MediaMarkt

8.299 producten en 10.119 uitvoeringen

Gebruikers over webshop MediaMarkt

Review toevoegen

Algemeen

Product dat voor 23:59 u besteld de volgende dag zou worden geleverd. Slechte ervaring a.g.v.:
- geen orderbevestiging per mail.
- geen inzicht in orderstatus in Mijn Mediamarkt
- chatrobot vraagt elke keer dezelfde vraag (zit in loopje)
- afstemming met Mediamarkt personeel leidt tot geen enkel inzicht in order status anders dan de melding "er is een storing"
- verbinding wordt ruwweg verbroken door medewerker i.v.m. onbereikwilligheid na te kijken of de order wel is doorgezet naar magazijn/transport (het feit dat ik geen bevestiging ontvangen heb wil niet zeggen dat backendprocessen niet door zouden kunnen lopen).
Nu 3 dagen later nog geen enkele reactie vanuit Mediamarkt.

Edit: opnieuw gekeken in Mijn Mediamarkt, staat er sinds vandaag wel in. Niet op voorraad. Dus voorraadbeheer is ook een dingetje bij Mediamarkt. Annuleren en terugstorten geld kan alleen wanneer e.e.a. reeds aan transporteur is aangeboden. Kortom: geen enkele oplossing. Vandaag telefonisch wel aardige en wel willende man gesproken.

Verzending

Product wordt niet verzon den cf opgave site 23:59 besteld volgende dag geleverd. Uberhaupt nu geen enkel inzicht in status van bestelling is mi toppunt van incompetentie.

Klantenservice

Medewerker sluit chat omdat niet iets wenst na te kijken (wel/niet doorgezet bestelling naar magazijn/transport). zeer onbehoorlijk. Verder word je eerst afgeschermd door de slechtste chatrobot ever. En een klantenservice nummer is niet te vinden op hun site. Dit moet je googlen.

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Wederom storing in bestelproces. Bestellen en betalen kan wel, maar order wordt niet verwerkt en geen bevestiging. Vertraging onbekend. Anno 2021 verwacht ik bij een grote webshop wat anders.

Verzending

Nog onbekend wanneer bestelling verwerkt wordt maar in ieder geval niet de volgende dag bezorgd zoals beloofd.

Klantenservice

Via de chat kreeg ik uitgelegd via een standaard tekst wat het probleem was, zonder duidelijkheid te krijgen over de oplossing.

Algemeen

Website is redelijk duidelijk en je kan makkelijk zien of er in de vestiging in de buurt iets op voorraad is wat je wilt hebben.

Klantenservice

Zaterdagmiddag een bestelling gedaan om een uur later op te willen halen, maar de mails kwamen niet binnen en de bestelling stond niet in mijn account na een paar uur... Klantenservice via chat (na een niet-helpende bot) komt met de volgende opmerking:

MediaMarkt Chat: "Goedemiddag, er is op dit moment een storing in ons bestelsysteem waardoor onze bestellingen niet goed doorlopen. Gezien het vandaag zaterdag is, is de afdeling die dit op kan lossen vandaag niet aanwezig. Ik wil je vragen nog een aantal dagen geduld te hebben. Ik kan op dit moment helaas niets voor je betekenen. Deze storing wordt in de loop van de week opgelost waarna alle vastgelopen bestellingen weer door zullen lopen. Het is op dit moment ook niet mogelijk om de bestelling te annuleren. Mijn excuses voor het ongemak, we werken er hard aan om dit zo spoedig mogelijk op te lossen"

Sorry jongens, jullie zijn een grote speler in de retail versie en ik neem aan dat jullie aardig wat online bestellingen verwerken. Als jullie dan geen team hebben wat in het weekend naar een lamliggend systeem kan kijken dan verdienen jullie niet meer dan een 'Waardeloos'.

Algemeen

Artikelen zijn eenvoudig op de site te vinden en MM accepteert een grote verscheidenheid aan betaalmethoden waaronder Visacard

Verzending

Website claimt dat mijn bestelde item op voorraad is. En voor 22:00 besteld, wordt de volgende werkdag bezorgd.

Gisteren 16:04:
Order geplaatst en per mail betaling bevestigd

Gisteren 21:54
Email ontvangen van de MediaMarkt met hierin de tekst:
"Jouw bestelling is meegegeven aan de bezorger" met een T&T code/URL

Vandaag 14:05:
Geen pakket ontvangen, PostNL is reeds geweest. en T&T geeft aan status:
"Bezorgtijd nog onbekend Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt"

Klantenservice MM:
Houdt bij hoog-en-laag vol dat het pakket gisteren bij PostNL is afgeleverd. Bovendien ontkent medewerker bij mijn T&T status te kunnen zien dat het pakket nog niet ontvangen is door PostNL.

Klantenservice PostNL (mevrouw Ruth):
Nee hoor meneer, Het pakket is nog niet bij PostNL en er was gisterenavond rond 22:00 pas een T&T aangevraagd.
(Zelfde tijdstip als ik de mail van MM ontving dat PostNL het pakket reeds in ontvangst had genomen)

Klantenservice MM (mevrouw Shan):
Okay meneer, het klopt wat PNL zegt. Het pakket zou tussen de MM en PostNL in transport zijn. Pakket zal naar verwachting pas morgen bezorgd worden.

Mijn klacht:
MM moet geen mails versturen dat een pakket bij de bezorger afgeleverd is alvorens dit ook het geval is. Er worden valse verwachtingen gewekt.

Klantenservice

Eerst ontkent men op de T&T pagina te kunnen lezen dat PostNL mijn pakket nog niet heeft ontvangen. Pas nadat PostNL dit aan mij bevestigd wordt ik in het gelijk gesteld en krijg ik te horen dat het pakket tussen de MM en PostNL in transport zou zijn en daarom in geen van de systemen te vinden is. God damn lies...

Verzending: Score: 3

Algemeen

Ik had (tijdens de BTW-vrije dagen) een 5-tal Phillips Hue lampen gekocht, na levering blijkt dat één van de vijf lampen niet meer functioneert binnen een paar dagen na levering.
Ik de MediaMarkt gemailed, zeggen ze dat ik naar een winkel moet komen, beetje apart, voor het geld van de treinreis kan ik net zo goed een nieuwe lamp aanschaffen. Ik de MediaMarkt bellen, wordt er duidelijk aangegeven dat ik de lamp mag opsturen met een antwoordnummer en retournummer bij een PostNL punt, als zij het product in het magazijn hebben ontvangen zou ik een nieuwe opgestuurd krijgen.
Een paar minuten na het telefoongesprek kreeg ik een mailtje, daarin stond dat ik het naar een bepaald adres moest opsturen en ik daarna dus een vervangend product zou ontvangen. Twee weken na het retour doen van de lamp krijg ik een email van de MediaMarkt waarin staat dat ik mijn geld terug krijg, terwijl aangegeven is dat ik een vervangend product had gevraagd gezien het defect van de lamp. De producten waren ook tijdens de BTW-vrije dagen gekocht dus met prima korting. Nu heb ik maandag gebeld met de MediaMarkt en er zou iemand contact met mij opnemen over dit probleem, niet gebeurd.

Verzending

Ik was toevallig niet thuis tijdens de levering, ze stuurde 3 uur van tevoren een email dat het product onderweg was, beetje jammer, dag van tevoren had chic geweest. Zat in een parkje om de hoek, bezorger had me gebeld en het afgeleverd bij het parkje, uitstekende bezorger!

Klantenservice

De service van de MediaMarkt kan worden omschreven als waardeloos, de communicatie lijkt oké te gaan maar intern blijkt er van alles mis te gaan. Heb wel mijn geld terug maar dus geen vervangend product. Het probleem is dus niet opgelost en ben van mening dat ik hier niet meer ga bestellen. Het bedrijf is erg nalatig in contact...
Dit is overigens al de tweede keer dat de MediaMarkt zo nalatig is. Nooit meer.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Product tijdens een aanbieding besteld, kon een halfuur later opgehaald worden in de winkel. Top service en afhandeling, werd direct geholpen.

Algemeen

Artikel kon niet geleverd worden omdat het niet op voorraad zou zijn. Die mail kreeg ik 3 dagen later. Echter zie ik hetzelfde artikel wel gewoon op voorraad voor een hogere prijs. Klantenservice werkte absoluut niet mee.

Klantenservice

Ik kocht een product voor 77 euro, wat een redelijke prijs is: de pricewatch geeft aan dat dit product in het verleden vaker voor deze prijs werd aangeboden. Ik kreeg echter 3 dagen na bestelling een mail dat mijn bestelling was geannulleerd omdat ik dat aangaf of omdat het product niet leverbaar was. Ik nam contact op met de klantenservice en die hadden een half uur nodig om me te vertellen dat het een ander product betrof terwijl dat niet het geval was. Ze adviseerde met hetzelfde product opnieuw te bestellen, nu voor 12 euro meer.

Het zijn allemaal geen enorme bedragen maar ik vind de afhandeling eigenlijk niet netjes.

Verzending: Score: 4

Algemeen

Bestellen gaat zoals je mag verwachten. Er is geen verschil met andere websites. Informatie over het product is voldoende.

Verzending

Op zondag geleverd, prima.

Klantenservice

LG Gram laptop liep al na 1 dag vast. In de dagen erna regelmatig een zwart scherm, weer eninge dagen een blauw scherm waarna hij opnieuw opstarte. Zelf eerst gezocht naar het probleem, updates virusscanners maar niets hielp. Dacht slim te zijn om hem in mijn vakantie te ruilen, zo miste ik mijn laptop niet lang. Terug van vakantie vond ik hem weer in de tuin. Geen communicatie over de verrichte werkzaamheden, geen bericht van verzending. Laptop was niet geruild maar stond weer in zijn fabrieksinstelling. Op de 1e dag weer een blauw scherm. De helpdesk gebeld, ruilen is alleen de eerste 2 weken mogelijk en niet 100 dagen waarmee ze adverteren. Omdat het een kapotte laptop is kun je alleen ruilen in de eerste 2 weken (ik had hem na 3 weken verstuurd). Wil ik een andere laptop dan moet ik hem eerst laten maken, daarna kan ik heb wel binnen 100 dagen ruilen. Paarse krokodil.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Lekbak en wasmachine besteld, samen 1 order, wasmachine kan door onduidelijke redenen niet geleverd worden (bezorger was wel onderweg) en lekbak komt later dan de wasmachine. Heb de bestelling geannuleerd en alles bij de concurrent gekocht.

Verzending

Bezorger geeft aan niet te kunnen leveren in mijn straat om een reden wat niet klopt.

Klantenservice

Klantenservice zou contact opnemen met de bezorger en mij terugbellen, niet gedaan, zelf teruggebeld, bestelling geannuleerd. Vervolgens krijg ik een email met de waarin de "bezorg en plaats" kosten niet worden geretourneerd.

Algemeen

Samsung g9 aangeschaft op 23 juni 24 juni ontvangen 25 juni 3 dode pixels 1 hersteld 2 weken later nog een half dode pixel afspraak gemaakt voor omruiling, 2 weken wachten, vervolgens krijg mailtje dat ontvangen is voor reparatie terwijl afspraak gemaakt was voor omruilen.

Verzending

Het duurde 1 week om het op te halen dan 2 weken voor dat ze ontvangen hadden, om vervolgens mailtje te krijgen dat er niet aan de afspraak gehouden wordt.

Klantenservice

Dagen lang wachten om vervolgens te zien dat er niet aan de afspraak gehouden wordt, ik heb jaren lang computer schermen gehad en op geen enkel scherm heb ik nog ooit 1 dode pixel gehad laat staan 4 totaal en dan zo behandeld te worden door klanten service, een scherm van 400E accepteer ik niet eens dode pixels op laat staan op een scherm dat mij 1238E gekost heeft......

Algemeen

De service van Mediamarkt is ver onder de maat. De klantenservice denkt niet mee en lijkt geïnstrueerd om overal "Nee, dat kan niet" op te antwoorden. Mijn advies: zoek een betrouwbaardere winkel!

Algemeen

3 bestellingen gedaan afgelopen 3 maanden, 2 daarvan zijn ze kwijt geraakt (nooit ontvangen door PostNL) dit betreft een PS5 en een tablet. Tevens ben ik nog steeds op mijn tablet aan het wachten

De bestelling die wel was gekomen betrof een soundbar, uit de outlet maar alleen de doos was beschadigd. Bij aankomst bleek ook de subwoofer beschadigd en alle accessoires mistte, na 2 weken gelukkig mijn geld terug. Voor mij nooit meer Mediamarkt.

Verzending

Ze geven elke dag aan dat het pakketje door PostNL ontvangen is en de volgende dag komt. Terwijl de track en trace duidelijk aangeeft niks te hebben ontvangen.

Klantenservice

de klantenservice heeft moeite met de Nederlandse taal volgens mij, in elk geval met het lezen. Volgens hun heeft PostNL het pakketje ontvangen en zou het de volgende dag aankomen. We zijn nu een week verder.

Algemeen

Bestelproces verloopt prima. Site reageert alleen raar op ublock en blokkeren van trackers (vastlopende pagina's bij filteren en vastlopende pagina bij doorgaan naar 2e pagina). Dit heb ik op andere sites niet.
Geen optie voor pakjegemak of alternatieve bezorgdatum.

Verzending

Geen optie voor pakjegemak of alternatieve bezorgdatum ipv volgende dag. Dus bezorger stond voor Jan doedel voor de deur.
Vervolgens wordt het afleveren van het pakket bij het pakketpunt nog is een extra dag vertraagd.

Waardeloos dit, volgende keer weer een partij die wel pakjegemak aanbied.

EDIT 15-07: Pakket bleek vastgezeten te hebben in de sorteermachine. Buitenste verpakking was redelijk gehavend, maar niet zo ernstig om te weigeren. Dozen van de producten in de MM doos waren onbeschadigd.

Algemeen

Na betaling worden orders zonder opgaaf van reden geannuleerd! De slechtste webshop die ik ken. Dit is overigens de 2e keer er zijn ook al eens retouren verdwenen en dan moet je gewoon betalen! Het bedrijf is ongeschikt als webshop ook omdat niemand te bereiken is.

Algemeen

Bestelling is prima verlopen. Goede prijs dankzij de BTW-dagen, daar dus niets over te klagen.

Verzending

Donderdag 24 juni een wasmachine besteld bij Mediamarkt. Bij de bestelling heb ik de leverdatum gezet op dinsdag 29 juni. Vijf dagen later zou wel genoeg moeten zijn zou je denken. Op dinsdag 29 juni in de ochtend krijg ik een mail dat ze hem donderdag komen afleveren. Nu maakt zoiets voor mij minder uit, maar als je vrij moet vragen omdat ze je wasmachine komen leveren en dan komen ze ineens niet, is dat erg vervelend. Via Dynalogic hoorde ik dat de levering dinsdagochtend pas was doorgegeven vanuit de Mediamarkt, de 'schuld' ligt dus bij hen.

Algemeen

Tjonge jong tegen beter weten in wellicht, toch een bestelling geplaatst voor een nieuwe koelkast. Keuze gemaakt om op zaterdag 26-06 te laten leveren en weer krijgen ze het niet voor elkaar.
Spreek je iemand van de klantenservice die geeft dan aan dat ze geen contact kunnen opnemen met Dynalogic en dat ik maar moet afwachten wanneer deze levering wel gaat plaats vinden, annuleren kon ook niet meer dan moest ik hem maar weigeren aan de deur.
Dikke kans dat ze sowieso voor een gesloten deur komen te staan, gelukkig via Klarna achteraf betalen gekozen,. Snap die firma niet nu gaan ze kosten maken voor niets!
Bovendien was de medewerker uiterst onvriendelijk, wat ik natuurlijk snap als je alleen maar van dit soort problemen voor je kiezen krijgt. Dan toch maar weer bij coolblue bestellen.

Verzending

ze kunnen niet aangeven wanneer het geleverd gaat worden, terwijl er wel een verzendbevestiging is geweest. Ze kunnen blijkbaar ook geen gegevens op vragen bij hun transporteur dynalogic.

Klantenservice

De mevrouw was uiterst onvriendelijk, kreeg de indruk dat ze niet wilde helpen, overigens ook slecht verstaanbaar.

Algemeen

bestelprocess loopt normaal. goede prijs voor moto g 5g plus bij de BTW vrije dagen. Product zou op voorraad zijn. Levertijd 2-3 dagen. Echter, na een uurtje of 20 komt een mail dat de bestelling geannuleerd is wegens gebrek aan voorraad. Lever hem dan gewoon wat later. Waardeloos deze 'zogenaamde aanbiedingen' zonder levering.

Algemeen

Spel voor PS5 besteld om af te halen in Tilburg, maar bleek niet op voorraad te zijn terwijl mijn vriendin al onderweg was. Bestelling nog geen uur later willen annuleren maar de afhandeling bleek schofterig te zijn. Hieronder meer info.

Klantenservice

PS5 spel besteld om af te halen in Tilburg. Zou op voorraad zijn en binnen 30 minuten af te halen. Mijn vriendin direct naar de winkel gereden. Ondertussen ontving ik de bevestigingsmail wat een verzendbevestiging bleek te zijn. Direct over gebeld met de klantenservice en deze vertelde mij dat mijn vriendin het even in de winkel aan moest geven, dan zou ze het alsnog meekrijgen. Ik had ten tenslotte al betaald en er zat nog geen half uur tussen. In de winkel bleek er echter helemaal geen voorraad te zijn ondanks de info op de website. Dat was waarschijnlijk ook de rede dat het zonder vermelding omgezet was in een bezorging. Ik moest de klantenservice bellen om te annuleren en m'n geld terug te krijgen. Ondertussen het spel bij CB gehaald.

Klantenservice vertelde mij dat het niet mogelijk was om te annuleren. Ik moest de bestelling maar aan de deur weigeren en dan zou het een annulering worden. Dat was ik dus geenszins van plan gezien mijn slechte ervaringen met PostNL en daarmee de onzekerheid die ik dan zou hebben. Daarnaast lijkt me dit sowieso niet mogelijk aangezien PS5 spellen bij mij vaak in de brievenbus gedeponeerd worden en ik dus helemaal geen bezorger aan de deur krijg.
Meneer kon verder absoluut niets voor mij doen. Saillant detail is dat we inmiddels nog geen 45 minuten verder waren tov. de besteltijd. Meneer meerdere keren aangegeven dat ik dit al eerder had meegemaakt en annuleren toen geen enkel probleem was, maar er kwam geen enkele beweging in. Ik moest het pakketje maar weigeren aan de deur. Er werd geen enkele moeite gedaan om naar een passende oplossing te zoeken. Meneer claimde navraag te gaan doen bij een collega, maar het antwoord bleef nee. Ik heb hem vervolgens verteld dat zij het probleem hebben veroorzaakt door iets te beloven wat niet nagekomen kon worden, maar daar was hij niet gevoelig voor. Ik moest maar begrijpen dat zij ook met leveranciers werkte. Iets waar ik helemaal niet om gevraagd had aangezien ik een afhaalorder had geplaatst. Mijns inziens zet je een bestelling dan niet zomaar ongevraagd om in een levering aan huis, maar informeer je de klant dat het artikel op een later moment opgehaald kan worden. Ik kwam er niet uit met de klantenservice en ik werd er vervolgens nog even op gewezen dat ik al 11 minuten aan de telefoon hing en het anders maar 2 minuten had geduurd. Met andere woorden, hang op en zeur niet.
Ik wil nogmaals even benadrukken dat mijn vriendin door een winkelmedewerker doorverwezen werd naar de klantenservice om de bestelling te annuleren. Ik zou mijn geld dan retour krijgen.

Aangezien ik niet verder kwam met de klantenservice en mijn vriendin nog in de buurt was van de winkel, is zij teruggegaan naar de winkel in Tilburg. Dezelfde medewerker als daarvoor is toen zelf gaan bellen. Na heel erg lang bellen bleef het antwoord nee.

Nu komt echter de klapper. Het spel bleek achter toch op voorraad te zijn. Hier konden we echter ook niets mee omdat het spel al verzonden zou worden.

Ik ben helemaal klaar met Mediamarkt. Ik neem het spel in ontvangst en ga er zelf mee terug naar de winkel om mijn geld terug te krijgen. Ik kan ook teruggaan naar CB om die versie terug te brengen, maar dit is voor mij een principe kwestie geworden. Zo ga je niet met klanten om. Dit is absoluut de laatste keer mediamarkt voor mij. Als je klanten kwijt wilt raken moet je vooral zo door gaan. Ik vind het gewoon schofterig.

P.S. het lijkt er sterk op dat Mediamarkt zijn klantenservice vanuit een ander land runt. Ik heb twee verschillende medewerkers aan de lijn gehad die beide met een zeer zwaar accent spraken. Dat is opzich geen probleem ware het niet dat het soms bijzonder moeilijk te verstaan was.

Verzending: Score: 5

Algemeen

Mooie aanbieding gehad voor een tv, vandaar gekocht bij de Mediamarkt.. alleen op de website loopt niet alles helemaal soepel altijd. vaak vastlopers, vooral tijdens betalen. zo ook een kortingsbon ooit kwijt geraakt en vervolgens hoor je er niets over terug als je mailt met de club zoals telefonisch aangegeven. dat is wel jammer. dit was overigens niet bij deze bestelling maar eerder.

Verzending

tv die ik heb besteld werd goed afgeleverd

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Nieuwe muis aangeschaft (G Pro Wireless) bij MM. Bleek gebruikt product te zijn met slijtage(!). Verkocht als nieuw zonder iets van korting/aangegeven.

Klantenservice

Kon uiteraard zonder problemen teruggebracht worden. Vriendelijk geholpen, alleen jammer van de verloren tijd.

Scorekaart voor MediaMarkt

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 2.5
Klantenservice Score: 2

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg