14.794 producten en 16.029 uitvoeringen

Voorheen stond deze shop bekend als MNM Computers

Gebruikers over webshop HardwareWebwinkel.nl

Review toevoegen

Algemeen

Ik had 2x dezelfde geheugenbankjes besteld in aparte bestellingen. Dit is opgemerkt door hardwarewebwinkel en toen ben ik benaderd. Ik gaf aan dat dit correct was. Ik wilde 2 facturen. Ze hebben in één doos verzonden en 1x verzendkosten gecrediteerd. Dat was al erg netjes!

Bestelling was zoals op website vermeld, leverbaar met 2 à 3 dagen. Neemt niet weg dat ik met smart zat te wachten op mijn geheugen, zodat ik mijn nieuwe pc eindelijk af kon maken. Helaas deed bezorger melding maken dat ik niet thuis was, maar zelfs camerasysteem en opgenomen beelden lieten zien dat er niemand aan de deur was geweest.

Dit gemeld bij hardwarewebwinkel. Die hebben netjes gereageerd en aangegeven dat pakket opnieuw zou worden aangeleverd. Had ook niet verwacht dat ze er wat aan konden doen, maar wilde het simpelweg aan ze doorgeven. Nadat pakket was afgeleverd, hebben ze mij 's avonds nog een email gestuurd dat het pakket gelukkig gearriveerd was en mij veel plezier van bestelling gewenst. Netjes gedaan. Netjes verpakt ook.

Verzending

Levering een dag te laat, maar lag aan pakketbezorger. Niet aan hardwarewebwinkel.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

2 Modules besteld, van de 2 was er maar 1 op voorraad. Voor mij geen probleem en heb gewacht totdat de order compleet was. Ze boden wel aan om geld terug te storten. Nu blijkt later, nu het niet werkt ik geen recht op retour heb omdat ik een bedrijfsnaam boven de factuur heb gezet. Wettelijk correct verder bagger.

Verzending

Helaas iets later verzonden doordat 1 van de producten niet op voorraad was. Kan gebeuren, verder prima.

Klantenservice

Ik heb geheugen gekocht dat bij nader inzien niet compatible blijkt met mijn laptop. Kan gebeuren, vraag om een omruil en ben bereid om iets bij te betalen naar andere modules. Omdat ik bij het bestellen mijn bedrijfsnaam heb laten zetten op de factuur geldt het retourrecht niet en vragen ze 20% restockingfee. Vind dat zo klantonvriendelijk en de handeling is hetzelfde als bij particulier. 20% vind ik ook gewoon erg veel dan. Volgens letter van de wet hebben ze natuurlijk gelijk. Vanuit serviceoogpunt in het geheel niet. Ik zal er nooit meer bestellen.

----
Toevoeging op reactie.

Als ik minder zou betalen dan die particulier klopt de beweegreden van deze shop. Dat is niet het geval.

In ieder geval maak ik zelf geen onderscheid naar mijn klanten en discrimineer ik daar niet.

Overigens kun je van te voren niet zeggen of een module het wel of niet doet of je moet de HCL volgen. Heeft niets met IT specialisme te maken. Nogmaals volgens de wet hebben ze gelijk. Vanuit serviceoogpunt niet.

Verder zal ik er geen woorden aan vuil maken. Het is de tijd niet waard.

Goedemiddag,

Als particulier kunnen we ons voorstellen dat je niet helemaal thuis bent in de materie van wat je besteld. Hierdoor kun je fouten maken en heb je het recht volgens de wet om dingen terug te sturen. Geen probleem!

Als IT Specialist zoals je ook je bedrijf voert wordt je geacht om te weten waar je mee bezig bent. Als je dan dingen besteld waarbij je fouten maakt dan kan het zijn dat wij deze niet terug kunnen nemen of een restockingfee in rekening moeten brengen, de producten zijn immers niet meer als nieuw te verkopen.

Jammer dat je ons afrekent op de fouten die je zelf maakt en niet je hand in eigen boezem steekt, immers wij hebben geen fout gemaakt, maar wij zouden dan wel het gelag mogen betalen?

M. van Rooij - HardareWebwinkel.nl

Algemeen

Website is misschien iets langzamer dan elders en vrij gedateerd maar daar krijg je een fantastisch assortiment voor terug. Hardwarewebwinkel heeft veel dingen op de site staan die je elders niet gaat vinden. Daarnaast krijg je gewoon een fantastische service van mensen met veel liefde voor hardware, top dus!

Verzending

Producten werden snel geleverd en waren prima verpakt, duidelijke communicatie over de bestelling en bezorging van de bestelling. Dikke prima!

Hardwarewebwinkel had niet alles wat ik nodig had maar dit hebben ze keurig opgelost.

Klantenservice

De klantenservice hier is echt subliem, Service met een hoofdletter S. Voor mijn nieuwe build was ik op zoek naar een low profile USB 3.0 header verlengkabel.
Dit product heeft Hardwarewebwinkel niet in het assortiment maar ik heb desondanks contact opgenomen via WhatsApp. Het contact verliep erg prettig en en hoewel ze niet direct of via een leverancier aan de kabel konden komen werd ik doorverwezen naar een (buitenlandse) winkel die dit wel had. Hier hadden ze zelf een positieve ervaring mee maar omdat de winkel in het buitenland zit was het niet mogelijk om dit te importeren en aan mij aan te bieden maar ik kon daar wel gewoon zelf bestellen.

Inmiddels heb ik de kabel binnen en bij is perfect, dankjewel Hardwarewebwinkel!

Daarnaast nog even mijn complimenten dat jullie niet zoals andere winkels (Highflow) producten uit Azië doorverkopen met dikke marge zonder de tekst te vertalen of eigen foto's te gebruiken.

Algemeen

Tot nu toe 1 bestelling geplaatst, het verzenden liep wat stroef maar de klantenservice heeft het netjes opgelost. Verder heeft de website overduidelijk een nieuw design.

Zie klantenservice

Klantenservice

Op de website was een verzendtijd van 1-3 dagen aangegeven. Na 4 dagen contact opgenomen en het bleek 8-10 dagen te worden, doordat er was 'intern iets niet duidelijk' was hierover niet naar mij gecommuniceerd. Zonder verder iets te vragen hebben ze een (iets duurder) alternatief product opgezocht en aangeboden zonder dat ik hiervoor bij hoefde te betalen. Deze kon sneller verzonden worden.

Algemeen

De afgelopen jaren heb ik meerdere bestellingen geplaats bij deze webshop. Producten zijn makkelijk te vinden, eventuele vragen worden snel en goed beantwoord. Indien er zich een vertraging optreed, krijg je netjes een mailtje hierover... Kortom tot nu toe enkel positieve ervaringen met deze winkel.

Verzending

Ik heb telkens gekozen om het product op te halen, wat ik telkens als zeer goed en prettig ervaren heb.

Klantenservice

Helaas ben ik met mijn Nuc7i5BNK al 2 maal tegen een defect aangelopen, telkens volgde er op een mailtje een snelle reactie en na enkele dagen rkon ik eeds een vervangende NUC ophalen, top service dus.

Algemeen

bestelling plaatsen ging prima. Ik moet wel zeggen dat de website wat gedateerd aanvoelt. Het filteren en zoeken gaat wat lastiger bijvoorbeeld... maar je komt uiteindelijk wel waar je moet zijn.

Ik heb verder niet veel besteld bij HardwareWebwinkel.nl (tweemaal in 10 jaar) maar beidde een prettige ervaring. Prijzen zijn competetief en je wordt goed op de hoogte gehouden van ontwikkelingen betreffende je order.

Verzending

Verzending gaat via GLS. Mijn persoonlijke ervaring is dat het altijd wat langer duurt maar het zal ongetwijfeld voordeliger voor HardwareWebwinkel.nl zijn dan PostNL. Dit kan een echter een minpunt zijn voor toekomstige klanten. Er wordt wel geadverteerd met "voor 16:00 besteld, volgende dag in huis"... Check dan wel even of de voorraad op "24h" staan in je winkelwagen. Producten kwamen verder goed verpakt en onbeschadigd aan. A-okay.

Verzending: Score: 1

Algemeen

Bestelling plaatsen was zo gedaan. Producten en verzendkosten waren hier het goedkoopst. Website ziet er misschien iets ouderwets uit maar is overzichtelijk en snel.

Verzending

Verzending gedaan door GLS. Hier ben ik altijd al wat huiverig over, en ook deze keer bleek het weer meer dan waar. GLS bezorgt níet binnen de tijd die zij aangeven, waardoor ik een dag voor niks vrij (en thuis, binnen) ben gebleven. Vorige keer dat GLS bezorgde waren ze twee dagen te laat (weliswaar van andere webshop), maar misschien een idee om een andere koeriersdienst te nemen?

Verzending: Score: 3

Algemeen

Betalen ging prima, foto op de website was van zeer lage kwaliteit. Verder was alles prima

Verzending

Er stond maximaal drie werkdagen op de website, pas binnen op de vijfde werkdag. Ik kreeg ook nog een email waarin stond dat mijn pakket 29 Januari aan zou komen, kwam pas binnen op 30 Januari. Geen ramp uiteraard, maar wel jammer. Kan zijn dat dit ligt aan GLS en niet aan Hardware Webwinkel.

EDIT: Reactie was fijn. Er zitten een paar krassen op de doos. Inhoud niks mis mee

Goedemiddag,

Vervelend dat uw levering iets langer op zich liet wachten, we doen onze uiterste best om orders zo snel mogelijk bij onze klanten te hebben. Volgens mijn collega heeft u vermoedelijk op donderdag avond laat besteld en is de order de 3e werkdag (dinsdag) aan u verzonden hetgeen nog binnen de verwachtingen ligt.

Bij beschadigde zendingen graag even contact zoeken zodat we daar meteen even iets aan kunnen doen. Ik heb helaas geen mail over een beschadigde zending ontvangen dus ik neem even aan dat alleen de doos beschadigd was en niet de inhoud.

Volgende keer gaan we zeker weten nog meer ons best voor u doen!

Algemeen

Vlot en persoonlijk en vooral bijzonder coulant. Een (nogal kostbare) fout van mijn kant werd onmiddellijk gecompenseerd, zonder bijkomende kosten.

Verzending: Score: 2

Algemeen

Een groot assortiment aan producten en dan voornamelijk de wat meer zeldzame artikelen. Erg Fijn.

Verzending

Alles was prima verpakt, maar het zou dinsdag geleverd worden en dat was helaas niet het geval. Jammer want ik had speciaal tijd vrij gemaakt voor mijn projectje.

Goedemorgen,

We doen ons uiterste best om alles zo snel mogelijk uit te leveren. Voor ons betekend snel versturen minder werk omdat we dan minder vragen krijgen waar de order blijft, reden genoeg dus om hard door te werken! ;-)

Deze week is door de sneeuwval wel e.e.a. vertraagd geweest, maar als u dinsdag de zending had verwacht zal dit niet de oorzaak kunnen zijn geweest of uw verwachting was niet helemaal juist (bijvoorbeeld in het weekend besteld). Hopelijk gaat u onze snelheid nog een keer testen!

Algemeen

Bestelling gemaakt. Na 1 week geen pakketje gehad. Mailtje verstuurd. Had ik perongeluk mijn postcode verkeerd ingevuld waarna mijn adres ook niet klopte natuurlijk. Goede service en perfect opgelost. In mijn geval ook wat geluk, aangezien ze het pakketje terug gestuurd hadden naar HardwareWebwinkel.

Verzending

Nadat mijn pakketje terug ontvangen was door HardwareWebwinkel duurde dit nog 2 werkdagen voordat ik deze had.

Klantenservice

Contact gehad met Maurice, duidelijk te woord gestaan, en zelf buiten kantoortijden!

Algemeen: Score: 3
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Website is redelijk overzichtelijk, maar niet geschikt voor telefoons/tablets. Bestelling geplaatst en keurig bevestiging gekregen. Maar na een week nog steeds geen product in huis en telefonisch zijn ze onbereikbaar.

Bestelling geannuleerd en nu is het wachten op hun reactie.

Verzending

Na contact te hebben is het pakket vlot verzonden met netjes per mail de voortgang. Prima.

Klantenservice

Na 2 dagen geen reactie op het ingevulde formulier via de website.

Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen.

Goedemiddag,

Ik kan zo geen openstaande zaken vinden, zou je me even een nieuw mailtje kunnen sturen of via Whatsapp kunnen contacteren?

=============
Aanvulling: Inmiddels contact gehad en opgelost.

Algemeen

Wat kleine koelprut gekocht, precies de artikelen gekregen die op de website stonden. Met verzendkosten via briefpost de goedkoopste in NL, terwijl ik in veel andere shops alleen dure alternatieven kon krijgen, pakketpost moest gebruiken of vreemde prijsverschillen met Amazon.de tegenkwam.
Bevestiging snel en netjes. Uit de mail- & websiteteksten is duidelijk op te maken dat dit geen grote winkel is, maar dat doet niks af aan de service.

Verzending

Laat op de avond besteld, dus volgende werkdag verzonden (met e-mailupdate). PostNL deed z'n werk en binnen volgens planning.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Op 5 december 19 iets na 18u 's avonds het volgende product in 3-voud gekocht: https://tweakers.net/pric...2-chromax-punt-black.html
1 tot 3 werkdagen dagen levertijd. Na 3 werkdagen nog steeds niks binnen en ook geen bericht van een vertraging. Contact opgenomen en pas na 24 uur een email terug gekregen (op 11 december) dat de Chromax rubbers pas vandaag bij hen was binnengekomen vanaf de leverancier en zouden dus de 12e op de post gedaan worden (brievenbuspost). 14 december laat in de middag pas ontvangen in een brievenbuspakketje, met daarin een kapotte Noctua verpakking verfomfaaid in de doos. De rubbers zaten apart in een plastic zakje waar een samsung lader in had gezeten. Rubbers zelf lijken in orde.

Verzending

Zoals hierboven beschreven geen 3 originele Noctua doosjes met rubbers gekregen maar 1 brievenbusdoosje met daarin 1 originele Noctua verpakking uit elkaar gehaald en helemaal verfomfaaid (en gescheurd, dus stuk). De rubbers zaten apart in een plastic zakje waar een samsung lader in had gezeten en lijken voor de rest wel in orde. Ik mis dus 2 originele Noctua verpakkingen en degene die erbij zit is gewoon gekreukt, gescheurd en kapot.

Klantenservice

Normaliter bestempel ik een klantenservice niet echt als slecht, maar dit komt wel in de buurt. Ik heb direct gemailed met foto's erbij hoe het product bij mij was aangekomen. Het zijn dan weliswaar "slechts" rubbers, maar deze verzending laat echt te wensen over. Ik geef toe, dat ik deze review heb gepost nog vóórdat ik ze de kans heb gegeven om er iets aan te doen, maar 3 dagen te laat geleverd én ook nog deze manier van verpakken vond ik genoeg reden om toch de review te schrijven en daar deze beoordeling aan te plakken.

EDIT: Na de reactie van de webshop, heb ik besloten om mijn review verder niet aan te passen.

Fijn dat de webshop meedenkt aan het milieu wat betreft overbodige verpakkingen, echter wordt er in de reactie nu verondersteld dat de klant uitzichzelf had moet weten dat producten uit originele verpakkingen gehaald zullen worden en dat (een deel van) deze originele verpakkingen verfomfaaid meegeleverd worden wanneer deze kiest voor brievenbuszending. Ondanks wellicht goeie bedoelingen komt dit neerbuigend over.

Die redenen wat jullie opgeven had ik zelf ook bedacht. Waar het mij om gaat is dat jullie als bedrijf zijnde een professionelere manier kunnen bedenken om dit pakketje op een fatsoenlijke wijze naar me toe te sturen.
Daarnaast stel ik het niet op prijs dat jullie mij hier bij mijn echte naam aanspreken terwijl we hier op tweakers niet voor niks nicknames gebruiken.

Helaas heeft jullie reactie niet het vertrouwen geschept waar ik op gehoopt had en voor mij heeft het geen zin om opnieuw zaken te doen, zij het om nieuwe bestellingen of een eventueel retour van de huidige bestelling. Kunnen jullie aub al mijn gegevens uit jullie systemen verwijderen, zoals ook per email gevraagd (maar nog steeds geen reactie)?

Ik beschouw deze zaak verder ook afgehandeld en neem ik mijn "verlies".

===================

EDIT2 als reactie op de aanvulling van de webshopreactie:
Te late verzending, geen waarschuwing dat originele verpakkingen niet meegestuurd worden bij brievenbuspakketkeuze en ook nog eens achteraf verwijzen naar de kleine lettertjes, de originele verpakking dan ook nog kapot en verkreukeld meesturen, dit proberen te verdedigen en dán verbaasd zijn dat een negatieve review niet aangepast wordt naar een positieve.

Dat jullie geuite kritiek niet bij jullie zelf zoeken laten jullie in iedere reactie van een negatieve shopreview wel blijken, waardoor voor mij verder discussieren ook geen zin meer heeft.
De aanpassing aan jullie reactie is een duidelijk voorbeeld van gaslighting; mensen door manipulatieve teksten een schuldgevoel aan te praten dat zijzelf iets onterechts/doms hebben gedaan, terwijl jullie je als professioneel bedrijf in de slachtofferrol positioneren. Hierdoor laat hardwarewebwinkel zich mijns inziens behoorlijk kennen.

Uiteindelijk is dit voor mij wel een geruststelling; het laatste beetje twijfel/schuldgevoel dat ik had over mijn eigen oordeel is nu wel weggehaald, waarvoor dank.

Beste spannendenickname,

Dank je voor je review. Je hebt 3 setjes originele Noctua Chromax Black Anti-Vibration Pads gehad. Omdat je gekozen hebt voor brievenbus zending, moeten we de verpakking openmaken en zonder verpakking versturen. Indien mogelijk sturen we altijd even een deel van de verpakking mee zodat je ook kunt zien dat het een origineel product betreft.

Mocht je ondanks dit alles je twijfels hebben dan stel ik voor dat je ze terugstuurt (neem maar even contact op) dan kun je alnog kiezen voor een pakketzending waarna je uiteindelijk 3 nieuwe sets krijgt inclusief de verpakking. Je zult dan ontdekken dat hier werkelijk niets anders aan zal zijn dan hetgeen dat je nu in huis hebt.

Ik hoop dat je snapt dat wij de mogelijkheid willen bieden aan mensen om een goedkope verzendmethode te kiezen als er geen pakketzending nodig is, echter kan dit niet altijd zonder verwijderen van exorbitant grote verpakkingen die niet nodig zijn voor een product.

Hopelijk heb je aan deze uitleg genoeg om je review wat aan te passen en mocht je voor een refund en nieuwe order met pakketzending willen gaan dan hoor ik het graag van je!

======
Aanvulling:

Aanvulling naar aanleiding van je reactie. Ik heb je voornaam op jouw verzoek weggehaald, dit was om te kijken of ik wel de juiste persoon heb. Vergeet niet, wij versturen HEEL veel brievenbuszendingen op deze manier, gelukkig is er slechts 1 op de duizenden zendingen die hier blijkbaar moeite mee heeft. Het staat natuurlijk wel ergens op onze site dat we bij brievenbuszendingen de retail verpakking verwijderen, ik kan me voorstellen dat je niet de hele site doorleest maar we gaan ook uit van een beetje gezond verstand van de mensen, sommige dingen passen gewoonweg niet in een brievenbus als je de verpakking erom laat zitten.

Doordat WIJ de moeite willen nemen om het uit te pakken en om te pakken naar een brievenbuszending gunnen wij JOU als de klant het voordeeltje in de verzendkosten.

Heel erg jammer dat je het dan op deze manier negatief oppakt en de nette oplossing die ik je bied om het terug te sturen en het alsnog als pakket te kunnen kiezen en laten sturen in de retail verpakking laat liggen. Dit laat eigenlijk alleen maar zien dat je het in je hart met ons eens bent.

We hebben inmiddels je account op jouw verzoek verwijderd.

Algemeen

Recent een setje geheugen kaarten en twee harde schijven besteld. Prijspunt is meer dan prima en de bijgeleverde service idem. Pin aanwezig bij het afhalen en verder geen problemen mee gehad. Kortom, een goede ervaring!

Verzending: Score: 0

Algemeen

Had fans besteld maar kwam er voor de verzending nog achter dat deze helemaal niet in mijn case passen, stomme ik. Heb daarna een bericht achtergelaten via de contactpagina of ze de bestelling nog konden annuleren. Letterlijk vijf minuten later een berichtje gehad dat de bestelling geannuleerd is en dat ik zo spoedig mogelijk mijn geld terug krijg.

Zulke snelle en makkelijke afhandeling heb ik nog nooit meegemaakt bij een webshop, meestal doen andere webshops een stuk moeilijker.

(Van verzending was dus geen sprake, vandaar dat daar geen mening bij staat)

Klantenservice

Snelle reactie op opmerkingen en doen niet moeilijk over annulering.

Algemeen

Nieuwe CPU (tray) besteld bij HardwareWebwinkel. Site werkt op zich prima maar oogt wel vrij simpel in vergelijking met andere webwinkels. Bestelling verliep soepel en zonder problemen. Alleen jammer dat er niet betaald kan worden met creditcards. Voor zaterdagleveringen zijn de verzendkosten iets hoger. Waarschijnlijk komt dit door de gekozen vervoerder (GLS). Maar omdat dit op voorhand werd aangegeven was dit voor mij in ieder geval geen probleem.

Verzending

Verzending was dik in orde. Omdoos was stevig en goed opgevuld met extra materiaal. Zeker bij een tray CPU geeft dat een prettig gevoel. Zending was prima op tijd. Ook goede communicatie omtrent het verzendproces.

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Prima winkel met goed assortominent en dito prijzen. Na een kleine tegenslag(beetje ongeduld ook vanuit mijn kant) toch geleverd wat ik heb besteld

Verzending

Goed verpakt, volgende dag in huis (mits op voorraad)

Klantenservice

Er wordt niet gereageerd op whatsapps en telefonisch onbereikbaar. Ook mailen valt niet mee.

Goedemorgen,

Dank u voor deze heldere review. Wellicht kunt u even bij ons informeren naar de status van de levering, dan kunnen we u even helpen. Dit is echt een review waar niemand iets aan heeft (ook u niet!).

Aanvullend:
Inmiddels contact gehad. U heeft besteld met een levertijd van 3 werkdagen die nog niet verstreken zijn. De zending gaat keurig op tijd vandaag de deur uit, morgen in huis. Veel plezier van uw aankoop!

M. van Rooij

Verzending: Score: 0

Algemeen

Ik had wat patchkabels nodig en na wat zoekwerk kwam ik bij HardwareWebwinkel terecht. Hé, die ken ik! Ja, toen nog onder handelsnaam MNM op hetzelfde adres toen ik voor mijn Tyan dual Atlhon MP mobo een koeler kocht.

Anyway, ik had de bestelling geplaatst en keurig een bevestiging ontvangen van wat ik had besteld.

Klantenservice

Na wat meetwerk, kwam ik tot de conclusie dat 50 cm kabels wel erg kort zullen blijken. Ik heb de dag na de bestelling 's ochtends gemaild of ik de bestelling kon aanpassen. Dat was geen enkel probleem en na nog een fout van mij was het in orde en kreeg ik wederom een bevestiging. Een dag daarna een e-mail dat ik kon ophalen. Aldaar gepind.

Algemeen

Ik heb ondertussen ongeveer tussen de 90 - 100 systemen gebouwd.
Voor het eerst ooit een processor die dus niet compatible blijkt te zijn met het moederbord.... Via whatsapp contact gelegd met HardwareWebwinkel en bij hun eigen geopperde voorstel mocht ik de CPU terugsturen ondanks het feit dat ik de verpakking al had open gemaakt.... Reageerde dus snel en correct. Erg blij mee

1 2 3 ... 8

Scorekaart voor HardwareWebwinkel.nl

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

ICTWaarborg
Qshops

Review toevoegen Meld foutieve informatie

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5