Reichelt

14.063 producten en 15.353 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Reichelt

Review toevoegen

Algemeen

In andere reviews wordt de rommelige site genoemd. Dat herken ik ook, maar de prijs van de door mij gezochte blu-ray writer was er goed en werd in twee dagen geleverd.

Verzending

de door mij gezochte blu-ray writer was in twee dagen geleverd

Algemeen

Ik heb hier een Roborock S5 max (ZW) besteld daar hij enkel in deze webshop uit stock leverbaar was in het zwart. Allereerst gebeld met de vraag of ze hem toch wel in stock hadden. Aan de telefoon had ik een vriendelijke Nederlandse man aan de lijn die me verzekerde dat er 9 in stock waren en (informatief) dat ze er ongeveer 2/week verkopen.

Vervolgens overgegaan tot bestellen, verloopt vlot zoals je kan verwachten (met bancontact). Een account aanmaken was niet verplicht wat ik altijd een voordeel vind. Ik kreeg meteen een bevestegingsmail en de dag nadien een verzend bevestiging. Een dag later was hij geleverd middels UPS (T&T zoals bij PostNL) - Positiever ervaring dus!

Verzending

Alles zoals het hoort, behalve dan het extra karton zoals bij elke webshop. Het aangekochte product zat al in een stevige doos, er hoefde echt geen doos meer bij. - Aangekocht de 28ste om 13u30, geleverd de 30ste om 16u.

Klantenservice

Vlot Nederlandstalig contact gehad, goed geholpen.

Algemeen

Bestellingsproces verloopt erg goed, product wat ik besteld is niet naar wens maar daar was weinig aan te doen. Ik kan mij niet vinden in de lagere beoordelingen.

Verzending

Product gewoon prima binnen de gestelde termijn geleverd. Komt uit het buitenland dus dat duurt wat langer.

Klantenservice

Service na eerste contact is gewoon goed, meer dan ik ervan had verwacht. Kunnen andere bedrijven naar mij idee van leren.

Algemeen

Eerst een heel slechte eerste indruk met slecht Nederlands overal. Toen ik doorhad dat het gewoon een soort Duitse Conrad is begreep waar ik was beland. Site had tot mijn verbazing wel gewoon support voor iDEAL en bestelling plaatsen ging prima. Blijft rommelige site.

Verzending

Op zich wel goed verzonden, via DHL. Duurde een dagje langer bij DHL en werd bij het verkeerde pakketpunt bezorgd, maar dat zou zijn gekomen door drukte tijdens de feestdagen December 2019.

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Ik bestelde een harde schijf die volgens hun site onmiddellijk leverbaar was. Twintig dagen later: niets gekregen, ze reageren niet op mails, ik heb geen idee waar mijn bestelling zit en of ik ze überhaupt zal krijgen. Mijn geld hebben ze wel netjes ontvangen. Zelfs als ik het product nog krijg, ben ik bang dit ooit in garantie te moeten doen. Contact totaal onmogelijk.

Klantenservice

Ze reageren niet eens op emails. Nooit een reactie op gekregen. Wel sturen ze een automatische mail waarin staat dat ze je mail ontvangen hebben en dat ze zo snel mogelijk zullen reageren. Niet dus. (Is geleden van 14 december, dus bijna twee weken geleden!)

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 0

Algemeen

Levertijd op de website was 2 dagen.
Ik bestelde de 2de en ben nu de 11de nog aan het wachten.
De email wordt niet op gereageerd.

Verzending: Score: 2

Algemeen

De prijs van de harde schijf welke ik kocht was goed. De afhandeling en de berichtgeving is ook goed.

Verzending

De schijf opsturen duurde dankzij DHL een stuk langer dan verwacht. De schijf werd namelijk eerst (foutief) half Duitsland door gestuurd.
Waar ik van baal is dat bij het openen van het pakket het verpakkingsmateriaal nogal mager bleek te zijn. Zeker bij een harde schijf kan dit funest zijn. Dit kan echt beter. Ik heb meteen de zwaarste tests aangezet om te kijken of de schijf het overleeft heeft.

Goedkoper dan Conrad.
Ze verkopen ook een aantal Japanse transistors.
Wat wel een groot minpunt is dat de mails wisselend in het Nederlands en Duits zijn.

Verzending

Prima, wel jammer dat track and trace-code in het Duits wordt aangeleverd.
De tack and trace-code is ook op Nederlandse website van DHL in te voeren.

Nip Karma 5,91K
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Ik raad Nederlanders af om bij deze webshop te bestellen. Ik denk dat mensen in Duitsland deze webshop wel als prettig zullen ervaren, maar voor mij was het een teleurstelling. De website is wat rommelig maar verder helemaal oké. De vertalingen naar het Nederlands kunnen nog iets uitgebreid worden. Maar verder qua prijzen, emails, informatie etc. is het een goede webshop. Het is vooral de verzending en klantenservice die de prijs omlaag halen.

Verzending

Voor de bestelling van 4 producten had ik gekozen voor de wat snellere en duurdere UPS bezorgservice. Er stond 2-3 werkdagen voor de totale bestelling. Opeens krijg ik een bericht dat er al een pakket bij UPS is afgeleverd en dit pakket kreeg ik de volgende dag thuis. Wel was dit zonder tijdsindicatie waardoor ik niet kon plannen wanneer ik thuis moest zijn. Erg vervelend als je een baan hebt. UPS zei “End of the day” maar bezorgde uiteindelijk om half 3. Dit was 1 van de 4 producten, er misten er nog 3. Product 1 was wel in goede staat bezorgd. Ik heb geen bericht gekregen van Reichelt wanneer de andere 3 zouden komen. Het is nu de 2e werkdag en ik kan alleen zien bij UPS dat zij de order hebben gemeld. Of dit pakket morgen (de 3e werkdag) komt of overmorgen, of nog later weet ik niet. Ik krijg geen tijdsindicatie van Reichelt of UPS wanneer ik de andere 3 van de 4 producten wel krijg. Ik moet dus wachten, kan niet plannen wanneer ik thuis moet zijn en ik ben dit allemaal te weten gekomen door zelf contact op te nemen met Reichelt en met UPS. Gewoon niet goed dit.

Klantenservice

Op zich goed. Ze stonden me heel vriendelijk te woord en er was iemand die Engels sprak. Yay! Helaas kon de klantenservice mij ook geen duidelijkheid geven wanneer de 3 van de 4 producten bezorgd zouden worden. Het enige wat ik kreeg is dat het vandaag de deur uit ging.

Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Website niet heel handig maar via de Tweakers Pricewatch kom je meteen bij het gewenste artikel. Prijs is wel goed.

Verzending

Voor verzending naar BringMe box een apart verzendadres aangemaakt met voor mijn voornaam BringMe.
Helaas zit er iets in het proces bij Reichelt niet goed waardoor mijn naam gewoon werd overgenomen van mijn faktuuradres waardoor het BringMe deel wegviel en het pakje dus niet in de BringMe box terecht kwam.

Klantenservice

Melding gedaan bij de klantenservice hierover (al was het maar om het voor de toekomst wel goed te kunnen regelen).
Helaas begreep de klantenservice het niet of wilden ze het niet begrijpen...

Echter, terwijl ik deze review tik reageert de klantenservice nogmaals en nu lijken ze het wel te begrijpen.

Algemeen

Veelzijdig assortiment elektronica en computeronderdelen. De website via reichelt.com met de keuze Nederlands of reichelt.nl is hetzelfde maar beiden houden hun eigen domeinnaam. Zoeken naar een onderdeel is soms lastig omdat de manieren waarop de zoekresultaten gefilterd kunnen worden soms onhandig is. Op de homepage kan ik naar afgeprijsde artikelen gaan ("speciale aanbiedingen" en "sterk gereduceerde artikelen"). Maar daar staat slechts een beperkt aantal artikelen. Er zijn bijvoorbeeld nog veel meer dingen met 60% korting. Zoek ik bijvoorbeeld een condensator, dan is er geen overzicht van alle condensators met korting.

Verzending

Goed verpakt, de lege ruimte in de doos is goed opgevuld. Duidelijke track en trace informatie.

Algemeen

Een account aanmaken is makkelijk, deze aan de bestelling koppelen ook. Soms hier en daar nog wat Duitse woorden er tussen, maar niet slecht.

Verzending

Ik had Vorige week Dinsdag een GK besteld en mijn huisnummer is niet meegenomen, dit heb ik dus woensdag gedaan en de kaart kwam Dinsdag aan. Beetje lang, voor mijn gevoel, maar het komt uit Duitsland en het foutje met het adress hielp ook niet echt. Het product was goed verpakt.

Klantenservice

Mijn adress is niet niet volledig meegenomen in de bestelling, waarna ik de volgende dag een mail kreeg, in het nederlands, om dit alsnog te doen. Vervolgens kreeg ik een Duitse mail die ik niet geheel begreep waarna ik om opheldering vroeg en een automatische melding in het duits en engels kreeg.
Uiteindelijk kreeg ik in het Nederlands een berichtje dat alles in orde was en het pakketje op vrijdag aan DHL gegeven was.

Al met al, het bedrijf zou beter met nederlanders om moeten gaan als het zich richt op de nederlandse markt, maar mijn problemen zijn snel verholpen.

Algemeen

Het bedrijf is gevestigd in Duitsland, maar de website is ook in het Nederlands in te stellen.
Via de deeplink in de pricewatch kom je snel een eenvoudig bij je product terecht.

Verzending

Levering is snel en de producten waren goed verpakt (loze ruimtes in de doos opgevuld).
De catalogus was wel een aanzienlijke toevoeging op het totaalgewicht van de 5 fans.

Klantenservice

De fans bleken niet te passen in mijn PC dus een retouraanvraag gedaan. Via de mail krijg je verzendinstructies. Als het pakket bij ze binnen is gekomen krijg je hier een bevestiging van. Terugbetaling is goed verlopen (duurt natuurlijk wel wat langer omdat het niet vanuit Nederland is).

Algemeen

goede uitgebreide site (alleen duits)

Algemeen

Goede communicatie. Snelle levering en een goed retour proces. Geen gezeur maar gewoon correct en degelijk.
Retour sturen was ook gewoon kosteloos, echt top.

Snel en goed

Klantenservice

Geen gedoe. Goed en snel. Kosteloos terug sturen.

Verzending: Score: 1

Algemeen

Bestelling geplaatst voor een 2HU voeding voor een fileserver waarvan 1 van de twee voedingen het heeft begeven. Reichelt had de voeding op voorraad. Omdat ik overdag niet thuis ben, had ik gevraagd of het direct naar een DHL afleverpunt te versturen. Vandaag dus een kaartje in de bus gevonden van DHL dat zij een afleverpoging hadden geprobeerd, maar dat ik niet thuis was. Heb nu zelf de bezorging moeten aanpassen en heb dus pas een dag later mijn bestelling!

Verzending

Men negeert bezorgopdracht voor levering bij DHL shop. Iets wat je zeker mag verwachten voor 5,60 bezorgkosten! Door niet opvolgen van bezorg instructies, heeft mijn project vertraging opgelopen.

Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Twee harddisks gekocht, vooral op basis van prijs bij Reichelt. Website oogt wat rommelig maar ach. Bij bestelling werd pas achteraf gevraagd of ik een account wilde hebben maar vervolgens wordt daar je bestelling van zojuist niet aan gekoppeld.

Zowel website als communicatie is (te) veel in Duits en gebrekkig Engels voor een website die zich op de Nederlandse markt richt.

Verzending

Zelden zo matig verpakt geheel gezien. Beide harddisks zaten in een plastic cover in een (te grote) kartonnen doos met nauwelijks beschermingsmateriaal. Oftewel, alle ruimte om te schuiven tijdens transport.
Verzending was ook te laat. Disks hadden levertijd van 1-2 werkdagen en waren er pas na 5 werkdagen.

Klantenservice

Beide disks waren DOA. Een ervan had zelfs een behoorlijke deuk in de casing opgelopen op de punt die ik alleen maar kan veklaren door een behoorlijke val bij handling.
Via de site kon ik geen retour aanvragen, dat moest per mail. Antwoord daarop duurde lang maar was uiteindelijk wel netjes voorzien van een UPS label. Vreemde daarbij was dat de track&trace code op de site van UPS niet geldig was maar het geheel is na 3 dagen bij Reichelt aangekomen. Geld was daarna vrijwel meteen terug, dat dan weer wel

Dear reichelt-customer, thank you for your feedback. We would like to inform you, that our website is available in Dutch, too. Unfortunately, there is a delay in our order processing due to illness. We are really sorry for that and we are doing everything to minimize this delay. Regarding to the packaging you mentioned, we like to thank you for the feedback; we will consider this in our optimization process. We regret that the track & trace code you get was not working, but we can’t influence the procedure at UPS. We hope that you will give us a second chance and that we can welcome you again as a reichelt-customer. Best regards, your reichelt-team

Algemeen

Het enige minpuntje (en daarom geen 5): de website is een beetje rommelig met al z'n categorieën (het gebeurt mij soms dat een productcategorie ergens anders zat dan waar ik hem verwacht). De zoekfunctie op de website is over het algemeen wel goed.
Assortiment artikelen is groot, maar niet zo groot dat het voor consumenten onoverzichtelijk wordt.
Als je eenmaal een bestelling gedaan hebt kan je ook een catalogus gratis meebestellen. Deze is een handig naslagwerk en er is duidelijk aandacht aan besteed.
Bestellen en betalen gaat eenvoudig. Je kan een login aanmaken zodat je verzendgegevens, wensenlijstjes en eerdere bestellingen bewaard blijven.
Er zijn meer dan voldoende betaalmogelijkheden voor Nederlandse klanten (IDeal, creditcard, paypal).
Bestellen, betalen (inc. IDeal), ontvangen als Nederlander kon al jaren maar sinds kort is Nederlands als website taal toegevoegd. Voor mij maakt het niet uit maar voor Nederlanders die geen Duits of Engels machtig zijn, kan het uitmaken.

Verzending

Bestellingen worden altijd binnen enkele werkdagen geleverd, tenzij er producten bij zitten waarvan al tijdens de aankoop duidelijk is dat de levertijd langer is. Leveringen worden wel pas gedaan nadat alles op voorraad is. Tenzij je extra bijbetaalt.
Electronicaonderdelen zitten per soort in een zakje, alle zakjes en kleine spullen in een grote stevige plastic zak. Vervolgens met de grotere dingetjes en vulmateriaal verpakt in een nette kartonnen doos. Verpakking is dus zeer goed verzorgd.

Algemeen

Veel producten, overzichtelijk, goedkoop. Heb er de Raidsonic Icybox besteld voor minder dan hier op tweakers. Hebben als Duits bedrijf ook een NL domein, Reichelt.nl

Verzending

Snelle verzending tegen goede tarieven.

Algemeen

Product was bijna 100 euro goedkoper dan elders.
Ik vond het product op Reichelt.de, maar kwam er achter dat ze ook een .NL adres hebben...

Verzending

Verzenden voor relatief zeer lage prijs via UPS, zeer goed, veilig en snel.

Klantenservice

Product was niet voorradig maar verwachte levertermijn werd nauwkeurig overeen gekomen. Kreeg elke week een update hierover (! netjes).

Scorekaart voor Reichelt

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie