Coolblue.nl

Gebruikers over webshop Coolblue.nl

Review toevoegen
Verzending: Score: 4

Algemeen

De website is overzichtelijk geef veel informatie en reviews van klanten. Ook was de bestelling snel geplaatst en bevestigd en daarna ook een snelle verzend bevestiging.

Verzending

Monitor zat in zijn eigen doos en verders geen verpakking of bescherming erom heen.

Algemeen

2 dezelfde producten gekocht en 1 daarvan terugestuurd. De teruggestuurde had een hogere prijs. Krijg ik het bedrag van de lagergeprijsde teruggestort. Maar dat was niet het teruggestuurde artikel. Waardeloos dus.

Klantenservice

Coolblue is niet meer wat het geweest is. 10 minuten in de wacht gestaan en toen vond ik het welletjes...

Algemeen

Ik had laatst een kapotte Duux luchtbevochtiger geretourneerd onder garantie. Deze zou gerepareerd worden, maar bleek te duur. Hierna mail met stoptegoed van de nieuwprijs, zodat ik een nieuwe aan kon schaffen! Top geregeld.

Nu een ventilator binnengekregen met een verkeerde voet waardoor deze niet in elkaar gezet kan worden. Wederom topservice: er werd meteen een nieuwe ventilator verstuurd!

Kan me dus totaal niet vinden in de negatieve reviews!

Verzending

Volgende dag binnen zoals beloofd.

Klantenservice

Binnen een uur was een oplossing geregeld.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Reviews van Coolblue zijn niet objectief en worden gemanipuleerd door de eigen medewerkers. Wanneer je de klantenservice daarover aanspreekt word je van het kastje naar de muur gestuurd.

Verzending

Er werd beloofd dat het op zaterdag 9 mei zou worden geleverd maar dat werd uiteindelijk 11 mei

Klantenservice

Ik steek steeds tijd, werk en energie in mijn reviews. De laatste review van mij was heel positief van mij maar werd toch gewijgerd. Ik vind geen enkel element in de richtlijnen waartegen ik gezondigd heb. Waarschijnlijk heeft een medewerker dit verkeerd ingeschat en heeft hij evenmin gevoel voor humor.

Waar ik van overtuigd ben is:
1. Coolblue niet van kritische reviews houdt (wat absoluut niet het geval was met mijn review)
2. Dat Coolblue er alles aan doet om negatieve reviews te weren door ze botweg te verwijderen
3. Ik stel vast dat de reviews die door Coolblue worden gepubliceerd dan ook niet objectief kunnen zijn en eigenlijk de mensen wat zand in de ogen strooien. Alles voor een glimlach weet je wel. Ik kan hier alvast niet mee lachen.

Eerlijkheid en transparantie is een fundament bij online verkoop, dat leer je als online marketeer. Geef jullie medewerkers dringend een opleiding hierin.

Algemeen

Met name de reviews op de website hebben voor mij een toegevoegde waarde. Deze geven vaak net wat meer (praktische) info naast de standaard verkooppraat. De mogelijkheid om bij afhalen pas te betalen vind ik ook een plus.

Algemeen

Goede webshop met dito leverings en garantie voorwaarden. Snelle levering doorgaans. Duidelijke communicatie met de helpdesk.

Verzending

Vrijdag besteld , zaterdag in huis

Klantenservice

Zijn niet te beroerd om producten terug te nemen of om te ruilen , zelfs na bijna 2 jaar als blijkt dat reparatie duurder uitvalt dan een nieuw product. TOP!

Verzending: Score: 1

Algemeen

Voeding en geheugen besteld. Bestelling zoals altijd snel en makkelijk geplaatst. Gelukkig betaald met mijn credit card. Ondertussen ben ik bezig om een claim via de creditcard maatschappij bij Coolblue te leggen voor niet ontvangen goederen.

Verzending

Dit zou geleverd zijn de dag erna maar het pakket nooit ontvangen. Bezorger wel toegelaten tot het appartementengebouw via de intercom maar heeft nooit bij ons appartement aangebeld. Ik heb bij alle buren een bericht achtergelaten met de vraag of zij ons pakket hadden ontvangen. Hierop ook geen reactie gehad.

Klantenservice

Hierop heb ik 4 maal contact gezocht met Coolblue, zowel telefonisch en per e-mail. Beloftes tot een reactie zijn 3 maal niet waar gemaakt. 1 maal wel een reactie gehad dat het pakket bij onze buren bezorgd zou zijn. Dit was niet het geval. Hierop een klacht ingeleverd bij mt-klantenservice@coolblue.nl . Uit de reactie hierop had ik niet het idee dat mijn klacht überhaupt gelezen is. Helaas sluit ik mij aan bij de vele negatieve reviews van de afgelopen tijd. Het legendarische Coolblue bestaat niet meer.

Algemeen

Na mijn order een duidelijk verloop(mailtrace) met track and trace. Zelfs nog leuke precare met hoe te installeren.

Verzending

Track and trace aanwezig, goed overzicht

Algemeen

Geloof niet dat je 2 jaar garantie hebt zoals onderaan de factuur staat, de batterij van mijn laptop was defect en een mailtje dat alles onder garantie valt (geen clausule voor batterij) maar plots vind coolblue allerhande redenen om aan de garantie onderuit te komen en hebben de laptop dan maar 3 weken achter gehouden. De leugens en drogredenen die ze uitvinden is super, neen, coolblue, nooit meer!

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 4

Algemeen

Dit product had een actie met een extra toolkit. Echter, Coolblue verwijst in mail dat een tweedekans product daar niet voor in aanmerking komt. Onzin natuurlijk, hadden ze dat maar bij de bestelling of op de website moeten vermelden

Verzending

Op tijd binnen, tweedekans product, maar netjes verpakt. Ik moet alleen voor wat extra's me apart registreren, waarom is dat niet meteen meegezonden? Dyson ontkent dat er een aktie liep, de aktie was van Coolblue.

Klantenservice

Tweedekans product, dus coolblue wil de extra's niet leveren, en verwijst door naar Dyson. Die verwijst evenhard terug. Uiteindelijk is het product daardoor duurder dan een nieuwe. Geen enkele coulance of medewerking.
Een review op hun site wordt ook geweigerd, dan snap ik dat je alleen maar positieve reviews hebt.

Algemeen

Alles voor een glimlach???? Uge ughe. Vorige week een hele mooie TV QE55Q82R gekocht en met 2e kans nog extra leuke aanbieding. Alleen een doos geopend zoals er stond voor mij geen probleem. Nu bleek er de CI card adapter te missen en is toch best handig om TV met een TV te kunnen kijken. Nu ben ik al vanaf donderdag bezig om dat ding nagezonden te krijgen, eerst wouden ze een tegoedbon en nu moet ik als ik daarmee niet akkoord ga de hele TV maar terug sturen en geld terug. Hier wordt dan wel nadrukkelijkop "originele staat" gewezen.....Wat een slecht lezende en niet oplossingsgerichte klantenservice. Blijkbaar willen ze toch de taal reviews.... helaas...

Informatie vooraf was goed en snelle levering, zou fijn zijn ook extra aandacht voor NA de koop. Het geplande macbook komt er nu niet meer vandaan, als dit ons antwoord blijft kopen wij er nooit meer wat!!!

Product was er snel

Klantenservice

Zie hierboven, als er iets niet klopt is het een muur waar je tegenaanloopt. Als ik andere sites zag is dit normaal bij hun. Als alles goed gaat is het echt top, goede informatie op site en snelle levering. Echter totaal geen aandacht voor de aftersales. Als je dat eenmaal zo meemaakt bestel je er nooit weer.

Algemeen

Top bedrijf met geweldige service. Wanneer je een product wilt terug sturen doen ze er ook niet moeilijk over.

Algemeen

Makkelijk te bestellen en lage prijs voor de Denon x1600h dab+ reciever die ik besteld heb

Verzending

Snelle levering met track en tracé code

Algemeen

Alles gewoon perfect: prijs, communicatie, levering, sms fietskoerier.
Bestrijd die Amerikaanse 'disruptors' en steun dit degelijke Nederlandse bedrijf!

Algemeen

Nieuwe TV besteld met beugel.
Keurig de volgende dag afgeleverd, met daarbij nog wat tips over het ophangen van de TV met de beugel.
Nette aflevering, keurig proces.

Verzending

Nette chauffeur, keurig 15 min van te voren gebeld.
Goede en vriendelijke chauffeur.

Algemeen

Via deze manier wil ik Coolblue even bedanken voor hun uitstekende service. Zondagmiddag m'n telefoon stuk laten vallen, zondagavond een nieuwe besteld, maandagmiddag ontvangen. Vandaag bezorgd morgen in huis, er zijn veel bedrijven die het zeggen maar helaas maakt niet iedereen dit waar. Net nu ik het écht nodig had dat het de volgende dag geleverd zou worden is het gelukt ondanks de huidige omstandigheden! Echt onwijs goed geregeld. Bedankt!!!

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 3

Algemeen

Recent een tweedekans monitor gekocht de philips 499ph9 een mooi superwide scherm van 49". tweedekans in nieuwstaat. Helaas blijkt het gewoon een DOA te betreffen mogelijk bij de eerste klant al en is die dus niet goed gecontroleerd nadat de eerste hem heeft terug gestuurt. Het scherm heeft allemaal kleine horizontale lijnen die nogal hinderlijk zijn bij gebruik.

Maar goed de klantenservice van coolblue staat goed bekend dus ga er vanuit dat ze een van de andere tweedekans versies dan voor me omruilen.

Verzending

De eerste levering was snel, daarna werd het echter een groot drama.

Klantenservice

Hier is waar alles mis begon te gaan met de order.

De DOA aangemeld via hun whatsapp aangezien ze telefonisch niet bereikbaar zijn. Dat werd nog prima opgepakt. Er was even mis communicatie over de omvang van het scherm dat speciaal door hun eigen tv breng service was gebracht maar met een postnl stickertje retour zou moeten naar hun. Dit werd naar een korte opmerking daarover keurig aangepast en het scherm werd de volgende dag opgehaald. Tevens werd er medegedeeld dat het scherm naar alle waarschijnlijkheid nog voor het weekend omgeruild zou worden (doa gemeld op dinsdag direct na binnenkomst).

Echter toen ik vrijdag informeerde werd er eerst beweerd dat het scherm nog niet was ingeleverd, toen ik aangaf dat ze het zelf hadden opgehaald kon dat volgens hun niet want ze haalde zelf niets op. Pas vrijdag avond laat was boven water dat ze het toch wel opgehaald hadden en het scherm nog niet was aangekomen in hun magazijn. Ze gingen dit uitzoeken, echter vervolgens bleef het weer volledig stil waarop ik dinsdag maar weer eens aan de bel trok wat de status was. Toen kreeg ik te horen dat de retour nog niet verwerkt was. Hierop heb ik duidelijk aangegeven dat ik coolblue not so cool meer vond aangezien ik al meer dan een week zat te wachten op een vervangend scherm. Tevens kwam in dat gesprek naar voren dat ze ook de andere tweedekans scherm helemaal nog niet hadden gereserveerd of vast gelegd. Sterker nog het werd mij geadviseerd om gewoon nog maar een tweede keer te bestellen want dan hoefde ik niet te wachten op de afhandeling van deze. Ehhh sorry het is een scherm van meer dan 900 euro het lijkt mij niet de bedoeling dat de klant maar even twee keer moet betalen om zijn product in huis te krijgen. Uiteindelijk is er toen door de klantenservice maar wel vast een reservering aangemaakt op het andere tweedekans scherm met dezelfde omschrijving en de belofte dat ze het uiterlijk morgen zouden oplossen.

Je raad het al, woensdag eind van de dag nog steeds geen bericht of verzend bevestiging van het vervangende scherm... Weer wringt de klantenservice zich in allerlei rare bochten en antwoorden met excuses waarom het nog niet geregeld was. Uiteindelijk hebben ze alsnog de dag erop het vervangende exemplaar opgestuurd maar het heeft een goede week en heel veel keer benaderen van de klanten service gekost voordat mijn vervangende scherm werd geleverd. Het is zeer sptijg dat het verval van service bij coolblue zo groot is de laatste tijd.

Algemeen

Goede en duidelijke informatie, en tweedekans producten zijn precies in de aangegeven staat. Mijn tweedekans hoofdtelefoon was als nieuw.

Algemeen

Degelijke en snelle service. Informatie, bestellen en verzending verliepen vlekkeloos. Echt een aanrader om hier te bestellen.

Algemeen

2 TV's en een soundbar besteld. Prijzen zijn zeer concurerend. Meestal niet helemaal de goedkoopste, maar die paar euro geef ik graag uit voor hun klantenservice. Als er iets niet goed is wordt je netjes geholpen en ze zijn makkelijker met reparaties en retours dan de concurentie.

Verzending

Verzending van mijn spullen ging met een Coolblue busje en dus niet met PostNL oid. Je krijg 'snachts al te horen wanneer ze ongeveer langskomen (een tijdvak van slechts 1 uur dus je hoeft niet de hele dag thuis te blijven), ze bellen je een kwartier vtv en de bezorgers zijn zeer netjes en voorzichtig met je spullen.

Klantenservice

Klantenservice werkt erg oplossingsgericht. Zoals het hoort. Die zijn de rede dat ik voor mijn spullen meestal eerst bij CoolBlue kijk

1 2 3 ... 231

Scorekaart voor Coolblue.nl

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg