Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PUBG-map Sanhok is vanaf vrijdag tijdelijk beschikbaar op testserver voor pc

De nieuwe, relatief kleine map Sanhok is dit weekend speelbaar op de experimentele testserver van PlayerUnknown's Battlegrounds. Volgens ontwikkelaar PUBG Corp is dit waarschijnlijk de laatste test voor de map die eind juni officieel voor de pc wordt uitgebracht.

In Europa is Sanhok op de experimentele testserver toegankelijk in de nacht van 31 mei op 1 juni, waarna de publieke testperiode op 4 juni eindigt. PUBG Corp. laat op Steam weten dat de map eind juni officieel wordt uitgebracht, mits alles volgens plan verloopt.

Het is nog niet duidelijk wanneer de map Sanhok ook beschikbaar komt om te worden getest door Xbox One-spelers. Eind april kwam de woestijnmap Miramar uit op de testservers voor de console en enkele dagen geleden is deze tweede PUBG-map pas officieel uitgebracht voor de Xbox One, dus waarschijnlijk duurt het nog wel even voordat Sanhok ook kan worden geprobeerd. Miramar was al langer beschikbaar op de pc.

De kleinere map Sanhok, die wordt gekenmerkt door hoogteverschillen en een jungle, heeft in tegenstelling tot de veel grotere maps Miramar en Erangel een oppervlakte van slechts 16km≤. De testservers voor deze map zijn tot nu toe een plek geweest om te experimenteren met verschillende verbeteringen. De ontwikkelaar maakte onlangs bekend dat er in de komende tijd nogal wat optimalisaties worden doorgevoerd, zodat de prestaties in de game beter worden.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

29-05-2018 • 16:42

56 Linkedin Google+

Reacties (56)

Wijzig sortering
uhhh zitten er ook bruggen tussen de eilanden?
Ja, de kaart die in dit Tweakers artikel is bijgevoegd is de Concept art van de kaart.
Op de Experimentele Test Servers is deze map aan 3◊ speelbaar geweest.
Als je Googelt op "PUBG Savage Map" krijg je de daadwerkelijke in-game kaart te zien.

Maar als antwoord op je vraag: Ja er zitten bruggen tussen de eilanden.
Als je video's ziet over deze map zie je dat er wel degelijk bruggen tussen zitten.
Ook is er een ramp waarmee je over het water kunt springen!
Hebben ze ondertussen de problemen met voertuigen gefixt? Ik heb het even bij een vriend gespeeld en toen werd ik de lucht in gelanceerd toen ik over een heuveltje reed. Ik zie ook nog geregeld gifjes langs komen van mensen waarbij de voertuigen uit het niets opeens glitches.
Het probleem met vliegende voertuigen zijn al enige tijd opgelost. Ik ben spel een actieve speler in PUBG en heb al tijden geen problemen gehad met dit soort bugs.
Gister nog gehad dus zeer zeker niet opgelost ;)
Waarschijnlijk tegen iets opgebotst? Als ik tegen een andere auto bots gebeurd het nog wel eens, maar anders heb ik eigenlijk nooit problemen.
Er was helemaal niks ;) Dus weer de vertrouwde micro steentjes die je de lucht in gooien.
Nee dat is helaas nog steeds zo.
inderdaad, de mensen hierboven die zeggen dat het opgelost is spelen schijnbaar niet vaak genoeg, vooral de motor met zijspan maakt soms bij de kleinste verandering van hoogte al een dubbele salto, met als resultaat 2 dode passagiers.
Percies dit dus
Probleem is een groot woord, het was soms een uitdaging (vooral de motor) om rond te rijden, maar is gelukkig al aardig verbeterd, helaas wel minder hilarisch (en soms ook frustrerende) glitches :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 29 mei 2018 17:08]

Dit is opgelost in versie 1 update #12.
Onderaan staat

We reduced some overly-dramatic collision effects (read: space shuttle takeoffs) that occurred when the motorbike crashed into other vehicles

Lees meer in :
https://steamcommunity.co...etail/1651009712392248570

De Gifjes komen voornamelijk uit beelden van de Xbox versie. Die is nog wel buggy.
is unreal engine ik wens ze suc6 het echt op te lossen XD
Volgens mij fixen ze niet zoveel, performance is voor veel mensen ook nog steeds bagger.
Er wordt inderdaad niet veel gefixed. Achter de schermen zijn ze meer bezig met 'Europa' wat een nieuwe battle royale game wordt.
Dat het spel er tot die tijd niet beter op wordt is dus precies de reden waarom veel mensen gestopt zijn of zijn overgestapt op Fortnite. Best jammer want ze hadden ziekelijk veel spelers.
Het is nog steeds immens populair hoor. Het spel is voor mij redelijk stabiel hoor.
Het spel is inderdaad nog heel populair maar heeft wel enorm veel spelers verloren die ze hadden kunnen vasthouden als ze het spel wat meer gefixt hadden.

Dat het bij jou goed loopt is natuurlijk heel mooi voor jou maar helaas zijn er heel veel mensen waarbij dat niet het geval is.
bf1942 flashback! nice.
Gebeurde gister nog met de motor met zijspan ;)
Ik weet niet of het artikel is aangepast, maar op de bijgevoegde map zie je toch bruggen?
Deze is inderdaad aangepast.
Het origineel: https://i.imgur.com/WSqafrb.png

[Reactie gewijzigd door Vipeax op 29 mei 2018 17:06]

Dat verklaard het.
lijkt me een strand tussen te zitten :)
wel geteld 6 bruggen (dikke en dunne witte lijnen tussen de eilanden)

[Reactie gewijzigd door erwinwernars op 29 mei 2018 21:39]

Dat lijkt me nogal duidelijk zichtbaar ol de visual?
Je kan flink wat performance terugwinnen door in de opties de replay functie uit te zetten. :Y)
Scheelt hier 5 fps op QHD.
Mij wint het ook ca 5 fps op Miramar en a 7 op Erangel. Sowieso is Erangel meer vloeiend, heb ik het idee.
Na de initiŽle "clusterfuck" na het landen (elke ronde voelt alsof je op School of Hacienda springt) is het eigenlijk verder maar amper merkbaar dat deze map maar 4x4 is. Als je de eerste 2 minuten overleeft speelt het weg alsof het een normale game is, zij het wat korter. Map zit verder goed in elkaar en wat mij betreft een heel stuk betere setting dan Miramar waar alles open, leeg en kaal is.

Gezien de hoeveelheid geld die ze daar verdienen met deze game mag die snelheid van de mapdevelopment wat mij betreft wel even 10 tandjes hoger. Duurt wel heel erg lang voordat nieuwe mappen er zijn. Zitten nu op een gemiddelde van bijna 1 per jaar, veel te laag.
Daar ben ik het niet heel erg met je eens. Hierna wordt die cirkel ineens veel sneller veel kleiner. De gameplay is sneller als in de andere mappen (16x16) en dat zorgt voor meer actie. Die cirkel zorgt dan voor net wat meer pressure om te gaan lopen. De gameplay is gewoon veel sneller geworden.

Het verschil met Miramar/Erangel is dat je deze cirkel er wel uit kan lopen. Als je zonder enige wapens vast rent, dan zal de cirkel je niet kunnen inhalen.

Betreft het geld/dev verhaaltje. Ik denk dat ze het prima doen. Ze proberen erg goed naar de community te luisteren en hier wat mee te doen. Wel ben ik het met je eens dat het misschien iets te traag is, maar als er straks 3 maps zijn vind ik dat wel weer genoeg.
700+ uur in PUBG en ik vind Sanhok veruit de leukste map. De performance is een stuk beter dan de andere twee maps. Ik ga ervan uit dat ze wel degelijk wat geleerd hebben van de andere twee.

De performance increase kan natuurlijk veroorzaakt worden doordat de huizen nog veelal leeg waren in de afgelopen testbuilds. We zullen zien hoe het komend weekend gaat.
In de vorige testronde op Experimental waren de huizen al gevuld en dat liep ook prima :) Zelf overigens niet echt fan van Sanhok. Het is leuk tussendoor maar mijn favoriet is Miramar. Grote uitgestrekte vlakten en een aantal steden/dorpjes, perfect voor diverse soorten van speelstijlen.
Tof, eindelijk kan iedereen de map kan gaan proberen. Wel hoop ik, dat wanneer deze map released is, men meer naar de prestaties gaat kijken, zowel qua grafisch als netwerk en anti-cheat. Met name de laatste twee verdienen echt nog wel aandacht.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 29 mei 2018 17:08]

Iedereen kon een tijdje terug de nieuwe map ook al proberen ;) Wel nog op de Experimentele Server maar gewoon voor iedereen te spelen. Geen key meer nodig dus.
Er was vooral veel lag (rubberbanding). Kleine map is cool, heb wel het gevoel dat nu 100 players teveel is.
Met de nieuwe map is het ook de bedoeling dat er wat sneller actie is. ;)
Initieel aangekondigd voor maart, mogen we hem eindelijk pas eind juni echt in productie zien, jammer dat het zolang moet duren.
Maar laat ik eerlijk zijn liefste speel ik toch de eerste map, en heb ik voor 30 euro me wel echt heel lang heerlijk vermaakt met deze game.
Ik heb 30 euro steam funds terug verdient met verkopen via pubg.
Ik heb inmiddels een goede 500 uur in PUBG zitten en ik heb er nog steeds veel plezier mee. Maar laatst ook Battlefield 1 gekocht en als je daarna weer terug gaat naar PUBG merk je hoe ongelofelijk houterig en klote sommige mechanics aanvoelen. Onbedoeld schieten tegen vensterbanken of balkjes, de first person camera die hem helemaal flipt als je te dicht bij sommige ramen of hekjes staat, het vaulten wat soms gewoon niet wil werken, auto's die vaak zonder reden even vergeten wat physics zijn, damage-mechanics die soms kant nog wal raken en meer van dat soort dingen. Het zijn allemaal kleine dingetjes maar als je in een paar potjes dezelfde onzin mee maakt ben je er snel klaar mee.

Om het dan de dag daarna nog een kans te geven, en nog een, en nog een. Wat dat betreft is het jammer dat PUBG de enige realistische BR-game is.
Ik zal wel weer een oude zeur zijn (sorry!), maar is het feit dat er een nieuw level voor een spelletje is, tegenwoordig echt al nieuws..?
Je hoeft niet te klikken he? Er zijn genoeg gamers die dit wel interessant vinden (waaronder ik).
Haha, nee dat snap ik :-)
Alleen ik zie de link met ' Tweakers' niet zozeer. Dit is meer iets dat op een site over games thuis hoort (imho).
Zal dit veel performance problemen verhelpen?
ik heb sinds de laatste update al hele goede performance!
Hier is het hit and miss. Soms is de performance echt perfect, maar soms krijg ik om de een of andere reden framedrops. Hetzelfde met een maat van me. En dat terwijl de game in het verleden wel gewoon als een zonnetje liep.
Test eens door ShadowPlay compleet af te zetten. Echt compleet.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True