Informatique

10.514 producten en 12.550 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Informatique

Review toevoegen

Algemeen

Hoewel de winkel niet in de buurt is ook dit keer weer goed geholpen met de aanschaf van een nieuwe printer. Installatie van de software duurde wel erg lang, maar hij werkt goed.

Algemeen

Laptop bij informatique besteld en krijg hen gewoon normaal binnen. Vervolgens gaat hij kapot en stuur ik hem terug, ik krijg geen status update voor 5 weken en daarna out of nowhere krijg ik hem terug. Maar hohoho stop daar maar, want ik krijg hen terug met kapotte toetsenbordverlichting en de helft van mijn systeemgeheugen
Informatique hierover ge e-mailed en ze zeiden dat ze het konden oplossen door hem door mijn te laten opsturen. (Moest zelf verzending betalen) ii stuur hem vervolgens op en word nu meer dan 5 weken zonder status update gelaten. Ik bel ze terug voor een update en ze beginnen in eens over onrelevante informatie en hangen op zonder dat ik iets kan zeggen. Hij is nog steeds niet terug maar al is hij nu goed teruggestuurd, is het nog steeds een rete slechte ervaring.

Geen aanrader deze zaak

Verzending

Op tijd bezorgd niks abnormaal, zoals verwacht

Klantenservice

Update: ze belden mij na de review en er is een oplossing gevonden.
Dit is dan wel tof, maar toch ook een beetje jammer dat je errst moet gaan klagen voordat ze er iets aan doen. Toch bedankt informatique

Algemeen

Vorige week een product besteld, dit was netjes de volgende dag binnen. Aangezien ik het product achteraf toch niet nodig had ben ik een paar dagen later naar de winkel gegaan om deze te retourneren. De medewerker aan de balie was erg vriendelijk en behulpzaam, en heeft het product retour genomen. Een top winkel!

Algemeen

De website is verouderd en het zoeksysteem kan verbeterd worden. Hulp en afhandeling in winkel is oke.

Klantenservice

1 dag na aankoop een toetsenbord teruggebracht, personeel neemt product mee naar een achterkamer om het te beoordelen, komt terug en constateert dat er krasjes op de hoogglans van het numerieke toetsenbord zijn gekomen. Daarop besluit Informatique een fee van 15% van het aankoopbedrag in rekening te brengen. Een slechte manier van service verlenen aan je klant die het product na 1 dag terug brengt. Service is het terug betalen van het aankoopbedrag aan de klant, vervolgens het product weer te koop zetten en je winstmarge op dit item minderen. Zo heb je twee tevreden klanten. Slecht dit.

Algemeen

Ik doe hier al jaar en dag mijn bestelling, ja meestal zijn ze wat duurder maar het zit voor mij om de hoek dus met een probleem rij ik er altijd even heen.
De winkel is altijd netjes en medewerkers weten over het algemeen je altijd goed te helpen. Website zit vlot en overzichtelijk in elkaar.

Klantenservice

Klantenservice staat hoog in het vaandel. Bij problemen word er altijd gezocht naar een passende oplossing.

Algemeen

Prima en voortvarend geholpen bij de keus van de laptop Asus X541UA-DM1425T, zoals eerder in 2015

Verzending

Was op voorraad, dus mee kunnen nemen in/uit de winkel

zie eerdere opmerking algemeen

Algemeen

Wederom in mijn favoriete computerwinkel geweest, dit keer alleen met veel minder terug gekomen dan gepland.

Toch weer besloten mijn nieuwe build bij Informatique te kopen ivm eerdere goede ervaringen. Sommige onderdelen zijn erg scherp geprijsd bij ze en sommige niet zo. Toch besloten dit prijsverschil te negeren omdat ik het ophalen in de winkel erg prettig vind, even rondkijken daar en direct je spullen hebben
In het weekend was zga. alles op voorraad, maandagochtend vroeg voor vertrek opeens bijna de complete build niet meer
Sowieso staat bij veel producten "op voorraad bij leverancier" tegenwoordig wat een beetje afbreuk doet aan het naar een fysieke winkel rijden en direct kunnen kopen.
Uiteindelijk alleen een kast gekocht welke beduidend duurder was dan de concurrentie (ca. 10~15%) mÓÓr wel als enige op voorraad was.

Winkel was als vanouds weer netjes en erg rustig op maandagochtend

Dus Informatique pas op dat jullie je charme van direct ophalen in jullie winkel niet verliezen door alles vanuit de leverancier te leveren. Ow en voorraden systeem welke ook op zaterdagavond en zondag klopt zou fijn zijn!

Klantenservice

In de winkel wederom weer vriendelijk geholpen

Algemeen

Twee Asrock moederborden gekocht. Allebei kapot gegaan, vanwege een fout in de handleiding. Naar Informatique gestuurd.

Prima verpakt.

Klantenservice

Bij het opzetten van de cpu socket beschermer was het verkeerd gegaan en had ik per ongeluk de beschermer onder de klem gedaan. De socket was dus beschadigd.

Informatique gaf aan dat 1 moederbord door de beschadigde socket niet gerepareerd kan worden. 1 moederbord gerepareerd teruggekregen. De andere niet.

Ik bel Asrock op met de vraag hoe dit zit, aangezien in de handleiding niet beschreven staat hoe de socket beschermer erop gezet moet worden.

Asrock gaf aan dat zij altijd de CPU socket repareren. Soms tegen betaling als de socket vervangen moet worden en dat dit niet een probleem zou moeten zijn.

Servicedesk van Informatique gaf aan in de mail: " Ik zal deze ter beoordeling moeten doorsturen naar onze leverancier." Dit is dus niet gebeurd.

Algemeen

Een laptop besteld Bij informatique via Bol.com. alles goed afgehandeld en netjes op tijd binnen.

Verzending

Zending is netjes op tijd binnen gekomen geen problemen hier.

Klantenservice

Bijna een jaar later is het keyboard van de laptop kapot, een paar toetsen doen het ineens niet meer, alles geprobeerd en uiteindelijk informatique een mail gedaan op 9 september hoe we dit kunnen oplossen. Ben doorverwezen naar een link van Informatique waar ik naar lang zoeken ben achter gekomen dat er op die website een linkje stond naar een formulier die je kunt opsturen voor defecte of retour zendingen. Dit in orde gemaakt en de laptop is binnen gekomen bij Informatique op 12 september (via track and trace kunnen bekijken) en verder niks gehoord van Informatique, tot ik op 18 September een telefoontje heb gepleegd zeggen ze mij doodleuk dat de laptop ook wel kwijt kan zijn of ergens in het gebouw zou kunnen liggen, niet iets wat je graag hoort over je laptop.
Ik moest maar een mailtje doen naar de klanten service met de informatie die ik had en dan zouden ze dat wel voor me gaan uitzoeken.
Ik heb daarop ook meteen een Mail gedaan naar de klantenservice.
Ik kreeg totaal niet het gevoel dat ze het probleem graag wouden oplossen en iets voor me wouden betekenen.
1 dag later op 19 september een mail gekregen dat de laptop net ontvangen is en dat hij de dag ervoor al ingeboekt zou zijn voor een controle. En dat er verder nog geen informatie was over hoe verder en als er meer info zou vrijkomen dat ik hiervan op de hoogte gesteld zou worden. tot op heden nog geen enkele mail of telefoontje, heb zojuist alweer een mail gedaan dat het allemaal erg lang duurt en dat ik graag binnen een week een oplossing wil.

Al met al ben ik NIET tevreden over de aftersales/klantenservice van Informatique

Algemeen

Product besteld, helaas bleek het product een productiefout te hebben.
Alles prima opgelost, perfecte service!

Goed stevig verpakt

Klantenservice

Informatique neemt persoonlijk contact op, klacht werd goed opgepakt.

Algemeen

goed specifiaties, alles werkt zonder problemen. Samenstelling van het systeem is ook goed op elkaar afgestemd. Dit systeem gekocht na op de gaming days geweest te zijn waar deze systemen ter demo stonden

Klantenservice

Een informatique systeem aangeschaft voor 1400 waar je een thrust set bijkreeg met o.a. een trust gxt 363 nu is de microfoon van dit headset defect en Informatique zegt doodleuk. Ja sorry dit was een gratis product en dus heb je geen garantie. Dit is wel erg jammer als je een lokkertje krijgt bij een systeem van 1400 euro!

N.a.v de review, en mailcontact kwam er bij Informatique het besef dat het niet om budgetspullen ging die aangeschaft zijn en het headset ook geen budget model was en dat het wel erg zonde was dat deze niet meer werkte.

In de winkel netjes te woord gestaan en geolpen. Meerdere alternatieven bekeken en geprobeerd waarna ik een vervangend headset heb uit kunnen zoeken

Algemeen

Duidelijke webshop met scherpe prijzen. Levertijd was zoals vermeld op de website, perfect dus! Product is ook netjes ontvangen. Fijne webwinkel om bij te shoppen

Algemeen

Je wordt altijd snel en goed geholpen. Duidelijke website en in winkel kundig behulpzaam personeel. Omdat ik in de buurt woon (tussen woonhuis en werk) zoek ik altijd de mogelijke aankopen op in de webshop en haal ze in de winkel op, heb ik ze direct in huis .

Klantenservice

Ruilen van aangekochte spullen is nooit een probleem, garantie voorwaarden wordt in ruimst mogelijke zin aan voldaan.

Algemeen

Prima website waarbij het bestelproces erg duidelijk en overzichtelijk is. Veel betaal- en bezorg mogelijkheden maar afhalen kan ook.

Verzending

Dit pakket moest naar een ander adres dan mijn thuis adres, dit was geen enkel probleem. Het product werd op tijd en correct geaddresseerd bezorgt.

Algemeen

Goedkoopste in Pricewatch voor mijn corsair case door een actie, prima toko om spullen te bestellen doordat het proces vrij simpel te doorlopen was.

Verzending

Product was verpakt in originele corsair doos dus onbeschadigd aangekomen

Algemeen

ik kon zonder problemen ruilen.
mijn bestellingen waren snel binnen.
goede en betrouwbare serves .
goed assortiment..

Verzending

snelle levering en in goede staat

Klantenservice

altijd goede en betrouwbare serves

Algemeen

Je word goed ge´nformeerd over de spullen en de prijs is best wel betaalbaar en het zijn aardige mensen achter de balie

Klantenservice

Je word goed behandeld en je krijgt de goede producten te zien

Algemeen

Ik had problemen met mijn pc en wist niet waar het aan lag. Ik ben dus naar informatique geweest omdat deze zaak dichter bij huis is dan Alternate.

Toen ik binnen kwam was de zaak mooi ingericht. ziet er uit als een echte computer winkel.
Ik heb even gesparred met de verkoper. deze dacht ook dat mijn problem de PSU was. dus gelijk een nieuwe aangeschaft.
Bestellen was makkelijk. de verkoper kon mij de keuze geven uit 2 modellen en wist ook waar de verschillen in zaten. Uiteeindelijk voor de bronze versie gegaan.

Naderhand terug geweest voor een waterkoelling. qua prijs en kennis zijn ze bij informatique goed om de hoogte van wat ze verkopen.

al met al top zaak. ik ga er vaker heen.

Algemeen

Prima website, bestelproces is overzichtelijk en duidelijk. Afhalen in de winkel gaat ook altijd prima. Mijn grootste klacht is nog wel dat de sortering op de website standaard op "populariteit" staat

FvGa Karma 2,02K

Algemeen

Wat een toffe winkel, echt een 'beleving' hun showroom. Heel goed geregeld allemaal en behulpzame medewerkers.

Klantenservice

Niet over de email of telefoon contact gehad, maar wat een service in de winkel. Wou een paar dingen kopen maar wist nog niet zo goed wat ik moest kiezen; er werd vriendelijk aangedrongen ('mocht' nog niet kopen) om toch eerst langs de adviesbalie te gaan om tot een goede keuze te komen. Dit was echt een nieuwe ervaring voor mij, geweldig!

1 2 3 ... 12

Scorekaart voor Informatique

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg