Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 88 reacties

De volledige versie van Titanfall zou een splitscreen-modus kunnen bevatten. Dat blijkt uit de databestanden van de bta van de populaire online shooter. Bovendien lijkt de volledige game 15 maps te bevatten en is er meer bekend over de wapens, perks en gamemodes.

De ontdekking werd aanvankelijk gedaan door Neogaf-lid RazorUK. Reddit-gebruiker no1dead was vervolgens degene die de mogelijke splitscreen-modus ontdekte. In de databestanden kwamen commando's als GetSplitScreenPlayerSlot, ss_splitmode en ss_enable voor. Dat betekent niet dat een splitscreen-modus definitief in Titanfall zit. Het kan gaan om overgebleven code van de Source Engine, die splitscreen ondersteunt. De commando's kunnen ook betrekking hebben op een kenmerk van het spel dat tijdens ontwikkeling geannuleerd is of pas na de release middels een update toegevoegd wordt aan het spel.

Naast de ontdekking van een mogelijke splitscreen-modus is RazorUK te weten gekomen dat er waarschijnlijk 15 maps in de uiteindelijke game zitten. Het databestand verwijst naar de namen Angel City, Colony, Fracture, Relic, Airbase, Boneyard, Corporate, Outpost 207, Lagoon, Rise, Smuggler's Cove, Overlook, Nexus, Training Ground en O2. Bovendien geeft het bestand lijsten met namen van wapens, gamemodes en perks. De volledige lijst met data is in een topic op Neogaf te vinden en in een thread op Reddit. Titanfall is op 13 maart verkrijgbaar voor Xbox 360, Xbox One en Windows.

Titanfall screen

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (88)

Heb hem op de Xbox One en eerlijk is eerlijk, heerlijk spel.

Gameplay zit goed in elkaar, heb het idee dat de balans tussen pilot en titan goed verdeelt is. Een goede pilot kan zeker match zijn tegen een Titan, en andersom kan een goede Titan speler toch erg sterk in het spel staan, zonder overpowered te zijn.

Matchmaking gaat erg snel en soepel, en ook het unlocken van nieuwe gadgets, wapens en upgrades is relatief goed gebalanceerd. Het is niet zo dat een speler die net begint daadwerkelijk mindere wapens heeft, het zijn gewoon andere wapens. Zelfde met de upgrades, zijn niet beter, ze maken het wapen gewoon anders (los van dingen als magazijn upgrades, die het natuurlijk enkel beter maken, maar die maken een speler niet sterker).

De graphics zijn prima, het is snel, en draait erg vloeiend. Het zal niet de game zijn die je zal overtuigen op gebied van "next-gen graphics", maar het ziet er wel goed uit.
(los van dingen als magazijn upgrades, die het natuurlijk enkel beter maken, maar die maken een speler niet sterker)
Een groter magazijn maakt je niet letterlijk sterker, maar zorgt wel dat je meer kogels in minder tijd kan afvuren gezien die ander die dat niet heeft vaker moet reloaden...

Ondanks dat ik dat niet perse erg vind, het is natuurlijk een uitdaging om die mod vrij te spelen! Maar maakt je in bepaalde zin wel degelijk steker, alleen niet letterlijk...
Het spel is van de makers van Call of Duty. Deze games hadden ook een split-screen modus.

Zou wel heel gaaf zijn om dit spel in split-sreen te kunnen spelen. Las wel op een andere website dat via Twitter een tijdje geleden is ontkent dat er een split-screen modus zal zijn.
Even corrigeren.... Het spel is van de oorspronkelijke makers van Call of Duty, de laatste versies van deze reeks komen niet meer van de handen van het Respawn team. (wat ook duidelijk te merken is)

Nu exclusief voor de PC en Xbox One en Xbox 360, vraag me echt af wat er gaat gebeuren als Titanfall een succes gaat zijn. Is MS dan bereid om een zak met geld te investeren om de titel exclusief voor MS te houden?

We hebben aan Gears of War gezien dat MS best wel geld wil uitgeven om vervolgens een succestitel te kopen met als doel hem echt exclusief te houden...
Exact, twee van de drie oprichters van Infinity Ward hebben nu samen Respawn opgericht en behoorlijk veel personeel is ook mee verhuist dacht ik.

Of Titanfall exclusief blijft voor Microsoft dat betwijfel ik, de CFO van EA heeft al gehint op het multiplatform worden van een eventuele opvolger:

Obviously, it’s a very exciting product; people are really, really waiting for it. We haven’t seen anything quite this exciting in the industry in a long time. The Respawn team has done an amazing job, they really have talented group of people, and we’ll find, I’m sure, that there will be future Titanfall’s at some point that may be on multiple product platforms… That’s up to the teams that are going through that now, but at the end of the day, we’re excited about this Titanfall and we think it will be a big title and it will be great for Xbox One.

Dat is eigenlijk ook de enige serieuze info die hij weg geeft buiten wat marketingpraat (amazing, amazing, exiting, etc), en het blijft natuurlijk een EA game he, die zijn niet zo dol op exclusieve titels!

[Reactie gewijzigd door Mr Ton op 18 februari 2014 10:29]

Ik speel de beta nu 2 dagen, tot nu toe super veel plezier in de game gehad :)
Dit kan wel eens een topper worden _/-\o_

[Reactie gewijzigd door Msi92 op 17 februari 2014 16:31]

Helemaal mee eens en voor een EA beta loopt hij zeer soepel.
Dat is juist het probleem, Beta loopt goed op die ene map met die ene modus :) en dan als het spel uit komt zit het vol met bugs..
Of misschien hebben ze er dit keer van geleerd
De Beta betreft meer dan 1 map en meer dan 1 game mode......
Het hele party joinen via de Xbox One werkt ook voortreffelijk...
Is ook niet echt een EA game.

Respawn heeft zijn eigen team.
Zou kunnen, maar ik vertrouw absoluut niks meer wat ook maar iets met Origin of EA te maken heeft nu. Sims met elk deel weer een zooi aan te dure DLC, SimCity die weer elke keer net wat mooier uitziet maar steeds minder opties krijgt (laat staan alle dure DLC weer), NFSMW wat gewoon helemaal niks meer met de orginele game te maken heeft en Battlefield 4 met alle bugs wat voor mij de druppel was om Origin/EA
volledig links te laten staan zoals ze mij ook links hebben laten staan als klant.

Zelf heb ik mijn geld deze keer uitgegeven aan Hawken via Steam. Daar heb ik op het moment meer vertrouwen in. Een leuke Mech game met diverse classes.
simcity elke keer weer ? er zat een aantal jaren tussen het afgelopen deel en het deel ervoor. Daarbij vind ik de game super leuk en is de dlc het gewoon waard vooral omdat het na een half jaar de game weer wat leven gaf. Ea heeft zijn dingen maar ze bestaan nog voor een reden ze weten hun screw up te verbeteren.
helemaal mee eens! Leuk om bijvoorbeeld Hardpoint te spelen en erachter te komen dat een Titan niet alles is in die modus!

TOPGAME!
Klopt helemaal, er is een uitstekende balans tussen de soldiers en een Titan.
Het is niet zo dat je als Titan on onverwinnelijk bent, het is wel een hele sneller shooter, ben je in Battlefield 4 bijvoorbeeld alleen aan het sniperen dan kan dit wel allemaal te veel actie voor je zijn ;)

Ik zie elementen van Unreal, CoD, en Halo.... erg leuk gedaan....
Vette game, maar vindt persoonlijk de balans juist niet zo geweldig. Van mij mogen ze de titan timer flink verhogen. 1 a 2 titans per match pp is voldoende imo.Het moet een toevoeging zijn en niet het middenpunt. Zou veel leuker zijn als je ze tactisch moet inzetten en niet gewoon constant inroepen for like no reason at all.

[Reactie gewijzigd door Akujiproxy op 17 februari 2014 17:51]

Voor mij voegen de Titans wel wat toe. Meer in de zin van: Beter dan al die Perks wat je in kan schakelen bij COD. Als je niet veel met de Titans hebt, kun je ze verder ook best goed ontwijken en gewoon voor kills gaan. Dat betekent dat je de grote straten moet proberen te vermijden en gewoon veel in gebouwen of de smallere wegen moet bewandelen. Werkt voor mij in ieder geval prima.
Je kunt ook een Titan inroepen en dan de AI-modus aanzetten (follow of guard), waarna deze zelf gaat aanvallen (werkt best redelijk). Aangezien je dus inderdaad nagenoeg elk gebouw gewoon in kan, kun je prima buiten schot blijven.
Ligt natuurlijk aan je speelstijl. Je kunt je timer aardig reduceren, maar daar moet je ook wat voordoen. Ik vind juist dat de Titanen het middelpunt moeten zijn van het spel. Er zijn genoeg elementen die elkaar kunnen 'counteren' bijvoorbeeld met een rodeo. En zeker als je met een team speelt ga je al tactischer aan de slag. :)
Mja ik heb op dit moment ook niet echt het idee dat het een hele overwinning is om een Titan te behalen. Beetje killstreak kun je er zelfs meer dan 1 inroepen.
Same here, ik kan niet wachten! :D Met een faster-movement-speed burn card racen door de levels en iedereen met een roundhouse kick neermaaien, heerlijk! Vervolgens bovenop een Titan springen, neerhalen en met een sprong direct op de volgende enemy Titan duiken :> #nualverslaafd
Me too. Vind het idee van minions/grunts ook erg leuk. Het is echt een actie knaller. Het doet me een beetje denken aan de goede oude unreal tournament tijd.
Ik wist niet dat de source engine nog gebruikt werd voor nieuwe games.
Ziet er nog goed uit voor een engine die al bijna 10 jaar oud is.
Of hebben ze het hier over een andere source engine als de half life2 engine?
Het is een zwaar modified engine, die zijn origin heeft van de Source Engine.

Niets bijzonder hier, Cry engine wordt gebruikt in Aion, UT3 engine in Tera, maar ook Vindictus gebruikt de Source engine, grafisch allemaal 'netjes' en zeker bv bij Vindictus is debri/ragdoll erg netjes werkend.
Portal 2, Left 4 Dead 2, Dota 2, CS:GO... Genoeg vrij recente source engine games, ook al is de engine zelf wat ouder. Titanfall kan echter wel genoemd worden als eerste "grote" titel op de source engine die niet uit de stal van Valve zelf komt. Bovendien heeft Respawn een hoop gesleuteld aan de engine, net zoals de source engine van bovengenoemde Valve games ook noemenswaardig is aangepast sinds het uitkomen van HL2.

[Reactie gewijzigd door skndd op 17 februari 2014 17:03]

Het is ook niet meer dat de engine in de loop der tijd geen nieuwe features heeft gekregen. Sure, de basis is misschien wat ouder, maar hij heeft wel ondersteuning voor de nieuwste features. Tegenwoordig is het eigenlijk te duur geworden om een engine vanaf 0 op te zetten voor een enkele game. En zeker niet voor een nieuwe game die zichzelf nog moet gaan bewijzen. Nieuwe IPs hebben het altijd lastiger met ontwikkeling (omdat je vaak dingen heel anders doet dan bij andere games) en als developer wil je je eigenlijk liever niet richten op problemen die je hebt met engines als die bovenop de overige problemen komen.
Aan de tweakers die de beta nu spelen: Denken jullie dat dit een mooi alternatief is voor Unreal Tournament junkies? Ik zoek nog altijd naar een shooter sinds de UT community in elkaar is geklapt die het hoge tempo van UT kan benaderen. COD, BF en CS:GO gaan mij gewoon allemaal te traag. ;)
Dit spel is sneller dan COD en BF..... In die zin lijkt het dus inderdaad wel op UT....
@M-co: Titanfall kan wel wat voor je zijn. Qua movement doet het met de dashes en walljumps soms zelfs best direct denken aan UT. Even "hardcore" als UT voelt het echter niet aan.

Wil je echt een pure FPS in hart en nieren zoals de oude Quake en UT games, probeer dan Team Fortress 2, Warsow, Quake Live of Shootmania. Van laatstgenoemde ben ik zelf niet gecharmeerd, maar misschien bevalt het jou wel.
Qua speelstijl als pilot, ja! Maar wanneer je in een titan zit, vindt ik het niet meer echt fast paced aanvoelen.
Wat ik heb gespeeld van UT was het de veel sneller dan wat ik van Titanfall heb gezien, maar ik vond het temp van UT dan weer net even te hoog. Persoonlijk ga ik liever voor de snelheid in Tribes: Ascend, Quake Wars, Planetside 2, etc. Titanfall lijkt ook te vallen in mijn sweetspot qua snelheid, maar zou het zeker niet in dezelfde categorie willen plaatsen als UT.
Heb de Beta afgelopen zaterdag gespeeld maar mij viel hij een beetje tegen.. Speelt wel lekker maar spreekt mij gewoon te weinig aan denk ik. Gameplay vrij goed, graphics matig, overall? Niet veel anders dan de huidige shooters op de markt, beetje Cod/Unreal achtig

Een nieuwe Unreal, daar kijk ik wel echt naar uit! Laat die maar komen! :D
Ik had precies hetzelfde ;) Speelt lekker maar om daar gelijk 60,- voor uit te geven is iets te gek. (kan natuurlijk goedkoper) Ik zou er max. 35,- euro aan uitgeven.

Het is leuk maar nog chaotischer dan Call of Duty. Tijdens het spelen heb je natuurlijk leuke momenten maar niet echt van die WAUW momenten. Het freerunnen doe je eigenlijk ook niet veel, alleen om dan in een gebouw te komen.

Het spelen in Titanfall lijkt me namelijk wel leuker met een 6 man team waarbij je iedereen kent ;).
Er zijn een hoop websites die Titanfall nu al aanbieden voor 30 euro; dus op zich moeten kosten geen probleem zijn.
het spel is heerlijk, wat minder dat je origin moet gebruiken om samen met vrienden te kunnen spelen.

origin is opzich een prima programma, maar de friendslist heeft bij mij nog nooit normaal gewerkt. en daarom kan ik ook geen vrienden uitnodigen of uitgenodigd worden door vrienden. zeker bij zulke spellen is het leuk om samen te spelen.
Euh.... Als Origin echt het probleem zou zijn, dan koop je toch gewoon een Xbox One? Dan werkt het standaard ;)

Maar aan de andere kant, Origin moet gewoon goed werken, ook de friendlist, dat is hier ook het geval, zou dus niet weten waarom dit bij jou niet zou kunnen.
en ach het is een gratis simpele download...
Ik zie het probleem niet zo... ik bedoel ik heb er minder games op dan steam maar het is niet een draak van een programma ofzo... het zit me niet in de weg. zelfde met Uplay, ik heb er geen last van.

de game is iig tof, lekker snel, lekker chaotisch maar toch relatief tactisch, interessante wapens, de titans zijn tof en niet te overpowered, dus ik vermaak me zeker met de beta :)

[Reactie gewijzigd door freaq op 17 februari 2014 19:33]

Ik vind Titanfall een leuke game maar het is Origin die het ook bij mij onmogelijk maakt om met vrienden te spelen, wat best wel gamebreaking is. Ik denk dat dat een van de selling points (met je vrienden een team vormen) zou kunnen zijn en het werkt gewoon niet.

Er zijn veel mensen die problemen hebben met Origin en de friendslist die niet normaal werkt, waaronder ik dus ook. Zie forum: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/8152228.page.
Ik denk dat je het e.e.a. door elkaar haalt, Je moet de dingen dan ook wel goed benoemen. natuurlijk kan je klaar zijn met EA als uitgever, feit is wel dat dit spel bij door een ontwikkelaar is ontwikkeld die geen financiele banden heeft met EA (behalve het hele uitgeven van een spel.

Vergelijk het met een een boek, EA is alleen de uitgever, Respawn is de schrijver.... Wat boeit het in dit geval hoe EA haar werk doet, als de kwaliteit van het werk van Respawn maar goed is!

[Reactie gewijzigd door Bullet NL op 17 februari 2014 17:09]

Een uitgever als EA heeft natuurlijk geen vinger in de pap ;)
ik zou zeggen dat het inderdaad dan jammer voor jou is, want deze game is wel solide
in mijn mening meoten we juist games kopen die wel goed gelaunched worden, in plaats van goede games straffen voor slechte launches van andere games.

dat geeft alleen een verkeerd signaal en bereikt het tegenovergestelde.

<analyst mode>
Het maakt niet uit hoe de game launcht zie je onze statistieken laten zien dat het geen effect heeft op de totaalverkopen, dus de extra investering is het niet waard, uitstel zeker niet
</analist mode>
BF4 had anders ook een behoorlijk solide beta maar de launch versie was veel buggier. Zou echt even wachten tot er gebruikers recensies van de final versie uit zijn. Reviewers zeggen vaak niets over bugs, zelfs al verpesten ze de game.
Solide beta? 1 minimap met een gamemode die de die hard battlefield spelers niet interesseert. En dat was al buggy, de hitreg was toen al niet goed, het was toen al crash na crash. Wat men toen dacht is "ach, de final zal wel goed zijn". Niet dus.
Het probleem is dat EA als uitgever teveel finger in de pap heeft omdat het veel van de financile last heeft moeten dragen, daarmee hebben ze invloed op release window (ongeacht of de game af is of niet), DLC beleid, bugfix beleid, richting, etc.

Wat je absoluut niet moet doen, bij geen enkele uitgever is het preorderen of kopen zonder dat je je zelf erover heb genformeerd. Je kan de beta spelen (zelf ervaren of het wat is), wachten op de reviews, weekje wachten na release zouden de grootste bugs toch wel gevonden zijn, etc.
om dat er dan nog steeds een deel van mijn centen heen gaat... gun die uitgever geen drol meer... pech voor de ontwikkelaar. dan maar ff wachten op evolve ... en ik zeg dus niet dat het de studio zijn schuld is... hadden ze maar een andere uitgever gepakt dan was er niets aan de hand geweest voor mij

[Reactie gewijzigd door Hijsalot op 18 februari 2014 09:55]

EA is de uitgever, niet de ontwikkelaar. Dit soort comments zijn ongelofelijk vermoeiend. Je laat door deze beperkte visie veel goede titels aan je voorbij lopen. Geef DICE de schuld, geef Maxis de schuld.
Gast alsof ik dat niet weet.. maar ea blijft een deel van mijn centen krijgen
Hele vreemde instelling, maar laten we eerlijk zijn, EA ligt er niet wakker van.
De balans tussen titan en normale pilot is erg leuk en geeft een sterk beeld dat dit echt een Super game gaat worden voor mensen die graag in clan verband spelen/competitief. Verder draait de bta erg soepel! Verbazend soepel zelfs. Ga dit spel zeker als hij uitkomt halen.
Klopt redelijk goede performance. Alleen vsync werkt niet goed bij mij. Vsync aan zorgt er voor dat ik micro stutters krijg. Ook met vsync in nvidia control panel gaat het jammer genoeg niet weg.
Ah dat is minder. Ik zet vsync standaard uit. Misschien dat HT (als je intel hebt) er iets mee van doen heeft. Was dat ook niet zo in BF3 toen? Weet het niet meer zeker, is al een tijdje terug :P
voorlopig ook maar vsync uit gezet. draait verder perfect.
Ja geweldige game inderdaad. Mijn pre-order blijft mooi staan. Splitscreen zou super zijn, mooi op de bank samen knallen!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True