Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 56 reacties

Website IGN heeft een exemplaar in handen gekregen van een artbook van Titanfall. Daarin worden de namen bevestigd van de meeste maps die eerder deze week in de broncode van de bètaclient gevonden werden. Het boek toont naast Titans ook enorme levende wezens.

Het artbook dat IGN in handen kreeg, ligt vanaf 25 februari in de winkel en geeft veel achtergrondinformatie over de game. Zo worden diverse maps uit de game besproken en getoond. De namen van de meeste maps verschenen eerder deze week al in de broncode van de bètaclient van de game, die sinds 16 februari speelbaar is. In het boek wordt ook een aantal maps getoond die niet in de broncode teruggevonden zijn. Het boek maakt niet duidelijk of de getoonde maps ook echt in de game zitten. Het toont de maps Demeter, Colony, Boneyard, Corporate, Overlook, Nexus, Airbase, Outpost 207 en Lagoon.

Hetzelfde geldt voor de wapens die getoond worden. De grootste verrassing in het boek zijn de monsters die op de ontwerpschetsen te zien zijn. In diverse maps lijken enorme levende wezens tevoorschijn te komen, die in veel gevallen veel groter zijn dan de Titans uit de game. Welke rol deze wezens in de game spelen, is niet bekend.

Respawn Entertainment, de studio die de game ontwikkelt, heeft steeds aangegeven dat Titanfall naast het multiplayergedeelte dat in de bètatest speelbaar is ook een verhaal bevat. De studio wil echter nog weinig loslaten over dat gedeelte van de game. Zo is niet bekend of Titanfall een echte campagne krijgt, die losstaat van het multiplayer-gedeelte, of dat beide met elkaar verweven zijn. Noch het boek, noch de lopende test geeft daar uitsluitsel over. Titanfall ligt vanaf 13 maart in de winkel, voor Windows, en voor de Xbox 360 en Xbox One.

De lezers van Reddit wisten een complete lijst van alle 50 Burn Cards in Titanfall samen te stellen. Die kaarten geven spelers van de game een tijdelijke upgrade, die duurt zolang ze in leven blijven. Spelers kunnen per match verschillende Burn Cards inzetten, die ze verdienen met het halen van bepaalde challenges.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (22)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (56)

Ben echt heel benieuwd. Eindelijk weer een snelle scooter voor de PC. Helaas was ik te laat voor de beta.

Ben erg benieuwd naar de monsters ook, heeft dat misschien iets te maken met een singleplayer?
Ja het is gewoon open beta now!

Zie tweakers link: nieuws: Respawn opent bèta Titanfall voor Xbox One en pc voor alle gebruikers

Of is er iets veranderd? :P

P.S. Ik speel tot nu toe beta versie en ben erg positieve over deze game.... hopelijk komt meer content uit zo als uit hier lijkt:
Kan je mij dan misschien uitleggen hoe ik het op de PC krijg?
Als ik naar hun website kijk, krijg ik de melding dat ze mee in maart wel zien en dat de beta vol zit...
Het is 'open' voor alle mensen die zich hadden geregistreert, en niet open voor iedereen
Ik heb het net opgezocht maar blijkbaar hadden ze gelimiteerde aantal open-beta..
LINK: http://www.escapistmagazi...g-Full-Open-Beta-Update-3

Net als je zelf al had aangegeven... Sorry dude.
Slecht gelezen: Tweakingklaas heb aangegeven!

"Thanks for your interest in the beta! We've reached the maximum number of sign-ups and can't accept any more at this time. We'll see you in March!"

Je kan het altijd nog via Origin (soort steam maar van EA) proberen downloaden

Ik zal graag willen even aan jou mijn toegang van Titanfall geven maar helaas is die gekoppeld aan mijn account.

[Reactie gewijzigd door umbrella1982 op 19 februari 2014 12:27]

@Frustus Maximus,

Ik heb je een DM gestuurd met een Beta key, had er 2 gekregen maar heb er uiteraard maar 1 gebruikt.
Je kunt even proberen een livechat met origin klantenservice te starten en het lief te vragen. Op die manier heb ik een code voor mij en m'n broer kunnen regelen!
Dit is de beste oplossing. Zo heb ik ook een key kunnen krijgen. :)
of zeggen dat de code die "je hebt gekregen", niet werkte, ze zullen niet chekken of jij ook daadwerkelijk ooit een code hebt gekregen.
Volgens mij is er nu een open beta chef :)
Moet je ff checken op hun website http://www.titanfall.com/betainfo
Helaas, mensen die zich niet van te voren hebben ingeschreven krijgen nu geen key meer. Beta is closed. Overigens is vandaag de laatste beta dag.

Ik moet toegeven, het heeft een tijdje geduurd voordat ik weer een kick ass snelle multiplayer shooter heb gevonden die in mijn smaak valt. De Titanfall beta heeft daar verandering in gebracht. :)
Ik geloof dat ze bij respawn niet echt weten wat open beta inhoudt, want ik heb me een paar weken geleden ingeschreven en nog altijd geen key, geen titanfall in mn origin lijst. Als je naar de site gaat staat er ook dat je niet meer kan inschrijven, zoals hierboven al vermeld staat.

Dit is geen beta omdat er niet gekeken wordt naar bugs/exploits/glitches etc, maar puur aantallen. Er wordt niets aangepast tussen nu en de de launch. Het is/was gewoon een verkapte stresstest voor de NA servers of een demo/pr-stunt. Europese spelers moesten zelfs op de NA servers spelen met hoge ping en ze zaten al vrij snel aan de max.
haha, heb maar een ping van 9, en de andere zitten bijna nooit boven 150, alhoewel ik soms wel lag had als ik met iemand aan het skypecallen was. -_-
"How do I get access to the closed Beta?
Thanks for your interest in the beta! We’ve reached the maximum number of sign-ups and can’t accept any more at this time. We’ll see you in March!"
Moeilijk is dat lezen hè, chef? :)
"How do I get access to the closed Beta?
Thanks for your interest in the beta! We’ve reached the maximum number of sign-ups and can’t accept any more at this time. We’ll see you in March!"
Moeilijk is dat lezen hè, chef? :)
Ik denk zeker dat het moeilijk is: nieuws: Respawn opent bèta Titanfall voor Xbox One en pc voor alle gebruikers, staat nota bene bij gerelateerde nieuwsitems.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 19 februari 2014 12:49]

Ja en toch staat er op de site dat de beta vol is.
De beta stopt in de loop van vandaag
Vannacht om 3 uur, als ik goed geïnformeerd ben.
NEEEE!
het is zo'n cool spel!
hier een stappenplan voor het beste gevoel ooit:
1. spring op de rug van een titan.
2. schiet de titan helemaal verrot.
3. vlieg door de ontploffing samen met de piloot 150m de lucht in
4.schop de piloot vol in zijn gezicht!
Profit.

Heb genoten van de beta, wel vreemd dat je 60 piek moet neerleggen voor alleen een multiplayer game.
That makes me sad.

[Reactie gewijzigd door Ruben mantje op 19 februari 2014 22:52]

Ik zou zeggen, kijk in je game lijst in origin. De kans is groot dat je daar titenfall open beta ziet staan ;) chef :9
Sjonge jonge, das lekker hey! Ik maar op de site aan het kijken al vanaf zondag :(
Ik dacht dat de burn cards per leven waren, en telkens als je sterft, verlies je een van je 3 actieve burn cards
(correct me if I'm wrong)
Je kan op elk gegeven moment maar 1 burncard actief hebben. Deze kies je uit de 3 voor de match geselecteerde burncards. Ga je dood, dan ben je de card kwijt.
je kan 3 burn cards een potje innemen en die kan je gebruiken wanneer je wilt en als je dood gaat ben je je geactiveerde card kwijt.

[Reactie gewijzigd door Alexander T op 19 februari 2014 11:51]

Ik ben zelf ook begonnen met deze game.

Naar mijn mening moet je er in het begin even "doorheen" je hebt weinig wapens en opties.
Als je levelt dan unlock je ook wapens en titans.

Ook als je vaker hetzelfde wapen gebruikt krijg je daar achievementpoints voor en upgrades voor je wapens als je een X aantal kills hebt, dit is zowel voor je personage als voor je titan.

Erg awesome game :)

Min punten voor zover.
- Grafisch is het toch niet zo mooi als ik had verwacht, vooral de titans zijn "slecht afgewerkt"
- Er zijn maar 2 maps bespeelbaar in Beta.
De beta bevat nog niet de definitieve graphics heb ik vernomen. Zelfde als bij de BF4/BF3 beta's.
hm oke , waar heb je dat vandaan als ik mag vragen?
Heb ik ook ergens gelezen, weet alleen niet meer waar. De graphics waren lager gehouden zodat de beta download niet te groot zou zijn. Die is nu maar 5gb op de X1.
De beta was anders 12 GB op de PC voor ook idem-ditto 2 maps- maar er was totaal geen verschil te zien tussen texture settings " High " en " insane " - sommige textures zagen er van dichtbij gewoon ook echt niet uit (zoals de markeringen op de titan als je aan het rodeo'en was) En daarnaast vind ikover het algemeen de meeste wapen models (te voet) er niet uitzien als je door de barrel/scope kijkt en het model nog wat centraler staat. Zoals de SMG of de achterkant van de Amped LMG. Ziet er zo "simpel" uit. Dit is bij BF en andere games zoals Planetside 2 mooier en meer details hebben Maargoed, vanwege de snelle gameplay merk je er weinig van over het algemeen.De gameplay is gewoon uitstekend dus echt klagen erover doe ik niet.
- Er zijn maar 2 maps bespeelbaar in Beta.
Dat kun je moeilijk een minpunt noemen. Het is en blijft een 'open' beta die vooral bedoeld is om de stabiliteit van netwerk en dedicated servers te testen. Twee maps zijn dan ook meer dan voldoende. Meer is altijd beter natuurlijk, maar goed, er moet nog iets overblijven om te ontdekken als het gereleased wordt. :)
De graphics vallen mij ook een beetje tegen. Maar zoals al wordt gezegd is het een beta (definitieve graphics kunnen veranderen) en de engine is ook niet de nieuwste (hoewel hij wel geupdate wordt). Desalniettemin speelt de game erg lekker en zal hij toegankelijk zijn voor wat oudere/mindere PC's en laptops.
nee als je dood gaat kan je een van de burncards gebruiken tot dat je weer gedood wordt.
dit was ook zo in de closed beta
Je kon ook in de 5 seconden voor de match begint (dus als in het dropship zit en kan rondkijken naar je team mates) snel een burn card selecteren, hij staat dan op stand-by en zodra je met je voeten op de grond bent geland is hij actief. Je moet dit doen voor je naar beneden springt anders telt hij niet mee en moet je wachten tot je dood bent.
Vreemd, het boek ligt 25 feb in de winkel, de game pas op 13 maart (en zelfs later voor de xbox360). :?
de Pokemon X/Y 3DS XL editie lag ook al 2 weken in de winkels voordat het spel zelf uit was.
En ik begrijp daaruit dat de game eerder uit kwam dan officieel aangekondigd? Of was daar ook een boek van?
(Hou mijzelf niet bezig met Nintendo-aangelegen dingen 8-) )

Wat wel vaker het geval is dat er een artbook uitkomt bij de exclusive/collectors-edities.
Nee, de game was (helaas) niet voorgeinstalleerd op het systeem. Het was enkel dat er al officiële franchise uitkwam, voordat het spel gelanceerd was
wat.....monsters erin??? dik!!!!!!!!! Dacht al dat die boys wat achter de hand hadden gehouden!
Als er 'grote monsters' in te pas komen zal dat wel in de singleplayer zijn. Bij multiplayer lijkt me dat moeilijk te integreren.

Ik kijk er alvast naar uit. Aangezien ik nog een 360 heb kwam ik jammergenoeg niet in aanmerking voor de beta...

[Reactie gewijzigd door dimitrimissinne op 19 februari 2014 12:06]

Bij multiplayer zouden ze het eventueel bij een objective based gamemode kunnen toevoegen.
Spelers die zo'n monster kunnen besturen hoeven we niet op te hopen nee =).
Er komt geen single player ;)
Ik denk dat het misschien grote monsters op de map zijn die je kunt killen voor een boost, zoals ook in verschillende MOBA games kan.
De game is wel grappig, werkt goed en een leuke fast pace shooter.
Heb alleen het gevoel dat ik de hele game gewoon een beetje rondjes aan het rennen ben en alles kapot schiet wat op me pad komt.

De strategie en het gevoel dat je ergens mee bezig bent is totaal niet te herkennen in dit spel. Daarom ben ik er ook al na een paar potjes op uitgekeken. Komt misschien ook omdat 99/100 poppetjes die je neerschiet een NPC is en je nauwelijks het verschil merkt.

[Reactie gewijzigd door secretdk op 19 februari 2014 12:16]

Dat moet haast wel het grootste compliment zijn wat je kunt geven... Jij merkt het verschil niet tussen een NPC en een echte speler.. :P
De strategie en het gevoel dat je ergens mee bezig bent is totaal niet te herkennen in dit spel.
Strategie opstellen met teammates word ook erg lastig als er nog geen chat of voip optie in de game zit. ;)
Zit wel weer met mensen op teamspeak waarmee ik samen speel dus dat is er wel degelijk. Maar in het spel zelf zit totaal geen strategie. Simpelweg rondrennen en alles afknallen wat je ziet en daar blijft het dan ook bij. Of dit een spectre, grunt of een speler is maakt niet uit.
Jij misschien wel, maar het andere team ongetwijfeld niet. Doordat de tegenpartij totaal niet kan communiceren en dus geen strategie kan bedenken heeft jouw team het ook eens stuk makkelijker en hoeven jullie ook niet echt een strategie te bedenken. ;)

Zodra je tegen een team staat wat wel een degelijke strategie bedenkt kom je er niet meer met rondrennen en schieten.

En daarnaast, het overgrote deel van de spelers speelt net en is voornamelijk bezig met het spel ontdekken. Tuurlijk heb je dan nog geen strategieen. Dat komt later pas als het spel al een tijdje uit is en mensen weten wat ze ingame doen.

Tijdens de Beta van BF3/BF4 zag je ook zelden een strategie en waren de meeste voornamelijk bezig met rennnen als een kip zonder kop.

[Reactie gewijzigd door ChojinZ op 19 februari 2014 22:00]

Maar bij BF4 heb je wel van begin tot eind het gevoel dat je ergens mee bezig bent. Het gevoel dat je aan een objective moet werken. Dat was ook al in beta zo. Bij titanfall heb ik dat totaal niet en ren ik gewoon rondjes en schiet alles kapot.
In de beta van BF4 speelde je domination op Siege of Shanghai. Hardpoint bij Titanfall is exact hetzelfde, alleen ben je daarbij niet veilig op het dak.
speel amper domination, maar dat geeft inderdaad een zelfde soort gevoel als heel titanfall. Rondjes rennen en alles knallen wat je tegen komt.

In principe niets mis mee maar had wel wat meer richting de competetive kant verwacht van de mensen achter MOHAAS, CoD2 en CoD4

[Reactie gewijzigd door secretdk op 20 februari 2014 00:43]

maar het is toch wel een beetje om met twee titans een enemy titan in een hoekje te drijven een hem helemaal verrot slaan!
Het was toch al bekend dat er geen los staand campaign bij komt?
Ag nee he, geen aliens. Dat is wel zo lame en past totaal niet bij deze game.