Titanfall Preview

Over guns, mechs en meer

Goede voorbereiding

We kregen al eerder de kans om Titanfall te spelen, maar dat betrof welgeteld één enkele match van hooguit tien minuten. Bovendien speelden we die in een zeer lawaaiige hal tijdens de GamesCom, terwijl we een stevige rij wachtenden in onze nek voelden hijgen. Niet echt ideale omstandigheden, al waren we maar wat blij met deze kans. Gelukkig hebben we inmiddels een herkansing gekregen. We mochten ons twee uur lang uitleven in deze online teambased multiplayer-shooter, dit keer zonder zwetende Duitse pubers in onze nek. Het gezelschap bestond nu uit een mix van Europese collega's en personeel van ontwikkelaar Respawn Entertainment en uitgever Electronic Arts. Daarbij was uiteraard duidelijk te merken dat de laatste twee groepen meer ervaring met de game hadden dan het schrijvende deel van de aanwezigen.

Training

Eigenlijk vreemd dat wat training in Titanfall geen kwaad kan, want de mogelijkheden die een speler heeft wijken helemaal niet zoveel af van wat standaard is in een hedendaagse shooter. Respawn heeft die behoefte gelukkig ook onderkend, want er is een uitgebreide training voorafgaand aan het echte werk. In de training komen beide rollen aan bod die een speler kan vervullen: Pilot en Titan. De Pilots zijn het voetvolk van Titanfall, de rol die je standaard vervult als je in een online potje aan een match begint .

Als Pilot neem je het met vijf andere piloten op tegen een even groot team piloten van de andere factie. De strijdende partijen heten de Interstellar Manufacturing Corporation en de Militia, al is het onderscheid tussen de twee klein. Beide partijen hebben dezelfde opties, om de balans niet te verstoren. Tijdens de training komt het conflict tussen beide partijen nog niet aan bod. Je leert vooral dat een Pilot het moet hebben van zijn wapentuig en van zijn snelheid. Omdat de Titans in de game zoveel groter zijn, dient een Pilot zich razendsnel uit de voeten te kunnen maken, om zo aan de enorme vuurkracht van de mechanische reuzen te ontkomen.

Respawn toont de mechs uit Titanfall.

07:15
Titanfall Video van 15 maart 2014