€ 49,95
Specificaties Multifunctioneel, WiFi max. 1,75Gbps - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de TP-Link AC1750 Wi-Fi Range Extender RE450. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4

TP-Link AC1750 Wi-Fi Range Extender RE450

De TP-LINK RE450 is een dual-band extender met prima prestaties. Het verlengde netwerk voelt stabiel en betrouwbaar aan. In volle glorie is de RE450 een fors apparaat, wat nadelig is met dubbele stopcontacten. Ondanks wat minpunten ben ik erg tevreden, en is het een aanwinst in ons huis.

Pluspunten

• Installatiegemak (WPS of via LAN).
  • Uitbreiding van het bereik, zeker wel 12 tot 15 meter in goede omstandigheden.
  • Ondersteuning voor dual-band (2.4 en 5.0Ghz).
  • Degelijk apparaat met LEDs, fysieke knoppen en verstelbare antennes.
  • De meegeleverde software is inhoudelijk prima in orde.
  • Prestaties van het 'verlengde' netwerk is krachtig.

Minpunten

• Het apparaat is erg fors, sommige dubbele stopcontacten zullen met een tweede stekker niet bereikbaar zijn.
  • Gemis van een geïntegreerd stopcontact.
  • Het is een degelijk en betrouwbaar apparaat, toch is de prijs nog wat aan de hoge kant.

Beheerbaarheid Score: 5

bean07 19 mei 2017

TP-Link AC1750 Wi-Fi Range Extender RE450

Beetje groot, maar een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• simultaneous dual band
  • krachtig signaal
  • makkelijke setup
  • instelmogelijkheden

Minpunten

• groot, wat vaak ten koste gaat van het tweede stopcontact

Beheerbaarheid Score: 4

Blaise 21 juli 2021 Product gekocht

TP-Link AC1750 Wi-Fi Range Extender RE450

Ik had geen / hele slechte 5G WiFi ontvangst in onze slaapkamer door een dikke betonnen muur naar Ziggo Connect box. Daardoor moest de WiFi een U-vorm maken en dat ging blijkbaar moeilijk. Ik heb deze extender in de bocht van de U geplaatst en nu heb ik goede ontvangst.

Pluspunten

• Ik heb nu een goede verbinding

Minpunten

• Geen

Frasi 11 februari 2021 Product gekocht

TP-Link AC1750 Wi-Fi Range Extender RE450

Ik had eerder een goedkope repeater op Aliexpress gekocht. Deze moest ik regelmatig resetten. De TP-link AC1750 is echt een flinke verbetering. Eenvoudig via de webinterface in te stellen. Snelheid is ook prima.

Pluspunten

• eenvoudig instellen
  • goede snelheid
  • groot bereik

Minpunten

• dubbel stopcontact onbruikbaar door grote stekker.

KNed 26 januari 2021 Product gekocht

TP-Link AC1750 Wi-Fi Range Extender RE450

Prima Wifi versterker. Wel wat duurder dan gemiddeld maar z'n geld waard. Goede prestaties; makkelijke installatie; en diverse instelmogelijkheden zoals Leds (of het hele apparaat) 's nachts automatisch uitschakelen. De locatie waar de versterker geplaatst wordt is belangrijk, hier moet je even goed aandacht aan geven.

Pluspunten

• Installatiegemak (o.a. WPS)
  • Verbeterd Wifi duidelijk
  • 2.4 en 5 Ghz support

Minpunten

• Aan de grote kant voor een stopcontact
  • 5 Ghz werkt niet met alle routers

debeer 30 juni 2020 Product gekocht

TP-Link AC1750 Wi-Fi Range Extender RE450

Prima ding wat doet wat ie moet doen. Plastic gehalte is wel erg hoog.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • sterk signaal
  • via browser in te stellen

Minpunten

• beetje lomp formaat

Cosmic Toad 11 oktober 2017 Product gekocht

TP-Link AC1750 Wi-Fi Range Extender RE450

Twee stuks in gebruik als bekabeld wifi-access point voor woonkamer en zolder. Snel, en goede dekking op 2.4GHz. De beheerapp op de telefoon [Android] werkt helaas niet, maar dit zal met mijn specifieke netwerksetup te maken hebben (router fungeert als DHCP-server i.p.v. AP's).

Pluspunten

• Access point-modus
  • Instelbaar via browser
  • Eenvoudige, intuïtieve setup
  • Snelheid

Minpunten

• Lomp formaat
  • Beperkte opties
  • App werkt (bij mij) niet
  • Zeer matig bereik op 5GHz

cardile 24 december 2015

TP-Link AC1750 Wi-Fi Range Extender RE450

Slechte product en support. Na een paar uur werkt mijn asus rt-ac66 niet meer. Heb inmiddels een andere router gekocht netgear r7000 en ook hier dezelfde problemen. Heb nu de netgear router en ik gebruik de asus als extender. Dit werkt heel goed.

Pluspunten

• Snelle installatie

Minpunten

• na een paar uur is rebooten noodzakelijk.
  • Slechte support.

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een TP-Link AC1750 Wi-Fi Range Extender RE450?