Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 25 reacties

Respawn Entertainment gaat samen met Nvidia een patch uitbrengen voor Titanfall die de game ondersteuning geeft voor Gameworks. Daarmee krijgt de game ondersteuning voor 4k-schermen, sli, temporal anti-aliasing en horizon based ambient occlusion+.

"We werken samen met Nvidia aan verschillende Gameworks-technieken die ervoor moeten zorgen dat Titanfall er beter uitziet en beter speelt", stelt Respawn-directeur Vince Zampella in het artikel dat Nvidia aan de samenwerking wijdt. De grafische verbeteringen moeten komen van twee Gameworks-onderdelen die door Nvidia en Respawn zullen worden ingebouwd: temporal anti-aliasing en horizon based ambient occlusion+.

Temporal anti-aliasing, afgekort txaa, is een anti-aliasing-techniek die een helderder beeld moet opleveren en flikkerend beeld moet voorkomen. Het is een multi-sample anti-aliasing-techniek, gecombineerd met post processing. Horizon based ambient occlusion+, afgekort hbao+, is vooral een aanvulling op bestaande ambient-occlusion-technieken. Daarnaast wil Respawn ondersteuning inbouwen voor 4k-schermen en Nvidia's sli-techniek, waarbij verschillende grafische kaarten gecombineerd kunnen worden. Wanneer de patch met de Nvidia-technieken klaar is, is niet bekend. Respawn heeft wel een patch vrijgegeven die bugs plet en de balans in de shooter verbetert.

Onze Titanfall-videoreview

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (24)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (25)

Als je een AMD gpu hebt juich je best niet te luid...

http://www.extremetech.com/extreme/173511-nvidias-gameworks-program-usurps-power-from-developers-end-users-and-amd

Het is mss een beetje een overdone doemartikel,... echter enkele punten heb ik al aan den lijve ondervonden in AC4. Voor mij is het niet volledig uit de lucht gegrepen....

Ik hoop alvast dat ik ongelijk heb...
TXAA, SLI en HBAO+ zijn zeer welkom.. TXAA werkt geweldig (gebruik het zelf o.a. in AC4:Black Flag) en SLI is gewoon een vereiste voor hogere resoluties.. En HBAO+ zal de game ook alleen maar weer mooier maken..

Maar vooral SLI had natuurlijk gewoon sinds de release al ondersteunt moeten worden.. Ik gebruik het zelf niet, maar ik kan me best voorstellen dat mensen die het wel gebruiken (voor o.a. surround opstellingen) er flink van baalde..
Niet alleen voor surround opstelling hoor... Ook als je 2 x GTX 760 in je pc hebt die je tegenwoordig voor een goede 400 euro totaal koopt, en samen de performance behalen van een 800 euro kostende titan, zorgt voor een behoorlijke geld winst en max prestaties. Wel heb ik gemerkt dat wanneer de frames onder de 80 FPS komen bij mijn SLI opstelling in welke game dan ook, dat het beeld gaat hakkelen. ik weet niet zeker of dit micro stutter is, maar het loopt dan gewoon niet altijd even lekker meer.

Maar toch kan ik iedereen een dubbele 760 aanraden. wat een performance voor dat geld!
Sli werkt super idd, wil nooit meer anders.
@raymondtoonen
Ligt ook aan de game engine TXAA in crysis 3 werkt geloof ik niet zo goed als SMAA. Zelfs MSAA doet niet wat het moet doen in crysis 3.

PHYSX zit er al in en werkt over de CPU.

[Reactie gewijzigd door 304087 op 24 maart 2014 13:56]

Is het gek dat ik me erover verbaas dat dit spel niet standaard SLI en dergelijken ondersteund?
Ondertussen ondersteunen alle nieuwe spellen toch Crossfire en SLI etc???
Nee ik vind het ook vreemd, ik dacht dat dat soort zaken eerder op engine- dan op game-niveau geregeld zouden zijn.

Blijkbaar worden er toch zoveel verschillende dingen met zo'n engine gedaan dat het per spel bepaald wordt wat er ondersteund wordt, of ze hebben voor Titanfall gewoon niet zo'n moderne engine met standaard ondersteuning voor dit soort zaken gebruikt.

[Reactie gewijzigd door Vizzie op 24 maart 2014 11:26]

Om SLI (of eigenlijk AFR) te ondersteunen moet je vrij apart met je resource-updates om gaan (alles dubbel bufferen en duplicates creeren voor iedere GPU). Het kan best zijn dat ze bepaalde game specifieke rendering system(en) hadden toegevoegt die dit niet ondersteunen. En dan houd 't in dat je geen AFR support hebt, aangezien dit voor ieder resource-type gedaan moet worden.
Het werkte in de demo deels... ik heb het met sli gespeeld en het liep in het begin van een match heel goed. maar naar mate ik langer een map speelde ging het beeld steeds vaker en langer stotteren.

Ach echt vreemd kijk ik er niet van op. SLI op bf4 werkt ook pas fatsoenlijk sinds een maand. toen nvidia nog een patch uitbracht had ik opeens 90 ipv 70 FPS. Ik kan nu met een setupje van 2 x 760GTX BF4 op ultra draaien met nog steeds 60 FPS.

AA vind ik in de meeste gevallen (vooral online) erg storend, het is onnodig zwaar op de videokaart en het beeld en textures worden er op afstand erg blurry van.

Beter zou het zijn om 4k schermen in massa productie te nemen van 24 inch. dan heb je namelijk AA helemaal niet meer nodig, omdat alles zo scherp is en pixels zo klein dat de kartel lijntjes vanzelf strak ogen. Nu alleen nog videokaarten die deze monster resoluties aan kunnen...
He he

SLI heeft nooit gewerkt in titanfall. Je moet niet naar de fps maar juist naar de gpu usage kijken. Voor meer info moet je maar even Googlen en je verdiepen.

Dat het standaard niet werkt in titanfall vind ik op zich geen probleem. SLI en crossfire zijn naar mijn ervaring echt een gimmick. Niet alleen is de ondersteuning over het algemeen niet best, je frametimes zijn ook minder bij multi gpu.

BF, planetside en crysis zijn zo een paar voorbeelden. Al moet ik wel zeggen dat multi gpu niet geschikt is voor multiplayer games, maar dat singleplayer vaak wel goed gebruik maakt van de extra hardware. Maar goed persoonlijk doe ik het daar niet voor.
De engine die Titanfall gebruikt is al vrij oud en helemaal gecustomized. Zou me niet verbazen als de engine die gebruikt wordt het domweg nog niet ondersteund en ze het er nu dus acheraf in bouwen.
Ook kan het zijn dat door de grote mate van verbouwing van de engine, de originele SLI code niet meer gebruikt kan worden.
Is er voor deze zaken echt nVidia Gameworks nodig?
Het lijkt mij dat 4K, SLI en wat alternatieve render technieken sowieso wel mogelijk moet zijn...

Wel leuk dat je hybride SLI kunt gebruiken maar wil je daarvoor een vendor lock achtige oplossing?
De volledige patch notes van de update afgelopen week (server side)

Wat tevens benoemswaardig is; TitanFall zal volgende update nieuwe game-modus(sen) toevoegen, zo is te lezen op twitter.

" the studio will offer “free updates” alongside paid DLC, which players can secure at a discounted price by picking up the Titanfall Season Pass."

De update zal metname gericht zijn op verbeteren van prestatie, zo staat op respawn forum beschreven

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 24 maart 2014 10:54]

Nee, GameWorks is helemaal niet nodig hiervoor.

Ook TXAA, hoewel Nvidia het niet op AMD toestaat zou wel gewoon op AMD kunnen draaien. Het is niet veel meer dan 2xMSAA + een afgrijselijk lelijke vorm van FXAA.

En HBAO+ had er gewoon al in moeten zitten :)
Het is natuurlijk een eigen smaak. TXAA vind ik namelijk best mooi bij bv AC:Black Flag ook al draai ik het op SMAA voor betere performance.
Ja tuurlijk is het eigen smaak, maar er wordt zo vaak beweerd dat TXAA minder vaseline bevat dan FXAA en dat is gewoon je reinste onzin, aangezien het post-processing algoritme in TXAA gewoon een groot deel van FXAA is. Helaas is het dan ook een aggressieve vorm van FXAA wat naar mijn smaak gewoon veel te wazig is. Als ze het post-processing deel van TXAA niet zo idioot aggressief hadden gemaakt had ik het niet zo lelijk gevonden.

Mag duidelijk zijn dat ik een grafhekel aan FXAA heb; overigens ook aan MLAA. Van de PPAA methodes vind ik alleen SMAA een IQ verbetering en ook die heb ik liever niet op volle kracht. Het idee achter TXAA (MSAA + PPAA) is goed, uitvoering niet; als het even kan doe ik liever zelf MSAA + SMAA ;)
Voor 4k zeker niet, dat is natuurlijk onzin, kwestie van een paar getalletjes verhogen. Volgens mij kan je Unreal Tournament 99 zelfs nog out of the box op 4k renderen.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 24 maart 2014 21:36]

Ben benieuwd! de game ziet er al goed genoeg uit, maar meer is altijd welkom. Wel moeten ze snel met een goede patch komen om matchmaking te fixen dat blijft irritatie opleveren.
waarbij verschillende grafische kaarten gecombineerd kunnen worden.

Ik denk dat ik wat gemist heb. Verschillende, als in specificaties die van elkaar afwijken?
Ach, ik vind 't wel leuk als games nieuwe leuke vernuftigheden als dit krijgen. Als all-round gamer (laat 't pc zijn of console), ben ik altijd stiekem tch uit op fraaie graphics - naast goede gameplay, jaja ;). Latere toevoegingen als dit vind ik alleen maar 't gamen waard. Ben l-tijd weer benieuwd waar ze nu weer mee op de proppen komen!

[Reactie gewijzigd door prodygee op 24 maart 2014 14:53]

Ja. Maar dan liever op een correcte manier, en niet met proprietary vendor locked crap.
Ja 't is nu eenmaal iets van NVIDIA, gaan we niks aan veranderen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True