Conrad.nl

12.766 producten en 15.248 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Conrad.nl

Review toevoegen

Algemeen

Doel van deze webwinkel is niet om service te leveren maar te zorgen dat je, na vruchteloos mailen, opbelt iom het door hen gecreëerde probleem te proberen melden via hun betalende lijn (0,30 EUR/minuut). Waar ze je met een fake boodschap "u bent de eerst wachtende" aan de lijn houden. Na een half uur heb ik ingehaakt: 9 EUR kwijt, en geen stap dichter bij een oplossing. Lees de reviews op een hele reeks sites: ik ben geen alleenstaand geval, dit is voor hen een bewuste gecreëerde bron van inkomsten!!! Vermijd deze site dus als de pest, zo'n beleid mag je niet steunen.

Klantenservice

Na een hele reeks reviews op een hele reeks sites eindelijk reactie - via zo'n site, mijn mail van een maand geleden stond nog steeds tussen alle andere. Hun boodschap: "ah ja, we zullen je bestelling annuleren". Op mijn vraag of ik dan ook mijn geld terugkrijg gespendeerd aan hen opbellen, antwoorden ze koudweg "u kan niet aantonen dat u kosten gemaakt hebt". Hallo?
Samengevat: annuleren zodat je je bestelling niet krijgt én extra geld aanrekenen, dat noemt Conrad een oplossing.
Vermijd deze winkel als de pest uab, er zijn zoveel alternatieven die wél tevreden klanten willen.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Het bestellen was eenvoudig, het betalen via Ideal gaat ook prima. Op de site is iets gemakkelijker te vinden dan in de dikke catalogus.

Verzending

Helaas zonder factuur geleverd.

Klantenservice

Ik had iets voor mijn werk besteld. Per abuis (denk ik) was er geen factuur bij de bestelling geleverd. Ik heb een email gestuurd met het verzoek een kopie factuur te sturen, maar veel meer dan 3 weken later nog niets gehoord. Erg jammer. Zonder factuur kan ik geen declaratie bij mijn werk indienen. Ticket ID 547811

Algemeen: Score: 4

Algemeen

twee producten besteld en de tweede een dag later gekregen dan de eerste dus ze stuurden direct uit wat in voorraad was en wachtten niet tot het laatst leverbare item in voorraad was.

Verzending

Vlot verstuurd, direct na beschikbaarheid in hun magazijn

Algemeen

De bestelling was niet volledig geleverd. De klantenservice reageert niet op mijn mails. Effectief geen klantenservice.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Bestellen bij Conrad gaat prima maar zodra je iets retour stuurt voor garantie krijg je geen contact, niet per het contactformulier en per telefoon erg lang in de wacht.

Klantenservice

Keurig retour aangemeld, na ~2 weken reactie (5 okt) dat retour is ontvangen. Daarna niets meer gehoord, ticket aangemaakt (24 okt), meteen rekeningnummer maar in de mail gezet. Weer geen reactie na 2 weken, dus bellen. Na dik 20 minuten in de wacht, blijkt ze het aankoop bedrag terug gaan storten maar geen rekeningnummer hebben. Ik heb dus nooit een bericht hiervan gekregen. Ze zeggen dat ze dat nu met spoed gaat terug storten, even afwachten dus...

Algemeen

Onjuiste informatie over levertijd op website. Mail over levertijdstip die al geweest is. Erg trage levering. Mail waar niet in staat welk product geleverd gaat worden.

Verzending

Een product die op voorraad is tijdens de bestelling blijkt niet in de doos te zitten. Geen mail hier over gehad. Onder mijn bestellingen op conrad.nl zie ik nu dat de levertijd 5 weken is......................

Klantenservice

Het zou erg handig zijn als conrad in haar vele mails een emailadres zou vermelden waar je je vragen of klachten kwijt kunt. De standaard opties van de klantenservice op de website zijn voor standaard situaties.

Klantenservice: Score: 5

Tegen beloning

Algemeen

De aangeboden producten voldoen aan de verwachting. Vragen over een product word goed beantwoord. In vele jaren nooit een miskoop gedaan.

Verzending

Zendingen worden (bijna te) goed verpakt, helaas gooit Postnl roet in het eten door niet op de gemelde dag te leveren.

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Schandalig slecht werkende site waarbij dagenlang er niet ingelogd kan worden. Vervolgens allerlei fouten met de verwerking.

Verzending

Er wordt toegezegd binnen een termijn van drie dagen te verzenden. Dit wordt niet nagekomen.

Klantenservice

De mensen aan de telefoon doen hun best en zijn natuurlijk niet verantwoordelijk voor e.e.a.

Algemeen: Score: 4
Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Na de oproep van Conrad om een review te geven, dacht ik waarom niet, het is een goede webshop, waar ik veel koop en ze hebben veel keuze uit vele artikelen en veel merken. Soms zijn ze niet de goedkoopste, maar soms ook wel en ze hebben een erg goede service.

Verzending

De artikelen worden goed en netjes geleverd, al is de doos soms wel erg groot als je een kleiner artikel besteld en dan heb je veel afval, maar op tijd en in goede staat afgeleverd.

Klantenservice

Problemen worden goed opgelost en garantie op vele zaken goed afgehandeld. De overgang een aantal maanden gelden naar een vernieuwde website was soms even wennen en moeilijk, maar dat is nu al weer beter en het gaat goed.

Algemeen

Een jaar geleden iets besteld bij Conrad, niets op aan te merken, anders had ik wel eerder een review gemaakt.

Nu kreeg ik echter een paar weken terug een brief met een 10% kortingsbon voor als ik binnen een maand iets bij ze koop. Op mijn vorige woon adres...

Dus nu krijg ik niet alleen spam in brief vorm, een ander heeft er ook nog last van.

Klantenservice

Een quote van de ontvangen brief: "Heeft u vragen of bent u benieuwd naar de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact met ons op, wij denken graag oplossingsgericht met u mee."

Een netjes berichtje gestuurd of ze mijn adres uit hun systeem wouden verwijderen... Geen bericht..

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2

Algemeen

overzichtelijk site, matige zoekfunctie. Betaalproces zonder problemen

Verzending

trage levering 4 dagen wachten ,dat is niet meer van deze tijd. verzending wel te volgen.

Klantenservice

Het is te hopen dat het gekochte product geen probleem oplevert. Klantenservice is op zich redelijk te bereiken echter er is geen enkele intentie om je te helpen met je probleem. Proberen je meteen door te sturen naar de fabrikant. Technische vragen zijn onmogelijk. Op mail wordt in het geheel niet gereageerd. Waardeloos, hier koop ik nooit meer iets.

Verzending: Score: 2

Algemeen

Ik had altijd een goede indruk van Conrad.nl, goed werkende website, veel artikelen etc. Daar is niets op aan te merken. Dat was mijn mening voordat ik er ooit wat had besteld.

Update: Uiteindelijk is het toch goedgekomen. Wees op je hoede zou ik zeggen als je er wat bestelt.

Verzending

Het pakketje was officieel aangekomen, maar niks gehad. Vervolgens wil je contact opnemen, maar zijn ze in geen velden of wegen te bekennen.

Update: inmiddels is het pakket wel aangekomen.

Klantenservice

Contactpogingen waren niet gelukt, geen gehoor van hun zijde na meerdere pogingen.

Algemeen

Bestellen is makkelijk, maar als het mis gaat met de verzending volgt het drama klantenservice.

Verzending

Melding dat door problemen in het magazijn in Duitsland het langer duurt dan normaal. Dat heb ik al vaker gehoord. Zou verzonden zijn volgens mijn account.

Klantenservice

Bestelling niet ontvangen. Na mijn vakantie ook niet. Gepoogd telef. contact met de kantenservice, na 37 min. in de wacht vond ik het wel welletjes. In mijn account inloggen: helaas storing (aantal weken daarvoor ook al). Email naar Conrad, bevestiging van ontvangst en dat is het. Intussen zijn we 3 weken verder. Nu is in mijn account niet te zien wat ik besteld heb. Als ik druk op opnieuw bestellen: nog geen gegevens. Oudere bestellingen staan er wel netjes in (en gingen goed)

Algemeen

De levering die ik kreeg was niet zoals beloofd werd. Vervolgens heb ik een zeer onprettige ervaring met de klantenservice gehad!

Klantenservice

Ik had een router besteld met beschrijving dat de behuizing ook geschikt was voor wandmontage. Toen ik het apparaat binnen kreeg was dit dus niet het geval. Ik gebeld naar de klantenservice, onaardig persoon aan de lijn, die vervolgens zegt dat ik maar naar de klantenservice van tp-link moet bellen (het merk router dat ik gekocht had). Maar nee, de router was dus echt niet geschikt voor wandmontage. Ik weer terugbellen naar de klantenservice van Conrad, weer een onvriendelijk persoon aan de lijn. Het enige wat hij mij kon vertellen is dat ik 'als compensatie' het artikel gratis mag terugsturen en het betaalde geld terug kan krijgen. Met andere woorden: totaal geen compensatie. Niet eens de moeite nemen om te kijken of er een gelijksoortig artikel is dat wél geschikt is voor wandmontage.
Ik kon hier geen genoegen mee nemen, dus had ik nóg een keer gebeld. (besef dat elke keer als ik doorverbonden werd of opnieuw ging bellen, ik zo'n 10 minuten in de wachtrij stond). Dit keer kreeg ik wel een fatsoenlijk iemand aan de lijn, die het met me eens was dat het geen gang van zaken zijn hoe de andere medewerker met de situatie omgegaan was. Hij verbond me vervolgens weer door naar een technisch collega met het idee om met diegene een artikel uit te zoeken dat wel geschikt is. Deze 'technisch' collega werd vervolgens zeer geïrriteerd omdat hij geen idee had hoe hij mij kon helpen. Dus ik maar gezegd dat hij me maar weer terug moest doorverbinden. Na al dit gedoe, wat me belachelijk veel tijd heeft gekost, komt het er op neer dat ik het artikel terug moet sturen en dat ik dezelfde dag nog een mail krijg met verschillende gelijksoortige artikelen die wel geschikt zijn voor mij.
Conclusie: dit bedrijf heeft een zeer slechte klantenservice met onvriendelijk personeel, die zelf totaal geen idee hebben wat ze verkopen en hoe ze verschillende situaties moeten aanpakken. Als je gedoe wilt voorkomen raad ik je aan om je product ergens anders te bestellen, als het kan!

Algemeen

Probleem die ik had met Conrad.

1. Lange levertijd
2. Geen track & trace. ( er stond opeens een bezorger voor de deur)
3 je klacht niet sturen via email, want ze reageren niet
4. Ze hebben de contact formulier expres verborgen.

Koop me spullen ergens anders wel

Geen track trace . (tracking code te laat). Kreeg het pas na het bezorgen

Klantenservice

Via email moet je niet je klacht sturen, want ze reageren niet

jullie zijn waardeloos

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

U kunt mijn review lezen op trust pilot voor meer toelichting van mijn mening:

Klantenservice

Klanten service weet niet wat er gaande blijkt te zijn.

Verzending: Score: 5

Algemeen

Duidelijke site, snelle bestelprocudure en snelle levering zoals altijd. Ik ben uiterst tevreden met Conrad

Verzending

De Osram lampjes waren deugdelijk verpakt en werken perfect

TonVH Karma 18,6K

Algemeen

De oorspronkelijke aanschaf bij Conrad ging snel en probleemloos.

Echter van wege een defect het (in overleg met Conrad) geretourneerd. Dat is nu ruim 3 weken geleden. Als ik met Conrad bel om te weten wat er nu gaat gebeuren dan kunnen ze dat niet vertellen. Sterker, ze weten niet eens of het pakket wel goed is aangekomen.

Kortom het is een janboel daar qua after sales.

Klantenservice

De oorspronkelijke aanschaf bij Conrad ging snel en probleemloos.

Kortom het is een janboel daar qua after sales.

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Al sinds meer dan vijf dagen is het niet meer mogelijk om bij Conrad je winkelwagen af te rekenen.
Ik krijg de volgende meldingen:
FAILURE INITIALIZE_CHECKOUT_FAILURE Possible reason: Middleware
ERROR GET_HELP_DOCUMENT_ERROR Possible reason: Back-end

Als webshop, die het helemaal moet hebben van verkoop via de website ben je wel een stel prutsers, als je dit niet kunt oplossen en het zolang op zijn beloop laat.

Klantenservice

Het is ook niet van deze tijd, als je een bericht stuurt en daarna doodleuk de opmerking terug krijgt, dat het minstens 7 (ja, ZEVEN) werkdagen duurt, voordat je antwoord kunt verwachten.

Ik ben al jaren klant bij Conrad en heb geen moeite er mee, dat het langer duurt dan "de volgende dag in huis". Die haast heb ik niet. Maar dit kan echt niet meer. Sorry Conrad, maar ik heb inmiddels mijn bestelling elders geplaatst.

Edit:
Inmiddels contact gehad met een tweaker, die ook programmeur is van de website van Conrad. We hebben een constructief contact gehad en dit probleem is nu op de website opgelost

Algemeen

Let op voordat je bij conrad besteld.
Waar ik voorheen een goede ervaring heb gehad bij conrad is het laatst waardeloos. Gezien andere reviews met vergelijkbare ervaringen lijkt mij dat er iets flink mis is met conrad de laatste tijd.
Ik heb slechts 'slecht' geoordeeld omdat een vorige bestelling wel goed was verlopen.
Bedenk u twee keer voordat u hier besteld!

Verzending

Een pakketje is ontvangen welke een besteld artikel mist; op de pakbon staat dat het is in zou moeten zitten maar dat is niet het geval. Een ander artikel zou een week later verstuurd worden maar deze is ruimschoots drie weken later ook nog steeds niet ontvangen.

Klantenservice

Twee weken geleden heb ik contact opgenomen met de klantenservice. Ik heb nog reeds nog steeds geen reactie ontvangen.

1 2 3 ... 7

Scorekaart voor Conrad.nl

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 2.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg