MediaMarkt

Gebruikers over webshop MediaMarkt

Review toevoegen
Verzending: Score: 4

Algemeen

Fijne webshop. Ik werd goed op de hoogte gehouden over de status van mijn bestelling.

Verzending

Bestelling werd geleverd via Trunkrs. Deze hield me uitgebreid en precies op de hoogte over de levertijd van mijn bestelling. Doos zag eruit alsof er ruw mee om was gegaan, maar alles was gelukkig wel heel.

Donel Karma 1,46K

Algemeen

Op vrijdag een LG OLED TV gekocht en gekozen voor same day delivery. Werd gebeld door mediamarkt dat dit niet lukte omdat ze geen bussen hadden. Jammer, maar werd me beloofd de TV de volgende dag te leveren. De volgende dag niks gehoord, dus toch maar even bellen in de middag (heb onwijs moeten spitten in de website om uberhaupt een telefoonnummer te vinden want de chat op de website was verschrikkelijk summier). Na 3 keer contact te hebben gehad met de klantenservice, kreeg ik 3 verschillende antwoorden en 2 daar van in heel slecht Nederlands. De bestelling werd uiteindelijk 3 dagen later bezorgd. Deze bestelling heb ik vriendelijk geweigerd omdat ik inmiddels een partij had gevonden die wel zijn beloftes nakomt. Toen probeerde ik vervolgens mijn geld terug te krijgen waarop ik van de klantenservice weer geen duidelijk antwoord kreeg. Het lijkt er op dat ik 14 dagen moet wachten om mijn geld terug te krijgen omdat ik ervoor gekozen had via paypal te betalen (gemak). Kortom een zeer slechte ervaring met een toch relatief grote partij.

TLDR ;

- Belofte levering niet nagekomen
- 0,0 communicatie over bestelling (bij keuze same day delivery)
- Slecht vindbare klantenservice (ik wil gewoon bellen, geef me een telefoonnummer en laat me er niet onwijs hard voor moeten zoeken)
- Klantenservice is slecht op de hoogte van dit soort bestellingen
- Klantenservice spreekt gebrekkig Nederlands (ik begreep tot 3 keer toe in 1 gesprek niet wat er nu bedoeld werd)
- Een betaling a 1100 euro moet geen 14 dagen duren

Kortom, mediamarkt heeft nog veel te leren als het gaat om online je zaken op orde hebben.

Verzending

Zie de algemene beoordeling voor uitgebreide toelichting van de verzending.

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Het was lastig om een bestelling te plaatsen met mijn creditcard. Het werkte steeds niet en volgens mijn bank was de blokkade weggehaald omdat ik een hoge transactie deed. Helaas mocht dat niet baten. Maar toen zag ik dat er ook betaald kon worden met PayPal. Toen had ik besloten om het daar eens te proberen. Dat werkte wel gelukkig.

Verzending

De verzending zal binnen drie werkdagen moeten komen maar het product kwam maandag al aan terwijl ik zaterdag had besteld. Dat is best netjes. Alleen kwam de bezorger om 22.30 pas aan. Zelf vind ik het niet zo erg, want ik heb mijn product veel eerder binnengekregen.

Klantenservice

Ik had contact opgenomen met Mediamarkt vanwege de betalingsprobleem. De medewerkster was klantgericht en oplossingsgericht, ondanks dat kon ik toch niet betalen maar wellicht dat het toen een storing was. Ik hoefde ook niet eens te wachten aan de telefoon en ik werd gelijk doorverbonden met een medewerker. Dat werkt zoveel prettiger, als je lang moet wachten dan weet ik na twintig minuten niet meer waarvoor ik ook alweer belde.

Algemeen

Een philips tv en soundbar besteld, echter bleken beide defect. Bestellen ging goed, na 1 dag ontvangen

Verzending

Verzending gaat via 2 aparte bedrijven. De soundbar via postnl, de tv via een apart bedrijf (ben de naam ff kwijt). Op zich kan ik daar mee leven, echter was het wel heel irritant dat toen ik beide producten wilde omruilen, de tv werd opgehaald, en ik de soundbar bij een postnl punt moest afgeven... Waarom namen ze die soundbar niet ook gelijk mee?

Klantenservice

Voor de televisie heb ik na een dag een nieuwe ontvangen. Voor de soundbar heb ik 3 weken lang regelmatig gebeld, en elke keer werd ik zoet gehouden met meldingen als "ik heb een notitie gemaakt, u wordt zo snel mogelijk op de hoogte gehouden". Na 3 weken heb ik gezegd dat ze die soundbar ergens mochten steken waar de zon niet schijnt, en dat ik mn geld terug wilde. Dit was geen probleem zeiden ze. Toen maar even bij Coolblue besteld, waarvan ik weet dat de klantenservice geweldig is.
Maar goed, een week later krijg ik alsnog een soundbar van Mediamarkt, en niet mn geld terug... *zucht*
Dus weer die soundbar teruggebracht naar een postnl punt. Ruim een maand nadat alle ellende begon wacht ik nog steeds op mijn centen...
Op zich vind ik het niet erg dat een product defect aankomt. Kan gebeuren. Het was heel erg pech dat beide producten defect waren. Maar hoe problemen worden aangepakt bij Mediamarkt is echt waardeloos...

Algemeen

Ik heb op 19/03 een PLaystation 5 met accessoires besteld en betaald bij MediaMarkt (€620). Na mijn bestelling te hebben gedaan heb ik ongeveer een week niks van ze gehoord, geen bestelbevestiging of geregristreerde bestelling in mijn account. De klantenservice bellen resulteerde alleen maar in een "U moet geduldig wachten" en "U wordt er vandaag over gemaild" terwijl er niks gebeurde. In de weken die daarop volgde heb ik heel vaak de klantenservice te pakken geprobeerd te krijgen met bijna elke keer één van de volgende resultaten: Er wordt gewoon niet gereageerd op mijn mail/chatbericht, ik krijg een reactie dat mijn bestelling niet in het systeem staat of ze vertellen mij iets wat rechtuit niet waar is zoals dat ik in het midden van de wachtlijst stond voor de PS5 (niet gebeurd) of dat ik die dag nog meer van ze zou horen (niet gebeurd).
Na een maand en talloze poging wat concrete informatie uit ze te krijgen hebben ze het geld terug gestort en heb ik nog steeds geen PS5, geen plek op de wachtlijst en geen serieuze excuses naast een standaardmail met een "excuses voor het ongemak" en een "Heb je verder nog vragen? Ik help je graag!".
Kortom de klantenservice neemt je niet erg serieus en het hele bedrijf lijkt een instelling te hebben dat één klant op al die klanten toch niet erg belangrijk is dus kan het ons niet veel schelen.

Klantenservice

Ze nemen je absoluut niet serieus, ze bieden geen goede oplossingen en laten je voor eeuwig wachten op een reactie.

Algemeen

Bestellen gaat erg makkelijk en betalen ook. Informatie op de website is duidelijk en overzichtelijk.

Verzending

Bij het bestelde produkt (Kingston NVME) staat duidelijk vermeld voor 23:59 bestelt morgen bezorgt. Helaas besloot men het met de brievenbuspost te versturen op vrijdagavond. Verwachting is dat het op zijn minst 4 dagen duurt voordat het is bezorgd. In de communicatie van de Mediamarkt wordt hier geen melding van gemaakt.

Klantenservice

Eerst een twitter bot die om onmogelijke gegevens vraagt, 8-cijferig factuurnummer dat uit 16 tekens bestaat er is wel een 8-cijferig bestelnummer maar dat wordt niet geaccepteerd. Daarna een alleraardigste agent die alleen maar excuses aan kan bieden en zeggen dat het inderdaad op brievenbuspost is gedaan vanwege het formaat. De levertijd speelt daarbij klaarblijkelijk geen rol! Afgezien dat het versturen van een product met een waarde van boven de €100, gewoon in de fietstas van de postbode voor het grijpen ligt.

Algemeen

Zo dan via hier . Voor de Pasen een nieuwe koelkast en een nieuwe diepvries besteld .
Koelkast kwam niet chauffeur zij dat ik niet thuis was deur stond open met dat mooi weer met een brief je met mijn telefoon nm. Er op maar had ook geen foto van de deur van mijn huis dat i er geweest ?
Na de feestdagen zonder koeling gezeten te hebben en alle eten te hebben kunnen weg gegooid .
Kwamen ze ruim na de feestdagen een nieuwe brengen .
De doos was beschadigd klantenservice gebeld en ze zegt maak maar open .
Wat denk je ook beschadigd aan alle kanten .
Nieuwe besteld omdat als ze hem komen ruilen zit je nog een week zonder koelkast.
Deze kwam direct de volgende dag super.
Maar die kapotte hebben ze laten staan ook een bijna een week hadden eigenlijk gewoon moeten mee nemen vind ik .
Komen ze die halen loopt die jongen de verf van de deuren weer 40 euro voor de schilder.
Na veelvuldig contact ..
Zit ik nog steeds op schadeloosstelling te wachten en het geld terug van der kapotte koelkast wat jullie geleverd hebben.

Verzending

Kwamen ze ruim na de feestdagen een nieuwe brengen .
De doos was beschadigd klantenservice gebeld en ze zegt maak maar open .
Wat denk je ook beschadigd aan alle kanten .
Deze kwam direct de volgende dag super.
Na veelvuldig contact ..

Klantenservice

Praten veel maar doelen helemaal niet zo vaak contact gezocht nu toch maar de media

Algemeen

Ik wilde een laptop kopen, maar het lukte niet om te betalen. De doorverwijzing naar de betaalpagina gaf een 503. Uiteindelijk lukte het in een andere browser wel om het bestelproces af te ronden.

Verzending

De laptopdoos zat in een Mediamarkt doos. Dit was een beetje overbodig. De rest van de bezorging was uitstekend. Intact aangekomen en op het beloofde tijdstip.

Klantenservice

Toen ik initieel niet kon betalen heb ik contact proberen te zoeken met de Mediamarkt, maar ik zag enkel een chatbot optie. De chatbot wilde niet opstarten.

Daarna een privébericht op Twitter gestuurd en daar deed de chatbot het wel. Ik vroeg om contact met een medewerker en de chatbot zou me doorsturen naar een echt persoon. Dat duurde zes uur. In de tussentijd was ik er zelf al uitgekomen.

Toen ik uiteindelijk contact met een medewerker had was ze weinig behulpzaam. Ze wist me enkel te melden dat er geen storingen waren (heb je ook naar zes uur eerder gekeken?). Ze bood niet aan me te helpen met het bestelproces (ze wist toen nog niet dat het me al gelukt was). En toen ik vroeg of ze het mogelijke probleem wilde doorgeven, kreeg ik daar een ontwijkend antwoord op.

Algemeen

Ik kocht een nieuwe stofzuiger maar kreeg een gebruikte retour in een extreem zwaar beschadigde doos.

Klantenservice

In plaats dat ik direct mijn geld terug kreeg moest ik naar binnen naar de klanten service om daar dus extra onnodig corona risico te lopen en werd mij doodleuk verteld dat de stofzuiger nieuw was en dat de aan alle kanten uitgescheurde doos vol deuken samen met het apparaat los in het plastic hangend er echt niet op wezen dat het een retour was.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Recentelijk een telefoonhoesje besteld, maar kon alleen maar opgehaald worden op lokatie die aan de andere kant van het land zit van waar ik woon (waar ik te laat achter kwam). Betaald via iDeal. Hierna contact opgenomen met de klantenservice.

Klantenservice

Uiteindelijk order geannuleerd, geld zou met ongeveer 3 werkdagen terug op mijn rekening staan. Geld is inderdaad na 3 dagen terug gestort. Geen gezeur, en netjes opgelost.

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Ik lees veel negatieve reviews, maar persoonlijk nog nooit klachten gehad. Pakketjes altijd op tijd ontvangen en met retourneren ook nooit problemen gehad. Regelmatig goeie aanbiedingen aanwezig

Verzending

Altijd ontvangen binnen levertermijn.

Klantenservice

Handig dat je je product altijd kan retourneren bij een fysieke winkel. Retourneren had iets meer gestroomlijnd kunnen zijn waar gegevens (bijvoorbeeld artikelnummer, factuur(nummer)) lastig te vinden zijn.

Algemeen

Tijdens een actie een Huawei laptop besteld voor een erg scherpe prijs. Aangegeven dat ik het artikel wou afhalen in de winkel waarbij de eerst volgende mogelijkheid de volgende dag was. Dit werd niet gehaald (laptop was niet in de winkel woorradd aanwezig), maar desondanks werd ik meermaals netjes gebeld over de voortgang en kon ik de laptop een dag later afhalen.

Verzending: Score: 2

Algemeen

Nette maar niet altijd handige of correcte site.

Positief: duidelijke winkelwagen, accessoire-bundels, prijzen eenduidig.

Minpunten:
1. Productcategoriën niet altijd handig. Soms blijft je categorie erg breed, zodat je tientallen (of meer) voor jou niet relevante producten moet doorbladeren. Bijv. bij home audio mogen meer soorten/filters toegevoegd worden.
2. Er wordt gelokt met "voor 23:00 besteld, morgen geleverd" waar dat niet klopt. Mijn MacBook stond bij bestelling (in de middag!) ook zo geadverteerd. Eenmaal in de winkelwagen stond er "1-2 werkdagen" achter deze bestelling. Kon niet door andere producten komen, want dit was enige artikel in de winkelmand. Feitelijke levering duurde ook die 2 werkdagen. Echter, toen ik na het plaatsen van de bestelling nogmaals in de winkel keek, stond dezelfde MacBook wederom op "morgen geleverd". En wederom bij in winkelwagen plaatsen veranderde dit in "1-2 werkdagen". Kortom: MM lokt met "op voorraad, morgen geleverd", maar zodra je besteld wordt dit met 1-2 dagen verlengd. Niet netjes!

Zie algehele toelichting.
Trage verzending ligt niet aan PostNL, maar puur aan MM: zij wachten >24u met het overdragen van de "op voorraad" bestelling aan PostNL.

Verzending: Score: 4

Algemeen

Prima tevreden. Bestellen ging prima, prima verpakt, prijs was prima. Was er via de Tweakers pricewatch gekomen.

Vermelde levertijd (next day) is niet waargemaakt maar was voor mij niet erg.

Verzending

De optimistische leverbelofte op de site kon niet waargemaakt worden, en dat lag niet aan PostNL die heeft de zending pas ruim 24 uur later ontvangen. Duurde dus een dag langer. Een mail sturen met "Mogelijk heeft jouw bestelling een vertraging opgelopen van 1 dag." als de dag vertraging al een feit is ook wat optimistisch.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Website is duidelijk, winkels vind ik vaak rommelig en schreeuwerig, personeel in de winkel kan je geluk of pech mee hebben, er werken mensen met passie en verstand van zaken maar ook mensen die duidelijk minder plezier hebben in hun werk.
prijzen liggen voor een stenen winkel redelijk laag, helaas wijkt de winkelprijs nog wel eens af van de webshopprijs, je moet dan echt je bestelling online plaatsen om de lage prijs te krijgen.

27-07-2019 een externe HDD besteld en gekozen om op te halen in de winkel in Middelburg, product lag netjes klaar bij de servicebalie

Klantenservice

06-04-2021 doet het schijfje niks meer, is niet meer zichbaar in apparaatbeheer.
ik heb direct gebeld met de vestiging in Middelburg, voor reparaties/garantie hoefde ik geen afspraak te maken dus ben ik direct naar de vestiging gereden.
bij de servicebalie hebben ze het schijfje ingenomen en een kredietnota voor me gemaakt zodat ik het gehele aankoopbedrag terug kon krijgen of een vergelijkbaar iets kon kopen. ik heb hetzelfde type schijfje aangeschaft, deze was inmiddels 2,- duurder dan 1,5 jaar terug maar Mediamarkt heeft dat prijsverschil op zich genomen.

ik vind het top dat ik het product direct kon omwisselen en niet eerst een repraratie door de fabrikant hoefde af te wachten.
in de winkel werd ik bij zowel de servicebalie als aan de kassa vriendelijk geholpen.

Factuur betaald en binnen 24 uur geleverd

Zending was te volgen op de kaart en met het aantal leveringen die de chauffeur nog moest doen voor aankomst op mijn huisadres!

Verzending

Product was in doos zonder beschadigingen, chauffeur bracht de doos naar binnen!

Verzending: Score: 3

Algemeen

De pre-order voor ps5 makkelijk geregeld. Helaas was de levering een stuk lastiger te volgen. Door dat er op 19 maart teveel orders online waren gekomen was het niet zeker dat mijn pre-order hier voorrang op kreeg. Na een aantal keer gebeld te hebben bleek onze ps5 allang klaar te liggen en waren we niet gebeld over de update van onze pre-order.

Verzending

Het product werd netjes geleverd in de juiste doos zonder beschadigingen. Helaas heeft de winkel ons niet op de hoogte gehouden van het proces van levering. Hierdoor wisten wij niet dat onze ps5 al een tijdje klaar lag toen wij hem op gingen halen.

Klantenservice

De klantenservice was vreselijk. Een aantal keer het centrale nummer gebeld waarbij degene die ons geholpen heeft gebrekkig nederlands sprak en zelfs in Jip en Janneke taal niet begreep wat onze vraag was. Daarnaast was er vanuit Media markt geen verklaring waarom wij met onze pre-order van vóór 19 maart hem pas later mochten afhalen. Ze wilden bovendien niet aangeven of er bij de eerstvolgende levering voor ons een console tussen zou zitten.

Algemeen

tv besteld en gekozen voor same-day delivery. Heb al 4 dagen achter elkaar gebeld en elke keer kreeg ik te horen dat hij vandaag zou moeten aankomen.

Ik zou niemand aanraden om online te bestellen via mediamarkt

Verzending

verzending is heel langzaam en ook nog eens veel te laat

Klantenservice

wachttijd van klantenservice is erg lang en de medewerkers zijn niet zeer beleefd

Algemeen

Afgelopen zondagavond 28-3 's avonds een asus gt-ax11000 router besteld. Zou op voorraad zijn volgens de website, maar helaas niets. Tot vrijdag 2 april gewacht en contact opgenomen met de klantenservice. Eerst via twitter, maar kwam geen reactie terug. Toen maar zaterdag via Facebook, en ook geen bruikbare antwoorden. Router was volgens de website op voorraad, maar tot op heden geen verzendmelding gehad. Dan is vooruit betalen waardeloos met zo'n slechte service. Ben benieuwd wanneer ik m'n geld terug heb.

Klantenservice

Op de vraag wanneer het product verzonden zou worden geen antwoord. Terwijl het afgelopen dagen (dus tussen de bestelling en moment van contact opnemen) wel op voorraad was volgens de website.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Nvidia Shield besteld bij de MediaMarkt, voor 22:00 besteld volgende dag (zondag) in huis. Zondag niet in huis. Maandag de klantservice gebeld en 30 min in de wacht gestaan, vervolgens een vrouw aan de telefoon gehad die het na ging vragen. Die zette mij weer in de wacht, na een uur maar opgehangen. Weer terug gebeld, vervolgens kreeg ik te horen dat het product niet op voorraad is. Gevraagd of ze de order kunnen annuleren, dit zou gedaan worden.

Vervolgens krijg ik woensdag een verzendbevestiging dat de order verstuurd is......

Conclusie : Prima als een verzending wat langer duurt, maar geef dit dan eerlijk aan.

Verzending

Veel later dan werd aangegeven door de MediaMarkt, wees eerlijk...

Klantenservice

Slecht bereikbaar, onkundig, onderbemand.. dit is wel een aandachtspuntje voor de MediaMarkt.

Scorekaart voor MediaMarkt

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 2.5
Klantenservice Score: 2

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg