Informatique

11.977 producten en 14.250 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Informatique

Review toevoegen

Algemeen

Beste Service die ik in jaren heb gezien..
Zijn niet altijd de goedkoopste maar ik kan altijd bij ze terecht en komen ook altijd met een oplossing.
Natuurlijk zijn er bedrijven die je van alles cadeau geven als je bij ze koopt maar Informatique is altijd reel in wat wel en wat niet kan.

Top bedrijf!

Verzending

Was goed binnen de levertijd.
1x gehad dat dit niet geval was en dit is netjes opgelost door het gratis te vezenden.

Klantenservice

Zoals ik al eerder aan had gegeven. Beste service in jaren!

Algemeen

Laptop makkelijk kunnen vinden, ook door de filter / selectie mogelijkheden op de site. Mijn keuze is gevallen op een ACER laptop (Aspire ES1-572-53EL i5-7200U, 6/256GB, 15.6")
Bestelprocedure duidelijk en makkelijk.

Verzending

Snelle levering, donderdags besteld , vrijdags in huis. Via de mail voldoende op de hoogte gehouden van bestelling, orderverwerking en verzending.

Klantenservice

Laptop is ondertussen 3 keer retour geweest.
De 1e keer na 5 weken retour gestuurd. Problemen waren blue screen , systeem vastgelopen ( bevroren beeld ) en logboek vol met foutmeldingen en waarschuwingen. Door Informatique verder gestuurd naar Acer, schone installatie, mogelijke oorzaak driver wifi adapter.
3 Maanden later laptop weer retour gestuurd met nog steeds dezelfde problemen. Dit keer een schone installatie door Informatique, mogelijke oorzaak zou deze keer de nevenprogramma's die door AVG Antivirus mee ge´nstalleerd worden.
4 Maanden later weer retour gestuurd ( na telefonisch overleg). probleem systeem vastgelopen ( bevroren beeld ) en logboek vol met foutmeldingen en waarschuwingen. Na 2 dagen laptop retour ontvangen, alleen controle door Informatique doorgevoerd.
Reactie van Infomatique: niet alles wat in een logboek wordt vermeld is probleem of een defect. ( bij sommige meldingen kan ik dat begrijpen )
De kritieke fouten meldingen zijn de vastlopers van het systeem ( bevroren beeld ) , oorzaak foutief uitzetten van de laptop.
Voor deze vastlopers heeft Informatique geen oplossing.
Opmerking: Als een laptop vastgelopen is kun je deze alleen herstarten/uitzetten door de aan/uit knop te gebruiken , dus het "foutief uitzetten gebeurd na de vastlopers.

Slechte communicatie tijdens de retourzendingen , zowel via de mail als telefonisch. Geen bereidheid om met de klant een goede oplossing te vinden.
Ondertussen alweer een vastloper ( bevroren beeld ) gehad.
Sinds ik de laptop gekocht heb ( Juli 2017 ) al meer dan 12 vastlopers gehad.
Schijnt volgens Informatique normaal te zijn.

Algemeen

Aanbieding van Fresh 'n' Rebel rock box voor twintig euro, inclusief verzenden. De volgende dag was ie zoals beloofd binnen, netjes verpakt. Goeie prijs, snel geleverd, goed verpakt.

Verzending

Goed verpakt, netjes aangekomen en snel.

Algemeen

Prima webshop met overzichtelijk website. Duidelijk communicatie over de status van de bestelling en vlot contact met klantenservice. Fysieke winkel met servicepunt zeer handig (mits je in de randstad woont, denk ik)

Verzending

Het product (een all-in-one) verzonden zonder extra verpakking, geen probleem wat mij betreft. Netjes op tijd ontvangen via PostNL

Klantenservice

Na ingebruikname bleek dat het product problemen had met afdrukken via WiFi. Hiervoor had ik 'm juist aangeschaft. Dit op tijd gemeld bij de klantenservice, waarop het product retour mocht en het aankoopbedrag na 3 dagen teruggestort was.

Algemeen

Twee producten besteld, zoals vaker zijn deed Informatique haar werk goed ...zie voor verdere onderbouwing "Verzending".

Verzending

Doos kwam gaaf binnen en inhoud was in orde.
Bestellen en ontvangen was minder dan 24 uur!

Algemeen

Website klopte blijkbaar niet want je krijgt een ander product als geadverteerd lag een een foutje op de website volgens hun...
je dan snel aan het juiste product helpen kan blijkbaar niet want ipv dat ze het juiste opsturen en je een retour doos sturen ofzo moet het eerst retour.
Voordat ze iets willen ondernemen handig als je het hier besteld omdat je het dringend nodig had... kan ik begrijpen als het een items is van een paar duizend maar gaat hier om een bloody toetsenbord.

Klantenservice

Ze versturen je de verkeerde spullen en als klant moet je het maar zien op te lossen enige antwoord van ze is "dat valt buiten onze afdeling" ... (makkelijk afschuiven)

Algemeen

Als je het product via de pricewatch vindt, kun je vrij eenvoudig bestellen en betalen. De levering was ook snel.
Helaas bleek de door mij bestelde ophangbeugel niet compleet (er ontbrak 1 onderdeel). Contact met de klantenservice leverde alleen een ontvangstbevestiging, maar geen reactie.
UPDATE: Inmiddels het ontbrekende onderdeel ontvangen (met excuses en attentie).

Verzending

Vrijdagavond besteld, zaterdagochtend geleverd. Zoals beloofd dus.

Klantenservice

De klantenservice reageert niet op mijn klacht.
UPDATE: Alsnog reactie gehad van klantenservice, daarna snel en naar tevredenheid opgelost.

Algemeen

ik heb goede ervaringen tijdens mijn bezoeken aan Informatique en ben zeer tevreden over de aankopen die ik deed in de afgelopen 10 jaren .Alles wordt altijd keurig afgehandeld en naar volle tevredenheid ,over client vriendelijkheid en afhandeling van reparaties en bestellingen geld ditzelfde.

Klantenservice

over verzending heb ik geen mening omdat ik graag een bezoek breng aan de fa Informatique.

Algemeen

Na het vragen aan de informatie balie en een goed gesprek kwam mijn bestelling rond. Op internet had ik een monitor gezien die 10 euro goedkoper was maar deze korting kreeg ik ook zonder discussie.

Verzending

De bestelling werd keurig op een karretje aangeleverd.

Netjes te woord gestaan.

Algemeen

Recent een laptop aanschaft die bij de concurrenten al gauw 10 ß 15% duurder was.
In de winkel klantvriendelijk en service gericht te woord gestaan over de aankoop.
Het mag dan soms wat drukker zijn, maar er is voldoende kennis in huis die het wachten compenseert. (bij concurrenten vaak jonge of onge´nteresseerde medewerkers die het antwoord geven " mijn collega weet dit vast wel, ik ga het even navragen, en vervolgens krijg je een knip en plak antwoord van een website )

Klantenservice

al enkele keren een defect gehad aan een product.
Nette oplossingen, danwel omruiling / reparatie of geld terug.
Ook met producten die bijna uit de garantie zijn, zoeken ze netjes naar een correcte oplossing. Denken mee met de klant.

Algemeen

Het Product een Cherry MC 2000 muis, was makkelijk te bestellen en werd snel verzonden.

Door storing bij ABN-AMRO kon ik mijn order wel bestellen maar niet betalen. Hierdoor moest ik wachten op een e-mail order die ik de dag erna ontving waarin een betaal link stond waardoor ik alsnog kon betalen.

Verzending

Verzonden in grotere doos (muis is nogal economisch klein verpakt).
Verzending was snel, door storing bij de bank kon ik pas dag later betalen dan de bestelling was gemaakt.

Algemeen

Had een videokaart besteld maar deze bleek helaas defect te zijn (heftige coil whine en spikes in gebruik). Heb de klantenservice gemaild en heb dus een formulier ingevuld, bijgevoegd in mijn retourpakket en kreeg netjes mijn aankoopbedrag terug. Raad deze webshop aan want Informatique heeft een erg goede service!

Op tijd en goed verpakt

Algemeen

Hoewel de winkel niet in de buurt is ook dit keer weer goed geholpen met de aanschaf van een nieuwe printer. Installatie van de software duurde wel erg lang, maar hij werkt goed.

Algemeen

Laptop bij informatique besteld en krijg hen gewoon normaal binnen. Vervolgens gaat hij kapot en stuur ik hem terug, ik krijg geen status update voor 5 weken en daarna out of nowhere krijg ik hem terug. Maar hohoho stop daar maar, want ik krijg hen terug met kapotte toetsenbordverlichting en de helft van mijn systeemgeheugen
Informatique hierover ge e-mailed en ze zeiden dat ze het konden oplossen door hem door mijn te laten opsturen. (Moest zelf verzending betalen) ii stuur hem vervolgens op en word nu meer dan 5 weken zonder status update gelaten. Ik bel ze terug voor een update en ze beginnen in eens over onrelevante informatie en hangen op zonder dat ik iets kan zeggen. Hij is nog steeds niet terug maar al is hij nu goed teruggestuurd, is het nog steeds een rete slechte ervaring.

Geen aanrader deze zaak

Verzending

Op tijd bezorgd niks abnormaal, zoals verwacht

Klantenservice

Update: ze belden mij na de review en er is een oplossing gevonden.
Dit is dan wel tof, maar toch ook een beetje jammer dat je errst moet gaan klagen voordat ze er iets aan doen. Toch bedankt informatique

Algemeen

Vorige week een product besteld, dit was netjes de volgende dag binnen. Aangezien ik het product achteraf toch niet nodig had ben ik een paar dagen later naar de winkel gegaan om deze te retourneren. De medewerker aan de balie was erg vriendelijk en behulpzaam, en heeft het product retour genomen. Een top winkel!

Algemeen

De website is verouderd en het zoeksysteem kan verbeterd worden. Hulp en afhandeling in winkel is oke.

Klantenservice

1 dag na aankoop een toetsenbord teruggebracht, personeel neemt product mee naar een achterkamer om het te beoordelen, komt terug en constateert dat er krasjes op de hoogglans van het numerieke toetsenbord zijn gekomen. Daarop besluit Informatique een fee van 15% van het aankoopbedrag in rekening te brengen. Een slechte manier van service verlenen aan je klant die het product na 1 dag terug brengt. Service is het terug betalen van het aankoopbedrag aan de klant, vervolgens het product weer te koop zetten en je winstmarge op dit item minderen. Zo heb je twee tevreden klanten. Slecht dit.

Algemeen

Ik doe hier al jaar en dag mijn bestelling, ja meestal zijn ze wat duurder maar het zit voor mij om de hoek dus met een probleem rij ik er altijd even heen.
De winkel is altijd netjes en medewerkers weten over het algemeen je altijd goed te helpen. Website zit vlot en overzichtelijk in elkaar.

Klantenservice

Klantenservice staat hoog in het vaandel. Bij problemen word er altijd gezocht naar een passende oplossing.

Algemeen

Prima en voortvarend geholpen bij de keus van de laptop Asus X541UA-DM1425T, zoals eerder in 2015

Verzending

Was op voorraad, dus mee kunnen nemen in/uit de winkel

zie eerdere opmerking algemeen

Algemeen

Wederom in mijn favoriete computerwinkel geweest, dit keer alleen met veel minder terug gekomen dan gepland.

Toch weer besloten mijn nieuwe build bij Informatique te kopen ivm eerdere goede ervaringen. Sommige onderdelen zijn erg scherp geprijsd bij ze en sommige niet zo. Toch besloten dit prijsverschil te negeren omdat ik het ophalen in de winkel erg prettig vind, even rondkijken daar en direct je spullen hebben
In het weekend was zga. alles op voorraad, maandagochtend vroeg voor vertrek opeens bijna de complete build niet meer
Sowieso staat bij veel producten "op voorraad bij leverancier" tegenwoordig wat een beetje afbreuk doet aan het naar een fysieke winkel rijden en direct kunnen kopen.
Uiteindelijk alleen een kast gekocht welke beduidend duurder was dan de concurrentie (ca. 10~15%) mÓÓr wel als enige op voorraad was.

Winkel was als vanouds weer netjes en erg rustig op maandagochtend

Dus Informatique pas op dat jullie je charme van direct ophalen in jullie winkel niet verliezen door alles vanuit de leverancier te leveren. Ow en voorraden systeem welke ook op zaterdagavond en zondag klopt zou fijn zijn!

Klantenservice

In de winkel wederom weer vriendelijk geholpen

Algemeen

Twee Asrock moederborden gekocht. Allebei kapot gegaan, vanwege een fout in de handleiding. Naar Informatique gestuurd.

Prima verpakt.

Klantenservice

Bij het opzetten van de cpu socket beschermer was het verkeerd gegaan en had ik per ongeluk de beschermer onder de klem gedaan. De socket was dus beschadigd.

Informatique gaf aan dat 1 moederbord door de beschadigde socket niet gerepareerd kan worden. 1 moederbord gerepareerd teruggekregen. De andere niet.

Ik bel Asrock op met de vraag hoe dit zit, aangezien in de handleiding niet beschreven staat hoe de socket beschermer erop gezet moet worden.

Asrock gaf aan dat zij altijd de CPU socket repareren. Soms tegen betaling als de socket vervangen moet worden en dat dit niet een probleem zou moeten zijn.

Servicedesk van Informatique gaf aan in de mail: " Ik zal deze ter beoordeling moeten doorsturen naar onze leverancier." Dit is dus niet gebeurd.

1 2 3 ... 12

Scorekaart voor Informatique

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg
ICTWaarborg

Preferred supplier voor

Review toevoegen Meld foutieve informatie

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8