'Bing vervangt Google als zoekmachine op iPhone'

Apple is naar verluidt met Microsoft in gesprek om van Bing de standaard-zoekmachine op de iPhone te maken. De onderhandelingen zouden al weken duren en zouden aantonen dat de relatie tussen Google en Apple onder druk staat.

Bing iPhone"Apple en Google weten dat ze elkaars grootste rivalen zijn", vertelt een van de twee bronnen die Businessweek voor het nieuws aanhaalt, "Microsoft is nu een pion in die strijd geworden." Volgens de bronnen is de uitkomst van de gesprekken nog ongewis en zou een eventuele overeenkomst hoogstwaarschijnlijk tijdelijk zijn. Apple zou zichzelf vooral tijd willen geven om zijn eigen zoek- en advertentieplatform op orde te krijgen.

Volgens de bron zou Apple met advertentiediensten voor zijn mobiele apparaten de strijd met Google willen aangaan. Op 6 januari nam Apple het bedrijf Quattro Wireless over, dat in adverteren op mobiele platformen is gespecialiseerd. Volgens geruchten was Apple ook geïnteresseerd in het vergelijkbare bedrijf AdMob, dat uiteindelijk door Google werd ingelijfd. Ook met het Android-OS en de Nexus One-telefoon, en met de browser Chrome concurreert Google met Apple.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

20-01-2010 • 09:42

187

Reacties (187)

187
179
127
2
0
11
Wijzig sortering
Dat verklaard ook waarom Windows Mobile 7 volgens de geruchten molen ondersteuning voor FairPlay (Apple iTunes DRM) zou hebben. Het lijkt er op dat Apple en Microsoft de handen in een geslagen hebben om op die manier Google te bestrijden omdat ze beide meer te verliezen hebben als Google nog groter wordt dan wanneer ze elkaar een handje helpen.

Of het genoeg zal zijn om het altijd maar machtiger wordende Google te verslaan... de tijd zal het leren maar ik vermoed dat men bij Google zich toch zo af en toe eens achter de oren zal krabben. Het is vast niet geheel onverwacht maar ik denk toch dat men gehoopt zal hebben dat Microsoft en Apple gezien hun geschiedenis toch wat langer zouden proberen zelf Google te verslaan. Een samenwerking als deze kon Google nog wel eens echte concurrentie geven en dat is iets wat ze sinds het winnen van de search wars eigenlijk niet meer gehad hebben.

Ik denk dat als de samenwerking tussen Apple en Microsoft bevalt het niet ondenkbaar zou zijn dat deze twee oude rivalen veel meer samen gaan werken nu ze een gezamenlijke vijand hebben.
iTunes DRM is volgens mij niet meer van toepassing, of ben ik volledig de weg kwijt?
voor audio bestanden is het nog in effect op de bij elkaar gekochte muzieklibraries van de miljoenen ipod klanten die hun aangeschafte liedjes (nog) niet omgezet hebben naar aac plus. ik kan me voorstellen dat het voor ms interessant is een apparaat te leveren waarmee deze aangeschafte waarde toch afgespeeld kan worden. het is natuurlijk voor apple ook een effectieve strategie klanten te binden dus ik vraag me wel af of apple dit zomaar toe zou staan.

daarnaast is itunes drm nog steeds aktief op videocontent. niet omdat apple dat zo graag wil maar omdat de film- en televisiemaatschappijen dat eisen.
"Het lijkt er op dat Apple en Microsoft de handen in een geslagen hebben om op die manier Google te bestrijden "

Dat denk ik ook.
Google smartphone, Google netbook, Google tablet(?)...
Goed initiatief imho. Bing is gewoon een prima alternatief voor Google, en de imagesearch van Bing is zelfs superieur te nomen aan die van Google, omdat hij veel relevantere plaatjes vind en ze gebruiksvriendelijker en overzichtelijker presenteert.

Hopelijk kan dit helpen om het semi-monopolie dat Google (iig in Europa) heeft qua searchengines een beetje te doorbreken, aangezien de iPhone toch redelijk populair is, getuige het grote aantal gebruikers.

Als die mensen dan op hun desktop ook Bing gaan gebruiken ipv Google, doordat ze die van hun iPhone kennen, zou dat imho helemaal mooi zijn. Meer concurrentie is alleen maar beter voor de consument.

Hopen dat er dus ook echt resultaat uit de gesprekken komt!

[Reactie gewijzigd door wildhagen op 25 juli 2024 05:10]

Nou ik vind het een wereld van verschil, en bing waardeloos qua pagina's tonen. En de manier hoe vergelijkbare onderwerpen/websites aan elkaar gerelateerd worden (of beter gezegd; gedupliceerd)

Kleine vergelijking;

ping www.bing.com
Pingen naar a134.g.akamai.net [81.23.243.135] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 81.23.243.135: bytes=32 tijd=348 ms TTL=57
Antwoord van 81.23.243.135: bytes=32 tijd=167 ms TTL=57
Antwoord van 81.23.243.135: bytes=32 tijd=370 ms TTL=57
Antwoord van 81.23.243.135: bytes=32 tijd=345 ms TTL=57

ping www.google.com
Pingen naar www.l.google.com [74.125.77.104] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 74.125.77.104: bytes=32 tijd=35 ms TTL=48
Antwoord van 74.125.77.104: bytes=32 tijd=37 ms TTL=48
Antwoord van 74.125.77.104: bytes=32 tijd=24 ms TTL=48
Antwoord van 74.125.77.104: bytes=32 tijd=25 ms TTL=48


Maar goed, wat ping doet is niet zo heel interessant. Daarlangs verschilt het resultaat natuurlijk. Maar ik vind het verschil in tijd noemenswaardig. Laten we eens naar de hits kijken. Ik wil wat weten over tweakers

bing: Dan krijg ik 4 directe verwijzingen naar tweakers.net en ook nog die naar wap en irc
(de wap. en irc. is + kuddo's - maar 4x hetzelfde link is voor mij weer meer - punten :?)

Google; Dan krijg ik 1 directe verwijzing naar tweakers.net, en via meer... onder de .net link krijg ik aanvullende informatie. Daarlangs wordt mij gewezen op diverse andere tweakers-gerelateerde pagina's.
(ofwel; er wordt een breedere diversiteit aan links/websites geboden)

Ofwel; bing biedt minder alternatieve resultaten in vergelijking tot google. Je zou verwachten dat er bij de top10-20 hits toch vergelijkbare resultaten getoond moeten worden. Echter zit daar een behoorlijk verschil tussen. of zie ik dit verkeerd?

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 23 juli 2024 15:54]

Ping zegt inderdaad niet veel:

ping www.bing.com
Pinging a134.g.akamai.net [77.67.20.41] with 32 bytes of data:
Reply from 77.67.20.41: bytes=32 time=20ms TTL=57
Reply from 77.67.20.41: bytes=32 time=29ms TTL=57
Reply from 77.67.20.41: bytes=32 time=20ms TTL=57
Reply from 77.67.20.41: bytes=32 time=19ms TTL=57

Ping statistics for 77.67.20.41:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 19ms, Maximum = 29ms, Average = 22ms

ping www.google.com
Pinging www.l.google.com [66.102.13.106] with 32 bytes of data:
Reply from 66.102.13.106: bytes=32 time=17ms TTL=51
Reply from 66.102.13.106: bytes=32 time=17ms TTL=51
Reply from 66.102.13.106: bytes=32 time=21ms TTL=51
Reply from 66.102.13.106: bytes=32 time=19ms TTL=51
Inderdaad:

Pinging a134.g.akamai.net [82.94.229.18] with 32 bytes of data:
Reply from 82.94.229.18: bytes=32 time=8ms TTL=57
Reply from 82.94.229.18: bytes=32 time=9ms TTL=57
Reply from 82.94.229.18: bytes=32 time=11ms TTL=57
Reply from 82.94.229.18: bytes=32 time=12ms TTL=57

Pinging www.l.google.com [74.125.77.147] with 32 bytes of data:
Reply from 74.125.77.147: bytes=32 time=11ms TTL=55
Reply from 74.125.77.147: bytes=32 time=13ms TTL=55
Reply from 74.125.77.147: bytes=32 time=18ms TTL=55
Reply from 74.125.77.147: bytes=32 time=17ms TTL=55
Moet je de Nederlandse en Amerikaanse versie van Bing eens vergelijken.

(die land voorkeur in te stellen rechtsboven op de bing pagina)
Kom op zeg bewaar die ping junk voor FOK ofzo. Een beetje de toegang van wereld wijde services vergelijken aan de hand van het verbinding welke jij op dit moment gebruikt?

Ik ben het zeker met je eens mbt de zoek resultaten maar dat je ook nog + punten krijgt voor een TOTAAL niks zeggende ping lijst???
Bing is gewoon een prima alternatief voor Google
De Nederlandse versie is bepaald nog geen goed alternatief voor Google.

Ik zie ondertussen wel in steeds meer landenversies de Bing elementen van de echte nieuwe searchengine en bijpassende gui verschijnen maar in Nederland is het nog steeds waardeloos.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 80466 op 25 juli 2024 05:10]

Dat komt omdat de Nederlandse versie eigenlijk nog gewoon Live Search is met een andere skin. Blijkbaar wilde het management van Microsoft Nederland proberen mee te liften op de 'echte' Bing zonder echt iets te veranderen. Maar ik mag toch hopen dat binnen niet al te veel tijd de Nederlandse versie ook gewoon hetzelfde is.

Het valt me sowieso op dat er dus blijkbaar niet echt eentonig beleid is op dit soort dingen. Dit is toch maar een halfgare invoering van een nieuw product. Je zou zeggen dat Microsoft zoiets als merknamen en de technologie centraal regelt en alleen dingen als vertalingen overlaat aan de lokale kantoren. Vreemd beleid, want zo gebruiken ze dus allemaal verschillende versies, dat lijkt me niet echt overzichtelijk.
Het lijkt mij niet echt een handige zet om Live Search te presenteren als Bing. Ik was bijvoorbeeld niet onder de indruk van Bing.nl; de zoekresultaten kwamen niet in de buurt van die van Google.nl. Men had in dat geval beter op Bing.nl een mededeling kunnen zetten dat Bing hier nog niet beschikbaar is en dat je kunt zoeken met Live Search.
Anoniem: 80466 @macnerd20 januari 2010 10:34
en dat je kunt zoeken met Live Search
Je kunt beter zoeken met de Amerikaanse versie van Bing.
Dat kun je zelf makkelijk instellen.
Inderdaad, ik gebruik dan ook de Amerikaanse versie.
MSN Search en Live Search gaven ondermaatse zoekresultaten, maar van Bing ben ik echt tevreden!
Nou dan heb je blijkbaar zeer makkelijke zoekopdrachten.

Zo had ik gisteren nog ff snel 'n servicepack nodig voor SharePoint. Na 'n zoekopdracht via Bing op de downloadsite van Microsoft kreeg ik geen goede download-link voorgeschoteld, terwijl ik met Google gelijk via het eerste resultaat de juiste download-link te zien kreeg!

Als Bing niet eens zijn "eigen" produkten goed weet te vinden zegt dat al iets over 't zoek-algoritme wat Microsoft gebruikt.

Ook bij andere zoekopdrachten geeft Google in 90% vd. gevallen de juiste hits, terwijl dat met Bing gewoon veel lager is. Dat is iig mijn persoonlijke ervaring.
Dat zegt iets over hen beleid. Als je producten van het zelfde bedrijf hoger gaat scharen dan andere producten ben je als zoekmachine verkeerd bezig. Zoek maar eens 'maps' op Google. Wat krijg je? Google Maps.
Wat is daar nu weer zo vreemd aan? Als je maps intypt op Google is er toch best een hele grote kans dat je Google Maps nodig hebt. Dus jij zegt: Microsoft weet eigenlijk wel dat xbm360 opzoek is naar een download van Microsoft, maar omdat ze bij Microsoft denken dat ze anders 'problemen' krijgen zetten ze dat resultaat maar niet op de pagina? Vreemde logica.
Als ik bij bing zoek op maps staat google maps anders ook gewoon op plek drie. google maps is een erge populaire website met het woord maps erin, nogal logisch dat dat hoog in de zoekresultaten staat.
Bing US versie(dus niet nederland, waar om de 1 of andere reden Beta bij staat) Geeft bij Maps, Google Maps op 1.
Bing is inderdaad prima, maar ik als gebruiker heb gekozen voor Google. Verder zijn de diensten van Google ook erg prettig in gebruik op de iPhone en is ongeveer het hele iPhone gebruikerslandschap het daarmee eens. Als men dus standaard alles op Microsoft services wilt zetten dan vind ik dat nogal vervelend, ik wil voor Bing kunnen kiezen niet er standaard gebruik van maken. De hele houding jegens Google (als dat al klopt natuurlijk, dit is allemaal journalisten/analisten theorie) vind ik vervelend, ik zie liever gewoon een goede samenwerking als consument.

Verder is Microsoft nog steeds heer en meester op alle andere fronten van mijn desktop, dus waarom ik dan ook nog mijn search-engine daar naartoe moet verhuizen snap ik niet helemaal.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 25 juli 2024 05:10]

Verder zijn de diensten van Google ook erg prettig in gebruik op de iPhone en is ongeveer het hele iPhone gebruikerslandschap het daarmee eens
Apple is echter bezig om nieuwe Google applications te weigeren omdat deze te veel concurreren met de toekomstige business van Apple zelf
Klopt, hoewel dat nog niet de spuigaten uitloopt en ik veel diensten gewoon kan instellen. Calendar sync, etc. kan gewoon en dat zijn toch de meer belangrijke zaken. Als men Google maps eraf gaat gooien en meer van die zaken, dan begin ik pas te twijfelen aan de greep van Apple op de iPhone.
Als ervoor een beter product komt, zou het mij een worst wezen van wie die applicatie nou is. Of die nou van Micosoft, Google of Apple zou zijn, of een één of andere bekende toko.. wat maakt dat dan uit.
Ik kan me niet voorstellen dat Apple zo dom zou zijn om google apps zoals zoeken, maps en earth te verwijderen want dan snijden ze zichzelf ook in de vingers want dat zal voor een hoop negatieve publiciteit gaan zorgen.
De mogelijkheid om google producten op de iPhone te gebruiken zorgt juist voor een grote veelzijdigheid in gebruiksmogelijkheden, dit beperken kost gegarandeerd klanten.
Nadeel is dat bing van een bedrijf is met een slechter trackrecord dan bijvoorbeeld google, het zou pas echt gezond zijn als er een 3e partij met zon product op de markt zou komen, net als google destijds die door concurrentie (ik weet het, een vies woord voor veel tweakers) zorgt voor verbeteringen ipv te kiezen op basis van onderbuikgevoelens.
Wat ik mij afvraag..... Sinds wanneer is Apple geen concurrent meer van Microsoft? Voor zover ik weet zijn zij een grotere concurrent dan google. Eigenlijk zijn ze alle 3 grote spelers op vrijwel alle markten (correct me if i'm wrong).

@ alles hieronder, ik praat niet alleen over mobiele telefoons!

[Reactie gewijzigd door jacob.korf op 25 juli 2024 05:10]

Sinds wanneer is Apple geen concurrent meer van Microsoft? Voor zover ik weet zijn zij een grotere concurrent dan google
Grotere concurrent? Mwah, denk het niet. Windows Mobile word op GSM's/smartphones (daar gaat het hier immers over) veel minder gebruikt dan iPhone OS of straks Android.
Grotere concurrent? Mwah, denk het niet. Windows Mobile word op GSM's/smartphones (daar gaat het hier immers over) veel minder gebruikt dan iPhone OS of straks Android.
Pardon? Windows Mobile is nog steeds de leider op het gebied van mobiele OSen als je kijkt naar de cijfers. En iPhone OS hoort nauwelijks in dat lijstje terug, daar het maar op een model (+ varianten) telefoon draait. Android draait nog maar op een handjevol telefoons. De rest heeft allemaal Windows Mobile, en in een klein geval een custom OS (waar je iPhone OS ook onder kunt scharen).
Zie hier, hier en hier andere cijfers...
Android draait nog maar op een handjevol telefoons.
Zoals je ziet had Android met dat handjevol telefoons in Q3 2009 al een aardig marktaandeel. Combineer dat met de enorme groei de afgelopen maanden en zoveel verschillen die elkaar niet meer hoor... En met de Nexus One, Motorola Droid zal die groei wel even doorzetten. (Om over de iPhone en BB maar te zwijgen)

[Reactie gewijzigd door user109731 op 25 juli 2024 05:10]

3% marktaandeel tegenover 12% voor winmobile? Weet niet wat je probeert aan te tonen, maar de hype die android heet, is in de normale consumentenkringen nog absoluut niet zo geaccepteerd als menig tweaker wil geloven. Statcounter gaat alleen over OS, en toevallig identificteren de meest gebruikte browsers op winmobile zich doorgaans niet echt als winmobile, velen gebruiken alternatieve browsers, zoals het immens populaire opera mini.

Je wikipedia link zegt ook vrij weinig, behalve dat winmobile het op 't moment niet zo gigantisch goed doet qua groei, maar ze hebben nog steeds meer markt in handen dan android.
Dat nog wel ja, maar Android is net aan zijn opmars begonnen en WM is er al jaaaren. Oftewel... WM doet het bar slecht globaal gezien.
Wat is dat nou voor rare conclusie? Ze staan nog steeds 3e met een flinke schare trouwe fans, vooral in 't bedrijfsleven. Android is nu leuk als hype, maar of 't vol blijft houden is altijd nog maar de vraag.
3% marktaandeel tegenover 12% voor winmobile
Dit was 9% voor Windows Mobile in Q3 2009, in 2007 had WiMo nog 12%. Geen appels met peren vergelijken :)

Android komt net kijken, draaide zeker vorig jaar op veel minder telefoons, en toch verkocht het meer dan een derde van het aantal verkochte WiMo telefoons. Dat is echt niet slecht voor een nieuwkomer... Nu met de Google Phone (Nexus One) en Motorola Droid zal dat aandeel alleen maar toenemen.

YopY beweerde dat Android slechts op een handjevol telefoons draait en WiMo veeel meer marktaandeel heeft. Ik toon aan dat het aandeel WiMo al jaren daalt, dat Android stevig in de lift zit en dat het verschil dus helemaal niet zo groot meer is.

[Reactie gewijzigd door user109731 op 25 juli 2024 05:10]

en toevallig identificteren de meest gebruikte browsers op winmobile zich doorgaans niet echt als winmobile
Toch wel hoor.
Toch niet hoor.
Kijjk eens naar dit plaatje en je ziet dat Windows Mobile veel minder word gebruikt (rechtertabelletje). En het gebruik loopt ook terug.

Symbian en iPhone OS staan daar ver bovenaan. Android is hier nog niet zo groot, omdat het hier nog vrij jong was (dit zijn stats uit april 2009).

[Reactie gewijzigd door wildhagen op 25 juli 2024 05:10]

Gebruik zegt niets over marktaandeel hé. Een producent trekt hem er niets van aan of je het product gebruikt om de NASA te hacken of het als futuristische wekkerradio dient.
For those new to the report, the AdMob Mobile Metrics report is a reflection of the data flowing through our network each month. The statistics do not represent handset sales or unique devices in the market, rather they represent the relative mobile usage we see from the sites and apps in our network. This means that devices with heavy mobile usage (like the iPhone) have higher share than other devices.
Leek me vrij duidelijk voor een grafiek met AdMob erop.
Leek me vrij duidelijk voor een grafiek met AdMob erop.
:?

is ook gewoon in andere statistiekjes terug te vinden hoor, zie dit plaatje of dit plaatje.

Windows Mobile is dus zoals gezegd maar een kleine speler in de smartphone markt. Met name Symbian, iPhone OS en RIM zijn de marktleiders, en allen vele malen groter qua marketshare dan Windows Mobile.

[Reactie gewijzigd door wildhagen op 25 juli 2024 05:10]

Het gaat erom dat dit statistieken zijn van een AdSupplier voor mobiele apparaten, waarbij er meer ads op iphones worden getoond dan op WM apparaten. Dat zijn die statistieke qua marktaandeel advertenties, niet qua gebruik / verkoop / marktaandeel van het apparaat an sich.
Deze laatste twee statistieken komen dus niet van een adsupplier, maar van o.a. AppleInsider. Enkel de eerste die ik noemde kwam daar vandaan.

En je mag voor jezelf best denken dat Windows Mobile een groot marktaandeel heeft, alleen heeft dat met de werkelijkheid dus niets te maken, want geen enkel onderzoek ondersteunt die gedachte namelijk.
Probeer hem nog eens te lezen om te snappen.
For those new to the report, the AdMob Mobile Metrics report is a reflection of the data flowing through our network each month. The statistics do not represent handset sales or unique devices in the market, rather they represent the relative mobile usage we see from the sites and apps in our network. This means that devices with heavy mobile usage (like the iPhone) have higher share than other devices.
Welke cijfers praat je dan over? Het ligt er maar net aan wat je meet namelijk.
Naar welke cijfers kijk jij dan precies? Want ik kan me juist cijfers herinneren waar WinMo juist een lage market share heeft....

Wikipedia en een simpele google query laten hetzelfde zien. En hoezo is iphone os een custom os en winmo niet? Wat is meamo dan?
Bron? Want volgens mij worden er nog altijd meer apparaten totaal verkocht met Windows Mobile dan iPhone. En hoe kun je nu al weten dat Android wat nog niet veel uit is het nu al beter gaat doen dan Windows Mobile.

Klinkt typisch als een apple fanboy die praat :)
De iPhone is in de VS veel populairder, samen met de BB, dan WM. Ik kan je daar de cijfers van laten zien, effe geen tijd. Verder is WM alleen succesvol in Europa en dat is nog steeds een vrij klein deel van de hele wereld.
Zelfs in de VS kan Apple totaal niet mee met Nokia en ook RIM is groter. En dat is als je enkel naar de smartphones kijkt wat ginder <15% van de totale markt is.
In 2009 tov 2008 hebben ze wel veel meer toestellen verkocht over het ganse jaar. Maar als je Q4 2008 tegenover Q4 2009 legt zie je een stijging van maar 2% voor de iPhone in verkoopaantallen.

Apple moet dus enorm dringend met nieuwe toestellen komen want ze zijn al aan het stagneren. Das nu eenmaal de reden waarom andere fabrikanten tientallen toestellen per jaar uitgeven.
Ervan uitgaande dat het Apple hun wens is om de markt over te nemen zoals de Appleboys denken. Natuurlijk is het helemaal niet hun wens om zo groot te worden.
want ze zijn al aan het stagneren.
Uiteraard, daarom verkochten Apple in één dag in Engeland alleen bij Vodavone ook meer toestellen dan Nexus one in een week bij alle providers wereldwijd.
Behalve dat de Nexus niet eens wereldwijd te verkrijgen is natuurlijk... :z

De vergelijking van de verkoopcijfers is trouwens van de 3GS en dat is de hoeveelste generatie? En de Nexus is de hoeveelste generatie? Juist ja..

Er was voor de launch ook nergens reclame voor de Nexus, groot contrast met de miljoenencampagnes van de Droid & iPhone

Wie heeft dan de Nexus gekocht?
1. Mensen die Android al kenden want anders geven de Amerikanen geen $530 voor een toestel, ze vinden $180 al veel.
2. Geeks die op veel op het internet zitten en niet de huisvrouw die de reclame op TV ziet (iPhone)

Zou wel eens de cijfers van de allereerste iPhone willen zien
Behalve dat de Nexus niet eens wereldwijd te verkrijgen is natuurlijk...
Dat terwijl deze in tegelijkertijd in de VS, GB, Singapore en Hong Kong verkocht werd.
Dat lijken me toch wel wat meer landen als enkel Groot Britannie 1 provider, of niet?

De nexus is de zoveelste Android phone.. dus generatie 28 zeg maar, maar omdat je zo lief om de cijfers vraagt.


Eerste weekend eerste iphone, 500.000 toestellen, volgens mij is dat zelfs enkel nog maar amerika, dat is dus 25x meer als de nexus in een week.

http://money.cnn.com/2007/07/02/technology/iphone_sales/
Anoniem: 196662 @ZpAz20 januari 2010 12:32
En na die iPhone kopen ze dus niets nieuw want er is niets nieuw van Apple. Dat heet stagnatie van de verkopen en als je slechte CEO bent gaat het uiteindelijk ook nog eens beginnen dalen.
En hoelang gaat dat abbonement ook maar weer mee, zou die lang genoeg mee gaan, om volgend jaar, of misschien het jaar daarop een nieuw toestel te gaan halen, wanneer er dus weer een nieuwe iPhone uit is?

Of moet Apple 10 iPhones per jaar uitbrengen, omdat de mensen 10x per jaar overstappen op een nieuw abbonement?
Dat heet toekomstvisie die jij blijkbaar nogal hebt, wat je nu aangeeft moet nog volledig blijken.
Ik zeg dan ook dat het groter is dan WM, daar ging het namelijk over. En als je dat afzet in aantal jaar dat beide OS-en bestaan, is de iPhone explosief gegroeid. Dat men ietwat stagneerd zou best kunnen, maar globaal gezien stijgt men nog steeds. Bovendien kan je niet stellen dat bijv. Symbian perse groter is, dat is in puur marktaandeel wel het geval, maar niet in hetzelfde segment.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 25 juli 2024 05:10]

http://en.wikipedia.org/wiki/Smartphone

Staat een mooie pie-chart van de verkoop in 2009 opgedeeld in os'n, windows mobile is daar al kleiner dan het aandeel iphone os'n, maar android is nog relatief beperkt, mede doordat het niet het volledige jaar beschikbaar was.

Het is zeker geen aftekeneing van de huidige verdeling van smartphone os'n, maar toont toch al wel de richting die het uit gaat en dan ziet het er zeker niet goed uit voor windows mobile. Persoonlijk twijfel ik er zeer sterk aan of windows mobile 7 dit zal veranderen, windows mobiel heeft nl een terechte kutreputatie, een product dat enkel levensvatbaar was omdat bij anderen de kwaliteit van mobile os'n ook niet zo hoogstaand was, apple heeft hier verandering in gebracht en google komt nu ook meespelen.
bullshit..

http://www.appleinsider.c...le_phones_in_q2_2009.html

En denk maar niet dat dat veel veranderd is in negatieve zin voor Apple de latste twee kwartalen..
Natuurlijk zijn Apple en Microsoft ook concurrenten, maar dat geldt niet op alle gebieden. Voordat Google met een eigen telefoon (OS) kwam, was er echter vrijwel geen concurrentie tussen Google en Applr, dat is nu anders geworden.

Zo op zoekgebied heeft Apple zelf geen dienst en daar kan men dus vrij kiezen tussen de beschikbare aanbieders. (Waarbij er nog steeds een kans is dat men gewoon een betere deal wil met Google en dit als een drukmiddel gebruikt...)

Verder vergeet je dat die grote bedrijven op bepaalde gebieden altijd wel samenwerken, zo is Microsoft op het gebied van MS-OFfice weer een grote speler in de Apple Mac OS X markt...
Zo op zoekgebied heeft Apple zelf geen dienst en daar kan men dus vrij kiezen tussen de beschikbare aanbieders. (Waarbij er nog steeds een kans is dat men gewoon een betere deal wil met Google en dit als een drukmiddel gebruikt...)
Laten we hopen dat het alleen een drukmiddel is. Het is nog niet lang geleden dat Apple en Google goede vrienden waren, samen strijdend tegen de werelddominantie van Microsoft. Nu Google te groot is geworden, wordt er een nieuwe coalitie gesmeed?

In het artikel is sprake van een eigen Apple zoek- en advertentieplatform. Daar zit ik helemaal niet op te wachten. Laat Apple zich concentreren op het ontwikkelen van goede producten en software, en laat die andere dingen alsjeblieft aan anderen over.
Ze zijn vooral concurrend op het gebied van laptops en pc's.

MS heeft geen telefoon, google maakt er een.

En soms heb je een "vijand" nodig om je positie te verbeteren/versterken
Sinds Apple zich heeft overgegeven en bootcamp bracht om nog pc's te kunnen verkopen.

Google is gewoon een veel grotere dreiging voor Apple omdat het een vergelijkbaar voorkomen wil uitstralen en dus wel hun publiek kan stelen. Ms zijn de heren in maatpak en dus geen risico om de generaties neo-hippies aan te verliezen. Also know as the lesser of two evils.
Apple en Microsoft zijn nooit grote concurrenten geweest. In tegenstelling tot hen fans, die bij de haverklap een discussie starten wat beter is, delen ze aandelen en patenten.
Het gebeurt wel vaker dat twee bedrijven die in meerdere markten opereren, op het ene gebied concurrenten zijn en op een ander gebied gewoon partners.

Sony en Microsoft bijvoorbeeld: grote concurrenten op de markt van gameconsoles, maar Sony laptops worden wel met Windows verkocht.
Ik denk dat het hier specifiek over de Mobiele telefoon markt gaat. Vooral nu Google met een eigen telefoon gaat komen (dit doet microsoft niet, die levert alleen het OS) zullen Apple en Google elkaar meer beconcureren. Ook denk ik dat beide telefoons proberen uit dezelfde doelgroep te putten, terwijl mijns inziens de telefoons met de MS OSen een deels andere doelgroep hebben.
MS is praktisch gezien geen concurrent, hoewel er natuurlijk wel een holy war loopt over welk OS nou het beste is.

Praktisch gezien verdient Apple zijn geld met computer hardware (MS niet), muziekspelers (waar de Zune nauwelijks meespeelt), muziek en video (Waar MS geen rol speelt) en telefoons (die MS niet maakt).

Dus ja, ze zitten wel in elkaars vaarwater, maar zijn geen fundamentele bedreiging voor elkaar. Sterker nog, MS verdient gewoon lekker aan de Office-voor-Mac software.

Google daarentegen is wel concurrent voor beiden: telefoons, OS, mobiel OS, web-applicaties. Bovendien heeft Google een enorme invloed op wat er op het scherm van de consument komt middels de zoekengine.

Een beetje verdeel-en-heers zou zowel Apple als MS goed uitkomen. Ik denk dat ze bij Apple nog lang peentjes zweten over de inside information die Squirrelboy heeft meegenomen uit zijn RvB functie: http://www.facebook.com/note.php?note_id=99096085889
Dat zal waarschijnlijk alleen op nieuwe iphones gebeuren neem ik aan en niet met terugwerkende kracht dmv een update?

Daarnaast zal Google waarschijnlijk wel selecteerbaar zijn als standaard zoekmachine, net als dat Yahoo er momenteel nog tussen staat als keuze.
Als je een iphone gekocht hebt, dan heeft apple nog steeds alle macht over "jouw" apparaat. Dus ik zou niet weten waarom ze dat niet zouden pushen.
Updates moet je zelf op de iPhone installeren, en worden niet door Apple of een provider gepushed.
simpel niet updaten dus...
wel ververlend ik wil nameljk geen bing.
een best aardige zoekmaschine maar vindt meestal net niet wat ik zoek.
(komt op met andere antwoorden)
als ik een artikel zoek dat ik al eens gelezen heb en zocht met die woorden dan vindt ik die niet (of niet zo snel) met bing..

verder, ik denk dat dit nog een probleem ka worden voor apple.
ze zetten zich zo af tegen microsoft om nu ineens voor bing te kiezen.
een deel van hun image is dat ze (zogenaamd iig) anderz zijn dan microsoft.

ik denk niet dat dit een verstandige zet was/is...
ze zetten zich zo af tegen microsoft om nu ineens voor bing te kiezen.
Ik krijg hierdoor het idee dat ze Microsoft niet meer zo serieus nemen als concurent.
Weet je wat ik niet helemaal begrijp... Bing verzorgt al de searches voor Yahoo. En die kan je al instellen in de iPhone. Of is dit op mobiel gebied nog niet het geval?
In de opties van safari kan je de search engine instellen.
Dus de kans dat google in dat rijtje blijft bestaan is redelijk aanwezig.
de kans dat google in dat rijtje blijft bestaan is redelijk aanwezig
Daar betaald Google nu voor.
Als ze daarvoor straks niet meer betalen zullen ze vermoedelijk uit dat rijtje gewipt worden.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 80466 op 25 juli 2024 05:10]

Daar betaald Google nu voor.
Als ze daarvoor straks niet meer betalen zullen ze vermoedelijk uit dat rijtje gewipt worden.
Nee, Google betaald om de standaard zoekmachine te zijn. Als Apple Google er echt uit zou wippen, dan zou dat behoorlijk wat kritiek opleveren van de gebruikers.
Ben ik dan echt zo scheel? Ik kan dat nergen terug vinden in de voorkeuren van Safari 4.

Ik hoop dat Google gewoon standaard blijft in Safari en als ze Bing gaan instellen als standaard, hoop ik dat je gelijk hebt (en ik dus inderdaad scheel ben), want dan zet ik het zelf gewoon weer meteen terug op Google. Als ze standaard Bing gaan instellen en ik kan dit niet meer terug zetten naar Google, dan stap ik over op een andere browser. Ik laat me niet dat belachelijke Bing door de strot duwen.

Ik heb het overigens over de normale versie van Safari en niet over de mobiele versie. Ik zou het vreemd vinden als dit in de mobiele versie wel is in te stellen en in de desktop-versie niet. Normaal zou je toch verwachten dat de mobiele versie minder opties heeft en niet andersom.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 254094 op 25 juli 2024 05:10]

Preferences --> Default Search Engine --> Google/Yahoo?
Bing verzorgt al de searches voor Yahoo
Ze hebben een overeenkomst gesloten.
Daaarmee is nog niet van de 1 op andere dag heel Yahoo search over op Bing.
Die omschakeling kan nog wel heel 2010 gaan duren.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 80466 op 25 juli 2024 05:10]

Zou de de verschillen tussen
Een Yahoo search op tweakers
en
een Bing search op tweakers
kunnen verklaren.

Ironisch genoeg geeft Yahoo naar mijn mening altijd betere resultaten dan Bing.. wat er dan ook voor gezorgd heeft dat compleet gestopt ben met het gebruiken van Yahoo sinds de aankondiging dat Microsoft de zoekopdrachten zou verzorgen.
Voorheen gebruikte ik het nog wel eens af en toe

[Reactie gewijzigd door Xthemes.us op 25 juli 2024 05:10]

Dan blijft google nog het beste IMHO, door directe links naar onderdelen van de site:

Google search op tweakers
Voor de grap op je links geklikt, en wat vind ik nou via Yahoo over tweakers?
Dealing With Tweakers
The tweaker craves more Meth, but no dosage will help recreate the first rush. ... Tweakers are often involved in domestic disputes and automobile accidents. ...
www.mappsd.org/tweakers.htm - Cached
Misschien een ideetje voor de volgende poll? :Y)

[Reactie gewijzigd door ^Mo^ op 25 juli 2024 05:10]

nee hoor bing verzocht niet de searches van Yahoo.

Yahoo + Microsoft search = Bing.
Opbrengsten gaan door 2 en helft yahoo helft microsoft.

Yahoo eigen zoekmachine is niet bing en geeft andere resultaten en alles.


Omdat Livesearch een groote flop was heeft microsoft samen met Yahoo een nieuw gebeuren gemaakt en dat is bing geworden..
Anoniem: 169504 @84hannes20 januari 2010 14:46
Ik betwijfel of ze er nog steeds zo over denken als Windows Mobile 7 straks wat potten gaat breken. Ik heb er wel vertrouwen in!
Inderdaad dat is ook zo. MS speelt echt niet meer mee op dit moment. Wat is Microsoft tegenwoordig nog? Desktops en spelconsoles is waar zij heersen voor de rest huppelen ze wat achter de rest aan.

Ik ben dan ook wel blij met de evolutie waar Google van het mac platform verbannen wordt want dit duidt er duidelijk op dat Apple zelf aan een alternatief voor Google werkt. Apple zou het nooit in zijn achterhoofd halen MS als een serieuze kandidaat te zien om te concurreren met Google dat zou enkel in het nadeel van Apple uitvallen.
" want dit duidt er duidelijk op dat Apple zelf aan een alternatief voor Google werkt."

Dacht het niet, heb je een bron dan? Want dit is dan voor het eerst dat ik dit hoor... werk je bij apple ofzo?
Ik denk eerder dat ze een andere grotere concurrent zien in de Android.
in de trend van "Jou vijanden zijn mijn vrienden".
Bing wordt misschien "de standaard-zoekmachine", google kan je echt nog wel instellen, zelfs na een update..
Ik hoop het voor jullie
En zo niet dan ga je even naar google.nl op je iphone (of je voegt die website toe aan je favorieten).
Anoniem: 230001 @freaq20 januari 2010 11:25
Niet updaten houdt dus ook in dat je straks 4.0 niet hebt en als de geruchten waar blijken te zijn zou ik die graag willen hebben. Al is het alleen maar om van die zwarte achtergrond af te komen die er nu standaard op staat.

Je kunt toch gewoon de google app gebruiken? Ik heb een snelkoppeling voor google.nl zodat ik altijd eerst de Nederlandse zoekresultaten heb.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 230001 op 25 juli 2024 05:10]

In de letterlijke zin van het woord heb je gelijk, maar ik heb de ervaring dat Apple toch wel aardig zijn updates pushed. Aangezien je na een update gelijk een groot aantal programma's niet meer kan installeren, omdat die "de update vereisen"...
Dit is niet apple maar de ontwikkelaars kiezen ervoor de versies niet te ondersteunen..
Klopt inderdaad, soms om goede redenen soms ook minder. Ik bijv. maak een app die 3.0 nodig heeft, maar vooralsnog alleen maar vanwege een ingebouwde mail-client. Als ik <3.0 wil ondersteunen zal ik dus een alternatief daarvoor in moeten bouwen. Vanwege het "pushen" van updates door Apple is daar echter minder animo voor, ook bij mij, omdat de extra "moeite" op zich vrij weinig effect zal hebben. De meeste iPhone gebruikers hebben ge-update.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 25 juli 2024 05:10]

Maar als die update ook veel voordelen heeft, heb je uiteindelijk weinig keus.
apple heeft helemaal niet 'alle macht over een eenmaal verkochtte iPhone'... Wél kunnen ze updates uitbrengen en die kan een gebruiker laten installeren.
Dat is iets dat vrijwel alle leveranciers van software en besturingssystemen, of hardware-drivers/firmware kunnen doen..

Bij bv de 'tethering-update' van Apple die ook in nederland tethering vrijgaf voordat T-Mobile dat ook wilde, heeft apple toegegeven dit inderdaad terug te draaien in de komende update, maar kunnen gbruikers altijd zelf beslissen wel of niet die update te installeren.
nieuws: T-Mobile: Apple verspreidde 'tethering'-update iPhone te vroeg


Echter, dit te gebruiken om bepaalde 'gebruikers-voorkeurinstellingen' bij in gebruik zijnde apparaten te veranderen zonder hierbij de gebruiker de bewuste keuze zelf te laten nemen, zou ongekend zijn en ik kan me geen enkele Leverancier die z'n eigen klanten zozeer tegen de haren in zal willen strijken, voorstellen.
Anoniem: 63628 @RM-rf20 januari 2010 10:44
Ondertussen bepalen ze precies wat er wel en niet in je appstore staat en daarbuiten kun jij niets installeren zonder maatregelen als jailbreaken. Ook is het voor Apple mogelijk om vanaf afstand eventuele op een later moment afgekeurde applicaties uit te schakelen en te verwijderen. Da's behoorlijk veel macht die geen enkele aanbieder zich bij de consument kan veroorloven.
Software ongedaan maken is geen slechte mogelijkheid en een voordeel van de moderne technologie. 'T gaat hem er echter over wanneer deze wordt gebruikt en of de klanten mooi alle geld terugkrijgen.
Zoals vorig jaar het geval met Amazon waar het voor een goeie reden was en mensen aankoopbedrag terugkregen.
Geen slechte mogelijkheid? Daar denk ik mooi anders over. Ik bepaal zelf wat ik wel en niet met mijn apparatuur doe, en zo'n bedrijfje aan de andere kant van de oceaan heeft er maar met z'n fikken af te blijven. Die mag al blij zijn als ik überhaupt wat van 'm koop. Ik noem 't maar goed een nadeel van moderne techniek en een iets te arrogante organisatie.

Als ik wil tetheren met mijn telefoon en van de één op de andere dag kan dat ineens niet meer, of wat voor gekke dingen dan ook, vind ik niet kunnen.
Als ik iets gekocht heb, heb ik dat gekocht, punt. Als een of ander bedrijfje zich dan ineens bedenkt, meestal om licentie-technische redenen, waar ik als gebruiken geen fuck om geef, heb ik daar niks mee te maken, dat gaat Apple dan maar uitzoeken met degene die de app heeft gemaakt, of wie er dan ook voor verantwoordelijk is. Misschien dat Amazon het een goede reden vond, ik vond van niet..
Inderdaad, echter hebben daar voornamelijk de niet-iPhone gebruikers last van zo lijkt het. Zeker als je kijkt naar de gebruiks-cijfers van apps en de aard van apps die populair zijn (ook op andere platforms).

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 25 juli 2024 05:10]

Gek is dat he, dat mensen die de problemen zien met de iPhone (of het beleid van Apple) dat die dan geen iPhone kopen?

Met het huidige beleid komt er bij mij geen product van Apple meer mijn huis in.
Anoniem: 321779 @Supremo20 januari 2010 13:44
Juist door het beleid van Apple gebruik ik met veel plezier mijn iPhone. Als ik iets nodig heb uit de appstore, kan ik er vanuit gaan dat het werkende software is, zonder vervelende bijwerkingen. Het prijspeil is daarnaast ook nog eens bijzonder aantrekkelijk, waardoor ik graag ergens gewoon voor betaal. Ook fijn voor de ontwikkelaar. Daarnaast is het aanbod enorm waardoor er voor ieder wat wils is. Ik kan dus niet spreken van beperkingen van het platform en ook heb ik derhalve ook geen behoefte aan een jailbreak.

Zoals met alles in het leven is ook het gebruik van een iPhone en andere producten van Apple een keuze. Mijn perceptie binnen mijn vrienden- en kennissenkring en collega is, dat men zeer tevreden is over het totaal product wat Apple levert.

On-topic: Ik verwacht dat het een keuze wordt, waarbij wellicht Bing standaard is. Zal mij een zorg zijn. Zoals het werkt bij de iPhone...'There's an app fort that' ;-)
Da's behoorlijk veel macht die geen enkele aanbieder zich bij de consument kan veroorloven.
Oh jewel! Klik!.
Ook is het voor Apple mogelijk om vanaf afstand eventuele op een later moment afgekeurde applicaties uit te schakelen en te verwijderen
Maar dat is door middel van (jaja) een Jaibreak icm SBSettings gewoon volledig uit te schakelen ;)
apple heeft helemaal niet 'alle macht over een eenmaal verkochtte iPhone'...
Oh jawel.. de Killswitch is de bepalende factor hier.
http://www.telegraph.co.u...ll-switch-discovered.html
http://www.telegraph.co.u...s-iPhone-kill-switch.html

Apple heeft en houdt de macht in handen op de iPhone.
Dat gaat over apps, niet over ingestelde zoekmachines. Hij zegt ook duidelijk "niet alle macht".
Wat een onzin, ook al zouden ze Bing in gaan stellen, je hebt op je toestel gewoon de keuze om van zoekmachine te veranderen, momenteel kan je kiezen uit Google en Yahoo, waarschijnlijk (als het al waar is) komt Bing er gewoon dan bij in dat lijstje.

Maar hee, alles om de macht van Apple aan te proberen te tonen he.
"Vervangt" klinkt anders aardig opdringerig, vooral omdat er in het artikel ook gesproken wordt over Google als Apple's "grootste rivaal", wat zou suggereren dat ze van Google op de iPhone af willen, en het er nu alleen maar op staat bij gebrek aan beter, of zoiets. De reacties hierboven vind ik dat zo gek nog niet. Of ze terecht zijn laat ik in het midden, ik heb geen iPhone dus ik ga er ook niet over oordelen. Maar als het onterecht is, komen de reacties denk ik vooral vanwege de manier hoe het artikel op is gesteld.
Je kunt gewoon bij je instellingen -> Safari een andere zoekmachine kiezen. Geen probleem. :)
Alleen Google en Yahoo op het moment van schrijven.... Maar zoals hierboven is gezegd verzorgt Bing de resultaten van Yahoo(hoewel ik dat niet zeker weet)

Er is trouwens al een Bing App voor de iPhone, incl Bing Maps


OT: Ik hoop Silverlight mobile for iPhone, alleen zullen we wel moeten wachten op Silverlight mobile tot Windows Mobile 7

[Reactie gewijzigd door CR35 op 25 juli 2024 05:10]

Anoniem: 80466 @Flowmo20 januari 2010 09:55
Het kan ook met een OS update.
Dat zou voor Apple beter zijn omdat ze natuurlijk een betere deal hebben met Bing dan met Google en dus direct gebaat zijn bij meer Bing gebruik
Ik ben er niet zo zeker van dat het alleen voor nieuwe toestellen gaat. De verwevenheid met het besturingssysteem gaat vrij ver. Als de deal met Google afgeblazen wordt zal Bing en Apple niet zitten te wachten op een andere zoekmachine die je standaard uit kunt zoeken. Natuurlijk kun je dat wel handmatig blijven regelen.
is het dan nog wel mogelijk om google in te stellen?
Je kunt toch naar www.google.com surfen
Ja ok, Maar het zou ook handig zijn dat de standaard zoekvelden op je telefoon ook gekoppelt zijn aan de zoekmachine die jij ook wilt.
Ja dat kan, momenteel is er de optie te kiezen uit Yahoo of Google.
Er staat standaard zoekmachine, dus lijkt me dat je zelf eigen zoekmachines moet kunnen instellen. Zal wel Bing out-of-the-box geleverd worden, terwijl Apple flink geld opstrijkt van MS, wint MS misschien weer wat marktaandeel in de zoekmachine markt.. Alhoewel de iPhone markt me een relatief kleine markt lijkt en daarom niet super interessant.

[Reactie gewijzigd door Ruud2009 op 25 juli 2024 05:10]

*zucht*

Ik bepaal zelf wel waar ik mee zoek.

Daarnaast: hier gaat weer een commissie over struikelen. Apple zal worden gedwongen om meerdere browsers en meerdere 'standaard' zoekmachines aan te bieden om eerlijke concurrentie mogelijk te maken.
Gevalletje jurisprudentie.
Dat gebeurt al. Je kon altijd al kiezen tussen Google en Yahoo als search engine achter de zoekbalk in iPhone Safari.
Volgens mij snap jij (en een hoop anderen blijkbaar) niet helemaal wat dit precies in gaat houden. Het artikel pretendeert alleen dat Apple Bing als standaard zoekmachine in zou gaan zetten, niet dat ze Google eruit slopen. Niks wijst erop dat je niet ook gewoon nog steeds Google als zoekmachine kan instellen (zoals je nou ook Yahoo in kan stellen).
Euh. Microsoft is ook een grote concurrent van Apple, misschien nog wel groter, daar Windows Mobile en de vele telefoons die daarop werken in de meerderheid zijn tov de iPhone. En dat is alleen de mobiele telefoonmarkt nog, wat te denken van de desktop PC's? Apple en Microsoft zijn wat dat aangaat aartsrivalen - Windows was historisch gezien een kopie van een betijde versie van Mac OS, het lijkt me sterk dat Apple zoiets heeft van 'ach, dat vergeven we ze, no hard feelings'.
Euh. Microsoft is ook een grote concurrent van Apple, misschien nog wel groter, daar Windows Mobile en de vele telefoons die daarop werken in de meerderheid zijn tov de iPhone
Windows Mobile is qua webusage helemaal niet niet in de meerderheid. Windows Mobile heeft een marktaandeel bij mobile web usage van 5 procent, waar iPhone OS op 43 procent zit en Symbian op 36.

Zie dit statistiekje Je ziet daar dat het aandeel WinMobile dus zelfs afneemt, waar Android en en vooral iPhone OS zelfs fors toenemen.

Ook hier of hier is goed te zien dat WinMobile maar een kleine speler is.

[Reactie gewijzigd door wildhagen op 25 juli 2024 05:10]

Jij hebt het alleen over het internetgebruik, wat gemeten wordt aan de hand van een advertentiebedrijfje, dat zegt niets door de wildgroei aan browsers op winmobile die zich niet identificeren als winmobile. Zoals je aan je lijstje kunt zien, lijkt het internetgebruik van winmobile tegen te vallen, maar het marktaandeel van winmobile is een aardig stuk groter dan dat van apple.

Webusage zegt niet alles. Opera mini is het meest gebruikt op windows mobile, maar identificeert zichzelf absoluut niet als winmobile browser. Vergeet ook niet de zakelijke tak van winmobile, die gigantisch veel groter is dan dat van de iphone. Daarin gebruikt men minder browsen, maar wel meer internet door middel van Exchange synchronisatie en noem maar op. De hele winmobile markt zit heel anders in elkaar, dus een vergelijking op basis van AdMob is zacht gezegd stupide.
Daarnaast zijn er in deze pagina al minstens 3 grafiekjes van marktaandeel (dus niet browsergebruik) geplaatst, waarin duidelijk is dat Apple wel degelijk groter is op de mobiele markt dan WinMo.
Kijk eens aan.

Microsoft timmert flink aan de weg met BING.
Dat een bedrijf als Apple met hun razend populaire iPhone/iPod over gaat stappen zegt natuurlijk veel.
Zo maak je niet alleen het gebruik op de iPhone groter, maar indirect is het voor MS reclame voor www.bing.com

En of het de relatie tussen Google en Apple aangeeft is nog maar de vraag.
Het kan gewoon zijn dat BING op dit moment marketing en strategisch de beste keus is voor Apple. En laten we niet vergeten dat ze dat vaker hebben laten zien.

@sanderev66
Je hebt gelijk, het is directe reclame

[Reactie gewijzigd door jqv op 25 juli 2024 05:10]

Dit is meer dan indirect reclame hoor, dit is gewoon direct reclame voor Bing.
Tja het is duidelijk dat ze Google willen naaien hier. Het heeft letterlijk niks te maken met MS. Ze hebben gewoon het eerste de beste zoekengine gekozen welke volgende in het lijst zit om Google te laten zweten.
Hoe kan het nou een slimme zet zijn om MS software te promoten op een appel om het concurrent te helpen.
Of ze snijden in hun eigen vingers met de Iphone als ze google aanhouden of ze snijden in de vingers van de Mac.

Resultaat is of ze hebben totaal lak aan hun klanten met een Mac en richten zich VOLLEDIG en alleen op de Iphone. Of het is allemaal een broodje aap verhaal om Google van gedachte te laten veranderen.

Hoe dan ook ben ik bang dat dit zeer slecht gaat uitpakken voor apple. Al dit soort onzin drijft alleen maar de klanten naar de concurrent welke geen achterlijke App restricties e.d hebben en net zo lekker werkt.

Maar ben er wel blij mee. De Iphone is een leuke gadget maar functioneel gezien het meest achterlijk apparaat ooit. Als GSM straling überhaupt echt een probleem is dan heb je bij veruit een van de ergste apparaten op het planeet.

http://www.ewg.org/cellph...afer-Phone?allavailable=1

Kijk vooral naar het 3G S versie welke het meest gebruikt wordt.
Volgens die grafiek staat hij ergens in het midden van al die telefoons. Wat loop je nou te miepen en stemming te maken hier als je met een bron komt die je uitspraak niet eens ondersteunt!

Jij VIND het trouwens het meest achterlijke apparaat ook. Jouw mening is geen feit.
Raar verhaal. Windows mobile is volgens mij een grotere dreiging dan het hele android gebeuren. Ik zou eerder verwachten dat apple zelf een zoekmachine ontwikkeld dan dat ze bing gaan promoten.
Windows mobile is volgens mij een grotere dreiging dan het hele android gebeuren
Dat betwijfel ik persoonlijk, gezien de populariteit van Google, zowel hun produkten als hun merknaam. Iedereen (nou ja, de overgrote meerderheid) kent hen wel.

Android is maar net serieus op de markt en heeft nu al bijna het marktpercentage dat Windows Mobile, dat veel langer op de markt is, heeft. Ik vermoed dat dat in de nabije toekomst alleen maar zal toenemen, waardoor Google op deze markt dus een serieuzere concurrent voor Apple gaat zijn dan Microsoft.

[Reactie gewijzigd door wildhagen op 25 juli 2024 05:10]

Neelie Kroes., er is weer werk voor je :*)

Ik vind Bing gewoon een waardeloze zoekmachine, in tegenstelling tot het superieure Google. En inderdaad, kunnen je dat niet gewoon instellen met de iPhone/iPod Touch?
Anoniem: 19339 @AMD180020 januari 2010 10:02
Neelie Kroes., er is weer werk voor je
Los van het feit dat Neelie nu wat anders doet: ik denk dat ze dit alleen maar zou toejuichen, aangezien Google wel erg groot is, en dit wat tegengas geeft.
Maar niet door het koppelen van Bing aan de iPhone. Dat is concurrentievervalsing lijkt mij. Mensen horen gewoon de mogelijkheid te hebben om te kiezen.
Waarom zou dat concurrentievervalsing zijn? Een bedrijf (Apple) mag toch zelf weten welke ze als default search engine instellen?

Want het is, in jouw redenatie, dan net zo goed concurrentievervalsing om Google als default in te stellen, zoals het nu is.

En mensen kunnen toch kiezen? Het gaat om welke search engine de default is, dat wil niet zeggen dat je geen andere zou kunnen kiezen.

De EU zal dit, gezien de toenemende macht van Google (op de search engine markt) alleen maar toejuichen, omdat dit voor meer concurrentie zorgt. Men zal hier dus zeker niet tegen gaan optreden.
Ik heb geen iPhone of iPod Touch, dus ik weet niet of je dat kan instellen. Als je dat wel in kan stellen is het inderdaad wel goed, alleen om Google wat tegengas te geven...terwijl Bing gewoon niet de beste zoekmachine is.
Ik heb geen iPhone of iPod Touch, dus ik weet niet of je dat kan instellen.
In settings -> safari -> search engine heb je de keuze tussen google en yahoo, maar je kunt niet zelf searchengines toevoegen voor zover ik kan zien. (best jammer, dan had ik wikipedia er bij kunnen mikken)
Waarom zou dat concurrentievervalsing zijn? Een bedrijf (Apple) mag toch zelf weten welke ze als default search engine instellen?
Ben het met je eens hoor, maar ik wil toch even enige naieviteit wegnemen, die bij sommige mensen lijkt te bestaan. Het is geen keuze omdat ze de een of de andere leuker vinden. Zowel Google als Microsoft leggen domweg keiharde pegels neer voor zo'n default instelling.

Zo betaalt Google aan Mozilla enkele tientallen miljoen dollars (geloof iets van 80 miljoen afgelopen jaar) om de default search-engine in firefox te zijn. Een soortgelijke deal zal voor de iPhone bestaan.
Dat een bedrijf als Apple met hun razend populaire iPhone/iPod over gaat stappen zegt natuurlijk veel.
Zegt dus vooral dat het aanbod van Microsoft lucratief genoeg is.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 25 juli 2024 05:10]

Waarom zou dat met Google geen probleem vormen?
Anoniem: 80466 @AMD180020 januari 2010 10:45
Maar niet door het koppelen van Bing aan de iPhone. Dat is concurrentievervalsing lijkt mij. Mensen horen gewoon de mogelijkheid te hebben om te kiezen
Google betaalt al jaren voor Google als default zoekmachine op de iPhone (concreet: Apple deelt in de advertentieinkomsten die via de iPhone gegenereerd worden).

Vond je dat geen conccurrentievervalsing dan ?
Neellie Kroes heeft een andere baan. En waarom zou Google wel ingesteld mogen worden als zoekmachine, en Bing niet?

Dat noemen we met verschillende maten meten!!!

Gebruik bing.com
Dan zie je wat deze zoekmachine kan.
Dus niet bing.nl
Google is bij lange na niet meer superieur. Zoals JQV al zegt, probeer www.bing.com ipv de .nl versie. Had Google in het begin ook, de nederlandse versie was verschrikkelijk langzaam en incompleet.

Bing heeft zeker een aantal voordelen, probeer het maar eens. Het meest voor de hand liggende is de afbeeldingen-sectie ;)
Ik denk niet dat Nikkelen Neelie hier echt voor hoeft te werken. Op het gebied van Mobile OS is Apple echt huge...

Bing is best een goede zoekmachine... ik denk dat je nogal met je fanboy hart denkt. Het is goed dat Google een fikse concurrent erbij krijgt omdat niemand in staat moet zijn het internet gebruik in kaart te brengen zoals Google dat doet! We zouden allemaal meer Bing moeten gebruiken!

MIsschien is Google wel beter maar ik denk dat je met de juiste keywords ook op Bing vind wat je moet hebben.
Anoniem: 63628 @_Noldy20 januari 2010 11:01
Nee hoor, Apple is nog steeds één van de kleinere spelers, met winmobile, blackberry en symbianOS voorop.
Fout, Apple is op deze markt één van de grootste spelers, alleen Symbian en RIM zijn nog groter, hoewel RIM maar een fractie boven iPhone OS staat.

Windows Mobile stelt qua marktaandeel relatief niet zoveel voor, dat is echt maar een klein deel, en dat aandeel loopt dan nog eens steeds verder terug ook, waar het aandeel iPhone OS juist toeneemt.

Zie dit statistiekje over de diverse martkaandelen, vergeleken over meerdere jaren.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.