Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PUBG Corp erkent tekortkomingen bij prestatieverbeteringen

De ontwikkelaar van PlayerUnknown's Battlegrounds heeft in een bericht op Steam toegegeven te zijn tekortgeschoten bij het verbeteren van de prestaties. De maker richt zich nu meer op drie prioriteiten: het verbeteren van de prestaties, serveroptimalisaties en het bestrijden van cheaters.

Volgens PUBG Corp. zijn in de afgelopen tijd wel de nodige verbeteringen doorgevoerd, maar is daarbij onvoldoende naar spelers geluisterd die klaagden over prestatieproblemen in PlayerUnknown's Battlegrounds. De ontwikkelaar erkent dat gedurende de ontwikkeling van de laatste patches veel meer klachten zijn binnengekomen over bijvoorbeeld flinke dalingen in de framerates, stotterende beelden en algeheel trage prestaties. Volgens PUBG Corp. zijn deze problemen deels aan de client en deels aan de servers te wijten.

De maker heeft enkele oplossingen voorhanden die naar eigen zeggen vrij eenvoudig zijn door te voeren. Zo worden er nu nog te veel effecten geproduceerd als voertuigen snel over verschillende soorten terrein rijden, wat leidt tot overbelaste gpu's. Waarschijnlijk worden deze effecten in de toekomst verminderd. Ook worden er aanpassingen doorgevoerd op de manier waarop lichteffecten worden verwerkt.

Bij de client worden optimalisaties doorgevoerd, bijvoorbeeld in de vorm van de bewegingen van tegenstanders en voertuigen in de verte, die de speler niet kan zien. Ook worden de animaties van het door ramen en over muren springen verbeterd, wat vooral ten goede moet komen aan spelers met een pc zonder krachtige hardware. Verder worden tijdens de parachutefase verbeteringen doorgevoerd om dalingen van de fps te voorkomen.

Op het vlak van de serververwerking wordt onder andere de netwerkcode verbeterd. Ook wordt de latency naar beneden gebracht, waardoor de handelingen van spelers sneller te zien moeten zijn door anderen. Daarnaast zullen items sneller op de map spawnen.

Op welke termijn de verbeteringen worden doorgevoerd, is niet bekendgemaakt. PUBG Corp. maakt wel bekend dat de nieuwe, kleinere map Sanhok voor het einde van juni beschikbaar komt. De testservers voor deze map zijn tot nu toe een plek geweest om te experimenteren met de verschillende verbeteringen.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

28-05-2018 • 16:27

92 Linkedin Google+

Reacties (92)

Wijzig sortering
Leuk dat de devs pas aandacht aan dit soort dingen tijd gaan besteden op het moment dat hun playerbase gigantisch snel omlaag gaat..
http://steamcharts.com/app/578080

Edit: en natuurlijk ook de steam reviews die het spel eindelijk niet meer de hemel in prijzen.

[Reactie gewijzigd door Neverps op 28 mei 2018 16:43]

Dat is geen toeval, maar wat de meeste spellen hebben is een zomerdip. Mensen gaan op vakantie of hebben examens. Dit soort berichten kunnen ze beter sparen tot september en dan een lekkere opsomming geven van alle verbeteringen. Dan ontsteekt de hype weer en krijg je de kerstverkopen er weer bij etc.
Zomerdip is letterlijk een excuus dat mensen geven bij elk spel als 't even niet goed gaat, of de vakantie is voorbij en school/werk gaat weer door (want ja mensen kunnen niet s'avonds gamen) of mensen zeggen dat het met vakantie te maken heeft.

De reviews zijn ineens zeer negatief geworden, het verlies in spelers heeft nul komma niks te maken met vakanties of examens.
Weet je wat; we hebben het er in september nog eens over met je "nul komma niks". Wie weet win ik deze internet discussie wel. 8)7
Toch heeft hij wel een punt.

Jij waarschijnlijk ook, maar ik was altijd kritisch over de "zomerdip", want in de zomervakanties heeft iedereen gigantisch meer vrije tijd, ergo meer tijd om te gamen.

Maar waarom Neverps een punt heeft denk ik is dat ik vaak zie dat fans/spelers een dip willen verklaren met alles behalve dat mensen aan het weglopen zijn. Zo heb ik het ook jaren meegemaakt bij Starcraft 2. Feit is, mensen waren inderdaad aan het weglopen en de game is nu veel kleiner dan eerst. Maar dat is ook niet erg. Elke keer dat ik inlog staat er nog steeds dat er 10k games op dit moment worden gespeeld, dus de game is zeker niet dood en hetzelfde geldt voor PUBG. De piek lag rond december, waarbij het 3 miljoen spelers had. Nu is de piek 2 miljoen. Het lijkt mij logisch dat een groot deel spelers de game na zo'n 50 uur wel mooi vindt en wat anders gaat zoeken.
Precies, de hype is een keer over, vraag maar aan Niantic. Dat is niet erg, dat hoort er bij. De stelling dat dat aan Fortnite ligt is ook lastig te bewijzen. Verschil tussen causaliteit en correlatie. Feit is wel dat Fortnite later gereleased is en dus nog eerder in de cyclus zit. Wellicht is straks de hype voor Fortnite ook wel over, wellicht ook niet. We gaan het zien.

PUBG doet het volgens mij nog steeds niet zo slecht. Je zult straks zien dat de nieuwe map weer zorgt voor wat stijging. Ze zullen nu dus meer moeite moeten gaan doen om mensen lang aan zich te binden.
PUBG heeft geen zomerdip maar een Fortnite dip.
Ik vermoed van wel, Fortnite heeft een groei/activiteit die ik eerder alleen bij PUBG heb gezien.

Echter heb ik (nog) geen Fortnite gespeeld, de combinatie graphics en mechanics spreken mij niet bijster aan.
graphics en mechanics spraken mij ook niet echt aan, eenmaal als je er aan gewend bent is het wel een leuk spel.

het probleem met pubg is omdat het ook een betaald spel is, meer mensen hebben eerder de neiging om een free2play spel te spelen dan een pay2play spel.

zelf vindt ik pubg ook veel problemen hebben met hitregister en de delay er tussen.

kort gezegd, leuk spel maar niet voor iedereen speelbaar.
Probleem met gratis is dan weer dat spelers het ook weer sneller links laten liggen.
Hmm, het springen en bouwen is mij te veel onderdeel van de battle mechanics. In dat opzicht (en grafisch) is het een totaal ander spel.

PUBG gaat juist om het sneaken/awereness en tactisch aanvallen.

In een ander geval speel ik overigens liever Unturned, waarbij je ook een battle royale gamemode hebt, maar Unturned speelt dan weer heel soepel.
Ja en als je de chart van Fortnite erbij pakt zie je exact waarom.
Mwah "gigantisch snel omlaag"? Er is nog steeds een gigantische Community die het speelt. Als je die grafiek over een maand pakt dan zie je ongeveer dezelfde speleraantallen. Natuurlijk verminderdt het af en toe wat, maar de hoge piek die ze hadden konden ze ook niet echt behouden natuurlijk.
Ja zo ging dat indd ook met h1z1... echt een ramp gezien de meeste spelers echt gehecht aan de games zijn. maarja als de bugs niet worden opgelost is het op een gegeven moment klaar.
Battelgrounds.. oke :+

Ontopic:
Ik heb nu al zovaak gelezen dat er optimalisaties komen en zijn geweest voor prestatieverbetering, maar elke keer is het dus flink te weinig? Ik speel dit spel zelf niet, maar hoor ook steeds minder mensen erover dat ze dit spelen. Mij lijkt dat ze, door veel prestatie gedoe, wel veel spelers kwijtraken of kwijt zijn geraakt.
Het opvallende is dat ik juist het tegenovergestelde ervaar, de laatste patches is mijn performance steeds smoother geworden. Zit al tijden rond de 130 fps maar sinds de laatste patches voelt die 130 fps heel anders dan daarvoor, het spel speelt soepeler en ik heb eigenlijk nergens last van.
Maar als je dan bijvoorbeeld wat meetresultaten van PUBG en pakweg BF1 naast elkaar zet:

GPU in PUBG: 76 graden (met een STRIX cooler op volle snelheid!)
GPU in BF1: 56 Graden.

En dan speelt BF1 veel soepelder, ziet er imho beter uit, meer effecten (destruction, smoke, ...), veel meer spelers geconcentreerd bij elkaar, veel meer actie die op de map verwerkt moet worden... en ik heb nou niet het gevoel dat de map zoveel kleiner is bij een game als Operations of Conquest.

Ik denk dat we de alombekende Crysis meme kunnen retrofitten naar pubg.

".... but can it run PUBG?" dan.
BF1 is dan ook gemaakt door Dice, een van de aller beste engine ontwikkelaars op dit moment. PUBG is gemaakt door een hele kleine partij en wordt gemaakt boven-op de (hele goede) Unreal Engine die niet vooraf bedacht was met dit scenario in gedachten.

Ik vind wat de ontwikkelaars van PUBG voor elkaar hebben gekregen erg knap. Het spel is misschien niet het mooiste, maar als je ziet hoe erg ze hebben moeten opschalen door de hype vind ik dat dit toch erg kan gedaan is. De performance is inmiddels zo dat het spel met een GTX960 op 3K resolutie goed speelbaar is dus het is ook geen ontzettend drama meer. Maar natuurlijk zijn optimalisaties nog steeds heel erg welkom zodat meer mensen het echt fijn kunnen spelen. Zo te zien wordt hier ook nog steeds op ingezet.

Ik heb af en toe (niet n.a.v de reactie van Tokkes) het idee dat mensen niet door hebben hoe moeilijk het is om 'de performance even te verbeteren', Ik hoor mensen gillen op het internet dat BlueHole niet naar de fans luistert. Ondanks er wel continu verbeter is. Het duurt gewoon even :).
Hoezo is de Unreal engine niet vooraf bedacht voor zoiets? Zowel Frostbite van Dice als UE4 zijn engines waar zo ongeveer alle soorten games mee gemaakt kunnen worden, dat is juist het hele punt van die dingen!

Dit heeft niets met de engine te maken, maar met hoe je een game bouwt met die engine.
Een game-engine kan een totaal andere architectuur hebben, gebaseerd op waar de ontwikkelaars denken dat de engine voor gebruikt gaat worden. Ja je kunt een engine heel veel aanpassen, helemaal als je een source-code licentie hebt. Maar dit kost veel tijd.

Het is net als een motorblok. Een motorblok van Renault geschikt voor saaie auto's die 110 rijden op de snelweg, komt uiteindelijk ook in een F1 auto. Maar komt niet tot zijn recht zonder heel veel werk een aanpassingen.
Je hebt op zich natuurlijk gelijk. UE4 is echter een engine die bedoeld is om verschillende soorten games mogelijk te maken. Zie de lijst met UE games op Wikipedia en je zult vrijwel geen genre missen. Er is weinig reden om aan te nemen dat een game als PUBG niet prima op UE4 zou kunnen draaien.

In jouw analogie zie ik de ontwikkelaar van PUBG als iemand die prima met de saaie Renault overweg kan maar nu een F1 bolide onder zijn kont heeft. Dat is een stukje lastiger.
Dat is natuurlijk wel appels met peren vergelijken..

BF1: Kleine maps, max 64, meestal 24 man.
PUBG: Gigantische maps, altijd 100 man.Duizenden items op de map, veel meer assets (gebouwen etc.)
In BF1 ben je binnen notime door de map heen als je dit vergelijkt met PUBG.

Dat vraagt dus veel meer van het systeem.
PUBG: Gigantische maps, altijd 100 man.Duizenden items op de map, veel meer assets (gebouwen etc.)
Zijn die 100 man ook altijd zichtbaar? Of die duizenden items?
Als die aantallen er toe leiden dat je grafische prestaties weg zakken dan zul je er efficiŽnter mee om moeten gaan, zoals dingen die een speler niet ziet niet meenemen :P
Deze non-argumenten die Angeloonie aangeeft geeft aan wat voor idiote vergelijkingen mensen moeten maken om PUBG enige credits te blijven geven.

Nee natuurlijk hoort BF1 veel meer kracht te verstoken, omdat daar simpelweg veel meer gebeurd. Het feit dat iemand aan de andere kant van de map in PUBG zorgt voor lag in mijn scherm geeft aan hoe het spel is gecodeerd en wat voor team erachter zit.

Doe een beetje moeite en zoek op internet hoe het spel in elkaar steekt. Tienduizenden calls per frame, een gigantisch gedetailleerd model van een flashbang die nooit zo gedetailleerd bekeken wordt. Het is een handgreep van gigantische blunders die fans van het spel blijven negeren of goedpraten. BlueHole is niet je moeder, het is een bedrijf, je mag en moet kritiek geven zodat ze verbeteringen aanbrengen. Het obvious gecashgrab van de afgelopen maanden geeft aan dat zij ook nu nog snel zoveel mogelijk binnenharken omdat er andere spelers in het veld komen die wel normaal een game in elkaar kunnen zetten. PUBG is eind van dit jaar dood.

[Reactie gewijzigd door sassymousasi op 28 mei 2018 17:44]

Nee, de range is behoorlijk beperkt... Dit is dan ook beter dan bijvoorbeeld ARMA waar wel de hele map cliŽnt side wordt bijgehouden. De maximale range voor spelers is +/- 1000m (of dat was het toen ik het speelde...) en leek 2D en niet 3D te worden berekend dus hoogte verschil werd niet meegenomen. Loot is nog veel beperkter.
goh, 'klein'. Caspian Border op Conquest Large loop je niet even heen en weer imho. Daarbij - duizenden items op de map - allemaal goed en wel, maar in Zharki kan het mij geen bal schelen wat er in Mylta gebeurd. Die info zou ik pas hoeven te verwerken als dat stukje van de map in mijn 'sphere of influence' zit. (zeg een straal rondom je van 1.5 KM)

En dan zijn er van die dingen als out-of-sync smoke patterns bij smoke grenades (weet niet of ze dat nu al hebben opgelost) - maar hoe laat je zoiets in de eerste plaats gebeuren :s
Zelfs Caspian Border is nog geen 25% van Erangel if Miramar.. dat moet allemaal in beeld komen, dus dat vreet helaas resources.

Die smoke bug ken ik niet, of iig is die er nu niet, smoke werkt goed. Maar er zitten soms idd debiele bugs in, die gelukkig wel vrij snel gefixed worden. Enige waar ik zelf echt last van heb gehad waren cheaters, en dat is lang geleden, zeker 2 maanden geen cheaters meer gezien :)
Moet dat echt allemaal in beeld komen? Die M416 die op Primorsk ligt hoeft voor mij helemaal niet gerendered te worden als ik boven Stalber hang. Ik hoef daar zelfs nog niets van te weten als ik door Pochinki ga. Daarbij hebben games als GTA al lang laten zien dat een grote map (zelfs multiplay) geen probleem hoeft te zijn.
ook als er nog maar 10 man op de map zijn is de fps vrijwel hetzelfde, in bf1 zitten er ook meer assets in de map dan in pubg.
Nee Pugb is een game met bij elkaar gekochte assets gemaakt in een engine die ze nauwelijks onder controle hebben. Bf1 is juist veel zwaarder, zeker voor de CPU er kan veel meer kapot, de actie is veel geconcentreerder en visueel ziet het er veel beter uit. Maar Bf1 runt beter omdat het een eigen engine is die onder controle is en ze hebben zelf alles van de grond af aan opgebouwd.

Daarnaast is Pugb echt niet zwaarder omdat de map groter is, het niet alsof alles tegelijk wordt ingeladen.
Ook heeft Bf1 een vele male hogere tickrate van 64 ipv pugb wat ongeveer op de 10 a 15 ligt. Kortom als ik van jou redenatie uit moet gaan zou het betekenen dat andere BR games ook slecht zouden moeten lopen wat dus niet het geval is.
Simpel, het is net Day Z totaal niet geoptimaliseerd een enorme bodemloze put voor PC resources.
130fps, wat een rot performance ;)
Ik heb ook wel 100 fps maar het probleem met dit spel is gewoon dat het alsnog ruk draait, het stottert als je om je heen kijkt en de muis voelt wat vertraagd aan. Kan aan mij liggen natuurlijk maar ik heb het idee dat er wel meer mensen hiermee tobben.
Mouse acceleration aan staan in windows ?:)
Of speel je full windowed schijnt ook bagger te zijn bij sommigen.
Misschien heb je een betere ping, een verschil tussen bijvoorbeeld 30 en 100 merk je ook in je spel. Moeilijk vast te stellen in PUBG, of tonen ze de ping inmiddels wel?
Nee ze tonen geen ping. Die van mij zal wel een van de beste moeten zijn dankzij dikke glasvezel, meeste games zit ik onder de 5ms :)
Devs komen hun beloftes niet na, heel veel cheaters uit china en de zeer slechte optimalisatie zijn imo de reden dat ze veel spelers kwijt raken.
Precies om deze redenen ben ik met PUBG gestopt. De GPU moet op volle kracht draaien om een beetje FPS te krijgen (1080 GTX). En maar afwachten tot er prestatieverbeteringen komen, maar tevergeefs... En dan hebben we het nog niet eens over de cheaters ;-)
Ik heb een 1070 en speel op 1440p 144hz. Op high geen enkel probleem..

En cheaters kom ik (250uur) zelden tegen.
700 uur hier denk dat ik 5 cheaters in totaal ben tegengekomen. Tevens steady 100+ fps op mn 1080ti (mag ook wel) heb nergens last van en naar mijn mening kan het vanaf nu alleen nog maar postiever worden, zeker als ze de performance kunnen uppen voordat mensen weer Fortnite beu raken.
waarschijnlijk speel je First person? Ik kom zelf nooit cheaters tegen en speel ook alleen maar First person.

Ik hoor van mensen die 3rd person spelen juist heel veel cheaters tegenkomen :S
Yes, first person only.
Ik 633 uur op mijn GTX 1060 6G en heb steady 90 - 110 fps. Speelt lekker en heb nergens last van.
Ben 1x een cheater in 3rd person tegen gekomen, maar die heb ik dan ook meteen de les gelezen 8)7

Speel vooral first person. Ik zie het spel alleen maar beter worden op sommige random crashes na bij vrienden die dan weer moeten rebooten en rejoinen
Heeft er weinig mee te maken, ik speel beide varianten. Cheaters zitten in 3rd person en in 1st person. Alleen is het niet zo erg als de meeste mensen het laten overkomen. Er is best een groot verschil tussen de playerskills op hoog en lager niveau. Daarnaast geven buggy killcams soms het verkeerde idee en lijkt het erop alsof iemand aan het cheaten is. That said, je komt ze wel tegen die cheaters alleen in mijn beleving zeer zelden.

Ik heb liever dat ze die memory-leak eens een keer aanpakken. Na een paar uur spelen zit een random crash er gegarandeerd aan te komen.

[Reactie gewijzigd door PizZa_CalZone op 29 mei 2018 08:46]

Welke settings dan? Ik heb net nog even getest en haal maar 30-90 FPS, lekker de heletijd hiccups :/
En 1st person of 3rd person? Ik speel voornamelijk het laatste.

En ja, de drivers zijn wel up-to-date, en geen last met andere games/shooters.
Voor mij is het wel duidelijk dat de prestatieverbeteringen erg tekortkomen helaas.
Wat voor videokaart heb je? Ik heb GeForce Experience van Nvidia mijn settings laten optimaliseren en speel op een 1070Ti en het spel draait echt soepel dus ik snap niet wat het hele probleem is.
"echt soepel" zegt niet zo veel, wat is je min/max/avg fps? Dat is veel interessanter.
Sommige mensen vinden 30fps namelijk al soepel.
Nou speciaal voor jou. Min: 82 Max: 144 Avg: 103 FPS. Speel op 2560x1080 op 144 Hz, meeste staat op Ultra of high settings
Ik vind de grote verschillen vooral vreemd. Ik speel prima op een 760 GTX terwijl iemand met een (veel) krachtigere kaart een hoop problemen ervaart. Nu zit dat uiteraard ook in de instellingen die mensen gebruiken maar mij lijkt dat wanneer je problemen ervaart je dan de lagere instellingen ook eens probeert of dat wel speelbaar is.
Wanneer heb je voor het laatst gespeeld? Want een maand na release draaide het prima op mijn 1050ti en kwam ik al haast geen cheaters meer tegen
En iedereen rent nu natuurlijk naar Fortnite wat volgens mij gewoon een veel beter afgewerkte game is. PUBG voelt gewoon als een uit de hand gelopen hobby project.
Je hebt nu toch ook Ring of Elysium of zo. Ook van de PUBG makers hoorde ik en speelt erg vlot en lekker. Ik hoorde wat youtubers zeggen dat dit pubg had moeten zijn qua stabiliteit en dergelijke
Ring Of Elysium is nu al veel beter qua optimalisatie. Caracters lopen vloeiender, de wereld renderd soepeler en ziet er beter uit. De algehele ervaring is veel vlotter.

Het is inderdaad zoals PUBG had moeten zijn.
Moet wel zeggen dat de veranderingen in 1 jaar gigantisch zijn qua prestaties in dit spel.
Daarentegen zijn ze natuurlijk ook gigantisch gegroeid in een jaar wat weer extra druk op de servers geeft.
Ook goed dat ze cheaters aan blijven pakken. Dit zal wellicht en helaas wel een constante full-time job voor een paar medewerkers van hun blijven.
Daarentegen zijn ze natuurlijk ook gigantisch gegroeid in een jaar wat weer extra druk op de servers geeft.
De server tickrate en netcode is helaas altijd al drama geweest. Er is wel wat vooruitgang geboekt (vroeger liepen servers af en toe helemaal vast dat gebeurt nu eigenlijk bijna nooit meer), maar man man er is nog zoveel desync zeker aan het begin van een pot als er veel spelers bij elkaar landen dan word je continu om hoekjes neergeschoten of shots die niet registreren (iemand point blank met een shotgun raken en dan daarna in de Death Cam zien dat hij er 0 damage van kreeg).
Oh ja zeker. Maar is het nog steeds het geval dat de tickrate niet hoger dan 8 hz is in het begin (90-100 spelers)? Of hebben ze dat ondertussen ook verbeterd?

Want die 8hz zorgde ook voor veel hoofdpijn, vooral in drukke steden waar veel mensen landen.
Het probleem van de patch notes is voor mij voornamelijk dat er extreem onduidelijke patch notes tussen staan. Dingen als "Improved server stability" en "Optimized client performance" is iets wat vaak genoeg er tussen staat en vervolgens merk je er niets van en zou je dus ook niet eens precies weten wat ze dan zogenaamd geoptimized zouden hebben. Iets concreter zou lekker zijn, dan kun je er zelf ook op letten of het dan ook echt zo is.
Dat soort patch notes zijn (waarschijnlijk) voornamelijk micro optimalisaties. Van dat soort notes moet je ook geen grote sprongen in performance verwachten. Om voor iedere nauwelijks merkbare optimalisatie een specifieke patch note te schrijven, is in mijn optiek een waste of time.

Daarnaast zullen ze dit enkel noteren om te laten zien, dat ze er wel degelijk mee bezig zijn. Iedere optimalisatie slag, ongeacht hoe nihil, is er een. Het wordt dan moeilijk voor de communicatie om te beweren dat ze er niets aan doen.

Waarschijnlijk zullen ze een aantal grote wijzigingen moeten doen aan UE4 om grote performance winst(en) te boeken. Anders zie ik hier niet snel verbetering in komen :).
Het spel is toevallig een stuk aangenamer geworden sinds Epic een aantal improvements in UE4 heeft doorgevoerd ten behoeve van hun eigen Fortnite.
UE4 is nooit gemaakt voor zo'n gigantische maps als in PUBG. Met Epic's eigen fortnite hebben ze ook effectief een reden om de Engine te updaten/
Unreal Engine 2 had al open maps die veel...veel groter waren dan PUBG in o.a. Lineage 2. Grote maps is echt niet zo'n probleem voor de engine zelf.
Het gaat niet om de grootte van de maps, het gaat om de hoeveelheid data die heen en weer moet worden verstuurd. Lineage 2 is een MMORPG met instancing (verschillende servers pakken verschillende gebieden) + met niet echt een responsive combat systeem. Een shooter kun je qua netcode nooit vergelijken met een "stroeve" MMORPG.
Hoe denk je nou dat je argument gaat steek houden als ik specifiek UE4 aanhaal en jij over UE2 begint.... 8)7
Daar heb je wel een punt. Echter hoeft de toolkit die Epic heeft ontwikkeld voor o.a. Fortnite, niet samgevoegd te zijn met UE4 Dev kit. Hoogst waarschijnlijk stelt Epic deze wel beschikbaar, aangezien het een showcase is voor hun engine.

Daarnaast zit je nog met versioning van de engine zelf en verkozen "stable" versie van PUBG. Aangezien Fortnite "first party" spel is, zal deze eerder op de nieuwere versie van UE4 overstappen. Deze twee zijn intern op elkaar afgestemd lijkt me.

Het PUBG team zal zijn ontwikkeltraject hoogstwaarschijnlijk op een oudere versie hebben afgestemd. Hun systemen (extensions, modules, plugins, etc) zijn gebaseerd op een door hen gekozen UE4 revisie/versie. Deze zal waarschijnlijk na enige tijd achterlopen op de meest recente versie.

Indien zij bij elke release van UE4 een hoop ontwikkeltijd moeten investeren in het updaten van de tooling, zouden updates langer duren en minder geld opleveren, niet rendabel dus. Vaak zie je dan ook dat men een aantal versies overslaat en, laten we zeggen bij een grote release, de boel pas gaat updaten.

Dat Epic zijn UE4 update voor Fortnite is natuurlijk een gegeven en dat PUBG daar in de toekomst profijt van gaat hebben ook. Het PUBG team zal dan ook wel een engine upgrade in de pijplijn hebben, maar dat kost tijd. Zeker als je aan het investeren bent in andere zaken zoals het ontwikkelen van nieuwe maps en gameplay systems.

Wanneer Epic dus een update uitrolt voor UE4, hoeft PUBG hier niet direct profijt van hebben. Op de lange termijn zal dit wel het geval zijn, als ze de engine ooit nog gaan updaten :).
Niet direct, inderdaad. Maar ze hebben namelijk zelf al aangegeven dat bovenstaande meespeelt en dat bepaalde updates van Epic inderdaad ook voor hun voordelig zijn. ;) En die updates komen dan meestal uit de hoek van Fortnite.

[Reactie gewijzigd door Tokkes op 28 mei 2018 22:15]

Epic is er alleen maar bij gebaat als de honderden battle royale-games die komende jaren gaan komen gemaakt gaan worden op de unreal engine, dus die optimalisaties zullen zeker de public UE4 halen.
Tsja van 'optimized vertex indexing to reduce the number of draw calls" wordt je ook niet echt wijzer. En als je te optimistisch bent dan komt er weer een leger gamers achter je aan dat je het beloofde niet waar gemaakt ehbt :).
Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan Ring of Elysium van Tencent games, dezelfde makers van Pubg mobile.
Vanaf day one een gameplay die buttersmooth is en geen last heeft van stutter en of fps drops.
En desondanks dat er alleen in Thailand via Garena servers draaien ( hoge ping) dit spel toch verassend soepel speelt.
Je weet dat er in Ring of Elysium een crypto mining trojan ingebakken zit?
Lekker voorbeeld, AUB geen voorbeeld aan Tencent nemen!
Had dit al gelezen op reddit, na installatie een volledige scan met malwarebytes gedaan, deze vond geen bedreigingen, run deze scan wekelijks.
De overname is afgerond, dus de focus kan weer op het spel. Dat makers niet luisteren naar hun publiek is helaas schering en inslag...
Ik ben bang dat het te laat is.
Of er moet binnen hele afzienbare tijd een performance boost komen.

De performance is nu te vergelijken metM 2 of 3 versie's voor de 1.0 release.
(p.s. de laatste 2 weken niet meer gespeeld i.v.m. slechte performace en lekker weer
Dus wellicht is het al verbeterd ,maar aan de forums te zien niet


Ik kan niet achter de schermen kijken,maar er worden naar mijn idee apparte of verkeerde beslissingen genomen. zo ook met nieuwe patches, die maar een paar uur beschikbaar zijn op de test omgeving.
Ik kan mij niet voorstellen, dat je met een paar uur testen genoeg info kan verzamelen.
( om dan vervolgens de patch uit de rollen met alle problemen van dien)

Daarnaast zijn er tegenwoordig wat community managers aanwezig op diverse Forums waaronder Reddit. Deze geven zeer profesionele antwoorden. Alleen laten die steken vallen als er een topic wordt aangemaakt over bijvoorbeeld performance issues n.a.v. anti cheat update, of reguliere update, dan laten ze bar weinig van ze horen.

Tot slot valt het naar mijn idee echt in het verkeerde keelgat dat bij de laatste paar patches de performace bij het meerendeel van de playerbase op achteruit gaat, maar er vervolgens wel meerdere payed lootboxes worden toegevoegd.

Ik blijf het concept super tof vinden en ben 1 van de weinige die liever PUBG speelt, i.p.v. Fortnight, maar ik denk dat na de E3 en releases van de AAA+ studio's, PUBG een eenzame dood zal sterven ( hoop het uiteraard niet)
Hackers en delay hebben het spel verpest. We zijn nu een stuk verder en het is nogsteeds niet opgelost. Afgelopen week nog een potje gespeeld waarbij de problemen nog exact hetzelfde zijn sinds de grote update van de fps boost.
Draait prima anders op low met een 1080ti :+
Pubg runned ook op de Unreal Engine 4, die is helemaal niet gemaakt voor zoveel online spelers. Bovendien spelen er steeds meer mensen Fortnite en steeds minder mensen Pubg. Laatst is er ook nog een clone bijgekomen die "Ring of Elysium" heet (Zelfde makers van PUBG Mobile trouwens) en die blijkt beter te zijn dan PUBG. Sowieso kwa netcode aangezien het op een MMO engine draait.

[Reactie gewijzigd door Gamejuize op 29 mei 2018 12:37]

Hoezo heeft het met de engine te maken?

De grootste battle royal game van dit moment Fortnite runt er ook up en dat spel heeft veeeeel betere performance en ook de network performance is kilometers beter dan die van pubg
Als je kijkt naar de tickrate van die servers zijn ook niet al te best.. Wel beter.
Blijkbaar meer dan goed genoeg om het spel prima met 100 mensen te spelen
Dat is wat jij ervaart, ook genoeg mensen die "zeuren" online.
Je kan altijd mensen vinden die ergens over zeuren dat is niet zo moeilijk

maar laten we naar objectieve gegevens kijken

https://youtu.be/W5lUCeAu_2k?t=208

in sommige gebieden beter dan cs go and battlefield 1 op netwerk gebied en dat met 100 spelers dat is geweldig

en ze blijven het verbeteren zijn recent naar 30 tick servers gegaan van 20

hier is nog een oude video

https://youtu.be/SwZ_NUruGTM?t=132

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True