Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PUBG is 50 miljoen keer verkocht en heeft meer dan 400 miljoen spelers

PUBG Corporation heeft bekendgemaakt dat PlayerUnknown's Battlegrounds 50 miljoen keer is verkocht en dat er meer dan 400 miljoen geregistreerde spelers zijn. Meer dan 87 miljoen mensen spelen de game dagelijks volgens het bedrijf.

PUBG Corp. maakt de getallen bekend op de Steam-pagina van de game. De verhouding in verkopen tussen de pc- en de Xbox One-versie, is niet bekend. De game is daarnaast gratis beschikbaar als mobiele versie. De uitgever maakt de betaalde versie van PlayerUnknown's Battlegrounds tijdelijk 33 procent goedkoper. Het is de eerste keer dat de game met korting te koop is.

Uit de cijfers blijkt dat PUBG wat spelersaantallen betreft nog altijd groter is dan Fortnite. Dat spel van Epic Games is sinds een jaar bezig met een grote opmars en heeft 125 miljoen spelers volgens de ontwikkelaar.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

20-06-2018 • 13:05

90 Linkedin Google+

Reacties (90)

Wijzig sortering
Hoe speelt men de game gratis als er maar 50 mil verkocht zijn?
50 mil verkocht > 400miljoen spelers, mis ik iets?
Als de mobile versie mee telt, dan zijn het geen actieve spelers neem ik aan waar de 400 miljoen vandaan komt.

[Reactie gewijzigd door Pilloo op 20 juni 2018 13:08]

PUBG has now sold over 50 million units worldwide. With PUBG Mobile included, there are now over 400 million registered PUBG players worldwide. Over 87 million people play PUBG every day across all our platforms.

Betekent dus dat:
  • 50 miljoen verkopen op PC/XBox totaal
  • 350 miljoen spelers op smartphone
  • 87 miljoen actieve 'spelers' iedere dag
Het verschil tussen pc/xbox en smartphone is hier opvallend, klopt dat wel?
Zeker bij een 3d shooter dat speelt toch niet zo lekker op je smartphone of heb ik het nu helemaal mis?
Gratis, dat is denk ik het sleutelwoord. Ik speel het regelmatig op mijn telefoon en het valt niet tegen. Ze hebben heel wat controls handig weten op te lossen voor de mobiele versie. Op de PC speelt een shooter natuurlijk het fijnst, maar dit is de eerste shooter die ik echt de moeite waard vind op mijn telefoon en een vergelijkbare ervaring geeft als een PC/console game.
Gratis, én Azië. In landen als China heeft lang niet iedereen een pc en al helemaal niet een exemplaar dat PUBG kan draaien. Smartphones zijn veel gangbaarder en de doelgroep is in Azië dan ook gigantisch.
Volgens mij is PUBG in China ook gratis in die net/game cafe's/shags of zo. Daar hebben ze volgens mij een hoop reclame in het hoofd menu.
Was onlangs in Korea en Japan, meermaals mensen als zombies al spelend zien rondlopen. Was wel bizar gezicht.
Dat is de enige reden ook waarom Fortnite zo populair is. En natuurlijk de veel lagere system requirements.
Voor de rest zou Fortnite niet populair zijn geweest als dat spel betaald was.
mmh op telefoon vond ik het niet zo speciaal, was het meer car rally ^^

mensen onderste boven rijden is namelijk stuk makkelijker daarop dan aimen :$
Marketing is hier het tweede sleutelwoord, immers proberen ze zo mensen naar een goed spelende (en betaalde) versie te lokken.
Hmm, De android app is maar 50.000.000 keer gedownload, met 2,5 miljoen reviews.
De Iphone app heeft 72k reviews, ik durf te zeggen dat die geen 300 miljoen spelers heeft.
Indien deze spel ook beschikbaar is in China, kan je best ook Chinese App stores mee in de berekening nemen.

[Reactie gewijzigd door Fatihtjuh op 20 juni 2018 13:59]

Ah, goed punt. En internet cafés in China misschien ook wel.

Maar goed, zonder een uitleg is het een uit de lucht gegrepen kreet van ze :+
Die internetcafes werken door een account aan te maken binnen de game, je kan zonder problemen 3 accounts aanmaken bijvoorbeeld.
Bij iOS zie je alleen de reviews uit de store uit je eigen land.
Ah, wat onhandig :+

Nou goed, dan kan ik er uiteindelijk niets nuttigs over zeggen. Teveel stores, teveel plekken, geen duidelijkheid vanuit PUBG Corp
Die 350/50 is incorrect, op Xbox kan je nml. gamesharen, op 1 account de game kopen en meer dan 1 account kan er bij...
En op steam ook, en op Playstation zou het wellicht ook kunnen
400 million registered PUBG players worldwide
Je kan neem ik aan ook het spel bij een vriend even uitproberen en daarvoor een los account aanmaken? Of moet je echt betalen per account? Daarnaast denk ik genoeg gezinnen met 1 xbox waar meerdere mensen op spelen. Die 350 miljoen hoeft dus niet alleen van mobiel te komen, maar kunnen heel goed meerdere accounts per aankoop zijn.
Toch tellen ze heel veel mensen nu dubbel: een hele grote groep van de 50 miljoen PC/Xbox spelers zullen vast een keertje de gratis variant op hun telefoon gedownload hebben. Puur om te kijken hoe het speelt en hoe ze het aangepakt hebben. Al deze mensen tellen nu dus mee als 2 spelers. Bij Fortnite gebruik je hetzelfde account en gebeurd dit niet.
Die aantallen spelers vind ik eigenlijk nog steeds niet gezond (game-junkies), maar ik zal de enige zijn die dat denkt...
Het is maar net hoe je het bekijkt, om 1 gamer van die 87mil te zijn hoef je maar 1 game te spelen dagelijks wat minimaal 2 min duurt en max 30 a 40 minuten..Ik ken mensen die per dag langer sporten dan dat ^^
Ga jij nou sporten met het kijken op je telefoon/beeldscherm vergelijken?
Het is allebei tijdverdrijf niet waar?
Van het een kom je aan, en van het ander val je af, of van het een krijg je een bochel, en van het ander een fiere houding, of van het een krijg je spieren en van het ander verlies je spieren, of van het een word je bijziend, en van het ander verziend?
Vergeet niet dat er in armere landen als china en rusland heel veel in internet cafes en gaming cafes wordt gespeeld waar de game geinstalleerd staat. Wellicht rekenen ze dat ook op een of andere manier mee.
Ander bericht over fortnit waren mensen overtuigd dat het aantal meer spelers niet kwam omdat het gratis was.
Dit laat toch echt zien dat ze mis hadden.
50 miljoen keer verkocht op PC/Xbox en 350 miljoen mobile downloads? (heb werkelijk geen idee)
Wel een vreemde manier van tellen. Ik heb PUBG op de PC maar ook geinstalleerd op mijn mobiel.. Dat maakt mij dan weer als 2 personen :D

Lijkt me sterk dat ze die onderscheid gelijk kunnen maken.
Verwacht niet dat 5% van 400m dat doet.
Ik speel het spel zelf niet maar kan je op 1 verkochte game niet meerdere profielen opslaan? Misschien dat ze dan zo op 400 miljoen uitkomen, als dit niet het geval is snap ik er ook niks van.
pc versie en xbox versie zijn niet gratis
Ben ik nou dom? Hoe kan het spel 50mil zijn verkocht maar wordt het door 87mil dagelijks gespeeld? Mis ik hier iets?
er spelen ook mensen op hun telefoon
Dat had dan wel iets duidelijker in het artikel mogen staan, maar denk inderdaad ook dat dat het is, en bij het lezen van het artikel had ik ook meteen diezelfde vraag.

Ik speel het op de PC maar denk niet automagisch aan een mobiele versie bij het lezen, wel aan console-versie.
50 miljoen keer verkocht op de PC en Xbox. Met de (gratis) mobiele versie erbij in totaal 400 miljoen geregistreerde accounts - en daarvan zijn er 87 miljoen dagelijks online.
`De game is daarnaast gratis beschikbaar als mobiele versie`

Staat in het artikel
Ik ben geen wiskundige, maar als je 50 miljoen keer een spel verkoopt, hoe heb je dan 400 miljoen spelers?
Zoals genoemd in de reacties kan je de game ook op mobiel spelen en daar is het gratis :)
Maar daar zijn geen 350 miljoen downloads voor.
Het artikel zou duidelijker zijn als ze zouden vermelden dat het gaat om 400 miljoen geregistreerde accounts, en niet om 400 miljoen unieke spelers. Ik snap de verwarring, en dat je concludeert dat dit niet klopt. Maar het gaat dus om 400 miljoen geregistreerde accounts.
Bedoel je dan te zeggen dat er mensen een account aan hebben gemaakt zonder het spel te kopen of te downloaden, of dat mensen meerdere accounts hebben gemaakt?
Ja dat klopt. Dit lijkt me de enige (logische) mogelijkheid naast dat de cijfers niet helemaal kloppen.
Dit zijn dezelfde mensen die een TV kopen die afgeprijsd is van 4000 Euro naar 2000 Euro en dan zeggen dat ze 2000 Euro bespaard hebben.
In het artikel op de steam staat gespecificeerd dat de 400 miljoen inclusief mobiele spelers zijn. Maar zelfs dan lijkt 350 miljoen downloads op mobiel, en daar meerdere tientallen miljoenen dagelijkse spelers me heel stug.

"With PUBG Mobile included, there are now over 400 million registered PUBG players worldwide. Over 87 million people play PUBG every day across all our platforms."
PUBG mobile heeft 50 miljoen downloads in de android Play store dus dan haal je die aantallen nog niet. Of er moeten 300 miljoen downloads in de iTunes store zijn gedaan maar dat lijkt me ietwat sterk.
Waarschijnlijk tellen ze de Chinese mobiele versie ook mee? Die staat volgens mij niet op Google Play/Appstore.
China kent geen play store dus verwacht ik dat daar het grootste aantal vandaan komt.
Ik heb op mobiel ooit eerst ingelogd met FB daarna met Google Play, en vervolgens met een ander Google Play profiel dat ik speciaal voor games heb aangemaakt. Overigens het spel zelf ook alweer vijf keer verwijderd in drukke periodes, en weer geďnstalleerd.
Dat zijn dus 3 registraties en 5 downloads. Zo zullen er wel meer zijn. Ik weet dat een zoon van een vriend op pc speelt met een normaal account en een account om cheats te proberen (de loser).
Zo kom je wel aan rare cijfers.
400 miljoen geregistreerde spelers en 50 miljoen verkopen, betekend dat 350 miljoen spelers die het spel niet hebben gekocht (of gratis hebben op hun telefoon?)
De spelers komen gecombineerd van de Xbox One, PC en mobiele versies vandaan.
De mobiele versie is gratis.
Er zullen een paar 100 miljoen spelers zijn die de gratis versie spelen op mobiel of tablet.
"registered" is denk ik het sleutelwoord dit omdat iedere registratie dus ook voor eventuele trials van PUBG mee worden geteld ook niet actieve spelers die zich OOIT hebben geregistreerd worden hierin meegenomen vermoed ik zo ?

anders vind ik de cijfer ook een beetje krom en roep ik hard WIJ VAN WC EEND!
Kan het misschien niet zijn, dat er mensen zijn die op xbox one game share functie gebruiken? Een aantal vrienden doen dat ook namelijk. Ze kunnen daardoor ook meerdere unieke spelers hebben, maar minder verkochte exemplaren.
Ik denk het wel ja, en via de gekochte game die is geinstalleerd op een pc of xbox kunnen natuurlijk meerdere mensen het spel spelen (gezin enz.)
Fortnite is ook nog steeds niet beschikbaar in China - maar haalt wel miljoenen binnen op mobile - en dat zal flink meespelen in het persbericht en de sale rondom deze cijfers. Mijn speculatie is dat ze bij PUBG de bui al zien hangen en hun voorlopige voorsprong willen uitbouwen. De cijfers waren in in de EU de afgelopen maanden vrij duidelijk, gamers gingen eerder voor de whacky arcade game die beter draait. Speel zelf geen van beide maar vind de trend interessant.

[Reactie gewijzigd door Vyo op 20 juni 2018 13:58]

Vrij zeker dat Fortnite nu al een aantal maanden in China beschikbaar is..

En welke voorlopige voorsprong? :P PUBG is op dit moment in een rap tempo spelers aan het verliezen (op pc in ieder geval) http://steamcharts.com/app/578080

[Reactie gewijzigd door Neverps op 20 juni 2018 15:01]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True