Informatique

17.013 producten en 19.212 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Informatique

Review toevoegen

Algemeen

Mooi assortiment, doorgaans scherpe prijzen, stipt en goede service en prettig dat ze een winkel vlakbij hebben...

Snel en correct.

Algemeen

Site werkt prima, zoeken gaat makkelijk en betaalproces via Ideal zoals je verwacht. Het zou mooi zijn als er een filter is die niet werkende combinaties weg filterd. Bv moederbord biet tonen waar een type cpu niet op past of werkt

Verzending

Gedurende het verzend proces bleef ik actief geïnformeerd over de voortgang. Super

Klantenservice

Ben keurig geholpen met een vraag de watts van een voeding. Kreeg daarbij een goed onderbouwd antwoord en werd niet aangespoord tot onnodige aanschaf. Super

Verzending: Score: 0

Algemeen

In de vroege middag heb ik een Noctua fan gekocht. Ik kon het vrij gauw daarna komen afhalen. Al lijkt de site een beetje verouderd, de winkel en het systeem erachter werkt prima.

Algemeen

een goede winkel met een goede webshop, wel jammer dat hij prijsqualiteit slecht is t.o.v. de compentitie

levering altijd op tijd

Algemeen

WD schijven voor de NAS gekocht om de opslagcapaciteit te vergroten. De schijven werken naar behoren: ik had niet anders verwacht.
De (voor sommigen wat gedateerde) webshop is een prima hulpmiddel en levert het gewenste resultaat. De kern blijft toch gewoon de winkel, achter de site, die doet wat je ervan verwacht. De rest eromheen is opsmuk.

Verzending

De schijven waren deugdelijk verpakt en het pakket werd in keurige staat en correct bezorgd door DHL.
Het is echter frappant, hoe snel deze bestelvorm de norm wordt. Dat hoop ik niet, want: enige tijd in deze fysieke winkel rondneuzen, nieuwe ontwikkelingen zien, producten vergelijken, degelijke informatie vragen en krijgen en bij een goed geoliede kassa, jouw nuttige impulsaankoop afrekenen, blijft een onvervangbare ervaring!

goed en vriendelijk
nemen alle tijd voor je
helpen naar een alternatieve oplossing te zoeken

Verzending

snel en via T&‘T goed te volgen
alles op tijd geleverd en goed verpakt
je kan er voor kiezen of je alles gelijk wilt hebben als een product niet voorradig is
of datgene wat wel voorradig is, alvast op te sturen

Klantenservice

ze nemen alle tijd om mee te denken als je bijpassend product erbij wilt hebben
en niet alleen de duurste producten

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Besteld, op afgesproken tijdstip product verkregen. En belangrijk, het juiste product geleverd. En dat alles voor een leuke prijs.

Alles in orde.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Deze review is wellicht wat bevooroordeeld, omdat de keuze (ondanks de vele aanbieders) vaak toch op Informatique valt: betrouwbaarheid is een belangrijke factor! Grotere WD schijven voor de NAS aangeschaft, die naar volle tevredenheid en probleemloos werken.

Verzending

De schijven waren keurig verpakt en zijn in perfecte staat geleverd.
Hoewel ik de hele middag heb zitten wachten, mislukte de bezorging door DHL om onduidelijke redenen. Het pakket mocht ik na het weekend bij een servicepunt ophalen: dit levert onnodige frustraties op.
Wellicht een tip voor Informatique, om de bij selectie van de gewenste bezorgwijze de mogelijkheden, thuis of een servicepunt, aan te bieden.
Naar mijn mening is dit, zowel voor de bezorgdienst als voor de besteller, de meest efficiënte werkwijze: beiden hebben meteen duidelijkheid. Deze keuze is naderhand op de site van DHL alsnog te maken, maar de aanpassing vereist dan een extra inspanning van DHL en de besteller.

Algemeen

De webshop is overzichtelijk en de zoekfunktie werkt prima.
Bestellen en betalen gaat ook zonder problemen.

Verzending

De volgende dag al door DHL bezorgt. Prima verpakt in extra doos.
De Asus Aspire 5 A517-52G-78L1 notebook werkt probleemloos.

Algemeen

Maatwerk systeem besteld. Als je in deze tijd geen concessies wilt doen aan je eigen onderdelen lijst moet je geduld hebben. Het systeem is geheel volgens mijn wensen werkend opgeleverd, zoals ik, als klant van het eerste uur hier gewend ben.

Verzending

Goed verpakt, op tijd en in goede staat

Algemeen

Hoewel het aanbod wat overweldigend kan aanvoelen, zijn de filteropties erg behulpzaam om tot een keuze te komen. Dit betekent wel dat er van de klant enige kennis wordt verwacht, zeker bij de 'losse onderdelen'

Verzending

Keurig in de originele verpakking p in een royaal afdoende verzendverpaking

Algemeen

Maanden zoeken naar een videokaart ineens heeft Informatique er een, van aankoop tot aflevering ging uitstekend.
6800XT was het laatste onderdeel wat ik nodig had om mijn system compleet te maken hij doet het zeer goed ben zeer tevreden. Gelukkig was de prijs nog redelijk in deze tijden van absurde prijzen.

Ging allemaal goed.

Klantenservice

Werd goed ingelicht over status.

Algemeen

Eenvoudig desktops te vergelijken op de zeer overzichtelijke site zonder poespas, deugdelijke producten supersnel geleverd, super tevreden

Verzending

supersnelle levering van een deugdelijk product, super tevreden!

Algemeen

Op de website was het product snel gevonden en ook nog eens zeer competitief geprijsd. Duidelijke indicator wanneer het geleverd kon worden en goede omschrijving..

Positief verrast!
Bestelling in het weekend voor Koningsdag geplaatst, waardoor ik verwachtte de levering na Koningsdag binnen te krijgen, maar niets was minder waar; de volgende dag al in huis.
Keurig verpakt en product in onberispelijke staat.

PDZ Karma 17,3K
Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Zakelijke bestelling geplaatst voor een switch, welke ik per se de volgende dag nodig had. Vanwege alle positieve beoordelingen en de toezegging "morgen in huis" heb ik de bestelling geplaatst. De toezegging wordt niet waargemaakt, er wordt niet gecommuniceerd en mail van mijn kant wordt genegeerd. Uiteindelijk de switch wel in goede orde ontvangen, maar de onbeschofte houding van dit bedrijf maakt dat ik hier nooit weer wat zal kopen!

Verzending

Op de website wordt in grote letters de toezegging gedaan dat het product de volgende dag in huis zal zijn. Dit bleek niet het geval (kan een keer gebeuren), maar laat die toezegging die dus een wassen neus is dan a.u.b. achterwege. Dat het product later komt wordt ook nog eens niet over gecommuniceerd, kortom: zeer onprofessioneel.

Klantenservice

Mail gestuurd en gevraagd wanneer ik mijn product zou ontvangen. Nooit een reactie gekregen. Ronduit onbeschoft.

Beste PDZ,

Wat vervelend om te horen dat het product niet op de afgesproken datum is bezorgd en u geen reactie heeft ontvangen vanuit onze zakelijke afdeling. We willen u vriendelijk vragen een mail te sturen naar klacht@informatique.nl met uw klantgegevens, zodat we na kunnen gaan wat er is misgegaan en direct contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,
Informatique klantenservice

Verzending: Score: 0

Algemeen

Website heel helder waardoor ik snel het gewenste artikel kon bestellen. Binnen 15 min kon ik het artikel al ophalen bij de drive-thru. Goede prijs en goede service.

Klantenservice

Snel advies bij aankoop van artikelen en ook bij retour zendingen wordt alles snel en helder geregeld.

Algemeen

Duidelijke website, enige winkel die precies alle artikelen op voorraad had en was zelfde dag verstuurd

Verzending

Goed verpakt, zelfde dag verstuurd

Algemeen

Ik was op zoek naar een specifieke videokaart. Het voorwerk was al gedaan bij Tweakers' Pricewatch. Wel zag ik dat de view-settings niet werken. Alleen het overzicht met plaatjes werkt (niet de Detail en Lijst weergave). De filters werken naar behoren. Dat heb ik op andere sites wel eens anders gezien.

Verzending

Het product is dezelfde dag verstuurd. Helaas zat Koningsdag ertussen, waardoor het er pas twee dagen later aankwam. Ik zeur niet, want ik wachtte al ruim 3 maand op een kaart van een andere winkel, die vervolgens doodleuk werd geannuleerd (doordat de fabrikant had aangegeven ze niet meer te gaan maken).

Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Een paar weken geleden een nieuw moederbord cpu en geheugen gekocht, omdat ik eens wilde gaan beginnen met waterkoeling ook een AIO waterkoeler gekocht.
Deze webshop is inderdaad goedkoper dan anderen maar dit gaat naar mijn mening ten koste van de klantvriendelijkheid en manier van verzenden.

Verzending

De doos kwam aan in een staat die ik nog nooit had gezien, alsof ze op de doos hebben staan springen. De inhoud was niet geweldig beschadigd maar hier en daar zeker wat hoekjes en kreukels. Het RAM geheugen had er prima uit kunnen vallen, gezien de scheuren in de doos wel 5 cm groot waren aan elke kant.
Dit is de meest slechte doos die ik ooit heb gekregen en dat terwijl ik voor 700+ euro aan spullen had gekocht. Dit is absoluut niet wat ik verwacht voor een dergelijk bedrag.

Klantenservice

Eenmaal contact opgenomen met de klantenservice heb ik aangegeven dat ik dit niet verwacht en dat ik hiermee het vertrouwen van deze winkel ben verloren waarop zij mij mogen overtuigen waarom ik hier nog iets zou moeten bestellen.
Daarop kreeg ik het antwoord: "De producten zijn aangekomen en dit is de schuld van de vervoerder, ik weet niet of ik hier iets mee kan. Ik zal dit met mijn logistieke team moeten bespreken"
Nadien nooit meer iets ontvangen, vandaar deze review.

*Naar aanleiding van deze review is er contact met mij opgenomen en is de klacht nu naar tevredenheid opgelost.
Ik heb hierom de review aangepast naar goed

Beste TheOnlyTruth, nogmaals onze excuses dat de verpakking beschadigd is en dat er geen reactie is gekomen vanuit de medewerker die je gesproken hebt. Normaliter gebruiken degelijk verpakkingsmateriaal. Zou je ons je klantgegevens door willen geven via klacht@informatique.nl dan zorgen we dat er alsnog spoedig contact met je wordt opgenomen en we zullen kijken naar een passende oplossing.

Met vriendelijke groet,
Informatique klantenservice

Algemeen

Product was goed omschreven. Prijs was laagste van allen en de shop-reviews op Tweakers waren goed.

Verzending

Er werd "volgende dag geleverd" zoals beloofd

1 2 3 ... 59

Scorekaart voor Informatique

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg