Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 79 reacties

Na de alfatest van Titanfall die eerder deze maand plaatsvond, is het nu tijd voor de bta. Die begint op 14 februari en duurt een week. Het nieuws werd gisteren al bekend via de Franse gamesite Xboxygen en is ook via Twitter bevestigd door ontwikkelaar Respawn Entertainment.

De eerste tekenen dat er een bètatest gaat plaatsvinden, werden gisteren gesignaleerd in Frankrijk, bij winkelketen Zappos. Eerder deze maand hield Respawn een beperkte alfatest van de game voor de Xbox One. Hoewel deze test van de game besloten was en alleen op de Xbox One plaatsvond, zal de bètatest open zijn voor iedereen, vertelt de ontwikkelaar via Twitter. Hoe het inschrijven voor de beta gaat werken wordt later bekend gemaakt.

Titanfall wordt ontwikkeld door de kersverse ontwikkelaar Respawn Entertainment, die opgericht is door voormalig Infinity Ward-kopstukken Jason West en Vince Zampella. De heren vertrokken bij Infinity Ward in 2010 na meningsverschillen met hun uitgever Activision en namen direct een aanzienlijk deel van hun collega's mee. Titanfall komt op 13 maart uit in Europa voor Windows en de Xbox One, maar ook voor de Xbox 360.

Update, 11:50: Ten onrechte stond in dit artikel dat het hier gaat om een gesloten bèta. Dit is aangepast.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (79)

Het lijkt er op dat het toch niet alleen bij pre-order is.
https://twitter.com/Respawn/status/428011596749619200

@Respawn reageert op een vraag of het inderdaad aan een pre-order vast zit met:
"Respawn‏@Respawn
@MichaelDraling it won't be tied to pre-order"
pc versie: Titanfall PC shooter , First-Person Electronic Arts op March 11, 2014 voor diegene die hem zouden willen spelen op de pc.
Lees in een ander artikel over de Beta dat de XBOX 360 versie door Bluepoint Games wordt gemaakt.
Schijnbaar bekend van O.A. Metal Gear Solid HD collection.
Bron: http://www.totalxbox.com/...n-confirms-xbox-one-beta/
Vervelend dat je perse bij een van die twee winkels het spel gekocht moet hebben om aan de beta mee te mogen doen, zo beperken ze de beta tot maar een relatief kleine groep. En mogelijk draaien deze twee winkels nu wel extra omzet doordat zij de enige zijn die toegang tot de beta geven
Er was ooit een tijd waarin "beta" nog "bugged testversie" betekende...
.
Er was ooit een tijd waarin "beta" nog "bugged testversie" betekende...
en bugs ook opgelost werden voor dat men het spel in de verkoop deed voor de consument
Het is ook een testversie, het moet nog blijken hoeveel bugs er worden gevonden.
Het beta spelen is gewoon populairder, mensen willen graag de primeur hebben.
Het is een demo die ze beta noemen om het te verantwoorden dat deze niet altijd speelbaar blijft. Zo was voor velen de BF1942 demo al zo leuk dat het hele spel kopen niet direct noodzakelijk was. En dat is voor een bedrijf als EA natuurlijk niet te verkroppen.
Wat een omgedraaide kijk op de werkelijkheid 8)7. Het is een beta omdat het wordt gebruikt om bugs eruit te halen voor de game daadwerkelijk gereleased wordt. Dat iedereen het vervolgens ziet als demo die ze lekker kunnen spelen is niet de schuld van de ontwikkelaar. Vervolgens maakt het hen echt niet uit wie er toegang krijgen (zolang het maar niet al te massaal gebeurt), en uiteraard maakt het marketingapparaat daar gebruik van door een deal te sluiten met bepaalde winkels.
Helaas wordt de beta ook als iets exclusiefs verkocht. Je krijgt alleen toegang tot de beta als je een pre-order plaatst bij veel games.
Het is niet puur bugfixing meer en dat komt door de marketing van uitgevers en door de ongeduldige gamers die alleen maar willen spelen.
met een release datum van 13 maart zullen ze niet echt de tijd hebben om serieuze bugs te fixen (mochten die gevonden worden).

Ik zou het dan inderdaad een veredelde demo noemen ipv een beta.
Zero-day patches zijn niet ongebruikelijk tegenwoordig. en zelfs als dat nog niet lukt geeft de beta ze alsnog een headstart op de echte release waardoor ook na de release de eerste patches er sneller zijn.

Verder zullen niet alleen bugs in de code getest worden maar ook zal er waarschijnlijk naar benodigde server capaciteiten worden gekeken en dergelijke zaken.
Nu betekent het "demo".
De bugged testversie noemen ze "RTM"... :(
Het is gewoon een truck om alvast cash te grabben.
en in te schatten hoeveel marketing en productie je ertegenaan kunt gooien
Het is gewoon een truck om alvast cash te grabben.
Is dat een truck met zo'n speciale grijparm? Dacht dat die meestal bedoeld waren voor puin e.d.
Een open bta is het niet; alleen mensen die de game vooraf bestellen bij de Franse keten Zappos of het Amerikaanse Gamestop, mogen deelnemen.
Heeeeel slim om dit te doen....NOT. Ik snap niet dat ze niet kiesen voor een OPEN beta....zo bereik je toch een veel breder publiek?
Ik weet nog dat er een open demo/beta was van Mass Effect 3. Had nog nooit van het spel gehoord, dus probeerde het maar voor de grap. Was gelijk verslaafd en samen met 3 andere vrienden bij release gekocht.
Het is jammer dat developers niet in zien dat je hierdoor meer verkopen gaat krijgen.
Een beta is niet hetzelfde als een demo, en op de console kun je voor veel games weldegelijk gewoon een demo downloaden, dus ik snap je reactie niet helemaal.
Enai: "Tegenwoordig komen een demo en beta op hetzelfde neer. Vroeger was er zeker een verschil".

Precies dat dus.

[Reactie gewijzigd door Daan87423 op 28 januari 2014 11:54]

Je bedoelt dat veel gamers een beta vooral zien als demo, terwijl dat eigenlijk een misinterpretatie van hun kant is?
Dat zie je inderdaad steeds vaker, zeker ook in commentaren ingame bij bepaalde beta's.
Niet alleen de consument ziet een beta als een demo. Beta's worden nog maar zelden gebruikt voor het oplossen van problemen, vaak zijn de beta clients builds die al enkele maanden oud zijn en dus helemaal niet meer van toepassing zijn. Ook moeten ze een demo support geven en moet deze nog een tijdje draaien, zelfs na release van de game. Een beta daarintegen heeft geen support, je gaat akkoord met eventuele bugs en de beta kan gesloten worden.

Demo's op PC zijn extreem zeldzaam geworden, een open beta bereikt hetzelfde. Lagere kosten maar wel de mond-tot-mond marketing.

Vroeger deed ik graag mee aan beta's en gaf ik regelmatig feedback, tegenwoordig begin ik er niet meer aan.. het heeft geen zin, of de devs luisteren niet naar feedback of ze krijgen gewoonweg de tijd niet om er iets mee te doen ( BF4 bijv. ). Hence dat niemand meer een beta ziet waarvoor het eigenlijk bedoeld is.
Kan je net zo goed bereiken door inderdaad een DEMO te releasen. Voor mij persoonlijk was ik met verschillende games al verveeld na een open bet omdat het 'echte' spel mij bijna niets meer zou bieden dan datgene wat ik al weken had gespeeld. Kost ze toch weer een klant.

Achja, tegenwoordig zijn betas en zelfs games releasen op steam als een alpha normaal geworden. Persoonlijk hoeft dat van mij niet, wat was er mis met een intern testteam zodat de daadwerkelijke game nog een mysterie / iets nieuws was?

[Reactie gewijzigd door xtrmx op 28 januari 2014 11:35]

Of dat mensen denken 'jeetje dit werkt niet' en het niet kopen. Vergis je niet in hoe simpel mensen denken en hoe bruikbaar 'beta' tegenwoordig wordt geacht..
Waarom zou je een enorm breed publiek willen bereiken? Het gaat om een beta, dus naast de reden die hierboven wordt genoemd, zullen ze waarschijnlijk niet een hyper-enorme hoeveelheid nodig hebben uit de beta :)

Nu het artikel is aangepast klopt mijn reactie niet meer...

Beta voor iedereen! }>

[Reactie gewijzigd door Ninjetsu NL op 28 januari 2014 13:18]

Wie weet komt er later nog wel een open beta. Misschien gaan ze eerst met een beperktere groep bug hunten ipv een open beta waar 500000 man naartoe komen, het gaan spelen, het kut vinden omdat er veel fouten in het spel zitten (Die dus niet de betekenis van Beta snappen). En veel mensen het spel niet kopen omdat het zo slecht is (door bugs).
Ze zullen hier waarschijnlijk een mooie vergoeding voor krijgen van de betreffende winkelketens.
Een enorm overhyped spel, als hij ook maar op een paar punten niet is zoals in alle reviews besproken is zal hij waarschijnlijk zwaar de grond in worden gedrukt door gamers. Het lijkt mij in ieder geval een enorm vette game.

Beetje jammer dat de video die erbij ziet niet alle coole punten van het spel laat zien. Laat staan dat ie er weinig van bakt en behoorlijk wat af camped :P

[Reactie gewijzigd door Zenety op 28 januari 2014 11:11]

Het is een hyped spel, of het overhyped is blijkt pas als het uit is en hoe het spel ontvangen wordt. Als het slechte reviewscores krijgt dan was het overhyped als het allemaal 10en scoort dan was het dus blijkbaar de hype waard.
Ik hoor juist alleen kritiek, maar de videos zien er wel leuk uit.
Ik ben heel erg benieuwd of dit spel een goed alternatief is voor Call of Duty en Battlefield. De laatste releases van deze games konden me niet echt boeien, dus een nieuwe online first-person shooter zou niet misstaan in gameland.
Ik denk dat je daar zeker van kan zijn, iedereen die het spel al heeft kunnen testen is laaiend enthousiast.
Heb deze game op de Gamescom een tijd gespeeld. Ik moet zeggen dat ik positief verrast was.
Je hoort een boel mensen roepen 'Aah clone dit, clone dat'. Maar als je naar het shooter genre kijkt is er de afgelopen 8 jaar weinig veranderd. Vergelijk een Golden Eye of een NOLF 2 eens met soort gelijke titels vandaag de dag.

Zo lang het maar leuk is!
De titans waren een spannende toevoeging en het wall jumpen/lopen was erg vet om te doen. Bij COD en BF zijn steden en gebouwen vaak obstakels. Hier heb je veel meer controle en kan je binnenvallen via de eerste verdieping, ipv een bottleneck zoals een trap.
Heb Titanfall gespeeld op Gamescom 2013, vond het een erge toffe game.
Ik merkte niks van de 6 vs. 6 limiet, aan de hand van de goede ervaring heb ik de Collectors Edition ervan besteld.
Ja ik heb hem ook gespeeld daar, was echt fantastisch. Kan niet wachten tot hij uitkomt.
6 tegen 6 players + Ai ?
Beetje te weinig als je mij vraagt.Flop of succes ,wij zullen het zien.
En volgens mij is het niet alleen voor de pre-orders van de fysieke exemplaar van het spel.
Ik heb deze afbeelding nog recent gehad op mijn Origin account nog een week geleden.
http://titanfallblog.com/...oming-prepare-for-battle/

[Reactie gewijzigd door Essox Lucius op 28 januari 2014 11:15]

6 + 6 + mech's

Ze hebben dit grondig getest en het bleek de optimale hoeveelheid te zijn. Als je kijkt naar de trailers etc zie je wel dat het er relatief hectisch aan toe kan gaan. Ik denk niet dat je je gaat vervelen ;-)

heb je het filmpje gezien tot en met de mech fight?

[Reactie gewijzigd door Jarrichvdv op 28 januari 2014 11:33]

Comic die de game voor mij het best beschrijft: http://www.cad-comic.com/cad/20130902

Beetje jammer dat beta's nu ook al zo gehyped worden en zelfs al als afgewerkte producten worden aanzien waar men soms zelfs geld voor durft vragen. Ik betaal geld voor een volledige game liefst zo afgewerkt mogelijk niet voor een onafgewerkte game.
De beta komt slechts een maand voor release uit, waarschijnlijk gewoon om een voorproefje te geven voor de fans. Heel veel kan er in een maand qua ontwikkeling verder niet gebeuren. Denk dat veel personen die op de game zitten te wachten hier heel blij mee zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True