Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 72 reacties

De Windows-versie van Titanfall gaat richthulp gebruiken om de multiplayer-wedstrijden gebalanceerder te maken voor mensen die een Xbox 360-controller gebruiken in plaats van een muis en keyboard. Het nieuws leidt tot veel negatieve reacties onder gamers.

TitanfallOntwikkelaar Respawn Entertainment maakte het gebruik van richthulp voor gamers die met een controller spelen in Titanfall woensdag via Twitter bekend. De functie wordt gebruikt om het speelveld gelijker te maken voor spelers die een Xbox 360-controller gebruiken in de game. Zonder de richthulp hebben deze spelers een nadeel ten opzichte van gamers met een toetsenbord en muis.

Het nieuws wordt door verschillende gamers op Twitter en NeoGAF met enige scepsis ontvangen. Volgens hen bestaat namelijk het risico dat de richthulp te genereus is en zijn doel voorbij streeft. Zo zou het meer op een hack lijken dan op een hulpmiddel. Het toevoegen van de functie schept wellicht ook extra mogelijkheden voor hackers om relatief makkelijk een volledige aimbot te ontwikkelen. Titanfall voor Windows ondersteunt overigens de Xbox One-controller niet.

In 2011 had de Windows-versie van shooter Crysis 2 al richthulp voor controllergebruikers. Ook dit leidde tot veel negatieve reacties. Dat kwam vooral doordat het ook mogelijk was om richthulp aan te zetten terwijl de speler een muis en keyboard gebruikte, en geen controller. Bovendien werd het volgens velen te makkelijk om goed te presteren in multiplayer-sessies met een controller. Ook Call of Duty: Ghosts voor Windows was voorzien van richthulp die ook actief kon zijn als er met een muis gespeeld werd, maar dit lijkt inmiddels opgelost door een patch.

De richthulp zit in elk geval in de Windows-versie van Titanfall. Of de Xbox One- en de Xbox 360-een soortgelijk systeem gebruiken is niet duidelijk. Alle versies van Titanfall komen op 13 maart op de markt en worden uitgegeven door Electronic Arts.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (72)

Ik begrijp niet zo goed dat we na de zoveelste generatie game controllers er nog niet is in geslaagd om een deftig alternatief te vinden voor de muis op een game console.

Een muis is niet meer dan een sensor die je met vingers door laat bewegen in een 2d vlak van een beperkte afmeting. Zeker met die 6400dpi muizen kan je heel accuraat bewegen met een kleine verplaatsing. 12cm x 12cm lijkt me voldoende.

Met de zelfde technologie moet toch mogelijk zijn een soort (mss hand held) pad te waar je een muis in verplaatst. Maak het magnetisch zodat uw stick/muis/ vrij kan bewegen maar steeds op de pad blijft hangen. Als de sensor is het bewegende deel zit moet er wel een kabeltje lopen voor energie en dataoverdracht, maar het kunnen ook twee nylon schijven zijn die over elkaar schuiven. het valt makkelijk te prototypen omdat alle technologie zeer goedkoop voor handen is.
In die zin was de basis van de Wii-controller voor mikken in een FPS wel een goed idee! Niet dat dat goed uitgewerkt was, maar het was wel logischer en echter.
Zelfs met een stukje hulp van de auto aim zal de keyboard/muis combinatie superieur blijven aan de controller. De gevoeligheid en accuracy van een controller komt er niet eens in de buurt van. Zal wel niet lang gaan duren voordat de twee input methodes uit elkaar getrokken worden of XBone users niet tegen PC users kunnen spelen.

Daarbij kan het eventueel ook nog zo zijn dat ze een server optie hebben waarbij spelers met auto-aim geweerd worden. Wordt afwachten. Ik ben iig niet bang voor een verpeste spelervaring. *lief muis aaien doet*
Dat gaat leuk worden, zoiets hadden ze ook al bij de Demo op Gamescom. Ik speelde in een groep met voornamelijk controllers en met muis en tobo maakte ik echt compleet gehakt van al die mensen op de controller. De enige met wie ik moeite had was mun maat, maar die speelde ook tobo+muis.

Zolang de balans niet verschuift dat er een oneerlijke voordeel ontstaat vind ik het best. Mijn pc hangt best vaak aan de TV bij mijn bed. Als ik dan een keer rustig wil chillen kan ik in elk geval de controller proberen.
Tja waarom wachten op een aimbot als je hem gewoon kan krijgen met een controller, blijf het apart vinden die aim support.. :)
PC versie en controller, ga je schamen en terug naar je console.. O-)

[Reactie gewijzigd door Qualixo op 30 januari 2014 14:42]

Tja, ze hebben het herhaaldelijk geprobeerd met crossplatform titels, neem een shadowrun, UT3 (PS3 - maar snel er weer uitgesloopt) en Halo 1 (vs xbox).

In alle gevallen werden de controller spelers simpelweg gedomineerd door de keyboard en muis spelers, om dat ze b.v. sneller zich geheel konden omdraaien, makkelijker konden aimen / pre aimen / rondkijken, of omdat de "dodge moves" met keyboard en muis gemakkelijker sneller te doen waren. (immers is het drie vingers (op WASD) versus 1 vinger en n duim (trigger en dpad))

Aim assist is en blijft een "lapmiddel". De speelsnelheid zou simpelweg omlaag kunnen om nauwkeuriger aimen toe te laten staan zonder assist en eigenlijk zou je gewoon geen alternatieve controllers toe moeten staan om het te laten werken.
Maar ook andere hardware verschillen maken het natuurlijk een oneerlijke aangelegenheid.
(neem alleen al het display (tv / monitor en 50hz TV versus 200+ hz TV - zelfs bij gelijke frames kijkt het een gewoon beter dan het ander)

Ik snap de negatieve reacties wel. Ik zou ook niet graag meespelen in zo'n cross platform game. Er kunnen 2 dingen gebeuren: 1) de controller gamers hebben teveel voordeel van de assist en "aimbotten" en slechts een enkeling kan het bijhouden met de muis. of 2) de Assist is een limiterende factor omdat deze niet zo snel / goed werkt als de muis in handen van een ervaren speler. De assist helpt maar is limiterend in de skill van de controller gebruiker en een (groot?) deel van de keyboard muis gamers kan wl over deze "skill limit' heen.
Wat ik niet snap, waarom ze niet gewoon een muis en toetsenbord toelaten op de consoles? Je bent duidelijk sneller en accurater met een muis en toetsenbord, dan met een controller; die eigenlijk voor RPG's ontworpen is.
Omdat als je dan dus krijgt dat je mensen bijna weer gaat verplichten om hun Console titels online k met keyboard en muist te gaan laten spelen op de PS en XB.

Ondanks dat iedere console speler er over blijft vallen, is in mijn ogen de muis gewoon een veel beter richtmiddel dan zo'n analoge stick. Je kan er bijzonder goed in worden, maar pro vs pro niveau denk ik toch gewoon dat de muis spelers het zouden winnen.
En je kunt niet zomaar alle console spelers gaan verplichten een keyboard / muis aan te gaan sluiten voor games. Ondanks dat op de PC er wel regelmatig met rode letters komt te staan "Use a controller (of zelfs MS xbox PC USB controller!!) or you're going to have a bad time".

Maar goed, veel commerciele successen in de shooters van de afgelopen jaren hebben allang laten zien dat het helemaal niet om skill moet gaan. CoD is het sterkste voorbeeld, waar ze bewust zo veel mogelijk doen aan "skill compressie" zodat iedereen eens een top game speelt, bonussen haalt en "hooked" is en blijft.

Ik had gehoopt dat ze met Titanfall wl een esport waardige game als Counterstrike wilde gaan proberen neer te zetten, maar gezien het marketing budget had ik natuurlijk meteen al kunnen concluderen dat dat niet het geval zou worden. Toch hoop ik dat ze het niet te erg verknoeien door dit soort perikelen. En dan houd ik lekker m'n mond en koop ik wel een gamepad voor DarkSouls 2.
Helemaal eens met je verhaal overigens! Ik vind het gezeur soms alleen zo onnodig. Als je op een console gamed, is het casual en dus niet om de 'beste' te zijn. Wil je de beste zijn, competitief spelen en dergelijke; dan kies je voor de PC.

Commercie heeft de games van tegenwoordig inderdaad geen goed gedaan. Ook van Battlefield 4 had ik ietwat een competitieve game verwacht. Helaas niet het geval. In de shooter wereld is er eigenlijk niks te doen, wat betreft de nieuwe games dan. Alleen oudere games zoals Counter Strike kunnen de E-Sports wereld een beetje helpen, maar verder is er geen enkele shooter die er serieus moeite voor doet. Ik had overigens goede hoop voor Warface, die bepaalde aspecten wel heeft, maar helaas ook teveel pay-2-win hanteert. Amerika's Army is voor mij eigenlijk de enige competitive shooter die me echt kon boeien. Helaas is dat vergane glorie.

Voor competitieve games moet je toch richting Dota 2/LoL/StarCraft en dergelijke.
Ik zie het anders, ik speel juist op console om alle hackers en aimbots op de PC te vermijden. Op consoles heb je dat gewoon veel minder (tenminste zolang het spel nog wordt ondersteund door de uitgever middels updates).

Iedereen dezelfde hardware en controller is naar mijn mening juist een belangrijke voorwaarde om competitief te kunnen spelen. Op de Xbox360/CoD had je bijvoorbeeld al snel in de gaten als iemand met een Xim (muis/kb) speelde.

Ik moet er niet aan denken dat er straks allemaal tryhards op PS4 met muis en keyboard komen spelen waardoor ik met mijn controller geen kans meer heb en dus min of meer gedwongen wordt om ook met muis/kb te gaan spelen.
Ondanks dat op de PC er wel regelmatig met rode letters komt te staan "Use a controller (of zelfs MS xbox PC USB controller!!) or you're going to have a bad time".
Vind ik geen probleem. Een game als super meat boy speelt nu eenmaal een stuk beter met een game pad. Ook platformers zoals Assassins Creed of Tomb Raider spelen fijn met een controller.

Als PC gamer moet je in mijn mening dan ook een controller hebben. Zelfs al gebruik je hem maar, zoals ik, voor enkele games.
Omdat dan mensen met een muis en toetsenbord gaan spelen op spellen waar de rest alleen met een controller speelt waardoor je te veel voordeel krijgt tegenover de andere spelers.
Op mijn PS3 kan ik gewoon een toetsenbord aansluiten hoor, of deze ook in games wordt ondersteund weet ik niet.
Maar daarmee vergaat toch het ff lekker in de bank weg zakken; ipv een precieze houding en vlakke ondergrond die je nodig hebt om je toetsenbord/muis te bedienen.

Leuk dat ze aan de consolegamers denken, maar zoals al beschreven het is en blijft een lapmiddel
Dit:
[quote]
Omdat dan mensen met een muis en toetsenbord gaan spelen op spellen waar de rest alleen met een controller speelt waardoor je te veel voordeel krijgt tegenover de andere spelers.
En console gamers zitten vaak op de bank voor de tv te gamen en dan is een toetsenbord/ muis ook nogal onpraktisch.

Verder ben ik dusdanig vastgeroest aan een controller dat ik met een FPS echt totaal niet overweg kan met een toetsenbord en muis :>
Oh man niet alsjeblieft niet NOG langzamer, shooters zijn al zo ontzettend sloom geworden door die stomme consoles. Zelfs het snelste schietspel op een console is een slome saaie slak vergeleken met Q3 of UT op de PC vroeger.
Dat komt omdat ze ook nog zoiets als realisme mee hebben genomen. Animaties zijn nou eenmaal wat werkelijker geworden. Niet meer ronddraaien in een splitsecond, maar normaal zoals je dat in het echt doet.
Ik snap dat gezeur totaal niet. Zelf speel ik Black ops 2 voor de PC gewoon op mn TV met controller, ook online. En ik kan zonder problemen meekomen met de PC spelers.

Ik heb het wel als eens vaker aangegeven. Je moet je speelstijl een beetje aanpassen, en met name in maps met lange afstanden (turbine bijv) kan je haast niet zonder target finder op je wapen, omdat je anders gewoon vijanden op lange afstanden niet snel genoeg ziet, immers zitten de meeste BO2 PC gamers met hun neus in het scherm, en ik op een meter of 5 afstand.

De enige echte minpunten die je hebt zijn dus de afstand naar je scherm, en het feit dat je iets minder snel kan reageren in sommige situaties. Echter heb je weer preciezere controle mbt het lopen en het bewegen van je karakter en wanneer een tegenstander om de hoek komt is ff je pookje indrukken sneller dan dat zij op de v (geloof ik dat het was) kunnen drukken om te melee-en. Ik speel het ook wel eens op mn desktop PC, en daar kan je met een hele andere speelstijl spelen, het is gewoon een stukje aanpassen aan de sterke en zwakke punten van de controller en/of keyboard en muis.


Het toevoegen van aim assist in Titanfall vind ik dan ook alleen maar dom. Je weet haast wel zeker dat er hackers gaan zijn die het weten in te schakelen voor de toetsenbord/muis spelers en dat je heel veel irritatie gaat krijgen.

Wanneer ik met mn vriendin de console versie van BO 1 of 2 speel dan irriteer ik me iig mateloos aan de aim assist omdat ik daardoor juist iedere keer mis |:(
Mja ik denk dat het best wel mee gaat vallen. Men doet nu moord en brand schreeuwen, maar het is niet alsof het auto-aim is. Het is nog altijd een assist.

En verder heb je inderdaad wat meer mogelijkheden. Sommige knoppen zijn gewoon makkelijker bereikbaar. Ik speel zelf ook al langer met controller en merk daarbij dat je ook niet met 1 pookje moet mikken, dat doe je met beiden. Zit je er net wat naast, dan loop je de goede richting op. Kleine bewerkingen doe je dan ook met beide sticks. Is even wennen, maar werkt daarna net zo prettig.

Ik denk dat het met hacken wel mee zal vallen. Het is voor muis eerder storend denk ik, dan dat het echt wat toevoegt.
Nog een oorzaak kan zijn de inputlag van de tv's van de consolegamers zijn. die is vaak 50ms of hoger, zelfs op game-mode. De meeste pc-monitoren hebben een veel lagere inputlag, waardoor de pc-gamers sneller kunnen reageren.
Kan je nu al vertellen dat mocht ik dit ooit gaan spelen, ik rondjes loop om de controller gamers ;)
Aim-assist zoals ik ze tot dusver op de 360 heb meegemaakt maken je dermate traag en inaccuraat dat het voor iedere hardcore shooter enthousiast (die de golden age of twitch-shooters heeft meegemaakt) een no go is. (mag lijen dat ze het niet voor muis verplichten)
Kan me nog leuke UT praktijken herinneren op de PS3 met muis }>
Muis > controller in FPS

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 30 januari 2014 14:54]

Ik gok dat dit nieuws gekoppeld kan worden aan de Oculus Rift, waarom zou je anders een shooter NIET met toetsenbord en muis willen besturen.
Met de Oculus Rift zou ik het mij wel kunnen voorstellen, staan en om je heen kijken terwijl je met de draadloze controler in je hand staat!

of niet ... het is maar een gokje ;)
Iemand the de "golden age of twitch shooters" heeft meegemaakt gaat geen plezier beleven aan een traag spel als Titanfall ;)
i wish the golden age of twitch shoooters was still here...
heerlijk zo quake of unreal tournament spelen, heb ik nog vaak ik de klas gespeeld op die pc's, ik mis die shooters
btw ik wil wel is quake 3 tegen iemand spelen die een controller gebruikt xd
Net een reden waarom ik nooit een pc game koop. Ik kan gewoon niet met dat toetsenbord overweg. Na 2 weken proberen en proberen bleef ik de verkeerde toetsen indrukken en met de muis snel mikken lukte ook nooit, nee muis/keyboard is echt mijn ding niet. Ik krijg dat niet onder de knie. Geef mij maar een controller.
Dit heb ik serieus nog nooit gehoord. Voor mij onbegrijpelijk hoe je richten met een pookje beter kan ervaren dan richten met een muis, zelfs als je een controller gewend bent. Even aanpassen aan het richten duurt misschien 5 minuten, niet 2 weken. Je kan toch ook gewoon op dingen klikken op een PC, of is dat ook moeilijk? Het argument met de toetsen indrukken snap ik nog wel, maar voor FPS games heb je niet zo gek veel nodig, dus dat heb je ook wel snel onder de knie lijkt mij.

Ben echt een beetje verbaasd. Heb je heel je leven alleen nog maar games op een console gespeeld? En welke games heb je op de PC geprobeerd?
Voor mij hetzelfde verhaal. Ik kan no way met een toetsenbord en muis overweg als het gaat om FPS dan. Geef mij ook maar lekker een controller

[Reactie gewijzigd door iMasterspy op 31 januari 2014 10:10]

Ik hou je graag aan die challenge. Ik denk dat je het vaak niet door zult hebben. Het is een snelle game dus die draaisnelheid zal ook al wel wat hoger liggen en het is niet alleen een kwestie van mikken. Positioneren en je hardware (guns e.d.) kennen is ook een groot deel van "goed zijn in FPS".

Ik vind het altijd grappig dat men zo laagdunkend doet over consolegamers met hun controller-skills. Want als je eenmaal een aantal jaar op console gaat spelen, ben je dat net zo hard gewend als dat je tobo-muis gaat gebruiken.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 30 januari 2014 20:32]

Dit hoeft helemaal niet zo'n probleem te zijn, zolang het goed gebalanceerd wordt. Auto-aiming kan zo veel of zo weinig helpen als de ontwikkelaars willen, dus ik schrijf deze aanpassing niet bij voorbaat af. Als het te goed werkt, kan het gemakkelijk naar beneden worden bijgesteld.

Daarnaast denk ik dat de muis- en toetsenbord-gebruikers niet snel veel te vrezen hebben van de controller-gebruikende gamers. Ik zie het meer als een manier om Titanfall (iets) beter speelbaar te maken voor PC-gamers die vanaf de bank willen spelen. PC-gaming vanaf de bank mag van mij zeker meer aandacht krijgen, en dit is ook waar Valve mee bezig is met de Steam controller / Steamboxes. Volgens mij gaat dit niet ten koste van wie gewoon achter een bureau met muis + toetsenbord wil spelen.

En qua hackers: Als die aimbots willen bouwen, doen ze dat toch wel, lijkt mij.

Eerst maar 's kijken hoe dit in de praktijk gaat, voordat we een oordeel vellen.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 30 januari 2014 15:06]

Probleem is dat hackers normaliter herkend kunnen worden als ze een aimbot gebruiken. Gezien er nu auto-aim in het spel komt, zijn aimbot bewegingen veel minder opvallend. Men denkt immers dat iemand met auto-aim speelt, terwijl het in werkelijkheid een PC user is met aimbot.

Een gehackte aimbot is ook detecteerbaar (soort van) door punkbuster etc. Maar wat als een auto-aim wordt enabled van binnenin het spel, ook al speel je met muis-keyboard? Dat is voor een extern programma ook niet meer te controleren.

Ps. flashback naar Duke3D. Keyboard + Auto-Aim, 2 meter naast iemand schieten die alsnog dood neervalt :P
Mensen die shooters willen spelen met een controller hebben een Xbox of Playstation.
Waarom ze nu 99% van de PC gamers benadelen om de 1% blij te maken is een raadsel.
Ik snap het ook niet, ik gebruik best vaak mijn controller op de PC maar dan is het niet voor een FPS. Slaat toch ook nergens op, je het echt geen enkel profijt van je controller ten opzichte van een muis.

En als het toetsenbord je te complex of log is, dan verkopen bedrijven als Logitech of Razor je wel een klein exemplaar geschikt voor 1 hand.
Ik gok dat het om mensen gaat die wel op hun PC, maar via TV-out, vanaf de bank spelen. Dan is keyb+muis wat lastig..
Als alles goed is, is die hulp natuurlijk enkel beschikbaar indien je met de controller speelt. CoD heeft een vergelijkbaar systeem wanneer je de controller in je handen hebt, maar assist niet als je met muis speelt.

Het helpt, maar in alle eerlijkheid helpt het niet genoeg om een speler met muis met gemak te verslaan. Speel zelf toch liever met een muis op de pc! :)
Ik begrijp dat microsoft steeds meer de integratie gaat zoeken tussen de XBone en de Windows 8 Gamer; maar waarom niet gewoon de 2 platformen wat betreft on-line scheiden zodat het een gelijke strijd is? They lost me here....

[Reactie gewijzigd door 522161 op 30 januari 2014 14:45]

Cross-platform lijkt mij voornamelijk handig voor games met afnemende spelersaantallen. Dan kun je blijven spelen zonder een enorme lading lag.
dit komt omdat het niet over cross platform gaat.
dit gaat over PC gamers die op een PC met een controller spelen tegen andere lui op een PC die met een muis en keyboard spelen.
Dan pakken ze maar een keyboard en muis, hebben ze toch ook? Als je zo graag met een controller wilt spelen is een console nog goedkoper ook en gaat langer mee.
De Windows-versie van Titanfall gaat richthulp gebruiken om de multiplayer-wedstrijden gebalanceerder te maken voor mensen die een Xbox 360-controller gebruiken in plaats van een muis en keyboard.
Vooropgesteld; FPS op de PC doe je met een tobo en muis, als mensen dat willen met de controller, prima. Maar geen hulp ervoor inbouwen.

Verder, hoe willen ze dat gaan balanceren? Als je mensen met tobo en muis tegen anderen met controllers laat spelen is dat sowieso een hele andere benadering dan alles hetzelfde. Sommige mensen zijn ook minder in richten met de muis dan anderen, ga je die dan ook helpen? Die hebben ook een nadeel tenslotte.
Ik vind het een kwalijke ontwikkeling eerlijk gezegd.
Meer nog, vaak zie je hierdoor flauwe interfaces en zeer beperkte keybindings mogelijk, immers willen ze voor een port de besturing zoveel mogelijk 1 op 1 overzetten, kost minste werk.

Heb nu ook een tijdje een 360 controller aan pc hangen maar gebruik het ding amper. Tomb raider ofzo speel ik wel lekker achteruit hangend met de controller maar 95% is gewoon met muis en tobo.
Ik zie pc gaming dan ook als een heel ander soort gamen dan console gaming. Bij console denk ik aan lekker in de zetel hangend een platformertje spelen of wat racen ofzo. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een shooter te spelen met zo'n limiterende draak van een besturing die een controller biedt. Rts games bestaan amper op consoles en zelfs dan, in rts gebruik je gewoon teveel knoppen om deftig op een controller te spelen. Zo kan ik er nog wel wat bedenken.

Disclaimer: bovenstaande is mijn persoonlijke mening vooraleer iemand op zijn tenen getrapt is
Als je dit gebalanceerd kan implementeren zie ik het probleem niet, maar het is wel een hellend vlak aangezien niet iedereen met een controller even goed/slecht maar het voordeel voor elke controllergebruiker wel hetzelfde is.
Op youtube staan ook genoeg filmpjes van mensen die meer dan competent zijn met een controller en m.i. met de gemiddelde match zo mee zouden kunnen in PC land. In elk geval met Battlefield 4. Maargoed, ik betwijvel sowieso het voordeel van de muis tegenover een controller/analog stick in games als Battlefield omdat die lang niet zo hyperactief zijn als de gemiddelde Quake 3 match.
laatmaar, las niet goed :)

blijft het dat er dus de beste 1% van de controller spelende bf4 spelers zo mee zou kunnen doen met 95% van de bf4 keyboard+muis spelers.

en dan zouden ze "gemiddeld" zijn

[Reactie gewijzigd door Dalyxia op 30 januari 2014 15:07]

Als ik goed herinner, had je Quake3, zowel op de Dreamcast als op de PC. Kon je ook cross-platform mee spelen, maar die console gamertjes liepen jankend uit de arena :P :X
UnrealTournament had je de optie om keyboard+muis aan te sluiten op de console EN een functie; speel alleen tegen gamers met gamepad. Op die manier is er een scheiding tussen beide game kampen.
Ik was er niet 100% zeker van dus had het niet opgenomen in mijn post; top dat jij hem hier wel ff noemt!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True