HardwareWebwinkel.nl

16.625 producten en 17.828 uitvoeringen

Gebruikers over webshop HardwareWebwinkel.nl

Review toevoegen
Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Via tweakers.net pricewatch koop ik eigenlijk al mijn hardware. Dan kijk ik naar prijs, maar nog belangrijker is levertijd. Via de pricewatch een 15" Surface gezocht en gevonden. Bij Hardwarewebwinkel zou hij op voorraad zijn. Omdat ik weet dat 15" Surfaces schaars zijn ook nog een keer gebeld. Verteld dat ik een 15" Surface zocht en dat ik zeker wilde weten of ze hem daadwerkelijk had. Dat is bevestigd. Er zit alleen een verkeerde link achter de pricewatch. Deze gaat niet naar een 15" Surface maar naar een 13,5" variant. Toen ik hem binnen kreeg en de doos open maakte vond ik hem al klein. Daarna op de doos gekeken en daar stond inderdaad dat het een 13,5" laptop was.

Wie is er nu verantwoordelijk voor het verkeerd koppelen van artikelen in de Pricewatch???

Dit was het antwoord van Maurice van Rooij van hardwarewebwinkel.nl

"Wij zijn echter niet verantwoordelijk voor de informatie van Tweakers.net, u heeft ten tijde van bestellen op onze website kunnen zien wat de specificaties waren.
We kunnen de surface retour nemen onder aftrek van een restockingfee van 33% indien deze nog in ongeopende staat is. Is deze in geopende staat dan is de restockingfee 50% van het aankoopbedrag.
Mocht u hier gebruik van willen maken dan kunt u de surface opsturen met een kopie factuur aan het adres vermeld op de factuur en hier onder mijn naam.
Uiteraard kunt u ook gebruik maken van Tweakers vraag en aanbod of Marktplaats hetgeen goed schijnt te werken."

Klantenservice

Zie het hele verhaal hier voor. Zorg dus dat je altijd en enkel onder je prive naam koopt!

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

CPU koeler besteld bij deze site via Tweakers. Stond bij dat deze binnen 2 á 3 dagen verzonden zou worden, maar na anderhalve week nog altijd niets binnen.

Natuurlijk na vier dagen contact opgenomen met de store via mail en Whatsapp. Op de mail kreeg ik 5 dagen later pas een reactie en via Whatsapp een automatisch bericht dat er niemand in staat was te reageren vanwege een vakantie en dat het nog een week ging duren.

Verzending

Uiteindelijk de bestelling geannuleerd en bij Megekko een CPU koeler besteld die wel meteen de volgende dag geleverd werd zoals aangegeven op de website!!

Klantenservice

Reageren niet of veel te laat. Foutieve informatie op de website. Trage afhandeling van mijn retour.

Goedemiddag Paul,

Dank je voor je review. We hebben je enkele dagen na bestellen gemaild met de melding dat het product helaas een langere levertijd zou krijgen waardoor het handiger zou zijn de order te annuleren en of je wellicht dan de order zou willen annuleren.

Helaas hebben we pas vrijdag de annulering van u doorgekregen waarna u op maandag deze review schreef.

Jammer dat het zo gelopen is, we hebben de order inmiddels geannuleerd en teruggestort, volgende keer beter!

Mvg, Team HardwareWebwinkel.nl

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 4
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Geheugen besteld en betaald, maar wilde deze direct annuleren. Helaas wordt de telefoon niet beantwoord, waardoor het via de mail moest. Ondanks een redelijk snelle reactietijd via de mail, was het niet snel genoeg om mijn order te annuleren. Er werd wel direct een RMA aangemaakt, maar het pakketje was helaas al verstuurd.

Na een paar dagen nog niets ontvangen, dus contact opgezocht. De annulering bleek uiteindelijk wel goed doorgekomen te zijn en het geld werd binnen enkele dagen teruggestort.

Verzending

Verzending zou dusdanig snel gedaan worden, dat aanvankelijk gedacht werd dat het pakketje al de deur uit was. Dus dat zat goed.

Klantenservice

De afhandeling via e-mail gaat prima, maar telefonisch onbereikbaar. Ik zou adviseren het telefoonnummer van de website af te halen, of er commentaar bijzetten dat deze niet goed bereikbaar is of slechts op enkele tijden.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Monitor gekocht. Ik wilde de monitor ophalen maar het is een "aan huis winkel" in een woonwijk. Er is geen verwijzing/bord in de straat of bij de woning zelf naar dit bedrijf. Dus ik twijfelde maar achteraf goed gekomen.

Verzending

De eigenaar kwam de monitor zelf brengen met zijn zoon.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 4
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Voordelige prijzen en ruim voorraad aan kabels en koeling accessoires, compenseert de verzendkosten ruimschoots. Simpele website maar makkelijk om te vinden wat je nodig hebt, voorraad lijkt niet helemaal te kloppen. Helaas is het aanmaken van een account verplicht en is er geen mogelijkheid om te betalen met een credit card. Weekendlevering is mogelijk met bijbetaling.

Verzending

Bestelling is in twee delen verzonden, de website en de bevestiging gaven aan dat het product op voorraad was. Helaas moest een product via een backorder nog worden gekocht door de webshop. De levering van de bestelling is dus niet gegaan zoals afgesproken. Zending is in beide gevallen goed verpakt.

Klantenservice

Een product van mijn bestelling was niet op voorraad, terwijl dat volgens de website wel het geval was tijdens het plaatsen van de bestelling. Webshop heeft op eigen initiatief besloten om de producten die wel op voorraad waren alvast te versturen. Had graag gehad dat er poging was gedaan om contact op te nemen, zodat er een alternatief gezocht kon worden wat wel op voorraad was. Verder netjes en duidelijk te woord gestaan via de mail over de lopende backorder. Backorder is verder op de geplande datum ook op de mat gevallen.

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Site is opzettelijk bedriegelijk.
Artikel staat netjes op de site met een groen vinkje dat het onderdeel op voorraad is en een mooi 24hrs lever tekentje erbij.
Helaas ergens verstopt in de kleine lettertjes staat dan "eigen voorraad: Nee", "Voorraad leverancier: Ja"
Ik had geheugen besteld wat ik vrij direct nodig had en dit konden ze dus niet direct leveren ondanks dat ze dit wel claimde.

Verzending

Niet binnen de beloofde 24hrs verzonden, laat staan dat het bezorgd is.

Klantenservice

Telefonisch niet bereikbaar en de genoemde live chat op de site is ook nergens te bekennen.

-----------------------------------------------------
Gezien ik niet kan reageren op de reactie hieronder:
Dit product is op donderdag avond bestelt (ja na 16:00, dus ik verwachte deze niet op vrijdag te ontvangen)

Dit is wat er in uw bevestiging staat:
Uw bestelling
Aantal Product Artikelnummer Prijs Totaal
1 G.Skill Ripjaws V DIMM DDR4 4000 CL18 - 32GB (2x 16GB)
Levertijd: Morgen verzonden* F4-4000C18D-32GVK € 149,95 € 149,95

Ziet u waar er staat "morgen verzonden" dan verwacht ik mijn product dus zaterdag in huis.
Zaterdag, één van de 2 dagen in de week dat mensen juist wel thuis zijn omdat ze dan niet hoeven te werken, zeker als ze iets besteld hebben.

Om 11:40 de volgende dag kreeg ik een mail waarin u claimt dat de order wordt "klaar gemaakt voor verzending" en dat ik "spoedig een track en trace code" zou krijgen.

Daarna, niets meer.

En voor de claim die u maakt over het kunnen kiezen van een zaterdag levering, die keuze/optie is er niet.
Ik ben zojuist voor de zekerheid nog maar eens door uw bestel proces gegaan en dit is de volledigheid van de tekst op uw site op de pagina aangaande bezorging/levering:

"
Verzendadres
Voer hier een ander afleveradres in voor deze bestelling, of kies een adres uit uw adresboek.

Let op!
Wanneer u uw zending op een zakelijk adres laat bezorgen, vergeet u alstublieft dan niet om de bedrijfsnaam te vermelden.
We krijgen helaas meer dan eens pakketten retour omdat de postbode geen zendingen van particulieren afgeeft op een bedrijfsadres indien de bedrijfsnaam ontbreekt.
"

Goedenavond,

Vervelend dat u onze voorraadindicatie niet helemaal duidelijk vind. We proberen het zo goed en duidelijk mogelijk te communiceren zodat het door iedereen gesnapt kan worden. Wij hebben geen kleine lettertjes.... we vermelden duidelijk en uitgebreid bij het product wanneer iets verstuurd zal gaan worden en vermelden dit ook nog in de orderbevestiging die u van ons krijgt. Ook wij hebben graag tevreden klanten en willen dit graag zo houden!

Als u op vrijdag iets besteld, dan wordt dit in principe op maandag geleverd, dit gebeurd al 17 jaar zo en is bewezen dat het goed werkt, van de zaterdagleveringen wordt meer dan de helft niet bezorgd omdat de mensen niet thuis zijn. Wilt u iets toch op zaterdag in huis hebben, kies dan voor zaterdaglevering, deze keuze komt u tegen met afrekenen, dan heeft u het ook in het weekend in huis. Mocht ons dit dan niet lukken, dan nemen wij even contact met onze klanten op.

Als er bij staat binnen 24 uur verstuurd, dan wordt dit ZEKER diezelfde dag verzonden. Ik zou graag van u willen weten om welke order dit gaat die niet verstuurd is op de dag dat u besteld heeft zodat we dit voor u uit kunnen zoeken. Onze excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,


Team HardwareWebwinkel.nl

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

makkelijk te vinden via de website of in mijn geval via directe link uit de pricewatch.

Verzending

binnen 24 uur verzonden staat zowel in de pricewatch als op mijn bestel bevestiging. dat zou betekenen op vrijdag verzonden.
mijn vorige bestelling, waar ze overigens ook een puinhoop van hadden gemaakt door er 2 pakketjes van te maken waarvan ik maar 1 track en trace code had. en niks te horen kreeg.
Nu weer een puinhoop, dus niet met postnl verstuurd en dus ook niet de volgende dag in huis.
verzonden met GLS van alle mogelijke vervoerders wel de rotste is mijn ervaring. volgens de mail begin van de avond een track en trace code.
middernacht nog niks ontvangen, en gezien het nu weekend is niemand meer bereikbaar, bij webshop niet, en vervoerder niet.
geen track en trace code, en ook geen flauw idee hoe laat en of het maandag of dinsdag komt. niet dat het uitmaakt, ben beide dagen niet thuis, had niet voor niks gekeken dat het dezelfde dag verzonden zou worden, en uit vorige ervaring met postnl. het meest domme is nog, dat het zo klein is dat het in een goede bubbeltjesplastic envelop past. en dan voor GLS kiezen...

Laatste bestelling ooit hier, dat is nu wel duidelijk. en heb spijt niet met visa betaald te hebben,
klantenservice verwacht ik niks van, was vorige keer ook hopeloos.

Klantenservice

Laatste bestelling ooit hier, dat is nu wel duidelijk. en heb spijt niet met visa betaald te hebben,
klantenservice verwacht ik niks van, was vorige keer ook hopeloos.
mijn vorige bestelling, waar ze overigens ook een puinhoop van hadden gemaakt door er 2 pakketjes van te maken waarvan ik maar 1 track en trace code had. en niks te horen kreeg.
ik gaf ze nog een keer het voordeel van de twijfel, maar had dit beter niet kunnen doen dus. jammer dit.. zet er dan bij in de bevestiging waar bij elk artikel staat vandaag verzonden dat het niet met postnl of dhl gaat en dus pas na het weekend gaat komen. sterker nog, zou netjes zijn om even contact met de klant te hebben dat de volgende dag niet gehaald gaat worden.
maar nee, betaalbevestiging, en verder zoek je het als klant maar uit.
door tijdstip van mail krijgen en op vrijdag, niemand meer te bereiken. webshop niet en gls ook niet, heeft ook geen nut gezien ik niet eens een code heb gekregen. wat een bagger service..
En ik kan het weten, heb mijn hele leven in een winkel gewerkt, daar gingen we alleen wel anders met klanten om.

Er wordt hieronder een reactie gegeven dat de track en trace code op vrijdagavond verstuurd is.
Hij kwam bij mij toch echt op Zondag 4:09 exact binnen.
kan er zelfs een screenshot van maken.

Ik wens het niet om voor leugenaar uitgemaakt te worden.
En als dit is hoe jullie met klanten omgaan....
Ik zal ook wel kijken als ik tijd heb of ik via outlook verwijderde mail kan terughalen over vorige keer, dat was wel degelijk bij jullie. er was nog een mail met excuses voor de verwarring gestuurd meen ik uit mijn hoofd te herinneren.
Maar hier een beetje alles onderuithalen wat ik schrijf vindt ik echt te ver gaan.
Ik kan ook iemand voor leugenaar uit maken, want ik heb vrijdag geen track en trace code gehad.
toevallig heb ik helaas chronische insomnia waardoor ik niet slaap, zag heb dus zondagnacht binnenkomen (gewoon in mijn inbox)
overigens lag de GLS site er ook helemaal uit, dus misschien heeft het daar iets mee te maken, maar dan nog ben ik geen leugenaar.
Dit is ook voor het eerst dat ik een negatieve review schrijf.

Beste Marcel,

Ik heb je zojuist al uitgebreid gemaild. Je bestelde op donderdag avond een aantal zaken met de status "morgen verzonden". Op vrijdag hebben wij de order keurig verstuurd zoals beloofd.

We betreuren het dat het niet zo gegaan is als jij zelf in gedachten had. Je had gedacht dat het met postNL verstuurd zou worden en dat het zaterdag in huis zou zijn. Wij versturen via GLS en vertellen dit ook op onze website. Orders met 24 uurs levering worden de volgende werkdag bezorgd. De volgende werkdag na vrijdag is een maandag. Vervelend dat je iets anders in de planning had, daar kunnen wij helaas niets aan veranderen.

De "andere order" waar je het over hebt met 2 pakketjes heb ik voor je nagekeken maar moet bij een andere shop zijn geweest, dit zijn telkens brievenbuszendingen geweest die netjes in 1 keer in een envelopje bij je in de bus zijn gevallen.

De track en trace code die je niet zou hebben gehad, is vrijdag om 17.13 uur aan je verstuurd, wellicht even in je spambox kijken naar de trackingmail, ik heb hem voor de zekerheid nogmaals aan je doorgegeven.

Ik hoop dat je nu ik je op zondag avond nog even een update stuur, je toch iets anders aan kijkt tegen onze "bagger service" en dat ik je toch even anders naar het geheel heb kunnen laten kijken.


Team HardwareWebwinkel.nl

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 3
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Het bestelling ging eenvoudig en verliep zonder problemen, de bestelling was ook zo binnen. Ik was erg tevreden totdat het kapot ging.

Klantenservice

De klantenservice vind ik tegenvallen nu ik een RMA kwestie heb, bij mij was een SSD overleden en heb deze teruggestuurd (garantie).
Inmiddels wacht ik al langer dan 2 maanden maar vooralsnog geen andere SSD ontvangen.
Ik heb ook al contact gezocht helaas krijg ik de reactie dat het bij de leverancier ligt.
09-05-2022:
De leverancier heeft zijn excuses aangeboden en aangegeven dat het niet normaal is dat het zo loopt en aangeboden dat ik een andere SSD mag uitzoeken.
Kortom uiteindelijk netjes opgelost dus de rating aangepast van Waardeloos naar voldoende!

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

de site oogt mogelijk wat ouderwets, maar nagiveren is prima en bestellen ging allemaal eenvoudig.

Verzending

Klein foutje waardoor ik geen track en trace had ontvangen en dus het eerste pakket gemist had.

Klantenservice

Bij ontvangst tweede pakket (en niks wetende over het eerste pakket) vroeg ik me dus af waar de rest was. Ik had snel en keurig antwoord en kon het meteen ophalen bij een postnl punt.

Goedenavond,

Dank je voor je review, we stellen het zeer op prijs dat je de moeite neemt om een positieve review te schrijven, dit kost toch meer energie dan een negatieve review merken we! 😉

Fijne avond!

Team HardwareWebwinkel.nl

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Prijsaanpassing van artikel 200 naar 130 maken om (in mijn ogen) traffic van Tweakers te krijgen, dag later annulering in gang schieten en verschillen achter "technische fout" en weigeren uit te leveren.
Artikel was op voorraad ten tijde van bestelling. Na annuleren is het artikel niet eens meer op de site te vinden, hele rare gang van zaken.

Na contact via Whatsapp zonder reactie (vijf dagen, inclusief weekeind) en bellen (zonder resultaat) per mail verzocht alsnog uit te leveren. Toen snel reactie maar uitleveting geweigerd door winkel. Nare toko, zal er niet snel iets kopen.

Klantenservice

Aftersales verdekt zich achter technische problemen terwijl er gewoon iemand heeft zitten slapen.

Edit na reactie verkoper: het totaal negeren van de essentie (items foutief prijzen om zo via Tweakers traffic te genereren met een actie artikel dat ten tijde van bestelling "op voorraad is" en na de zogenaamde vergissing niet meer op de site te vinden is, staaft enkel mijn vermoeden dat het echt alleen om misbruik van Tweakers (en andere sites) gaat.

Het gebruiken van mijn naam van bij de bestelling (hier nergens te vinden) getuigt verder van een vreselijk onprofessioneel en kinderachtig "team". Ook het niet accepteren van de fout en eigen incompetentie afschuiven op een "technische fout" is beneden alle peil. Walgelijk bedrijf.

Goedemiddag Tim,

Afgelopen woensdag laat in de avond bestelde je een Ubiquiti Dome camera voor bijna de helft van de gangbare prijs.

Via de prijsvergelijker van Tweakers kwam je bij ons terecht. Je zag 10 aanbieders die de normale prijs hadden en wij stonden als enige bovenaan met een prijs die bijna de helft van de rest bedroeg. Op onze website was er geen sprake van een actie of aanbieding, je kon er dus van uit gaan dat deze prijs onjuist was. Uiteraard begrijpen we dat je besteld hebt, maar op dat moment kun je ook verwachten dat de order door de webshop weer geannuleerd kan worden.

We hebben de volgende ochtend je meteen een update gestuurd dat prijs onjuist en onmogelijk was, dat het hier om een kennelijke vergissing ging. We hebben derhalve je order geannuleerd en het bedrag meteen teruggestort.

Ook wij vinden het erg vervelend als er door een technische fout een verkeerde prijs op de site komt en hopen op het begrip van een klant dat dit soort dingen helaas bij het winkelen op internet hoort.

Hopelijk scoor je de volgende keer een leuke aanbieding!


Team HardwareWebwinkel.nl

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Beschadigd product (DeLock M.2 Dock) geleverd gekregen, wordt heel moeilijk gedaan over herroepingsrecht, zaak wordt aan alle kanten verdraaid. Klantonvriendelijk, onbetrouwbaar en onprofessioneel, niet kopen hier!

Verzending

Product beschadigd geleverd zonder folie of beschermhoesje. Verpakking moet eerder geopend zijn gezien de beschadigingen op het product.

Klantenservice

Totaal geen begrip voor het verhaal van de klant. Er wordt gezegd dat het onmogelijk is dat het product beschadigd is terwijl het bewijs hier is, dat ik het product niet mag retourneren/zinloos is, eigen voorwaarden worden verdraaid, en er worden beschuldigingen geuit richting de klant (U moet dit, u moet dat). Bij elke mail is er een andere reden waarom ik geen recht heb om het product terug te sturen/geld terug gestort te krijgen. Herroepingsrecht wordt niet erkend. In tegenstelling tot wat hieronder gesuggereerd wordt over kleding passen kop koffie erover heen gooien, kwam het product reeds beschadigd binnen.

Beste E.

Dit is niet hoe het verhaal is gegaan, ik zal het even kort samenvatten.

U kocht een M.2 SATA dock en had problemen om deze werkend te krijgen met uw Kingston A2000 en Samsung 870 EVO Plus SSD. De SSD's waren prima, deze waren nogmaals getest in PC en laptop maar ondanks dat, kreeg u het niet werkend. En ohja u wist nog even te melden dat de behuizing bekrast was, u suggereerde dat de verpakking al geopend was geweest.

Ik heb u uitgelegd dat het een nieuw product is, het was op bestelling binnen enkele dagen geleverd, deze producten komen rechtstreeks van Delock en worden bij binnenkomst doorgestuurd.

U dient als koper meteen te melden dat er iets niet mis is met het product. Dit heeft u niet gedaan, u bent het product in gebruik gaan nemen.

U heeft volgens uw eigen zeggen een eigen IT zaak maar u heeft het verkeerde product besteld, u begreep niet dat er verschil zit tussen een M.2 PCIe NVMe SSD en een M.2 SATA SSD. Een M.2 PCIe NVMe versie gaat niet werken in een M.2 SATA dock.

Er wordt niet moeilijk gedaan over het herroepingsrecht. Ik heb u uitleg gegeven over het recht dat u heeft. Dat u als consument recht van retour heeft echter:

Als u een product in gebruik neemt en het product beschadigd, dan KAN er een bepaald percentage van het aankoopbedrag in mindering worden gebracht. Dit is ook wat er in de wet bepaald is. U mag bijvoorbeeld ook geen kleding passen, even dragen, een kop koffie er overheen gooien en dan terugsturen en het volledige bedrag terug verwachten.

U heeft te kennen gegeven het product te behouden en internet te voorzien van de diverse negatieve reviews hetgeen we natuurlijk jammer vinden. We hopen dat u in het vervolg als u iets opent u melding maakt dat het product beschadigd binnen is gekomen i.p.v. in gebruik te gaan nemen.


Team HardwareWebwinkel.nl

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Snelle levering en lagere prijzen dan andere webshops.
Breed assortiment aan componenten.
Website is overzichtelijk en voorraad staat goed gecategoriseerd.

Verzending

Verzending is binnen NL meestal de volgende dag, mits je voor ~16:00 besteld.
Door de optie om producten zonder verpakkingsmateriaal te laten verzenden blijft het vaak goedkoper, waardoor je bijv. niet 7 euro aan verzendkosten kwijt bent voor de kleinere componenten.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Snelle levering van diverse pc componenten. Site beetje onoverzichtelijk soms (filtering) maar voor de rest prima werkbaar.

Klantenservice

Snelle respons klantenservice, vraag keurig opgelost.

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Hele trage service en communicatie, misleidende leveringsbeloftes. Absurd slechte winkel. Ik plaatste bij deze winkel een bestelling voor een Asrock LGA1700 ITX moederbord, daar deze niet zo gemakkelijk snel leverbaar zijn. Deze winkel beloofde een 24h levering op haar website, echter is 24h = 5-6 dagen bij deze winkel.

De enige reden dat ik bij hen bestelde was om het bordje snel te krijgen. Intussen op Amazon reeds 2 bordjes ontvangen van een ander type (eentje waarvan RMA omdat het eerste defect was) en alsnog sneller dan deze winkel.

Al bij al een waardeloze ervaring met deze winkel. Ze zijn niet de goedkoopste en de website lijkt gemaakt te zijn in een ander tijdperk. Ik zie niet in waarom ik opnieuw zaken zou doen met hen.

Verzending

Winkel geeft aan dat het product voorradig is en geleverd kan worden binnen de 24h, echter blijkt het product pas 4-5 dagen na plaatsen van bestelling toegekomen te zijn bij de winkel en pas een dag later bij mij. Waarom liegen over je levertermijn? Dit creeërt enkel frustratie.

Klantenservice

Bij het versturen van het retour formulier, exact volgens de (omslachtige) procedure op hun website, kreeg ik geen antwoord. Bij het versturen van een reminder krijg ik doodleuk het antwoord 'Ik heb geen vraag van u ontvangen, graag uw vraag insturen/doorsturen, dan kunnen we daar op reageren!'. Mocht deze medewerker de kleine moeite doen om het document in bijlage te openen had deze alle gegevens, in plaats daarvan beslist deze winkel liever om haar klanten te negeren in de hoop dat de wettelijke retour termijn zal verstrijken.

Goedemiddag,

24 uurs levering is alleen in Nederland, niet in België zoals ook vermeld op de website. Het is in 3 werkdagen geleverd, dat u het weekend mee wilt rekenen dan komt u inderdaad aan meer dagen.

U stuurt een reminder op een door u gestuurde mail, echter hadden wij geen mail ontvangen en ook geen bijlage, wij weten dus niet wat de vraag is en die heb ik toch echt nodig als ik een antwoord moet geven ;-)

We doen ons best maar kunnen niet gaan gokken naar wat iemand gemaild zou kunnen hebben!

Mvg, Team HardwareWebwinkel.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 2
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

De website is prima te gebruiken. De prijzen zijn over het algemeen competitief. Helaas wordt dit recent weerspiegeld in de kwaliteit van de klantenservice.

Verzending

Over het algemeen prima.

Klantenservice

HWWW heeft zelf verzonnen dat een order mijnerzijds zakelijk was geplaatst, waardoor een restocking fee onontkoombaar was voor een terugzending. Ook nadat ik expliciet heb aangegeven dat deze order niet zakelijk is. Er is geen onderscheid op de website tussen privé en zakelijk. Volgens HWWW is het voldoende om ToS zakelijk toe te passen als men een woord invoert bij "bedrijfsnaam", tijdens het uitchecken.

Vervolgens heb ik een voeding geretourneerd. Een van de Gigabyte series die graag kapot gaat (3e of 4e model hiervan dat ik moest retourneren, deels bij HWWW). Volgens HWWW gaat de voeding aan. Vervolgens vroeg HWWW wat volgens mij de klachten waren, en hier heb ik uitgebreid op geantwoord. Zonder toelichting is de voeding vervolgens weer teruggestuurd. Dat een voeding soms wel aan gaat betekent niet dat deze goed werkt. Ook hierin is kennelijk geen speling of interactie mogelijk, behalve voor de vorm een vraag vanuit HWWW.

Ik ben er vooralsnog klaar mee om hier geld achter te laten. De laatste jaren gaat het om een paar duizend Euro, maar kennelijk heeft dit ook geen gewicht. Een consument op hun woord nemen en dit als uitgangspunt hebben lijkt me van primair belang. Een recent voorbeeld hiervan zien we terug bij de kwestie Newegg die GamersNexus heeft behandeld; gelukkig is het nog niet zo erg.

Voor de lage prijs krijg je wat je wil, zolang er naderhand geen problemen ontstaan.

Er komt nu vast een slim weerwoord, zoals hieronder vaker te zien:
"U bent niet beleefd"
"Wij testen dingen beter dan U"
"Dit zijn nou eenmaal de voorwaarden"
of een andere vorm van vingerwijzen.

Lees bijvoorbeeld de reactie van "MNM Computer" op 23 februari. Het is hiernaast geen stijl om een consument te kijk te zetten met opmerkingen als "norse antwoorden", en "u wist het wel". Dit geeft blijk van een klantenservice zonder zichtbare PR/communicatie training of ervaring.

Op 29 december zal MNM het "nogmaals uitleggen". Over pedantie gesproken.

Op 25 december wordt de klant schoolmeesterlijk de les gelezen: "wellicht is het handiger".

Op 19 november geeft Maurice toe dat het wel vervelend is dat voornamelijk mensen met negatieve ervaringen hun reviews plaatsen. Een terecht gevoel, maar niet iets waar een klantenservice zich publiek over hoeft te verbazen.

De reacties van de klantenservice geven het gevoel dat HWWW gelijk wil hebben. Maar goed, het is niet de taak van de consument om de klantenservice te verbeteren.

Mijn insteek is dan ook niet om 1 ster op alle onderdelen te geven, gezien ik een aantal jaar met redelijk succes hier bestellingen heb geplaatst, maar de klantenservice van de laatste maanden schrikt af.


Update n.a.v. onderstaande reactie:

Allereerst lijkt het me onnodig en onwenselijk om koopgedrag van klanten en plain publiek te bespreken.

Hoe HWWW omgaat met een particulier account dat wordt verheven naar zakelijk is al beschreven.

De pedante toon is in ieder geval niet minder geworden, en de behoefte om gelijk te hebben evenzeer.

We blijven van meningsverschil over het al dan niet functioneren van de voeding, gezien ze hier alweer gebreken heeft vertoont. Met betrekking tot de verloren tijd hebben we hier beiden last van. De communicatie omtrent het terugsturen en de reden hierachter was achterwege, dus het is moeilijk te ruiken dat dit door HWWW als coulance is uitgevoerd. Het klopt dat het om een CM i.p.v. GB model gaat, een fout mijnerzijds, maar geen reden voor arbitraire conclusies. Voor de paar tientjes die de voeding kost laat ik het hier bij.

Overigens is het punt van het aanhalen van voorgaande reviews niet over (on)tevreden klanten, maar de manier waarop wordt gereageerd. Maar goed, het lijkt nodig om veren in eigen achterkant te steken.

Goedenavond,

U heeft een ICT bedrijf. U heeft een zakelijk account en bedrijfsnaam in het systeem en krijgt facturen op naam van uw bedrijf. U heeft een inschrijving KVK. U vraagt producten blanco naar andere personen te verzenden en de hoeveelheid producten die u tegelijk bestelt maakt u toch echt een zakelijke klant.

Voor zakelijke klanten gelden helaas niet de regels die de overheid heeft gemaakt om de consument te beschermen voor vergissingen. De wet kopen op afstand en het recht van retour is puur en alleen voor consumenten. U bent ICT bedrijf en dient te weten wat u aanschaft of niet. Natuurlijk kunt u een foutje maken met bestellen maar dan zijn eventuele kosten voor uw eigen rekening. Als er dingen zakelijk teruggestuurd worden dan kan het zijn dat er restockingfee in rekening wordt gebracht. Dit woord is niet voor niets een bekend begrip voor bedrijven onderling.

Wat betreft de voeding die u noemt is dit een mooi voorbeeld. U heeft het over een Gigabyte voeding terwijl het een Cooler Master voeding is die u ingestuurd heeft voor garantie. Het zijn blijkbaar zoveel spullen die er bij u in en uit gaan dat u het overzicht zelf verliest, u kunt zich gewoon echt niet als particulier/consument voordoen wanneer het u uit komt.

De genoemde voeding is uitgebreid getest maar vertoont geen klachten en is dus niet defect. In een normale situatie kunnen daar onderzoekskosten voor in rekening worden gebracht, u zet hier namelijk iemand aan het werk om het product te laten testen die niet defect blijkt te zijn, niemand werkt voor niets. Wij hebben omwille van de relatie deze voeding zonder verder iets in rekening te brengen aan u teruggestuurd, lijkt me dat we het in mijn ogen dan best netjes hebben afgehandeld ondanks dat we hier toch ettelijke uren aan hebben gespendeerd.

Als u dan toch punten uitlicht uit reviews, waarom dan ook niet een keer een paar positieve dingen meenemen zoals de review van de vorige reviewer die blijkbaar wel zeer tevreden was over de afhandeling van onze klantenservice?

Of de meneer van 25 december die zegt dat de klantenservice behulpzaam is.
Of de meneer van 7 december "Snel vakkundig en prima after service"
Of de review van 19 november... enz enz enz

Zo aan onze gemiddelde review score te zien doen we het volgens mij best goed en dat voor een shop die gemiddeld gezien scherp geprijsd is!

Ik wens u een fijn weekend.

Team HardwareWebwinkel.nl

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Ik las veel negatieve beoordelingen over hun aftercare, dus ik wilde even aangeven dat hun aftercare wel degelijk ok is. Na 10 maanden deed mijn usb stick het niet meer en dat werd netjes opgelost door deze winkel. Diepe buiging voor hun medewerking.

Verzending

Altijd top geweest, ik heb nooit issues gehad met hun verzendmethodes.

Klantenservice

Een dikke 10 dus. Wat moet ik er nog meer van zeggen? Ik ging er eigenlijk vanuit dat de stick dood was, maar 2 weken later heb ik toch een nieuwe stick voor mijn neus liggen.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 3
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Het bestelproces was soepel te noemen, de prijs concurrerend alleen de verzending duurde erg lang.

Verzending

Van besteling tot daadwerkelijke levering bedroeg 9 dagen, waar bij het product 2-3 werkdagen stond vermeld.

Klantenservice

De 'schuld' werd in eerste instantie bij mij neergelegd omdat ik blijkbaar voor een goedkope verzendmethode had gekozen. Ook werd mij gevraagd bij de buren te checken of daar het pakketje mogelijjk lag. Als dat zo was, dan hadden de buren het wel gebracht.

Dank u voor uw 'passende' review zoals u al aangekondigd had.

Vervelend dat het bij u aanvoelt alsof er een 'schuld' bij u wordt neergelegd, dit is absoluut niet nodig.

Ik vroeg u even of het adres wel correct was.

Er wordt uitgelegd dat u gekozen heeft voor de goedkoopste verzendmethode, de brievenbuspost. PostNL doet zijn best maar ook daar loopt het wel eens mis en wordt het wat langer dan de 1 a 2 dagen dat ze er normaal over doen. Wij vragen u dus om begrip te hebben voor de wat langere bezorgtijd.

Ik gaf u de tip om even bij de buren te vragen, wellicht lag het bij hen in de bus.

De enige antwoorden die ik van u kreeg waren norse antwoorden:

dat ik zei dat het aan u zou liggen,
u ging niet bij de buren kijken want de postNL app zei dat er niets onderweg was
u ging wel ergens anders een SSD bestellen want u wist wel waar het naar toe ging na zo'n reactie.

Jammer dat u vanaf de 1e minuut al geen vertrouwen had in de hele afhandeling.

Wij doen als shop dagelijks onze uiterste best om alles snel de deur uit te doen, wij waren binnen de gestelde tijd alleen postNL heeft hier wat steken laten vallen waarvoor mijn excuses.


Team HardwareWebwinkel.nl

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

De HDD was goed en stevig verpakt in luchtkussens en bubbeltjesplastic maar had geen eigen doos. Ik ga er maar van uit dat dat de schuld van de leverancier is dat ze op die manier in bulk worden geleverd.

Verzending

's Middags besteld, volgende ochtend geleverd, prima!

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Overzichtelijke website, normaal betalingprocess, voldoende betalingsmogelijkheden. Gewoon goed. Zoals men het tegenwoordig zou mogen verwachten ;-)

Verzending

Heel goed verpakt, grote doos met luchtzakken gevuld. Bezorgers waren wellicht iets te snel met de bel?, weet het niet, maar het product in de carpoort aangetroffen.

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Bestel al jaren bij HardwareWebwinkel, maar dit was helaas mijn laatste keer. Belabberd te woord gestaan door klantenservice. Geheugenkaart besteld waar levertijd op 2 tot 5 dagen bij stond, en op dag 4 nagevraagd of hij er op tijd zou zijn aangezien ik 'm voor het weekend nodig had. Hij zou inderdaad te laat komen, dus ik gaf aan 'm te willen annuleren. De andere producten die ik had besteld konden blijven staan aangezien ik daar had ik geen haast mee had.
Dat was echter niet mogelijk omdat het om een zogenoemd "niet-vooraard product" zou gaan, echter staat dat nergens op de site/het bestelproces aangegeven. Als ik dat op voorhand wist had ik elders geshopt aangezien ik als ZZP'er geen recht heb op bedenktijd van 14 dagen.

Op de service pagina staat genoemd dat een order wijzigen mogelijk is voordat deze verzonden is, wat het geval was. HardwareWebwinkel weigerde echter te annuleren en als "antwoord" op mijn mail er al bellend uit te komen kreeg ik geen response meer, maar in de avond een geautomatiseerde verzendbevestiging. Erg onprofessioneel.

Op mijn vraag hoe ik vooraf had kunnen weten dat het om een "niet-vooraard product" ging heb ik nog steeds geen antwoord.

Verzending

Levertijd van 2-5 dagen werd uiteindelijk 8 dagen, ik moest er zelf achter aan daar achter te komen. Verder netjes verpakt, en verzonden met GLS, waar ik gemixte ervaring mee heb.

Klantenservice

Zoekt niet klantgericht naar een oplossing en deur zit echt "dicht" . Zie hier algemene beoordeling.

Geachte kywr,

Dank u voor uw review, ik probeer het u nogmaals uit te leggen want u bent een bedrijf, geen consument.

Consumenten hebben bepaalde rechten en worden beschermd door wetten welke wij respecteren zoals het hoort.

U bent bedrijf, hiervoor gelden andere regels en wetten. Als u een order plaatst dan weet u dat zowel u als wij ons aan regels moeten houden. Een van deze regels is dat u mag annuleren als wij niet binnen 31 dagen hebben geleverd wat u besteld heeft, dit is bij de wet geregeld. Wij daarentegen hebben dus het recht om de order aan u uit te leveren binnen 31 dagen, wij hebben geen verplichting om te wijzigen of annuleren hetgeen bij een consument wel van toepassing is.

Onze levertijden zijn een indicatie en geen leveringsgarantie. U had vooraf even kunnen vragen of het haalbaar was voor het weekend want met een zending op dag 5 had u het ook al niet op tijd gehad. Ik had u dan kunnen vertellen dat dit niet zou gaan lukken, het is namelijk december en sommige leveranciers hebben het zo druk dat ze met achterstanden in levering zitten.

U bestelde een vrij specifiek geheugenproduct welke niet meer geannuleerd kon worden bij onze toeleverancier omdat het product al onderweg was en welke wij zelf niet op voorraad wensen te houden. Wij zijn ERG flexibel als het ruilen dan wel annuleren betreft voor bedrijven. Bij de meeste producten is het voor ons geen probleem als een bedrijf wil ruilen of te annuleren, daar komen we samen wel uit, echter was het bij dit product wel een probleem en had u de pech dat dit niet meer mogelijk was.

Zoals ik al aan u vertelde, een consument kan ALTIJD wijzigen of annuleren een bedrijf niet. Wij schreven helaas niet wat u wilde horen, dit is iets anders dan wat u omschrijft als "belabberd te woord staan".

Ik heb u aangegeven dat de rest van de order gewijzigd of geannuleerd kon worden maar dit was voor u niet nodig. U heeft nu dus een extra geheugenkaart voor een volgend project, zo gaat dat in de praktijk.

Vervelend dat we het deze keer niet konden oplossen.


Team HardwareWewbinkel.nl

1 2 3 ... 16

Scorekaart voor HardwareWebwinkel.nl

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

ICTWaarborg
Qshops

Review toevoegen Meld foutieve informatie



Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee