Hoofdcategorieën
Device Settings

Microsoft en Yahoo kondigen samenwerking op zoekgebied aan

Door Olaf van Miltenburg, woensdag 29 juli 2009 16:27, views: 9.858

Microsoft en Yahoo hebben een tien jaar durende samenwerkingsovereenkomst op zoekgebied gesloten. Bing, de zoekmachine van Microsoft, zal die van Yahoo vervangen en de beide bedrijven gaan de inkomsten onderling verdelen.

Microsoft krijgt voor de komende  tien jaar een licentie op Yahoos zoektechnologie, waarmee het zijn eigen Bing-platform kan verbeteren. Op de sites met een geïntegreerde Yahoo-zoekmachine wordt Bing geïmplementeerd, waarbij Yahoo het uiterlijk van de pagina en de zoekmogelijkheid blijft bepalen. Onderdeel van de overeenkomst is verder dat Yahoo wereldwijd de verkoop van advertenties aan grote afnemers van beide bedrijven gaat afhandelen. De twee houden voor de rest van hun advertentieverkoop hun eigen afdelingen aan.

Microsoft gaat Yahoo betalen voor het internetverkeer dat Bing via de sites van Yahoo en zijn partners binnenhaalt. Voor de eerste vijf jaar zal Microsoft 88 procent van de omzet die via de Yahoo-sites wordt binnengehaald, doorsluizen naar Yahoo. Dat bedrijf verwacht dat de deal voor een omzetgroei van 500 miljoen dollar en een kostenreductie  van 200 miljoen dollar zal zorgen. 

Beide bedrijven benadrukken dat ze elkaar 'krachtig' blijven beconcurreren op het gebied van andere webdiensten, e-mail, instant messaging en andere gebieden. "Met deze overeenkomst met Yahoo, zorgen we voor meer innovatie bij zoekdiensten, meer waarde voor de adverteerders, en een serieus alternatief voor de consument in een markt die momenteel wordt gedomineerd door een enkel bedrijf", zo verwees Microsoft-ceo Steve Ballmer bij de bekendmaking naar Google.

De verwijzingen naar de dominantie van Google zijn waarschijnlijk bedoeld om te benadrukken dat het samenwerkingsverband niet leidt tot het van de markt drukken van concurrenten, maar desondanks zal het ongetwijfeld op een grondig onderzoek van de diverse mededingingswaakhonden kunnen rekenen. Google krijgt door de overeenkomst in ieder geval te maken met fikse concurrentie op een markt waar het vrijwel alleenheerser was.

Met de overeenkomst komt een einde aan anderhalf jaar van moeizaam onderhandelen tussen Yahoo en Microsoft. In februari van 2008 deed Microsoft een bod op Yahoo. Ondanks maanden van gesprekken ging die overname niet door en ook onderhandelingen over een overeenkomst op zoekgebied liepen meerdere malen stuk. Beide bedrijven blijken het idee voor omvangrijke samenwerking nu echter nooit geheel te hebben losgelaten. "Deze overeenkomst biedt vrachtladingen waarde voor Yahoo, voor onze gebruikers en voor de industrie", zei een tevreden Ballmer.

Volgende 16:56 Logitech presenteert nieuwe lijn webcams
Vorige 15:55 Kodak Zi8-pocketcamcorder kan in 1080p opnemen
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  »

Beide bedrijven benadrukken dat ze elkaar 'krachtig' blijven beconcurreren op het gebied van andere webdiensten, e-mail, instant messaging en andere gebieden
Maar ondertussen wel je IM programma's samenvoegen.

@BBR: Ik doelde meer op het feit dat je in Windows Live Messenger YAHOO! contactpersonen kunt toevoegen en vice versa. zeer oude nieuwspost.

[Reactie gewijzigd door ApexAlpha op woensdag 29 juli 2009 16:40]


Gatver, yahoo's messenger moet ik echt niet hebben hoor.
Ooit eens geinstalleerd omdat een vriendin dat wilde, maar kreeg meteen yahoo mail, toolbar, en een of andere adware meuk er gratis bij. Terwijl ik dat echt niet aangevinked had.

En MSN werkt vaak nieteens op zichzelf (sommige dagen connect die gewoon niet, sommige dagen wel, er is geen touw aan te knopen)

Toch dusmaar eens kijken of dat trillian iets is.
Deze denk? : http://www.ceruleanstudios.com/ : Zit alles in behalve video chat.

[Reactie gewijzigd door bbr op woensdag 29 juli 2009 16:38]


Dan heb je dus echt zitten slapen tijdens installeren van Yahoo.
Gewoon even custom options aanklikken en tada.... daar staat alle verborgen rommel die je niet wil hebben.
Voor msn, moet je gewoon de laatste versie van Windows Live Messenger pakken. Als ik het goed heb, heeft MS een paar maanden terug wat zitten sleutelen aan de protocollen, wat misschien de oorzaak is van je connectie problemen

[Reactie gewijzigd door skinlee78 op woensdag 29 juli 2009 16:44]


Gebruik zelf geen MSN maar mijn kinderen wel en als die niet op MSN zouden kunnen dat klagen ze gelijk bij mij, hetgeen niet het geval is. Vreemd dat die van jou niet wil connecten. Ik vermoed dat er iets anders aan de hand is (firewall oid).

offtopic:
Ik gebruik gewoon aMSN wanneer ik wil (moet)chatten iets dat overigens niet vaak voorkomt. Maar toch.Werkt net zo goed :)

[Reactie gewijzigd door Dutchphoto op woensdag 29 juli 2009 20:42]


Dat ligt toch echt aan jou want ik heb nooit problemen met MSN. Het zou kunnen dat je nog Windows Messenger gebruikt of versie 5 ofzo? Je moet eens een nieuwere proberen...

Trillian... die nieuwe versie is al een jaar of 2 in Beta. Wordt wel eens tijd dat ze eens doorwerken.

Onder een steen geleefd? http://www.trillian.im/

Versie 4.0 staat anders nog steeds als beta vermeld.
Misschien zelf eerst ff uit je winterslap ontwaken.

Wist je dat Windows laatst ook een beta had van een product dat nog niet uit was? Zo gaat het nu eenmaal in softwareland. We kunnen enkel juichen dat het open beta's zijn.
Laatste stabiele versie van Trillian is nog geen jaar oud.

En MSN werkt vaak nieteens op zichzelf (sommige dagen connect die gewoon niet, sommige dagen wel, er is geen touw aan te knopen)
Dat was 2 jaar geleden zo, ik heb tegenwoordig nooit meer problemen met Live Messenger en ken eigenlijk niemand die dat wel heeft.

bij mij crasht WLM soms spontaan en vraagt dan om rapport te verzenden, enkel sinds de nieuwe versie heb ik dit, vroeger nooit. Maar het boeit me niet, gebruik het toch zelden.

Vertel hier eens meer over? Ik kan namelijk alleen maar oude artikelen vinden waarin men het heeft over contactpersonen van Yahoo toevoegen in Live Messenger en andersom.

Waarom staat er een Silverlight link onder het artikel?

Edit: Ah, daar zit dus een video in verpakt. Helaas kan/wil ik dat spul niet installeren. Gaat tweakers vaker silverlight video's neerzetten?

[Reactie gewijzigd door robin1979 op woensdag 29 juli 2009 16:32]


Omdat daar een Silverlight video staat.

Als je de video afspeelsoftware niet wil installeren doe je dat toch niet en dan krijg je ook geen video.

Je bent ook niet verplicht flash te installeren bijvoorbeeld.

Ik wil het wel, maar ik kan het niet. Linux enzo..


Hier niet ieg. De stabiele versie is te oud en de onstabiele geeft een error.
Ik probeer om up-to-date te zijn met de Moonlight plugin maar je hebt er eik niets aan. Dit is omdat alle filmpjes die MS post echt de nieuwste versie nodig hebben en Moonlight een generatie achter loopt. Ik heb alleen maar een test filmpje werkend gezien met Moonlight tot dusver.

ontopic:
Ik speculeer dat MS de Yahoo deal is aangegaan omdat de instroom van Bing gebruikers tegen viel. De laatste cijfers die ik heb gezien gaven aan dat Bing maar tussen de 0.5 en 1% groter was dan MSN en Live samen eerst waren. Immers, als Bing het goed zou doen, waarom geld aan Yahoo geven als je ze er toch uit gaat concurreren op termijn?
Het is natuurlijk to-early-to-call. We zien het wel over een maand of 2 wanneer Net Applications en andere publieke trackers goede cijfers hebben.

@ hAl: Ja die ja. Moonlight 2.0 Preview 7 noemde ik hierboven zo net "onstabiel".

[Reactie gewijzigd door SuperNull op woensdag 29 juli 2009 19:18]


en de onstabiele geeft een error.
Moonlight 2 preview 7 ?
http://go-mono.com/moonlight-preview/

Welke error ?

[Reactie gewijzigd door hAl op donderdag 30 juli 2009 09:16]


De 0.5 a 1% verbetering die Bing heeft geboekt is gigantische vooruitgang. Aangezien ze maar een markt aandeel van enkele procenten hadden (tussen de 4 %- 10%) en steeds verder weg aan het zakken waren is dat dus zeker niet slecht te noemen. Echter Microsoft wil natuurlijk een serieuze kans hebben om advertenties te verkopen en dan heb je echt meer dan 5 - 10% markt aandeel nodig . Door deze deal creeren ze 2 dingen in een keer.
1. Meer markt aandeel waardoor het bing platform aantrekkelijker wordt voor adverteerders
2. Meer traffic waardoor betere analyses van hun gebruikers behoefte mogelijk wordt waardoor de resultaten sneller verbeterd kunnen worden

En als laatste het levert direct geld op dus zal ervoor zorgen dat de verliezen van de msn divisie iets teruglopen ipv alsmaar verder te stijgen.

Hier ook last van met Linux.
Microsoft Silverlight may not be supported on your computer's hardware or operating system.
Dat is weinig informatief, maar blijkbaar ondersteunen ze linux nog niet. Wellicht handig om video's in een formaat neer te zetten dat algemeen wordt ondersteund, in het vervolg.

Alsof flash na 10jaar zoveel beter doet op Linux :D Geef Novell effe tijd om hun Moonlight op orde te krijgen en jullie zullen ook van het rukke Adobe afkunnen.

Vind het tevens fijner als ze gewoon youtube gebruiken, daar is verder geen plugin voor nodig die de meeste niet al hebben.

youtube heeft nog steeds flash nodig zover ik weet, kale systemen (of terminals) hebben geen flash geinstalleerd.

Steeds dezelfde technologie gebruiken is anticompetitief en gaat de innovatie tegen.

Steeds dezelfde technologie gebruiken is anticompetitief en gaat de innovatie tegen.
Mee eens, hoog tijd dat html5 gebruikt gaat worden voor dit soort spul, heb je gelijk geen plugins meer nodig.

(als Opera nou nog een beetje opschoot met het invoeren van <video>... |:( )

Overschakelen op firefox 3.5 ;) die heeft namelijk al <video> support !

En dan gaan mensen dit soort opmerkingen maken:
en een serieus alternatief voor de consument in een markt die momenteel wordt gedomineerd door een enkel bedrijf
Blij dat we Firefox hebben, een serieus alternatief in een markt die jarenlang door hetzelfde van innovatie verstoken bedrijf is gedomineerd. Of wat dacht je van een tekstverwerker in een markt die door een enkele bedrijf wordt gedomineerd? Een besturingssysteem, anyone?

Wat wil Microsoft nou helemaal bewijzen met deze opmerking?

Voor Youtube heb je flash nodig en die is er niet voor mijn PC (Vista 64 bit).

Dan moet je gewoon de 32 bits versie van IE draaien ipv de 64 bits versie. Kun je ook de flash plugin installeren.


Dan gebruik je niet de (veiliger) 64 bits IE versie.

veiliger? want?
gewoon de 32bit browser naar keuze grijpen met flash en het werkt als een zonnetje. De enige reden om de 64bit browser te grijpen is dat je denkt meer dan 2 GB memory ineens te willen gebruiken met je browser. Sneller is het niet en veiliger moet ik eerst bewezen zien voor ik het geloof (er komen nogal wat fixes voor IE64 uit namelijk)

Flash installeer je voor IE of enig andere browser, niet voor je OS om webcontent af te spelen.
Je hebt een 32 bits en een 64 bits versie van IE. Op Vista staat de 32 en de 64 bits versie. Flash werkt niet in de 64 bits versie van IE.

Als je Vista 64 bit gebruikt zal je dus de 32 bits versie van IE moeten gebruiken als je Flash content wil bekijken.
Weet je zeker dat je op tweakers.net thuis hoort?
Beetje lullige opmerking. Met name omdat jij zelf bepaalde basis kennis (althans voor mij basis kennis) over Vista 64 bit en de bijbehorende IE 32 en 64 bits versies mist. ;)

Ik kan thuis onder vista 64 anders gewoon prima youtube bekijken.
Probeer firefox eens.

Dat zal die natuurlijk gewoon gebruiken, maar dan is het ook nog even zaak de plugin te installeren.

Zolang HTML video nog niet is ingeburgerd is het beste wat je als webmaster kan doen;
Lekker de standaard gebruiken die je wil en en mpeg2 download fall-back geven.
Als de surfer niet met mpeg2 overweg kan is het sowieso hopeloos.


Ja en de rest van de dagen hebben ze z'n afspraak met adobe de makers van flash? Onzin natuurlijk!

met flash krijg je gewoon een nette melding in tekst ipv een clickable microsoft banner naar de silverlight install:
Hier had een filmpje kunnen staan maar je browser heeft blijkbaar geen flash-support of javascript is uitgeschakeld...

Zonder flash krijg ik op youtube anders ook gewoon een grote 'install flash' banner te zien hoor, in leukere gevallen zelfs direct de invoegtoepassing.


Ehh... het gaat hier om een persbericht van MS. Bij dat persbericht zit een filmpje van MS gemaakt in silverlight. Het filmpje wordt ook gehost door MS en niet door Tweakers.

En ja, Tweakers had zelf ook het filmpje kunnen converteren en uploaden naar youtube (als dat rechten technisch legaal is). Maar gewoon het filmpje van MS embedden is natuurlijk een stuk makkelijker.

Wat is dit voor zever?
Moet je nu adobe flash gebruiken wanneer je video wilt afspelen?
Indien een ander bedrijf dit had ontwikkeld zou tweakers ook deze video toegevoegd hebben die die technologie gebruikt van dat andere bedrijf.
Het is misschien nog niet volwassen op linux maar dat ontwikkeld microsoft ten eerste zelf niet, daarvoor zijn er de linux ontwikkelaars van moonlight.

Het heeft een heleboel voordelen tegenover flash, die adobe nu ook snel probeert in te voeren. Concurrentie is een goede zaak, en of het nu een product is van microsoft maakt niet de minste zier uit, en moet ook aangemoedigd worden.

Voor mij is het bijvoorbeeld beter dat ze geen flash gebruiken, bij mij werkt flash al een tijd niet meer, zonder reden, browsercrash is het gevolg en zelfs adobe weet geen oplossing. Pagina's met flash inhoud doen de volledige browser crashen wanneer ze laden ^^

Klinkt wel interessant, ik vind Bing ondanks het al een tijdje in de lucht hangt nog steeds geen lekkere zoekmachine om te gebruiken. Ik hoop dat de Yahoo technologie het een stuk kan verbeteren. :)

Ik hoop dat ze die fancy achtergronden en dergelijke daar eens weg gaan halen... zo van... kijk ons eens "mooi" zijn en ook goed.

Beetje wannabe

Lol wannabe wat? Als ze de achtergrond wit maken dan is het meer een google wannabe dan nu (ookal lijken de stylesheets toch wel behoorlijk op elkaar kwa linkkleuren en dergelijke).

Live is dead, long live Bing?

Achtergrondjes maken niets uit.

Look alike of niet, ik en ik schat dat de meeste mensen niet overschakelen op Bing/Yahoo tenzij ze groot voordeel kunnen bieden. Met Google heb je namelijk meteen ook die handige andere google services binnen handbereik en die werken goed.

Google maakt op mij een positieve indruk, zowel de manier waarop ze het bedrijf leiden, als de innoverende manier waarop ze producten ontwikkelen. Daarbij heeft MS bij velen toch een negatieve bijsmaak. Stel dat ze Google overvleugelen, wie zou dat willen? Komen we nooit meer van deze gasten af.

Yahoo is al jaren een aflopende zaak die teert op oude glorie. Ze hebben de trend nooit kunnen ombuigen.

Helemaal mee eens. Ik vind die achtergronden ook alleen maar afleiden van waar het om gaat. Kost ook nog eens extra laadtijd, al is dat argument wat minder belangrijk met de huidige verbindingen.

Maar waar het echt om gaat zijn natuurlijk resultaten en functionaliteit. Google vindt meestal redelijk snel wel wat ik wil hebben. Bing heb ik nog niet genoeg getest om dezelfde conclusie te kunnen trekken, maar het pagerank systeem van Google is gewoon uitermate effectief gebleken. Toch kunnen anderen vergelijkbare systemen ontwikkelen en geloof ik dat qua tekst de resultaten wel dicht tegen elkaar zullen liggen.

Het gaat erom wat je nog meer kunt.... Je ziet dat Google al flink bezig is uit te breiden naar allerlei andere domeinen (zoals bijvoorbeeld kaarten, weersinformatie, verkeersinformatie, gouden gids, etc) en de integratie van deze domeinen. Betwijfel of Bing op al die terreinen mee zal kunnen komen.

Daarnaast blijven ook innovatie binnen bestaande terreinen van belang. Zo is de image-search gewoon eigenlijk enorm beperkt (Bing is al iets beter dan Google imho)... Ik zou bijvoorbeeld gewoon bij een plaatje een link willen hebben als "find similar" o.i.d. Deze link zou dan moeten zoeken naar plaatjes die qua vormen / kleuren... Bing heeft een dergelijke functie al, maar die werkt af en toe behoorlijk vreemd. Sowieso lijkt die functie de context van het plaatje (titel, tekst eromheen) te matchen en niet wat er op het plaatje staat.

@HerrPino: lezen? Dat gaf ik zelf dus ook al aan... Niet echt een argument meer, hooguit nog op mobiele apparaten... Maar blijft overeind da ik wel vind dat het afleidt van waar het om gaat (de zoekbox, knop etc)

[Reactie gewijzigd door Morrar op woensdag 29 juli 2009 17:43]


Extra laadtijd... wat een non-argument tegenwoordig... ja oke, als je met een 14k4 modem zit. Maar die heb je waarschijnlijk niet, en waarschijnlijk is de image al geladen voordat jij uberhaubt gereageerd hebt en bent begonnen met het invoeren van je zoek argumenten.

Oh, jij hebt de luxe van 7,2MBit UMTS onderweg (a 60 euro in de maand?)... ik moet 't nog doen met 56k GPRS, binnenkort hopelijk snel een UMTS toestel zodat ik de volle 30KB/s kan halen...
Niet lullig bedoeld verder hoor, maar met internet onderweg is het allemaal nog niet zo rap als thuis. Terwijl het wel een steeds serieuzer alternatief wordt voor mensen die veel onderweg zijn. En dan vind ik 65K voor een achtergrondplaatje in ene ontzettend veel :)

Bing heeft een mobiele versie, dus laadtijd lijkt me voor jou ook wel een non argument.

Het zou globaal gezien toch aardig wat bandbreedte en CPU cycles schelen als iets dergelijks achterwege wordt gelaten. Helpt dus niet echt mee aan de vermindering van CO2-uitstoot lijkt me...

slimme zet van MS, maar toch denk ik dat ze voorlopig google niet de kop te boven kunne steken.
Google heeft in die zin gewoon veel meer naamsbekendheid.
Het enigste waarmee ze dat nog kunnen aanpakken is een betere en zorgvuldige zoekfunctie.
Waarbij je echt goeie resultaten krijgt.

slimme zet van MS, maar toch denk ik dat ze voorlopig google niet de kop te boven kunne steken.
Google heeft in die zin gewoon veel meer naamsbekendheid.
Dat dachten ze vroeger bij Altavista en Netscape vast ook.

Echt goede resultaten blijven bestemd voor echt goede zoek acties. :)

Misschien is Google for Dummies een leuk kado voor jezelf of iemand anders die nooit iets kan vinden. ;)

Het lijkt inderdaad niet mogelijk Google op zoek gebied te verslaan maar net als eerder al gezegd dacht men dat ook over andere bedrijven die Microsoft toch uit eindelijk ook heeft weten klein te krijgen. Nu geef ik persoonlijk Microsoft ook niet echt een grote kans.

Zo als je zelf ook zegt de resultaten van een search is wat echt telt en Google heeft een heel slim mechanisme om relevante resultaten te vinden bij veel zoek termen. Alleen complexe searches met vele argumenten of obscure termen willen nog wel eens vreemde dingen op leveren.
De enige echte concurrentie die Google te vrezen heeft is van de symantische search engines die op dit moment nog niet eens in de kinderschoenen staan. En het zou dus best wel eens kunnen zijn dat Google eerder met een goede symantische search engine komt dan de concurrentie...
Voor Microsoft en Yahoo zit er niet veel anders op dan proberen Google bij te houden en zo veel mogelijk nog meer relevante search results te bieden dan Google ook al zal dat moeilijk zijn als je bezoekers achter blijven bij die van Google want uit eindelijk zijn het de mensen die zoeken die bepalen of de gevonden resultaten ook daadwerkelijk relevant zijn of niet en met minder mensen die gebruik maken van jouw search engine heb je dus ook minder mogenlijkheden om de resultaten te verfijnen.

Eensch. Wat betreft de resultaten kan Bing absoluut niet tippen aan Google, ik heb het enige tijd vergeleken. Maar wie weet is mijn zoekwoord terminologie ook wel erg gericht op die van Google. Ik kan Bing simpelweg nu absoluut nog niet gebruiken, omdat Google mij veel sneller geeft wat ik wel, dus in mijn ogen veel beter is.

Microsoft heeft daarentegen het voordeel dat zij Windows hebben en de standaard browser + zoekengine zijn IE en Bing (ook al bestaan er versies zonder IE, ik weet eigenlijk zeker dat meer dan 90% van alle verkochte/te verkopen versies gewoon inclusief zullen zien, óók met Windows 7) . En om die reden alleen gebruiken nog immer tientallen %en van de gebruikers in dit geval en in de toekomst Bing. Ook al heeft ook Google een grote naamsbekendheid onder de minder-vaak internettende bevolking.

Toch grappig. Bing op 3 juni 2009 gelanceerd. Wel geteld is dat een krappe 2 maand.

Ieder hier zou toch moeten weten dat indexeren enorm veel tijd kost. Sterker nog, Bing moet alle websites zelf nog indexeren en alle robots de deur uit sturen.

Heb kan nog wel even duren voordat de resultaten, precies dat bieden wat je zou verwachten.

Nu op dit moment de vergelijking trekking tussen Bing dat twee maand bestaat en Google dat slecht 11 jaar actief is lijkt me dus ook wat voorbarig.

Ook Google gaat een keer van de 1e plaats gestoten worden. Misschien niet door Microsoft of Yahoo, maar misschien wel weer door iemand die met een briljant idee van de universiteit af komt. Je gelooft toch niet, hoop ik, dat Google perfect is en dat er niets verbeterd kan worden en dat Google tot het einde der tijden op de 1e plek zal staan qua zoekmachine?

Mensen zijn niet zo google trouwe als jij denkt.
Elke windows computer die nu updates binnen krijgt en IE 8 krijgt heeft met de standaard instellingen (95% van de mensen die volgende,volgende,volgende klikken) heb je Bing als standaard zoekmachine.

En de meeste mensen hebben het waarschijnlijk toch niet door dat ze bing gebruiken en vinden het ook wel leuk om op hun standaard ingestelde msn.nl startpagina de laatste roddels te kunnen lezen.

Fout. De IE7 en IE8 wizard nemen je vorige standaard zoekmachine over. Als ik op next next next ... klik heb ik nog steeds google.be als startpagina en google.be als zoekmachine.
Als je in die wizards de zoekmachine wil veranderen naar bing moet je naar de pagina van alle zoekmachines gaan en daar staan er 40 andere rond bing en heeft bing geen uitroepteken of een regenboog om het mooier te maken.

Das een ander verhaal als bij de vriendelijke FF bijvoorbeeld waar sponsor google je standaard is en er keuze is uit 6 zoekmachines.

Voor de niet-europese markt kan Google zich anders wel zorgen maken over zo'n samenwerking. Google search is enkel in Europa zo'n grote marktleider.



Samen zijn ze toch een stuk minder sterk of dat in het echt zo is moet nog maar blijken.

Yahoo is hier nooit populair geweest, maar wordt o.a in 'the states' volgens mij wel vrij veel gebruikt.

Dat zou ik nog niet durven zeggen. Microsoft is toch wel vrij goed bezig met Bing (Bing in de VS, niet in Nederland / België), en als ze deze zoekmachine wereldwijd maken gecombineerd met pluspunten van Yahoo! die Bing nog niet bevat, wel, dan is het goed mogelijk dat Google eens met de handen in het haar zal zitten. Je mag ook niet vergeten dat Yahoo! in Europa een minuscuul bedrijfje lijkt (ten minste, voor de mensen die niet alle dagen Tweakers.net bezoeken), terwijl dat in Amerika toch wel een ferm marktaandeel bezit. (ongeveer 20%) Moest ik daar wonen, dan zou mijn homepage vermoedelijk deze zijn: http://m.www.yahoo.com/
Het hangt er uiteraard nog vanaf hoe Google hierop zal reageren ...
Behouden ze hun uiterlijk zoals het al 10 jaar was? Of vernieuwen ze het tot in de kleinste details? Het is dus goed mogelijk dat Google hierbij wint, maar dat valt toch niet zomaar te voorspellen, dat zie je overal op het internet.

Veel Yahoo aandeelhouders balen omdat zo ofwel een overname ofwel een kapitaalinvestering van MS hadden verwacht.
Korte termijn winst die er nu niet meer inzit

Net alsof het erg is dat aandeelhouders geld mislopen.
Door al die speculanten met kortetermijnvisie is de economische crises ontstaan.

Ik denk dat het wel meevalt.
De koers van Yahoo is sinds de overnamepoging gedaald, waardoor MS nu minder zou hebben geboden en hun alsnog niet de winst hadden gekregen die ze verwachtte.
Hiermee bespaart Yahoo een enorme kostenpost (naar eigen zeggen) en dat zal veelal in winst worden omgezet.

-12% (op dit moment) valt niet echt mee...
http://finance.yahoo.com/q?s=YHOO

Kan alleen maar goed zijn voor de consument als ik het zo lees... Google doet het heel goed maar het kan altijd beter (zie bijv het verschil bing/google als je op producten zoekt :))!

Ze hebben er ook een website voor op gezet.

Volgens mij staan grote bedrijven niet persee garant voor innovatie.
Dus de slogan is een beetje pretentieus.

[Reactie gewijzigd door c.baas op woensdag 29 juli 2009 16:53]


Denk om eerlijk te zijn dat Google nu echt niet 1,2,3 marktaandeel verliest. De Bing gebruikers worden nu enkel naar Yahoo verscheept, en de Yahoo gebruikers blijvenwaar ze zijn.

Ballmer is trouwens niet echt een persoon welke 'fijn praat' het is gewoon niet fijn om naar hem te luisteren, een beetje slaapverwekkend ofzo. Maar ach.

Waarom hoor ik telkens op 't nieuws dat het Bling gaat heten..

Zie ook onderstaand bericht..

http://www.nos.nl/nosjour...o_samen_tegen_google.html

Het is Bing, niet Bling ... staat ook prima dat het Bing gaat heten hoor :P

http://www.bing.com/?cc=nl
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 16:56 Logitech presenteert nieuwe lijn webcams
Vorige 15:55 Kodak Zi8-pocketcamcorder kan in 1080p opnemen
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011