Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 54 reacties

De Xbox 360-versie van Titanfall is uitgesteld tot 28 maart, maakt uitgever Electronic Arts bekend. Dit geeft ontwikkelaar Bluepoint Games, verantwoordelijk voor de Xbox 360-versie, de tijd om de laatste aanpassingen door te voeren.

Hoewel de Xbox One- en Windows-versie van Titanfall ontwikkeld worden door Respawn Entertainment, heeft Bluepoint Games de verantwoordelijkheid voor de Xbox 360-versie. Bluepoint is in het verleden vooral verantwoordelijk geweest voor ports en hd-rereleases van onder andere Flower, een aantal Metal Gear Solid- en een aantal God of War-games.

De aankondiging kwam via de officiële nieuwspagina van Electronic Arts. Titanfall is de eerste titel van de nieuwe studio Respawn Entertainment, die grotendeels bestaat uit werknemers die vertrokken zijn bij Infinity Ward na conflicten tussen de ontwikkelaar en uitgever Activision. Het spel is sinds 2011 in ontwikkeling. De Windows- en Xbox One-versie van de game komen nog wel uit op de geplande datum, 13 maart. Voor de Windows-versie is Origin vereist.

Titanfall screen

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (54)

Leuke theorie: EA heeft de game helemaal niet uitgesteld om aan de kwaliteit te sleutelen, maar om met het financile jaar 2015 met een goede klapper te beginnen. Ik geef het woord aan Michael Pachter, welbekende analist bij Wedbush Securities:

“We have modelled 3.5m units of sell-in for the game in its release quarter, with the bulk of sales likely occurring on the Xbox 360 platform. We suspect that pre-order demand for the game is above this figure, and believe that EA expects to sell more than 7m units overall in the game’s first three months following launch.

We believe that by delaying the launch of the Xbox 360 version until several days before quarter end, EA can manage its sell-in of units to around 3.5m and still largely satisfy demand. This will allow EA to sell sufficient units to hit its Q4 revenue and earnings guidance, and ensure that its FY:15 starts on solid footing.” (bron: http://www.mcvuk.com/news...gs-analyst-claims/0127850 )

Kortom: de sales van de titel gaan niet lijden onder het uitstel, het betekent echter wel dat de 360-verkopen in het nieuwe financile jaar gaan tellen waardoor die meteen met een klapper begint. Het huidige kwart krijgt alsnog een leuke boost door de Xbox One en PC verkopen, dus een win-win situatie.
kan niet wachten tot hij voor PC uitkomt :D

Dit word denk ik voor mij de vervanger voor cod, dit wil ik gewoon dood spelen.. De graphics en gameplay lijken me geweldig :D

[Reactie gewijzigd door neverkind op 7 februari 2014 13:28]

De graphics is niet echt bijzonder?
nou vergeleken met cod verschilt het niet veel nee, Maar ik ben zeer benieuwd hoe ze de Source engine gaan gebruiken :)
De developers hebben al aangegeven dat ze dusdanig veel aangepast en herschreven hebben dat ze het liever niet meer willen vergelijken met Source.

Een van de bronnen: http://www.escapistmagazine.com/news/view/127156-Titanfall-Developer-Framerate-Is-King
Mooi want de source engine's physics zijn te stug voor zo'n fast paced shooter als je het mij vraagt.
Dus L4D 2, CS: Source, CS: GO, TF2 zijn allemaal slow paced shooters? Dan heb ik toch echt iets gemist de laatste 5 10 jaar
Ik dacht dat ze voor dit spel gebruik maakte van de Frostbite engine? De engine die ook voor Battlefield wordt gebruikt.
Kijk dat dan nog maar eens na, het is Source. Voordeel is dat het op heel veel hardware zonder veel problemen werkt, in tegenstelling tot Frostbite.

Met Frostbite heb ik alleen nog maar problemen gehad, al te beginnen met Battlefield Modern Combat 2 (geregeld crashen). Na Battlefield 3 (heeft lang geduurd voor dat zelfs maar wou werken, daarna geregeld crashen), Medal of Honor (geregeld crashen) en NFS The Run (geregeld crashen) heb ik maar besloten dat het probleem bij Frostbite ligt (of een probleem dat Frostbite heeft met mijn hardware), want met andere games heb ik dit niet. Het kan ook zijn dat tot nu toe alle Frostbite engine games al bij voorbaat zo buggy als wat waren, dat helpt er niet bij. Als EA dan toch inhouse een engine wilt promoten, dat ze het dan bij de CryEngine houden.
Het ziet er goed uit voor een multiplayer shooter.
Ik denk niet dat je veel van de graphics moet verwachten. De Engine die gebruikt wordt is 10 jaar oud, de Source Engine. Dus beter dan CoD zal het in theorie niet worden, kwa graphics.

Op de PC zal ik het spel uitproberen, maar met al die AI Bots verwacht ik niet veel van de gameplay te voet. Hopelijk is het leuk om met de Titans te spelen :)
Nou ik ga vooral voor de game om de Multiplayer, en vergeet niet dat er *misschien* nieuwe source engine komt..
ja en? je kan zo laat in de ontwikkeling niet zomaar even switchen naar een nieuwe game engine..
en het wordt ontwikkeld door een kleine studio dus veel kunnen ze niet hebben verandert aan de source engine.
Nou van uit de bronnen die iedereen wel heeft gezien is L4D2 als erop gegooit, teminste voor de photoshoots dan..

Als zij dat willen doen ze dat, natuurlijk brengt het wat moeite mee en moeten er dingen worden verandert.

Maar ik denk dat ze de game ver gaan schoppen!
Geen ontwikkelaar op aarde gaat extra geld uitgeven om dat te doen, helemaal niet een start-up studio als die dit spel ontwikkeld (EA is alleen de uitgever)
Weet ik!

Als ze het verschoppen worden ze toch opgekocht, en dan verwacht ik een Titanfall 2 met een betere engine
ik verwacht er niets van om eerlijk te zeggen, ik denk dat meeste mensen tegenwoordig meer op games zitten te wachten met een verhaal en diepgang dan wat heen en weer springen en dingen schieten.

hoeveel keer kun je dezelfde vijand dood knallen voordat je oud & grijs bent?
Inderdaad, de generatie kijkt naar verhaal en story line, daar heb je een punt..

Maar er zullen altijd mensen zijn die geen zin hebben om een Hoofdstuk te spelen van een uur..

Ik wil wel even tussen paar games door even 20 min gameplay.. Snel en niet bepaald skill eisend..

Zo heeft iedereen zijn mening en ik ben ervan overtuigd dat dit wel een game word die mensen willen spelen !
Niet skill-eisend? Dan heb je het toch niet over een multiplayer-shooter hoop ik.
Heb ik wel,

Kom op je hoeft geen militair te zijn om dit te kunnen
Kunnen of het halen van de anderen is iets anders.

Je kunt ook telkens op de laatste plaats belanden. Dan kun je het ook, maar dan is de fun er snel af .
Om militair te zijn hoef je weinig te kunnen behalve keihard doorzetten... maar voor zulke games heb je toch echt een edge nodig qua snelheid/skills.
uhm counterstrike, unreal tournament 99, 2004, TF2, cod4? Volgens mij toch niet de minste games die al jarenlang gespeeld worden.
Als je naar de verkopen van BF4 kijkt zakt de animo voor dit soort type games toch echt langzamerhand in doordat er gewoon teveel aanbod is, en mensen overduidelijk ergens anders op zitten te wachten.

FPS zijn een beetje de cowboy films van de begin jaren van Hollywood, langzamerhand naarmate de hardware beter wordt zullen mensen gewoon meer gaan eisen (zelfs Call Of Doody probeert zich daar aan te aan te passen.)
verkoop van bf4 is gewoon dramatisch omdat je een beta kocht, niet een afgemaakt spel, wat het nu nog steeds niet echt is.
Waar het om gaat is dat veel games die gewoon GOED zijn lang gespeeld worden, matige games zijn vrij snel van het toneel verdwenen. Kijk naar unreal tournament 3, speelt niemand meer.
of een cod mw 2-3 bo 1-2. allemaal matige games qua gameplay.
Gamers zijn meer gevarieerder dan je denkt, kijk maar naar de verkoopcijfers van BF4 en COD. Deze worden typisch gekocht voor hun multiplayer onderdelen ipv de singleplayer.

Ook houd je er geen rekening mee dat er aan gaming ook een sociaal aspect zit en shooters dit goed benutten (lees: een potje knallen met vrienden).

Persoonlijk speel ik zeer graag verhaal gebonden games, maar dit wordt geregeld afgewisseld met een harde CSGO match ;-).
ik verwacht er niets van om eerlijk te zeggen, ik denk dat meeste mensen tegenwoordig meer op games zitten te wachten met een verhaal en diepgang dan wat heen en weer springen en dingen schieten.

hoeveel keer kun je dezelfde vijand dood knallen voordat je oud & grijs bent?
Erhmmm 6 jaar lang op z'n minst.... In 2007 kwam Call of Duty 4 uit en alle daarop volgende delen gingen als warme broodjes over de toonbank, en verhaal in CODs? welk verhaal?

Jij denkt precies het tegenovergestelde van de realiteit. De meeste tieners (nog steeds de doelgroep van de meeste games) willen enkel hersenloos andere gamers neerschieten, geen complex verhaal of handelingen waar je bij moet nadenken. Alles moet simpeler en met meer visueel spektakel...
Dan denk ik dat je een grote denkfout maakt.. Plug en play zal altijd overwinnen simpelweg omdat de gemiddelde gamer gewoon even een uurtje wil spelen en dat ding weer wil afsluiten
Vandaar ook dat met GTA5 ook gewoon kan, en zie de verkopen..
FPS verkopen dalen al een paar jaar, GTA daarentegen stijgt alleen maar.
Van de engine van 10 jaar geleden is volgens mij weinig over. Van wat ik heb gelezen is de engine redelijk modulair opgesteld, en is in de loop der jaren flink onder handen genomen. That said zijn de graphics inderdaad niet baanbrekend, maar voldoen naar mijn mening meer dan prima :). Het lijkt me dat deze graphics geen afbreuk doen aan je spelervaring.
Waarom zou een 10 jaar oude engine geen goede graphics kunnen tonen? De meeste engines van vandaag de dag zijn voortboorduursels van hele oude engines, met name Quake1 en 2 engines (COD series bijv). Al zijn die engines zo zwaar verbouwd, dat het niet meer met de games van die tijd te vergelijken zijn.

De leeftijd van de engine zegt niet zo heel veel, het is belangrijker wat ze er mee gedaan hebben, en of ze zelf aan de engine hebben gesleuteld (lijkt me wel, qua gameplay is Titanfall niet te vergelijken met Half Life, zal genoeg in aangepast zijn).

Het is wat anders bij een Duke Nukem Forever ofzo, die gewoon de vanilla Unreal engine gebruikt met minimale aanpassingen, als je dan 12 jaar aan je game werkt, dan heb je inderdaad een 12 jaar oude engine, dan kan je nog wat textures en modelletjes oppoetsen, maar het zal gewoon 'oud' aanvoelen. Bovendien mis je allerlei features van de nieuwere engine natuurlijk.

Zonder te weten wat ze exact met de engine doen, en hoeveel ze er van gebruiken, kan je niet oordelen of een bepaalde engine gelijk staat aan een bepaald graphicsniveau.
EA die een spel uitstelt dat ten goede komt van de game-ervaring van de spelers? Ik dacht dat ik het nooit zou lezen. :o

Maar erg benieuwd naar dit spel, er is een hoop hype, en gezien CoD en BF al jaren vrijwel hetzelfde spelen, is iets nieuws wel weer leuk.
Ze hebben blijkbaar geleerd van de te gehaaste release (met veel bugs) van Battlefield 4.
Zie ook: nieuws: EA stelt Battlefield 4-uitbreidingen uit om game te repareren
Ik vermoed eerder dat Microsoft hier een handje in heeft gehad om de Xbox One een boost te geven.De versies verschillen namelijk alleen op grafisch vlak. Nu ligt straks van de console versies de eerste twee weken alleen de Xbox One versie in de winkels, dan gaan er waarschijnlijk toch wat extra Xbox One's over de toonbank.
Unreal Tournament 2003/2004 altijd op zeer hoog niveau gespeeld (ffa instagib met een hogere gamespeed). Op een gegeven moment dusdanig fanatiek dat ik bij teveel inspanning zelfs bloedneuzen kreeg :+ In ieder geval denk ik dat deze game op de PC een hele leuke vervanger kan zijn voor als je van high-speed FPS shooters als UT houdt.
Dit wordt uitgegeven door EA dus geen mods, mapeditors en dedicated server binaries zoals bij UT, daarnaast is de pc versie met een controller-aimbot uitgerust, ik heb UT ook helemaal grijs gespeeld (speel het af en toe nog wel eens) maar dit ziet er gewoon uit als een console-cod variant.
Erg jammer en zelfs erg dom! Ik denk dat een uitgebreide mod-community van essentieel belang is als je een succesvolle FPS op de PC wil uitbrengen. Helaas is de markt veranderd en wil men je zoveel mogelijk map-packs en andere DLC verkopen.
Precies, ik denk dat een ouderwetse shooter, zonder perks, levelling, dlc en met editors, modding en dedicated servers redelijk wat mensen zou kunnen trekken.
Ik laat sinds enkele jaren de meeste shooters links liggen omdat geen van alle meer aan het niveau van oudere shooters kan tippen.
Ik hoop eerst de bta te kunnen spelen :)
Ik heb om eerlijk te zijn nog heel weinig intresse in de game , ik merk wel dat er een enorme hype is over het spel maar aangezien het nog niet eens verkrijgbaar is (en ook nog is van EA af komt) ben ik bijzonder sceptisch , vaak is er bij dit soort spellen toch een balance issue en zijn bepaalde gameplay elementen afgezwakt. bij de laatste "big" ea releases is er van alles fout gegaan (sim city , Bf4)

Bij BF4 merk je al dat men heel slecht is met de balans van items , dat alles "unlocked" moet worden via een vervelende timesync terwijl het spel nog meerdere keren per avond crashed op een pc ter waarde van 2500 euro. Wat eigenlijk niet zou horen natuurlijk. (en voor mensen zeggen het licht aan je systeem , in dit geval dus echt niet :), er zit zeker 30 uur troubleshooting in van het debuggen van de bsod's tot aan het debuggen van waarom battlefield weer uit zichzelf crashed en het heeft toch echt te maken met de code en de manier hoe BF het systeem aanspreekt).

Ik hou mijn hart vast en hoop dat deze game ineens dus een topper is , maar door de ervaringen met EA de afgelopen jaren en zeker het laaste jaar stel ik mijn verwachting heel laag in. De hype die eromheen valt snap ik ook dus niet helemaal, Buiten het feit dat er grote robots zijn en dat er een soort cod multiplayer te voet inzit is er weinig spectaculairs te zien in deze game.

Als het gaat om multiplayer (32-64) spelers tegen elkaar dan ben ik helemaal bang , aangezien de netcode van BF4 verschrikkelijk is. al door simpelweg je upload aan te passen kan je ervoor zorgen dat je "out of sync" speelt en dus gewoon tegen een muur kan schieten en je kogels 2-3 meter ernaast te zien inslaan (bv op een player) die jou dus totaal niet kan zien of enige kans heeft om het te ontwijken.

Ben ik sceptisch met een reden of heeft iemand hier nog goede punten tegen te leggen?
Je bent sceptisch. Je vergelijkt Titanfall een game die is ontwikkeld door Respawn Entertainment met Battlefield 4 een game die is ontwikkeld door DICE. Je schrijft de game direct af door je ervaringen met BF en geeft daarvan EA de schuld.

Je haalt dus twee dingen door elkaar, de ontwikkelaars en de uitgever die erachter zit. Hoewel de uitgever in, veel gevallen, een dikke vinger in de pap heeft hoeft dat zich niet altijd te vertalen naar een slecht spel, zeker niet als het wordt gedaan door een andere ontwikkelaar. Je vergelijkt dan ook een appel met een tomaat en geeft van de slechte kwaliteit de vervoerder van het product de schuld.

EA heeft veel steken laten vallen, zowel recent als in het verleden, maar elk spel, zker als het een andere ontwikkelaar betreft schrijf ik niet meteen af. Daarnaast geef je aan dat je de hype niet snapt omdat het spel nog niet uit is - is dat niet juist inherent aan hype?

Daarnaast is er in elk spel wel sprake van een 'balance' issue. Dat is niet alleen in Battlefield 4 het geval dat was het ook in Battlefield 3 en in Battlefield 2. Dat heb je ook in Company of Heroes en in Supreme Commander gehad. Zelfs een spel als Diablo III en Starcraft II hebben balancing patches gehad.

Begrijp me niet verkeerd ik ben ook niet heel erg onder de indruk van Titanfall, maar dat komt niet omdat ik een slechte ervaring heb met een specifiek spel waar, toevallig, EA de uitgever van is geweest.
Besef je dat Titanfall helemaal niets met DICE te maken heeft? DICE is een studio die volledig eigendom is van EA (het is eigenlijk zelfs EA DICE: http://en.wikipedia.org/wiki/EA_Digital_Illusions_CE), waar EA dus veel meer te zeggen heeft. Voor Respawn Entertainment is EA alleen maar de uitgever, de rol bij de ontwikkeling is beperkt. Dat doet me hopen dat hier geen typische EA toestanden gaan zijn (ik zeg wel hopen, ik kan het ook niet voorspellen). Als ik terug kijk naar welke DICE games ik wel graag speelde, dan zijn dat er voornamelijk uit de tijd voordat DICE volledig eigendom werd van EA (bv Mirror's Edge is voor een deel nog onafhankelijk ontwikkeld).

Daarnaast, de prijs van een game-pc heeft in mijn ogen weinig te maken met de stabiliteit van de games. Als een pc voldoet aan de minimumvereisten en geen te exotische hardware heeft, dan moet je niet meer crashes verwachten op de low setting dan op een high end pc op high setting. Integendeel zelfs, als jij een dure pc met multi-GPU opstellingen hebt en een socket 2011 CPU (kortom, niet de doorsnee game pc), dan verwacht ik daar zelfs meer problemen op. Maar goed, het ligt inderdaad aan BF4, ik heb geen BF meer aangeraakt sinds BF3, dat was ook al zo'n ervaring.

En tot slot, je hebt wel gelijk sceptisch te zijn. Ik kijk ook uit naar deze game, maar steeds met een dosis scepsis. Ik zal nooit een game kopen op de launch dag, hoe goed het er ook uit ziet. Maar wanneer de game toch goed blijkt te zijn, maakt het me weinig uit dat EA de uitgever is.
wellicht deze game maar proberen ook al is ea een :X bedrijf heb ik wel vertrouwen in het feit dat de oudere garde van Activision er aan mee doet...vraag me af of xbox 360 en one samen kunnen knallen tevens?
Ik ben ook bereid om voor dit spel mijn EA boycot even op te heffen :X
En het al bevestigd dat 360, X1 en/of PC niet samen kunnen spelen.
Xbox-controllers op PC krijgen toch al auto aim dus het zou wellicht eenvoudig zijn om dit te implementeren.
Nee hij bedoeld of xbox one en 360 samen kunnen spelen,

Ik verwacht van niet..
zal wel mooi zijn :)
Geen crossplatform multiplayer.
Lijkt me een geweldige game, een lekker snelle shooter!
Ik heb meer het gevoel dat dit spel om andere redenen wordt uitgesteld.

Het kan misschien zorgen voor een drive om huidige X360 gebruikers over te stappen op de Xone. Immers het spel is nu al een enorme hype, dus iedereen wil dit gewoon spelen op release. Daarbij zal een grote X360 doelgroep geen game-pc oid thuis hebben.
Dat lijkt me sterk. Of ga jij ~550 euro uitgeven om een game 2 weken eerder te spelen?
Ik denk juist het omgekeerd. Er zijn - op dit moment - veel meer 360 spelers dan XBO spelers. Kortom het zal voor EA een voordeel zijn om Titanfall in een nieuwe fiscale periode te plaatsen, gewoonweg omdat ze verwachten vl meer 360 versies te gaan verkopen dan XBO versies.

Er zijn maar weinig mensen die voor een paar dagen 500 gaan uitgeven aan een console. Voor EA maakt het ook weinig uit op welk platform gamers spelen, zolang ze het spel maar aanschaffen. Of dat nu op een 360, PC of XBO is zal ze weinig uitmaken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True