Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 86 reacties

Respawn Entertainment heeft een anti-cheat-systeem voor de Windows-versie van Titanfall, de shooter die een week geleden op de markt verscheen. Het systeem staat alleen nog niet aan. Dat zal volgens de ontwikkelaar 'binnenkort' gebeuren.

De mededeling komt van Jon Shiring, software engineer bij Respawn Entertainment. Via Twitter zegt hij: "We hebben een anti-cheat-systeem, maar het is nog niet ingeschakeld. Dat komt binnenkort. Dit is belangrijk voor ons." Wanneer 'binnenkort' is, laat Shiring niet los. Hij maakt ook niet duidelijk waarom Respawn besloten heeft de anti-cheat-software pas een week na release van Titanfall in te schakelen en niet vanaf de introductie.

Direct na de start van de verkoop van Titanfall, dat op 11 maart in Noord-Amerika op de markt kwam, melden spelers dat ze het sterke vermoeden hadden dat sommige tegenstanders gebruik maken van cheats als een aimbot. Respawn reageerde ook toen al via Twitter. De studio liet weten dat het cheaters opspoort en dat ze 'er binnenkort uitgegooid zullen worden'.

Gebruikers van Reddit hebben in bestanden van de Windows-versie van Titanfall aanwijzingen gevonden dat Respawn gebruik wil gaan maken van FairFight, hetzelfde anti-cheat-systeem dat uitgever Electronic Arts gebruikt in Battlefield 4.

Respawn hoopt binnenkort ook een oplossing te hebben voor de voip-problemen die bezitters van de Xbox One-versie van de game melden. De studio zoekt samen met Microsoft naar een oplossing. Daarnaast hoopt de studio een update vrij te geven die het mogelijk maakt om private matches in de game te spelen. Wanneer de update klaar is, is niet bekend.

Update, 18 maart, 11:55: Respawn is inmiddels begonnen met het bannen van spelers. Zo maakt de studio via Twitter bekend.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (21)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (86)

Allemaal leuk en aardig, dat commentaar naar de uitgever toe (en ook wel terecht). Maar we vergeten dat de echte boosdoeners de valsspelers zelf zijn. Ik vind het schandalig dat een "anti-cheatsysteem" nodig is. Als jij zonder problemen zelf het spel door wilt kunnen spelen, prima. Maar doe het niet wanneer andere mensen er de dupe van zijn. :(

Aanpassing: spelling :+

[Reactie gewijzigd door EliteGhost op 17 maart 2014 11:20]

Kijk dit is wat ik ook wou zeggen, het komt gewoon door de valsspelers daardoor hebben we nu een anticheat nodig.
De meeste games hebben geen anti cheat bij de launch. Bekijk Diablo 3, waar "warden" (de anti cheat) in de beta helemaal niet aanwezig was en bij de live versie pas na een maand of 3 aanging. Logischerwijs heeft dit te maken met o.a. testen. Ze zeggen ook niet voor niets dat ze aan het loggen zijn, en dat de echte rotte appels eruit gaan. Grote kans dat ze 100% zekerheid willen hebben voordat ze het allemaal automatisch laten doen door de anticheat. Normaal is het echter zo dat cheats pas na een x-aantal dagen of zelfs weken pas doorbreken. Hier is het nu gewoon een beetje 'bad luck' dat het nu allemaal al zo publiekelijk is.
Ik moet zeggen dat ik het zelf nog niet gemerkt heb, maar dit is ongeloofelijk. Hoe kun je een spel uitbrengen zonder ook maar enige vorm van anti-cheat? Het is een geweldig spel, maar dit ruineert het helemaal.
Dit levert minpunten op...
De vraag is eerder, hoe kun je een spel kopen om er vervolgens direct een bot op te zetten. Wat voor mensen vinden dat nou leuk? Geeft je 45,- aan iets uit om het vervolgens door een stuk software te laten spelen.

Ga dan een film kijken ofzo in plaats van andermans plezier verpesten.

Edit: tikfoutje

[Reactie gewijzigd door BenVenNL op 17 maart 2014 19:55]

ik vind het ook een wonderlijke gewaarwording... de vraag is bij mij inderdaad ook... WAAROM?? het is heus geen schande om niet gelijk supergoed te zijn in een game.
Omdat veel jochies denken dat presteren in een game status geeft binnen een groep.
Dat je reputatie meer schade oploopt als je gepakt wordt voor valsspelen beseffen ze zich onvoldoende (omdat ze denken dat hen dat toch niet overkomt)
Minpunten? Door het niet aan te hebben, heb je meer idioten die 'even' een cheat willen gebruiken, in 1 klap hele probleem opgelost :)
Ik denk dat die cheaters meer in de hogere prestige levels voorkomen en niet op de lagere levels.
gister een prestige 7 gezien - jah dan heb je de game heeeeeeeel veel gespeeld. maar een cheater? :N gastje maakte niets klaar. Heb de game nu ruim rond gespeeld, en in mijn optiek ben ik nog geen cheater tegen gekomen. Op youtube staan wel voorbeelden/filmpjes waarin gecheat zou worden.

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 17 maart 2014 10:57]

Tja ik word vrijwel elke match wel door een of andere kreupel een cheater genoemd aangezien mijn 8 jaar ervaring in competitief counter-strike. Maar zelfs dan als ik een gelijke of betere vind ben ik nog geen cheater tegen gekomen.
Mooier compliment dan dat kun je niet krijgen toch? Wordt pas echt lullig wanneer ze je reporten en gebanned wordt
Bij BO2 had je de eerste 3 a 4 weken ook cheaters, toen kwam er een massale banwave en was alles weg. Het jaar daar na heb ik geen enkele meer gezien, alleen tijdens het free weekend sporadisch. Misschien is dit juist wel een slimme tactiek.
Klopt maar BO2 was van treyarch, een andere company die wel support aan de pc speler geeft. Titanfall is van de makers van MW2 en iedereen weet hoeveel hackers daar jarenlang ongehinderd hun gang konden gaan.
Ik zou nog maar niet te vroeg juichen.
Met je eens, maar bij BO1 had je ook hackers. Al was het lang niet zo erg als in MW2. Ik ben nog steeds benieuwd hoe Treyarch het voor elkaar heeft gekregen bij BO2, het gejank op die hack forums was erg vermakelijk. Er was gewoon geen ongedetecteerde aimbot/wallhack.
BO2 had 2 anti-cheat systemen.

"We have developed our own proprietary server-side anti-cheat technology which will work alongside VAC to deliver the most advanced detection and banning capabilities of any Call of Duty game to date"
MW2 kwam ook uit in 2009 en in 2010 was het hele gedoe rondom West en Zampella al. Waarschijnlijk hebben ze (Activision and wat er nog over was van IW) prioriteiten gesteld en MW2 was dat niet, omdat het geld al binnen was :p
Ben ook wel benieuwd naar hun reden om deze optie nog niet aan te zetten.
Hopelijk een nieuwe verbeterde manier. Aangezien deze engine wel erg makkelijk te hacken is volgens mij.

Game is super!, als de cheaters wegblijven is het helemaal een top spel!

[Reactie gewijzigd door JointCh1L op 17 maart 2014 10:47]

Vermoedelijk heeft het te maken met onbekende load tijdens lancering. De keus is dan: we wachten nog even met het anti-cheat systeem aanzetten vs we zetten het direct aan en het zou latency kunnen veroorzaken (of misschien erger: servers kunnen laten crashen oid). Ik kan me voorstellen dat het makkelijker is om na een paar dagen cheaters aan te pakken vs de reputatie van een laggy game op te lossen..
Tja, maar dat is dus eigenlijk tijdens launch paraderen met een leuke latency terwijl je die niet waar kunt maken.
Dat was best wel een unique selling piont voor deze game...
Nou, dat is natuurlijk niet helemaal waar. je hebt dan vooral een beter beeld van de peak load in termen van gebruikers. Dat kan een paar scenarios opleveren:

1) als we het anti-cheat systeem as-is aanzetten, werkt het prima
2) als we het anticheat systeem as-is aanzetten, valt de boel om
3) als we het anticheat systeem op een paar punten wijzigen, dan werkt het prima

Punt bij dit soort 'nieuwe' games is dat het voorspellen van het aantal daadwerkelijke spelers behoorlijk lastig is. Daarbij kan ik me ook nog wel voorstellen dat het best redelijk is om er vanuit te gaan dat de cheaters vooral in de 2e golf van spelers komen (de eerste spelers zullen de mensen zijn die het meest zijn geinteresseerd in de game an-sich, dus die zullen misschien minder geneigd zijn om te cheaten).
Tja, maar dat is dus eigenlijk tijdens launch paraderen met een leuke latency terwijl je die niet waar kunt maken.
Je kunt een week na de launch de drukte veel beter inschatten en bij grote drukte eventueel ook hardware bijschakelen voordat je het anticheatsysteem actief maakt.
De manier is FairFlight en dat heeft zich al bewezen in BF4 dus ik denk het niet. Eerder om de hacks die zijn ontdekt in de bta de kop in te kunnen drukken.
Cheaters :')

Ik kan mij nog wel herinneren dat met counter-strike het vergeven was van de cheaters. Moet eerlijk zeggen dat ik het zelf nog niet heel erg heb opgemerkt. Wel wat rare dingen gezien in attrition wedstrijden, maar gister potje pilot hunt en last titan standing gedaan en toen stond ik beide keren boven aan(zonder cheats uiteraard). Ik heb ook nog maar enkele "uitblinkers" gezien.
Je hoeft je niet te herinneren. Start eens een potje matchmaking op in Global Offensive :D je klikt meteen op uninstall.
Maar wees eerlijk. Hoe veel mensen roepen cheaters omdat iemand zijn crosshair op een vliegend persoon weet te houden? Nee dat is geen skills. Dat is cheaten. Want degene die het hardste blert zijn meestal de mensen die op een sensitivity van 5/10 spelen en totaal geen muiscontrole hebben. Je had summit1g @ twitch eens moeten zien toen die Titanfall ging spelen met zijn maten. Als ex-pro Counter Strike speler vaagde hij het complete team zo hard van het veld af dat ze het spel verlieten. Geen twijfel dat hun ook gerapporteerd zijn door kinderen als cheater.
Vliegende personen is inderdaad cheaten, als iemand gewoon die beweging kan volgen met zijn crosshair niet ten zij ze precies een pixel van iemands poppetje volgen ;)
Het vertrouwde oude Counterstrike 1.5. Waarbij de lage latency behaald werd door veel berekeningen client side af te vangen. Nadeel daarvan was aimbot, speedhack (knife).

Na een tijdje kreeg je toen punkbuster, die controleerde of je source bestanden overeen kwamen met de originele en of er geen aparte processen draaide oid.
Het zal in het begin mogelijk wat kritiek opleveren.
Maar voor de rest lijkt het een slimme zet te zijn, aangezien ze er nu in n keer een hele hoop cheats uit kunnen gooien.
Ervanuitgaande dat de cheats nu al weldegelijk gemonitoord worden, als dat niet het geval is, dan zijn ze niet bepaald slim bezig.
De vraag is natuurlijk of ze die cheats niet van te voren hadden kunnen inschatten. Ze zijn tenslotte de ontwikkelaar. Verder is het inderdaad geen heel slechts plan, een week toekijken en dan de boel voorgoed dichtgooien. Maar dan krijg je weer de vragen: zal het binnen een week gebeuren, zullen ze alles kunnen dichten, en is het het waard om de eerste week aan gameplay-ervaringen hiervoor in te leveren. Eerste indrukken zijn natuurlijk cruciaal.
Ik heb gemerkt uit ervaring met EA games dat de "anti cheat" software belabberd slecht is.
Net als bij BF4 (waar men punkbuster gebruikt wat je in 1-2 seconden kan bypassen) is de anti-cheat software van titanfall ook niet iets om van te spreken. Tijdens het testen van de closed beta hebben ze ook een tijdje de anti-cheat getest en de resultaten van de testers was dat 80-90% van de aimbots etc gewoon werkte.

Dit was ca 1 maand voor release van titanfall. Tot op heden is er voor mijn gevoel "weinig" aan gedaan.

De game zelf is al niet heel erg "vernieuwend" en mist toch de finishing touch op bepaalde vlakken. Ik heb het grondige gevoel dat men hier weer is gepushed om de game vroeger uit te brengen.
Het is maar in sommige gevallen dat de anti-cheat software gelijk zegt dat je een ongeoorloofde actie uitvoert. Er zit soms een delay aan vast. Zo heb ik in MW2 wel eens dat programmatje gebruikt waardoor je altijd de 'Host' werd als je ging spelen. Tijdens het spelen werd ik er op een gegeven moment uitgeknikkerd en kon ik totaal niet meer spelen (vanwege een VAC ban).

Dus het is niet zo gek dat 80-90% van de aimbots gewoon werkte tijdens de Open-Beta. Daarbij is het ook nog zo dat anti-cheat in veel gevallen een aimbot pas herkend nadat er een controle voor is geschreven, niet alle aimbots zijn nou eenmaal gelijk.

Je zou het ook nog zo kunnen zien dat ze bij de Open-Beta gewoon een groot visnet hebben opgezet en nu dus die 80-90% van die aimbots (die gebruikt zijn) kunnen herkennen.
Zoals gezegd in het artikel is het niet Punkbuster maar FairFlight in BF4.
Als ze inderdaad er bewust voor kiezen om bepaalde hacks op te sporen zou dit nog goed te praten zijn.
Als het is dat de anti cheat nog niet af is en ze denken "de eerste week zal het nog wel meevallen" dan is er, zoals nu blijkt, een groot probleem.
Anyhow, ze moeten niet te lang wachten met dat anti cheat systeem! Dit is alleen maar slechte reclame.

[off topic] Huurrrr Duurrrr, Titanfall vol met cheaters <- aldus de shitstorm van Sony fanboys

Misschien eens een meta critic reviewtje aanmaken :p
Het lijkt mij meer iets van liever niet activeren, omdat het begin van anti-cheat erg veel problemen kunnen leveren. Waarom? beginnende fouten en ze hebben ervoor gekozen om het de loggen ipv bans dat mogelijk niet waar niet valide is.

Vindt het een goede zet.
Het kan toeval zijn maar ik heb het idee dat ik er nog geen 1 tegen ben gekomen, ik ben altijd wel alert op hackers in fps games. Daar krijg je een soort 6e zintuig voor na jaren CS 1.6. Zeker helpt de kill cam daar bij.
Mwah. Zit denk ik ook een economisch motief achter. Als je van de gekochte versies de key kan blokkeren bij cheaters dan kan je een hele bende valsspelers een week lang lol geven en daarna hard van het systeem af knikkeren. Die keys permanent invalid maken - dan kunnen ze als ze eerlijk willen spelen opnieuw het spel aanschaffen.

Consequenties. :]
Misschien eerst wat cheaters verzamelen, en ze dan binnenkort allemaal tegelijk eruit flikkeren.

Flink de bezem erdoor, heeft gelijk een afschrikwekkend effect op andere cheaters :)
Ik zie niet in waarom het later introduceren een groter angsteffect op kan wekken dan direct introduceren...

Waarom zou een cheater daar banger voor zijn dan?
Omdat ze nu niet meteen weten of ze door de mand vallen. "Even proberen, oh het gaat goed, doorgaan met cheaten" is er niet meer bij. Meer onzekerheid.
Die mensen zouden ook niet cheaten als het systeem meteen zou werken, dus je hebt uiteindelijk alleen een groep mee die wel zou cheaten als er geen anti-cheat is en niet zou cheaten als er wel anti-cheat is...

Dus wat win je er mee? Niks, want die groep zou dus niet cheaten als de anti-cheat er is en zou je er dus ook geen last van hebben.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 17 maart 2014 12:12]

Mensen die enkel maar eerlijk spelen omdat ze niet gepakt willen worden zijn niet te vertrouwen.
Het ging er om of het vertraagd introduceren wel of geen cheaters tegen kon houden. Niet of dat nou de meest betrouwbare spelers zijn...
Er is geen reden om bijzonder stiekem of subtiel te zijn met je cheats wanneer er toch geen beveiliging is. Dit maakt het eenvoudiger voor de developers om je achteraf te vinden en te grazen te nemen.

Als je eerst een anticheat opzet, dan wordt er wellicht minder gecheat, maar de cheaters zullen er per definitie in geslaagd zijn je anticheat te omzeilen, wat het vele malen moeilijker maakt om ze alsnog te vinden.
Wat een idioot ben je als je zoveel reclame maakt voor je game en bij de release geen anti-cheat hebt. Sorry, geen andere woorden voor. FPS games zijn echt een honingpotten voor cheats en hacks.
Ik zou het woord "idioot" niet gebruiken, maar het is wel symptomatisch voor de industrie en dan vooral de AAA-developers. Een jaar lang keihard weekends draaien, hype genereren, live gaan, zoveel mogelijk DLC maken en vervolgens het spel de rug toekeren en toezien hoe het na enkele maanden ontvolkt, maar da's okee, ze werken inmiddels al aan de volgende editie.

Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die van games houden en toch in zo'n mallemolen voor wegwerpgames willen werken.

Dota was ontworpen door n designer, Icefrog (assets en coding van Dota 2 natuurlijk door Valve) en het bestaat nu al twee jaar en blijft aan een snel tempo spelers winnen. Skyrim, mede dankzij mod support, is nog altijd in de top 5 van Steam na 2,5 jaar. Om maar van TF2 te zwijgen. Het kan dus ook anders. Maar ja, geld h.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True