Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Coolblue.nl

9.836 producten en 12.281 uitvoeringen

Review door alex_pas , zondag 25 juni 2017 04:07

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 5

Overall gezien geweldig bedrijf, geweldige site, goede prijzen en de techniek van het gehele bestelproces werkt helemaal naar behoren; mooi gestroomlijnd. Verder veel humor en gemakkelijk leesbare teksten. Ik hou daarvan.

Het enige dat mij behoorlijk vaak opvalt is dat er niet weinig fouten zitten in productspecificaties. Mijn handen jeuken telkens haha. Vandaag ook weer luidsprekers gezien waar een kruis staat bij android & iOs app, terwijl beide er zijn. Bij app algemeen staat dan wel een vinkje, maar het geeft uiteindelijk toch de indruk dat er dan geen app is voor a&i.

Als je zo door de hele winkel gaat zijn er toch wel behoorlijk veel foutjes, maar dat is op Tweakers enzo ook. Als je zoals ik allerlei bronnen vergelijkt, dan is het niet zo erg. Ik contacteer uiteindelijk bij twijfel de fabrikant. Ook gedaan met mijn aanschaf van een versterker van Yamaha.

Volgens Coolblue beschikte de versterker van mijn interesse niet over dab+ en niet over internetradio. Het enige verschil leek mij na het lezen van de handleidingen dab te zijn en Yamaha bevestigde dat. Raar dat als je Tweakers erbij pakt dat het net is alsof ze het over een totaal andere versterker hebben. Die pakt bij de ene bv RMS vermogen en bij de andere vermelden ze MAX als RMS. Dan wordt vergelijken snel ingewikkeld.

Een snelle consument die blind vaart op de gegevens op de site kán bedrogen uitkomen. Het zou fijn zijn als je er van uit kunt gaan dat het klopt. Gelukkig doen ze over retourneren ook totaal niet moeilijk, mocht een product toch niet helemaal dat blijkt te zijn wat je ervan verwacht had.

Review door Geim , zaterdag 24 juni 2017 19:39

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Makkelijk zoeken, goed assortiment en betaling via Paypal. Artikelen met elkaar vergelijken zou iets beter kunnen.

Verzending

Voor 23:59 besteld en dan de volgende dag in huis. Wat wil een Tweaker nog meer? Oh ja, gratis verzending en retour.

Klantenservice

Samsung Gear S3 beviel me uiteindelijk toch niet. Geen gemorrel, retour eenvoudig aangemaakt, verzendbon printen en retour sturen. Dinsdag verstuurd, donderdag binnen bij Coolblue en binnen een half uur melding dat ik m'n geld terug krijg, wat ook daadwerkelijk binnen de beloofde 3 dagen gebeurde.
De Garmin Fenix 5 heb ik natuurlijk weer bij Coolblue besteld en een dag later kreeg ik van de klantenservice een kaartje in de bus dat ze hoopten dat de Garmin beter beviel dan de Samsung.

Review door Hans_B , vrijdag 23 juni 2017 19:59

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Bestelling plaatsen erg makkelijk; goede voorraadinfo op de website; tijdens bestelproces wordt je uitstekend op de hoogte gehouden; zeer snelle bezorging

Verzending

Bestelling prima verpakt; snelle bezorging en up-to-date info over de levertijd.

Review door sjamiribrahim , vrijdag 23 juni 2017 08:46

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 0

Genoeg informatie gevonden over het artikel, betaling ging vlekkeloos, levering de volgende dag in huis, zoals beloofd. Prima winkel!

Review door chaoscontrol , donderdag 22 juni 2017 17:54

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Product was makkelijk en snel besteld. Vriezer zou thuis worden geïnstalleerd waar dit bij andere leveranciers nog eens extra kosten konden worden.

Verzending

Levering was uitstekend en op de dag welke ik zelf uitgekozen had. Tijd was ruim op tijd bekend en kreeg 30minuten van te voren nog een sms en de bezorger belde nog eens 15min voor aankomst dat hij er bijna was.

Klantenservice

De bezorgers van Cool Blue hebben de vriezer keurig geïnstalleerd en verpakkingsmateriaal mee terug genomen. Ik had nog wat vraagjes welke duidelijk beantwoord werden.

Review door Lawwie , donderdag 22 juni 2017 11:00

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 1 Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Een vriezer besteld via Coolblue, bestelling loopt gewoon vlot en het betalingsproces is makkelijk. Geen aanmerkingen hierop.

Verzending

Dat Coolblue nog steeds gebruik maakt van Dynalogic als koeriersdienst voor grotere producten is echt een tegenvaller. Op het moment dat ik de bevestigingsmail binnen heb zag ik de bui al hangen, levering door Dynalogic.

Van Dynalogic netjes een mail gekregen met tijdstip etc, dit was allemaal prima maar toen ze eenmaal aan de deur stonden begon het gezeik.

Coolblue beloofd levering tot 4e verdieping of als er een lift is op alle verdiepingen. Dynalogic geeft aan drempel levering, hier heb ik als klant van Coolblue natuurlijk geen boodschap aan. Na wat heen en weer gezeur heb ik de 2 medewerkers van Dynalogic zover gekregen dat ze de nieuwe vriezer naar boven brachten.

Deze medewerkers waren zeer onvriendelijk en wouden zo snel mogelijk weer weg, ze hebben de vriezer boven "neer gepleurd" en zijn weer direct vertrokken. Na het uitpakken van de vriezer zie ik dat 3(!) van de 4 bevestigingspunten van het bovenblad kapot zijn.

Hierop besloten Coolblue te bellen, gevraagd voor een vervangend product, zo geregeld. Echter wordt de vriezer opgehaald en de nieuwe vriezer weer geleverd door Dynalogic, dus krijg ik weer te maken met dit verschrikkelijke bedrijf.

Coolblue, doe a.u.b afstand van dit belachelijke bedrijf. Als je een zoekopdracht doet naar de naam van het bedrijf heeft 90% van de mensen een slechte beoordeling gegeven op verschillende review websites.

Ik zal dan ook, zolang Coolblue gebruik blijft maken van Dynalogic, nooit meer een groot product (zoals huishoudelijke apparaten) bestellen bij Coolblue.

Klantenservice

Klantenservice was dan weer wel top, snel geholpen en 4 opties aangeboden gekregen. Helaas is de compensatie optie (10% aankoopbedrag) niet voldoende om zelf het onderdeel te vervangen.


Gepost door CoolblueBV, donderdag 22 juni 2017 13:41

Beste Lawwie,

Dankjewel dat je de tijd hebt genomen je klacht uiteen te zetten. We snappen goed dat je niet tevreden bent geweest over de manier waarop je vriezer bezorgd is. Wanneer wij op de website bij jouw product een bepaalde belofte maken met betrekking tot de levering, moet je er ook vanuit kunnen gaan dat het apparaat volgens afspraak geleverd zal worden.

Hoewel het fijn is dat je een goede ervaring hebt gehad met de nazorg, kan ik me voorstellen dat je door de slechte hulp van de vervoerder niet zo snel geneigd meer bent een groot product bij ons aan te schaffen. We zijn op het moment druk bezig met het opzetten van ons eigen bezorgdienst, waardoor we hopen dat we het bezorgproces efficiënter kunnen maken.

Zou je ons nog kunnen voorzien van een ordernummer via geenglimlach@coolblue.nl? Dan gaan we graag na of we nog iets voor je kunnen betekenen.

Met vriendelijke groeten,
Coolblue

Review door RBN026 , woensdag 21 juni 2017 14:34

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 1 Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Het online bestellen en betalen gaat altijd goed. Echter is dit tegenwoordig overal wel goed te doen. Je kunt uitblinken op je klantenservice.

Verzending

Product zat zonder bescherming. Product was duidelijk opengemaakt en opnieuw toegestuurd. Dit gebeurt trouwens wel vaker bij Coolblue. Normaliter ben ik van mening deze dan gelijk terug te sturen maar ik wou het toch even proberen om te kijken of het product goed functioneert.

Klantenservice

Product voldoet niet aan verwachting en dus retour gestuurd. Bij ontvangst krijg ik netjes de melding dat het geld binnen 3 werk dagen op de rekening staat. Nu zijn we 5 werkdagen verder maar het geld staat nog niet op de rekening. Als ik hier over bel krijg ik een medewerker aan de telefoon die gaat uitzoeken waarom dit nog niet geboekt is. Vervolgens krijg ik te horen dat hij het verzoek heeft ingediend om de betaling uit te voeren en dat ik JAWEL binnen 3 werkdagen mijn geld terug krijgt. Als ik hem confronteer met de eigen verstuurde mail (waarin staat binnen 3 dagen staat het geld op uw rekening) van Coolblue wordt daar nauwelijks op gereageerd en meneer gaat weer verder met zijn standaard verhaaltje. Schijnbaar mogen ze niet van hun belscript afwijken en dat geeft een heel raar gesprek. Meneer herhaalt 3x hetzelfde in nog geen minuut tijd zonder antwoord te geven op mijn vraag. Ik heb maar opgehangen...

Dit is ook niet de eerste keer dat ze hun afspraak omtrent een terugbetaling niet nakomen.


Gepost door CoolblueBV, woensdag 21 juni 2017 16:39

Beste RBN026,

Wat vervelend dat je nu zo'n ervaring bij ons hebt. Hiervoor bieden we onze oprechte excuses.

Laten we wel wezen. Een nieuw product moet natuurlijk niet open zijn. We weten niet precies wat er nu telkens bij jou bestellingen misgaat, waardoor jij vaker geopende verpakkingen binnenkrijgt. Dit willen we graag laten uitzoeken.

Daarnaast moet de betaling natuurlijk gewoon binnen 3 werkdagen weer op jouw rekening staan. Als er een fout is gemaakt en het bedrag is nog niet teruggeboekt. Dan moet dit opnieuw erin worden gezet. Het termijn gaat dan opnieuw in. Vandaar dat onze collega ook weer deze 3 werkdagen opgaf. Erg sympathiek komt het niet over, maar het is wel de realiteit. Al leert de ervaring vaak wel dat je het binnen een dag dan op je rekening hebt staan. Wel moet er een marge worden aangehouden. Dat praat overigens niet goed dat dit meerdere malen gebeurt, en ook dat willen we graag laten uitzoeken. Zou je misschien het ordernummer of het retournummer naar geenglimlach@coolblue.nl toe kunnen sturen? Dan zoeken we beide zaken graag uit zodat dit kan worden voorkomen in de toekomst.

Groeten,
Coolblue

Review door Skunkmaster , woensdag 21 juni 2017 08:59

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 1 Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Het is een hele overzichtelijke website . Betaling gaat ook uitstekend met ideal betaald .

Verzending

Werd bezorgd door Dynalogic, wat dus niet geleverd werd balen

Klantenservice

Klantenservice kon niets meer voor mij betekenen. Alleen opnieuw bestellen.


Gepost door CoolblueBV, woensdag 21 juni 2017 13:24

Beste Skunkmaster,

Vervelend als een bestelling niet wordt geleverd. Dat snappen we volledig. Je mag dan ook beter dan dit verwachten. Hiervoor onze oprechte excuses.

Zou je het ordernummer van de bestelling naar: geenglimlach@coolblue.nl kunnen toesturen? Wij kijken daar graag of het mogelijk is om het voor je op te lossen.

Groeten,
Coolblue

Review door davster , woensdag 21 juni 2017 08:41

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

erg gemakkelijk bestelen zelfs met vinger scan was met minder dan een minuut klaar en gauw thuis bezorgd leuke site

Verzending

goed verpakt netjes afgeleverd

Review door erikieperikie , woensdag 21 juni 2017 07:11

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Productpagina's zijn vrij goed, want ze bevatten veel informatie. Kiezen tussen verschillende producten wordt vergemakkelijkt door productreviews, competente beschrijvingen en soms ook handige productvideo's. De 'Tweedekansjes', teruggestuurde producten die met korting worden verkocht, zijn een heel mooi concept dat Coolblue helpt producten te verkopen die geopend of gebruikt zijn geweest, maar nog goed of als nieuw zijn. Als klant ben je mooi gebaat met korting op een product dat je toch wel wilde hebben, maar misschien in een geopende doos zit. Voor sommige producten is dat helemaal geen probleem, dus zijn de Tweedekansjes een leuke korting.

Verzending

Verzending is heel prettig: vrijwel alles is op voorraad en kan tot laat op de dag besteld worden zodat het ook de volgende dag (ook op zondag) bezorgd wordt. Dit onderscheidt Coolblue van veel anderen. De verpakking is goed: ruime dozen met voldoende materiaal dat beschermt tegen schuiven/stoten.

Klantenservice

Ik had een probleem met een gekocht product; het leek niet te doen wat het moest doen. Na vele pogingen besloten de klantenservice te bellen. Gelukkig werd ik snel geholpen en kreeg ik gelukkig ook niet het standaard zinnetje 'dat is uiteraard erg vervelend', wat een dooddoener vind ik dat normaal gesproken. Bij Coolblue word je echter gewoon geholpen en kom je er niet uit, dan krijg je alternatieven aangeboden totdat je tevreden bent. Dat is klantenservice waarmee je je kunt onderscheiden, goed gedaan Coolblue!

Review door PWM , dinsdag 20 juni 2017 17:31

Algemeen: Score: 2 Verzending: Score: 1 Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Superheet in huis, tijd voor een Airco. Ik moet helaas naar het buitenland de volgende dag, maar zie de optie: Vandaag Geleverd (9,95). Dat word hem dus, kan ik hem nog aansluiten, is het gezin ook weer gered.

Bestellen zoals altijd een appeltje eitje. Betaalt, factuur in de mail en een verzendbericht van... Dynalogic. Ohoh

Verzending

Over Dynalogic kan een topic vol geschreven worden, en dat is dan ook al eens gebeurd op Tweakers.

Ik krijg het bericht dat het pakket tussen 19.00 en 22.00 komt. En dan spot ik opeens een verkeerd huisnummer. Eerst klantenservice gebeld, maar die konden niet helpen (duurde 36 uur). Direct de telefoon gepakt naar Dynalogic voor 0,45 per minuut. Na paar minuten contact met een persoon die mij verzekerde dat het goed ging komen.

En om 21.59 (terwijl de T&C aangeeft dat het pakket nooit verstuurd is) een bericht: "Verzending geannuleerd door de klant."

En bedankt weer. Coolblue is een fijne tent, maar als ik wist dat voor dit soort dingen Dynalogic gebruikt werd, was ik er niet gekomen. Bestelling geannuleerd en besteld bij een andere shop.


Gepost door CoolblueBV, dinsdag 20 juni 2017 20:04

Beste PWM,

Wat enorm vervelend dat jouw levering niet goed ging! We snappen dat je enorm over teleurgesteld bent. Een verkeerd huisnummer betekent dat de levering in z'n geheel terug moet komen voordat het opnieuw verstuurd kan worden. De verzending dient dan ook geannuleerd te worden. Hierover hadden we je wellicht beter kunnen informeren.

Mochten we in de toekomst nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen we het graag.

Groeten,
Coolblue

Review door RobinKr , dinsdag 20 juni 2017 16:23

Algemeen: Score: 2 Verzending: Score: 3 Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Slechte klanterservice, onvriendelijke medewerkers, averechtse informatie en al met al een hoop tramalant wat zeker geen glimlach waard is.

Verzending

Bij de eerste bestelling was de verzending prima, bij de tweede is het nooit zo ver gekomen...

Klantenservice

Alles voor een glimlach, de enige glimlach die ik van deze mensen overhoud is de gedachte dat ik er nooit meer iets koop.

Tot tweemaal toe heb ik een probleem gehad met deze winkel, na de eerste keer werd mij beterschap belooft, dit is echter nooit gebeurt.

Vorig jaar augustus heb ik een monitor besteld, na vrij korte tijd ontdekte ik een defect hieraan en het was niet mogelijk de koop te ontbinden, de klantenservice gaf mij andere informatie dan de winkel en ik kwam op deze manier in een cirkel van gezeur terecht. Na vier lange weken was het euvel uiteindelijk verholpen en de medewerker beloofde mij dat dit niet nog een keer zou gebeuren.

Alsnog kocht ik met tegenzin nog een monitor deze maand, omdat ze een mooie aanbieding gaven op een paneel waar ik interesse in had. Ik kreeg echter binnen een minuut al een melding dat het product niet gevonden was, desondanks het feit dat het personeel zogezegd het hele magazijn hebben afgezocht. In een minuut… Dus ik heb vrijwel meteen de fantastische klantenservice gemaild die met een uur zou terug mailen en tot midden in de nacht bereikbaar is. Het was in middels tien uur in de avond, maar besloot het er toch op te wagen. Echter na ruim een anderhalf uur later nog niks gehoord. Daarom heb ik direct nog een mail gestuurd.

De volgende ochtend om 9 uur had ik nog steeds geen respons van coolblue. Erg zonde, want dit betekende dat ik maar moest gaan bellen. Na een discussie gehad te hebben met een niet al te vriendelijke telefoniste kreeg ik te horen dat het eigenlijk mijn probleem was en dat ik nog een email zou krijgen.

Ik was specifiek opzoek naar een 144Hz paneel en de alternatieven waren dit allebei niet. Ik heb daarom nog een mail gestuurd en er bijgezet dat het specifiek daar om ging. Hierop kreeg ik het enorm gulle aanbod om een andere, maar 80¤ duurdere monitor met een korting van een schamele 30 euro te kopen. Dit is niet verkeerd, maar extreem weinig aangezien de aanbieding op de eerste monitor een korting was van 60 euro.

Uiteindelijk heb ik besloten de bestelling te annuleren en tot overmaat van ramp waren ze mijn IBAN nummer kwijt.

Al met al dus erg schandalig voor een winkel die alles zou doen voor een glimlach…

Niet aangeraden.


Gepost door CoolblueBV, dinsdag 20 juni 2017 19:51

Beste Robin,

Allereerst onze oprechte excuses voor de fouten die aan onze kant gemaakt zijn. Dit is niet wat je mag verwachten.

We snappen dat je met de ervaring van de eerste bestelling niet stond te springen om nogmaals de koop aan te gaan. Als dit vervolgens ook nog eens verkeerd uitpakt, dan snappen we dat je er helemaal klaar mee bent.

Jammer om te vernemen dat je niet akkoord gaat met de ¤ 30,- korting, maar dat is natuurlijk je goed recht als je het er niet mee eens bent.

Helaas kunnen we echter niet meer voor je betekenen dan eerder getracht. We snappen dat je in de toekomst liever voor een ander kiest. Mochten wij toch nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen we het natuurlijk graag.

Groeten,
Coolblue

Review door vonkm00 , dinsdag 20 juni 2017 11:38

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Ik had voor coolblue gekozen omdat ik daar een aflever moment kon kiezen tussen 18 en 22 uur zonder extra kosten. Op zich is dat gelukt, maar uiteindelijk is mijn bestelling een dag later dan de afgesproken dag afgeleverd tussen 18 en 22 uur. Volgens Coolblue lag dit aan PostNL.

Klantenservice

Omdat het product een dag later dan afgesproken is afgeleverd, heeft coolblue mij een tegoedbon gegeven.

Review door Mebus , maandag 19 juni 2017 22:39

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Smeg koelkast besteld bij Coolblue, bij het uitpakken van de koelkast werd een fabrieksfout ontdekt (zijplaat boven naar beneden met een knik er in). Werd weer gelijk meegenomen en maandag geleverd (zaterdag was eerste keer).

Bij de nieuwe koelkast zit alleen een klein krasje maar die is van 2 meter niet te zien en een klein zwart stipje maar ook niet echt zichtbaar vanaf een afstand. Blijft wel jammer natuurlijk.

Verzending

Service van de verzending is super te noemen! Nadat de eerste koelkast gelijk terugging kwam de nieuwe koelkast maandag al aan, alleen had Coolblue mijn registratie gegevens gebruikt voor de levering (oud adres). Contact opgenomen en de koelkast zou dinsdag geleverd worden op het juiste adres, maar omdat de bezorging al onderweg was en je een kwartier van te voren op word gebeld gevraagd of ze het op de juiste adres konden leveren (is vlakbij oude adres). Dit was geen probleem.

Super service dus.

Klantenservice

Werd goed geholpen aan de telefoon en de bezorgers namen gelijk de koelkast mee met de fabrieksfout. Leveringen gingen beide keren zonder problemen. Alleen jammer dat ze mijn registratie adres gebruikte en niet het adres dat ik had ingevuld als aflever adres bij de tweede levering. Maar dat ook zonder veel moeite opgelost.

Review door Chrisz , maandag 19 juni 2017 14:29

Algemeen: Score: 3 Verzending: Score: 3 Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Mooie overduidelijke website, oogt erg professioneel, bestellen gaat prima en je hebt snel antwoord op eventuele vragen.

Verzending

Verzenden gaat ook prima, wat je van een webshop mag verwachten.

Klantenservice

Hier begint het gedonder. Eigenlijk waar een webshop zich kan onderscheiden.

29-12-2016: Een dure gaming laptop aangeschaft, vanwege de waarde maar opgehaald.
01-2017: Nog geen maand later problemen met de laptop, enorme interrupts op het systeem (ook meetbaar met LatencyMon) van 400-500ms. Wat gewoon niet mag van zo'n dure laptop.
01 tot 04-2017: Paar maanden het probleem aangekeken, vanalles geprobeerd, contact met diverse fabrikanten, etc. Geen oplossing.
21-04-2017: Ik was het zat, bij Coolblue gebracht ter reparatie, wel even langsgebracht vanwege de waarde. Gaven aan dat het 2 weken zou duren.
05-2017: Meerdere malen gemailed afgelopen periode. Ze gaven meermaals aan dat het bij de reparateur lag en dat ze er niks over konden zeggen.
26-05-2017: Vandaag eindelijk mijn laptop terug, dat na 5+ weken. Ik start hem op, staat een schone Windows op. Eerste wat ik doe is het probleem testen, 5 minuten radio 538 en ik hoor alles alweer vastlopen. Muis hangt een halve seconde en ik hoor de stream vastlopen (bzzzzttt). Wat hebben ze vervangen dan? Want hij is wel open geweest, dit is gewoon te zien!
30-05-2017: Terug naar Coolblue, wederom gebracht vanwege de waarde. Gaven in de winkel nog aan dat 5 weken wel heel uitzonderlijk is, dat het echt maar 2 weken duurt dit keer.
11-06-2017: Een e-mail ontvangen dat ze de klacht niet konden vinden. Enorm bijzonder, ik heb de klacht de eerste keer in de winkel laten zien en ik heb een heel A4 geschreven met de klachtomschrijving. Toch nogmaals een puntenlijst om het te reproduceren gemaakt en ze houden me weer op de hoogte over de status.
19-06-2017: Nu alweer bijna 4 weken verder (en 5 weken was uitzonderlijk zeggen ze??) en ik hoor maar niks.

Kortom: Ik ben al ruim 8 weken mijn toen nog net geen 4 maanden oude laptop kwijt (van ¤ 1950,00), waar ik vanaf begin af aan al problemen mee heb. Zonder ook maar enig zicht op wanneer die terugkomt en als hij terug komt of hij überhaupt wel gemaakt is. Je betaald bij Coolblue meestal een beetje meer en dan verwacht je ook gewoon echt goede service. Maar dit is gewoon weg waardeloos. Geen woorden voor.


Gepost door CoolblueBV, maandag 19 juni 2017 18:39

Beste Chrisz,

Allereerst willen wij jou bedanken dat je de tijd genomen hebt om een review te plaatsen en ons te voorzien van feedback. Wat ontzettend naar om te lezen dat je zo lang moet wachten op jouw laptop terwijl deze gerepareerd is. Als het probleem dan toch niet opgelost blijkt te zijn, is dit erg frustrerend. Wij willen onze oprechte excuses aanbieden voor het ongemak. Dit is niet de service die jij van ons verwachten mag. Zoals je zelf al benoemt is het inderdaad gebruikelijk dat onze reparateurs 2 tot 3 weken de tijd hebben om jouw product weer in orde te maken. 4 tot 5 weken is dan uitzonderlijk lang. Wij kunnen ons helemaal voorstellen dat jij jouw laptop ondertussen in goede orde terug wilt hebben. Zou je zo vriendelijk willen zijn ons jouw ordernummer toe te sturen in een e-mail naar geenglimlach@coolblue.nl? Dan kijken wij graag met jou mee.

Groeten,
Coolblue

Review door pBook , maandag 19 juni 2017 12:41

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Het afgelopen jaar heb ik vele bestellingen gedaan bij Coolblue en ze zijn absoluut de beste webwinkel in Nederland.

Verzending

Nog nooit vertraging gehad op bestellingen en ik heb al van alles besteld. Zelfs wasdrogers komen ze thuis uitpakken en installeren!

Klantenservice

Reageren snel op Twitter, WhatsApp, webchat en zijn zelf actief in het bellen als er iets is met je bestelling. Zo had ik ooit een 'verouderd' KPN abbo afgesloten, werd ik gebeld dat ik een nieuwer (tevens duurder) abbo kreeg voor dezelfde prijs als de oorspronkelijk bestelde.

Review door hdewinter29 , zaterdag 17 juni 2017 20:20

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Overzichtelijke site,je hebt als klant snel je gezochte product te pakken. En paypal is beschikbaar. Top!

Verzending

Snel geleverd. Zaterdag besteld en zondag al in huis.

Review door drvinnie , zaterdag 17 juni 2017 10:12

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 1 Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Assortiment is overzichtelijk. Betalen is gemakkelijk. Ik mis alleen een optie voor achteraf betalen. In verband met immer verslechterende bezorging is deze zeer gewenst.

Verzending

Ik bestelde een aantal producten, waar alles 100% van op voorraad was. Een dag later zou ik alles binnen hebben. De zending werd in twee pakketten met Dynalogic verzonden. Jawel, het bedrijf met alléén slechte reviews. Mijn vrouw heeft thuisgezeten, en we hebben de hele dag tot 22:00 (!!) gewacht zonder pakket te ontvangen. De T&T zegt dat het ene pakketje is afgeleverd en de andere heeft een sorteerfout. Ik vraag Coolblue om opheldering (30 minuten responstijd wordt een dag), maar deze "zetten de vraag uit" bij Dynalogic.

Coolblue zegt ondertussen veel sorry (hier gaat steeds een dag overheen, ze halen op geen enkel moment hun beloften). Uiteindelijk krijg ik een nieuwe zending voor de helft van mijn bestelling (met postNL), deze komt uiteraard gewoon aan. Ze proberen nog één keer het laatste deel te verzenden, inmiddels een week later. Ik wacht weer een dag tevergeefs tot 22:30 en krijg de ochtend hierna doodleuk een vrolijk mailtje van Dynalogic dat met zending te laat was en dat ik een nieuwe afspraak kan maken - voor aanstaande maandag - weer 3 dagen later.

Ik heb Coolblue laten weten dat ik mijn bestelling niet meer wil hebben.

Het hele verhaal is te lang en frustrerend om in detail te beschrijven, maar je merkt aan alle kanten dat het logistieke proces van zowel Coolblue als Dynalogic niet op problemen is ingericht. Zodra klik-betaal-bezorg niet werkt loopt het hele proces spaak. (interne) Afdelingen werken langs elkaar heen. Zo kan het gebeuren dat ik nu met het deksel van een pan zit en de (overigens erg aardige) servicemedewerker vraagt of ik nog op de pan wil wachten of deze ook annuleren.

Je merkt de afgelopen jaren dat bezorging steeds verder onder druk komt te staan, maar Coolblue lijkt alles met "sorry" op te willen lossen en ondertussen doen of hun neus bloedt. Ik kan Coolblue niet meer aanbevelen. Ik zoek inmiddels naar een winkel waar ik mijn produkt gewoon kan ophalen.

Klantenservice

Hulp is vriendelijk, maar haalt de beloofde responstijden niet. Bovendien blijken de afdelingen slecht samen te werken. Dagen nadat ik een medewerker per mail antwoord heb gegeven stelt een andere medewerker mij op facebook dezelfde vraag. Het serviceniveau staat onder druk.


Gepost door CoolblueBV, maandag 19 juni 2017 18:35

Beste heer/mevrouw,

Allereerst willen wij jou bedanken dat je de tijd genomen hebt om een review te plaatsen en ons van feedback te voorzien. Wat ontzettend vervelend om te lezen dat jouw ervaring met ons zo slecht verlopen is. Wij kunnen ons helemaal voorstellen dat je hier teleurgesteld in bent. Dit is dan ook niet de service die jij van ons verwachten mag. Wij hebben de afgelopen tijd enorme drukte ervaren, waardoor onze bezorgers de capaciteit niet aan konden. Dit is echter niet is waar jij de dupe van zou moeten zijn. Hier willen wij dan ook onze oprechte excuses voor aanbieden. Zou je zo vriendelijk willen zijn ons jouw ordernummer toe te sturen naar geenglimlach@coolblue.nl? Dan kijken wij graag nog met jou mee.

Groeten,
Coolblue

Review door jacquesvdpas , woensdag 14 juni 2017 12:29

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

heel goed en kundig duidelijk advies, en snelle service/levering
zelf op zondag werd er nog geleverd, niet te geloven

Verzending

zeer snelle levering, zelfs op zondag

Klantenservice

wachttijd niet te lang, heel vriendelijk en kundig geholpen

Review door _JGC_ , dinsdag 13 juni 2017 23:19

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Grote A3 printer besteld. Vandaag besteld is morgen in huis. Gisteravond een track&trace code, vanmorgen "zending is aangemeld maar niet ontvangen". Zal wel loslopen, vast en zeker niet bij PostNL in de vrachtwagen gekomen.

10:45: mailtje van Coolblue: excuses, storing, printer komt niet vandaag maar morgen. Had ik al beetje verwacht, helemaal geen probleem

14:30: telefoon uit 010, Coolblue. U had een printer bij ons besteld... oh jee, nu zal het komen, die is niet meer leverbaar zeker? Door een fout bij ons is deze printer bij een andere klant terecht gekomen. Als u wilt kunnen we vanavond nog een printer bij u afleveren. Helemaal super, had niet gehoeven, niet op gerekend.

Verzending

Avondlevering gaat via Dynalogic. Je kunt via de track&trace met een kleine vertraging de chauffeur volgen. Je ziet precies hoeveel adressen ie nog moet en waar ie ongeveer is. Zijn maar weinig transportbedrijven die zo gedetailleerd track&trace informatie delen.

1 2 3 ... 121

Scorekaart voor Coolblue.nl

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg

Preferred supplier voor

Review toevoegen Meld foutieve informatie



Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*