Reichelt

8.598 producten en 10.139 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Reichelt

Review toevoegen

Algemeen

Bestelling geplaatst voor een 2HU voeding voor een fileserver waarvan 1 van de twee voedingen het heeft begeven. Reichelt had de voeding op voorraad. Omdat ik overdag niet thuis ben, had ik gevraagd of het direct naar een DHL afleverpunt te versturen. Vandaag dus een kaartje in de bus gevonden van DHL dat zij een afleverpoging hadden geprobeerd, maar dat ik niet thuis was. Heb nu zelf de bezorging moeten aanpassen en heb dus pas een dag later mijn bestelling!

Verzending

Men negeert bezorgopdracht voor levering bij DHL shop. Iets wat je zeker mag verwachten voor 5,60 bezorgkosten! Door niet opvolgen van bezorg instructies, heeft mijn project vertraging opgelopen.

Algemeen

Twee harddisks gekocht, vooral op basis van prijs bij Reichelt. Website oogt wat rommelig maar ach. Bij bestelling werd pas achteraf gevraagd of ik een account wilde hebben maar vervolgens wordt daar je bestelling van zojuist niet aan gekoppeld.

Zowel website als communicatie is (te) veel in Duits en gebrekkig Engels voor een website die zich op de Nederlandse markt richt.

Verzending

Zelden zo matig verpakt geheel gezien. Beide harddisks zaten in een plastic cover in een (te grote) kartonnen doos met nauwelijks beschermingsmateriaal. Oftewel, alle ruimte om te schuiven tijdens transport.
Verzending was ook te laat. Disks hadden levertijd van 1-2 werkdagen en waren er pas na 5 werkdagen.

Klantenservice

Beide disks waren DOA. Een ervan had zelfs een behoorlijke deuk in de casing opgelopen op de punt die ik alleen maar kan veklaren door een behoorlijke val bij handling.
Via de site kon ik geen retour aanvragen, dat moest per mail. Antwoord daarop duurde lang maar was uiteindelijk wel netjes voorzien van een UPS label. Vreemde daarbij was dat de track&trace code op de site van UPS niet geldig was maar het geheel is na 3 dagen bij Reichelt aangekomen. Geld was daarna vrijwel meteen terug, dat dan weer wel

Dear reichelt-customer, thank you for your feedback. We would like to inform you, that our website is available in Dutch, too. Unfortunately, there is a delay in our order processing due to illness. We are really sorry for that and we are doing everything to minimize this delay. Regarding to the packaging you mentioned, we like to thank you for the feedback; we will consider this in our optimization process. We regret that the track & trace code you get was not working, but we can’t influence the procedure at UPS. We hope that you will give us a second chance and that we can welcome you again as a reichelt-customer. Best regards, your reichelt-team

Algemeen

Het enige minpuntje (en daarom geen 5): de website is een beetje rommelig met al z'n categorieŽn (het gebeurt mij soms dat een productcategorie ergens anders zat dan waar ik hem verwacht). De zoekfunctie op de website is over het algemeen wel goed.
Assortiment artikelen is groot, maar niet zo groot dat het voor consumenten onoverzichtelijk wordt.
Als je eenmaal een bestelling gedaan hebt kan je ook een catalogus gratis meebestellen. Deze is een handig naslagwerk en er is duidelijk aandacht aan besteed.
Bestellen en betalen gaat eenvoudig. Je kan een login aanmaken zodat je verzendgegevens, wensenlijstjes en eerdere bestellingen bewaard blijven.
Er zijn meer dan voldoende betaalmogelijkheden voor Nederlandse klanten (IDeal, creditcard, paypal).
Bestellen, betalen (inc. IDeal), ontvangen als Nederlander kon al jaren maar sinds kort is Nederlands als website taal toegevoegd. Voor mij maakt het niet uit maar voor Nederlanders die geen Duits of Engels machtig zijn, kan het uitmaken.

Verzending

Bestellingen worden altijd binnen enkele werkdagen geleverd, tenzij er producten bij zitten waarvan al tijdens de aankoop duidelijk is dat de levertijd langer is. Leveringen worden wel pas gedaan nadat alles op voorraad is. Tenzij je extra bijbetaalt.
Electronicaonderdelen zitten per soort in een zakje, alle zakjes en kleine spullen in een grote stevige plastic zak. Vervolgens met de grotere dingetjes en vulmateriaal verpakt in een nette kartonnen doos. Verpakking is dus zeer goed verzorgd.

Algemeen

Veel producten, overzichtelijk, goedkoop. Heb er de Raidsonic Icybox besteld voor minder dan hier op tweakers. Hebben als Duits bedrijf ook een NL domein, Reichelt.nl

Verzending

Snelle verzending tegen goede tarieven.

Algemeen

Product was bijna 100 euro goedkoper dan elders.
Ik vond het product op Reichelt.de, maar kwam er achter dat ze ook een .NL adres hebben...

Verzending

Verzenden voor relatief zeer lage prijs via UPS, zeer goed, veilig en snel.

Klantenservice

Product was niet voorradig maar verwachte levertermijn werd nauwkeurig overeen gekomen. Kreeg elke week een update hierover (! netjes).

Klantenservice:

Ik heb hier meermaals besteld. Ze handelen de bestelling netjes af en als er iets niet duidelijk of onwaarschijnlijk is bellen ze meteen op.

Scorekaart voor Reichelt

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 2
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie