Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PUBG Corporation hoopt PUBG naar 'elk denkbaar platform' te brengen

Chang Han Kim, de directeur van de recent opgerichte PUBG Corporation, hoopt PlayerUnknown's Battlegrounds naar naar 'elk denkbaar platform' te brengen. Dat wil zeggen dat de game op termijn mogelijk ook voor de PlayStation 4 beschikbaar komt.

In een interview met Inven Global maakt Chang Han Kim duidelijk dat PlayerUnknown's Battlegrounds voorlopig enkel nog voor Windows en Xbox One beschikbaar is. De recent aangestelde directeur stelt echter dat het uiteindelijke doel van de PUBG Corporation is om de game uit te brengen op elk denkbaar platform. Hij vertelt echter niet hoelang de overeenkomst met Microsoft duurt waardoor de game 'exclusief' voor de Xbox One beschikbaar is.

Uit het interview blijkt dat het nog wel even kan duren voor de game beschikbaar is voor PlayStation 4. Kim stelt dat Sony streng is met het toelaten van games op het platform en dat Sony geen equivalent heeft van Early Access, wat een release ook bemoeilijkt. Bovendien concentreert de studio zich eerst op het afronden van de versie voor Xbox One, die nu als Game Preview beschikbaar is voor de console van Microsoft. Kim maakt niet duidelijk wanneer dat proces is afgerond en de game officieel beschikbaar is voor de console van Microsoft.

De game presteert volgens Kim boven verwachting op de console. Er werden binnen 48 uur meer dan 1 miljoen exemplaren van de game verkocht. Ontwikkelaar Bluehole bracht PlayerUnknown's Battlegrounds in september onder in een apart bedrijf: PUBG Corporation. Kim, tot dan toe development lead van de game, werd directeur van het nieuwe bedrijf.

Door

Redacteur games

96 Linkedin Google+

Reacties (96)

Wijzig sortering
PlayerUnknown's Battlegrounds komt naar 'elk denkbaar platform'

Dat is helemaal niet wat hij zegt. Dit is wat hij zegt:
Inven: Many players also wonder when the PS version will be launched.

CH Kim: As it’s going to be an exclusive title on Xbox One for some time, we’d like to focus on completing the Xbox One PUBG for now. If we have the opportunity, the final goal would be to launch the title on every platform.

Early Access on Steam and Game Preview on Xbox One are like pre-release, so they don’t have a restriction on quality. However, PS is very strict about this. There were cases where a game took 6 months more to launch even when it was already completed. We are still in the stage of learning the console development environment and console gamers’ taste. We need to think about other platforms after evaluating and completing the Xbox One version first.
Als de kans zich voordoet dan zou hij het graag op elk platform lanceren, maar daar gaan ze pas over nadenken als de Xbox One versie af is.

[Reactie gewijzigd door BarôZZa op 2 januari 2018 11:13]

Te kort door de bocht? Passen we dat toch aan :)
Bij jullie kop had ik gelijk een hele blokkige Atari 2600 versie in gedachten :+
En dan spelen met de oorspronkelijke joystick :)
Muh, die dingen gingen bij mij na een paar maanden altijd stuk. PC joysticks ook trouwens, ik zoek er nog een die echt sterk is (uitgevoerd in metaal met industriele kwaliteit schakelaars en zo).
Dan zit er meteen een goede copieerbeveiliging op, wie maakt er tegenwoordig nog van die casettes met een eeprom erin? :)
Bedankt voor dit te plaatsen, zijn zin wordt totaal uit het verband getrokken. Erg jammer dit. Uiteraard is het als doel om een spel op zoveel mogelijk platformen te brengen, maar hij zegt niet dat het naar elk platform komt, zoals tweakers in de titel stelt.
If we have the opportunity, the final goal would be to launch the title on every platform.
Het is inderdaad een wens, maar dit zal dan ook betekenen dat ze naar een nintendo switch versie aan het kijken zijn?
PUBG is in UE4 gemaakt, en de Switch ondersteunt UE4, dus lijkt me wel. Genoeg spelers die met minimale grafische specs spelen op PC/laptop, dus dat kan een Switch denk ik ook wel hebben. Grafisch is het spel niet echt indrukwekkend.
Het is discutabel, als je alles op max zet ziet het spel er best goed uit.

Maargoed ik heb wat framerate tests gezien van de xbox one. Ik kan je vertellen dat het alles behalve soepel draait. Zelfs op de Xbox one X blijft het lastig om stabiele framerates te halen. Ik ben erg benieuwd of dit uberhaupt performed op de switch.
Het zal liggen aan de compromissen die ze willen sluiten omtrent de looks. Doom draait ook op de Switch, maar wel met een aantal compromissen qua framerate (lager, maar wel stabiel) en textures. Ik bedoelde te zeggen dat het wel mogelijk is.

Maar goed, PUBG is inderdaad notoriously bad geprogrammeerd. Mensen met dikke 1080TIs die geen stabiele FPS kunnen halen in een spel dat eruit ziet alsof het dichter bij 2008 is gemaakt dan bij 2018. Zucht.
PUBG leunt best zwaar op de CPU en in mindere mate op de GPU dus de Switch gaat deze game nooit draaien. Daarvoor is die Nvidia-chip die erin zit bij lange na niet krachtig genoeg. Doom is bijzonder goed geoptimaliseerd maar op de Switch zit het onder de laagste settings, op een belachelijk lage resolutie en alsnog draait het tijdens intense situaties niet bepaald goed.

Battlegrounds draait sinds de 1.0-update overigens best goed. Met een i5-2500K (overclockt), 16GB Ram en een GTX1060 6GB kun je het op high draaien op ~80fps op 1920x1080. Voor een game met maps van dit formaat vind ik dat best redelijk. Het zal ongetwijfeld beter kunnen maar slecht is het absoluut niet. En die reacties over de graphics zie je vaker voorbij komen. Tip: ga eens opzoeken hoe de gemiddelde game er uit zag in 2008 of 2010.
Zoek Crysis 1 eens op :p (2007). GTA IV komt volgens mij ook uit die periode.

Either way, PUBG op low/medium draait dikke prima op veel minder specs. Het hoeft ook allemaal niet op High, en veel PC spelers spelen expres op Low zodat alle grafische nonsens niet in de weg zit. Beetje hetzelfde als wat je ziet in Dota/LoL/SC, zoveel mogelijk frames stampen, zo weinig mogelijk flashy shit in de weg.

Het hoeft ook niet te draaien op 80FPS 1080p met dikke textures. 720p(hh)/900p(docked) 30FPS zou voor de Switch al dikke prima zijn. Dat het niet kan is de grootste onzin. Er draaien al gigantische open world games (groter dan PUBG) op de Switch, die FPS/texture concessies doen om het prima werkend te krijgen (Skyrim, Zelda BotW) dus de enige remmende factor hier is de krotte basis van PUBG, niet de console. Slechts 80FPS op een 2500K en een 1060 6GB voor wat je op je beeld krijgt is eerlijk gezegd om je helemaal kapot te schamen als game publisher.

tl;dr: Het kan technisch gezien wel, enkel valt het te bezien of PUBG ooit efficient genoeg gaat worden om het te draaien.

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 2 januari 2018 19:55]

Crysis 1 mod for Battle Royale?
Ik weet niet waar jij het over hebt maar inmiddels heb ik bijna constant 144fps met mijn 1080ti. Er is een bult verbeterd.
Ik vraag me alleen af, hoelang zal PUBG echt populair blijven? Er mist zelfs een rank systeem. Na een tijdje heb je het toch wel gezien? Of zie ik dat zelf verkeerd?
Het leuke is en blijft dat elk potje gewoon anders is, dat is wat het imo leuk houdt.
Ik speel nu al een tweetal maanden met vrienden in duo/squad mode en het verveelt gewoon niet.
Ja idd, denk dat t nog heel lang populair blijft, zolang ze de cheaters aan blijven pakken.
ik ben PUBG allang weer zat.Misschien ligt het aan me leeftijd.Ik vind sommige simpele android games nog vermakelijker dan al die troep wat uitkomt voor de PC/Consoles.Alleen Rainbow six siege is nog one of his kind

[Reactie gewijzigd door ToxicR9 op 4 januari 2018 13:56]

onwerkelijk veel mogelijkheden? Je loopt gewoon rond of rijd rond op elkaar te schieten en je kunt uitrusting oppakken.Deze dingen zijn zeker niet onwerkelijk,dat kon 10 jaar geleden ook al
Vergeet niet dat je dit spel speelt met 100 man tegelijk. Dus wat dat betreft, open world met veel mogelijkheden, begrijp ik die zin wel.

PUBG heeft de laatste weken erg veel goede updates uitgebracht, na 1.0 update1 is lag weg, is er een nieuwe map en meerdere wapens, ook auto's rijden een stuk beter en bullet drop is helemaal aangepast, net als de complete engine.
Vergeet niet dat je dit spel speelt met 100 man tegelijk
Ja en? in 2001 speelden we al met 128 man (64 vs 64) online in een relatief open map (Tribes 2)
Dat is toch wel andere koek. Kijk eens naar de sound engine of de ballistics simulation van PUBG. Dat vereist een stuk meer om te coordineren met 100 man dan dat dit in tribes gedaan is. Epic games is er zelf achter gekomen dat het niet helemaal lekker liep met de UE4 engine. In Fortnite Battle Royale hebben ze flink wat aanpassingen aan de eigen engine moeten maken om het uberhaupt werkend te krijgen. Iets waarvoor bluehole/playerunkown zijn eigen aanpassingen aan de UE4 engine heeft moeten maken:
In the course of developing the Battle Royale game mode we’ve made many performance, memory, and workflow optimizations that not only benefit Fortnite: Battle Royale but every developer using Unreal Engine 4, especially those building games with similar requirements.
  • Batched level streaming RPCs to reduce the number of RPCs that need to be sent to clients when they connect. (Will be in 4.19)
  • Make the OS socket buffer sizes configurable and raise them for Battle Royale. This prevents simultaneously connecting clients from overflowing these buffers resulting in excessive server load. (Will be in 4.19)
  • Reduce bandwidth for CharacterMovement RPCs when the character is not standing on any component, such as when jumping or falling. (Will be in 4.19)
  • Added the ability to limit how many players receive updates from the server per frame. We set the limit to 25 in the lobby and 50 during gameplay. (Will be in 4.19)
  • Limit the rate at which clients send movement updates to the server. Prevents clients running at high framerates from causing excessive load on the server. (Shipped with 4.17)
  • Added an option to not replicate client ping times to other clients as it results in a lot of network traffic when there are many players. (Will be in 4.19)
  • Removed several memory allocations during replication in FArchive::SerializeIntPacked and changing how CompatibleChecksum is calculated. (Will be in 4.19)
  • Switched property type comparisons from strings to FNames for speed during replication. (Will be in 4.19)
  • Added a way to view a dedicated server's network stats on a client in real time to more easily see stats for cloud-hosted servers. (Will be in 4.19)
  • Changes to the ability system to better account for relevancy, which greatly reduces replication cost when using the ability system. (Will be in 4.19)
https://www.unrealengine....or-fortnite-battle-royale

[Reactie gewijzigd door PizZa_CalZone op 2 januari 2018 19:27]

Dat is toch wel andere koek. Kijk eens naar de sound engine of de ballistics simulation van PUBG. Dat vereist een stuk meer om te coordineren met 100 man dan dat dit in tribes gedaan is
We praten over ruim 15 jaar geleden, de CPU/GPU/netwerk kracht was toen een stuk beperkter dan nu.
PlanetSide 2, 100 man is niks.

De meeste shooters hebben tegenwoordig ballistics simulation, zo ook PlannetSide 2.
Natuurlijk knap dat ze het in het spel hebben weten te krijgen, maar met hun vele anderen.

Het draait nog steeds voor geen meter op de Xbox One, of de snellere variant. Ze zullen er nog heel wat tijd in moeten steken om de huidige cpu limitatie weg te werken.
Mwah, er zijn zat games die dat ook hebben maar waar je uiteindelijk nog veel meer kan. Kijk maar naar ESO online.
Inderdaad zeg.

Wat je in ieder geval NIET kan is dit:
-zonder schade uitstappen vanuit een rijdende auto (kan in BattleField wel) (ook langzaam gaat dit niet goed)
-Je aim blijven houden als je bij een raam of muur komt, je beeld raakt dan f*cked up wat me verschillende keren de kop gekost heeft op het spannendste moment :(
-Rubberbanding (al valt het laatste paar dagen wel mee lijkt het)

Daarnaast nog bakken met bugs. Auto's waarvan de handrem blijft hangen, games die crashen etc.
Dit is nog steeds in de huidige versie, in een pre release kan je dit verwachten maar dit is zeker niet e-sport ready.

[Reactie gewijzigd door Gman op 2 januari 2018 11:40]

de schade bij uitstappen vind ik alleen maar goed en realistich, als ik in de werkelijkheid uitstap bij een auto die 100 rijd dan zal ik er ook niet zonder kleerscheuren vanaf komen. problemen bij het raam ook niet zo meegemaakt maar ga altijd first person in/bij gebouwen

Verder is de game verre van bugvrij dat ben ik absoluut met je eens maar ze maken wel grote sprongen in de patches, genoeg andere games waar zowat niets gebeurt (DayZ bijvoorbeeld)
Day Z is van ver gekomen, en zijn op het moment verder dan PUBG op animatie, detail en gameplay vlak:

https://www.youtube.com/watch?v=riVEvVHGOCk

In die drie jaar is veel vooruitgang geboekt. 2018 gaat het uitkomen.
eens met die hoge snelheid damage, maar als de auto langzaam rolt krijg je ook schade, dat hoeft echt niet.

En ik bedoel juist first person, als ik aim en ik loop naar een muurtje of een raam toe gaat je wapen weg, ik heb daar niks aan want ik wil juist over de rand schieten.
Je eerste twee punten vind ik meer realisme dan iets slechts en juich ik alleen maar toe.
De rubberbanding is gepatched, al is het soms nog wel aanwezig. Overigens vind ik dat ze nog meer optimalisaties moeten doen aan de game omdat het ook nog vrij frequent lagt midden in een game.

Wat ik nog het meest van alles hekel zijn de cheaters. Al valt dit op de europese servers naar verluidt nog mee. Over de Asian servers hoor ik haast niets anders.
onwerkelijk veel mogelijkheden? Je loopt gewoon rond of rijd rond op elkaar te schieten en je kunt uitrusting oppakken.Deze dingen zijn zeker niet onwerkelijk,dat kon 10 jaar geleden ook al
Als je zo gaat redeneren is dit spel inderdaad niet veel meer dan een overhypte Doom kloon, daarin kon je immers ook rondlopen en op elkaar schieten (ok, rondrijden ging nog niet en de maps waren kleiner en er waren minder spelers maar toch :D ).

Doom had alleen minder bugs en draait daadwerkelijk op bijna alles :P
Eerder een battlefield kloon met een nieuwe game mode.Ik kan er gewoon niet tegen dat er word verteld dat je onwerkelijk veel mogelijkheden heb,want die heb je niet in PUBG
De mate van vrijheid is totaal wat anders dan in Battlefield, daarbij komt de optie van looten, squadplay etc.
Het formaat van de maps is ook een stuk groter in deze game dan in Battlefield. Ook het feit dat je maar 1 leven hebt brengt veel meer spanning mee.

Vind het nogal kort door de bocht redeneren.
Klopt, maar dat zijn allerlei zaken die we bij andere games ook al hebben gezien. In feite brengt PUBG helemaal niets vernieuwends, behalve dan het massale Battle Royal idee.

Looten, grote maps, squadplay... allemaal zaken die andere games ook hebben.
Is de Nintendo Switch denkbaar?
PUBG komt ook uit voor iOS en android,dus zou niet weten waarom de switch dan onmogelijk is
Jij denkt eraan dus letterlijk denkbaar of het uitvoerbaar is, dat is een tweede ^^
PlayerUnknown's Battlegrounds komt naar 'elk denkbaar platform'
Wow gaaf! Ben benieuwd hoe de graphics zullen zijn op mijn Commodore 64!
:+
Ik heb al 15 Raspberries zeros gekocht voor de volgende LAN. Kunnen we met z'n allen tegelijk PUBG-en
Texas Instruments Ti-84 anyone?
Hij zal het vast ook goed doen op de HTC HD2 :9
Bij die titel dacht ik ook "Woohoo, nieuwe Amiga titels!!!" Maar helaas.....
Laat ze als je blieft eerst de huidige releases eens verder oppoetsen en stabiel krijgen.

Ze mogen er dan wel een 1.0 release van hebben gemaakt, maar dat is alleen voor de tribune. Het spel zit nog vol met bugs en andere early access problemen van het intro menu tot aan dingen ingame, alles is stuk, bugged of half werkend (neemt niet weg dat het nog steeds een vermakelijke game is).

Daarnaast zou het ook niet misstaan als er op korte termijn nog een map of 2 bijkomen. Als dat allemaal zo ver is, begin dan eens aan het porten naar alle andere platformen.
"alles is stuk" is wel een beetje erg overdreven vind je niet? Speel het spel al maanden en moet zeggen dat de bugs/crashes alles meevallen.
Dat is zeker niet overdreven.

- Menu's werken met enige regelmaat niet correct na het afsluiten van een team-match
- Mappen bevatten nog veel bugs met punten waar je vast komt te zitten
- Loot die je uit je inventory dropped kan af en toe door de map heenvallen in het grote niets
- Keyboard bindings kloppen niet bij het uit het vliegtuig springen (hardcoded op wasd)
- Keyboard bindings werken niet correct wanneer de shift-key ingedrukt is
- Replays/deathcam lopen out-of-sync met wat er daadwerkelijk gebeurd (of er is een timing issue waardoor je inderdaad achter iemand blijkt te schieten)
- Veel visuele bugs zoals magazijnen die zijwaarts uit de gun steken
- Eindeloos veel cheaters
- Servers met enige regelmaat down of 'too busy'
- Vaulting wordt vaak niet goed uitgevoerd (objecten waar je duidelijk op of over zou moeten kunnen werken niet)
- Random game-crashes (voor zowel nvidia als amd gebruikers)

En zo kan ik nog heel lang door typen. Valt mee zeg je?

[Reactie gewijzigd door SaintK op 2 januari 2018 11:55]

Ik wil niet zeggen dat deze lijst mee valt, zeker niet als je nog langer door kunt typen, maar veel dingen die je noemt heb ik in 600+ uur speeltijd niet of nauwelijks meegemaakt. Misschien omdat ik enkel singleplayer speel? Daarnaast las ik vandeweek dan ze inderdaad 1.5 miljoen bans voor cheaten hebben uitgedeeld, maar weet nooit zeker of mijn skills nu zo slecht zijn of dat iemand cheat (welke cheats worden er eigenlijk voornamelijk gebruikt?)
probeer de xbox versie is een vol dagje, game crashed geregeld waardoor je weer 1/1,5 minuut bezig bent met verbinden en hopen dat je niet dood bent
Sorry, maar shooters op een console... voor mij persoonlijk never nooit niet. Respect voor mensen die dat met een controller kunnen, maar ik wil het niet eens leren.

en ja, het probleem wat je noemt bestaat ook op PC (opnieuw starten en hopen door te kunnen spelen) maar voor mij gebeurt dan misschien 1 keer per 50 potjes of een paar uur spelen.
Wat is het probleem met shooters op console voor jou?

Speel al jaren met vrienden games alleen op console (geen Tweakers helaas), en daarnaast soms solo op PC. En ja, natuurlijk werkt een toetsenbord/muis fijner, preciezer, en is je tracking beter maar onspeelbaar is het op een console niet.
we raken off-topic, maar het is een kwestie van smaak. hack 'n slash/platform games etc met een controller, race games met een stuurtje en shooters met toetsenbord en muis. Andere combinaties zijn mogelijk en daar kun je ook best goed in worden en plezier mee hebben, maar het heeft gewoon niet mijn voorkeur.
"Op elk denkbaar platform" en geen woord over Linux?
PC (Windows)
X1
PS4
*Nintendo Switch
*denk dat hier wel weinig support voor zal zijn.
Maar waar de meeste spelers op zitten zullen dus ook daarop komen. Ik denk dat de Linux markt niet zo groot is.
Natuurlijk is de Linux markt niet zo groot. Maar het is wel een denkbaar platform - er zijn vele games op Steam die goed draaien op Linux. Het is ook een modern platform. Dat je bv de Commodore 64 of de NES niet mee moet nemen is vanzelfsprekend, maar een PC met Linux erop hoort er wel bij als je "elk denkbaar platform" noemt. Ben benieuwd.
Natuurlijk is de Linux markt niet zo groot. Maar het is wel een denkbaar platform - er zijn vele games op Steam die goed draaien op Linux. Het is ook een modern platform. Dat je bv de Commodore 64 of de NES niet mee moet nemen is vanzelfsprekend, maar een PC met Linux erop hoort er wel bij als je "elk denkbaar platform" noemt. Ben benieuwd.
Zal vast, maar uiteindelijk is maar 1 ding van belang: Is het uitbrengen op Linux winstgevend? In vele gevallen niet en dus word Linux overgeslagen...
Ik heb er begrip voor als uitgevers Linux overslaan, al vind ik het wel jammer. Maar gebruik dan niet termen als 'elk denkbaar platform'. Het is absoluut niet vergezocht om daar ook Linux onder te verstaan.
Eens. Hetzelfde geld voor Oculus en de Vive. Uiteindelijk zijn dat ook gaming platvormen maar ook daar zal PUBG (op korte termijn) echt niet voor uitkomen...
Als je al een codebase hebt die op zowel Windows als PS4 draait zal Linux en Mac ondersteuning toch niet zo lastig of duur zijn? Aangezien de PS4 geen MS-only libraries zoals DirectX bevat zul je sowieso een client moeten hebben die flexibel genoeg is om gewoon modules toe te voegen wanneer dat nodig is, en de content zal toch platform onafhankelijk zijn. Als je 1 keer wat moeite erin stopt is ondersteuning daarna een eitje en wordt het vanzelf winstgevend.
Als je 1 keer wat moeite erin stopt is ondersteuning daarna een eitje en wordt het vanzelf winstgevend.
Dat zou je denken ja. Maar waarom doet doen ze dat dan niet? Waarschijnlijk hebben ze zelf die berekening ook al gedaan maar zijn zij tot de conclusie gekomen dat het niet winstgevend zal zijn.
Beetje ongebaseerde aanname imho. Er is tenslotte ook nog geen PS4 versie en daar zitten veel meer gamers op dan op Linux, dus ik neem aan dat ze die eerst uit zullen brengen voordat ze de kleinere platformen gaan doen. Dat wil echter niet zeggen dat ze het al afgeschreven hebben, dat staat helemaal nergens.

Aan het aantal games op Steam met Linux ondersteuning kun je al zien dat het wel degelijk winstgevend is (of iig kan zijn). Je moet bij Linux ondersteuning ook niet alleen denken aan programmeurs die af en toe een spelletje spelen, maar ook aan SteamOS en Chrome OS/Android. Er zullen best Chromebooks zijn die PUBG kunnen draaien.
Aan het aantal games op Steam met Linux ondersteuning kun je al zien dat het wel degelijk winstgevend is (of iig kan zijn). Je moet bij Linux ondersteuning ook niet alleen denken aan programmeurs die af en toe een spelletje spelen, maar ook aan SteamOS en Chrome OS/Android. Er zullen best Chromebooks zijn die PUBG kunnen draaien.
Beetje ongebaseerde aanname imho.

De ene game is de andere niet. De ene port is veel makkelijker uit te voeren dan de andere. Maar als het volgens jou wel winstgevend kan zijn, waarom doen al die andere devvers, die niets uitbrengen op linux, dat dan niet? Blijkbaar is er dus 'iets' wat ze tegenhoud en het niet interessant is om voor Linux te ontwikkelen.

Daarnaast, als je het artikel leest, zie je ook waarom ze nog niets hebben uitgebracht voor de PS4.

[Reactie gewijzigd door ChojinZ op 2 januari 2018 15:36]

Tsja. Zijn er apparaten waar Android op draait die krachtig genoeg zijn om PUBG fatsoenlijk te kunnen draaien? In dat geval zou het denkbaar zijn ;)
Daar dacht ik ook al aan. Als ze geen Linux support willen toevoegen, moeten ze ook zulk soort termen niet gebruiken.

Bij mij komt er geen niet Linux-game meer in, hoe leuk PUBG mij ook lijkt.
Nintendo Swtich :*)

Wat zal er dan overblijven van de graphics? :P
Aangezien het er op de originele X1 goed uit ziet zal het op de Switch ook wel prima te pruimen zijn.
De Switch is bijlange niet zo krachtig dan de originele X1 hoor.
misschien een leuk idee om cross-platform te realiseren? :9
Nah. Dan krijg je al die pc-cheaters en bots ook op de console er bij. En er is toch niemand op de console die tegen spelers met een muis willen spelen. Het moet wel eerlijk blijven.
Vermoedelijk een jaar exclusief, net zoals andere exclusieve deals waren, dus dan zou ie rond het eind van 2018 op de PS4 uit kunnen komen.

Early Access is er misschien niet zoals op PC, maar beta's van games wel. Overigens heeft de tegenhanger van PUBG, Fortnite Battle Royal, weldegelijk ook de 'Early Access' vermelding op de PS4.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*