Conrad.nl

Gebruikers over webshop Conrad.nl

Review toevoegen
Verzending: Score: 5

Algemeen

De "nieuwe" website ervaar ik niet als een upgrade, zoals eerder beschreven erg traag en belachelijke filters. Verder prima qua informatie voorziening.
Alles wat geautomatiseerd is, verloopt vlekkeloos bij conrad. Regelmatig bestellingen met veel verschillende passieve componenten gedaan, telkens alles aanwezig en prima verpakt. Een retour (middels form. op site) is ook goed verlopen.

Verzending

Telkens juiste formaat doos en goed verpakt met bio afbreekbaar spul (mais?). Overigens niets mis met plastic/karton verpakking wat mij betreft, we kunnen hier in NL prima afval/grondstoffen scheiden...gewoon doen!
Levertijd komt overeen met verwachte levertijd.

Klantenservice

Response via mail is een ramp, je moet er telkens zelf achteraan na 1-3 weken.
Bij laatste bestelling (medio oktober) elco's ontvangen met fabrcage datum uit 2014! Als dat onder vermelding met een dumpprijs wordt verkocht dan durf ik het wel aan, maar niet voor een regulier/gemiddelde prijs. Elco's hebben een beperkte shelf life, kan wellicht langer zijn dan volgens datasheet maar om nou alle exemplaren "reconditioning/voltage treatment" te geven en vervolgens te testen kost nogal wat extra tijd. Zaak uitgelegd wat niet gelijk begrepen werd, uiteindelijk na 2 maanden en heel wat mails verder zou het bedrag worden gecrediteerd (€ 13,xx ), na 3 weken niets op rekening. Gemaild: een week later geen reply. Vandaag gebeld; creditnota was gemaakt maar niet afgehandeld, wordt nu direct gedaan.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Groot assortiment voor als je specifieke electra-speeltjes zoekt, maar tegenwoordig heeft de website heeft erg veel technische problemen en de klantenservice reageert totaal niet op 3 e-mails en 4 tweets. Niet op triviale opmerkingen en niet op een klacht over missend onderdeel.

In het verleden positieve ervaring, maar na de laatste aankoop kijk ik liever ergens anders.
Wat betreft de website:
* De aankoophistorie klopt niet in je account (oude aaankopen €0? recente aankoop 'niet beschikbaar'?
* ik ontving geen aankoopbevestiging per mail. Wel updates over de verzending
* na inloggen ga je automatisch naar de winkelwagen zonder logische terug-knop
* Het AJAX-gegoochel in de front-end van de website zorgt er voor dat bij een trage browser, je een paar seconden per pagina moet wachten - zelfs als je de terug-knop in drukt.
* als je in een sub-categorie zit zie je bv alleen de populaire producten. Als je en categorie omhoog gaat, krijg je wèl filtermogelijkheden
* de filtermogelijkheden slaan vaak nergens op. Bv: kiezen tussen 70W en 70,0W, niet "alles boven de 60W"

Met de prijzen van Conrad verwacht je meer kwaliteit. Gelukkig kan je redelijk makkelijk kortingscodes vinden waarmee de prijzen dichter bij bol.com plaza-prijzen komen.

Verzending

De levering was snel en goed verpakt met biologisch afbreekbare (?) schuimpinda's. Op de website was mijn levering niet te volgen wegens "technische storing" maar via e-mail werd ik wel op de hoogte gehouden van verzending (maar geen aankoopbevestiging). Een hoop extra reclame er omheen, maar... één van de producten was onvolledig (een deksel mist op een lasdop).

Klantenservice

Ik heb via Twitter, via hun website en via e-mail meerdere mails gestuurd in twee weken tijd. Ik heb één mail gehad met de vraag om de klantenservice te beoordelen en één zonder inhoud maar met een orderbon (?) in een combinatie van Engels, Duits en Nederlands.

*Update:* na 11 dagen kreeg ik zonder communicatie een nieuwe verdeeldoos thuisgestuurd (hoewel ik ze voorgesteld die anderhalve euro gewoon terug te geven, voor hun ook goedkoper). Na 12 dagen kreeg ik via Twitter reactie. Daarom beoordeling aangepast van 'waardeloos' naar 'slecht'.

Geachte heer Dirks,

Bedankt voor uw review/feedback.

- Het ontbreken van de aankoophistorie is bekend en helaas werkt dit inderdaad niet bij alle klanten. We zijn bezig om de fout te ontdekken en hopen dat dit z.s.m. word opgelost

- Normaliter ontvangt u een automatisch gegeneerde orderbevestiging

- Wanneer u na het inloggen automatisch naar de winkelwagen gaat komt dit omdat er al producten in de winkelwagen liggen van het vorige bezoek

- Het AJAX-gegoochel moet inderdaad aangepast worden, onze developers zijn hiermee bezig.

- Betreffende de filtermogelijkheden; dit is een tijdelijke fout waarvoor we werken aan een oplossing, daarnaast zijn er plannen om het selecteren van alles boven een bepaalde waarde mogelijk te maken

Mocht u nog aanvullende vragen hebben het vriendelijke verzoek deze te stellen via webcare@conrad.nl.

Met vriendelijke groet,

Tara

Algemeen

Al tijden klant bij Conrad. Uitstekende service.

En als er dan eens iets niet goed gaat (bestelling, defect achteraf) geen enkel gedoe. Bij garantie heb ik nu al diverse keren op initiatief van Conrad per kerende post een vervangend product gekregen terwijl het defecte product niet retour hoefde of nog niet retour was.

Enige minpuntje is dat levering altijd iets meer tijd kost omdat de spullen typisch uit Duitsland moeten komen...maar voor de uitstekende service is dat het meer dan waard.

Meestal levering via PostNL wat doorgaans erg goed werkt. In elk geval beter dan de concurrenten van PostNL waar vaak problemen mee zijn. Alleen rond de kerstdagen is het nu ook bij PostNL een rommeltje...maar daar kan Conrad niks aan doen.

Verzending

Pakjesbezorger PostNL altijd keurig en netjes optijd. Met de kerstdagen blijkbaar een vervanger...die pakjes zonder afwachten gewoon maar op de deurmat dropt open en bloot.

Klantenservice

Tja, wat kan ik zeggen, altijd super klantvriendelijk en regelen de zaakjes uit de kunst. Kunnen veel andere bedrijven echt nog wat van leren.

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Ik ben ook al jaren klant bij Conrad en heb normaliter geen problemen. Goede website, makkelijk te vinden en duidelijk. Met bestellen normaliter ook geen problemen, bezorgen kost wat langer tijd. Enige minpunt toch wel vaak storingen, betalen gaat soms niet, kortingen worden niet geaccepteerd, software lijkt me niet echt lekker. Doe er wat aan.

N.V.T.

N.V.T.

Algemeen

Ik ben al 23 jaar klant van Conrad, maar verbaas me de laatste tijd toch ernstig over de service.

Verzending

Ik had de Superlux HD681 Evo BK bij Conrad gekocht. Ik krijg een doos thuis van Thomann.de. Blijkbaar koopt Conrad deze gewoon bij Thomann.de, waar ze goedkoper blijken te zijn. Conrad neemt niet eens de moeite om de Thomann.de stickers van de dozen te halen. Dat vind ik ranzig.

Klantenservice

Na een jaar scheurde de hoofdband van de koptelefoon door bij normaal gebruik. Ik wil dit onder garantie laten vervallen. Allereerst reageert de klantenservice pas na een ruime week op mijn e-mail.
Vervolgens moet ik het defecte product terugsturen. Alsof ze hem gaan repareren. De verzendkosten en behandelkosten zijn meer dan het product waard is.
Ze nemen 2 weken de tijd om het product te controleren, waarna ze eindelijk een vervangende koptelefoon opsturen. Bar slecht
Ik zeg alleen niet "waardeloos" omdat ze de verzendkosten tenminste volledig vergoeden.

Algemeen

Review van een bestelling een tijd terug. Door automatische correctie in de zoekresultaten van een 6 naar een 0 het verkeerde item besteld. Dit wordt gezien als feature. Tja, zet er dan op zijn minst een waarschuwing bij.

Klantenservice

Klantenservice verklaarde het geheel maar het boeide ze verder niet.

Algemeen

Doel van deze webwinkel is niet om service te leveren maar te zorgen dat je, na vruchteloos mailen, opbelt iom het door hen gecreëerde probleem te proberen melden via hun betalende lijn (0,30 EUR/minuut). Waar ze je met een fake boodschap "u bent de eerst wachtende" aan de lijn houden. Na een half uur heb ik ingehaakt: 9 EUR kwijt, en geen stap dichter bij een oplossing. Lees de reviews op een hele reeks sites: ik ben geen alleenstaand geval, dit is voor hen een bewuste gecreëerde bron van inkomsten!!! Vermijd deze site dus als de pest, zo'n beleid mag je niet steunen.

Klantenservice

Na een hele reeks reviews op een hele reeks sites eindelijk reactie - via zo'n site, mijn mail van een maand geleden stond nog steeds tussen alle andere. Hun boodschap: "ah ja, we zullen je bestelling annuleren". Op mijn vraag of ik dan ook mijn geld terugkrijg gespendeerd aan hen opbellen, antwoorden ze koudweg "u kan niet aantonen dat u kosten gemaakt hebt". Hallo?
Samengevat: annuleren zodat je je bestelling niet krijgt én extra geld aanrekenen, dat noemt Conrad een oplossing.
Vermijd deze winkel als de pest uab, er zijn zoveel alternatieven die wél tevreden klanten willen.

Geachte mevrouw,

Zoals ik al heb aangegeven via de site Trustpilot, willen wij graag met u in contact komen om samen met u tot een oplossing te komen.

Met vriendelijke groet,

Mascha

Algemeen

Het bestellen was eenvoudig, het betalen via Ideal gaat ook prima. Op de site is iets gemakkelijker te vinden dan in de dikke catalogus.

Verzending

Helaas zonder factuur geleverd.

Klantenservice

Ik had iets voor mijn werk besteld. Per abuis (denk ik) was er geen factuur bij de bestelling geleverd. Ik heb een email gestuurd met het verzoek een kopie factuur te sturen, maar veel meer dan 3 weken later nog niets gehoord. Erg jammer. Zonder factuur kan ik geen declaratie bij mijn werk indienen. Ticket ID 547811

Klantenservice: Score: 0

Algemeen

twee producten besteld en de tweede een dag later gekregen dan de eerste dus ze stuurden direct uit wat in voorraad was en wachtten niet tot het laatst leverbare item in voorraad was.

Verzending

Vlot verstuurd, direct na beschikbaarheid in hun magazijn

Klantenservice: Score: 0

Algemeen

De bestelling was niet volledig geleverd. De klantenservice reageert niet op mijn mails. Effectief geen klantenservice.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Bestellen bij Conrad gaat prima maar zodra je iets retour stuurt voor garantie krijg je geen contact, niet per het contactformulier en per telefoon erg lang in de wacht.

Klantenservice

Keurig retour aangemeld, na ~2 weken reactie (5 okt) dat retour is ontvangen. Daarna niets meer gehoord, ticket aangemaakt (24 okt), meteen rekeningnummer maar in de mail gezet. Weer geen reactie na 2 weken, dus bellen. Na dik 20 minuten in de wacht, blijkt ze het aankoop bedrag terug gaan storten maar geen rekeningnummer hebben. Ik heb dus nooit een bericht hiervan gekregen. Ze zeggen dat ze dat nu met spoed gaat terug storten, even afwachten dus...

Algemeen

Onjuiste informatie over levertijd op website. Mail over levertijdstip die al geweest is. Erg trage levering. Mail waar niet in staat welk product geleverd gaat worden.

Verzending

Een product die op voorraad is tijdens de bestelling blijkt niet in de doos te zitten. Geen mail hier over gehad. Onder mijn bestellingen op conrad.nl zie ik nu dat de levertijd 5 weken is......................

Klantenservice

Het zou erg handig zijn als conrad in haar vele mails een emailadres zou vermelden waar je je vragen of klachten kwijt kunt. De standaard opties van de klantenservice op de website zijn voor standaard situaties.

Tegen beloning

Algemeen

De aangeboden producten voldoen aan de verwachting. Vragen over een product word goed beantwoord. In vele jaren nooit een miskoop gedaan.

Verzending

Zendingen worden (bijna te) goed verpakt, helaas gooit Postnl roet in het eten door niet op de gemelde dag te leveren.

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Schandalig slecht werkende site waarbij dagenlang er niet ingelogd kan worden. Vervolgens allerlei fouten met de verwerking.

Verzending

Er wordt toegezegd binnen een termijn van drie dagen te verzenden. Dit wordt niet nagekomen.

Klantenservice

De mensen aan de telefoon doen hun best en zijn natuurlijk niet verantwoordelijk voor e.e.a.

Algemeen

Na de oproep van Conrad om een review te geven, dacht ik waarom niet, het is een goede webshop, waar ik veel koop en ze hebben veel keuze uit vele artikelen en veel merken. Soms zijn ze niet de goedkoopste, maar soms ook wel en ze hebben een erg goede service.

Verzending

De artikelen worden goed en netjes geleverd, al is de doos soms wel erg groot als je een kleiner artikel besteld en dan heb je veel afval, maar op tijd en in goede staat afgeleverd.

Klantenservice

Problemen worden goed opgelost en garantie op vele zaken goed afgehandeld. De overgang een aantal maanden gelden naar een vernieuwde website was soms even wennen en moeilijk, maar dat is nu al weer beter en het gaat goed.

Algemeen

Een jaar geleden iets besteld bij Conrad, niets op aan te merken, anders had ik wel eerder een review gemaakt.

Nu kreeg ik echter een paar weken terug een brief met een 10% kortingsbon voor als ik binnen een maand iets bij ze koop. Op mijn vorige woon adres...

Dus nu krijg ik niet alleen spam in brief vorm, een ander heeft er ook nog last van.

Klantenservice

Een quote van de ontvangen brief: "Heeft u vragen of bent u benieuwd naar de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact met ons op, wij denken graag oplossingsgericht met u mee."

Een netjes berichtje gestuurd of ze mijn adres uit hun systeem wouden verwijderen... Geen bericht..

Algemeen

overzichtelijk site, matige zoekfunctie. Betaalproces zonder problemen

Verzending

trage levering 4 dagen wachten ,dat is niet meer van deze tijd. verzending wel te volgen.

Klantenservice

Het is te hopen dat het gekochte product geen probleem oplevert. Klantenservice is op zich redelijk te bereiken echter er is geen enkele intentie om je te helpen met je probleem. Proberen je meteen door te sturen naar de fabrikant. Technische vragen zijn onmogelijk. Op mail wordt in het geheel niet gereageerd. Waardeloos, hier koop ik nooit meer iets.

Algemeen

Ik had altijd een goede indruk van Conrad.nl, goed werkende website, veel artikelen etc. Daar is niets op aan te merken. Dat was mijn mening voordat ik er ooit wat had besteld.

Update: Uiteindelijk is het toch goedgekomen. Wees op je hoede zou ik zeggen als je er wat bestelt.

Verzending

Het pakketje was officieel aangekomen, maar niks gehad. Vervolgens wil je contact opnemen, maar zijn ze in geen velden of wegen te bekennen.

Update: inmiddels is het pakket wel aangekomen.

Klantenservice

Contactpogingen waren niet gelukt, geen gehoor van hun zijde na meerdere pogingen.

Algemeen

Bestellen is makkelijk, maar als het mis gaat met de verzending volgt het drama klantenservice.

Verzending

Melding dat door problemen in het magazijn in Duitsland het langer duurt dan normaal. Dat heb ik al vaker gehoord. Zou verzonden zijn volgens mijn account.

Klantenservice

Bestelling niet ontvangen. Na mijn vakantie ook niet. Gepoogd telef. contact met de kantenservice, na 37 min. in de wacht vond ik het wel welletjes. In mijn account inloggen: helaas storing (aantal weken daarvoor ook al). Email naar Conrad, bevestiging van ontvangst en dat is het. Intussen zijn we 3 weken verder. Nu is in mijn account niet te zien wat ik besteld heb. Als ik druk op opnieuw bestellen: nog geen gegevens. Oudere bestellingen staan er wel netjes in (en gingen goed)

Algemeen

De levering die ik kreeg was niet zoals beloofd werd. Vervolgens heb ik een zeer onprettige ervaring met de klantenservice gehad!

Klantenservice

Ik had een router besteld met beschrijving dat de behuizing ook geschikt was voor wandmontage. Toen ik het apparaat binnen kreeg was dit dus niet het geval. Ik gebeld naar de klantenservice, onaardig persoon aan de lijn, die vervolgens zegt dat ik maar naar de klantenservice van tp-link moet bellen (het merk router dat ik gekocht had). Maar nee, de router was dus echt niet geschikt voor wandmontage. Ik weer terugbellen naar de klantenservice van Conrad, weer een onvriendelijk persoon aan de lijn. Het enige wat hij mij kon vertellen is dat ik 'als compensatie' het artikel gratis mag terugsturen en het betaalde geld terug kan krijgen. Met andere woorden: totaal geen compensatie. Niet eens de moeite nemen om te kijken of er een gelijksoortig artikel is dat wél geschikt is voor wandmontage.
Ik kon hier geen genoegen mee nemen, dus had ik nóg een keer gebeld. (besef dat elke keer als ik doorverbonden werd of opnieuw ging bellen, ik zo'n 10 minuten in de wachtrij stond). Dit keer kreeg ik wel een fatsoenlijk iemand aan de lijn, die het met me eens was dat het geen gang van zaken zijn hoe de andere medewerker met de situatie omgegaan was. Hij verbond me vervolgens weer door naar een technisch collega met het idee om met diegene een artikel uit te zoeken dat wel geschikt is. Deze 'technisch' collega werd vervolgens zeer geïrriteerd omdat hij geen idee had hoe hij mij kon helpen. Dus ik maar gezegd dat hij me maar weer terug moest doorverbinden. Na al dit gedoe, wat me belachelijk veel tijd heeft gekost, komt het er op neer dat ik het artikel terug moet sturen en dat ik dezelfde dag nog een mail krijg met verschillende gelijksoortige artikelen die wel geschikt zijn voor mij.
Conclusie: dit bedrijf heeft een zeer slechte klantenservice met onvriendelijk personeel, die zelf totaal geen idee hebben wat ze verkopen en hoe ze verschillende situaties moeten aanpakken. Als je gedoe wilt voorkomen raad ik je aan om je product ergens anders te bestellen, als het kan!

1 2 3 ... 7

Scorekaart voor Conrad.nl

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 2.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg