Informatique

14.594 producten en 17.058 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Informatique

Review toevoegen

Algemeen

Bestelling geplaatst voor Brother Laserprinter. Daarna bedacht ik me, dat er nog een netwerkswitch bij moest. klantenservice gebeld, snel en vriendelijk geholpen, kon alsnog worden toegevoegd aan de bestelling en kon eenvoudig bijbetalen.

Verzending

Netjes verzonden. 's avonds besteld, volgende dag (zaterdag) geleverd. Prima dus.

Klantenservice

Zie algemene beoordeling;.klantenservice gebeld, snel en vriendelijk geholpen.

Erg fijne winkel!
Ik wilde mijn wifi-netwerk upgraden.
Ze nemen de tijd voor je en geven deskundig advies.

Algemeen

Top winkel, snelle levering, ondanks dat tijdens de feestdagen was toch binnen 1 dag, vriendelijk en website mooi overzichtelijk.
Ik ben zeer tevreden, had meerdere artikelen besteld.

Netjes geleverd, binnen 1 dag, top

Klantenservice

Stonden mij netjes te woord toen ik nog vragen had, keurig gehandeld.

Algemeen

Informatique blijft de beste ICT winkel in de regio Zuid-Holland. Goed advies voor een nieuwe pc en ze maken deze zelf op maat.

Klantenservice

Aftersales service is ook nog steeds prima! Telefoon wordt snel opgenomen en medewerkers nemen de tijd voor je vragen.

Algemeen

Informatique heeft een heldere productpagina met voorraadstatus voor het product dat ik nodig had.

Ophalen
Recentelijk is er ook een optie "Ik weet wat ik wil" toegevoegd bij het systeem om een nummer te trekken, wat een mooie verbetering is.

Verder is Informatique nog 1 van de weinige IT bedrijven/winkels in de regio van Rotterdam die veel uitstalt in de showroom.

Algemeen

Duidelijke website, Was opzoek naar een AIO koeler en wat case fans en ze hadden bij informatique alles op voorraad wat ik zocht. En dus overging op bestellen.

Verzending

Besteld, en de volgende dag had ik het product in huis,
dus de bestelling was lekker snel verwerkt.
Overigens netjes met een Track code van PostNL het pakketje kunnen volgen.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 2

Algemeen

Ik heb, ondertussen ruim anderhalve week geleden, een aantal producten bij Informatique besteld. Deze zouden binnen 2-3 dagen leverbaar zijn. Een week later had ik ze echter nog niet binnen. Daarna heb ik contact opgenomen met de klantenservice, die netjes en tijdig reageerde dat de producten die dag nog binnen zouden komen en dat ik ze de dag erna in huis zou hebben. Niet dus.

Daarna heb ik weer op de site gekeken of ik me dan toch had vergist wat betreft levertijden. Hierbij merkte ik echter al snel op dat die hele site een rotzooitje is. Als je op de site zelf naar de producten zoekt, dan staat er een levertijd van 2-3 dagen. Klik je het product echter aan, dan staat er 1-4 dagen(een termijn die ondertussen overigens ook al ruim overschreden was). Een uur of zo na mijn contact was deze 1-4 dagen echter aangepast naar 1-7 dagen. Die 2-3 dagen, wat dus ook gewoon op hun site stond/staat, staat er echter nog gewoon.

Daarna nog even gekeken op vergelijkingssites. Daar staat dat de producten leverbaar zijn op een termijn van 2-5 dagen -- informatie die tevens ook afkomstig is van het Informatique zelf. Kortom overal staan verschillende levertijden en de informatiemanagement hieromtrent lijkt bij Informatique simpelweg niet aanwezig te zijn. Ze hebben zelf blijkbaar totaal geen idee wat de levertijd is van producten en claimen overal wat anders.

Enfin, hierna heb ik weer contact opgenomen, en de producten zouden over een paar dagen aankomen. Nu, 11 dagen nadat ik mijn bestelling geplaatst had, zijn de producten eindelijk gearriveerd. Alles lijkt in goede staat te zijn en te werken.

Verzending

Zie hierboven: de levering was veel en veel te laat,de geleverde informatie via hun site hieromtrent is op z'n zachts gezegd verwarrend en zelfs de klantenservice kan je geen betrouwbare informatie verstrekken over wanneer het product dan wel bij jou in huis zou moeten liggen.

Klantenservice

Op zicht prima. Netjes en ik werd altijd binnen een dag terug gemaild -- zelfs in het weekend. Ik had echter liever gezien dat, wanneer er problemen zijn met een levering, dat zij mij dan contacteren, in plaats van dat ik er zelf achteraan moet.

Algemeen

SSD gekocht voor een prima prijs (mooie Black Friday aanbieding). Duidelijke website. Duidelijke communicatie over bestelstatus en verzending.

Verzending

Pakketje volgende dag in huis (Black Friday geen probleem).

Algemeen

Mijn oude vertrouwde i5 Dell notebook voorzien van een Samsung EVO ssd. Via de website gekocht en laten inbouwen met een Win 10 installatie. Plezierig contact en alles is geruisloos verlopen en conform afspraak opgehaald bij de service desk.

Klantenservice

De service desk medewerkers zijn behulpzaam en ervaren. Ze nemen de tijd om je te helpen.

Algemeen

Al eerder bestellingen geplaatst bij Informatique. Overzichtelijke webshop, gemakkelijke bestelproces en snelle levering. Product was netjes verpakt, zoals het hoort.

Verzending

Het product was op voorraad dus dezelfde dag nog verzonden. Helaas was de zending door PostNL 1 dag vertraagd, maar dat was voor mij geen probleem. Netjes verpakt, zoals je mag verwachten tegenwoordig.

Verzending: Score: 4

Algemeen

Overzichtelijke site. Bestellen is eenvoudig en gaat vrij snel. In mijn geval een USB flash drive besteld. Duidelijk zichtbaar wat de verwijderingsbijdrage is en wat er voor verzendkosten gerekend wordt.

Verzending

Puntje aftrek op dit gebied. Op de site werd geclaimed dat indien de bestelling voor 22:00 uur plaatsvindt dat deze de volgende dag bezorgd wordt. Mits voorradig uiteraard. Het product was op voorraad en ruim voor 22:00 uur besteld. Toch werd deze pas de volgende dag verzonden. Geen ramp in mijn geval maar het gaat om het principe en het nakomen van de belofte. Verder wel correct verpakt en middels briefpost verstuurd wat prima is.

Algemeen

Op 22-05-2017 heb ik een Samsung 960 Pro 1TB gekocht. Deze ging dezelfde dag stuk, paar dagen later had ik een nieuwe in huis. Deze nieuwe heeft het tot gisteren volgehouden en wederom stuk. Ik heb deze vanmiddag om kunnen ruilen voor een 970 Pro met 16 euro bijbetaling. Gewoon perfect geregeld!

Verzending

Destijds snel en deugdelijk verstuurd. Na retour van het defecte produkt diezelfde week nog een nieuwe in huis.

Klantenservice

Informatique heeft bij mij nog nooit moeilijk gedaan. Ook nu weer zonder enige discussie of vragen gewoon perfecte service. Voor 16 euro bijbetalen het nieuwste model met nieuwe factuur, met opnieuw 60 maanden garantie. En dat na 1,5 jaar.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Hier op een dinsdag voor 22.00 een behuizing besteld, omdat dit enige winkel was die het product op voorraad had voor een redelijke prijs.
Via de link in de ontvangen Orderbevestiging stond opeens vermeld dat het product niet op voorraad was.
Op woensdag contact opgenomen met klantenservice, werd mij verteld dat ik de gene was die niet had gezien dat het product niet op vooraad was. Dit terwijl ik juist het product hier besteld had i.v.m. met de voorraad. Vervolgens werd mij verteld dat het product bij de leverancier besteld moest worden en dat ik het zaterdag in huis zou hebben.
Zaterdag nog niks ontvangen, weer contact opgenomen met klantenservice. Krijg ik te horen dat de leverancier vertraging heeft en dat ik het de volgende week dinsdag ontvang.
Nou uiteindelijk product op de dinsdag ontvangen, een week na mijn bestelling.
Is verder niet verschrikkeijk maar had juist bij Informatique besteld i.v.m. de voorraad status en snelle levering.

Verzending

Product was goed en stevig in een doos verpakt. Jammer dat de levertijd langer was dan verwacht.

Algemeen

Bijna 2 jaar geleden bij Informatique een MSI RX480 gekocht. Deze werkte tot voor kort perfect. Echter kreeg ik last van reboots bij hoge load. Na wat tests met ook andere videokaarten bleek het aan de RX480 te liggen. Na contact met Informatique deze teruggestuurd voor garantie afhandeling. Hij werd binnen een dag inderdaad defect bevonden. Aangezien de RX480 niet meer leverbaar was, kreeg ik gelijk het aankoopbedrag terug, zonder verdere problemen. Top service! Een reden om hier te blijven bestellen!

Klantenservice

Contact met de klantenservice was uitstekend. Ik werd professioneel en vlot te woord gestaan. Daarbij werd er gelijk in oplossingen gedacht. Niets meer aan toe te voegen. Perfect.

Algemeen

goede service, klantvriendelijkheid, prima prijs/kwaliteit. na een veel te grote printer te hebben besteld via internet, was het geen enkel probleem om te ruilen naar een printer die ik wel kon plaatsen. Top service!!!

Verzending

hele goede service, goed geadviseerd

Klantenservice

ben erg blij met de geboden hulp door middel van uitleg en advies

professioneel.
goede en uitgebalanceerde voorraad, en is voor mij op afhaal afstand, dat scheelt weer verzendkosten.
en heet kundig en vriendelijk personeel

Verzending: Score: 4

Algemeen

Goede levering ondanks dat het produkt (Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB) onwaarschijnlijk goedkoper was dan de concurrenten. Niet de meest overzichtelijke site, maar voor de rest geen klachten. Via email keurig op de hoogte gehouden.

Verzending

Verzending duurde vijf dagen en ik verwachtte dat de order geannuleerd zou worden vanwege een prijsfout, maar uiteindelijk in goede orde ontvangen.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

De bestelling verliep soepel, maar helaas werd er in eerste instantie een defecte grafische kaart geleverd in een onverzegelde verpakking, waarbij ook de beschermkapjes van enkele connectoren ontbraken, die, zo bleek later, wel aanwezig horen te zijn bij een nieuwe kaart. Waarschijnlijk dus een eerdere RMA die om een of andere reden tussen de nieuwe kaarten terecht is gekomen.

Na contact opgenomen te hebben is dit netjes verholpen door de klantenservice, en ik heb inmiddels een nieuw exemplaar ontvangen, ditmaal met de fabrieksverzegeling intact.

suos Karma 3,85K

Algemeen

Product besteld, geen bericht over de vertraging, en bij navraag, was er goed overleg, afspraak gemaakt, helaas belofte is men niet nagekomen.

-------------------------
Update 18-6-2018
-------------------------

Inmiddels benaderd door Informatique en ze hebben mij een oplossing geboden, eigenlijk 2. ik heb voor mij de beste keuze gemaakt, en ik ben tevreden met de geboden oplossing.

Volgende keer toch maar weer een bestelling plaatsen bij Informatique.

Op 30-5-2018 bestelde ik een aantal kabels bij Informatique,
565715 S-FTP, Cat6A, RJ45, LSZH, Rood, 0.5m
565722 S-FTP, Cat6A, RJ45, LSZH, Blauw, 0.5m
565730 S-FTP, Cat6A, RJ45, LSZH, Groen, 0.5m
565741 S-FTP, Cat6A, RJ45, LSZH, Geel, 3m

Volgens de site alle op voorraad (nu nog), Netjes een mail gekregen met de o rder ontvangstbevestiging.

De 31e komt er een mail met de order bevestiging.
dan wordt het stil, op 5-6-2018 maar even kijken op de site wat de status vd bestelling is.

Staat er dat het 2-3 dagen kan gaan duren.
op 7-6-2018 ik bellen om te vragen wat de status is. Met verteld dat er leverings problemen zijn bij de leverancier, en of ik genoegen wilde nemen met een zelf gemaakte kabel ipv gesmolten, ik vertelde dat ik die ook kan maken, en ik allemaal dezelfde kabels wilde (het oog wilt ook wat) De kabels komen in de meterkast in het pachtpanel dus zichtbaar als je de kast opendoet.

Ze belofte om het maar op te delen in 2 zendingen en dat ik dan alvast de spullen krijg die al op voorraad zijn, dat was alles zonder 1 rode kabel van 0,5m
Prima... stuur maar op.

op 12-6-2018 ik weer bellen wat de status is, met verteld dat de order vertraging heeft bij de leverancier. Ik vroeg naar de deelzending... daar wist men niks van. Ik vertelde dat haar collega dit belooft had.

nu 11 dagen verder. Ik vertelde de order maar te annuleren, en dat was geen probleem, het geld was binnen 2 dagen terug gestort.

Het is jammer dat men mij niet informeert over de vertraging.
Wel netjes dat het geld snel terug is.

Nu op de site staat dat het kabeltje gewoon op voorraad is. Beetje vreemd.

Verzending: Score: 2

Algemeen

Ik ben bij Informatique in de winkel geweest en heb met de service balie afgesproken dat ik een nieuw keyboard zou kopen en een microfoon hiervoor zou ik deels krediet gebruiken wat ik nog bij hun open had staan en de rest zou ik contant afrekenen. Omdat het keyboard niet op voorraad was zouden ze dat dan later naar me op sturen. Vervolgens heb ik blijkbaar alleen maar voor de microfoon afgerekend, en sturen ze het keyboard niet op omdat daar een bedrag voor open staat, dat vind ik dan niet gek maar ik krijg hier helemaal geen bericht over. Ik zit dus een week te wachten op een toetsenbord voor Jan met de korte achternaam alleen omdat zij me niet eens even een e-mailtje kunnen sturen. Echt waardeloos.

edit: Het is nu twee dagen later, ik heb wat contact gehad met de klachten afdeling van informatique, en ze hebben excuses aangeboden. Jammer dat het gegaan is zoals het gegaan is maar ik ben blij hoe we het op gelost hebben

Verzending

Mijn bestelling was klaar voor verzending maar nog niet helemaal betaald, door een foutje in de winkel. Hier is helaas geen bericht van naar mij verstuurd waardoor ik hier langer op heb moeten wachten dan nodig was.

Klantenservice

Er was eerst slecht gecommuniceerd maar dat is door de klachten afdeling netjes afgehandeld

Geachte thedutchsir,

We vinden het zeer vervelend dat de afhandeling van uw order niet goed is verlopen. Graag zouden wij uw klantnummer of ordernummer ontvangen, zodat we na kunnen gaan wat er verkeerd is gegaan en kijken naar een passende oplossing voor het ongemak dat voor u is ontstaan.

Nogmaals onze excuses en in afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Informatique klantenservice

1 2 3 ... 14

Scorekaart voor Informatique

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg