Informatique

Gebruikers over webshop Informatique

Review toevoegen
suos Karma 3,72K

Algemeen

Product besteld, geen bericht over de vertraging, en bij navraag, was er goed overleg, afspraak gemaakt, helaas belofte is men niet nagekomen.

-------------------------
Update 18-6-2018
-------------------------

Inmiddels benaderd door Informatique en ze hebben mij een oplossing geboden, eigenlijk 2. ik heb voor mij de beste keuze gemaakt, en ik ben tevreden met de geboden oplossing.

Volgende keer toch maar weer een bestelling plaatsen bij Informatique.

Op 30-5-2018 bestelde ik een aantal kabels bij Informatique,
565715 S-FTP, Cat6A, RJ45, LSZH, Rood, 0.5m
565722 S-FTP, Cat6A, RJ45, LSZH, Blauw, 0.5m
565730 S-FTP, Cat6A, RJ45, LSZH, Groen, 0.5m
565741 S-FTP, Cat6A, RJ45, LSZH, Geel, 3m

Volgens de site alle op voorraad (nu nog), Netjes een mail gekregen met de o rder ontvangstbevestiging.

De 31e komt er een mail met de order bevestiging.
dan wordt het stil, op 5-6-2018 maar even kijken op de site wat de status vd bestelling is.

Staat er dat het 2-3 dagen kan gaan duren.
op 7-6-2018 ik bellen om te vragen wat de status is. Met verteld dat er leverings problemen zijn bij de leverancier, en of ik genoegen wilde nemen met een zelf gemaakte kabel ipv gesmolten, ik vertelde dat ik die ook kan maken, en ik allemaal dezelfde kabels wilde (het oog wilt ook wat) De kabels komen in de meterkast in het pachtpanel dus zichtbaar als je de kast opendoet.

Ze belofte om het maar op te delen in 2 zendingen en dat ik dan alvast de spullen krijg die al op voorraad zijn, dat was alles zonder 1 rode kabel van 0,5m
Prima... stuur maar op.

op 12-6-2018 ik weer bellen wat de status is, met verteld dat de order vertraging heeft bij de leverancier. Ik vroeg naar de deelzending... daar wist men niks van. Ik vertelde dat haar collega dit belooft had.

nu 11 dagen verder. Ik vertelde de order maar te annuleren, en dat was geen probleem, het geld was binnen 2 dagen terug gestort.

Het is jammer dat men mij niet informeert over de vertraging.
Wel netjes dat het geld snel terug is.

Nu op de site staat dat het kabeltje gewoon op voorraad is. Beetje vreemd.

Algemeen

Ik ben bij Informatique in de winkel geweest en heb met de service balie afgesproken dat ik een nieuw keyboard zou kopen en een microfoon hiervoor zou ik deels krediet gebruiken wat ik nog bij hun open had staan en de rest zou ik contant afrekenen. Omdat het keyboard niet op voorraad was zouden ze dat dan later naar me op sturen. Vervolgens heb ik blijkbaar alleen maar voor de microfoon afgerekend, en sturen ze het keyboard niet op omdat daar een bedrag voor open staat, dat vind ik dan niet gek maar ik krijg hier helemaal geen bericht over. Ik zit dus een week te wachten op een toetsenbord voor Jan met de korte achternaam alleen omdat zij me niet eens even een e-mailtje kunnen sturen. Echt waardeloos.

edit: Het is nu twee dagen later, ik heb wat contact gehad met de klachten afdeling van informatique, en ze hebben excuses aangeboden. Jammer dat het gegaan is zoals het gegaan is maar ik ben blij hoe we het op gelost hebben

Verzending

Mijn bestelling was klaar voor verzending maar nog niet helemaal betaald, door een foutje in de winkel. Hier is helaas geen bericht van naar mij verstuurd waardoor ik hier langer op heb moeten wachten dan nodig was.

Klantenservice

Er was eerst slecht gecommuniceerd maar dat is door de klachten afdeling netjes afgehandeld

Geachte thedutchsir,

We vinden het zeer vervelend dat de afhandeling van uw order niet goed is verlopen. Graag zouden wij uw klantnummer of ordernummer ontvangen, zodat we na kunnen gaan wat er verkeerd is gegaan en kijken naar een passende oplossing voor het ongemak dat voor u is ontstaan.

Nogmaals onze excuses en in afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Informatique klantenservice

Algemeen

Zeer slechte service!!!!!! Voor neefje een PS4 Stuur besteld. Na 5 min al stuk. Morgen kinderfeestje en het bedrijf kan niet een nieuwe sturen voordat de oude onderweg is naar hun. Conclusie. Kinderen afbellen voor feestje. Bedrijf neemt niet hun verantwoordelijkheid. Echt een afrader!!! Ook wordt je aan de telefoon gewoon afgekapt! Oude stuur is al onderweg naar hun!!!!

Beste heer Menke, het is absoluut vervelend dat het PS4 stuur direct al defect is geraakt, hoewel u deze nodig heeft voor een kinderfeestje. Wij kunnen u een nieuw product toesturen echter kunnen wij dit niet op voorhand kosteloos doen. Het nieuwe stuur zou bijvoorbeeld telefonisch of via de site besteld kunnen worden en het defecte stuur wordt vervolgens direct na binnenkomst op onze retouren afdeling aan u gecrediteerd. Onze excuses voor het ongemak dat is ontstaan. Mvg, Informatique klantenservice

Algemeen

Mijn MSI GTX 750TI was defect en heb deze opgestuurd. De kaart was volgens de track en trace donderdag al aangekomen, maar had nog niets gehoord.

Zaterdag heb ik gebeld om te vragen hoe het hiermee zat. De klantenservice gaf aan te informeren bij de juiste afdeling en zette mij een paar minuten in de wacht.

De medewerker gaf aan dat mijn zending wel binnen was gekomen, maar nog niet in behandeling was genomen en waarschijnlijk pas begin volgende week zou worden nagekeken. Wel beloofde hij dat hij zou kijken of mijn kaart die dag nog kon worden nagekeken.

Ook al had ik geen haast, kreeg ik later op de dag een telefoontje van dezelfde medewerker (ik vind het zonde dat ik zijn naam niet heb onthouden) met het aanbod om deze om te ruilen voor de GTX 1050. Hij gaf aan dat deze kaart qua specificaties beter is dan de GTX 750TI, maar als ik voor een andere kaart zou willen gaan dit met bijbetaling ook mogelijk was. Ook stuurde hij mij een mail met een vergelijkingsite tussen mijn oude kaart en de GTX 1050.

Wat ik heel erg netjes vond was dat de medewerker toen ik aangaf dat de GTX 1050 goed was hij aangaf dat ik er ook nog even over mocht nadenken als ik wilde en dat hij het kon versturen naar mij of dat ik de kaart kon afhalen in Berkel en Rodenrijs (ik woon in Den Haag, dus best in de buurt).

Ik heb de nieuwe kaart gisteren opgehaald en kan niet klagen. The Witcher 3 draait nu stukken beter. Eindelijk een goede FPS in Gwent 😊.

Zelf post ik eigenlijk bijna nooit reviews, maar ben er onder de indruk van hoe snel en goed dit voor mij is afgehandeld en vind het vooral goed dat zij de keuze bij mij hebben gelaten.

Algemeen

Na een lang tijd van oriŽnteren heb ik besloten een groot 21:9 scherm aan te schaffen.

Mijn oog was gevallen op de AOC AGON AG352UCG.

Tijdens de Pinksteractie werd deze 35 inch, 21:9, 3440x1440 100Hz A-MVA 4ms Gsync monitor voor een scherpe prijs aangeboden bij 2 verschillende webshops.

Ik had voor informatique gekozen omdat men ook een pixelgarantie als optie.

Ik had inmiddels ook contact met een andere webshop die voor een soortgelijke prijs de monitor aanbood. Men kon deze monitor op dat moment gewoon leveren.

Ik heb zaterdag de dag voor pinksteren telefonisch contact gehad met de klantenservice en bestelling afgestemd omdat ik problemen ondervond met het toevoegen van de pixelgarantie. Gelukkig lukt het mij met de hulp van de klantenservice om deze toe te voegen. Ik heb vervolgens de monitor besteld bij informatique.

Vandaag krijg ik helaas een mail dat het product te vaak is besteld en dat hij niet geleverd kan worden.

Als 'goedmakertje' kan men een 28 inch, 16:9, 1920x1080 144hz 1ms Gsync monitor aanbieden voor 50 euro goedkoper. Dit is simpelweg GEEN waardig alternatief!

Ik heb inmiddels de serviceafdeling gesproken en men biedt geen waardig alternatief.

Inmiddels verkoopt men de monitor niet meer en is de prijs bij overige webshops 250 euro duurder. Dit terwijl ik gewoon de monitor gewoon kon bestellen...

Ik baal echt enorm....

Klantenservice

Zie de beschrijving hierboven. Product wordt niet geleverd en geen waardig alternatief wordt er aangeboden.

/Edit 1
Ik zou een ander alternatief via de mail ontvangen, hier wacht ik nou nog op. Ik hoop dat ze met een goed voorstel komen.

/Edit 2
Ik heb geen mail ontvangen zoals beloofd, ik heb vervolgens op eigen initiatief gebeld en iemand anders gesproken die aangaf dat geld was teruggestort en ik snel zou ontvangen. (Ik had hier niet om gevraagd).

Hij gaf aan dat ik een alternatieve monitor van hun website als vervanger mocht aanwijzen. (Ik heb dit gedaan en op basis van de specificaties het enige beschikbare alternatief aangewezen). Zij gaan nu kijken of ze het alternatief wellicht voor de inkoopprijs kunnen aanbieden. Ik hoor snel terug van ze. Hopelijk komen ze met een goed aanbod.

/Edit 3
Men geeft 100 euro korting op de alternatieve monitor. Zelfde specs en alsonog ruim 250 euro duurder dan de oorspronkelijke monitor die ik ben misgelopen. Vele webshops verkopen de monitor standaard voor 50 euro minder waarbij de korting in principe op 50 euro neerkomt. Geen idee wat de marge is van een dergelijke monitor maar had wellicht meer verwacht. Het lijkt een beetje op een sigaar uit eigen doos. Jammer.

/Edit 4
Ik heb nog 1 poging gewaagd. Ik heb uitgelegd dat de prijs die men biedt ruim 250 euro hoger ligt dan wat ik oorspronkelijk had 'gekocht'.
Ik vrees dat ik voorlopig uit mijn hoofd moet zetten

/Edit 5
Vandaag iemand weer gesproken. Aangegeven dat ik het product wil hebben waarvoor ik heb betaald. Men zijn van de inkoopafdeling bezig om met een goed alternatief te komen.

/Edit 6

Na een week aan het lijntje te zijn gehouden en men van de inkoopafdeling met een goed voorstel zou komen heb ik net zoals de eerste mail weer een 'minderwaardig' alternatief aangeboden. Een duurdere monitor met een lagere resolutie 2560x1080

Ik heb toen voor de zoveelste keer aangegeven waaraan de monitor moet voldoen.

Toen kreeg ik een veel duurder alternatief aangeboden met freesync.....

Men vroeg of ik begrip wilde tonen voor hun situatie....

Men gaf vervolgens doodleuk aan dat zij genoeg alternatieven hadden geboden en ik maar niet akkoord ging met hun voorstellen en daarom niks voor mij kunnen doen.

Ik raad iedereen aan geen zaken met deze partij te doen. Men misleid en biedt vervolgens 'minderwaardige' producten tegen een hogere prijs. Ik betwijfel dan ten zeerste of er iemand Łberhaupt deze monitor heeft ontvangen.

Algemeen

Beste Service die ik in jaren heb gezien..
Zijn niet altijd de goedkoopste maar ik kan altijd bij ze terecht en komen ook altijd met een oplossing.
Natuurlijk zijn er bedrijven die je van alles cadeau geven als je bij ze koopt maar Informatique is altijd reel in wat wel en wat niet kan.

Top bedrijf!

Verzending

Was goed binnen de levertijd.
1x gehad dat dit niet geval was en dit is netjes opgelost door het gratis te vezenden.

Klantenservice

Zoals ik al eerder aan had gegeven. Beste service in jaren!

Algemeen

Laptop makkelijk kunnen vinden, ook door de filter / selectie mogelijkheden op de site. Mijn keuze is gevallen op een ACER laptop (Aspire ES1-572-53EL i5-7200U, 6/256GB, 15.6")
Bestelprocedure duidelijk en makkelijk.

Verzending

Snelle levering, donderdags besteld , vrijdags in huis. Via de mail voldoende op de hoogte gehouden van bestelling, orderverwerking en verzending.

Klantenservice

Laptop is ondertussen 3 keer retour geweest.
De 1e keer na 5 weken retour gestuurd. Problemen waren blue screen , systeem vastgelopen ( bevroren beeld ) en logboek vol met foutmeldingen en waarschuwingen. Door Informatique verder gestuurd naar Acer, schone installatie, mogelijke oorzaak driver wifi adapter.
3 Maanden later laptop weer retour gestuurd met nog steeds dezelfde problemen. Dit keer een schone installatie door Informatique, mogelijke oorzaak zou deze keer de nevenprogramma's die door AVG Antivirus mee geÔnstalleerd worden.
4 Maanden later weer retour gestuurd ( na telefonisch overleg). probleem systeem vastgelopen ( bevroren beeld ) en logboek vol met foutmeldingen en waarschuwingen. Na 2 dagen laptop retour ontvangen, alleen controle door Informatique doorgevoerd.
Reactie van Infomatique: niet alles wat in een logboek wordt vermeld is probleem of een defect. ( bij sommige meldingen kan ik dat begrijpen )
De kritieke fouten meldingen zijn de vastlopers van het systeem ( bevroren beeld ) , oorzaak foutief uitzetten van de laptop.
Voor deze vastlopers heeft Informatique geen oplossing.
Opmerking: Als een laptop vastgelopen is kun je deze alleen herstarten/uitzetten door de aan/uit knop te gebruiken , dus het "foutief uitzetten gebeurd na de vastlopers.

Slechte communicatie tijdens de retourzendingen , zowel via de mail als telefonisch. Geen bereidheid om met de klant een goede oplossing te vinden.
Ondertussen alweer een vastloper ( bevroren beeld ) gehad.
Sinds ik de laptop gekocht heb ( Juli 2017 ) al meer dan 12 vastlopers gehad.
Schijnt volgens Informatique normaal te zijn.

Algemeen

Aanbieding van Fresh 'n' Rebel rock box voor twintig euro, inclusief verzenden. De volgende dag was ie zoals beloofd binnen, netjes verpakt. Goeie prijs, snel geleverd, goed verpakt.

Verzending

Goed verpakt, netjes aangekomen en snel.

Algemeen

Prima webshop met overzichtelijk website. Duidelijk communicatie over de status van de bestelling en vlot contact met klantenservice. Fysieke winkel met servicepunt zeer handig (mits je in de randstad woont, denk ik)

Verzending

Het product (een all-in-one) verzonden zonder extra verpakking, geen probleem wat mij betreft. Netjes op tijd ontvangen via PostNL

Klantenservice

Na ingebruikname bleek dat het product problemen had met afdrukken via WiFi. Hiervoor had ik 'm juist aangeschaft. Dit op tijd gemeld bij de klantenservice, waarop het product retour mocht en het aankoopbedrag na 3 dagen teruggestort was.

Algemeen

Twee producten besteld, zoals vaker zijn deed Informatique haar werk goed ...zie voor verdere onderbouwing "Verzending".

Verzending

Doos kwam gaaf binnen en inhoud was in orde.
Bestellen en ontvangen was minder dan 24 uur!

Algemeen

Website klopte blijkbaar niet want je krijgt een ander product als geadverteerd lag een een foutje op de website volgens hun...
je dan snel aan het juiste product helpen kan blijkbaar niet want ipv dat ze het juiste opsturen en je een retour doos sturen ofzo moet het eerst retour.
Voordat ze iets willen ondernemen handig als je het hier besteld omdat je het dringend nodig had... kan ik begrijpen als het een items is van een paar duizend maar gaat hier om een bloody toetsenbord.

Klantenservice

Ze versturen je de verkeerde spullen en als klant moet je het maar zien op te lossen enige antwoord van ze is "dat valt buiten onze afdeling" ... (makkelijk afschuiven)

Algemeen

Als je het product via de pricewatch vindt, kun je vrij eenvoudig bestellen en betalen. De levering was ook snel.
Helaas bleek de door mij bestelde ophangbeugel niet compleet (er ontbrak 1 onderdeel). Contact met de klantenservice leverde alleen een ontvangstbevestiging, maar geen reactie.
UPDATE: Inmiddels het ontbrekende onderdeel ontvangen (met excuses en attentie).

Verzending

Vrijdagavond besteld, zaterdagochtend geleverd. Zoals beloofd dus.

Klantenservice

De klantenservice reageert niet op mijn klacht.
UPDATE: Alsnog reactie gehad van klantenservice, daarna snel en naar tevredenheid opgelost.

Winactie

Algemeen

ik heb goede ervaringen tijdens mijn bezoeken aan Informatique en ben zeer tevreden over de aankopen die ik deed in de afgelopen 10 jaren .Alles wordt altijd keurig afgehandeld en naar volle tevredenheid ,over client vriendelijkheid en afhandeling van reparaties en bestellingen geld ditzelfde.

Klantenservice

over verzending heb ik geen mening omdat ik graag een bezoek breng aan de fa Informatique.

Winactie

Algemeen

Na het vragen aan de informatie balie en een goed gesprek kwam mijn bestelling rond. Op internet had ik een monitor gezien die 10 euro goedkoper was maar deze korting kreeg ik ook zonder discussie.

Verzending

De bestelling werd keurig op een karretje aangeleverd.

Netjes te woord gestaan.

Algemeen

Recent een laptop aanschaft die bij de concurrenten al gauw 10 Š 15% duurder was.
In de winkel klantvriendelijk en service gericht te woord gestaan over de aankoop.
Het mag dan soms wat drukker zijn, maar er is voldoende kennis in huis die het wachten compenseert. (bij concurrenten vaak jonge of ongeÔnteresseerde medewerkers die het antwoord geven " mijn collega weet dit vast wel, ik ga het even navragen, en vervolgens krijg je een knip en plak antwoord van een website )

Klantenservice

al enkele keren een defect gehad aan een product.
Nette oplossingen, danwel omruiling / reparatie of geld terug.
Ook met producten die bijna uit de garantie zijn, zoeken ze netjes naar een correcte oplossing. Denken mee met de klant.

Algemeen

Het Product een Cherry MC 2000 muis, was makkelijk te bestellen en werd snel verzonden.

Door storing bij ABN-AMRO kon ik mijn order wel bestellen maar niet betalen. Hierdoor moest ik wachten op een e-mail order die ik de dag erna ontving waarin een betaal link stond waardoor ik alsnog kon betalen.

Verzending

Verzonden in grotere doos (muis is nogal economisch klein verpakt).
Verzending was snel, door storing bij de bank kon ik pas dag later betalen dan de bestelling was gemaakt.

Algemeen

Had een videokaart besteld maar deze bleek helaas defect te zijn (heftige coil whine en spikes in gebruik). Heb de klantenservice gemaild en heb dus een formulier ingevuld, bijgevoegd in mijn retourpakket en kreeg netjes mijn aankoopbedrag terug. Raad deze webshop aan want Informatique heeft een erg goede service!

Op tijd en goed verpakt

Algemeen

Hoewel de winkel niet in de buurt is ook dit keer weer goed geholpen met de aanschaf van een nieuwe printer. Installatie van de software duurde wel erg lang, maar hij werkt goed.

Algemeen

Laptop bij informatique besteld en krijg hen gewoon normaal binnen. Vervolgens gaat hij kapot en stuur ik hem terug, ik krijg geen status update voor 5 weken en daarna out of nowhere krijg ik hem terug. Maar hohoho stop daar maar, want ik krijg hen terug met kapotte toetsenbordverlichting en de helft van mijn systeemgeheugen
Informatique hierover ge e-mailed en ze zeiden dat ze het konden oplossen door hem door mijn te laten opsturen. (Moest zelf verzending betalen) ii stuur hem vervolgens op en word nu meer dan 5 weken zonder status update gelaten. Ik bel ze terug voor een update en ze beginnen in eens over onrelevante informatie en hangen op zonder dat ik iets kan zeggen. Hij is nog steeds niet terug maar al is hij nu goed teruggestuurd, is het nog steeds een rete slechte ervaring.

Geen aanrader deze zaak

Verzending

Op tijd bezorgd niks abnormaal, zoals verwacht

Klantenservice

Update: ze belden mij na de review en er is een oplossing gevonden.
Dit is dan wel tof, maar toch ook een beetje jammer dat je errst moet gaan klagen voordat ze er iets aan doen. Toch bedankt informatique

Algemeen

Vorige week een product besteld, dit was netjes de volgende dag binnen. Aangezien ik het product achteraf toch niet nodig had ben ik een paar dagen later naar de winkel gegaan om deze te retourneren. De medewerker aan de balie was erg vriendelijk en behulpzaam, en heeft het product retour genomen. Een top winkel!

1 2 3 ... 13

Scorekaart voor Informatique

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg