MediaMarkt

Gebruikers over webshop MediaMarkt

Review toevoegen
Algemeen: Score: 4

Algemeen

Online een bestelling gedaan, om af te halen in de winkel en aldaar te betalen

Een TP-Link AC1200 Wi-Fi Range Extender RE305 gekocht
het bestelde item lag netjes na een uurtje voor me klaar bij de afhaalbalie

Klantenservice

Kreeg netjes een mail dat ik mijn bestelling kon afhalen en betalen bij de afhaalbalie.
Dat alles verliep prima en ik stond na 5 minuten weer buiten met mijn TP-Link AC1200 Wi-Fi Range Extender RE305
Kortom, de afhaalservice is prima

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Twee producten gekocht (HP U28 scherm en Apple Magic Keyboard Touch-ID). Beide artikelen waren overduidelijk gebruikt (doos gekreukeld, niet netjes dicht gemaakt). Mijn Apple toetsenbord heet zelfs "Magic Keyboard van Joey", en zo heet ik toch echt niet. Het beeldscherm was DOA du teruggebracht naar de winkel. Kreeg wel direct mijn geld terug (of nou ja, over een week stond het op mijn rekening gaf die aan). Scherm maar weer opnieuw besteld bij de blauwe collega. Toetsenbord ga ik nog grondig controleren, want heb het gevoel dat de toetsen een beetje los zitten. Dat kan natuurlijk ook tussen mijn oren zitten omdat het overduidelijk is dat ik niet de eerste eigenaar ben. Ik heb nog twee weken om uit te proberen, anders gaat deze gewoon retour en koop ik een nieuwe.

Klantenservice

Ik kreeg redelijk makkelijk mijn geld terug. Rare is wel dat het product blijkbaar bij de voorraad wordt opgeteld direct; ik wilde gelijk een nieuwe meenemen uit de winkel maar ondanks dat er 2 in het systeem stonden, was alleen een showmodel en mijn net ingeleverde model er. Ook toen ik online keek stond er dat ik voer een uur kon afhalen als ik online zou bestellen, terwijl er toch echt geen eentje in de winkel aanwezig was (nieuw).

Algemeen: Score: 5

Algemeen

Samsung Q600A soundbar besteld. Dinsdag besteld en vrijdag in huis. Iets langer dan gemiddeld maar prima want ik had geen haast. Mediamarkt gekozen omdat het ruim 130 euro scheelde met andere webshops. Vele slechte reviews dus eerst flink getwijfeld maar toch maar gedaan.

Al bij al meer dan goede ervaring via Mediamarkt.

Verzending

Verzending was via first logistics. Geen idee wie dat zijn maar hebben me netjes op de hoogte gehouden en me pakket zeer netjes geleverd. Beter dan ik regelmatig krijg via PostNL of DHL.

Al bij al meer dan goede ervaring via Mediamarkt.

Klantenservice

Contact gezocht omtrent een firmware update van de Samsung Q600A. Klantenservice was snel en heeft me verwezen naar de correcte versie.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Op 9 september zou onze inbouw koel/vries combi worden ingebouwd. De diepte van de koelkast blijkt op de website niet te kloppen, om die reden gingen de monteurs niet eens proberen of hij past omdat deze daardoor 9 van de 10 keer toch niet past. Hij is namelijk iets meer dan 1 cm dieper dan de standaard koelkast en keuken, maar dit staat niet op de website.
Ze namen hem dus gelijk weer mee terug. Je blijft zonder koelkast achter.
Vervolgens doet de klantenservice niet naar een oplossing zoeken, maar het enige dat ze doen is zeggen dat je binnen 1 week het geld terug krijgt.
Helaas is ook dat een leugen, bijna 2 weken later nog steeds niks.
Het feit dat iemand vrij neemt voor de installatie en hiervoor van Tilburg naar Den Haag reist doet ze ook niks.
Een hele dag verloren! 0 compensatie en ook nog steeds geen geld terug!

Klantenservice

Totaal niet geholpen, geen alternatieven, geld na 2 weken niet terug. Totaal geen hulp.

Algemeen

Ik houd de SSD WD 850 2TB versie al een tijdje in de gaten en deze staat vandaag nu al zeker voor de 3e keer bijzonder scherp geprijsd in de pricewatch, maar voor de 3e keer is er zowel online als in geen enkele winkel voorraad, er is ook geen mogelijkheid om vooruit te bestellen of zoiets. Dit soort loze "aanbiedingen" worden nu echt irritant. Onlangs een WD 1TB in een hele scherpe aanbieding kunnen kopen en geleverd gekregen, dus ze kúnnen het wel, vandaar de "slecht" als beoordeling.

Verzending

De 1TB SSD die ik besteld had was de volgende dag netjes snel in huis.

Algemeen

The worst inefficient customer service I have experienced.

Don't buy anything important to them, if something goes wrong, your are going to wait hours and spend hours and energy to get it.
I ordered a washing machine paying extra for the installation.
Dynalogic first refused to take away the old one and left it in the room, while they forgot to remove the bolts on the new one they just installed which damaged it when we ran it.
I asked then for an exchanged but 3 weeks later and 4 weeks in total now I don't have a washing machine and there is a problem is their system and dynalogic. Since they don't call each other (only via mail and their system) it takes ages and doesn't progress.

Verzending

For big appliances they subcontract delivery companies with really bad service (like dynalogic) and are not well integrated together. Creating double appointments that you cannot cancel yourself and creates delays. Dynalogic made a double appointment that I couldn't cancelled on their website, Mediamarkt customer support advised me 2 times to let Dynalogic to come to the door and tell them they are not needed. How can you run a business and deal with your customers and suppliers like that?

Klantenservice

People on the phone are nice but cannot do much if something goes wrong. They can only send emails. They will not pick up their phone to solve your problem with their suppliers or own logistic department. You have to do it yourself.
4 weeks without a washing machine and even not an excuse or a commercial gesture, going for a 5th.

Algemeen

Bestelling nooit geleverd: op 09/08/2022 had ik een JBL Flip 5 besteld via de website van MediaMarkt, deze zou binnen de 1-3 werkdagen worden geleverd. Na een week zonder levering, heb ik even contact opgenomen: "het product is niet op voorraad, onze excuses meneer.'. Hoezo kunnen ze een product verkopen dat ze niet in stock hebben of waar ze makkelijk aangeraken? Wel vriendelijke klantendienst en kosteloos kunnen annuleren.

Verzending

Op 09/08/2022 had ik een JBL Flip 5 besteld via de website van MediaMarkt, deze zou binnen de 1-3 werkdagen worden geleverd. Na een week zonder levering, heb ik even contact opgenomen: "het product is niet op voorraad, onze excuses meneer.'. Hoezo kunnen ze een product verkopen dat ze niet in stock hebben of waar ze makkelijk aangeraken? Wel vriendelijke klantendienst en kosteloos kunnen annuleren.

Algemeen

Ik had 2 set Harman/Kardon speakers besteld, waren op voorraad media markt en BCC waren de enige maar dat is tegenwoordig 1 toko. Ik besteld het zou de volgende dag geleverd worden Dynalogic. Nou ik wist al meteen dit gaat ik niet de volgende dag krijgen. Dynalogic staat namelijk bekend als een van de slechste koerier bedrijven die je maar kan verzinnen Coolblue is er niet voor niets mee gestopt. Mijn gevoel wert werkelijkheid ik kreeg de melding dat het pakket niet oprijd geleverd was bij Dynalogic. Ik weer een nieuwe afspraak gemaakt dinsdags meteen de dag er op media markt heeft wederom het pakket niet overgedragen week later zelfde gezeik. Ik heb het maar geannuleerd uiteindelijk Media Markt online is werkelijk het slechte wat je maar kan verzinnen. Ik ben zelf ook webshop eigenaar en weet dat dingen niet goed kunnen gaan maar zo met je klanten omgaan als ik al deze reviews zie dat het nog bestaat wondert mij.

Verzending

Wert na een week nog niet geleverd terwijl het voor 23:59 besteld is volgende dag in huis. Niet dus.

Klantenservice

niet luisteren, uiteindelijk maar de order geannuleerd want een week verder was er geen verandering. Je moet zelf constant achter ze aan lopen.

Algemeen: Score: 5

Algemeen

Ik las hier voornamelijk (zeer) slechte ervaringen wat me weinig hoop gaf. Ik kreeg van tweakers een prijs alert voor een bespottelijk goedkope WD SN850 met heatsink (€99 voor 1TB) bij de MediaMarkt. Direct besteld, simpel bestel en betaal process. Prijs was uitzonderlijk scherp, tot op dat moment nog nooit zo laag, en er is snel geleverd.

Verzending

Besteld op een Dinsdag ochtend om 10:00. De website gaf aan dat pas op zondag geleverd kon worden. Relatief lang voor iets wat in de webshop op voorraad zou zijn maar ok. Tot mijn verbazing werd hij dezelfde dag nog afgeleverd rond 19:00. Zelden ontvang ik iets dezelfde dag. Helemaal niet verwacht aangezien MM zelf dacht dat het pas zondag zou worden. Kon het pakket via de vervoerder (trunkrs) volgen en kreeg kort voor aflevering een sms dat ze in de buurt waren.

Algemeen

Vanmorgen product online besteld en betaald.
Krijg eind van de middag een email dat bestelling geannuleerd is, reden product niet leverbaar.
Kijk nu 18.00 uur online en product staat nog steeds online leverbaar.
Daarnaast moet ik nu een aantal dagen wachten op mijn geld, terwijl MediaMarkt verkeerd/misleidend adverteert.
Schande. Geen wonder dat zaken slecht gaan.

Algemeen

Afgelopen jaar tot 3x aan toe producten besteld via de website van Mediamarkt. Maar ook de voorraad van de winkel gecontroleerd en vervolgens naar de winkel geweest. In beide gevallen gaat het nooit zoals verwacht. Leveringen worden amper de volgende dag geleverd, terwijl dit wel beloofd wordt. En als een artikel beschadigd aankomt omdat het simpelweg slecht verpakt is, is er geen enkele klantenservice (telefonisch als winkel) die jou een concrete oplossing biedt. We hebben helaas al een keer onze rechtsbijstand moeten inschakelen om Mediamarkt tot enige beweging te krijgen. Mijn winkel ervaring is ook ongelofelijk slecht. De medewerkers zijn duidelijk getraind om jou een onnodig duur product aan te smeren. Ook de energie en Ziggo verkopers zijn de grootste irritaties. Kortom: Vermijd deze tent. Betaal een tientje meer en ga naar een andere winkel zoals BCC of Coolblue.

Verzending

Zie mijn onderbouwing hierboven vermeld. Zeker het stukje beschadigde artikelen bij levering.

Klantenservice

Zowel de winkel als telefonische klanten/klachtenservice is er niet op ingesteld om jou een oplossing te bieden, ongeacht je probleem. Zie mijn uitgebreidere verhaal hierboven.

Verzending: Score: 2

Algemeen

Dat er een keer iets mis gaat met een bestelling is tot daaraan toe.
Vervolgens spreek je een oplossing af met de mediamarkt helpdesk.
Dan wordt er iets compleet anders gedaan.
Als je daarover belt krijg je te horen dat je het daar maar mee moet doen en verbreekt de helpdesk medewerker de verbinding.

Verzending

Levering mislukte totaal doordat PostNL er een zootje van maakte.

Klantenservice

Ik kan werkelijk niemand aanraden ooit nog iets bij mediamarkt te bestellen.
De klantenservice is ronduit grof en houdt zich ook niet aan gemaakte afspraken.
zie ook korte toelichting

Algemeen

Waardeloos. Bestelling geplaatst online. Direct betalen natuurlijk. Afhalen in winkel Zwolle gekozen. Krijg een bevestigingsmail, later zou ik een QRcode mail krijgen voor afhalen. Krijg een botte mail dat de voorraad niet klopte en de order is geannuleerd en over 5 dagen krijg je je geld terug. Geen enkel alternatief of anderszins. Aller ergste is je kan uren later nog steeds hetzelfde artikel kan bestellen om binnen een half uur af te halen in dezelfde winkel in Zwolle, Oh, ja, je mag dan ook nog eens direct betalen natuurlijk.

Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Ik heb 3 keer online iets besteld bij de MediaMarkt, en 3 keer was het niet goed:
- Philips tv (van tevoren betaald) werd een week te laat geleverd;
- MacBook Air (betalen bij aflevering) was niet gereserveerd, gelukkig nog wel voorraad, dus wel meegenomen;
- iPhone 13 Pro Plus (betalen bij levering), op voorraad, zelfde dag af te halen, was toch niet op voorraad, en pas na een week leverbaar. Ondertussen een exemplaar bij CoolBlue gehaald.

Bij alle online bestellingen, over 5 jaar verspreid, ging wel iets fout. Ze hebben hun online shop niet onder controle.

Verzending

TV werd een week te laat geleverd. Ik was bijna bang dat ik opgelicht was, omdat MM een andere partij als transactieverwerker heeft.

Klantenservice

Twee van de drie keer werd ik niet fatsoenlijk te woord gestaan. De laatste keer (iPhone) wilde ik de bestelling annuleren. Dat ging niet via de site, en niet makkelijk via de telefoon, dus heb ik het maar een maand genegeerd totdat de mails stopten. Ik had toch niks betaald.

Algemeen

Actieproduct besteld om op te halen in de winkel. Betaald met cadeaubon. Binnen 30 minuten werd de bestelling geannuleerd omdat het niet op voorraad zou zijn in desbetreffende winkel.
Het geld van de cadeaubon blijft echter 8 werkdagen op de rekening van MediaMarkt staan zodat ik het product niet meer in de actieperiode kan kopen met de cadeaubon.
2x telefonisch contact gehad met de klantenservice die helemaal niks voor me konden betekenen.
Het is dat ik een cadeaubon van ze heb (of had), anders zou ik mijn geld absoluut niet bij ze uitgeven.

Klantenservice

2x telefonisch contact gehad met de klantenservice, gevraagd of ze me eventueel konden doorverbinden met de desbetreffende winkel om te vragen waarom ze de bestelling hebben geannuleerd terwijl het op hun website nog gewoon op voorraad staat.
Dat is blijkbaar niet mogelijk, en een andere oplossing heeft de klantenservice ook niet.

Algemeen

belachelijke slechte klanteservice die blijkbaar niets voor je kunnen doen, of je nou in je recht staat of niet.

Klantenservice

's morgens een bestelling gedaan; 's middags wil ik de bestelling annuleren (reden onbelangrijk). De klantenservice geeft aan mij niet te kunnen helpen en het enige wat ik kan doen is de bestelling aan de deur weigeren of zelf terugsturen.
Nu hopen dat de levertijden niet daadwerkelijk zo slecht zijn als in alle andere reviews wordt beweerd anders heb ik over een jaar m'n geld nog niet terug.

Algemeen

Na deze aanbieding gevonden te hebben via de Tweeters Pricewatch, bleek er een voorraad verschil van 4 laptops te zijn in Media markt Hoorn.

Verzending

Aanbieding niet aan aanwezig voor 30 minuten ophalen, service balie afwijzend als er geen qr code beschikbaar is naar minstens 2 uur, wel betaald en geen alternatief geboden, doe het niet als er geen voorraad beschikbaar is voor online bestellingen maar wel in een filiaal. De belofte van na 30 minuten ophalen geeft geen response als na 2 uur er geen voorraad blijkt te zijn. Helaas voor niets na Hoorn van Almere te zijn gerede. Geen alternatief aangeboden door het personeel. 30 minuten bestellen, doe het niet! Vooral als er niks beschikbaar is voor online bestellen. Voor niks gereden vanuit Almere!

Klantenservice

Geen alternatief geboden wat qua specs kan worden vergeleken. doe geen 30 minuten bestelling als er geen voorraad beschikbaar is online. Voorraad beheer is bar slecht! Na van Almere naar Hoorn gereden te zijn en 2 uur later te zijn heb ik nog steeds geen QR code ontvangen nog een annulering, na afgewimpeld te zijn door de service balie wegens personeel te kort (wat een excuses) en zonder alternatief. Doe het niet!, Media Markt heeft haar voorraad niet op order en bied na lang wachten geen alternatief

Ik vraag mij af hoe snel ik de betaling terug mag ontvangen. Een update volgt.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Bestelproces is op zich goed, heldere website, makkelijk bestellen en betalen. Krijg ook netjes mailtjes met bevestiging, verzendbevestiging en factuur.

Verzending

Op de website staat: voor 23:59 besteld, morgen in huis. Het pakje was pas 2 dagen later binnen. Mediamarkt houdt zich dus niet aan haar eigen belofte.

Klantenservice

Ik had siliconenvet besteld voor mijn espressomachine. Op de foto stonden duidelijk 2 tubes weergegeven. Ik ontving er echter slechts 1. Gereclameerd bij de klantenservice. Antwoord: Jammer joh, bij de specificaties staat 1, dus leveren we maar 1 tube. Ik heb de Consuwijzer en ACM gevraagd en zij geven mij gelijk.

"Als u iets koopt, moet de verkoper u goede informatie geven over het product. Hebt u verkeerde of te weinig informatie ontvangen? En had u het product niet gekocht als u wel de juiste informatie had gehad? Dan kan er sprake zijn van misleiding. In dat geval mag u de koopovereenkomst beëindigen. U moet het product dan teruggeven en u krijgt uw geld terug."

Als ik had geweten dat er maar 1 tube geleverd zou worden, had ik het nooit gekocht. Mediamarkt moet dus leveren wat er op de foto staat, dus 2 tubes, of mijn geld teruggeven. Mediamarkt hiermee geconfronteerd, ze gegeven gewoon niet thuis. Wil je een klacht indienen, dan kom je weer bij dezelfde afdeling terecht. Op een gegeven moment reageren ze zelfs gewoon niet meer op je mailtjes. Schandalig.

Algemeen

Slechtste webwinkel van Nederland waar ook geen verandering in komt. Leverindicatie klopt nooit en ze blijven beloven de volgende dag te leveren maar dat gebeurd nooit. De klantenservice kan je realistisch gezien eigenlijk alleen telefonisch bereiken maar de kwaliteit van het personeel is erg slecht. Als ik dan al mijn persoonsgegevens verwijderd wil hebben dan kan men gebruik maken van een formulier maar daar reageert Mediamarkt dus nooit op en ook na 2 maanden kan ik nog steeds inloggen en zie ik overal persoonsgegevens in het account staan. Het recht op vergetelheid wordt dus nooit gehonoreerd bij mediamarkt en is daarmee in overtreding van de wet AVG. Sterker nog, sindsdien ontvang ik een nieuwsbrief waar ik mij nooit voor heb aangemeld! Ik raad iedereen met dezelfde problemen beklag te doen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

De website zit overigens ook vol met tracking elementen. Weet dus waar je aan begint voordat je mediamarkt jouw persoonsgegevens overhandigt door een account aan te maken, want je komt nooit meer van ze af.

Verzending

Ze leveren altijd te laat. Waardeloze beloftes op de webwinkel dat ze de volgende dag leveren (wat dus nooit het geval is in de praktijk).

Klantenservice

Slecht personeel. Zoals hierboven vermeld leeft mediamarkt de wet niet aan. Dit kan iedereen individueel melden bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Algemeen

De (voorraad) informatie op de site klopt niet. Aangegeven wordt dat artikel op voorraad is en de volgende dag in huis zou zijn. Na 2 weken nog niets gekregen, klantenservice is niet te bereiken. Bij de status staat dat artikel verzonden is, klopt niet.

Klantenservice

de klantenservice is niet te bereiken of reageren niet op een vraag.

1 2 3 ... 149

Scorekaart voor MediaMarkt

Algemeen Score: 2
Verzending Score: 2
Klantenservice Score: 1.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg