×

Tweakers Awards 18/19

Wat vind jij de beste tech- en elektronicaproducten van het afgelopen jaar? De Tweakers Awards stembussen zijn nog drie dagen open. Laat je stem gelden en ontvang 50 ippies. Bovendien maak je kans op een Sony PlayStation 4 Pro 1TB, GoPro Hero 7 of Sonos One.

Stemmen

MediaMarkt

8.004 producten en 10.298 uitvoeringen

Gebruikers over webshop MediaMarkt

Review toevoegen
Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 4

Algemeen

opgehaald, de media markt ligt slechts 70 meter van mijn huis wat moet ik er verder van yeggen_!

opgehaald

vriendelijk en correct.

Algemeen: Score: 3
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Online besteld om 9:59 uur.
Website geeft aan binnen 2 uur het product klaar te hebben liggen.
Als het product klaar ligt ontvang je een e-mail.
om 12:45 uur ontving ik een e-mail dat het product klaar ligt.
In principe duurde dat niet lang. Maar niet binnen 2 uur.
Het product afhalen en betalen kan bij de informatie balie. Zo hoefde ik niet in de lange rij te staan bij de normale kassa's en het product natuurlijk niet zelf te zoeken en pakken.

Klantenservice

Ik werd goed te hulp gestaan en het product werd uit een andere ruimte gehaald. Dat verliep allemaal heel snel.

Algemeen

Het plaatsen van de bestelling verliep voorspoedig. Het was erg prettig dat er meerdere betaalmethoden aanwezig zijn zoals PayPal.

Verzending

Het product was prima verpakt, MediaMarkt lijkt van het verleden te hebben geleerd en stopt nu DVD doosjes in kartonnen enveloppen die door de brievenbus passen i.p.v. kleine doosjes waar door je genoodzaakt bent thuis te blijven.

Algemeen

Het eerste stuk bestellen gaat natuurlijk goed. Alles op voorraad in meerdere vestigingen. Maar zodra het op uitleveren aan komt zijn de voorraaden op de site DEMO modellen. maar wel veel geld laten uittrekken wat je vervolgens pas dagen later gaat terug betalen

Verzending

Levering vind niet plaats als je geen voorraad hebt. wel de klant beloven dat er voorraad is in meerdere filialen. (maar die voorraad is dan zogenaamde demo voorraad) Haal het dan van de site af.

Klantenservice

Mevrouw van de klantenservice kon niets anders betekenen voor me dan het geld zo snel mogelijk terugstorten. (spoedbetalingen waren onmogelijk) Hopelijk kan Nathalie wel wat voor me betekenen.

Reden voor aanschaf:
Mediamarkt maakt actief reclame via een hun website en TV voor een cashback actie voor een Braun Series 9 scheerapparaat waardoor deze nog maar 169 Euro kost. Normale prijs is 249 maar rond de Kerst ging er nog 30 Euro af waardoor deze 219 Euro werd en met de cashack actie van Braun gaat er nog eens 50 Euro af en komt deze op 169 Euro.

Bij het aangeschafte model staat het volgende:
De modellen Series 9 9290cc en 9291cc staan niet vermeld in de voorwaarden van Braun, maar zijn wel geldig voor MediaMarkt. Graag het inschrijfformulier van Braun volledig invullen.

Bestellen en afhandeling:
Besteld op 23 december. Bestellen en betalen gaat eenvoudig op de website en levering zal in 1-2 werkdagen zijn.

Na 2 werkdagen geen melding over verzending mar ook geen e-mail over vertraging. Pas op 2 januari komt er een e-mail dat het product is uitverkocht en geleverd wordt in week 2. Hiermee komt wel de einddatum van de Braun cashback actie dichtbij want na 15 januari 2019 neemt Braun geen aanvragen meer in behandeling.

Zie Verzending.

Afhandeling door Mediamarkt:
Zie ook Klantenservice. Terugbetaling na 5 werkdagen.

Conclusie:
Mediamarkt maakt duidelijk reclame voor een apparaat wat niet meedoet aan een cashback actie van de fabrikant en geeft per e-mail aan dat het apparaat inderdaad niet meedoet en dat dit aan Braun ligt? Daarnaast wordt beweerd dat de Mediamakrt geen actie voor dit apparaat heeft gehad terwijl ik ze bewijsmateriaal heb overhandigd dat het weerspreekt. Typisch geval van misleiding vindt ook de Consumentenbond en ook Consuwijzer (ACM). De bestelling heb ik dan ook om deze reden geannuleerd.

Verzending

Mediamarkt levert inderdaad in week 2 uit en dat in mijn geval pas sinds vandaag waardoor er nog maar 3 dagen (vr, za en ma) zijn om de streepjescode uit te knippen en alle papierwerk op te sturen naar Braun voor de uiterste datum van 15 januari 2019. Braun gaat het niet accepteren en een verpakking waar de streepjecode van ontbreekt zal niet door Mediamarkt als retour in behandeling genomen worden. Er lijkt bijna sprake van opzet.

Zending is 11 januari aangeboden maar omdat ik al de bestelling heb laten annuleren deze geweigerd. Verwerking duurt dan nog maximaal 5 werkdagen in het magazijn van Mediamarkt en de terugbetaling 2 tot 3 werkdagen.

Klantenservice

Klantenservice zou tot 23:59 bereikbaar zijn. Op 27 december 's avonds gebeld (na 21.00) voor het eerst gebeld maar er wordt niet opgenomen.

28 december gebeld. Krijg als antwoord op alle vragen dat het product is uitverkocht. Ondertussen contact gehad met Braun, en ondanks wat Mediamarkt zegt doet het apparaat niet mee.

2 en 4 januari gebeld. Krijg verschillende medewerkers en verschillende antwoorden van niet tot wel helpen. Uiteindelijk krijg ik het e-mailadres van customer care van Mediamarkt omdat klantenservice uiteindelijk de vraag niet kan beantwoorden. Ondanks het harde bewijs geeft Customer care aan dat het een actie van Braun is en dat Mediamarkt geen actie heeft aangeboden op het betreffende apparaat en verwijst mij weer terug naar de klantenservice. Daarmee is de discussie ten einde want de klantenservice geeft aan dat customer care al een antwoord heeft gegeven.

Algemeen

Ik ben al een flinke tijd van plan een GARMIN Edge 820 Bundel aan te schaffen. Echter gezien de prijs dacht ik op de BTW dagen van MediaMarkt te kunnen wachten. Nu deze over een paar weken zijn zie ik dat MediaMarkt opeens de prijs met 150 euro verhoogd heeft. We worden dus weer lekker geflest.

Algemeen

Schandalig en geschoffeerd te woord gestaan door de klantenservice op het algemene nummer in waarschijnlijk Rotterdam begreep ik. Winkel (Almere) krijg je niet aan de telefoon ...Samsung ingeleverd omdat er niet mee te bellen viel. Staat ook zo op inlever rapport maar er is op het reparatierapport naar de reparatiedienst een heel andere klacht opgenomen, logisch dat ze dan de klacht niet aantreffen. 2x bellen met klanten service waarbij in beide gevallen geen enkele aantekening is opgenomen blijkt achteraf. Vervolgens weer naar de winkel terug (kost me 2 uur) gaan ze intern toch testen 48 uur.... na 48 uur weer verzoek om langs te komen want moet samen getest worden.....wat een gekkigheid. Basis had toestel gewoon met juiste klacht omschrijving ingestuurd moeten worden. Laatste telefooncontact met de klantenservice was echt ronduit schandalig!!!! Geen woorden voor hoe ze je daar schofferen (gelukkig is het gesprek opgenomen...dat scheelt) en dat terwijl ik juist open voor een oplossing zelf maar weer bel...heel heel erg frustrerend en MM onwaardig. Officiële klacht volgt zeer zeker....maar wees gewaarschuwd!!

Klantenservice

Zou in herhaling vallen als ik er hier opnieuw over schrijf.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

In de in winkel (Den Haag) een Bose QC 35 II gehaald. Bij thuiskomst blijkt deze gebruikt te zijn. Gegevens van vorige gebruiker (Martine) zijn nog zichtbaar. Slechte zaak dat spullen als nieuw op deze manier worden doorverkocht.

Algemeen

Bestel voor 23:59 en het wordt de volgende dag geleverd. Zelfs op zondag!

Nou, mooi niet dus. Eind van de middag op zaterdag besteld en het wordt pas dinsdag geleverd.

In de voorwaarden staat "Is jouw bestelling niet op de afgesproken dag geleverd? Wij gaan er alles aan doen om deze alsnog zo snel mogelijk te leveren!", maar door de klantenservice word je afgewimpeld...

Algemeen

Mooi adverteren met voor 23:59 besteld de volgende dag in huis. Werkelijkheid is helaas anders. Vroeg avond wat besteld en vandaag maar wachten. Blijkt post.nl niet eens het pakketje te hebben ontvangen... Vervolgens is de klantenservice van MM onbereikbaar...

Verzending

Ik heb nog helemaal niets ontvangen en volgens post.nl hebben ze nog helemaal niets ontvangen.

Klantenservice

Niet bereikbaar en die chat app is waardeloos en wekt alleen maar meer irritatie op.

Algemeen

Bestelling voor een telefoon icm abonnement geplaatst. Bestelproces was lastig, moest allerlei scans en foto's aanleveren (contract, bankpas, identificatie), dit kan echt moderner.

Klantenservice

26-11 bestelling geplaatst, op 1-12 krijg ik een mail dat de bestelling geannuleerd is en dat ik naar de winkel kan komen om mijn bestelling opnieuw te plaatsen. De aanbieding is uiteraard inmiddels voorbij.. Reacties van de klantenservice traag (Facebook Messenger), via de email krijg je zelfs geen reactie. Waardeloos.

Algemeen

Op 29 oktober een playstation classic gepreordered. Op 2 dec bericht dat ie verstuurd zou worden. Op 4 december nog niks gehad en contact met media markt gezocht. PostNL (waar ik ook contact mee had opgenomen) meldde toen al dat ze het product nooit van MediaMarkt hadden ontvangen. MediaMarkt zegt van wel en moet een onderzoek met PostNL starten. Dat duurt en duurt. Zou binnen 48 uur feedback krijgen. Nu 5 dagen later en heb nog steeds niks gehoord. Als ik zelf bel zeggen ze dat ik maar nog langer moet wachten. Dit was voor mij de eerste keer dat ik iets bij mediamarkt kocht, en gelijk ook de laatste.

Verzending

Product nooit ontvangen, media markt laat me alleen maar wachten.

Klantenservice

Klantenservice is totaal niet behulpzaam en laat de klant gewoon maar wachten. Wat maakt mij 't uit of 't probleem bij media markt of postnl zit, ik heb m'n spullen nog steeds niet... Maar dat boeit mediamarkt verder niet, je wacht maar.

Algemeen

de betaling liep gewoon zoals het moest. maar product was met deuken er in geleverd

Verzending

Magnetron met deuken er in geleverd, alsof er iemand op gesprongen heeft, de doos was prima, dus iemand heeft hem met deuken erin in de doos gedaan.

Klantenservice

klanten service niet normaal te bereiken (continue 6 minuten wachten voordat iemand aan de lijn), vervolgens probleem niet opgelost (gevraagd nieuwe te sturen, dan storten ze geld terug), geen communicatie vanuit hun kant van wat de status van probleem is

Algemeen

Als ik de keuze heb tussen MediaMarkt of een andere webshop ga ik altijd voor MediaMarkt, als een product defect is binnen de garantietermijn hoef ik alleen maar naar de winkel toe te gaan en krijg ik meteen hetzelfde product gratis opnieuw mee

Algemeen

Bestellingen worden altijd snel bezorgd (24-48 uur), producten terugsturen onder garantie wordt niet moeilijk over gedaan en worden snel verwerkt (vergoeding/nieuw product/e.d.). Bedrijf vraagt naar feedback en doet er voor mijn gevoel ook iets mee .

Verzending

Product goed verpakt, binnen 24-48 uur afgeleverd.

Klantenservice

Werd niet moeilijk gedaan over garantie.

Algemeen

wat een slecht bedrijf is media markt. Ieder jaar opnieuw kunnen ze in de drukke december maand niet op tijd leveren. Ze leggen de schuld bij post nl maar al mijn andere pakketjes van andere bedrijven komen allemaal netjes op tijd aan. Zou post nl dan echt alleen de pakjes van de media markt apart laten liggen?????
Dit is nu voor mij al het derde jaar op rij dat ik mijn gekochte artikelen niet op tijd in huis heb. En weer opnieuw stellen ze een onderzoek in en weer moet je minstens een week op antwoord wachten tis om moe van te worden. Het is dat mijn man via het werk cadeaubonnen van media markt heeft an

Klantenservice

er word ieder jaar opnieuw onderzoek ingesteld waar je minstens een week moet wachten op antwoord zijn gewoon standaard antwoorden die je krijgt

Algemeen: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Afgelopen woensdag (28-11-2018) een bestelling geplaatst om af te halen; het product was op voorraad en de zogenaamde belofte dat als je voor 23.59 besteld deze de volgende dag wordt geleverd. Eén dag later een mail dat mijn bestelling vertraagd is en vervolgens niets meer.

Verzending

Enkel een e-mail dat de bestelling vertraagd is, zonder enige vorm van inzicht. En dat voor een product dat op voorraad is en de belofte dat als je voor 23.59 besteld deze de volgende dag wordt geleverd. Hier klopt dus werkelijk niets van. Zo te zien ben ik niet de enige die hier last van heeft.

Klantenservice

Vandaag (30-11-2018) telefonisch contact opgenomen met de klantenservice en deze nam verrassend snel op. Echter hebben ze daar ook geen inzage in het proces en wat de reden achter de vertraging is. Op geen enkele manier werd er vertrouwen uitgesproken dat het alsnog in orde zou komen. Ik heb gelijk de hele boel maar laten annuleren; dat de medewerker aan de lijn geen enkele moeite deed om mij te behouden spreekt boekdelen.

Algemeen

Maandag besteld, donderdag nog steeds geen update. Via Facebook Messenger word niet gereageerd en ook telefonisch kunnen ze ook geen enkele indicatie geven wanneer mijn bestelling daadwerkelijk geleverd zal worden. Een gigant als Mediamarkt zou zich moeten schamen voor deze gang van zaken en eens moeten kijken hoe concurrenten zoals Coolblue zaken doen. Voor mij geen bestellingen via Mediamarkt meer.

Klantenservice

Op Facebook Messenger word gewoon niet tot amper gereageerd terwijl op de website toch duidelijk "Stuur een bericht via Facebook Wij reageren gemiddeld binnen 1 uur" staat. Ook de dame van de helpdesk was niet vriendelijk en/of oplossingsgericht en kon alleen maar aangeven dat het druk was vanwege black friday.

Algemeen

Bestelling die de volgende dag thuis bezorgt zou worden kan die dag niet bezorgt worden. Klantervaring strookt geenszins met de aangekondige focus op dienstverlening, zie: https://tweakers.net/nieu...n-op-dienstverlening.html

Verzending

Opgegeven bezorgmoment is onjuist, niet vandaag besteld morgen in huis.

Klantenservice

Annuleren van bestelling gaat moeizaam. De klantenservice kan niet aangeven wanneer het geld is teruggestort. De klantenservice is slecht bereikbaar.
De toezegging dat er contact zou worden opgenomen met PostNL om te kijken of tijdige levering nog mogelijk is is niet nagekomen. De toegezegde terugkoppeling hierop heeft ook niet plaatsgevonden.

Algemeen

Mobiele telefoon besteld met abonnement, een dag later: Door een technisch probleem hebben wij je order niet kunnen verwerken. Wanneer je een nieuwe order inschiet kunnen wij deze z.s.m. opnieuw doorvoeren.

De aanbieding is van de website afgehaald, opnieuw bestellen kan niet meer voor dezelfde prijs.

1 2 3 ... 122

Scorekaart voor MediaMarkt

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 2.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg