Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 100 reacties
Submitter: iThinkSo

Respawn Entertainment heeft de bta van Titanfall voor Xbox One geopend voor alle gebruikers, terwijl de open bta van de pc-versie binnenkort ook van start gaat. Dat heeft de ontwikkelaar bekendgemaakt. Tot nu toe ging het om een gesloten test.

Dankzij het openstellen van de bèta hebben gebruikers geen code meer nodig om Titanfall te kunnen spelen, zegt een Xbox-topman van Microsoft. Daarmee bevestigt Microsoft een tweet van Respawn. In de conversatie onder de tweet bleek dat de pc-versie binnenkort ook een open bèta krijgt.

Op de Xbox One is de testversie te vinden onder 'New Game Demos' van de Game Store, maar Microsoft waarschuwt dat het even kan duren voordat iedere Xbox One-gebruiker de testversie kan zien. De open bèta komt als een verrassing: eerder deze week opende Respawn de inschrijving voor een gesloten testversie.De Xbox One- en Windows-versies van Titanfall komen op 13 maart uit, en de Xbox 360-versie op 28 maart.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (100)

Had er eerst een enorme afkeer tegen en verwachte ook een slechte CoD variant met mechs, maar na de beta gespeeld te hebben ben ik toch wel om. Wat ik ervaarde was een nieuwe Arena shooter zoals Unreal Tournament ( met een smaakje DOTA ) en dit keer speelde het wel weer lekker op de PC dankzij de source engine, geen rare mouse acceleration meer, geen vage input lag en vooral geen sound engine die antiek klinkt. Weer eens totaal wat anders, de snelle actie, de runspeed, het freerunnen en de minions vind ik echt top uitpakken voor de game. Ik maak me alleen zorgen hoeveel de unlocks, perks en powerups de fun gaan benvloeden.. ik ben een enorme fan van rauwe shooters die het moeten hebben van skill i.p.v. gadgets. Gelukkig zijn upgrades en perks nog amper beschikbaar in de beta, maar hier zal ongetwijfeld verandering in komen omdat iedereen rank/upgrade/perk/gadget verslaafd is :'(

Dat mensen het onderscheid tussen minion en player moeilijk kunnen maken ligt toch echt aan de ervaring. Je kunt enemy players op de minimap zien en je hebt perks waardoor je friendly/enemy minions altijd op de minimap ziet. Daarnaast merk ik dat hl veel mensen het spel gewoon nog niet doorhebben, de beste manier om bijv. een titan neer te halen is door er op te springen ( rodeo ), 9/10 spelers heeft het niet eens in de gaten ondanks dat je een melding hiervan krijgt. Zo zijn er nog een aantal dingen waardoor je makkelijk elke pot domineert simpelweg door de onkundige en perk hungry tegenstander uit te buiten ;)

6vs6 vind ik ook een perfecte design choice en ik snap de haat niet. Goed balanced, je kunt tactical spelen, overzicht op het veld. Ik snap mensen niet die een map helemaal willen volproppen met spelers, 64 slot servers in BF3/4 zijn alles behalve tactical.. n chaotisch mengsel bestaande uit random kills, luck, nade/rocket spams en waar je 30min lang bij de zelfde bottleneck bezig bent. Titanfall is tot nu toe erg dynamisch en de de AI bots zorgen voor de juiste afleiding waardoor niet alle focus meteen op de pilots ligt.

[Reactie gewijzigd door quintox op 16 februari 2014 15:00]

De rodeo ride wordt nu al een grappig tactisch spelletje. Ik ga bijvoorbeeld na een seconde of 5 mijn Titan uit om degene die erop zit eraf te knallen. Als diegene dat weer door heeft springt hij eraf om mij als pilot vs pilot onder vuur te kunnen nemen. Ik had gisteren al zo'n situatie, alleen ging ik weer snel terug mijn Titan in om een rocketspam op hem te kunnen starten. Er is bijzonder veel mogelijk in dit spel wat er in de eerste instantie toch wel eenvoudig uit ziet.
Het mooie van 6 tegen 6 is dat je eerder samenwerkt, bij grote levels bij BF4 bijvoorbeeld zie je iedereen voor zichzelf spelen, weinig teamwork, bij 6 tegen 6 is dat veel gemakkelijker...
Ook de reden waarom elke competitive shooter meestal in 5on5 werd gespeeld ( CS, MoH, CoD4, CoD2 ) dat of 1on1 arena shooters zoals Quake, UT, Painkiller.

Grote aantallen spelers is alleen leuk als de mappen ook groot zijn en het geen clusterfuck veroorzaakt daar waar het ook daadwerkelijk iets toevoegd aan de gameplay. Kijk naar bijv. grote pvp zones in MMO's, daar ligt de focus vaak niet alleen op het cappen van punten zoals bij BF maar daar heb je vaak combinaties van doelen ( resources verzamelen, killen, punten cappen, siege weapons bouwen, questen voor NPC upgrades alla Alterac Valley in WoW ). Voor WoW arena zou dit nooit werken, vandaar ook de 5on5 limit.

Daarom snap ik niet welke meerwaarde mensen zien in een shooter zoals BF4 om daar meer mensen in te gooien. Behalve hectiek voegt het niks toe :/ in Titanfall zou het alleen iets toevoegen als er een gamemode zou komen waar bijv. het hacken en de AI bots een grotere rol zouden spelen, zodat de nadruk niet alleen op het fraggen ligt, maar het bereiken van een doel.
Speekl hem sinds vrijdag avond op zowel xbox one als pc. Ik ben een BF fan en heb nooit van COD gehouden. Dit komt omdat ik BF realistischer en veelzijdiger vind.

Nou moet ik zeggen dat ik Titanfall ook wel erg vermakelijk vind. Die mech's en jetpakken maken het weer eens iets heel anders voor mij om te spelen. Ik ga hem zeker kopen al denk ik niet dat ik hem 300-800 uur ga spelen zoals Bf4 EN BF3. Daar vind ik hem niet veelzijdig genoeg voor.

Graphics had ik slechter verwacht aangezien ik COD ghosts een belediging vind voor mijn pc setup. De textures lijken beter in Titanfall. Zeker geen slechte graphics. PC iets scherper dan xbox.
In het nieuws bericht wordt gesproken over een open beta voor de PC versie, maar daar kan ik nergens anders meer informatie over vinden, en de Titanfall website zegt er ook niks over?
De pre-Orders niveau zal te laag zijn zeker.
Ik heb de spel heel effen bij een vriend gespeeld op zijn Xbone en ik moet zeggen dat ik bijna geen verschil zie tussen TF en CoD MW qua gameplay.
Wel een paar cons and pros:
Titan gevechten voelen zich te kort, zou graag een lichte boost zien van de titan armor om ze een beetje duurzamer maken
- Veel neergeschoten (en doden) achter muren / cover, deathcam maakt dit nog pijnlijk.
- De menu's zijn verschrikkelijk traag om te navigeren.
- Burn kaarten zijn een leuke toevoeging
-Ik hou van hoeveel de AI gesprekken en dergelijke, ook al zijn ze vrijwel alleen kanonnenvoer
- Absoluut onmogelijk om te spelen met vrienden als je niet kan vertellen waar ze zijn, en het identificeren van teamgenoten is net zo moeilijk
- De jetpack zijn erg leuk
- Titan AI is vrij slecht, vooral als je uit om de grens te schieten en het gewoon weg loopt met de AI piloot en explodeert
- Mutaties / animaties zijn goede toevoeging
- Intro / outro sequenties zijn geweldig, ik hou vooral van de evacuatie stuff!

De spel is gebouwd op Source engine die bekend staat voor zijn mod tools,maar geen mod tools voor Titanfall?

http://www.rockpapershotg...s-pc-version-modding-dlc/


Fukuda: On launch there’s not gonna be any way to mod the game. But it’s something we’ll definitely look into. Not for launch, though. Not for launch. I understand there’s a lot of desire to adjust a game to be how you want it to be. But something that’s very important to me is that we make the game very consistent. It’s very carefully tuned. It’s very tweaked and dialed in. We don’t want someone to get the wrong impression of the game if somebody, say, changes a lot of the properties. Perhaps if we come up with a form and a structure by which we can let people know, “Hey, this is the no-holds-barred Wild West area,” perhaps we can look into something like that."

Sorry hoor maar dit vind ik BS marketing praatje van EA en Respawn. Na de Battlefield 4 fiasco ik blijf af van EA spellen!
-edit-
Word ik nu gedownmod omdat ik de Mod-tools argument erbij haal?
Sommige van de beste spellen zijn ontstaan als een bij-product door de comunity modders(Battlefied 2 Forgotten Hope,Project Reality,AIX mod).
Kijk naar ArmA III de ,developer levert sinds dag een mod tools van de spel. Wat is de reden dan dat de modern day FPS developer geen mod tools wil niet leveren bij een nieuwe release?
Juist ja..DLC's en de inkomsten ervan.
PC gamers willen graag eigen maps,tweaks en mods maken voor een spel en dat mag blijkbaar tegenwoordig niet meer :( !

[Reactie gewijzigd door Essox Lucius op 16 februari 2014 13:35]

Er zitten zoveel vage punten in je verhaal dat het echt niet meer logisch te volgen valt. vooral je punt over modden, het is altijd al zo geweest dat een paar devvers dit toelaten, dat ze dat niet doen is helemaal niet vreemd, dat respawn zelfs al aangeeft dat het voorlopig nog niet zal gebeuren betekend helemaal niet dat het nooit komt.

Veel pc gamers willen helemaal niet maps maken maar er zijn een aantal gamers die dit wel doen en de goede maps zijn vaak ook erg leuk. Dat is ook iets wat erg goed kan helpen een game langer leuk te laten zijn. Het is echter helemaal geen must have.
Modding was toch lang juist een standaard voor menig PC game, pas nadat er enorme 'pc game' bedrijven ontstonden is hier verandering in gebracht. Het idee achter gamers laten modden is dat het je game een langer leven geeft, dit is iets van EA en Activision absoluut niet willen met hun game/series, ze willen juist elk jaar een nieuwe versie uitbrengen volgens de vaste formule. Stel je voor dat een game langere tijd wordt gespeeld door goede mods en mensen de nieuwe games niet meer kopen...

Of het wel/niet een 'must have' is nog maar te bezien bij Titanfall, zelfs de mensen die heel enthousiast zijn over het spel hebben vraagtekens gezet bij de levensduur van de game. Het is erg moeilijk te zeggen omdat de beta nogal is uitgekleed qua opties, uitrusting, maps en gamemodes. We horen de reviews wel bij release...
Probleem is anders ook vaak dat je het qua licenties niet zo makkelijk kunt doen. Als je alles zelf maakt dan is het goed mogelijk, maar gebruik je spul van anderen (bv engine of bepaalde berekeningen) dan moet je dat ook bij de licentie opnemen en dat kost vaak veel knaken.
Je vergeet de beste mod allertijde, Counter-Strike ;) Die game heeft ruim 8 jaar het FPS genre gedomineert en GO is nog steeds de meest populaire e-sport shooter.
Ik speel de beta, de training school houdt je leuk bezig,
Alleen of het spel me echt overhaalt tot het te kopen betwijfel ik tot nu toe.. Weapon locks, titans.. Vraag het me nog af
beta ook even gespeeld, voelt aan en speelt als section-8 met 1 belangrijk verschil; titan fall biedt beperkte mogelijkheid voor tactisch 'bouwen' van turrets/ammo/def. posts.
eigenlijk weinig nieuws gezien, verbaast dat dit een groote titel/studio is - had net zo goed een indie kunnen zijn die door gebrek aan visie geen duidelijke lijn neerzet
Noem me stom maar ik heb altijd het gevoel dat er op tweakers ALTIJD mensen zijn die wel wat te klachen hebben op alle top games die er zijn. het lijkt wel alsof er nooit een goede game is uitgekomen volgens sommige mensen wat ik hier in de comment sectie soms zie.

maargoed wie ben ik ;)?
Dat zal je altijd hebben ja, maar ben het toch wel enigszins met himlims eens.
De closed beta van nu is namelijk eigenlijk praktisch open, meldt je aan met je origin account en de dag erop krijg je een key per mail.
Heb het dus al even gespeeld, grappig spelletje en met die titans is toch wel wat anders. Graphics zijn ook mooi en ben nog geen bugs tegen gekomen dus dat is ook goed. Toch heeft het mij op de een of andere manier niet heel erg geboeid. Het is niet slecht, maar het is nou niet dat ik zeg "wat was dat spel leuk". Het is leuk, maar meer niet voor mij.
Nu is deze beta natuurlijk een mooie gelegenheid voor mensen om zelf te ondervinden of het leuk is of niet.
Ik zit ook een beetje met die zelfde feeling. Is het spel wel waard of niet waard om te kopen? Zal de officiele versie beter zijn dan de beta? Al die vragen spelen allemaal een factor. Ik had ongeveer dezelde feeling bij de beta als dat jij hierboven beschrijft. "Het is leuk, maar meer dan dat is het dan ook weer niet".

(En naar mijn mening ziet dit spel er voor de rest ook niet revolutionair uit. Doet mij een beetje denken aan Crysis, in combinatie met Call of Duty. Ook echt n zo'n punt waar ik mij aan irriteerde was Respawn. Dan bedoel ik niet Respawn Entertainment :x, maar het respawning systeem. Als je dood bent, wordt je op een spawn point gezet waar nog wel eens een titan staat... of wellicht meer dan alleen n titan)

Ik zou graag Titanfall willen blijven spelen, maar dit lijkt niet veel anders dan de free-to-play shooters die ik ook nog vaak terug zie komen. De nieuwste counter-strike zou mij net zo goed zo bezig kunnen houden, vermoed ik. Denk dat ik het geld toch maar liever in BF4 zou willen stoppen dan in Titanfall of misschien wellicht de andere games die ook binnenkort meer van zich laten horen (The Division, Destiny, Watch Dogs en etc.).

Ben toch benieuwd naar het uiteindelijke resultaat van Titanfall.
Omdat het van een bekende maker is is het gelijk een top game ?
Toch, de download van de beta is 5Gb op de X1, terwijl ik vermoed dat straks het origineel rond de 30Gb zal zijn. Hoop zit er dus nog niet in.
Misschien waren ze alle bedelaars in de Chat support zat? }>

In ieder geval vermaak ik me prima met de beta. Niet heel anders dan we gewend zijn van andere shooters, maar toch leuke gameplay. Vind zelf vooral de Domination variant het leukst (kom je ook nog wat piloten tegen na de eerste 2 minuten). Als Pilot ben ik sowieso beter dan in een Titan op dit moment, maar dat komt nog wel.

Met controller op PC gaat trouwens ook prima. Heb niet het idee dat dat anders speelt dan op de consoles. En ik eindig daarbij toch nog regelmatig op plek 1 of 2 (vrijwel elke keer trouwens).

Wel heb ik het idee dat ik het vaak beter doe dan de uitslag weergeeft. Als ik een paar titans heb gekilled zie je dat natuurlijk niet echt terug in je score en k/d wat ik zelf wel jammer vindt. Heb je het gevoel een hele mooie pot te hebben gespeeld met aardig wat titan kills, maar eindig je nog 3e omdat het te weinig punten oplevert.

Maps zijn solide, AI is niet hinderlijk, guns voelen lekker aan en de Titans zien er gaaf uit. Ik zou zeggen: geef het een kans. Het spel is niet voor iedereen weggelegd, maar zeker het proberen waard.

Al met al een positieve indruk van deze prima beta. Enige minpunt die ik heb gevonden is dat de pc-beta niet lekker draait op Intel graphics, dus ik kan hem voorlopig nog niet spelen op mn Macbook met Bootcamp erop.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 16 februari 2014 10:55]

Ik denk ook niet dat je mag verwachten dat dit soort games draaien op intel graphics.
Draaide hier zonder problemen op max op 1080p met een AMD HD7850 en het zag er toen ook gelikt uit.

Maar zo kan je inderdaad mooi testen of het gaat draaien op het systeem via deze beta, plus kijken of het wat is voor je.

Nu vraag ik me alleen nog af, waarom gebruik je een controller op een PC voor een fps? Je hebt dan juist het voordeel van de PC met een muis + tobo.
Er zit natuurlijk nog wel wat verschil tussen een Intel HD graphics 2000 van een paar jaar terug en de Intel Iris, maar ik hoef ook geen 1080p graphics met 16MSAA en alles ultra. Het gaat me erom dat het wel kan draaien als ze die bug fixen.

En ik gebruik een controller omdat ik nu al enkele jaren exclusief op console shooters speel. Games die niet uit zijn gekomen op PC of omdat mijn vrienden op 360 actief zijn. Dan verleer je muis/tobo nog best snel.
Gezien de controller-support prima is, zie ik niet waarom ik zou moeten overstappen. Kost me alleen maar meer gewenningstijd en zo fanatiek ben ik nou ook weer niet (ga niet pro-games doen bv)
Er zit natuurlijk nog wel wat verschil tussen een Intel HD graphics 2000 van een paar jaar terug en de Intel Iris, maar ik hoef ook geen 1080p graphics met 16MSAA en alles ultra. Het gaat me erom dat het wel kan draaien als ze die bug fixen.
Waarom zou het een bug zijn? Windows via Bootcamp presteert lang zo goed niet als Windows native doet. Komt door de overhead die Bootcamp geeft op de hardware. Waardoor je het enigszins kan vergelijken met een hypervisor (en je gelijk een verklaring hebt waarom het brak presteert).

Waarom zulke exotische gevallen gelijk maar aangeduid moeten worden als bug is me echt compleet een raadsel. In het topic van deze game ook al iemand, die had wat vage weergaves (liet screens zien) en vond het ook gelijk maar een bug, terwijl het net zo goed in de kaart of drivers kan zitten.
Die weergave is dus juist NET wat je krijgt met Intel drivers en wat je dus wel degelijk als bug mag neerzetten.
Die weergave is dus juist NET wat je krijgt met Intel drivers en wat je dus wel degelijk als bug mag neerzetten.
Hoe heb je dat uitgesloten dan? ;) Heb je een - vergelijkbare - Intel-machine waar je wel zonder Bootcamp Windows op kan installeren hetzelfde? Eventueel gekeken of er een driver update is (is het minste wat je zelf al kan doen)? :) Het is en blijft imo makkelijk praten door gelijk maar te claimen dat het een bug is, zonder zelf te testen en te proberen.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 17 februari 2014 22:15]

Het web staat inmiddels vol met problemen die Titanfall heeft met Intel kaarten en daarbij ben ik niet de enige.

Sure het kan zijn dat Bootcamp issues geeft, maar als ik op mijn desktop de game via de Intel HD 3000 probeer te draaien, dan heb ik hetzelfde verhaal. Dus ja, dan ligt het aan Intel en niet de Macbook.
BootCamp is geen VM op je Mac Maar draait gewoon keihard op het hardware. Zit echt geen hardware emulator in.

Wat eventueel het probleem van Martin kan zijn is dat Intel en Apple net een klein beetje afwijkende drivers gebruiken voor bootcamp. dan standaard PC meuk. wat dus problemen kan geven op je machine.
Dat is dus niet het geval, gezien het ook met normale Intel processoren zo is. De i5 van mijn desktop heeft het (als ik hem op mijn gentegreerde GPU afspeel) ook. En als je de Titanfall fora bekijkt, ligt het echt aan de Intel GPU. Er is dan ook geen ondersteuning voor gentegreerde GPUs waar Intel dus onder valt.
Ik heb ook op CptChaos gereageerd.

En dan meer dat BootCamp voor meer vertraging zorgt. Dat is niet zo omdat Bootcamp geen VM is. En je MAC Windows direct tot de Hardware toelaat.
Ik heb zelf een Nvidia GTX660 Ti en ervaarde nog wel eens wat haperingen in het spelen van de Titanfall Beta. Of het aan mijn grafische kaart lag betwijfel ik. Het had misschien ook net zo goed mijn internet kunnen zijn die dat veroorzaakte, maar ik denk dat dit een probleem was dat bij de Titanfall Beta zat. Hopelijk wordt dit nog gefixt.

Wat betreft het scorebord, was ik ook wel een beetje teleurgesteld. Speelde ik een keertje goed, was ik opeens lager dan ik dacht te zijn. Soms was ik weeer eerste en hoe, geen idee. Blijkbaar zijn AI's killen en objectives pakken belangrijker dan de spelers van de tegenpartij te focussen en te doden. Ik vond persoonlijk dat ze dat hele AI gebeuren er niet in hadden moeten doen. Erg jammer. Ze hadden die plaatsen beter kunnen vervangen met normale spelers en wellicht net zulke grote mappen als in Battlefield. Dat zou echt gaaf zijn denk ik.
Ik zou het leuk vinden als tweakers wat diep gaander om gaat met de termen BETA...
nu wordt dat door vele uitgevers misbruikt
Wat klopt er in dit geval niet aan?

Niet alle features, niet de textures bij de final game, het netwerk achterin zal ook wel aangepast worden met deze testen.

Beta is toch gedeelte van programma dat werkt maar niet af is?
Normaal wel ja.

EA Beta's zijn eigenlijk gewoon verkapte, tijdelijke demo's. Ze worden te dicht bij de release gehouden, op oude builds, feedback kan nooit op tijd voor de launch verwerkt worden, dus een echte Beta is geen sprake van.
Volgens jouw logica gebruikt EA dit dan als een lokkertje om meer mensen te interesseren voor de game. Waarom zouden ze het dan niet gewoon een demo noemen? Omdat je die vervolgens niet meer offline mag/kunt halen?

Het lijkt me logischer dat het wel een bta is en Respawn er nog alles aan doet om zoveel mogelijk bugs voor de Final release op te lossen. Dat dit vervolgens 'kort dag is' en wellicht niet lukt met alle problemen is niet zo erg. Zolang ze er maar mee bezig blijven als het spel al uit is. Over dat laatste maak ik me niet zo'n zorgen, als ik het interview lees waar Essox_Kill8ox eerder naar gelinkt heeft.
Daarin merk ik wel dat de studio nog genoeg ideen en mogelijkheden heeft om alles aan te passen en dat ze ook wel genteresseerd zijn in een minder afhankelijk model van de uitgever (E.A.).

Vergeet ook niet dat het team bij de vorige uitgever Valve, niet zo positief is weggegaan. Dus ik hoop niet dat Respawn zich zo makkelijk met een kluitje het riet in zal laten sturen om als TF gereleaset is zich op een nieuw project te (laten) zetten door E.A.
Jep, het is puur een lokkertje. Ze kunnen wel wat met de data hoor, daar twijfel ik niet aan, maar het is niet EA's intentie om de game voor launch nog te fixen.

Titanfall moet binnen 1 of 2 weken al in productie om op 9/13 maart voor iedereen klaar te liggen. Die code is zo goed als af, en ontwikkelaars zijn zo laat in de development vaak al bezig met patches. Daar kunnen ze deze data goed voor gebruiken hoor, maar launch redden ze niet meer.

EA daarentegen heeft juist nu de launch-hype om op te starten. Een maandje van tevoren mensen al de mogelijkheid geven een stukje te spelen kan een erg positieve invloed hebben op de preorder aantallen, en de uiteindelijke verkopen. De reden dat dit dan een Beta heeft is volgens mij omdat Beta's op dit moment heel erg stoer zijn, en bijna iedere ontwikkelaar/uitgever daar aan deelneemt.

Kijk ook naar de stunt die ze vandaag gedaan hebben: Eerst op invite-basis werken, en mensen het gevoel geven dat ze bevoorrecht zijn, en twee dagen later de beta opengooien voor iedereen. Dat trucje heeft EA al wel vaker gedaan ( zie Battlefield 3 en 4)

Verder was Infinity Ward, de vorige studio van de mensen achter Titanfall, geen eigendom van Valve, maar van Activision. Daar zijn ze toen inderdaad mee gebroken, en voor EA gaan werken aan TF.

[Reactie gewijzigd door Sorbo op 16 februari 2014 18:03]

Duidelijk. Ik wist niet dat EA dit zo al vaker doet met (pre)-launches. Dat maakt de zaak wel een beetje anders dan.

Want dit closed/open bta, een deel speelt al, een deel nog niet, enz.. zorgt natuurlijk wel voor veel "buzz".

Dit zegt hopelijk dan niets over hoe de game na launch onderhouden wordt/blijft. Want naar geruchten is dat bij BF3/4? en Simcity allerbelabberst gegaan?

[Reactie gewijzigd door Miek op 16 februari 2014 18:16]

Precies, en daar verdient EA uiteindelijk zijn geld mee. Dat is geen slechte zaak, want dat levert een nog groter budget voor Titanfall 2 op, maar wel een beetje flauw :P
Klopt helemaal, behalve dat die schijfjes natuurlijk al lang gedrukt zijn.
Als ze nu nog moeten gaan produceren krijg je het nooit op tijd meer bij retailers over de hele wereld.
Je bedoelt dat ze het niet meer redden om op disc mee te gaan, maar via downloads en een day-one patch kan het nog prima hoor? Zoveel dingen zijn er volgens mij niet ontdekt (itt bf4 beta), dus dat moet prima kunnen.

Sure het is ook een stukje marketing, maar als je even wat verder krijgt (twitter bv) dan zie je dat ze zeker wel actief bezig zijn met testen.
Het is een stresstest zoals mr VinceZampella aangeeft op zijn twitter.
De beta zou tot 18 frebuari duren, maar daar plakken ze misschien nog een dag aanvast.
Ik vind deze opmerkingen naar de beta test een beetje raar. Er wordt heel duidelijk aangegeven dat het hier gaat om een stresstest van de online servers. Ze willen namelijk voorkomen dat de boel bij de release plat gaat. Deze beta draait niet om het spel zelf nog te bugfixen.
Meestal is de beta wel af, maar moet deze nog getest worden. Er zullen wat kleine dingen niet klaar zijn, maar voor 95% is het af. Het is alleen om te kijken waar er nog bugs zitten zodat deze nog opgelost kunnen worden. Aangezien de beta bij BF4 ook pas zo laat was neem ik aan dat eventuele bugs die gevonden worden gewoon in de release zullen zitten.
Netwerk erachter is nu maar klein stukje geopend om te kijken hoeveel een server kan hebben. Door maar een paar servers te openen raken die maximaal belast en weten ze hoeveel ze aan kunnen. Dan kunnen ze straks tijdens de launch sneller servers bijschalen omdat ze weten op welk moment ze dat moeten doen (voordat de boel in de soep loopt)
Leg eens uit want snap niet wat je bedoeld?
Ik weet in ieder geval dat je nergens aan vast zit, het kost je niets (behalve wat vrije schijfruimte)?
jammer dat er geen Beta voor de Xbox 360 is.
Ben de beta nu aan het downloaden. Ik ben/was niet van plan Titanfall te kopen, omdat het niet mijn type spel is (ik haat die mechs :) ). Misschien dat de beta me kan overhalen.
Dit zou de eerste echte next-gen titel zijn dus ik ben nieuwsgierig hoe het er uit ziet.
Zat al een tijdje in de beta maar de game werkt hier niet eens. De executable start gewoon op en crasht dan meteen zonder error. Lijkt een probleem met NVidia kaarten te zijn.

EDIT:
op desktop getest, maar blifjt zelfde probleem. Niet met NVidia dus.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 16 februari 2014 14:54]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True