Coolblue.nl

9.346 producten en 11.605 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Coolblue.nl

Review toevoegen

Algemeen

Snel,goed en duidelijk nette prijs erg blij mee volgende keer weer bestellenbij coolbleu helemaal goed

Verzending

Geleverd op de afgesproken tijd

Klantenservice

Netjes weten waar ze over praten

Algemeen

Ik heb online besteld en in de winkel afgehaald. Heldere website en zeer vriendelijke medewerkers in de winkel, die me zonder te vragen nog in het kort de garantievoorwaarden hebben verteld en als ik dat wenste ook nog een uitleg over het product hadden gegeven. Top!

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Goede shop, redlijke prijzen, bezorging op zondag, zeer snelle helpdesk.

Ik heb een router (TP-Link AC3150) gekocht bij Coolblue. In de specificaties stond aangegeven dat deze DFS functionaliteit bevatte, dit bleek in realiteit echter niet het geval. Hier heb ik contact met de helpdesk over gehad, welke mij wist te vertellen dat de functionaliteit toegevoegd zou worden na een update. Dit is echter een belofte van anderhalf jaar oud (maart 2017 tot nu: december 2018). De verkeerde informatie is niet van de website afgehaald. Oplossing: retour sturen product.

Voor de rest tevreden met de webshop.

Verzending

Verzending nog nooit te laat geweest voor mij. Bezorging op zondag is fijn.

Klantenservice

Er wordt geadverteerd met een reactie tijd van kleiner dan 4 uur. Dit is ook zo gebleken, in een drukke periode in het weekend. Afhandeling van de klacht liet een klein beetje te wensen over (zie algemene beoordeling).

Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Het product was makkelijk te bestellen tegen een niet-goedkope, maar redelijke prijs en binnen een dag geleverd.

Klantenservice

Nadat ik een product-retour had aangemeld via de website, kreeg ik een e-mail met instructies over hoe ik het product moest terugsturen. Onder die instructies stond een alinea:

"Retourneren in de winkel
Je kunt je product ook retourneren of ruilen in een van onze winkels. Je hoeft dan niets te printen. Houd in dit geval je retournummer bij de hand. Deze vind je op het retourformulier. De winkelmedewerker zal je product controleren en kan direct al je vragen beantwoorden. Als je het product wilt ruilen in de winkel, reserveer dan eerst je product op de website. Dan weet je zeker dat het op voorraad ligt."

Dit was een volledig kopje met alinea en ik geloof in alle redelijkheid dat ik geen relevante context uit de e-mail weglaat.

Uiteraard vond ik ruilen veel fijner dan wachten op een reparatie, en dus reserveerde ik er een online. Toen ik in de winkel was, vertelde de verkoper mij dat mijn product ouder dan 2 maanden was, en ruilen niet meer kon. In principe redelijk, behalve dat de e-mail heel duidelijk stelt dat ruilen wel kan. De verkoper wilde niet ruilen, ik zou verwachten dat coolblue na zo'n e-mail juridisch gebonden zou zijn te ruilen; ik ben echter geen jurist. Vanuit eerdere ervaring had ik dit niet van coolblue verwacht.

Overwegende dat ik voor niets naar de coolblue-winkel 2km verderop gegaan, in plaats van naar het postkantoor in mijn straat, en overwegende coolblue prima haar onjuiste e-mail kon corrigeren door alsnog te ruilen, ben ik van mening dat zij mij ongepast hebben benadeeld.

Algemeen

Alleen jammer dat er geen mogelijkheid is om pas te betalen bij aflevering.
Aan de andere kant:
We hebben al heel wat besteld bij CoolBlue de afgelopen jaren en zelden iets retour hoeven zenden.

Altijd prima geregeld,.
De vaatwasser 1,5 jaar geleden in ons vorige huis was ook zo aangesloten door de enthousiaste CoolBlue meneer.

Klantenservice

Als er onduidelijkheden zijn of koerswijzigingen: Prima opgelost altijd. Cool!

Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Apple product besteld, laten afleveren bij een afhaalpunt in de stad en de bezorger heeft die per ongeluk weer mee naar het depot genomen. PostNL heeft 2 dagen niets in de gaten. Bij het afhaalpunt kon men direct zien waar het pakket op dat moment was.

Verzending

Ik heb Coolblue gesproken en er zit een klantonvriendelijke fout in hun proces dat de Wehkamp bijvoorbeeld wel kan.

Wat is er gebeurd? Apple product besteld en laten leveren bij een afhaalpunt in Utrecht. Daar bleek dat het pakket een paar uur na levering direct naar het depot was gebracht. Blijkbaar een fout van de bezorger.

Oplossing van Coolblue: pakketonderzoek starten wat 5 dagen kan duren. Coolblue zag ook dat het in het Nieuwegein depot ligt.

Klantenservice

Aan de telefoon kon de medewerker de situatie van mijn kant begrijpen en ook dat ik de bestelling annuleerde en het elders koop.

Mijn suggestie aan Coolblue: stuur het product opnieuw, dan zadel je de klant niet met jouw probleem. Dat weigerde Coolblue.

Wehkamp heeft dit vorig jaar in een vergelijkbare situatie (dit geval pakket in ander verzenddepot dan administratie, wat lang ging duren) mijn bestelling opnieuw verzonden en zelf het probleem opgelost. Dat stelde Wehkamp zelf voor. Dat vind ik klasse.

Coolblue, dit had je kunnen oplossen. Dan had ook ik een glimlach waar je zogezegd alles voor doet.

Update: na ruim 6 dagen sinds het contact heeft Coolblue het geld nog steeds niet teruggestort. Gunfactor voor de volgende aankoop wordt nu wel aangetast. Van 3 naar 2 sterren.

Algemeen

Coolblue is volgens mij de top voor e-commerce en klantvriendelijkheid. Dat ook heeft te maken met een Coolblue winkel vlakbij mijn buurt

Top service en klantvriendelijkheid

Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Klacht over 3 jaar oude defecte Versterker wordt afgewimpeld met standaardprocedure: wij willen wel reparen tegen betaling en als je de rekening te hoog vind dan kan je versterker achter laten. Mafia praktijk die rechten van consumenten ondermijnen.

Klantenservice

Zie boven. Cool blue pretendeert voor 100 % klant tevredenheid te gaan maar maakt helaas inmiddels gebruik van de gebruikelijk commerciŽle trucs om klanten maximaal uit te kleden. Jammer.

Algemeen

Goed product gegeven prijs-/kwaliteitsverhouding.
Geschikt als 2e tablet voor eenvoudige dingen, zoals spelletjes etc.
Na opladen lange gebruikstijd.

Verzending

Duidelijke en goed toegankelijke site. Adequate info v.w.b. verzendproces. Aflevering op afgesproken dag.

Algemeen

TV gaf ineens de geest (was 10jaar oud).Op jullie site gekeken en de TV gevonden met het juiste formaat .Om 10uur in de avond een Samsung besteld en de volgende ochtend om 11 uur was er een nieuwe.
Prima service en aardige bezorger.

Zie ervaring boven

Algemeen

De zoekmogelijkheden zijn uitgebreid genoeg om het juiste product snel te kunnen vinden. De mogelijkheid om een aantal producten te kunnen vergelijken is echt heel fijn. De keuze is ruim voldoende en vervolgens is het betalen via Ideal erg prettig en snel. De informatie over de voortgang van de order is perfect!

Verzending

De milieuvriendelijke levering, per fiets, is snel en adequaat. Met een tijdframe van een uur, en een sms en kwartier voor aankomst, is de levering heel erg klantvriendelijk. De bezorgers zijn ook nog eens erg vriendelijk, een echte aanrader dus dat Coolblue

Klantenservice

De klantenservice werkt snel, via Social media en zeer adequaat. Men weet gelijk waar het over gaat en heeft inzicht in het proces. Ook het direct corrigeren van gegevens is top, dit hoeft niet lang te duren en is direct verwerkt, zonder tussenkomst van andere medewerkers of afdelingen

Algemeen

makkelijk bestellen, snelle levering (OK cybermonday dus wel een dag later dan gepland) maar dit werd wel goed gecommuniceerd, goede aut. aftersales . . .

Verzending

briefje in de bus en bij de buren . . .

Algemeen

GEMAKKELIJK BESTELD VIA WEBSHOP, EN ZEER SNELLE ACURATE LEVERING. Keurig thuis afgeleverd door vriendelijke bezorger.

Verzending

Prima, exact volgens informatie weergegeven op de website. Top

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Na eerder goede ervaring te hebben gehad met bestellen, betalen en ontvangen bij Coolblue is het dan nu tijd voor een slecht ervaring.

Mijn moeder is toe aan een nieuwe laptop, na goed 8 jaar dienst vertoont die allerlei keuren. Bij Coolblue een mooie Chromebook gezien die ik voor mijn lieve moeder wil bestellen. (heb zelfs de zelfde Chromebook al een keer eerder besteld bij Coolblue voor mijn vriend die hem naar tevredenheid gebruikt) .

Dan komt het gebruikelijke tijdens het bestel proces: iDeal betaal methode selecteren, adres opgeven, zaak als aflever adres opgeven en betalen maar....

Helaas, de bank app wil een code van de random-reader, dus maar opzoek naar dat apparaat. Ondertussen logt de online banking app uit omdat de zoektocht naar de random-reader te lang duurder.

Gelukkig is er in de browser nog de knop om de iDeal betaling af te maken, dat doen we dan maar. Weer inloggen, dit keer de code scannen en betalen maar.

Vanaf hier gaat het mis.

Ik kreeg geen bevestiging mail dat mijn bestelling geplaatst was en dat ik binnen kort een pakketje kan verwachten. Nouja kan gebeuren met iDeal, meestal lost dit wel op na een paar uurtjes. Maar helaas, dit gebeurde niet. Dik 3 uur later vond ik het tijd voor een belletje met de klantenservice om het probleem uit te leggen zodat hopelijk het pakketje nog de zelfde dag op weg zou gaan naar mij onderweg zou gaan.

Dan nu verder na de klanten service.

De waardering "Slecht" geef ik omdat een iDeal betaling ook correct gehandeld kan worden zelfs als sessies onderbroken worden, kwestie van de juiste info mee sturen naar de payment-provider. Samen met de handeling van de Klantenservice, immers betalingen tussen wal en schip zijn nooit leuk.

Klantenservice

Het is nu 3 uur na mijn bestelling zondag middag, ik het nog steeds geen bevestiging's mail ontvangen van mijn bestelling ontvangen. Fijn dat het gewoon mogelijk is om iemand op zondag te bellen en er ook nog opgenomen wordt.

Ik aan de vriendelijke medewerker uit gelegd dat er iets mis is gegaan met de iDeal betaling, dat het geld al onderweg was naar Coolblue maar de laptop nog niet naar mij. De medewerker kon wel zien dat er iets niet goed was gegaan met de betaling maar het leek er op dat alles alsnog door kon gaan.

In de veronderstelling dat het probleem nu opgelost was en mijn pakketje alsnog op maandag aan zou komen, ook blijkend uit de bevestiging mail.

De volgende dag: tijdens het ontbijt vol van verwachting, zou de laptop onderweg zijn? Op naar de mailbox, zoeken naar de bevestiging, klik op de order link: Helaas, betaal 369 euro om je bestelling te ontvangen!?

Ok, tijd voor belletje nummer 2: Weer een vriendelijk medewerker aan de lijn. Nog maals het hele verhaal uitgelegd. Dit keer een paar keer in de wacht gezet en 15 minuten verder, wenste de vriendelijke medewerker mij veel plezier met de morgen te verwachten laptop.

Ongerust zijnde dat het nog niet goed zou komen omdat er nog steeds wacht betaal om uw bestelling te ontvangen bel ik s'midags nog maar een keer. Helaas bood dit geen extra vertrouwen in een snelle afloop.

Helaas verwacht ik ook morgen de laptop ook nog niet zal zijn aankomen, als dat al mogelijk was door de drukte bij PostNL. Mijn pakketje staat nog steeds vast in het Coolblue warehouse.

Update (4-12): Nog maar weer een belletje naar de Klantenservice gedaan. Nu blijkt er een "administratie tijd" van 4 dagen te zijn. Jammer dat dit niet in het eerste telefoon gesprek gecommuniceerd is. Er werd verzekerd dat ik het pakketje vrijdag in huis zou hebben.

Gaat er dus iets mis houd dan rekening met een vertraging van 5 dagen.

Update (5-12): Het is zover, het geld is gevonden. Jammer dat met het vinden van het geld ook gevonden wordt dat er nog 30 euro extra moet worden overgemaakt. Nog maar een keertje bellen dan maar. Gelukkig was dit wel snel recht gezet.

Kortom mijn paketje is eindelijk op weg en als hij niet vertraagd wordt bij PostNl zal hij 3 dagen vertraagd aankomen. Hopelijk was dit de laatste update.

Ik geef hier een voldoende voor Klantenservice vanwege de erg vriendelijke en mee denkende callcenter medewerkers, aan hen licht het niet. Maar als ik een cijfer mag geven voor het proces daar achter, dan is dat een "waardeloos".

Algemeen

Goede product info. hele bestel proces gaat soepel en snel. Minimaal 15 woorden vind ik onzin.

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Kapotte telefoon (bij Cooblue gekocht in mei) gratis terug gestuurd en was binnen een week gerepareerd en weer in huis

Verzending

Ik kreeg mijn telefoon terug in de doos waarin ik hem gestuurd had. Goed en netjes verpakt.

Klantenservice

Klantenservice was goed te bereiken en erg behulpzaam.

Algemeen

Product snel besteld. Overzichtelijke bestelprocedure. Het is een prettige webshop, maar producten zijn er zeker niet altijd het goedkoopst en ze hebben vaak een select aantal populaire apparaten.

Verzending

Bestelde product betrof een tweedekansje (liefde op het tweede gezicht aldus CoolBlue). Alles goed schoon en netjes verpakt. Doosjes niet te groot, dat is wel zo efficiŽnt.

Zelfs met Black Friday achter de rug was het product alsnog optijd geleverd.

Algemeen

Goede projs. Snelle respons, zowel telefonisch als per mail.

Heb nu tweemal een "Tweedekans" aankoop gedaan ,
zie: https://www.coolblue.nl/k...atie-over/tweedekans.html

en dat is me uitstekend bevallen!

Verzending

Goede verpakking, snelle levering.

Erw wordt meegedacht.

Algemeen

Prima bestelproces, verzending iets later ivm sinterklaasdrukte maar daarover goed geinformeerd. Al met al zeer tevreden dus!

Algemeen

Very good packaged and the goods are 100% working. Also it had the best price on the market for the particular phone that i ordered.

Verzending

Very fast shipping. I ordered 28/11 at 21:00 o'clock and the next morning the order was in my house. Perfect 10/10 shipping time for me.

1 2 3 ... 178

Scorekaart voor Coolblue.nl

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg