (2000 uur), Dota2 voelt ook wel traag aan sinds ik actiever HotS speel. Potjes bij Dota duren ook lang, 40-60 minuten, terwijl een potje HotS varieert van 10-25 minuten. Dit zorgt ervoor dat ik nooit te lang irriteer aan random teammates. Waarbij je met Dota soms 50 minuten geflame aan moet horen.

Denk ook wel dat Dota2 te weinig vernieuwd. Komt omdat het een e-sport game is waar balance erg belangrijk is. Al die zaken opgeteld zorgt er denk ik voor dat de game steeds verder weg zal zakken en er een hardcore groep overblijft.
Mijn broers en vrienden hebben dat ook maar dan van LOL naar HoTs. Ik speel zelf af en toe HoTs voorheen wel wat LOL. Ik vind HoTs wel een veel beter spel maar speel zelf liever Overwatch of SC2.
Dat hele PUG heb ik nog niet gespeeld ben ik ook niet echt van plan. Vermaak me genoeg met andere games.
LoL is niet ouder dan Dota. Misschien Dota 2, maar zeker niet Dota.
Dat is appels met peren vergelijken. Je kunt een map/mod hoe je het ook wilt noemen niet vergelijken met een standalone spel. Dota heeft nooit echt een bedrijf, release date of iets wat officieel is gehad.
Dota = dota2 en vice versa.

Zelf heb ik veel tijd in Dota en Dota2 zitten. Maar op een gegeven moment ben je gewoon klaar, ik denk dat je dan ook eerder klaar bent met genre en niet overstapt naar een andere moba maar naar een andere game zoals pubg/destiny/whatever.
Zelfde hier, zit ~1400 uur in voor mij en af en toe zou ik wel willen om er weer in te springen, maar mijn vaste team partner is niet meer beschikbaar, eigenlijk geen andere vaste personen waar mee ik het kan spelen.

Het vergt een enorme investering in tijd, om weer bij te lezen/in te leren na de laatste wijzigingen.
Dan vervolgens kom je in een match die op zijn kortst (wat ik heb mee gemaakt) 20 min kan zijn tot anderhalf uur (als je echt nek aan nek gevechten hebt met teams die aan elkaar gewaagd zijn).

En de community is soms zo giftig: spelers die hoog level zijn, maar meest basis fouten maken,
spelers die denken dat ze bom zijn en constant kapot gaan op de front linie en klagen dat de rest niets doet om te voorkomen dat ze gaan lopen feeden.
Niet goed samen werken, te vroeg terug trekken, niet de objectives proberen te bevechten of soms juist te aggresief, geen samenhang in team, geen goeie heroes gekozen die goed op elkaar in spelen of juist geen slechte counter pick zijn voor de samenstelling van de tegenstander, Russen op de west europa server waar NIET mee valt te communiceren.

Kortom; er komt ZOVEEL kijken bij een potje Dota 2 en dat is leuk zolang je er midden in zit, het liefste met een groep.

Ook juist omdat geen 2 potjes hetzelfde zijn maakt het spel leuk. Maar na honderden potjes is de lol er op een gegeven moment wel af.

[Reactie gewijzigd door NEO256 op 26 september 2017 12:29]

Dota2 was een complete kopie van de op dat moment gangbare dota map in Warcraft III. Het feit dat het standalone is bracht alleen wat extra functies met zich mee, gameplay was gewoon 1 op 1 hetzelfde (op wat eigenaardigheden van een andere engine na)
Dat er geen bedrijf bij betrokken was heeft niet zoveel te maken met het spel. De persoon die DotA maakte is dezelfde persoon die Dota 2 maakt. DotA 2 is een port van DotA naar een andere game engine, naar mijn gevoel niet hetzelfde als een heel nieuw spel.

Iets wordt niet officieel omdat iemand de moeite neemt een bedrijf op te richten. DotA is eigendom van IceFrog, en als IceFrog iets announced over DotA dan is dat officieel.
Het klopt gewoon TOTAAL niet wat je zegt. Icefrog heeft veel aan dota gedaan, maar pas bij versie 6xx toen het al dota allstars heette. Er zijn velen voor hem gewoon die het hele concept verzonnen - en ontwikkeld hebben wat weer gebaseerd is op een map uit SC van '98

Waaronder Stephen Feak, die 3xx en 5xx ontworpen en ontwikkeld heeft. Deze man heeft het stokje over gedragen aan icefrog.

Stephen Feak heeft toen samen met 2 andere helden een projectje op aarde gebracht genaamd "League of Legends".
... dus het klopt totaal wel wat ik zeg? Stephen Feak heeft het DotA stokje aan IceFrog gegeven, die nu dus DotA maakt, en heeft zelf een ander spel ontwikkeld?
Ok, dus IceFrog heeft ook aan League, en aan HON gewerkt, dat wist ik niet :P Snap niet helemaal hoe dat relevant is though..
This is the equivalent of the CEO of McDonald's (DOTA) looking for a job at Burger King (Riot Games), then working for Fatburger (S2 Games), then quitting and going to work for Wendy's (Valve) but outright lying to Wendy's of his involvement with ANY previous employer, despite the fact that he had contributed to a significant chunk of development with each company. In the corporate world, this would be the equivalent of stealing trade secrets. But instead, this is the game development business, and the rules are not so established. What upsets me most, and the ultimate reason I am writing this, is that any ethical company would have dropped Abdul right here and reconsidered their options. We are not doing that, and instead are pushing ahead with full force. Sorry guys, but the truth has to come out sooner or later.
Hierom.
Je kan ook direct zeggen dat ik een foutje in mijn verhaal maakte hé ;)
Dota 2 is voor veel mensen met alle updates in de loop der jaren ontoegankelijker geworden voor de mainstream. De potjes zijn vaak gigantisch on gebalanceerd. Het spel is ingewikkeld en daarbij duren de potjes soms tergend lang terwijl de winnaar al na 5 min duidelijk was. ..
Dan zit je nog met alle veranderingen in de heros... De maps... De shops... De items...

Ik heb zelf meer dan 2000 in dota2 zitten maar ben er op een gegeven moment maar mee gestopt..
Het kost me hele avonden om 3 potjes te spelen en echt lol had je er niet meer in en aan en wordt het meer een verplichting om de potjes uit te zitten...

Ik speel zelf ook overwatch maar dit had echt niks te maken met dota.
Misschien doordat lol Words championship 2017 net is begonnen, maar lijkt me sterk dat dat er voor zorgt dat het player aantal in de afgelopen maanden daalt bij dota2.
Bij Dota2 is het seizoen ten einde. The International (WK dota2) is net geweest. Dit zie je ieder jaar, niks spannends dit nieuws.
Dota2/dota bestaat al zo lang, dat een afname me niet verbaast, dat is de levenscyclus van een spel. Ik zie niet helemaal waar de aanname vandaan komt dat dit door LoL zou moeten komen.
Ik doe maar een gok: omdat de leercurve bij DotA 2 toch wat hoger ligt dan bij LoL...?
En op basis hiervan denken we dat Dota spelers overstappen naar LoL? Ik zie nog steeds geen logica.
Nee, maar lol trek makkelijker nieuwe jonge spelers. Lol is net zoals hearthstone laagdrempelig en daardoor wat meer tijdloos. Slechts een klein deel van de diehard Mona fans stroomt door naar dota2. De rest gaat met de trends mee zoals overwatch en battleground.
Is toch te verwachten dat een spel een keer leeg gaat stromen?
Competitie is nog niet echt aan het leegstromen. Maar Valve lijkt niet zoveel meer om DotA2 te geven. De interesse van de developer is weg. Echte updates (en dan bedoel ik niet kleine balance patches) komen daardoor nog maar sporadisch uit, en nieuwe content blijft uit. Eens in het jaar komt er een stel helden uit, en dan is het weer een hele poos stil. Dan houden ze de interesse van de gemiddelde speler niet lang genoeg vast. En als zo'n speler dan een update ziet, dan verandert er in 1 klap ook ontzettend veel. Ineens een hele map overhaul, 1 miljoen nieuwe helden, allerlei nieuwe items, nog wat nieuwe mechanics. Updates worden uitermate slecht gedoseerd. Of het is te weinig, maar dat wel heel vaak, of het is in 1 klap een gigantische hoeveelheid. Ze zijn niet echt bekend met het concept "gulden middenweg".

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 25 september 2017 20:51]

Ben ik het toch echt niet mee eens als je ziet wat er geinvesteerd is in de Majors, TI7, Siltbreaker en al die seasonal events het afgelopen jaar. En ze zijn nu echt wel bezig voor het komende seizoen met de Dual Fates update en weer de nieuwe Majors.

We hebben hier gewoon te maken met de Post-TI dip zoals elk jaar. Ook alle pro's doen het nu rustig aan.
Ik begrijp nog steeds niet hoe PUBG zo populair is geworden met relatief slechte performance. Ik heb moeite om met een overgeklokte i7 van de 3e generatie, i.c.m. een GTX 1080 om een degelijke framerate te hebben (en te houden).

Ik wil hier overigens niet mee zeggen dat PUBG een slechte game is. Integendeel. Lange tijd niet zoveel plezier gehad met een game.
Nog een tip om je PUBG FPS te verhogen:
Ga naar Steam\steamapps\common\PUBG\TslGame\Binaries\Win64
Rechter-muisknop op TslGame.exe
Properties -> Compatibility -> Override high DPI scaling behavior aanvinken (Application)

Gratis 20-40 fps

[Reactie gewijzigd door xDiglett op 25 september 2017 23:00]

Is dit alleen onder win10?
kan het namelijk niet vinden met windows7!
Weet niet of het effect heeft in w7. Maar je kan dit doen op de volgende manier:
You have to go into regedit.

Type Windows Button + R, then type in "regedit" and enter.

Navigate to "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Layers" and add a new string by rightclick.

Name it the Path where your the TslGame.exe is stored like : "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\PUBG\TslGame\Binaries\Win64\TslGame.exe" and add the value "~ HIGHDPIAWARE" to it.

The "override high DPI scaling behavior" should be checked now while still being greyed out.

[Reactie gewijzigd door xDiglett op 25 september 2017 22:01]

Weet jij toevallig welke een nieuwe string is?

- Sleutel

- Tekenreekswaarde
- Binaire waarde
- Dword 32 Bits
- Qword 64 Bits
- Waarde met meerder tekenreeksen
- Waarde met uitbreidbare tekenreeks
Tekenreekswaarde
Bedankt!, het is gelukt met het aanvinken zomenteen even testen of ik meer fps heb.
Ik heb dit net voor windows 10 uitgevoerd. Ik geloof m'n ogen niet!

Mijn game is van compleet laggy en crap veranderd in een redelijk soepel speelbare game.

Thanks!
Mijn R9 280X trekt het zelfs (met niet al te hoge settings dan) op mijn 6024*1200 eyefinity setup.

Het spel is dan wel echt totaal onspeelbaar, want de developer heeft blijkbaar iets tegen superultrawide monitoren (ultrawide dekt een beeldverhouding van 45:9 niet echt). Er was eerst een workaround om de FOV enigszins acceptabel te maken, maar die is 'gepatcht'. It's not a feature it's a bug ofzoiets.

Hierdoor helaas ietwat een miskoop voor mij, speel liever geen spellen meer die geen eyefinity ondersteunen. De paar potjes die ik heb kunnen doen voordat ik het op gaf waren wel heel leuk, dus ik hoop dat de dev hier toch iets aan doet ooit.

(precies hetzelfde verhaal heb ik met R6:Siege, kocht het vrij laat en toen ging na een maand opeens de eyefinitiy/superultrawide ondersteuning kapot na een grote patch. Nooit weer gefixt, want geen prio.
" Ik heb moeite om met een overgeklokte i7 van de 3e generatie, i.c.m. een GTX 1080 om een degelijke framerate te hebben (en te houden)."

Misschien een driver die niet up to date is?. Of ligt het echt aan de processor? Een i7-6700K op 4.2 Ghz (niet OC) 16GB RAM en een GTX1070 doen het hier vlekkeloos.
980ti + 6700k hier: Geen problemen. Game draait prima. Settings lager al geprobeerd?
"Ik begrijp nog steeds niet hoe PUBG zo populair is geworden met relatief slechte performance."
"Lange tijd niet zoveel plezier gehad met een game."

Wat zou het toch zijn 8)7
Voor mij persoonlijk speel ik in het najaar altijd een periode minder dota2. Ik denk dat dit voor de hele scene geldt.

Begin augustus is The International geweest en voorafgaand en gedurende dit evenement is het altijd een hype. Daarna is er altijd een dip en is het wachten op een nieuwe major patch met nieuwe heroes voor het komende seizoen.

Kortom ik denk dat deze dip elk najaar (post TI) zichtbaar is.
Voor mij persoonlijk speel ik in het najaar altijd een periode minder dota2. Ik denk dat dit voor de hele scene geldt.
Leg eens uit? Hout aan het hakken voor de winter?

Andere spellen zien meestal een hoger online rate als het weer minder goed word. Als je Steam data vergelijkt met het weer kan je zien waar het heeft geregend. Elke game verkoper kan je vertellen dat de beste verkoopcijfers zijn als het een lang weekend met slecht weer is. De slechtste verkopen zijn altijd tijdens het eerste mooie weekend in de lente.

Gelukkig is het niet hetzelfde weer in de hele wereld. Ik heb weekenden in de Benelux gezien waarin de verkopen een kwart waren van het weekend ervoor en erna. Mijn beste weekend ooit was een bank holiday weekend waarbij het zowel aan de westkust als de oostkust van de US klote weer was en er een enorm lage druk gebied over noord west Europa hing.
Ik leg het toch uit :) Je ziet elk jaar na het 'WK' Dota2 (the international) een dip. Basically het einde van het seizoen voor Dota2.
Dat het aan LoL ligt lijkt me sterk. Volgens mij is er geen enkele reden voor Dota2 spelers om (massaal) over te stappen naar LoL.

Andere games zoals PUBG zullen wel degelijk invloed hebben. Dat hou je toch een beetje denk ik, maar het ligt niet direct aan de game zelf.
Elk spel heeft z'n tijd. Er is ook nooit echt een concurrent van wow geweest, maar op ten duur zie je het toch langzaam afnemen.
In mijn dota2 friend list van zo’n 40-50 man is zo’n beetje iedereen pubg aan het spelen, zelden nog dota.
Ik vind Dota zelf een ontzettend leuk spel maar de laatste maand was het zo'n drama met teamgenoten. 90% van de potjes een disconnect of een afk, zelfs in ranked.
Dan gaat de lol er wel heel snel af....
Het kan aan mij liggen... Maar wat is er zo leuk aan PUBG? Dat het geen progression heeft? een spel waarbij je eigenlijk hetzelfde moet behalen, het liefst nummer 1? waar ligt de variatie in dit spel? Vinden mensen het leuk om in de eerste paar minuten al dood te kunnen zijn en opnieuw te moeten laden in het spel? Wat is er leuk aan heel lang wachten in een hoekje om te hopen dat je niet dood gaat? Wat is je doel nadat je als laatst over bent gebleven in PUBG? Behalve dat je en aantal hoeveelheid punten krijgt?

Het basis principe is simpel. Overleven. De manier waarop is aan jouw. Maar toch snap ik niet waarom dit spel als leuk word gezien? Ik mis gewoon het gecompliceerden en niet opeens de random kans dat als je verder loopt je in je zij geport word met kogels. Misschien heeft dat meer te maken omdat ik totaal geen fan ben van lange afstandsgevechten in shooters en als Close Quater Combat de voorkeur gaf, maar goed. Als shooter van veel games heb ik er moeite mee om te begrijpen waarom dit spel nog steeds stijgt in player aantal.

Overigens hoop ik dat er meer games komen en dat meer mensen stoppen om in 1 game te blijven hangen. En weer verder wandelen. Zodat games die veel meer spelers zouden horen te hebben weer een beetje aangevuld wordt.

[Reactie gewijzigd door Heerrink op 25 september 2017 22:14]

Het is voor mij weer eens wat anders dan de fast pased actie zoals je ziet in bv. Battlefield.

Je moet opzoek naar wapens, hier heb je keuzes te maken. Spring je in een gebied waarvan bekend is dat er een hoop loot ligt, samen met nog veel andere waarbij de kans bestaat dat je het aflegt tegen de rest, of kies je voor een klein dorpje ergens waar je minder loot hebt, maar wel beter kan voorbereiden op het vervolg van de ronde?

Daarna dien je tactische keuzes te gaan maken. Ga je een val zetten zodat je de enemies die je dood krijgt kan looten van hun spullen, ga je opzoek naar extra loot om sterker bij het eind gevecht te komen, etc.

Je moet eindeloos keuzes maken en proberen een betere strategie te kiezen dan je tegenstanders. Dit alles kan je zo snel, of langzaam spelen als je zelf wilt (meestal). Daarnaast komt het ook vaak voor dat je een plan hebt, maar deze om een 1 of andere reden niet kan uitvoeren. Je zal dan snel moeten handelen om met een alternatief te komen, etc.

Het is een verassend verslavende game, die je alleen, in duo of 4 man squad formatie kan spelen. Ik kijk wel uit naar een nieuwe map voor wat extra variatie, maar veder denk ik dat ik voorlopig nog niet uitgekeken ben op dit spel.
Nog steeds een mooi aantal spelers, zal wel weer klimmen.
Enkel als ze iets nieuws gaat doen. Misschien heeft Dota wel gewoon z'n piek gehad.
Dota2 is misschien over zijn hoogtepunt heen maar doet het nog uitstekend qua aantallen.

Maar het is duidelijk dat Valve niet meer de oude is. Vroeger hadden ze PUBG in een vroeg stadium overgenomen en helemaal professioneel uitgewerkt volgens de oude Valve formule. Dat fingerspitzengefühl zijn ze kwijt.

[Reactie gewijzigd door CapTVK op 25 september 2017 20:02]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*