MediaMarkt

7.832 producten en 9.606 uitvoeringen

Gebruikers over webshop MediaMarkt

Review toevoegen

Algemeen

Woordje vooraf: ik schrijf regelmatig een review (Google , Tweakers, etc.), dit is de eerste keer dat ik een onvoldoende geef.

Zondag 21 juni een bestelling geplaatst voor een Samsung S10e telefoon met abonnement. Reden om voor Mediamarkt te kiezen was simpelweg dat het de enige leverancier was welke dit specifieke model en kleur op voorraad had.
Via de mail netjes een bevestiging ontvangen en de melding dat ik gebeld zou worden door de Mediamarkt.
Helaas een week geen bericht gehad en inmiddels was de telefoon niet meer op voorraad volgens de website. Dus zelf maar geprobeerd te bellen. Toen begon de ellende. Mediamarkt verwijst naar T-Mobile, T-Mobile naar de Mediamarkt. Na 3 call center medewerkers was ik er een beetje klaar mee en gaf ik er iets meer draagkracht aan door te melden dat ik van plan was mijn klacht op Instagram te melden en dat mijn 100.000 volgers dat vast interessant zouden vinden.. (in werkelijkheid heb ik geen Instragram..) Toen werd ik ineens heel goed geholpen. Wat blijkt: Mediamarkt heeft de bestelling eenzijdig geannuleerd, omdat het toestel niet op voorraad was, zonder mij daarover te informeren.
Dat is dus blijkbaar hoe de Mediamarkt met klanten en bestellingen om gaat...

Dus bij deze een waarschuwing voor iedereen die overweegt online een bestelling te plaatsen: doe.het.niet. Je krijgt er spijt van.

Klantenservice

Lange wachtrij, bij elkaar zeker een uur gewacht over meerdere telefoontjes. Op een gegeven moment raadde een call center medewerker mij aan hetzelfde nummer opnieuw te bellen omdat zij het niet kon oplossen..

Mediamarkt, deze manier van klanten benaderen is echt niet meer van deze tijd. Het is dat Mediamarkt soms op basis van grootschalige inkoop "goedkoop" kan inkopen, maar als dit zo doorgaat gaat iedereen naar Coolblue, waar ze wel begrijpen wat service verlenen is.

Algemeen

Lege doos ontvangen, na een week nog niks geregeld en/of ontvangen.
Maken een incident nr aan en vervolgens doen ze niks meer

Verzending

Lege doos ontvangen, na een week nog niks geregeld en/of ontvangen

Maken een incident nr aan en vervolgens doen ze niks meer

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Aankoop en winkelservice in Assen was goed, maar 'landelijke' mediamarkt-service na defect apparaat ronduit slecht. Zie aanvulling bij service/ klachten.

Klantenservice

Klantenservice staat je wel te woord maar dat bestaat uit luisteren en zeggen dat iets goedkomt. Maar....het komt niet goed. Ook niet na meerdere telefoontjes. Ik ben nog steeds wachtende. Gekocht product na drie wk defect, dus opgestuurd. Nu , inmiddels 5 wk nadat ik t heb opgestuurd, nog steeds niks retour. Er is mij (na meerdere telefoontjes van mijn kant) een nieuw product beloofd. Ik wacht nog steeds... Ik koop nooit meer iets bij m.markt vanwege : de slechte service ná aankoop, het niet nakomen van meerdere beloftes én vanwege het interne niet functionerende communicatiesysteem binnen Mediamarkt.
Dit blijkt uit: 'Er is een computerstoring' ,/We hebben het doorgezet' /',' uw status stond verkeerd in het systeem./ We hebben het aangepast' '/ - 'u krijgt een nieuw product opgestuurd'/ 'Binnen 24 uur krijgt u een mailreactie'.
Het wordt allemaal beloofd... Maar niet waargemaakt. Ik heb nog stééds geen reactie en nog steeds geen nieuw
product.

Algemeen

Bestelling geplaatst op Mediamarkt. Tijdens bestelproces wordt er gevraagd om het product, wat op voorraad is, al na 2 uur op te halen bij een Mediamarkt vestiging in de buurt. Gekozen voor de afhalen optie. Na een uur een melding krijgen dat je bestelling vertraagd is en niet meer op voorraad bij de betreffende locatie.

Verzending

Product was niet aanwezig op de gekozen locatie terwijl het product op voorraad zou zijn.

Klantenservice

Telefonisch enorm slecht bereikbaar. Na 20 minuten een medewerker aan de lijn gekregen. De medewerker zou iets gaan uitzoeken, na 20 minuten de hoorn er maar opgelegd na complete stilte aan de andere kant van de lijn.
Fysieke klantenservice op locatie kon niets doen omdat de order online geplaatst was, tevens konden ze de order niet aanpassen naar een andere locatie in de buurt waar deze wel op voorraad was.

rbrt Karma 2,67K
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Net als alle anderen die hier een review achterlaten trapte ik er in, nu baal ik dat ik de reviews niet eerder had gelezen. Een product zou op voorraad zijn, zondagavond besteld en maandag in huis. Prijs was ook erg scherp. Te mooi om waar te zijn natuurlijk, de volgende dag niets gehoord en zelf gezien dat het product is vertraagd.

Normaal vind ik het kinderachtig om te annuleren zodra een product iets vertraging heeft, maar als er op de site staat dat het de volgende dag in huis is, dan ga ik daar anno 2020 wel redelijk vanuit. Mocht het een dagje vertraging oplopen dan is dat natuurlijk begrijpelijk, maar in dit geval was geen enkele verwachte leverdatum bekend en mocht ik zelf ontdekken dat PostNL vandaag niet zou aanbellen. Jammer, toch maar bij de buren besteld met de grote blauwe buik.

Klantenservice

Ruim 10+ minuten wachtrij bij zowel chat als telefoon om de bestelling te kunnen annuleren. Uiteindelijk ging dit via een chatbot via de facebook messenger interface wel..

Algemeen

Het navigeren in de webshop van Mediamarkt verliep eenvoudig. Verder is website overzichtelijk en biedt per product goede en duidelijke productinformatie. Daarnaast is het volledige bestelproces inclusief de betaling goed en eenvoudig verlopen.

Verzending

Ondanks de melding dat het mogelijk langer zou duren dan ik gewend was, is mijn bestelling gewoon de volgende dag (na het plaatsen van de bestelling) uitgeleverd.

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Goede shop, er zijn veel producten, je kan ze uittesten in de winkel en goede service. Veel fillalen en het personeel is aardig. Motivatie is allen uit eigen beweging.

Verzending

Geleverd in goede staat, korte verzendtijd en geen foutjes in de bestelling.

Klantenservice

Uit eigen beweging en niet altijd even goed. dan duurt het lang en de andere keer weer kort. (wisselend)

Algemeen

Prima, bestellen verloop zoals je mag verwachten. Geen bijzonderheden maar ik moet 12 woorden invullen.

Verzending

Verzending verloopt via Dynalogic.... Een organisatie die koffie apparaten en telefoon ophaalt en repareert levert nu ook pakketjes uit voor ze. Bezorger is onderweg conform de website en vervolgens onverhoopt niet meer instaat om af te leveren (19:00 uur).

Klantenservice

Na een aankoop wordt je gebombardeerd met verzoeken om reviews achter te laten. Afmelden hiervoor kan niet ook niet via de service desk.
Retour en aanmelden via de website ze maken het zo moeilijk mogelijk. Ipv vanuit je orderhistorie een artikel aan te kunnen klikken en retour op te starten moet je nummers en artikel codes gaan opzoeken en invullen.

Algemeen

Ik trap in de slogan, bestel nu en wij lever direct 10-06 (sonos arc en sonos sub) aan huis (ik heb bewijs in de bestel bevestiging) , vandaag 10-06 helemaal niets gehoord, gebeld, en wordt me doodleuk verteld dat hij niet op voorraad is en ze wel even contact opnemen als het op voorraad is , bestelling per direct geannuleerd, nooit meer mediamarkt, kansloos

Algemeen

Bij het aanschaffen van de telefoon in kwestie staat bij het product. Voor 23.30 besteld morgen in huis. Je besteld hem en na betaling staat er doodleuk levertijd 1 tot 3 dagen. Zo werkt dat niet Mediamarkt

Algemeen

Laptop zorgvuldig geselecteerd en gewacht tot deze in de aanbieding kwam. Blij hem te uiteindelijk te kunnen halen maar helaas niet voor de aanbiedingsprijs maar voor 30 euro meer omdat er een mediamarkt service op zit die de laptop "gebruiksklaar" maakt. Prima service maar niet gewenst voor mij. Helaas is er geen laptop aanwezig in de winkel die zonder deze service en voor de daadwerkelijke aanbiedingsprijs meegenomen kan worden. Die moet apart besteld met 1 week levertijd. Jammer maar dan wil ik hem toch graag nu mee hebben. Als er een paar dagen later gevraagd wordt wat ik van de servicedienst vond en hoe tevreden ik ben kan ik natuurlijk nog even benadrukken dat deze ongewenst maar een soort van verplicht is door ontbreken van de vrijwillige keuze. Erg vervelend maar geen probleem zegt mediamarkt. De extra 30 euro zou worden gecompenseerd, met een bon die na ontvangst geen waarde blijkt te hebben. Na meerdere contact momenten stopt de reactie en is er geen contact meer geweest. 30 euro is niet de wereld maar het princiepe bevalt me niet. Dit gevoel is nog erger geworden omdat deze laptop vanaf het begin niet goed heeft geweekt waardoor je je afvraagd wat ze er bij de mediamarkt mee gedaan hebben. Nu blijkt dat er een falende wifi module in zit die vervangen moet worden onder garantie van lenovo zelf. Is dit de originele module van lenovo of heeft mediamarkt daarmee lopen klooien? Ik zal het nooit weten maar hoop dat aanstaande reparatie goed verloopt en ik eindelijk een goed werkende laptop krijg.

Klantenservice

Klantenservice reageert simpelweg niet. Aanvankelijk gaven ze de fout toe en hebben ze een compensatie met een tegoedbon aangeboden. Na ontvangst per post bleek deze bon geen waarde te hebben. Toen begon het doorverwijzen met als resultaat geen reactie of compensatie. Ook niet naar meerdere mailtjes aan het adres van Mediamarkt. In ieder geval 1 klant minder te bedienen. Goed gedaan team!

Algemeen

6 mnd oud Product niet gerepareerd retour.ondanks verzoek sony. Produkt retour met als oplossing factory reset. Staat in beschrijving dat ik dit allang gedaan heb. Staat ook in dat sony heeft gevraagd om het retour te zenden.

Klantenservice

Meneer zeiI: kan hier niet aan doen, ipv naar een oplossing zoeken. Dit is precies de reden dat ik nooit meer iets koop bij mediamarkt. Coolblu is zoveel beter op dit gebied.

Algemeen

Tv van te voren gereserveerd. Netjes gebeld door de winkel. In de winkel netjes geholpen en ze hebben geholpen de tv in de auto te laden

Algemeen

Simpel huishoudelijk apparaat besteld. Onduidelijk hoe kortingskaarten kunnen worden gebruikt. Je moet verwarrend met een kortingscode "betalen", om vervolgens de rest te betalen.
Website heeft optie om je login te onthouden, maar die optie werkt niet. Elke x aantal uur dat ik op de website terugkom, moet ik opnieuw inloggen.

Bestellingen annuleren met behulp van bestel&artikel nr werkt ook niet (bestellingen worden niet gevonden).
Klantenservice is onbereikbaar.

Verzending

Verzending naar huis met een extra kamernr (flatgebouw). Dit kamernr wordt op de website incorrect weergegeven, en ontbreekt dan ook op de pakbon die bij PostNL is gebruikt. Resultaat: bestelling vliegt heen, gaat terug met "onjuist adres", en je hoort er niets meer over. Inmiddels staat de bestelling vast als "Bezorgd", maar dat klopt natuurlijk niet.

Klantenservice

Klantenservice is onbereikbaar. Na 15 minuten wordt plots verbinding verbroken. Bij drukte heb je de optie om je te laten terugbellen, maar dat wordt niet gedaan. Na 19:00 (!!!) mag je met hipster social media platforms het maar proberen.. waar je de volgende dag pas antwoord krijgt. Kortom, waardeloos.

Als je dan toch via telefoon contact hebt wordt je slecht geholpen. Medewerkers zijn slecht verstaanbaar en begrijpen niet wat je bedoeld. Er wordt beloofd dat de bestelling opnieuw wordt verzonden dezelfde dag.. De volgende werkdag is er nog niets gebeurd.

Algemeen

Je bestelt, op maandagmiddag, geld gaat dadelijk van rekening, items staan "beschikbaar" en bij bestelling vermelding "beschikbaar in afhaalpunt binnen 1-3 dagen". Echter na 8,5 volle werkdagen zelfs nog geen bevestiging ontvangen wanneer je items zou kunnen afhalen. Bestelling gaat niet om "exotische produkten", simpele LP's+CD

Verzending

Ondanks vermelding "af te halen binnen 1 - 3 dagen" zelfs nog geen info over mogelijke afhaling na 8,5werkdagen

Klantenservice

Na 5 werkdagen klantendienst via invulformulier gecontacteerd, wegens géén antwoord halverwege 8ste werkdag na bestelling klantendienst telefonisch gecontacteert, maar daar enkel antwoordapparaat beschikbaar en dus opnieuw geen feedback... dit is 2020!!!

Algemeen

Gister Super Smash Bros Ultimate gekocht, vandaag binnen, betalingsysteem werkte niet heel goed, ik denk dat ze een nieuwe betaal pagina hebben gemaakt dan dat ze hiervoor hadden. was her en der even zoeken.

Verzending

Pakket was verpakt in noppenfolie envelop.

Algemeen

Samsung S10 besteld bij mediamarkt, goede voorwaarden, garantie en belofte van snel bezorgen en dat ging ook keurig. Alles netjes direct per mail bevestigd en conform beloftes bezorgd. zag er ook keurig uit.

Verzending

Uitstekende levering; ondanks vlak voor Pinksteren toch de volgende dag thuis, keurig!

Algemeen

PC gekocht, thuis uitgepakt om te installeren. Deze PC komt uit het schap in de winkel en er staat nergens vermeld dat de deze gebruikt of geretourneerd is geweest. Ook de medewerker heeft hier niets over vermeld.
Handleiding van een monitor in de doos, voedingskabel die niet de bij de PC kast hoort en de PC is al eens gebruikt. Dit is een PC die al gebruikt is of geretourneerd is. Blijkbaar nemen ze bij MediaMarkt gewoon het product terug zonder de inhoud te controleren en navraag te doen bij de klant wat hij of zij er mee gedaan heeft. Meerdere mensen hebben deze ervaring bij MediaMarkt en blijkbaar interesseert het ze vrij weinig want ze gaan er gewoon mee door.
Het is wettelijk niet toegestaan om een geretourneerd en gebruikt product als nieuw te verkopen, maar deze winkel staat boven de wet uiteraard.

Klantenservice

Product is vervangen, maar een uitleg waarom MediaMarkt op deze manier handelt bleef uit. Leek wel alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat het er zo aan toe gaat daar.

Mijden deze oplichters, liever een paar euro meer betalen bij CoolBlue wetende dat je daar in ieder geval niet in de zeik wordt genomen.

Algemeen

Probeer all een dag of twee in contact te komen met de klantenservice... ze nemen gewoon de telefoon niet op. Ook werd geregeld de verbinding na 20 minuten verbroken.
Nooit meer Mediamarkt

Nooit meer Mediamarkt

Algemeen

Via webshop Samsung Tab S5e 128GB besteld. Prima afhandeling van de bestelling. Geheel als verwacht van een webshop.

Verzending

Snelle verzending (gezien de gemiddelde corona vertragingen) en in goede staat.

1 2 3 ... 133

Scorekaart voor MediaMarkt

Algemeen Score: 2
Verzending Score: 2.5
Klantenservice Score: 1.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg